Orijinalini görmek için tıklayınız : Farklı Volan ve Baskı Balata Birleştirme
AlwaysFast
30-11-2015, 16:19
Özel amaçlı bir tarım aracı için 1000 cc dizel motor ile suzuki carry şanzımanını birleştirmek istiyorum. Motorun volantını söktüm. Debriyaj baskı yüzeyi balata yüzeyiyle tam oturuyor çap olarak. Ama fotolarda da göreceğiniz gibi baskı yüzeyi ile volan arasında baya boşluk var. Tornada araya parça yapılabilir ama nasıl bir parça yaparsam doğru olur? Normal konumda iken baskı ile volant arasında ortalama kaç mm olmalı? Ya da direkt volantı atıp volant,baskı,şanzımanı da lada 4 ileri olarak mı kullansam? Ama bu seferde volantın deliklerini motora uydurmak için başıma iş çıkaracak.
Bir de bu işlerle uğraşabilecek bir usta var mı?
Teşekkürler.
http://i.hizliresim.com/9qLZA5.jpg (http://hizliresim.com/9qLZA5)
http://i.hizliresim.com/q8BOpR.jpg (http://hizliresim.com/q8BOpR)
http://i.hizliresim.com/MgJA2g.jpg (http://hizliresim.com/MgJA2g)
la o balata onu döndürmez ki balatanın ömrü çok kısa olur
Sen zenci kadınla japon erkegini çiftleştirmeye çalışıyorsun :D
sansar34
30-11-2015, 17:45
la o balata onu döndürmez ki balatanın ömrü çok kısa olur
Sen zenci kadınla japon erkegini çiftleştirmeye çalışıyorsun :D
hahahahaha:hihih::hihih::hihih::hehe::hehe::hehe:: hehe::hehe::hehe::hehe:
şaka bir yana eğer böyle bir dusunceniiz varsa sarsıntı olacaktır ve debriyaj kısa surede bitip kacıracaktır diye dusunuyorum
AlwaysFast
30-11-2015, 21:16
Şanzıman suzuki motor mitsubishi dolayısıyla ikisi de japon:)
Volanin üzerinde tornalama yapılıp hafifletilebilir, neticede traktor motoru jenerator motoru gibi sbt devirlerde kullanılan motorlarda volanlar ağır tercih ediliyor, daha verimli oluyor. Ama hizlanma durumlarında dezavantajlı.
Pancar motor vb. motorlara tofas vb. sanzimanlari debriyajiyla vs takıp gayet de kullaniyorlar. Yani olmayan şeyler değil ama nasıl yapıldığını bilmiyorum. Yardimci olursaniz sevinirim. Sarsinti ve kısa sürede bitme iddianizin nedenini de yazarsanız sevinirim.
boosted_pug
03-12-2015, 18:59
mantık doğru düşünmüşşünüz ama yanlış parçaları birleştiriyorsunuz kullandığınız volantın baskısını kullanmalısınız ama resimlerden anladığım kadarıyla busefer şanzımana uyan balata baskıdan küçük kalıcak onuda bronz yapan balatacı bi ustaya götürüp çözebilirsiniz
mavi çelik denilen bir metal var bronz balata yapanlar çok kullanıyorlar siz volanta uyan baskıyı volantı ve şanzımana uyan balatayı götürün elinizdeki balatayı perçinlerinden ayırıp çapını volanta ve baskıya göre ayarlayıp yeniden birleştirebilir istediğiniz şanzımanı sorunsuz takabilirsiniz
sizin yaptığınız şekilde volant üzerinde çok işlem yapmanız gerekli oda balans yapar sürekli volant civatası gevşetirsiniz hatta daha kötü şeyler bile olabilir kolay gelsin
AlwaysFast
07-12-2015, 11:35
mantık doğru düşünmüşşünüz ama yanlış parçaları birleştiriyorsunuz kullandığınız volantın baskısını kullanmalısınız ama resimlerden anladığım kadarıyla busefer şanzımana uyan balata baskıdan küçük kalıcak onuda bronz yapan balatacı bi ustaya götürüp çözebilirsiniz
mavi çelik denilen bir metal var bronz balata yapanlar çok kullanıyorlar siz volanta uyan baskıyı volantı ve şanzımana uyan balatayı götürün elinizdeki balatayı perçinlerinden ayırıp çapını volanta ve baskıya göre ayarlayıp yeniden birleştirebilir istediğiniz şanzımanı sorunsuz takabilirsiniz
sizin yaptığınız şekilde volant üzerinde çok işlem yapmanız gerekli oda balans yapar sürekli volant civatası gevşetirsiniz hatta daha kötü şeyler bile olabilir kolay gelsin
İlgin için teşekkür ederim.
Kullandığım volantın baskısını kullanamıyorum, traktör şanzımanı değişik ve işimi görmüyor. Volantı değiştirmek çok çok zor, en son düşüneceğim seçenek.
Şu an geldiğim nokta şu şekilde, ladaların volantlarındaki baskı yüzeyi içeri gömük değil de düz. http://fenixws.bosab.se/Bilder/delart/HI/366995_2_HI.jpg
Elimdeki volantı lada volantı gibi yükseklik olmayacak şekilde taşlatıp lada baskı ve şanzımanıyla kullanmak en mantıklısı gibi. O zaman baskı üzerinden volanta delikler açmak ve şanzımanı akuple etmek için araya sac koyup delmek vs kalıyor. Ama motor 2 aylık yoldan gelip eşi benzeri de türkiyede olmadığından volanta elimi sürmeye korkuyorum:)
Bu saydıklarımda hatalı olan bir şey var mı? Bu arada max torkum 55nm max devir 3000. Kaçırma vs olma ihtimali sıfıra yakın yani.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.