Orijinalini görmek için tıklayınız : D16a9 sİ soft turbo uygulamasi gÖrÜŞlerİnİz
MuzaffeR
01-12-2015, 15:20
Merhaba herkese,
Aracımın motoru son derece sağlıklı, İzmir'de tanınan iyi bir ustanın elinden çıkma. Yağ pompası orjinal yamada'dır. 15 bin km önce değiştirildi.
Stock motora fazla zorlamadan 0.4-0.5 bar turbo uygulaması yapmak istiyorum. Yerli ve yabancı forumları baya bir okudum, sizlerinde fikirlerini almak isterim..
Amacım dediğim gibi az basınçla motoru kırmadan tatlı bir güç elde etmek.
Ebaydan bolt-on kit olarak komple set getirmeyi düşünüyorum.
A'dan z'ye tüm ihtiyacım olan malzemeler var.
alternatif 1: http://www.ebay.com/itm/CIVIC-CRX-DELSOL-D15-D16-TURBO-KIT-T3-T4-STAINLESS-JDM-/390296463841?hash=item5adf7b69e1:g:zHgAAOSw7ThUhXe R&vxp=mtr
alternatif 2: http://www.ebay.com/itm/REV9-CIVIC-CRX-DEL-SOL-D15-D16-D-SERIES-REV-T3T4-FULL-COMPLETE-TURBO-KIT-/381337757918?hash=item58c98068de:g:DToAAOSwMpZUo00 Y&vxp=mtr
Gelelim sorularıma:
1- Araçta p29 beyin var, buna chip mi yapmalıyım yoksa s300 gibi bir ecu mu almalıyım ?
2- Aracın şanzumanı bu yükü kaldırır mı ?
3- Debriyajı değiştirmeme gerek var mı?
4- Klimayı iptal etmek zorunda kalır mıyım ? İzmir sıcağında bu işten vazgeçme sebebi olur benim için :)
5- Frenleri güçlendirmem gerekir mi ?
6- Enjektörleri büyütmem gerekli mi olur ? Evetse kaç cc lik koymalıyım ?
7- Yağ pompasını modifiye etmeli miyim ?
Şimdiden teşekkürler herkese..
takipteyim merak ettiğim bir konuydu
u tarz çin malı kitleri kafandan çıkart.Döküm manifolt alıp Gt25 tarzı 51mm civarı bir turbo ile 0,5 barda kaliteli bir Wastegate ile dıştan turbo takabilirsin.Çin malı turb ile sanayiden çıkamadan başına iş alırsın.Ucuza kaçalım derken eldeki maldan da olursun.S300 yada Neptune yada Aem vs bir ecu ile araca düzgün bir ayar yapıldığında 180-200 hp güçlerde gündelik binebilirsin.Ebaydan o dandik kitleri almak yerine bi manifolt yaptırıp yada döküm manifolda kaliteli orjinal bir turbo ve cooler takmak daha mantıklı.0,5 bar basıp 6500Rpm soft bir şekilde sağlam mekaniklı hondaya hiç birşey olmaz.Ama D16A9 çok kırılgan ve yatak sarmaya meğilli bir makina.Yatakların oem değilse yağ pompanda basınç yükseltmek için modifikasyonlar yoksa sakın yapma derim.
MuzaffeR
01-12-2015, 19:20
Ebay'dan kit o kadar uygun fiyatlı gelmiyor aslında. Gümrük vergisi ve kargo ücretiyle az sayılmayacak bir rakam çıkıyor. Ordan kit getirme düşüncem esas olarak tüm parçaları tek seferde temin etmek. Çünkü işimden dolayı parça parça toplayacak ne vaktim ne de sabrım var.
Artı olarak ebayden kit getirip sorun yaşayan oldu mu acaba ?
Motorun tüm parçaları orjinalleriyle 15.000 km önce toplandı, son derece sağlıklı şu anda. Filtre headers egzoz ile 130 hp dyno verisi var. Yağ pompası da orjinal fakat basınç yükseltmek için ne yapmak lazım en ufak fikrim yok, ustam ile konuşmam lazım.
Beni esas düşündüren, 0.4-0.5 barlarda bile kol çıkartır mıyım ? Yağlama sorunu yaşayıp yatak sarar mıyım ? Forumda stock motora 0.5 bar basıp binenler vardı, konuyu görüp tavsiyede bulunurlarsa çok sevinirim..
ercangelmis
02-12-2015, 01:24
Bende izmirdeyim daha önce turbo si vardı şu an swap yapıyorum elimde malzemeler var ve bir çok konuda da deneyimim var istersen yardımcı olabilirim
MuzaffeR
02-12-2015, 08:54
Arkadaşlar ben şu an ön araştırma aşamasındayım, parça teklif edenler oluyor, teşekkür ederim hepsine ilgilerinden dolayı fakat önümüzdeki sene yazın düğünüm var. Bu iş kesin kafama yatarsa düğünümden sonra yapacağım. O yüzden parçadan ziyade sorduğum sorulara yardımcı olursanız sevinirim.
Özetle benim kafama takılan en büyük soru, 0.3-0.5 arası soft bir uygulamada stock motorda sorun yaşar mıyım ?
Şanzuman bu gücü kaldırır mı ?
Beyin ve enjektör olarak neyi seçmem gerekli ?
Frenleri nasıl modlamam lazım ?
Allah için birisi şunları bir cevaplasın, özel mesaj yerine burdan konuşalım, herkes bilgilerden faydalansın :)
İzmir, Turbo, Honda üçlemesi bir araya gelince ben olsam gidip Emrecan ile görüşürdüm. Honda-Masters yani tek adres..
https://www.facebook.com/emrecantimurcin?ref=ts&fref=ts
VtecDream
03-12-2015, 21:45
mustafa birseslide bu konuda size yardımcı olur. seneler önce garajında satmak amaçlı 2 tane ies duruyordu turbolu hani hiç zorlanmadan şak şuk toplar :)
halilkarakas
03-12-2015, 22:00
ne turbosu yaa b16 koy stock bin daha iyi başına bela mı arıyorsun
kadir jdm civic
04-12-2015, 00:43
1. stock motor 0.5 barı cok güzel kaldırıyor beyın ayarı iyi yapıldıgınde ve sen düzgün kullanırsan hiç bir sorun cıkarmıyor.
2. yağ pompanı bilnçli ellerde modifiye ettirmen gerekli ellenmemiş yağ pompasoo 4.5 bar basıyor modifiyelisi 5 6 bar arasında basıyor.
3. orjinal beynıne p29 a cip senın için yeterlidir. fazlasına gerek yok.
4. orjinal enjecktörler 240 cc dir yetersiz kalır 440 cc takman yeterli. aslında beyın ayarını yapan arkadaş sana ne alman gerektiğini söyler.
5. suan FCC takmışsındır sen güç arttığı için baskı balatan yetmeyecektır. stage 2 3 arası birsey takman gerekli.
6. frenleri güçlendirmen senın hayatın için önemli bu yuzden frenleri değiştirmen veya iyileştirmen lazım (kalıteli balata veya hava sogutmalı disk takarak)
7. üzerindeki sanzıman 400 500 hp lere kadar sorunsuz kaldırır.
tavsiyem sudur.
Aracın piston kollarını değiştirmenız önemlidir. bu motorun kolları zayiftir 200 hp den sonra kollar yamulur kırılır. masraf ediceksenız bastan güzelce edin sonra basınız agırmasın.
4 adet kol takın.
blockgard takın
kapağının portpolish yapın
bu şekilde 1 bara kadar saglıklı kullanabilirsiniz yurt dışı forumlarında 1.5 bar basanda vardu bu setupa.
kadir jdm civic
04-12-2015, 00:47
tabi buna gerekli olan saatleride takmanız lazım
AFR + yag basınç + yağ sıcaklık + EGT bunlar aracınızda olursa yasayacağınız herhangi bir sorunu daha önceden görebilmenızı saglar.
bu işi yapmak en kötü 5 6 bın tl ye mal olur fazlasıda olabilir. işçilikler nekadardır bilmıyorum.
Orj halde kol çıkarmaya yatak sarmaya bu kadar elverişli bir makinanın basınç altında turbo olarak sorunsuz yürümesini beklemeyin. Faturalı b18c sizin ilacınız. D serisi ile ugrasmak bana mantıklı gelmiyor. Hani filtre egzoz beyin falan deseniZ tamam ama turbo falan D serisi hikaye.
MuzaffeR
04-12-2015, 14:18
Yorumlar için çok teşekker ederim herkese.
Konusu açıldı aklımdayken b16a swap işini de danışayım.
Türkiyedeki b16a'lar kazalı araçlardan çıkan motorlar mı ? Yoksa yurt dışından mı geliyor ?
Kabaca işçilik dahil bana b16a'nın swap maliyeti ne olur ?
Kendi d16a9 moturu tesisatı ve şanzumanı ortalama kaça satabilirim ? Yada satabilir miyim ? :)
Temiz vti'lara 30 lira istiyorlar. Vereceğiniz rakamlara göre böyle birşey de yapabilirim. Hacim de aynı olduğundan motoru da çok rahat ruhsata işletebilirim sanırım.
Merhaba herkese,
Aracımın motoru son derece sağlıklı, İzmir'de tanınan iyi bir ustanın elinden çıkma. Yağ pompası orjinal yamada'dır. 15 bin km önce değiştirildi.
Stock motora fazla zorlamadan 0.4-0.5 bar turbo uygulaması yapmak istiyorum. Yerli ve yabancı forumları baya bir okudum, sizlerinde fikirlerini almak isterim..
Amacım dediğim gibi az basınçla motoru kırmadan tatlı bir güç elde etmek.
Ebaydan bolt-on kit olarak komple set getirmeyi düşünüyorum.
A'dan z'ye tüm ihtiyacım olan malzemeler var.
alternatif 1: http://www.ebay.com/itm/CIVIC-CRX-DELSOL-D15-D16-TURBO-KIT-T3-T4-STAINLESS-JDM-/390296463841?hash=item5adf7b69e1:g:zHgAAOSw7ThUhXe R&vxp=mtr
alternatif 2: http://www.ebay.com/itm/REV9-CIVIC-CRX-DEL-SOL-D15-D16-D-SERIES-REV-T3T4-FULL-COMPLETE-TURBO-KIT-/381337757918?hash=item58c98068de:g:DToAAOSwMpZUo00 Y&vxp=mtr
Gelelim sorularıma:
1- Araçta p29 beyin var, buna chip mi yapmalıyım yoksa s300 gibi bir ecu mu almalıyım ?
2- Aracın şanzumanı bu yükü kaldırır mı ?
3- Debriyajı değiştirmeme gerek var mı?
4- Klimayı iptal etmek zorunda kalır mıyım ? İzmir sıcağında bu işten vazgeçme sebebi olur benim için :)
5- Frenleri güçlendirmem gerekir mi ?
6- Enjektörleri büyütmem gerekli mi olur ? Evetse kaç cc lik koymalıyım ?
7- Yağ pompasını modifiye etmeli miyim ?
Şimdiden teşekkürler herkese..
1. p29 chip şeklinde kullanılabilir Wideband kesinlikle arabanda bulundur s300 tabi ki her zaman daha elverişli ve müdehale konusundan çok başarılı
2. şanzımanın bu yükü rahatlıkla kaldırır zaten anladığım kadarıyla max 200hp 'ye kadar yükselteceksinz 0,5-0,6 bar'da
3. oem f.c.c debriyajlar idare edecektir ama ömür açısından stage debriyajlar kadar dayanacağını düşünmüyorum ama bakıldığında türkiye içerisinde orjinal olarak bir exedy stage 1 debriyaj bile alamıyorsunuz çünkü yok millet mavi kutu exedy stage1 diye satıyor.
4. tam hatırlayamıyorum arada ki mesafeyi ama borular engel olmayacaktır diye düşünüyorum klima iptal olmasada olur kompresör içinde turboyu custom olarak biraz yerini düzeltmeniz gerekecektir.
5. oem disklerde ebc balatalar yeterli olur o güçlere göre ama hava kanallı disklerle biraz daha üst hızları güvence altına alırsınz ısınmaması için yazında izmir sıcağında
6. oem enjektör yeterli oluyor ama limit gibi kalıyor 400cc bir enjektör fazlasıyla işinizi görür
7. yağ pompasının durumunu açıp bir bakmanızı ve alttan'da yatakları kontrol edip sıfır yataklarla ölçüsüne göre değiştirmenizi tavsiye ederim pompayıda açmışken tabi ki modifiye etseniz iyi olur bir nebzede olsa anlık düşüşleri engelliyor :)
konuyu takipte mümkün olduğunca kalacağım kolay gelsin şimdiden.
Stock motora 0.9 basıyordm t3 turbo ile 225hp güç aldım
D16 şöyledir böyledir diyenleri geç kardeşm 5 yıldır biniyorm sorun yaşamadm sen parça olarak kalite kullanırsan yarı yolda kalmazsın allahın izniyle
omrasm01
17-01-2016, 22:48
Stock motora 0.9 basıyordm t3 turbo ile 225hp güç aldım
D16 şöyledir böyledir diyenleri geç kardeşm 5 yıldır biniyorm sorun yaşamadm sen parça olarak kalite kullanırsan yarı yolda kalmazsın allahın izniyle
d16a9 dan bahsediliyor abi d16a4 sorunsuz bir motor zaten :) 2 Kere yatak sardırdım a9 u ikisinde de sebep yağ pompası cıktı :)
D16a9 çöp motor
swap B16 yap çatır çatır gazla
ha param çok çöpe atacam diyorsan o başka tabi :)
tecrübeyle sabit :heyoo:
MuzaffeR
19-01-2016, 10:41
d16a9 dan bahsediliyor abi d16a4 sorunsuz bir motor zaten :) 2 Kere yatak sardırdım a9 u ikisinde de sebep yağ pompası cıktı :)
Yağ pompası orjinal miydi ? Kaç km de yatak sardı ? Kullanım tarzın nasıldı, kesici vs çok zorlar mıydın ?
Motordan soğuttunuz beni arabayı komple satacam valla :D
kadir jdm civic
19-01-2016, 14:11
face ten CıVıC 92-95 yardımlaşma ve dayanışma klübü takip edebilirsin. D16A9 ile yapılan rolleri birsey olmuyor korkma sadece motoru temız acılmamış km 250 bın kadar önemli degil al sonra rahatına bak.
emrekuzdere
19-01-2016, 14:21
Benim de ne zamandır aklımda olan bir konuydu. Ayak üstü bilgili arkadaşlara bir kaç sorum olacak :)
Benim aklımda memur işi bir 94-95 Cd4 f20b Accord alıp b16a swap veya çıtır turbo denemeleri var. Daha önce f20a5 kullandım 133hp olmasına rağmen çok keyifli bir motordu. Günlük kullanılacak, hatta pazara biber almaya gidebilecek kadar düzenli çalışması için hangi yolu izlemek gerek :)
seyyahkurt7
23-02-2016, 12:15
Bende takip ediyorum 2004 vtec2 d16v1 stoc motoru 0.5 turbolamayı düşünüyorum.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.