PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : HONDA CİVİC D14 - D16Y - D16W - R16 - R18 (Genel Konu)



omrasm01
04-12-2015, 17:37
1996-2015 Arası Civic; Soru ve sorunlarımızı, uygulamalarımızı, tavsiyelerimizi, bilgi ve araştırmalarımızı konuşa bileceğimiz Civic genel konusu. Civic kullanıcılarının genel konu üzerinden postlarını yazmasıyla hem bilgi kirliliğinden hemde gereksiz konu açmanın önüne geçmiş oluruz .

D14A3; 1996-2000

Displacement : 1,396 cc (85.2 cu in)
Bore and Stroke : 75.0 mm × 79.0 mm (2.95 in × 3.11 in)
Compression : 9.1:1
ECU code: P3X
Power : 75 PS (55 kW; 74 hp) at 6,000 rpm[6]
Torque : 109 N·m (11.1 kg·m; 80 lb·ft) at 3,000 rpm[6]
Valvetrain : SOHC (4 valves per cylinder), non VTEC
Redline : 6,800 rpm
Fuel cut: 7,200 rpm
Fuel Control : OBD2-a, DPFI (SFi – Simplified Fuel injection), 1+3 2+4 injectors thrown together
Transmission: S40

D16Y4; 1996-2000

Bore and Stroke: see D16 Series Engines
Displacement: see D16 Series Engines
Compression: 9.4:1
Power: 120 hp (88.0 kW) at 6,400 rpm
Torque: 144 nm at 5,000 rpm
Redline: 6,800 rpm
Rev-limiter: 7,200 rpm
Fuel Control: OBD-2 MPFI
Head Code: P2A-2
ECU Code: P2K
Rod /Stroke Ratio: 1.52
Rod Length: 152 mm
Deck Height: 212

D16W7; 2001-2005

Power: 110 hp (82.0 kW, 81 kW) at 5,600 rpm
Torque: 112 lb·ft (15.5 kg/m, 152 Nm) at 4,300 rpm
Redline: 6,100 rpm
Limit: 6,200 rpm

R16A; 2006-2015

Displacement: 1,595 cc (97.3 cu in)
Compression: 10.5:1
Bore & stroke: 81.0 mm × 77.4 mm (3.19 in × 3.05 in)
Power: 125 PS (92 kW; 123 bhp) @ 6,200 rpm
Torque: 15.6 kgf·m (151 N·m (111 ft·lbf)) @ 4,200 rpm
Redline: 6500 rpm

R18A; 2006+

Displacement: 1,799 cc (109.8 cu in)
Compression: 10.5:1
Bore & stroke: 81.0 mm × 87.3 mm (3.19 in × 3.44 in)
Power: 140 PS (103 kW; 138 bhp) @ 6300 rpm (Japanese Spec)
Torque: 17.7 kgf·m (174 N·m (128 ft·lbf)) @ 4,300 rpm
VTEC window: 1,500 - 3,500 rpm
Fuel Cut Off: 7150 rpm

gökan
04-12-2015, 17:48
d14z2 chipleme olayı nasıl bilen varmı

omrasm01
04-12-2015, 17:53
d14z2 chipleme olayı nasıl bilen varmı

Oem ecu üzerinde oynama yapılmıyor :) Tek çözüm harness ve p28 :) Benden iyi biliyorsun abi sen neden fake atıyorsun ki :)

meganes
04-12-2015, 18:09
sağlıklı bir d16y4 sahibi olarak çok faydalı bir konu olmuş,takipteyim :o

gökan
04-12-2015, 18:09
unutmuşum ben uğraşmayalı:D

omrasm01
04-12-2015, 18:23
unutmuşum ben uğraşmayalı:D

Ya abii yaaa :)

omrasm01
04-12-2015, 18:25
sağlıklı bir d16y4 sahibi olarak çok faydalı bir konu olmuş,takipteyim :o

Aracınızın fotoğraflarını vb seyleri post altında payşala bilirsiniz biraz gözümüz canlansın :)

Y.Emre
04-12-2015, 18:25
Antep Ecufast d16w ye artık yazılım yapabiliyoruz dedi, (oem ecuya) bilgisi olan var mı bu işin detayı hakkında?

Sapsağlıklı vtec2'den bildiriyorum ehe :p :o

omrasm01
04-12-2015, 18:28
Antep Ecufast d16w ye artık yazılım yapabiliyoruz dedi, (oem ecuya) bilgisi olan var mı bu işin detayı hakkında?

Sapsağlıklı vtec2'den bildiriyorum ehe :p :o

Fake mi atıyorsun anlamadım ama :) Benim bildiğim sadece oem ecuya flaspro ile oluyor o da sadece r18 motora ve üstüne :)

Y.Emre
04-12-2015, 18:35
Fake mi atıyorsun anlamadım ama :) Benim bildiğim sadece oem ecuya flaspro ile oluyor o da sadece r18 motora ve üstüne :)

Hayır ciddiyim. Arkadaşın arabasına yazılım atarlarken gittim, vtec2'yle gidince kendisi söyledi hatta. Önceden atamıyorduk artık atabiliyoruz dedi. Ama tanıdığım bildiğim birisi değil, o yüzden buradan da soruyorum

omrasm01
04-12-2015, 18:37
Hayır ciddiyim. Arkadaşın arabasına yazılım atarlarken gittim, vtec2'yle gidince kendisi söyledi hatta. Önceden atamıyorduk artık atabiliyoruz dedi. Ama tanıdığım bildiğim birisi değil, o yüzden buradan da soruyorum

İlk defa duydum ama öyle bir sey olsaydı bütün techin haberi olurdu acıkcası

MDeniz
04-12-2015, 18:56
Guzel olmua bulduklarimi burada paylasirim artik :)

omrasm01
04-12-2015, 18:58
Guzel olmua bulduklarimi burada paylasirim artik :)

Kılıcı kalkanı hazırladım açtım konuyu :)

MeRtCaN
04-12-2015, 19:00
Antep Ecufast d16w ye artık yazılım yapabiliyoruz dedi, (oem ecuya) bilgisi olan var mı bu işin detayı hakkında?

Sapsağlıklı vtec2'den bildiriyorum ehe :p :o


yapsınlar bizde tebrik edelim

bunca yıl usa da bile yazılım yapılmamıs
antep dekı elındekı sleeve cıhazı olan bayı mı yazılım yapacak :)
aksam aksam iyi guldum

MDeniz
04-12-2015, 19:06
Siftahi acayim suna bir el atin agalar :) 54e alimi varmi 54 teklif edeyim manuel yine ama olsun

Connecting site... (http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-honda-2012-honda-civic-1.6-elegance-vsa-sanruf-hatasiz-ilk-sahibinden-232730555/detay)

fdoganb
04-12-2015, 19:09
hadi şu d16v1 ile d16w7 arasında ne fark var bilen biri açıklasın da aydınlanalım :) kullananlar japonun daha istekli gittiğini söylüyor hep örneğin

omrasm01
04-12-2015, 19:11
Siftahi acayim suna bir el atin agalar :) 54e alimi varmi 54 teklif edeyim manuel yine ama olsun

Connecting site... (http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-honda-2012-honda-civic-1.6-elegance-vsa-sanruf-hatasiz-ilk-sahibinden-232730555/detay)

Fiyatı hakkında konusmayacagım ciddi anlamda piyasa yüksek, eder mi bu fiyata bana göre etmez; Araca dönecek olursak acayip bir sekilde sağlam bakılması gerek ki hiçbir ekspere güvenmem ben galericiler sitesinde ki ;)

Y.Emre
04-12-2015, 19:19
yapsınlar bizde tebrik edelim

bunca yıl usa da bile yazılım yapılmamıs
antep dekı elındekı sleeve cıhazı olan bayı mı yazılım yapacak :)
aksam aksam iyi guldum

Aynı düşüncedeyim bende, ama ya yanlışlıkla falan olduysa diye sorayım istedim :) Yoksa 2001den bu yana hiç mi akıllarına gelmemiş :D


hadi şu d16v1 ile d16w7 arasında ne fark var bilen biri açıklasın da aydınlanalım :) kullananlar japonun daha istekli gittiğini söylüyor hep örneğin

Bildiğim kadarıyla Japon montajlar sadece ls olarak ithal edildi :) Burdaki kıyaslamayı Es'e göre kıyaslıyorsa aralarında kilo farkı var biraz ondandır :D

MDeniz
04-12-2015, 19:20
Fiyatı hakkında konusmayacagım ciddi anlamda piyasa yüksek, eder mi bu fiyata bana göre etmez; Araca dönecek olursak acayip bir sekilde sağlam bakılması gerek ki hiçbir ekspere güvenmem ben galericiler sitesinde ki ;)

Otomatik olsa 54e bir dk dusunmezdim ama dedigin gibi galericiler sitesi tam bir felaket :)

omrasm01
04-12-2015, 19:22
Otomatik olsa 54e bir dk dusunmezdim ama dedigin gibi galericiler sitesi tam bir felaket :)

Bakacagın zaman haber verde beraber bakalım anca başacıkarız :)

MDeniz
04-12-2015, 19:51
Bakacagın zaman haber verde beraber bakalım anca başacıkarız :)

53 verdim boya kaza durumunuda soylesin gider bakari:)

MDeniz
04-12-2015, 19:53
Bakacagın zaman haber verde beraber bakalım anca başacıkarız :)

Buda var otomatik

Connecting site... (http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-honda-temiz-sahibinden-235944044/detay)

omrasm01
04-12-2015, 19:56
Buda var otomatik

Connecting site... (http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-honda-temiz-sahibinden-235944044/detay)

Hiç içime sinmedi bu nedense

meganes
04-12-2015, 19:57
benim aracım bu nnm ies,yazın biraz koşturmuştum görmüş olabilirsiniz :o
şuanda orj 142000'de lpg hiç olmadı,simota bigtube kit,kat orta iptal,son oem ve shortshift var(header alma arefesindeyim) yaza doğruda final drive değiştiricem kısmetse :rolleyes:
http://i.hizliresim.com/zl0GM6.jpg (http://hizliresim.com/zl0GM6)

rebeloghy
04-12-2015, 20:01
hadi şu d16v1 ile d16w7 arasında ne fark var bilen biri açıklasın da aydınlanalım :) kullananlar japonun daha istekli gittiğini söylüyor hep örneğin

D16W7
Also found in 2001–2005 Honda Civic ES (Europe, Turkey, Singapore)
Same as above, except:
Power: 110 hp (82.0 kW, 81 kW) at 5,600 rpm
Torque: 112 lb·ft (15.5 kg/m, 152 Nm) at 4,300 rpm
Redline: 6,100 rpm
Limit: 6,200 rpm

D16V1[edit]
VTEC-E (SOHC VTEC)
Found in:
1999-2005 Honda Civic (European EM/EP2/EU8)[12]
Bore and Stroke: see D16 Series Engines
Displacement: see D16 Series Engines
Compression: 9.4:1
Power: 110 PS (81 kW) at 5600 rpm[13]
Torque: 152 N·m (112 lb·ft) at 4300 rpm[13]
Redline: 6,250 rpm
Rev Limit: 6,500 rpm
Valvetrain: SOHC, 4 valves per cylinder
Fuel control: Multi-point fuel injection, PGM-FI
Ignition timing: 8±2° BTDC at 700±50 rpm
Firing order: 1 - 3 - 4 - 2
ECU code: PMH

Yani diyor ki D16W7 bizde yerli denilen , D16V1 japon diye tabir edilen oluyor sanırım.

Eski aracımda D16V13504230 motor nosu bulunmaktaydı. 6500e yakın kesiciye giriyordu ve bu wikipedia ile uyuşuyor.

Araç hala bende olmadığı için iyi gidiyordu , şunu bunu geçiyordu polemiğine girmek istemem ancak 1.6 dizel golf6 vs ile 0 dan kalkınca 180 civarı dizeller oldukça geride kalıyordu. Bunun haricinde denediğim vtec2lerden geride kaldığım hiç olmadı , egzozlu filtreli ies ile yan yana gidiyordum.

Kesin bi referans olamaz tabii çünkü aracı 40 binde almıştım denediğim Civicler genelde 100-150 binde arabalardı..

gökan
04-12-2015, 20:05
d serisiyle uğraşılmaz :) yaptıgın masrafa değecek bir motor değil turbolamak en mantıklısı:)

omrasm01
04-12-2015, 20:06
benim aracım bu nnm ies,yazın biraz koşturmuştum görmüş olabilirsiniz :o
şuanda orj 142000'de lpg hiç olmadı,simota bigtube kit,kat orta iptal,son oem ve shortshift var(header alma arefesindeyim) yaza doğruda final drive değiştiricem kısmetse :rolleyes:
http://i.hizliresim.com/zl0GM6.jpg (http://hizliresim.com/zl0GM6)

Arka portları cıkartırsan daha iyi olur sanki :) Artık specleri tamamlada sağlam yürüyen ies görelim :)

omrasm01
04-12-2015, 20:07
d serisiyle uğraşılmaz :) yaptıgın masrafa değecek bir motor değil turbolamak en mantıklısı:)

Aynen abi ama d serisine de turbo takmaktansa b 18 e geçerim daha iyi :)

MDeniz
04-12-2015, 20:18
Hiç içime sinmedi bu nedense

Baygin duruyor belki resimlerden kaynakli bende anlamadim

fdoganb
04-12-2015, 20:19
@rebeloghy tam tersi. Tr üretim v1 japon w7. Bende de 05 ES vardı onunki v1 idi. Senin beyazı ta tht'den takip ediyodum :)
Internal farkı var mı acaba? (Çok önemli değil ama merak işte :) )

rebeloghy
04-12-2015, 20:28
@rebeloghy tam tersi. Tr üretim v1 japon w7. Bende de 05 ES vardı onunki v1 idi. Senin beyazı ta tht'den takip ediyodum :)
Internal farkı var mı acaba? (Çok önemli değil ama merak işte :) )

Doğru dedin V yerli :) Bence herhangi bir farkı yok ama bilmiyorum ben de

Y.Emre
04-12-2015, 20:44
Motor farkları yokta içeride döşeme göğüs farklı, dışta çıta ayna kapı kolu vs boyasız.

Faruk_Vtec
04-12-2015, 21:34
D16V1: yerli montaj
D16W7: japon montaj

bıldığınız gıbı cıvıc sportlarda da 110HP aynı motor kullanılıyor ama +10nm tork fazlası var..

omrasm01
04-12-2015, 21:57
D16V1: yerli montaj
D16W7: japon montaj

bıldığınız gıbı cıvıc sportlarda da 110HP aynı motor kullanılıyor ama +10nm tork fazlası var..

O 10 nm japon ruhundan geliyor ;)

Redfish16V
04-12-2015, 22:14
Benim en çok merak ettiğim r16 - r18 'e feh harici neler yapılır ? Yani alsak kurcalasak en kötü d serisi kadar önü açık mıdır ?

omrasm01
04-12-2015, 22:32
Benim en çok merak ettiğim r16 - r18 'e feh harici neler yapılır ? Yani alsak kurcalasak en kötü d serisi kadar önü açık mıdır ?

En uc nokta turbo . Diğer türlü atmo olaral doldurmanın mantığı yok bir 1 hp basına en az bin tl düşüyor

Y.Emre
05-12-2015, 00:27
O 10 nm japon ruhundan geliyor ;)


D16V1: yerli montaj
D16W7: japon montaj

bıldığınız gıbı cıvıc sportlarda da 110HP aynı motor kullanılıyor ama +10nm tork fazlası var..

Tr'de d16v1 olan civic sportta var d16w7 olan civic sportta montajla ilgili değil yani oda

omrasm01
05-12-2015, 10:56
Full Race; R18 EFR Turbo Kit içeriği;

BorgWarner EFR 62/58 0.64 A / R & BorgWarner EFR 67/58 0.64 A / R
EFR Turbo Manifold
EFR 3" Downpipe
Intercooler and Bumper Beam
Bareller ve Kelepçeler
Hardware Kit Box

(410 Cc Enjektör kullanımı önerilir )

http://www.full-race.com/store/images/full/honda-civic-fg-fa-r18-efr-turbo-kit-content-20.jpg

http://www.full-race.com/store/images/full/honda-civic-fg-fa-r18-efr-turbo-kit-content-21.jpg

http://www.full-race.com/store/images/full/honda-civic-fg-fa-r18-efr-turbo-kit-content-29.jpg

http://www.full-race.com/store/images/full/honda-civic-fg-fa-r18-efr-turbo-kit-content-10.jpg

http://www.full-race.com/store/images/full/honda-civic-fg-fa-r18-efr-turbo-kit-content-9.jpg

Dyno; 250 Hp

http://www.full-race.com/store/images/full/honda-civic-fg-fa-r18-efr-turbo-kit-content-14.jpg

MDeniz
05-12-2015, 18:30
Artik taktigi çözdüm 57750 yazana 53 teklif ediyorum 54 olur diyor telefon aciyorum 55 diyor mezaj atıp aga dusmelerini bekliyorum dusen düsene demek ki boyle yapmak lazimmi asim :)

Ers
05-12-2015, 19:15
Benim en çok merak ettiğim r16 - r18 'e feh harici neler yapılır ? Yani alsak kurcalasak en kötü d serisi kadar önü açık mıdır ?
http://http://www.8thcivic.com/forums/bolt-ons-all-motor/274284-r18-all-motor-build.html#/forumsite/20689/topics/274284?page=1 (http://www.8thcivic.com/forums/bolt-ons-all-motor/274284-r18-all-motor-build.html#/forumsite/20689/topics/274284?page=1)


R18 olan r16 ya uyar diye düşünüyorum.
Kapak açmadan yapılacaklar bunlar sanırım, değermi bence değmez .

Faruk_Vtec
05-12-2015, 19:45
Tr'de d16v1 olan civic sportta var d16w7 olan civic sportta montajla ilgili değil yani oda

yok, sportların hepsı ıçın geçerlı..

Redfish16V
05-12-2015, 20:46
http://http://www.8thcivic.com/forums/bolt-ons-all-motor/274284-r18-all-motor-build.html#/forumsite/20689/topics/274284?page=1 (http://www.8thcivic.com/forums/bolt-ons-all-motor/274284-r18-all-motor-build.html#/forumsite/20689/topics/274284?page=1)


R18 olan r16 ya uyar diye düşünüyorum.
Kapak açmadan yapılacaklar bunlar sanırım, değermi bence değmez .
Cevap için teşekkür ederim :) atmosferik olarak bi esprisi yok r18-r16nın bu sonuca vardım.Turbo olarakta bi ihtimal mantıklı.. Fd kasa değilde types için güzel olur.

omrasm01
05-12-2015, 22:13
Artik taktigi çözdüm 57750 yazana 53 teklif ediyorum 54 olur diyor telefon aciyorum 55 diyor mezaj atıp aga dusmelerini bekliyorum dusen düsene demek ki boyle yapmak lazimmi asim :)

Doğrusu bu ;) Herkes ne kopartırım pesinde

omrasm01
06-12-2015, 20:24
R16 da filtre + düz boru sonra warex nasıl oluyor bilgisi olan var mı ?

Y.Emre
06-12-2015, 21:47
Fd6 için filtre egsoz headers ile +10 hp gibi bir durum yok maalesef.Kendi Fd6 civic aracımda kat iptal halde kullandım 10 bin km civarı.Ordaki tecrübelerime dayanarak kat iptali devamında düz boru ve sonra orjinal susturucuyla + yukarda arkadaşların dediği filtreler ile en iyi kombinasyonu sağlayabilirsiniz.Yalnız yukarda bahsettiğim gibi 10 hp olmaz ama sizi 2-3 boy hızlandırır en azından 17 jantın verdiği hantallığı ortadan kaldırır.


Dediydi Doğukan. bayağı bi bindi fd6'ya

omrasm01
06-12-2015, 21:52
Dediydi Doğukan. bayağı bi bindi fd6'ya

10 hp falan imkansız seyler onları biliyorum zaten ben sadece doyurucu bir ses ve ufaktan hantallıgınj atması için demiştim . O zaman kat iptali düz boru warex filtre işimi görür

Apocaltique
07-12-2015, 23:42
D16Y4 bildiğimiz i ES' mi? Redline: 7200 rpm i ES'in 6800 okudum ama?

Y.Emre
08-12-2015, 00:30
D16Y4 bildiğimiz i ES' mi? Redline: 7200 rpm i ES'in 6800 okudum ama?


Redline: 6,800 rpm
Rev-limiter: 7,200 rpm

Redline ile Rev limiter aynı anlama gelmiyorlar. 7200 rpm'de devir kesici var zaten aksi söylenmiyor...

omrasm01
16-12-2015, 20:57
Nerede bizim Honda cılar konumuz ölmesin :) Hemen şöyle bir güncel çekelim Honda nın otomatik viteslerinde kullanılan yağ ATF-Z1'Dir başka hiç bir yağ kullanılmamalıdır, yağı servisten temin edip istediğiniz her hangi bir yerde değişim yapabilirsiniz .

Bakınız ATF-Z1;
http://acuramdxclub.ru/files/ATF_z-1_%20Honda.jpg

2011 Sonrası Honda Otomatik viteslerinde ise yeni olan ATF-DW1 kullanılır -Z1 e göre daha akıskandır ve bütün honda otomatiklerinde kullanıla bilir . (Yanlış bilgi olabilir teyit edilmelidir)

Bakınız ATF-DW1;
http://www.hondapartsdeals.com/images/ATF-DW-1.jpg

ATF-DW1 VE -Z1 Arasında ki farklar;

http://www.mediafire.com/imgbnc.php/7bb768a300a0cce47e85b4f4ce8f1b55ed93323a0c1367e9c3 e550377ca05b866g.jpg?size_id=4

http://www.mediafire.com/imgbnc.php/7cdccac446a122549120973c34f896c1c0504be04ab609b79b 6bd1b8c398fed26g.jpg?size_id=5

meganes
17-12-2015, 19:49
ies'ime hıdır aldım(d16y4) bunu eksozcuya gitmeden kendim takabilirmiyim acaba bilgisi olan varmı ? her türlü alet ekipman liftim mevcut,kaynak vs işlem gerekmeden takılabilirmi sizce gören olmuştur illaki ;)

Y.Emre
17-12-2015, 20:07
Bence takabilirsin flanşlarında vs sorun yoksa. ardı önü 7-8 cıvata tutuyor..

meganes
26-12-2015, 19:28
güncel olsun konu,son zamandaki birkaç fikir uygulama vs sonrasında bigtube nin sesi çok çok tatminkar ama performans bakımından çok çok az kayıp var diye düşünmeye başladım ve custom bir çalışma yaptım,yakında çıkma bir sağ far bulup içine stack yapıcam,şuanda ön alt ızgaralardan filtrenin oraya 70mm esnek hortum geliyo yaza doğruda yeni sisteme ön fardan can suyu vericem ;) şuanda iki filtre arasında fark sadece ses farkı,pimaşta araç daha sessiz birde dışını yalıtınca o homurdanma sesi iyice kayboldu :D gaza basında sadece oem sonun sesi geliyo,filtre den fazla ses gelmiyo bigtube'deki gibi :) neyse fazla uzatmıyım şu ilk sistemimdi bigtube+cai
http://i.hizliresim.com/929zdO.jpg (http://hizliresim.com/929zdO)
buda yeni yaptığım pimaş,yalıtım ve üzerini siyah bant ile kamufle ettim,sensör yerini ve üst kapak havalandırma hortum yerini açtım
http://i.hizliresim.com/Nr9XDN.jpg (http://hizliresim.com/Nr9XDN)
buda yeni filtre (kn 70mm giriş) tutucusu sacı kaynağı vs hepsini kendim yaptım :)
http://i.hizliresim.com/Nr9XnP.jpg (http://hizliresim.com/Nr9XnP)

elinde 2000 model sağ far olan varsa talibim,alıp bir an önce bitiriyim hava verme işini :)

unnamed54
29-12-2015, 18:04
Nerede bizim Honda cılar konumuz ölmesin :) Hemen şöyle bir güncel çekelim Honda nın otomatik viteslerinde kullanılan yağ ATF-Z1'Dir başka hiç bir yağ kullanılmamalıdır, yağı servisten temin edip istediğiniz her hangi bir yerde değişim yapabilirsiniz .

Bakınız ATF-Z1;
http://acuramdxclub.ru/files/ATF_z-1_%20Honda.jpg

2011 Sonrası Honda Otomatik viteslerinde ise yeni olan ATF-DW1 kullanılır -Z1 e göre daha akıskandır ve bütün honda otomatiklerinde kullanıla bilir . (Yanlış bilgi olabilir teyit edilmelidir)

Bakınız ATF-DW1;
http://www.hondapartsdeals.com/images/ATF-DW-1.jpg

ATF-DW1 VE -Z1 Arasında ki farklar;

http://www.mediafire.com/imgbnc.php/7bb768a300a0cce47e85b4f4ce8f1b55ed93323a0c1367e9c3 e550377ca05b866g.jpg?size_id=4

http://www.mediafire.com/imgbnc.php/7cdccac446a122549120973c34f896c1c0504be04ab609b79b 6bd1b8c398fed26g.jpg?size_id=5

eyvallah güzel bilgi, 15 bin km önce castrol'ün yağını kullanmıştım, önümüzde ki yağ değişiminde orjinal yağını koyacağım gözle görülür bir fark olursa buradan da paylaşırım.

omrasm01
29-12-2015, 18:17
eyvallah güzel bilgi, 15 bin km önce castrol'ün yağını kullanmıştım, önümüzde ki yağ değişiminde orjinal yağını koyacağım gözle görülür bir fark olursa buradan da paylaşırım.

Orijinal yağdan şaşmamak lazım . Rica ederim kazasız belasız sürüşler :)

Emre-Dylan
01-01-2016, 01:46
Yeri değil affınıza sığınarak bi sorum olacaktı. Ülkemizdeki eg si ler d16z9 motorlu değil mi atmosferik olarak neler yapılabilir ve ne kadar getirisi olur aşağı yukarı? Eg si alınır mı 16 bin civarlarına sedan hızlı bi araç olarak tek seçenek bu var gibi gözüküyor birde hızlı ve öfkeli 1 filminde ki siyah eg civiclerinde hala etkisi üzerimde diyebilirim :)

İzzet Göçmen
01-01-2016, 12:58
Buda benim 1.4 üm

Bigtube simota filtre
4-2-1 Heardes
1.6 Emme
51 Düz Boru
Ss Magnum Susturucu

http://i.hizliresim.com/rZVknN.jpg

omrasm01
01-01-2016, 15:41
Buda benim 1.4 üm

Bigtube simota filtre
4-2-1 Heardes
1.6 Emme
51 Düz Boru
Ss Magnum Susturucu

http://i.hizliresim.com/rZVknN.jpg

Kazasız belasız kullanın . Düz boru tam olarak nasıl geriye düşme var mı ?

İzzet Göçmen
01-01-2016, 18:08
Kazasız belasız kullanın . Düz boru tam olarak nasıl geriye düşme var mı ?

Sagolun düsme yok veya ben hissetmiyorum 3.viteste 90 olarak bastıgımızda 4.vites 6.200 devirde 190 i geciyor devirlenmesi falan muazzam hemen atıyor kendini

E21hamza
02-01-2016, 22:02
Ben de 98 model 170k kilometrede 1.6 ies sahibiyim. Aracın alt devirleri sanki biraz zayıf gibi belki de normal bir durumdur daha önce hiç ies e binmedim. Alt devirleri iyileştirmek için headers, düz boru, ve açık hava filtresi düşünüyorum acaba faydası olur mu alt devir için? Bir de boru çapı 1.6 ies için 48 mi olmalı 51 mi olmalı? Forumda epey konuşulmuş fakat net bir cevap bulmadım 48 mi daha iyi 51 mi daha iyi olduğu konusunda.

meganes
02-01-2016, 22:48
Ben de 98 model 170k kilometrede 1.6 ies sahibiyim. Aracın alt devirleri sanki biraz zayıf gibi belki de normal bir durumdur daha önce hiç ies e binmedim. Alt devirleri iyileştirmek için headers, düz boru, ve açık hava filtresi düşünüyorum acaba faydası olur mu alt devir için? Bir de boru çapı 1.6 ies için 48 mi olmalı 51 mi olmalı? Forumda epey konuşulmuş fakat net bir cevap bulmadım 48 mi daha iyi 51 mi daha iyi olduğu konusunda.

iesin alt devirler ölü bu bir gerçek :) ben şuanda kat orta iptal yerine 51mm araboru yapıldı,son susturucumda oem çok memnunum,bu arada yaptığın uygulamalar üst devirleri canlandırır,alt devirlere pekte faydası olmaz

E21hamza
02-01-2016, 23:31
iesin alt devirler ölü bu bir gerçek :) ben şuanda kat orta iptal yerine 51mm araboru yapıldı,son susturucumda oem çok memnunum,bu arada yaptığın uygulamalar üst devirleri canlandırır,alt devirlere pekte faydası olmaz

Evet motor 3.000 devirden sonra kendini buluyor, bu uygulamalardan sonra ses çok arttı mı peki? Ben abartı sesi pek sevmiyorum sadece kompresyondaki zırıltı sesi hoşuma gidiyor ben son susturucuyu değiştirmeyeyim diyorum bir zararı olur mu yaptığım düz boru ve headers uygulaması boşa gider mi yani?

omrasm01
02-01-2016, 23:38
Evet motor 3.000 devirden sonra kendini buluyor, bu uygulamalardan sonra ses çok arttı mı peki? Ben abartı sesi pek sevmiyorum sadece kompresyondaki zırıltı sesi hoşuma gidiyor ben son susturucuyu değiştirmeyeyim diyorum bir zararı olur mu yaptığım düz boru ve headers uygulaması boşa gider mi yani?

Geri dönüş güzel olacaktır bir diğer tercih de kat iptali 51 mm düz boru son varex ve cai ile üstleri dahada aça bilirsiniz.

meganes
02-01-2016, 23:39
Evet motor 3.000 devirden sonra kendini buluyor, bu uygulamalardan sonra ses çok arttı mı peki? Ben abartı sesi pek sevmiyorum sadece kompresyondaki zırıltı sesi hoşuma gidiyor ben son susturucuyu değiştirmeyeyim diyorum bir zararı olur mu yaptığım düz boru ve headers uygulaması boşa gider mi yani?

Öyle ahım şahım ses yok uzun yolda bile kafa tırmalayan ses yok sadece zırıltı diye tabir edilen ses var,bende okadar kafa yordum konu açtım herkeze sordum soruşturdum kombinasyonum yukarıda yazdığım gibi,gaytte memnunum performans olarakta başarılı bana kalırsa,aracım çoğu araca göre iyi gidiyo :)

E21hamza
02-01-2016, 23:46
Geri dönüş güzel olacaktır bir diğer tercih de kat iptali 51 mm düz boru son varex ve cai ile üstleri dahada aça bilirsiniz.

Bu performansı daha iyileştirir dediğiniz gibi fakat ses çok artıyor çevreye rahatsızlık vermek istemiyorum :) Öneri için teşekkürler.



Öyle ahım şahım ses yok uzun yolda bile kafa tırmalayan ses yok sadece zırıltı diye tabir edilen ses var,bende okadar kafa yordum konu açtım herkeze sordum soruşturdum kombinasyonum yukarıda yazdığım gibi,gaytte memnunum performans olarakta başarılı bana kalırsa,aracım çoğu araca göre iyi gidiyo :)

Anladım o zaman ben de bu tarz bir kombinasyon yapacağım, belki son susturucuyu vti olarak değiştirebilirim ya da fazla ses çıkartmayıp performansa etki edecek bir son susturucu takabilirim. Teşekkürler yardımlarınız için

omrasm01
02-01-2016, 23:56
Bu performansı daha iyileştirir dediğiniz gibi fakat ses çok artıyor çevreye rahatsızlık vermek istemiyorum :) Öneri için teşekkürler.




Anladım o zaman ben de bu tarz bir kombinasyon yapacağım, belki son susturucuyu vti olarak değiştirebilirim ya da fazla ses çıkartmayıp performansa etki edecek bir son susturucu takabilirim. Teşekkürler yardımlarınız için

Varex i açmadığınız sürece sıkıntı olmaz varex kaliteli ise stock egzoz kadar ses alırsınız kapalı halinden yada biraz fazla

canozgur106
03-01-2016, 14:58
Ek kasa motoruyla kozmetiğiyle Hondanın gururudur:)

İzzet Göçmen
09-01-2016, 21:19
D14A3 motora Vtı gaz kelebegi düsünüyorum varmı yorumunuz nasıl olur

omrasm01
09-01-2016, 22:15
D14A3 motora Vtı gaz kelebegi düsünüyorum varmı yorumunuz nasıl olur

Dolu ies emme daha mantıklı

İzzet Göçmen
09-01-2016, 22:17
Dolu ies emme daha mantıklı

Dolu ies emme var zaten

omrasm01
09-01-2016, 22:18
Dolu ies emme var zaten

Gerek yok o zaman :)

İzzet Göçmen
09-01-2016, 22:19
Gerek yok o zaman :)

Daha fazla biseyler arıyorum :D Öneri lazım

omrasm01
09-01-2016, 22:23
Daha fazla biseyler arıyorum :D Öneri lazım
Port polish o zaman :)

İzzet Göçmen
09-01-2016, 22:24
Port polish o zaman :)

Motor acmadan biseyler istiyorum suanda :D Swap yaptırmayın bana :D

omrasm01
09-01-2016, 22:25
Motor acmadan biseyler istiyorum suanda :D Swap yaptırmayın bana :D

Port polish için motor açmaya gerek yok emmeyi sökseniz yeterli :)

İzzet Göçmen
09-01-2016, 22:28
Port polish için motor açmaya gerek yok emmeyi sökseniz yeterli :)

Ne yararı oluyor bize bunun veya ne zararı oluyor maliyeti ne

omrasm01
09-01-2016, 22:33
Ne yararı oluyor bize bunun veya ne zararı oluyor maliyeti ne

Yararını göremezsin acıkcası . 4.2.1 manifold .48 mm düz boru sona varex üstleri iyileştirir baskada aklıma gelen yok suan

İzzet Göçmen
09-01-2016, 22:35
Yararını göremezsin acıkcası . 4.2.1 manifold .48 mm düz boru sona varex üstleri iyileştirir baskada aklıma gelen yok suan

Hepsi var onların Yokmu yapabilcek baska bisey

KOSEREN
09-01-2016, 22:39
Konusunu bulmuşken sorayım;bazen görüyorum spec lerde all motor yazılıyor,nedir acaba all motor?

omrasm01
09-01-2016, 22:46
Hepsi var onların Yokmu yapabilcek baska bisey

Motor içine girmeden tek sc yada turbo yaparsın baska yok o da maliyeti bir ies kadar

omrasm01
09-01-2016, 22:48
Konusunu bulmuşken sorayım;bazen görüyorum spec lerde all motor yazılıyor,nedir acaba all motor?

Genelde gırtlak dolu n/a demek

İzzet Göçmen
09-01-2016, 22:49
Motor içine girmeden tek sc yada turbo yaparsın baska yok o da maliyeti bir ies kadar


Valla dostum işte

1.6 emme
Big tube
4.2.1 Heardes
51 Düz boru
SS magnum egsoz var

Suanda aklımda Vtı gaz kelebegi var Amyant ve Kule gergisini halledicem bu hafta işte

http://i.hizliresim.com/3YA5L4.jpg

Grimlord
09-01-2016, 22:50
Konusunu bulmuşken sorayım;bazen görüyorum spec lerde all motor yazılıyor,nedir acaba all motor?

'motor girtlaga kadar yuklu gardas' demenin gavurcasi :)

KOSEREN
09-01-2016, 22:54
Eyvallah beyler :)

omrasm01
09-01-2016, 23:39
Valla dostum işte

1.6 emme
Big tube
4.2.1 Heardes
51 Düz boru
SS magnum egsoz var

Suanda aklımda Vtı gaz kelebegi var Amyant ve Kule gergisini halledicem bu hafta işte

http://i.hizliresim.com/3YA5L4.jpg

51 lik yerine 48 liği dene geri dönüşümdaha iyi 51 1.6 araçlarda bile geriye düşme yapıyor .

İzzet Göçmen
10-01-2016, 12:17
51 lik yerine 48 liği dene geri dönüşümdaha iyi 51 1.6 araçlarda bile geriye düşme yapıyor .

Deneyelim onuda dahamı iyi doldurur devri

meganes
10-01-2016, 13:10
Deneyelim onuda dahamı iyi doldurur devri

Benim iesimde 4-2-1 header sonrasında 51 boru ve son oem kullanıyorum bayağı memnunum :)

İzzet Göçmen
10-01-2016, 13:33
Benim iesimde 4-2-1 header sonrasında 51 boru ve son oem kullanıyorum bayağı memnunum :)

Bende memnunum ama 48 lık avantaj saglıcaksa döneriz olmadı

omrasm01
10-01-2016, 16:10
Deneyelim onuda dahamı iyi doldurur devri

Üstadlar hep 48 tavsiye eder ki dediğim gibi 51 liği dolduramazsın . Begenmezsen zaten 51 borun var geri takarsın

İzzet Göçmen
11-01-2016, 09:09
Üstadlar hep 48 tavsiye eder ki dediğim gibi 51 liği dolduramazsın . Begenmezsen zaten 51 borun var geri takarsın

Öyle yapıcam olmadı ilk sıra Amyant ve oem kule gergisinde

İzzet Göçmen
12-01-2016, 13:48
Short Shifter de ekledim gibi listeye tavsiyeler varmı yapalımmı ?

meganes
12-01-2016, 15:46
vti kelebeğini bende biraz araştırdım sonra vazgeçtim,biryerlerinde biraz işlemler gerekiyomuş,bigtube yerine custom bir filtre yapabilirsin mesela,shortshift takabilirsin,yanlız özellikle havalar biraz soğudunda falan 1. ve geri viteslere az daha zor geçiyo onun haricinde dezavantajını görmedim,hepsini yaptıktan sonra birkaç dengin araç ile dene gidişi gör,aracın sağlığı sorun varmı yokmu tespit et

E21hamza
12-01-2016, 17:48
vti kelebeğini bende biraz araştırdım sonra vazgeçtim,biryerlerinde biraz işlemler gerekiyomuş,bigtube yerine custom bir filtre yapabilirsin mesela,shortshift takabilirsin,yanlız özellikle havalar biraz soğudunda falan 1. ve geri viteslere az daha zor geçiyo onun haricinde dezavantajını görmedim,hepsini yaptıktan sonra birkaç dengin araç ile dene gidişi gör,aracın sağlığı sorun varmı yokmu tespit et

Bigtube filtre iyi değil mi? Yani custom filtre yapsak daha performanslı mı olur? Ben de açık hava fitresi düşünüyorum fakat custom mu yoksa bigtube mi yapsam karar veremedim.

omrasm01
12-01-2016, 17:56
Bigtube filtre iyi değil mi? Yani custom filtre yapsak daha performanslı mı olur? Ben de açık hava fitresi düşünüyorum fakat custom mu yoksa bigtube mi yapsam karar veremedim.

Big Tube içerisinde çekilen hava yeterince sıkısmıyor daha uygun boru ile havayı basınclı cekmek en iyisi

İzzet Göçmen
13-01-2016, 12:23
vti kelebeğini bende biraz araştırdım sonra vazgeçtim,biryerlerinde biraz işlemler gerekiyomuş,bigtube yerine custom bir filtre yapabilirsin mesela,shortshift takabilirsin,yanlız özellikle havalar biraz soğudunda falan 1. ve geri viteslere az daha zor geçiyo onun haricinde dezavantajını görmedim,hepsini yaptıktan sonra birkaç dengin araç ile dene gidişi gör,aracın sağlığı sorun varmı yokmu tespit et

İlerde düşenenilirim big tubeyi suanda sıkıntımız yok denicek honda falan bulamassak bile illaki denk buluruz kendimize en kısa zmanda halledicem bu işleri,Vtı i en sona bıraktım suanda bu işi bilenlere sorup ona göre hareket edelim.

meganes
26-01-2016, 07:39
ies'te yani d16y4 motorda kapak açsak soft birşeyler ne yapabiliriz arkadaşlar?

kadir jdm civic
26-01-2016, 11:41
arkadaşlar aracınızı modifiye etmek istiyorsanız yardımcı olurum.
özellikle belirtiyorum filtre egzos hedears kelebek dışında daha fazla güç almak isteyen olursa bilgi veriririm digerleri ztn herkesın yaptıgı basit işler.
1.6 ies motoru 120 hp den.
Atmosferikte 160-180 hp aralığına
turboda 350-400 hp aralığına kadar yükselebilir.

Bu işlemlerim hepsi maddiyatla alakalıdır ciddi bu güçleri almak istiyorum diyen varsa yardımcı olurum.

omrasm01
26-01-2016, 12:14
arkadaşlar aracınızı modifiye etmek istiyorsanız yardımcı olurum.
özellikle belirtiyorum filtre egzos hedears kelebek dışında daha fazla güç almak isteyen olursa bilgi veriririm digerleri ztn herkesın yaptıgı basit işler.
1.6 ies motoru 120 hp den.
Atmosferikte 160-180 hp aralığına
turboda 350-400 hp aralığına kadar yükselebilir.

Bu işlemlerim hepsi maddiyatla alakalıdır ciddi bu güçleri almak istiyorum diyen varsa yardımcı olurum.

Abi özel ilgilenmek yerine buraya . Stage1-2-3 Seklinde yazsan daha güzel olmaz mı isteyen herkes faydalanır

meganes
26-01-2016, 15:57
arkadaşlar aracınızı modifiye etmek istiyorsanız yardımcı olurum.
özellikle belirtiyorum filtre egzos hedears kelebek dışında daha fazla güç almak isteyen olursa bilgi veriririm digerleri ztn herkesın yaptıgı basit işler.
1.6 ies motoru 120 hp den.
Atmosferikte 160-180 hp aralığına
turboda 350-400 hp aralığına kadar yükselebilir.

Bu işlemlerim hepsi maddiyatla alakalıdır ciddi bu güçleri almak istiyorum diyen varsa yardımcı olurum.
eve geçince rahatsız ediyorum :))

E21hamza
26-01-2016, 20:11
Filtre, egzoz, headers ile kaç hp oluyor ölçen oldu mu hiç?

İzzet Göçmen
26-01-2016, 20:37
Filtre, egzoz, headers ile kaç hp oluyor ölçen oldu mu hiç?

Pek fazla vercegini sanmamda arabanın toparlanması hızlanmasına bariz etkisi olur

battalgazi
26-01-2016, 20:50
vtec 2 de devirdaim değişen oldumu arkadaşlar trıgerde değiştirelim mi gerek var mı araç 220 binde

E21hamza
26-01-2016, 21:02
Pek fazla vercegini sanmamda arabanın toparlanması hızlanmasına bariz etkisi olur

Sadece Big tube filtre taktım ben eskiye nazaran gerek alt devir gerek üst devir iyileşti. Headers ve ortayı düz yapıp sona vti susturucu takılsa çok daha fark eder sanırım.

fdoganb
26-01-2016, 21:03
vtec 2 de devirdaim değişen oldumu arkadaşlar trıgerde değiştirelim mi gerek var mı araç 220 binde

devirdaim değiştirmemiştim ama triger normal şartlarda 80bin gidiyor siz en son ne zaman değiştirmiştiniz?

İzzet Göçmen
26-01-2016, 21:17
Sadece Big tube filtre taktım ben eskiye nazaran gerek alt devir gerek üst devir iyileşti. Headers ve ortayı düz yapıp sona vti susturucu takılsa çok daha fark eder sanırım.

Tek basına bigtube ise yaramaz ama etkisi olur elbette ben memnunum benim alt devirlerim ölü biraz sonra acıyor

Ers
26-01-2016, 21:23
R16 ya 6 ileri r18 şanzımanı atsak nasıl olur? 120 ile otobanda giderken arabayı hep 6 ya atasım geliyor :)

meganes
26-01-2016, 21:43
Filtre, egzoz, headers ile kaç hp oluyor ölçen oldu mu hiç?
5hp aldım ben :D dynoda gördük

kadir jdm civic
27-01-2016, 09:09
şimdi buraya birseyler yazıyorsun sonra millet benden ögrendiğini sanki kendı denemiş görmüş gibi sagda solda hava atıyor sonra bide kısmet bunları bana satıyor ciddi olanlara yardımcı olurum

Fakat sunu söyleyeyım hiçkimse sunu düşünmesin filtre egzos hedears yapmak çok basit digerlerini yapmak maliyet gerektiren seyler o sebeble araba modifiye etmek için 2 -3 bın tl ayırmayan adam yazmasın cünkü bu işler maddiyatla alakalı nekadar para okadar beygir dir. para harcarsanız ies ler arasında kral olursunuz.

Tkrl
02-02-2016, 23:47
Arkadaşlar araştırdım ama kaynak bulamadım, oem ies gaz kelebeğinin giriş çıkış çapları nedir?

VteC_MaNiaC
03-02-2016, 08:35
oem ies gaz kelebeğinin iç çapı 63 dış çapı 66mmdir.

İzzet Göçmen
03-02-2016, 08:54
oem ies gaz kelebeğinin iç çapı 63 dış çapı 66mmdir.

Peki 1.4 de aynımıdır ve buna istinaden vtı kelebek veya baska aracınki olurmu ?

Y.Emre
03-02-2016, 13:51
Peki 1.4 de aynımıdır ve buna istinaden vtı kelebek veya baska aracınki olurmu ?

1.4ün emmesi iesten farklı olduğundan büyük bir ihtimalle farklıdır.

kadir jdm civic
03-02-2016, 13:56
b18c jdm typer 200 p lik motoru oem gaz kelebeği diş giriş 64mm iç giriş 62mm olurken 1.6 ies 120 hp lik motorun gaz kelebeği nasıl oluyorda daha büyük olur.

bir yalnışlık var bu işte bence ben ölçmedim civic Si de 60mm giriş 55mm cıkış vtecte 60mm giriş 58 mm cıkış b18 gsr da 62mm giriş 60mm cıkış.

İzzet Göçmen
03-02-2016, 16:31
1.4ün emmesi iesten farklı olduğundan büyük bir ihtimalle farklıdır.

1.6 emme takılı bende o zaman oda aynıdır vtı ın olurmu buna yararı ne olur peki

Y.Emre
03-02-2016, 17:37
1.6 emme takılı bende o zaman oda aynıdır vtı ın olurmu buna yararı ne olur peki


gaz kelebeği olarak en verimli oem bulabileceğiniz parça vti gaz kalabeğidir 1.4 is ve 1.6 ieslerde uygulamak için biraz işlem gerekmektedir gaz kelebeği yine setupa uygun olmalıdır saçma boyuttaki kelebekler sadece gücünüzü çalacaktır bu yüzden N/A kullanımda 62 mm vti ya da integra typerda çıkan 65mm kelebek kullanılabilir

Diye yazmışlar, deneyip görmedim :)

omrasm01
03-02-2016, 17:46
1.4 Lerde tamamen gereksiz bir uygulama, dolu ies emme yeterli .

İzzet Göçmen
03-02-2016, 17:55
Diye yazmışlar, deneyip görmedim :)


1.4 Lerde tamamen gereksiz bir uygulama, dolu ies emme yeterli .


Zaten suanda üstünde dolu emme var daha biseyler yapamazmıyız

http://i.hizliresim.com/lv6WAQ.jpg

Verim alamazmıyız daha cok

omrasm01
03-02-2016, 18:12
Hava filtresi borusunu daha dar kullana bilirsin daha sonra yapacak baska bir seyin yok motora gir turbo yap vs vs vs

İzzet Göçmen
03-02-2016, 18:54
Hava filtresi borusunu daha dar kullana bilirsin daha sonra yapacak baska bir seyin yok motora gir turbo yap vs vs vs

Önerebilceginiz varmı peki ne yararı olur bize.

gökan
03-02-2016, 19:05
1.4 kullanıcısı olarak atmosferık yerıne 0.3 bar turbo önerırım herzman

omrasm01
03-02-2016, 19:05
Önerebilceginiz varmı peki ne yararı olur bize.

Boru çapı olarak böyle göstereyim;

https://www.octanemotorsports.com/images/AEM-21-508C.jpg

İzzet Göçmen
03-02-2016, 19:21
Boru çapı olarak böyle göstereyim;

https://www.octanemotorsports.com/images/AEM-21-508C.jpg

Yararı ne olur intake kit olarakmı geciyor bigtubeden farkı nedir ?

Ers
03-02-2016, 20:18
Yararı ne olur intake kit olarakmı geciyor bigtubeden farkı nedir ?

Cold air intake diye geçer, tamponun oralardan çeker havayı , big tube short ram motor havuzundan çeker havayı. Cai daha verimlidir ama kışın su çekebilir tabi .

İzzet Göçmen
03-02-2016, 21:14
Cold air intake diye geçer, tamponun oralardan çeker havayı , big tube short ram motor havuzundan çeker havayı. Cai daha verimlidir ama kışın su çekebilir tabi .

Fiyatlarıda cebimden cekcek gibi custom biseyde istemiyorum pek ackcası

gökan
03-02-2016, 21:41
hiçbir yararı olmaz boş para verme

Tkrl
03-02-2016, 23:22
oem ies gaz kelebeğinin iç çapı 63 dış çapı 66mmdir.

Hocam emin misiniz? Vti kelebeği 62mm diye biliyorum ben, ies daha küçük değil mi?

omrasm01
04-02-2016, 00:28
Yararı ne olur intake kit olarakmı geciyor bigtubeden farkı nedir ?

Daha soğuk ve sıkıstırılmıs hava çekersin ;) Kağıt üzerinde yararını göremezsin hiç bir şekilde . Ama işin teorisine inildiğinde faydalıdır . İlla Aem Cai olmasına gerek yok siz boruyu buna benzer yapın ve biraz daha soğuk hava çekecek bir yere ayarlayın demek istiyorum

VteC_MaNiaC
04-02-2016, 08:35
Şimdi şöyleki CAI iyidir fakat emiş mesafesi uzun olduğu için gaz tepkisi azalır..

Short ram ve big tube iyidir fakat tam fanın önünde farın arkasında kaldığı için soğuk hava odası yapmadan kullanılırsa bi kazanç sağlamaz...

Bu yüzden tampondan ufak bir delik veya 99-01 modeller için sis farının yerine gelen air duct parçasıyla 76lık esnek akordiyon boru yardımıyla soğuk havayla besleyerek verim alabilirsiniz.

Kelebek konusuna gelince araçlarda çıkan kelebekler farklı farklı.. 1.6 otomatiklerin vtec le aynı sanırım. d16y4 olarak geçer.

çap olarak aradaki 1-2 mm farkını siz filtre egsozlu arabanızda pek anlayamazsınız o yüzden çokta uğraşıp para harcamaya gerek yok..

onun yerine SAFC ve wideband ile güzel bir ayar yapıp daha mutlu olabilirsiniz

İzzet Göçmen
07-02-2016, 20:33
D14 Motora Oem Exedy baskımı yoksa Stage 1 mi takalım ne farklıklar olur keyfe keder actırmayı düşünüyorum..

gökan
07-02-2016, 20:35
kardes 1.4le yazık cok ugrasma :) parana yazık yaptıgın seylerlerde cok buyuk bır hız alamazsın :) ben yıllardır 1.4 e bınıyorum çok arastrdım turbo dısında atmo yuruyen bır arac degıl

İzzet Göçmen
07-02-2016, 20:38
kardes 1.4le yazık cok ugrasma :) parana yazık yaptıgın seylerlerde cok buyuk bır hız alamazsın :) ben yıllardır 1.4 e bınıyorum çok arastrdım turbo dısında atmo yuruyen bır arac degıl

Acıkcası pek maddiyata takılmıyorum ben beni mutlu ettikten sonra gitsin sadece acaba daha iyi devirlenme alırmıyım ben aracın 4 üncü sahibiyim 2.sahibinden beri belli bakımlarına bktım baskı gelmeye baslamıs tam ayırmamaya basladı gibi sadece merak ediyorum ne taksak diye :D

meganes
07-02-2016, 20:49
D14 Motora Oem Exedy baskımı yoksa Stage 1 mi takalım ne farklıklar olur keyfe keder actırmayı düşünüyorum..
exedy daıkın

Jeandan-R
08-02-2016, 15:13
Safc ve wideband takıp ayar yapın. O zaman baya farklı gidiyor

İzzet Göçmen
09-02-2016, 07:36
exedy daıkın

Oem olarak devam edelim degilmi ?

erhann
09-02-2016, 12:18
1.4i s soch vtec yapiyorum inceleyebilirsiniz mersin sanayide

Tayfun.O
24-02-2016, 20:57
1.4i s soch vtec yapiyorum inceleyebilirsiniz mersin sanayide

1. baya bildiğimiz d14 vtec mi açıcak şimdi nasıl oluyor bu.
2. gözüme bi çok güzel ef kestirdim 1.4i motor var motor kotları ne oluyor ef lerde

serci
28-02-2016, 19:20
1. baya bildiğimiz d14 vtec mi açıcak şimdi nasıl oluyor bu.
2. gözüme bi çok güzel ef kestirdim 1.4i motor var motor kotları ne oluyor ef lerde

Ef kasa da d14A1 kodlu 1.4 litre motor çıkar

gökan
28-02-2016, 19:35
arkadaşlar 5000 kredı cekıp 1.4 cıvıc turbo yapılabılırmı:):):)

YavuzNaz
29-02-2016, 10:42
d14-d15 yağ pompası aynı mıdır.?

hkkcn
29-02-2016, 19:07
D14 1.4e 1.6 ies emme manifoldu ve gaz kelebeği aldım bir iki güne takıcağım motor toplanırken. Eski emmedeki cikle,tps sensörü vs uyuyormu arkadaşlar ies emmesine? Ve polish yaptıraam getiri yada götürüsü olur mu kelebekle emmeye?

İzzet Göçmen
04-04-2016, 19:26
Dün 60-150 Civari roll yaptık Top speed ona izin verdi malesef.

Toyota Auris 136 Hp 2 Kişi Stock
Civic 1.4 İS speccleri belli zaten.

2 Boy + Üstü aca aca gidiyorumm.

Buna nazaran Cai+Emme Polish+ince conta düsünüyorum bulabilirsek kelebekte degisebilirim ne olur ne biter bilmiyorum oda yetmezde Stage 2 Baskıyla devam ederiz.

136 LIk Esay var onunla yürücem su sıralar

İzzet Göçmen
04-04-2016, 20:06
Dün 60-150 Civari roll yaptık Top speed ona izin verdi malesef.

Toyota Auris 136 Hp 2 Kişi Stock
Civic 1.4 İS speccleri belli zaten.

2 Boy + Üstü aca aca gidiyorumm.

Buna nazaran Cai+Emme Polish+ince conta düsünüyorum bulabilirsek kelebekte degisebilirim ne olur ne biter bilmiyorum oda yetmezde Stage 2 Baskıyla devam ederiz.

136 LIk Esay var onunla yürücem su sıralar

meganes
04-04-2016, 20:33
si sağlıklı ise 10 gömlek fazla gelir sana ;)

weST.27
19-04-2016, 11:38
Si farklı yürüyor sağlıklı olanları gerçekten ya, iyi hazırlan :)

Y.Emre
21-04-2016, 08:46
si sağlıklıysa soğuma arabandan :)

İzzet Göçmen
24-04-2016, 21:23
Esayla arac satıldıgından deneyemedik, Hafif volan arıyorum yardımcı olabilicek varmı ?

canozgur106
24-04-2016, 23:10
arkadaşlar 5000 kredı cekıp 1.4 cıvıc turbo yapılabılırmı:):):)
Gökhan satıcan mı binicen mi turbolucan mı karar ver:)

Mutlu Değerli
28-04-2016, 12:14
D14A4'le Z3 arasında ne gibi farklılıklar var ? HB makyajlılarda genelde Z3 görüyodum. Beygirler felan hep aynı

bugratemel
28-04-2016, 12:56
Gökhan satıcan mı binicen mi turbolucan mı karar ver:)

satarsa aldığı paraya talibim ben :) :) :) :) :) :) :) :)

canozgur106
28-04-2016, 16:12
satarsa aldığı paraya talibim ben :) :) :) :) :) :) :) :)

O çok zorr:) Enkei ler duruyo mu acaba onu kovala bence:D

gökan
28-04-2016, 20:34
valla ben kımseye arabamı satıcam demedım allaha şükür 5 yıl oldu bınıyorum ve cok sevıyorum bakımını yapıyorum bır boyası kötu enkeıler 4 senedır evde duruyor satmıyorum:):): aldıgım fıyat 5 sene önce 14 lıraydı :)şimdi 25 versınler satmam:)

rahmitanir
06-05-2016, 20:01
Merhaba Arkadaşlar,

R18 motor FN2'lerde tüm otomatikler i-shift diye biliyordum, ama sanırım yanılıyorum. Size zahmet şu ilana bi baksanız, bundaki vites 5ileri tork konvertörlü müdür? direksiyon arkası kulakçıklar var mıdır?

https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-honda-civic-hb-1.8-tam-otomatik-nadir-bulunanlardan-masrafsiz-294691129/detay

i-vtec07
07-05-2016, 17:08
Merhaba Arkadaşlar,

R18 motor FN2'lerde tüm otomatikler i-shift diye biliyordum, ama sanırım yanılıyorum. Size zahmet şu ilana bi baksanız, bundaki vites 5ileri tork konvertörlü müdür? direksiyon arkası kulakçıklar var mıdır?

https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-honda-civic-hb-1.8-tam-otomatik-nadir-bulunanlardan-masrafsiz-294691129/detay

Evet tam otomatik var . Kasa kodu fn2 değil yanlız yanılmıyosam fn1 geçiyo 1.8 ler . Fn2 direk typer oluyo . Fd6 fd2 farkı gibi .

rahmitanir
09-05-2016, 10:26
Evet tam otomatik var . Kasa kodu fn2 değil yanlız yanılmıyosam fn1 geçiyo 1.8 ler . Fn2 direk typer oluyo . Fd6 fd2 farkı gibi .
Bilgi için sağolasın. İlan sahibine de sordum, direksiyon arkası kulakçıklar yokmuş. istediğim zaman viteslere müdahale edemedikten sonra bu işin bi zevki kalmaz. Tek çare manuel vitesli ve 1.8 litre bulmak:)

meganes
14-05-2016, 15:05
lpg'siz ies'lerinizde (d16y4) hangi yağı kullanıyorsunuz(marka-numara) arkadaşlar merak ettim :)

İzzet Göçmen
18-06-2016, 11:53
D14 Civic ime Baskı balata + hafif volan yapıcam

Baskı olarak bunu buldum

EXEDY STG1 DEBRİYAJ SETİ HONDA D16 BASKI+BALATA (http://www.powershoponline.com/EXEDY-STG1-DEBRIYAJ-SETI-HONDA-D16-BASKIBALATA,PR-295.html)
D16 Stage 1 olarak geciyor fiyati 580 Tl

EXEDY HAFİF VOLAN HONDA B16 VTEC (http://www.powershoponline.com/EXEDY-HAFIF-VOLAN-HONDA-B16-VTEC,PR-296.html)

Volan olarak Exedy B16 Vtec olarak buldum uyum saglarmı ? Fiyati 750 Tl civarinda

rebeloghy
18-06-2016, 15:16
Evet tam otomatik var . Kasa kodu fn2 değil yanlız yanılmıyosam fn1 geçiyo 1.8 ler . Fn2 direk typer oluyo . Fd6 fd2 farkı gibi .

Küçük bir ekleme olsun 4 kapılar fk2 , 2 kapılar fn1 kasa kodlu. Yurt dışında 2.2 dizeller olduğu için Fn3 ve fk3 versiyonlar da var :)

İzzet Göçmen
20-06-2016, 09:25
Hafif Volan arıyorum günceli

İzzet Göçmen
21-06-2016, 13:01
Hafif Volan Bulundu Gibi 2 Kişi dönüş yaptı,Uygun Olan Alıncak Bu hafta Masterse Gidicem..

Rölanti Motoru temizligi,
Gaz kelebegi Temizligi
Emme Polish Yapılcak

D16 Baskı D14 e uyum saglarsa Exedy Stage1 Baskı Alıncak.
Hava Filtresine Cai gibi bi dalga düsünüyorum

Cıkma Sag far alıp komple kesedebilirim.

+10 Hp alabilsem yeter bana

ardtnc94
11-12-2016, 13:27
D16Y4; 1996-2000

Bore and Stroke: see D16 Series Engines
Displacement: see D16 Series Engines
Compression: 9.4:1
Power: 120 hp (88.0 kW) at 6,400 rpm
Torque: 144 nm at 5,000 rpm
Redline: 6,800 rpm
Rev-limiter: 7,200 rpm
Fuel Control: OBD-2 MPFI
Head Code: P2A-2
ECU Code: P2K
Rod /Stroke Ratio: 1.52
Rod Length: 152 mm
Deck Height: 212

merhaba arkadaşlar konuyu hortlattım biraz ama öğrenciyim bu motor kodlu civiclere bakıyorum bütçe 25bin tl falan öğrenci bütçesiyle aşırıya kaçmadan ne modifiyeler yapılabilir herhangi bi amacım yok şu geçeyim bu edeyim diye bana zevk versin yeter..
mersinliyim ama gaziantepte okuyorum buralarda tanıdığınız ustalar varmı

Kayaozden
14-12-2016, 10:33
Selam arkadaşlar

MrScae
23-12-2016, 18:02
r16 motora yani fd6 fb7 kasaya yazılım yapılabilir mi yaptıran var mı arkadaşlar ?

erents
27-06-2017, 01:58
Biraz hortlatmış olacağım kusura bakmayın. Lpg'li bir FD6 sahibiyim.
Araca hava filtresi takmak istiyorum, performans beklentim yok ger çekmesin kafi, sadece biraz sesini duymak istiyorum.
Bana performans kaybı yaşatır mı, ve filtreden sonra egsoz sistemine müdahale etmem şart mı?
Hangi hava filtresini önerirsiniz?

ahmetakbayir
08-07-2017, 16:28
Biraz hortlatmış olacağım kusura bakmayın. Lpg'li bir FD6 sahibiyim.
Araca hava filtresi takmak istiyorum, performans beklentim yok ger çekmesin kafi, sadece biraz sesini duymak istiyorum.
Bana performans kaybı yaşatır mı, ve filtreden sonra egsoz sistemine müdahale etmem şart mı?
Hangi hava filtresini önerirsiniz?

Simota cb2-111 kullananlar baya memnun ama bulmak mesele bende fb7 için arıyorum