Orijinalini görmek için tıklayınız : İnce yanak çekme yapar mı?
Selamlar aracım Hyundai ADMIRE 2004 1600cc model.
Aracımda eskiden 185/60/R14 jant lastik kombinasyonu vardı.
Bunları ilaveten Voglandt 35mm yay ve MONROE amortisör alıp takarak biraz daha yol tutuşunda iyileştirmeler yaptım.
Bu şekilde yaklaşık 2 ay kullandım hiç bir problem yoktu araç gayet stabil gidiyordu.
İnternetten daha sonra 195/45/R16 lastik leri iyi olmayan 2. el (gayette ucuza denkledim) jant+lastik kombinasyonu aldım. Jantlarda herhangi bir sıkıntı yok lastiklerin tırnakları iyi sayılır fakat değişse iyi olur.
Sorun şu araç düz yolda giderken sağa çekme meğilimi var. Birde önler V lastik olduğu için yola kapılma sorunuda yaşıyorum. Buraya kadar sıkıntı yok. Geçenlerde lastikçiye gidp lastik fiyatlarına baktım orada ki ustanın dediğine göre: en kral lastiğide takarsan tak 2 3 ay sonra yine aynı sorunu yaşarsın dedi. Tabanın genişlediği için ve araçta spor yay olmasından dolayı kaynaklanacağını söyledi. Burada benim kafam karıştı. Bu işin doğruluğu varmıdır? Taban genişliği sadece 1 cm büyüdü. Ben pek etki etmeyeceğine inanıyorum.
Eski lastik çapıyla şuan ki lastik çapı arasında hesaplamalara göre %0.3 fark gözükmekte. %-3 ve %3 fazla olmadığı sürece sıkıntı olmaz diye biliyorum.
Yorumlarınızı bekliyorum. Saygılar
Selamlar aracım Hyundai ADMIRE 2004 1600cc model.
Aracımda eskiden 185/60/R14 jant lastik kombinasyonu vardı.
Bunları ilaveten Voglandt 35mm yay ve MONROE amortisör alıp takarak biraz daha yol tutuşunda iyileştirmeler yaptım.
Bu şekilde yaklaşık 2 ay kullandım hiç bir problem yoktu araç gayet stabil gidiyordu.
İnternetten daha sonra 195/45/R16 lastik leri iyi olmayan 2. el (gayette ucuza denkledim) jant+lastik kombinasyonu aldım. Jantlarda herhangi bir sıkıntı yok lastiklerin tırnakları iyi sayılır fakat değişse iyi olur.
Sorun şu araç düz yolda giderken sağa çekme meğilimi var. Birde önler V lastik olduğu için yola kapılma sorunuda yaşıyorum. Buraya kadar sıkıntı yok. Geçenlerde lastikçiye gidp lastik fiyatlarına baktım orada ki ustanın dediğine göre: en kral lastiğide takarsan tak 2 3 ay sonra yine aynı sorunu yaşarsın dedi. Tabanın genişlediği için ve araçta spor yay olmasından dolayı kaynaklanacağını söyledi. Burada benim kafam karıştı. Bu işin doğruluğu varmıdır? Taban genişliği sadece 1 cm büyüdü. Ben pek etki etmeyeceğine inanıyorum.
Eski lastik çapıyla şuan ki lastik çapı arasında hesaplamalara göre %0.3 fark gözükmekte. %-3 ve %3 fazla olmadığı sürece sıkıntı olmaz diye biliyorum.
Yorumlarınızı bekliyorum. Saygılar
Balans ayarlarına baktırma şansınız oldu mu ? Ya da ön takım ne alem de ? Lastikçinin kastettiği şey jantların ağır olmasından kaynaklı olarak çukura filan girdiğinde balans ayarının bozulmasıysa haklı olabilir
huseyinturk
08-12-2015, 10:56
Lastik ebatları, desenleri aynıysa İki tarafta eşit büyüdüğü için çekme vs yapmaz sağa sola. Lastiklerde diş derinliği farkı olabilir, lastik havalarında fark olabilir, en olmadı rot ayarı istiyordur araba
mikelazi
08-12-2015, 13:55
lastik profili incelince asfalttan oluşan farkları direk direksiyona yansıtır.buna şerit çizgileride dahil.
yönlü lastik alma derim.2.el aldıgın lastik ne durumda bilemezsin.
Ön ve arka lastikler farklı marka. Önlerin durumuda iç açıcı değil. Havaları iyi durumda ve rot ayarlarından bildiğim kadarıyla sıkıntı yok balans ayarınıda takarken yapmışlardı.
Bugün gittim sıfır lastik siparişi verdim. Barum marka alman malı tanesi 210TL bakalım yeni lastiklerle durum nasıl olacak. Benim kafama ustanın söylediği "ne takarsan tak 3 ay sonra sola sağa çekme yaşarsın" jantlar ağır değil çıkan tenekeler kadar vardır hatta.
crazydog
08-12-2015, 14:17
onu söyleyen usta k.çından uydurmuş açık ve net! , rot , balans ayarında ve ön takımında problem yoksa lastiğin kendisi problemlidir 2.el aldığını söylüyorsun lastik tabandan kayma vs yapmış olabilir.
V lastik ve yönlü lastikler genelde yoldaki izlerden daha fazla etkilenir. Onun dışında lastiğin yapısı bozuk değilse çekme falan yapmaz. Rot ayarında sıkıntı vardır, jantlar da problem vardır, alt takımda sıkıntı vardır.
Günümüzdeki çoğu spor araçlar 40 yanak lastik ile fabrikadan çıkıyor.
Burak SARIKAYA
08-12-2015, 17:18
ikinci el aşınmış lastik sonuçta büyük olasılık içerisindeki telleri kendini bırakmıştır lastik formu gözle görülmeyecek şekilde değişmiş belliki lastikleri değiştirme durumun varsa değiştir düzelir
Herkese merhabalar. Bugün gittim lastikleri değiştirdim. Yine 195 45 R16 ebatında "Barum Bravuris 3HM" aldım. İlk izlenimlerim eski lastiklerdeki gibi çekme yok. yola gayet temiz yapışıyor. lastikler continental in yan ürünü almanya üretim fakat firma Çek cumhuriyeti doğuşlu bir yer. Continin yan ürünlerinden. fiyatıda makul 200 TL tekine verdim. balands sökme takma ücretsiz yapıldı.
Kullandıkca burada yorumlarımı paylaşaacağım teşekkürler herkese.
golgeoyunu03
09-12-2015, 14:56
lastik tabanı olsun , belli bir süre geçmesine rağmen hamurundaki sertleşme olsun bunların hepsi sağ sola çekme yaratabilir. Aracın rotu sorunsuz olsa bile herşey mümkün
Yatmış lastik içten tel kırmış olabilir. İkinci el çıkma lastik almıştım zamanının ünlü lastiği Eagle F1 :) rot balanscıda yatıp kalkıyordum düzelmiyordu en sonunda lastiğin içten tel kırdığı ortaya çıktı.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.