Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : Carbon Clean Ankara?



Özgür Güneş
15-12-2015, 13:59
Arkadaşlar merhaba,54 bindeki yazılımlı pro cee'd aracıma Carbon Clean 3'lü set(emme manifold,katalizör,carbon) temizliği yaptırmak istiyorum;fakat Ankara'da 3 ünü birden yapacak yer bulamadım, bildiğiniz yer varsa söyleyebilir misiniz? Birde manifold temizliği sökülüp yapılıyor, hangisi daha sağlıklı olur?

Özgür Güneş
16-12-2015, 22:29
Beyler forumda aradım ama istediğim cevabı tam olarak bulamadım, bugün carbon clean yaptırdım fakat manifold ve katalizör yaptıracak için yer bulamadım, aracım CRDI motor, motorvac in spreyi ile manifold temizliği yapmam tehlikeli mi?

Yarbay
17-12-2015, 09:08
Beyler forumda aradım ama istediğim cevabı tam olarak bulamadım, bugün carbon clean yaptırdım fakat manifold ve katalizör yaptıracak için yer bulamadım, aracım CRDI motor, motorvac in spreyi ile manifold temizliği yapmam tehlikeli mi?


hocam keşke siteyi biraz daha okusaydın bu konu hakkında.


1) carbon clean yarardan çok zarar veren bir işlem, çoğu profosyonel servis artık sunmak yapmak bir yana makinasını bile barındırmıyor servislerinde.

carbon clean motor içindeki kurumu temizler ama bunu çok güçlü çözücülerle yapar ve kauçuk olan bazı parçalara,contalara,segmanlara,enjektörlere çok zarar verir aşındırır.

tavsiyem bir daha yaptırmayın


2) hayır carbon clean yaptırdım diyorsunuz ama emmeyi yaptıracam ona bulamadım diyorsunuz bu sizin yaptırdığınız yer ile ilgili beni iyice terredüte düşüyor çünkü carbon cleanin temeli zaten emme manifoldun girmektir, en temel, en önce emme manifoldu temizlenir zaten çünkü püskürtüğünüz yer emmedir.

bu arkadaşlar sana bunu yaparken aracın neresinden püskürtü carbon clean sıvısını görebildinizmi?

tekrar ediyorum bir daha yaptırmayın derim.




sağlıklısı parçaları sökmektir, motorda çok kurum olmadığı sürece elletmeyin, çok kurum varsa motoru boğuluyorsa,yakıt artı,performans düştü ise emmeyi söktürün,turboyu söktürün (geometrik turbo için konuşuyorum olmayan tipdeki modellere gerek yok), katalitiği söktürün

ve bunları fren balatası temizleyicisi yada asidik bazı çözeltilerle dışarıda sökük vaziyetde içlerindeki kurumu temizletin, tekrar monte ederkende yeni contalar aldığınıza ve üretinin torque sıkıştırma tavsiyesine uyulduğuna emin olarak geri monte edin,en sağlıkısı bu şekildedir.

Özgür Güneş
17-12-2015, 12:21
hocam keşke siteyi biraz daha okusaydın bu konu hakkında.


1) carbon clean yarardan çok zarar veren bir işlem, çoğu profosyonel servis artık sunmak yapmak bir yana makinasını bile barındırmıyor servislerinde.

carbon clean motor içindeki kurumu temizler ama bunu çok güçlü çözücülerle yapar ve kauçuk olan bazı parçalara,contalara,segmanlara,enjektörlere çok zarar verir aşındırır.

tavsiyem bir daha yaptırmayın


2) hayır carbon clean yaptırdım diyorsunuz ama emmeyi yaptıracam ona bulamadım diyorsunuz bu sizin yaptırdığınız yer ile ilgili beni iyice terredüte düşüyor çünkü carbon cleanin temeli zaten emme manifoldun girmektir, en temel, en önce emme manifoldu temizlenir zaten çünkü püskürtüğünüz yer emmedir.

bu arkadaşlar sana bunu yaparken aracın neresinden püskürtü carbon clean sıvısını görebildinizmi?

tekrar ediyorum bir daha yaptırmayın derim.




sağlıklısı parçaları sökmektir, motorda çok kurum olmadığı sürece elletmeyin, çok kurum varsa motoru boğuluyorsa,yakıt artı,performans düştü ise emmeyi söktürün,turboyu söktürün (geometrik turbo için konuşuyorum olmayan tipdeki modellere gerek yok), katalitiği söktürün

ve bunları fren balatası temizleyicisi yada asidik bazı çözeltilerle dışarıda sökük vaziyetde içlerindeki kurumu temizletin, tekrar monte ederkende yeni contalar aldığınıza ve üretinin torque sıkıştırma tavsiyesine uyulduğuna emin olarak geri monte edin,en sağlıkısı bu şekildedir.

1)Forumda araştırdığımda zarar verdiğini, yararları kurumları söktüğünü okudum, yararlı kurum mu olur diye kendime sormadım değil, aynı oranda faydasını görüp motor performansında artış yaşayanıda fazlasıyla gördüm, sadece 150 bin km den sonra yapılmasını önermiyorlar, eğer 120 bin km civarında aracım tekrar elimde olursa yaptırabilirim, olacağınıda pek sanmıyorum.

2)Bu seçenekte yazdığınız cevap carbon clean konusunda bana pekte bilgili olmadığınızı gösterdi. Carbon Clean 3'lü setten oluşmakta ve carbon,emme ve katalizör olarak ayrılmakta, hepsi farklı yerlerden uygulanıyor, benim uygulattığım sadece carbon temizlemeydi o da yakıt pompası motordan ayrılarak yapıldı, ilk gaza bastığım anda motordaki performans artışını anlayabildimki ilerleyen km lerde bunun daha da temiz olacağını söyledi usta, yakıtım Shell V-power, Shell'inde türkiye distrübitör istasyonundan alıyorum, yani şahsa ait istasyonlardan almıyorum, o yüzden kurum birikintisi bir daha yaşayacağıma pek olasılık vermiyorum, aracı daha yeni 52 bin km de aldım, motorun ne durumda olduğunu bilmediğim için ve aynı zamanda araç 128 hp den 170 hp ye çıktığı için motora biraz yüklenilmiş gibi hissettim en azından motoru temiz tutmak istedim, önceki sahibininde nerelerden yakıt aldığını bilmiyorum, şu an duman atmada bir azalma var gibi manifold temizliği şart gibi geliyor, bunu yapacak profesyonel yer arıyorum, bilen arkadaşlar varsa Ankara'da cevaplarını bekliyorum.

Yarbay
17-12-2015, 12:44
1)Forumda araştırdığımda zarar verdiğini, yararları kurumları söktüğünü okudum, yararlı kurum mu olur diye kendime sormadım değil, aynı oranda faydasını görüp motor performansında artış yaşayanıda fazlasıyla gördüm, sadece 150 bin km den sonra yapılmasını önermiyorlar, eğer 120 bin km civarında aracım tekrar elimde olursa yaptırabilirim, olacağınıda pek sanmıyorum.

2)Bu seçenekte yazdığınız cevap carbon clean konusunda bana pekte bilgili olmadığınızı gösterdi. Carbon Clean 3'lü setten oluşmakta ve carbon,emme ve katalizör olarak ayrılmakta, hepsi farklı yerlerden uygulanıyor, benim uygulattığım sadece carbon temizlemeydi o da yakıt pompası motordan ayrılarak yapıldı, ilk gaza bastığım anda motordaki performans artışını anlayabildimki ilerleyen km lerde bunun daha da temiz olacağını söyledi usta, yakıtım Shell V-power, Shell'inde türkiye distrübitör istasyonundan alıyorum, yani şahsa ait istasyonlardan almıyorum, o yüzden kurum birikintisi bir daha yaşayacağıma pek olasılık vermiyorum, aracı daha yeni 52 bin km de aldım, motorun ne durumda olduğunu bilmediğim için ve aynı zamanda araç 128 hp den 170 hp ye çıktığı için motora biraz yüklenilmiş gibi hissettim en azından motoru temiz tutmak istedim, önceki sahibininde nerelerden yakıt aldığını bilmiyorum, şu an duman atmada bir azalma var gibi manifold temizliği şart gibi geliyor, bunu yapacak profesyonel yer arıyorum, bilen arkadaşlar varsa Ankara'da cevaplarını bekliyorum.



hocam sen iyi araştırmışsın bayada iyi hakimsin ve biliyorsun , sağlıcalıkla kullan aracını kardeşim

Berkan
17-12-2015, 12:51
:D

http://www.otopark.com/sohbet/15379_ankara-carbon-clean.html

Yarbay
17-12-2015, 14:09
:D

http://www.otopark.com/sohbet/15379_ankara-carbon-clean.html


bırak arkadaş daha iyi biliyor :) baksana çözmüş olayı al shelden mazot bas yazılımı 170hpye = no kurum :)



hele birde 3lü set vs cidden öldüm, burada anladımki carbon clean cidden iyiden iyiye para tuzağı olmuş yersen moduna girmiş ustalar.



adamın yapması gereken tek işlem emme manifolduna bağlanan hortumu sökmek ve içine carbon clean ile gelen spreyden sıkmak= belki 3dk :)

katalitik dediğide DPF oda yine aynı mantıkla dpf giriş ve çıkış sensörlerinden girişi sökmek sıvı püskürtmek=20dk (hadi bu neyse ama emme cidden komik)


alsın kardeşim 3lü setini


birde shelden alınca kurum bağlamayacak diye inanışı üstelik 1.6 yazılımla 170hpye çıkartılmış tank gibi kasa taşıyan Hyundai motoruyla :)

delta0o
17-12-2015, 14:29
yakıtı shellden akılı kelden kurumu emmeden alıcan.3 lu set

mikelazi
17-12-2015, 15:56
emme-cooler söktür temizlet,kat ı ve egr. yide iptal et ohh mis.

Özgür Güneş
17-12-2015, 17:48
emme-cooler söktür temizlet,kat ı ve egr. yide iptal et ohh mis.
kat ve egr iptali yaptırmayı düşünüyorum; fakat yazılıma güncelleme gerekiyor. Yazılımı Paşaoğlu'nda yaptırmış önceki sahibi o da İstanbul'da, yaza doğru yapabilirim belki. Manifold temizliği için carbon clean emme manifold temizliği yaptırmak istiyorum, çok kirli değildir zaten çünkü daha dediğim gibi 54 binde araç, açtır temizlettir daha masraflı. Bu yüzden bu işi yapacak yer arıyorum Ankara'da ama galiba bulamayıp açıp temizlettireceğim gibi duruyor. Birde kat iptali yaparsam muayneden geçemeyebilirim diye korkuyorum. 200 liraya kat ın içini boşaltıp boru geçirecek usta buldumda egsoz emisyon sıkıntı olabilir.

Ufuk
17-12-2015, 17:53
kat ve egr iptali yaptırmayı düşünüyorum; fakat yazılıma güncelleme gerekiyor. Yazılımı Paşaoğlu'nda yaptırmış önceki sahibi o da İstanbul'da, yaza doğru yapabilirim belki. Manifold temizliği için carbon clean emme manifold temizliği yaptırmak istiyorum, çok kirli değildir zaten çünkü daha dediğim gibi 54 binde araç, açtır temizlettir daha masraflı. Bu yüzden bu işi yapacak yer arıyorum Ankara'da ama galiba bulamayıp açıp temizlettireceğim gibi duruyor. Birde kat iptali yaparsam muayneden geçemeyebilirim diye korkuyorum. 200 liraya kat ın içini boşaltıp boru geçirecek usta buldumda egsoz emisyon sıkıntı olabilir.

Katı 2 senede 1 yerine sök tak dediğin şey 50tl max.
25tl sökmesi 25tl takması. İçinden boru geçirmek falan fantezi hiç gerek yok :)

Yarbay
18-12-2015, 07:35
pro ceed dediğiniz araçta katalizör mü var (eski üsül) yoksa DPF mi var bakmak lazım, dpf olan araçta öyle ustaya söktür hadi yallah deyip yola çıkamazsınki bir sürü arıza verir yazılımla dpf iptal ettirmenizde gerekir, fiziken kendisininde iptali okadar kolay değil.

Birkan61
18-12-2015, 08:30
54 bindeki arabanin emmesinden pek birsey olmaz benim 80 bindeki multijet tertemiz ciktiydi hic carbon clean yuzi gormeden :)

He ama egr icler acisiydi, benzinle temizleyip iyice kurutup taktm egryi. Araca yazilim yapmisim gibi oldu soluksuz yuruyor ve son hizi degisti :) onceden cok erken kesiliyordu

Özgür Güneş
18-12-2015, 11:16
pro ceed dediğiniz araçta katalizör mü var (eski üsül) yoksa DPF mi var bakmak lazım, dpf olan araçta öyle ustaya söktür hadi yallah deyip yola çıkamazsınki bir sürü arıza verir yazılımla dpf iptal ettirmenizde gerekir, fiziken kendisininde iptali okadar kolay değil.

araçta DPF yok, sadece katalizör var, araç 4 hafta daha geç üretilseydi DPF'de olacaktı :)

Özgür Güneş
18-12-2015, 11:18
54 bindeki arabanin emmesinden pek birsey olmaz benim 80 bindeki multijet tertemiz ciktiydi hic carbon clean yuzi gormeden :)

He ama egr icler acisiydi, benzinle temizleyip iyice kurutup taktm egryi. Araca yazilim yapmisim gibi oldu soluksuz yuruyor ve son hizi degisti :) onceden cok erken kesiliyordu

Dediğim gibi araç yazılımlı olduğu için ve önceki sahibinin nerelerden yakıt aldığını bilmediğim için Carbon Clean yaptırdım, diğer parçalarıda temizleyebilirsem iyi olur.

mikelazi
18-12-2015, 11:59
kat ve egr iptali yaptırmayı düşünüyorum; fakat yazılıma güncelleme gerekiyor. Yazılımı Paşaoğlu'nda yaptırmış önceki sahibi o da İstanbul'da, yaza doğru yapabilirim belki. Manifold temizliği için carbon clean emme manifold temizliği yaptırmak istiyorum, çok kirli değildir zaten çünkü daha dediğim gibi 54 binde araç, açtır temizlettir daha masraflı. Bu yüzden bu işi yapacak yer arıyorum Ankara'da ama galiba bulamayıp açıp temizlettireceğim gibi duruyor. Birde kat iptali yaparsam muayneden geçemeyebilirim diye korkuyorum. 200 liraya kat ın içini boşaltıp boru geçirecek usta buldumda egsoz emisyon sıkıntı olabilir.

carbon cleanla hiç ugraşma.54binde aracın bir cacık çıkmaz.ben emmeyi ve coolerı 84binde temizlettim.peşinede egr.ve kat.iptali.

bende kat içi boş.içinden düz boru geçiyor.yani kat.görüntüde yerinde.muaynede veya emisyonda sorun yok.egr iptali basit iş.benim motor euro4 iptalde arıza yakmadı.(51lik düz boru)4 ay bu şekilde kullandım.şuan ecutuned yazılımla beyindende iptal.


yazılım öncesi egr.ve eksoz işleri yapılması gerekirken,direk yazılım yapılmış.


araç kaç model 115likmi 128mi???

Özgür Güneş
18-12-2015, 12:13
carbon cleanla hiç ugraşma.54binde aracın bir cacık çıkmaz.ben emmeyi ve coolerı 84binde temizlettim.peşinede egr.ve kat.iptali.

bende kat içi boş.içinden düz boru geçiyor.yani kat.görüntüde yerinde.muaynede veya emisyonda sorun yok.egr iptali basit iş.benim motor euro4 iptalde arıza yakmadı.(51lik düz boru)4 ay bu şekilde kullandım.şuan ecutuned yazılımla beyindende iptal.


yazılım öncesi egr.ve eksoz işleri yapılması gerekirken,direk yazılım yapılmış.


araç kaç model 115likmi 128mi???

2012 128'lik, yazılımdan sonra dynoda 157 hp 337 tork verdi, beygirin biraz düşük çıkması canımı sıktı o yüzden temizletiyorum arabayı belki hp değerleri artar diye, şu an sadece manifoldu temizletsem çok rahatlayacağım :D yaza doğru kat ve egr iptal olacak zaten.

free-hifi
18-12-2015, 12:22
Pendik sanayi Boschcc den şikayetçi olacağım. Araç muayenesine 1 saat kalmıştı sürekli gittiğim ısuz servisinde pul kalmamıştı. Pendik sanayiye daldım önüme bura çıktı aracın bu dumanla muayeneden geçmez egzoz puluda veremem dedi ne yapacağız diye sordum. Ustana git carbonclean yap dedi ben dedim uğraşamam o zaman biz yapalım dedi, normalde 40 dk felan süren işlemi 15-20 dk da yaptı sonra degerler düzeldi pulu verdi dedim araba duman atıyor, abi içinde kimyasal kaldı o düzelir. bu bilmem neler 180.000 KM de olan aracıma kata kulle yapıp cc yaptılar ve o bk yiyen duman kesilmedi.

mikelazi
18-12-2015, 12:29
2012 128'lik, yazılımdan sonra dynoda 157 hp 337 tork verdi, beygirin biraz düşük çıkması canımı sıktı o yüzden temizletiyorum arabayı belki hp değerleri artar diye, şu an sadece manifoldu temizletsem çok rahatlayacağım :D yaza doğru kat ve egr iptal olacak zaten.

şuanki basıçın ne onu biliyormusun???.aynı motor güvenin accent blue da var onda 1,4bar da 170hp civarı.ve kat.duruyor.basınç açılsa daha hp alırsın.ama 1.2bar üzeri pek tavsiye etmem.yoksa ekstra yag sogutucu ve buyuk cooler ihtiyacı dogar.
tabi şuanki yazılımla kat.iptaliyle 165-170hp leri bulursun gibi.emmeyi söktür temizlet.ama egr yi iptal etmedigin için yaza dogru gene dolacak.anlamı yok bence.coolerıda unutma sakın iş sadece emme degil.1 senede 1emme-2kere cooler temizlettim.

bu arada emme temizliginden kaç hp. alıcanı düşünüyorsun ki ???

Özgür Güneş
18-12-2015, 13:02
hocam 150 bin üzeri CC önermiyorlar, 180 binde yaptırmışsınki dua et motoru eline almamışsın, şikayet edebiliyorsan et, para koparmak için cc yapmışlar resmen sana

Özgür Güneş
18-12-2015, 13:06
Basınç hakkında hiç bir fikrim yok, önceki sahibine sorarım, basıncı artırmayı zaten düşünmüyorum, geçende top speed denedim sınırları bayağı zorladım turbo o akşam ıslık sesi çıkarmaya başladı zaten sonra geçti, nedenini sonradan düşündüm yüksek sıcaklıkta yağ tabi özelliğini kaybetti ondan oldu bence, o zaman bütün temizlik ve iptal işlerini yaza erteliyorum? temizletince 2-3 hp alırım diye tahmin ediyorum :D

mikelazi
18-12-2015, 13:21
bence kendine bir elm327 al basınç-hararet-iat herşeyi ondan takip edersin.

temizlik işini kat.ve egr. iptalinden sonra yaptırman daha mantıklı.carbon cleanla degil tabi.

her dynoyada güvenme ;)


yag olarakta 5w40 veya 10w40 kullan derim.

Yarbay
18-12-2015, 13:29
hocam 150 bin üzeri CC önermiyorlar, 180 binde yaptırmışsınki dua et motoru eline almamışsın, şikayet edebiliyorsan et, para koparmak için cc yapmışlar resmen sana


abicim bak yanlış anlama ama yorumların birçok yanlış barındırıyor, kimse seni burda üzmek yada sana muhalefet olmak peşinde değil sadece tecrübeleri ile kardeşlerine yardımcı olmak peşinde.



1) kendi kendine şunu sormanı istiyorum, 2010-2012 yılları arası 80 ilde Renault,fiat,ford,Volvo,Peugeot,citroen bayiilerinin neredeyse genelinde ya içlerinde yada tedarikçi ile hizmet verdikleri, her 40binde bir müşterilerine önerdikleri ve 10tl malzeme kullanıp iteleyebildiklerine 100 kimisine 300tl geçirdikleri bir hizmet ne olduda 2015 yılına geldiğinde neredeyse hiçbir aklı selim bayiide kalmadı artık önerilmiyor?


2) bugün en kötü özel servis günlük 20 arabaya servis veriyor bakımların 15binde-20binde bir olduğunu düşünürsen bu her 2 araçtan biri 40bin bakımı için gelmiştir demek değilmi yani günde en boktan serviste 10 araba demek değilmi? bunu her bildiğin marka ile bir çarpsana Hyundai,honda,Toyota,Peugeot,citroen,ford,Volvo,Re nault,kia,vw,skoda,seat vs vs vs yani bu adamlara günlük hiç yoksa 150 araba sadece yetkili servislerden gelmeli özel serviside ekledinmi bu adamlara günlük 200-250 müşteri çıkar bunun %10u alıyorum dese 25 araç demek.

bu hesapta en kötü il içindi bizim adana bile ufak bir il orda Renault günlük 20-30 araca servis veriyor ve iki tane Renault servisi var yani sadece Renault 40-60 araç günlük.


peki sen şimdi o gittiğin carbon cleançide gördünmü sıra bekleyen ankara gibi ilde şöyle 80-100 araç?



3) hiç 150bindeki araca yağ değiştirme o kmden sonra değiştirmek zararlı diye bir şey duydunmu, yada filtre değiştirme gibi? o halde 54bindeki araca sağlıklı olduğunu iddia ettikleri bir olay nasıl oluyorda 150bindeki araca zarar verebiliyor?


burda gerçek asıl şu olmasın, 54bindeki contalar daha sağlıklı ve zarar görse bile sorun yaşatcak boyutda olmaz ama 150binde contalar biraz daha hassas ve CC gördümü ağızı yüzü kayıyor olmasın?



lafın özeti ben hiç teknik detayına girmeyecem kardeşim çünkü biliyorumki bildiğini okuyacaksın bizde 20 yaşında olduk sadece üzülme peşindeyiz görülen köy kılavuz istemez bunca servis terk etmişse böyle bir para kaynağını vardır değilmi bir sebebi?



ayrıca aracın 2011den eski ise dpf yoktur ama 2011 ocak tan yeni ise biraz dikkatli ol çünkü yüksek ihtimal dpflidir , sen bir kerede baktır emin olki canın yanmasın kardeşim.

Kutluhan
19-12-2015, 08:54
2009 Pro ceed vardı bendede yazılımlı 60.000 km iken yaptırdım, 3 sefer conta değiştirdim. cıııııııır cııııır diye ses gelmeye başladı düzenli olarak turbo yüke bindiği gibi zırıl zırıl gidiyordu araba. Sattım kurtuldum. O gün bu gün öneren veya yapalım diyen birini görürce veya duyunca heeee hee diyip geçiyorum.

Özgür Güneş
19-12-2015, 17:54
bence kendine bir elm327 al basınç-hararet-iat herşeyi ondan takip edersin.

temizlik işini kat.ve egr. iptalinden sonra yaptırman daha mantıklı.carbon cleanla degil tabi.

her dynoyada güvenme ;)


yag olarakta 5w40 veya 10w40 kullan derim.

ELM327 siparişi verdim zaten, ordan takip ederim artık, iphone için bildiğiniz en iyi app nedir(uygulama satın almalı olabilir)?, artık yaza doğru kat-egr iptali yaptırıp 200 liraya manifold temizliği yaptırırım, daha 500 km önce yetkili serviste bakımı yapıldı, 5w40 Castrol kullanıldı, bir sorum daha olacak, aracın normal bakımı 15 binde, ben 12 binde bir gitmeyi düşünüyorum yazılımlı olduğu için, siz ne düşünüyorsunuz bu konuda?

Özgür Güneş
19-12-2015, 17:57
abicim bak yanlış anlama ama yorumların birçok yanlış barındırıyor, kimse seni burda üzmek yada sana muhalefet olmak peşinde değil sadece tecrübeleri ile kardeşlerine yardımcı olmak peşinde.



1) kendi kendine şunu sormanı istiyorum, 2010-2012 yılları arası 80 ilde Renault,fiat,ford,Volvo,Peugeot,citroen bayiilerinin neredeyse genelinde ya içlerinde yada tedarikçi ile hizmet verdikleri, her 40binde bir müşterilerine önerdikleri ve 10tl malzeme kullanıp iteleyebildiklerine 100 kimisine 300tl geçirdikleri bir hizmet ne olduda 2015 yılına geldiğinde neredeyse hiçbir aklı selim bayiide kalmadı artık önerilmiyor?


2) bugün en kötü özel servis günlük 20 arabaya servis veriyor bakımların 15binde-20binde bir olduğunu düşünürsen bu her 2 araçtan biri 40bin bakımı için gelmiştir demek değilmi yani günde en boktan serviste 10 araba demek değilmi? bunu her bildiğin marka ile bir çarpsana Hyundai,honda,Toyota,Peugeot,citroen,ford,Volvo,Re nault,kia,vw,skoda,seat vs vs vs yani bu adamlara günlük hiç yoksa 150 araba sadece yetkili servislerden gelmeli özel serviside ekledinmi bu adamlara günlük 200-250 müşteri çıkar bunun %10u alıyorum dese 25 araç demek.

bu hesapta en kötü il içindi bizim adana bile ufak bir il orda Renault günlük 20-30 araca servis veriyor ve iki tane Renault servisi var yani sadece Renault 40-60 araç günlük.


peki sen şimdi o gittiğin carbon cleançide gördünmü sıra bekleyen ankara gibi ilde şöyle 80-100 araç?



3) hiç 150bindeki araca yağ değiştirme o kmden sonra değiştirmek zararlı diye bir şey duydunmu, yada filtre değiştirme gibi? o halde 54bindeki araca sağlıklı olduğunu iddia ettikleri bir olay nasıl oluyorda 150bindeki araca zarar verebiliyor?


burda gerçek asıl şu olmasın, 54bindeki contalar daha sağlıklı ve zarar görse bile sorun yaşatcak boyutda olmaz ama 150binde contalar biraz daha hassas ve CC gördümü ağızı yüzü kayıyor olmasın?



lafın özeti ben hiç teknik detayına girmeyecem kardeşim çünkü biliyorumki bildiğini okuyacaksın bizde 20 yaşında olduk sadece üzülme peşindeyiz görülen köy kılavuz istemez bunca servis terk etmişse böyle bir para kaynağını vardır değilmi bir sebebi?



ayrıca aracın 2011den eski ise dpf yoktur ama 2011 ocak tan yeni ise biraz dikkatli ol çünkü yüksek ihtimal dpflidir , sen bir kerede baktır emin olki canın yanmasın kardeşim.

öncelike cevabınız için teşekkür ederim, beni düşünerek cevap verdiğiniz anlıyorum zaten, CC iki ucu b*klu değnek zaten bunun farkındayım, riskli bir olay CC yaptırdığım yerde bunu belirtti bana. Bir daha yaptıracağımı sanmıyorum. Önceki sahibi Kia yetkili servisinde baktırmış araçta DPF yok, yaza doğru kat ve egr iptali yaptırıp manifoldu söktürüp 200 liraya söktürmeyi planlıyorum. Bu konuda kafama takılan tek olay işte egzoz muaynesinden geçememe korkusu

Kadyr
19-12-2015, 18:02
Tsi ler kurum yapiyor diye 100 k da benim araca yaptilar. Aracta calisirken hafif sarsintili vs diye bir faydasini gormedim sonra bobin bozuldu bobin degisince o sikayetim gitmisti

Özgür Güneş
19-12-2015, 18:02
2009 Pro ceed vardı bendede yazılımlı 60.000 km iken yaptırdım, 3 sefer conta değiştirdim. cıııııııır cııııır diye ses gelmeye başladı düzenli olarak turbo yüke bindiği gibi zırıl zırıl gidiyordu araba. Sattım kurtuldum. O gün bu gün öneren veya yapalım diyen birini görürce veya duyunca heeee hee diyip geçiyorum.

Hocam vallahi bu araç yazılımı pek kaldırmıyor gibi, turbo hortumu yırtıkmış aldığımda fark etmedim, yazılımdan dolayı olduğunu sanıyordum; fakat sanayide çıkma hortumu aldığım yer hortumun sürekli tak-çıkar yapılmasından dolayı ve vidasının fazla sıkılmasından dolayı olduğunu söyledi. Sonraki top speed denememde(240 km/h gördüm resim atabilirim inanmayanlar için) 60 km boyunca dip gaz yaptığım için eve dönerken turbo ıslık sesi çıkarmaya başladı ama ertesi gün geçti. Sebebi yüksek sıcaklıkta yağ özelliğini kaybettiği için turbo yağlamasında sıkıntı çıkmış, bir sıkıntı çıkmadı, sizin dediğiniz conta olayında ben daha sıkıntı yaşamadım 40 bin km'dir araçta yazılım var, yaza doğru manifold temizliği yapılırken o da değişecek zaten, ama yazılımı sildirip sildirmemek arasında çok gidip geliyorum genede.

mfk1980
19-12-2015, 23:44
Yazılımını kim yaptı kardeş?aracın yağ sıcaklığını gösteriyor mu?

Özgür Güneş
20-12-2015, 12:29
Yazılımını kim yaptı kardeş?aracın yağ sıcaklığını gösteriyor mu?

Paşaoğlu'nda Bekir kendisi yaptı, yağ sıcaklığını göstermiyor sadece hararet var, OBD cihazını bekliyorum şu anda

mikelazi
21-12-2015, 09:47
Paşaoğlu'nda Bekir kendisi yaptı, yağ sıcaklığını göstermiyor sadece hararet var, OBD cihazını bekliyorum şu anda

obd den manifolt sıcaklıgınıda okursun.dip gazda onada dikkat et.55 derecelerin üzeri perf.düşmeye başlar.turbo basıncını merak ettim???

ben yagı her 10 k degişirim.yazın bu 8k iner.hiç 15k beklemem.

LnchCntrl
21-12-2015, 10:16
Bu araç yazılım kaldırmıyor diye bi durum yok . Var olan diğer sorunlardan kaynaklı problemler genelde yazılıma *** atılarak temizlenir. :)

Ben 280k 1.8t de yazdım , 3k x6 4.0d de. Hepside gayet sorunsuz kullanıyor. Mesele ayarı kökleyip dpf felan tıkamaksa o kadar ticaride hiç düşünmedik..

LnchCntrl
21-12-2015, 10:17
CC deki ana fikir kurum temizlemek. Ama sorarsan şart değil. Ya da işin ehli olmayan herkes yapıyor beni soğuttular. Yapılacak en iyi şey egr ve dpf iptali gerisine takılma.

Yarbay
21-12-2015, 10:49
yazılım yapan firmalar maalesef büyük rekabet altındalar ve burda bence suç tamamen yazılımı yapan arkadaşlara fatura edilmemeli.

burada suçun büyük bir boyutu alıcının eğitimsiz,konuda cahil ve aç gözlülüğü.



yazılım dediğiniz şey son derece basit bir işlemdir, dizel motordaki parametrelerden 1incisi enjektör püskürtme basınıcını artırır, 2 enjektör püskürtme süresini uzatır ve bu 1 ve 2 inci adımlar yapılarak yanma odasına daha fazla mazot yani yakıt gönderilir.

sonra sonuncu adım 3tür oda turbo basıncını artırmaktırki buda tamamen yakıt hava oranını daha optimumda tutmak içindir.



eski usül 1.9 tdi gibi karadüzen motorlarda,euro3 gibi motorlarda katalitik vardı ve bu gibi araçlarda yazılım çok artınca kara duman atardı ve yazılımı yapanda aracın sahibide bu durumu görür ona göre yazılımı ayarları biraz kısardı.


yeni nesil araçlarda ise bu durum neredeyse imkansızdır, euro4 ve Euro 5 motorlardaki katalizör ve özellikle dpf o denli yoğundurki motor aslında kap kara kglarca dumanda atsa egsozdan çıkmıyor direk filtrede tıkanıyor ve alıcıda yazılımcıda maalesef göremiyor.


sorun şurdaki eskiden limitler duman ile görülebildiği için gözle görülebiliyordu sınırlar/limitler ama artık görülmediği için A yazılım firması 2-3hp üzerine çıkıyor atıyorum genel yazılımcılar 1.5 dci 90lık 115 olur derse bu 118diyor akabinde B firmasıda iş kaybetmemek için 120hp diyor sonra C de 123.

harbuki motorun sağlıklı çalışacağı,dumansız çalışacağı bir limit var ama kimse buna uymuyor herkes sidik yarışında son 4-5hp peşinde ne kazandıracaksa :)



aynı durum bu araç içinde 148hp superchipste, avrupadaki en agresif firma olan bir Fransız firmasında bile 151hp hatta gördüğüm en agresif olanı bile 158hp:

şimdi hal böyleyken düşünsenize bu firmalar 128hpden 148 yani 20hp kazandırıyorken bizim burdaki arkadaş 170hp iddia ediyor ona göre ayar yapıyor yani 42hp tam 2 katından fazla.


burda turbo,enjektör,mazot pompası, contalar,hortumlar anasını ağlatıyoruz, turbo zavallı fazla basılan mazota eş değer artışla hava basacam diye kendini yırtıyor akabinde arkadaş birde aşındırıcı carbon clean üzerine saatde 240km yani proceedin 6ıncı vitesi ile tam 4800rpm (6sı bildiğim kadarıyla 1000rpm=50km) birde bunu 1-2dk değil 15-20dk yapıyor sık sıkta gazlıyorsa

o turbo ıslıkta çalar hakan taşıyan gibide şarkı söyler sonrasında bir gün gelir hadi bana eyvallah der.

Yarbay
21-12-2015, 10:53
bakınız superchips:

http://www.superchips.co.uk/curves/i3016CRDi2009on.pdf


bakınız Fransız yazılımcı:

https://www.youtube.com/watch?v=HoR6kGkfxm8



bu arkadaşlaar malmı bizim götü boklu birkaç atölye diye tabir edebiledeiğimiz Ahmet mehmetden 1000 kat tecrübe ve teknoloji ile yarısı kadar performans sunan yazılımlarla piyasada çalışmaya çalışsan, vardır değilmi bir bildikleri?


aynı superchips 1.6 vag 105lik için 152hp yazılım veriyor yani öyle düşük kalan bir firma sanmayın adamlar motorun techine göre hareket ediyorlar:

http://www.superchips.co.uk/curves/GolfMk71.6TDI105psremap.pdf

mikelazi
21-12-2015, 11:33
bekir hyundai ve kia da yazılım işinde bayagı tecrübelidir.155-157hp de bırakması bence mantıklı.yoksa sadece yazılımla 170-180hp leri zorlucak motorda var turboda var araçta.tabi nekadar saglıklı orası.meçhul.

bence stock turboyla downpipe-komple eksoz-coolerla 200hp leri zorlar.tabi ekstra yag sogutucu kesinlikle şart.

darkmoon
21-12-2015, 12:34
benim 2006 sonatada dpf vardı.. 2011 veya üstü hyundailerde kuvvetle ihtimal vardır dpf.. chip yaptırıcaktım mekana gittim adam abi bunda kat var dedi .. yok dpf var dedim yok abi bizim işimiz bu kat var dedi yok kardeşim dedim dpf var dedim.. adam resmi servisi aradı aa hakkatten dpf varmış dedi..

arabayı bilmeyen adama yazılım falan yaptırılmaz dedim kendi kendime çıkdım gittim ordan..

Yarbay
21-12-2015, 12:49
benim 2006 sonatada dpf vardı.. 2011 veya üstü hyundailerde kuvvetle ihtimal vardır dpf.. chip yaptırıcaktım mekana gittim adam abi bunda kat var dedi .. yok dpf var dedim yok abi bizim işimiz bu kat var dedi yok kardeşim dedim dpf var dedim.. adam resmi servisi aradı aa hakkatten dpf varmış dedi..

arabayı bilmeyen adama yazılım falan yaptırılmaz dedim kendi kendime çıkdım gittim ordan..




konu sahibi arkadaşa 1-2 yazdım baktım olmuyor kibar bir dil ile uyardım artık kendi bilir deyip vazcaydım bende :)

2011 ve üstü hiçbir 1.6 crdi 126-128 (ülkeye göre adı değişiyor) dpf üretilmedi direk Hyundai'dan resmi cevabı bile var bir forumda :)

mmustu
21-12-2015, 13:29
Pekiii arkadaşlar 2009 model 1,6 TDI golf sahibi biri olarak 135.000 km aracım için nasıl bir bakım yaptırmalıyım. Özellikle kurum muhabbeti için.

Şimdi debriyaj değiştireceğim ve yağ filtre değişikliğini de halledeceğim. Ama ara ara çok kurum kokusu alıyorum. Dizelci bir arkadaş arada bir 3000-3500 devirde sabit bir süre kullan temizler falan dedi yapıyorum ama işe yarıyor mu bilmiyorum :)

Yarbay
21-12-2015, 14:16
Pekiii arkadaşlar 2009 model 1,6 TDI golf sahibi biri olarak 135.000 km aracım için nasıl bir bakım yaptırmalıyım. Özellikle kurum muhabbeti için.

Şimdi debriyaj değiştireceğim ve yağ filtre değişikliğini de halledeceğim. Ama ara ara çok kurum kokusu alıyorum. Dizelci bir arkadaş arada bir 3000-3500 devirde sabit bir süre kullan temizler falan dedi yapıyorum ama işe yarıyor mu bilmiyorum :)





şöyle söyleyim size bu araçlar 135,000km bir yana 400-500bin km dayanıyor bir kere bile carbon clean yapılmadan, zamanındaki 1.9 tdi lar 130hp üretirdi yani hemen hemen aynı litre başına güç üretirdi en azından passatda vs ve commonrailde değildiler kara düzendi vede buda yetmiyormuş gibi o zamandaki ççokkkk ama çokkk kalitesiz dizel yakıtla çalıştılar yıllarca ama bir kere bile kurumu temizlenmemiş 500binde araçlar var.



aracınız ile günde tek yön 15-20kmden az kullanıyorsanız arada mesela ayda 1 otobana çıkıp şöyle 20dk çok seri kullanın yada 3000rpm ile 30dk gibi kullanın (4üncü vitesde mesela) bu kadar yeterlidir bu yavaş yavaş dolan ve yoğunlaşan kurumu azda olsa sökecektir.



ha dpf lambası yanar ne bilim araç çok güçten düşer kurcalat derim onun haricinden performans düşkünü değilseniz yada aracınızda yazılım/chip/box gibi bir uygulama yok ise pek değmez.



ha ben o kaybolan 3-5hpyi geri istiyorum aracımın gidişi biraz değişsin daha sağlıklı olsun diyorsanız emme manifoldu ve egr sökülebilir,turbo sökülerek geometrik turbo kanatları açığa çıkana kadar demonte edilebilir,dpf sökülebilir ve tamamı kurumdan dışarıda sprey veya bir çözeltiye bırakılarak temizlenebilir.

bunu birkaç aracımda yaptım off onca zahmete bir haltda değişmedi dediğimde oldu vay anamm vayyy buda nesi deyip aracın inanılmaz canlandığıda.

sökülerek yapılacak işlem çok zahmetli olacaktır onu biliniz ustanın bunca parçayı sök,temizle,geri tak 2 günü bile gider ve VW grubu bir araç olduğundan bunca parçanın contalarınında tazelenmesi pahalıyada patlayabilir (söktüğünüz tüm parçaları geri takarken manyak ustalara bırakmayın direk sıfır conta alın taktırın neye gerek demeyin eski conta ile yaparsanız sızdırırsa pişman olursunuz benden söylemesi)

mfk1980
21-12-2015, 19:07
Paşaoğlu'nda Bekir kendisi yaptı, yağ sıcaklığını göstermiyor sadece hararet var, OBD cihazını bekliyorum şu anda

Yazılımı da kontrol etslnler bence yag vizikosite değerini kaybedecek kadar isinip turboyu bile yaglayamiyorsa yazılıma bakmak gerek bence.

mfk1980
21-12-2015, 19:10
Pekiii arkadaşlar 2009 model 1,6 TDI golf sahibi biri olarak 135.000 km aracım için nasıl bir bakım yaptırmalıyım. Özellikle kurum muhabbeti için.

Şimdi debriyaj değiştireceğim ve yağ filtre değişikliğini de halledeceğim. Ama ara ara çok kurum kokusu alıyorum. Dizelci bir arkadaş arada bir 3000-3500 devirde sabit bir süre kullan temizler falan dedi yapıyorum ama işe yarıyor mu bilmiyorum :)

Kardes sen yakittan da sikayetciydin servise git enjektor temel ayarlarini yeniden yaptir benim arac 2012 son seri oldugu halde baya bir versiyon gelistirmisler yazilim varsa arac da orjinale doner aklinda olsun.yagini filitreni de daha erken degistir en guzel bakim ha birde ekonomi odakli yazilim yaptir aracimiz cok agir.

Birkan61
21-12-2015, 20:10
Bende EGR temizliği yapmadan önce arabanı yüksek devirde kullan kurumu atarsın dediler ama artık inanmıyorum bu olaya pek

Bu aracımla yaklaşık 35 bin km yaptım ve aldığımdan bu yana temiz ilk 6000 kilometresini yüksek devirle kullandım

İstanbul - Trabzon arası 1.3 multijet puntoya uzun yolda 34 kuruş yaktırdım :D

Sonrasında egryi söktüğümde hiç bir işe yaramadığını gördüm. Valf gırtlak kurum doluydu delikleri tıkalı

Özgür Güneş
21-12-2015, 20:26
Beyler aracımda rahatsız olduğum bir nokta ise 1400-1900 devir arası gelen acı çekiyormuş sesi, ilk dizel aracım bu dizel araçlar konusunda bilgi seviyem temel, geometrik turbo 1400-1900 devir arasında çalışırken nası anlatsam ıkınıyormuş gibi sesler çıkartıyor, acaba bu CRDI motorların genel özelliği mi yoksa benim aracımda mı bir sıkıntı var? Birde çok yakıyor aracım çok rahatsızım, dün Ankara'da yaşayanlar bilir akşam saatinde trafiksiz Batıkent'ten Ayrancı'ya kadar sakin sürerek geldim ortalamam 6lt idi, bugün aynı yolu bizim 09' benzinli Lancer ile katettiğimde 5.8 ortalamam vardı, gerçekten aracımdan çok soğumaya başladım, satıp Suzuki Swift Sport alasım var, alt deviri cansız dizellerden sıkıldım çünkü, ben istediğim zaman 1000d/d istediğim zaman 6000d/d çevirmeyi özledim yav :( dizelde 1400'ün altında çekiş olmuyor resmen, bu arada Paşaoğlu'nun sitesinde benim aracım için verdiği değer 170HP/340NM dynoda çıkan 157HP/337NM, max torku fabrika verisi 1900 devirde dynoya göre 2480 devirde veriyor, gene dynoya göre max hp yi 3778 devirde veriyor. Tekere aktarılan 133HP/300NM,dynocu arkadaşın astra opc si vardı, TRT'ye falan çıkmış, kendim en kötü ayda bir dynoya kendi aracımı sokup ayarlarını yapıyorum dedi dynonun. O yüzden dynosu güven verdi adamın

mbulur
21-12-2015, 21:07
Direk enjeksiyon olmayan benzinli motorlarda Carbon Clean işlemi yapıldığında kimyasal önce enjektörden, sonra emme manifoldundan geçiyor, daha sonra subaplardan geçiyor ve en son yanma odasına giriyordu. Çözücü özellikli bu kimyasal geçtiği yerleride temizliyordu.
Kullandığınız turbo dizel araçların hepsi direk enjeksiyon yani kimyasal enjektörden direk yanma odasına püskürtülüyor. Direk enjeksiyon sistemine sahip örneğin Mini Cooper R56'lar, BMW 320i ED'ler vs benzinli motorlarda da durum aynı, yani kimyasal sadece enjektörden geçiyor.
Yani yeni motor teknolojileriyle Carbon Clean zaten mantığından uzaklaştı. Carbon Clean işleminin ana hedefi subap çevrelerinde oluşan kurumu temizlemektir. Direk enjeksiyon motorlarda artık bu mümkün değil. Temizlemesi için kimyasalın yanmadan önce ilgili yerlerden geçmesi gerek, zaten yandıktan sonra çözücü özelliği kalmıyor, çünkü ilgili sıvı yanma sonrası kimyasal değişime maruz kalıyor. Aynı tütünün yandıktan sonra küle dönmesi gibi.
Emme manfolduna fıs fıs iki kimyasal püskürtüp temizlemek mümkün değil, boşuna para tuzağı. Manifold içinde oluşmuş ve yağ buharı ve sıcaklıkla taşlaşmış kurumu iki kimyasal püskürterek temizlemeniz mümkün değil.
Katalizörün temizlenmesine gelince, sökülür, soğuk haldeyken çözücü kimyasal verilir ve basınçlı suyla yıkanır.

free-hifi
21-12-2015, 22:02
Arkadaslar bu conta erime muhabbeti hangi contayi eritiyor? Benim arac da yag kacaklari olustu araba yag akitiyor?

Yarbay
22-12-2015, 08:07
Beyler aracımda rahatsız olduğum bir nokta ise 1400-1900 devir arası gelen acı çekiyormuş sesi, ilk dizel aracım bu dizel araçlar konusunda bilgi seviyem temel, geometrik turbo 1400-1900 devir arasında çalışırken nası anlatsam ıkınıyormuş gibi sesler çıkartıyor, acaba bu CRDI motorların genel özelliği mi yoksa benim aracımda mı bir sıkıntı var? Birde çok yakıyor aracım çok rahatsızım, dün Ankara'da yaşayanlar bilir akşam saatinde trafiksiz Batıkent'ten Ayrancı'ya kadar sakin sürerek geldim ortalamam 6lt idi, bugün aynı yolu bizim 09' benzinli Lancer ile katettiğimde 5.8 ortalamam vardı, gerçekten aracımdan çok soğumaya başladım, satıp Suzuki Swift Sport alasım var, alt deviri cansız dizellerden sıkıldım çünkü, ben istediğim zaman 1000d/d istediğim zaman 6000d/d çevirmeyi özledim yav :( dizelde 1400'ün altında çekiş olmuyor resmen, bu arada Paşaoğlu'nun sitesinde benim aracım için verdiği değer 170HP/340NM dynoda çıkan 157HP/337NM, max torku fabrika verisi 1900 devirde dynoya göre 2480 devirde veriyor, gene dynoya göre max hp yi 3778 devirde veriyor. Tekere aktarılan 133HP/300NM,dynocu arkadaşın astra opc si vardı, TRT'ye falan çıkmış, kendim en kötü ayda bir dynoya kendi aracımı sokup ayarlarını yapıyorum dedi dynonun. O yüzden dynosu güven verdi adamın




turbo'yu yan sanayide bir ustaya kontrol ettir ama cidden uzman olan bir adama ettir maalesef ülkemizdeki ustaların %90ı atmasyon hatta komedi boyutunda cehaletle yorum yapmakta ve bir halt bilmiyor.

yapılan en iyi şey tamir etmektense yada yanlış tehşiş yapmaktansa abi arızalı deyip yenisi lazım deyip değiştirmek ve orijinal yetkili bayiideki 3000tllik parçaya 1500tl demek sonraa oooo süper usta oluyor.


git adam akıllı dinleme cihazı olan hatta tecrübesi ile direk kulaklarıyla bile anlayabilen gerçekten uzman diyebileceğin bir ustaya deki abi ben öğrenciyim beni nolur yanlış yönlendirme bu arızalımı yoksa gidicimi yoksa sağlıklımı.

çok kısa sürede vede çok ucuza kontrol ederler aklında soru işareti kalmaz.

mikelazi
22-12-2015, 10:44
Beyler aracımda rahatsız olduğum bir nokta ise 1400-1900 devir arası gelen acı çekiyormuş sesi, ilk dizel aracım bu dizel araçlar konusunda bilgi seviyem temel, geometrik turbo 1400-1900 devir arasında çalışırken nası anlatsam ıkınıyormuş gibi sesler çıkartıyor, acaba bu CRDI motorların genel özelliği mi yoksa benim aracımda mı bir sıkıntı var? Birde çok yakıyor aracım çok rahatsızım, dün Ankara'da yaşayanlar bilir akşam saatinde trafiksiz Batıkent'ten Ayrancı'ya kadar sakin sürerek geldim ortalamam 6lt idi, bugün aynı yolu bizim 09' benzinli Lancer ile katettiğimde 5.8 ortalamam vardı, gerçekten aracımdan çok soğumaya başladım, satıp Suzuki Swift Sport alasım var, alt deviri cansız dizellerden sıkıldım çünkü, ben istediğim zaman 1000d/d istediğim zaman 6000d/d çevirmeyi özledim yav :( dizelde 1400'ün altında çekiş olmuyor resmen, bu arada Paşaoğlu'nun sitesinde benim aracım için verdiği değer 170HP/340NM dynoda çıkan 157HP/337NM, max torku fabrika verisi 1900 devirde dynoya göre 2480 devirde veriyor, gene dynoya göre max hp yi 3778 devirde veriyor. Tekere aktarılan 133HP/300NM,dynocu arkadaşın astra opc si vardı, TRT'ye falan çıkmış, kendim en kötü ayda bir dynoya kendi aracımı sokup ayarlarını yapıyorum dedi dynonun. O yüzden dynosu güven verdi adamın

1900 de gıdıklanır 2000lerde kendine gelir.ortalama 1.6 dizellere göre yakıtı biraz fazladır.tabi kilosuda.


paşaoglunda 170hp çıkan dynodynamics te 155-157hp çıkabilir.tabi çıktıgın dyno nedir bilmiyorum.dynodynamıcs te bende dumansız 107hp çıktım.


hangi araç 1000devirde fırlayıp 6000e kadar soluksuz dönüyor bilmiyorum ama dizel olmadıgı kesin.


1900devirde 255nm.yazılımla 2500 d/dk 337nm ye yukselmış.peki yazılımlı halinde dynoda 1900d/dk daki torkunu biliyormusun :) bilmiyorsun.3800d/dk da 157hp yani aracı 4000-4500 d/dk lara çıkarman anlamsız.hele 230km/h lara çıkıp uzun süre o süratlerde seyretmende pek saglıklı degil.


benim araç 2300-2350 gibi en yuksek torkuydu.eksozdan sonra (sona kadar düz boru)bu 2450-2500 civarına çıktı ama tork degerimde yukseldi hissedilir fark oldu.2500 den 4300 devire kadar soluksuz düz bir egrisi var dynoda.4300 den sonrada düşüş.4600dede herşey bitiyor. 1.1cc 3 silindir CRDİ 1000kg.

LnchCntrl
22-12-2015, 10:56
Zamanla her yer kurum oluyor bu konuda emin olun görmek dahi istemezsiniz. Dpf ve Egr arızası alıncaya kadar beklemek yerine öncesinde iptal etmekte fayda var. Çok takılmayın diğer mevzulara.

Özgür Güneş
06-01-2016, 23:00
Arkadaşlar, Ankara'da turboyu gösterecek işini bilen bir usta arıyorum, hepsi farklı bir şey diyor kafayı yiyorum, bugün gittim bir ustaya, zorladım top speed denedim böyle oldu dedim, araç yüksek devirde olduğu için kurum temizlemiştir ondan olmuştur dedi, ayrıca yarın OBD cihazındaki sonuçları buraya aktaracağım.

Özgür Güneş
07-01-2016, 22:41
bence kendine bir elm327 al basınç-hararet-iat herşeyi ondan takip edersin.

temizlik işini kat.ve egr. iptalinden sonra yaptırman daha mantıklı.carbon cleanla degil tabi.

her dynoyada güvenme ;)


yag olarakta 5w40 veya 10w40 kullan derim.

Elm327 basınç ölçüm sonucu 37 psi o da 2.5 bardan fazla demek, çok değil mi yav