PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : TSI Egzoz Yardımlaşma ve Dayanışma Derneği :)



Ömer
19-12-2015, 11:03
Herkeze öncelikle keyifli forumlar kazasız sürüşler. Golf TSI 140 araç kullanıyorum ufakdan bi ses istiyorum arka susturucuyu söksem nasıl bi ses alırım ? Çevremde Golf TSI 160 a binen arkadaşım mevcut sadece orta susturucu iptali yapmış arabanın gidişinin arttığını ifade ediyor bu sizce doğru olabilir mi ? Diğer bir arkadaşımda Leon 125hp TSI var Stage 2 yazılım Down Pipe ortada üniversal susturucu var arkada oem susturucu mevcut, arkanın hemen önüne vana yaptırmış vana açık iken roll de arabayı 1-1.5 boy geri attığını gördüm. Sizlerin bu olaylar hakkında yorumlarınızı bekliyorum. :confused:

Mehmetmert
19-12-2015, 11:33
Kisaca orta iptali ne performans verir nede goturur ama tatli bir ses verir
Leondaki arkadasinda yaptigi qtpnin geri dusurmesi normal,bazilarinses ciktigindan araba daha iyi gidiyor saniyor ama oyle degil

Ömer
19-12-2015, 14:10
Deneyen arkadaşlar var mı ? Sesi merak ediyorum

Mehmetmert
19-12-2015, 14:21
160 TSI DSG'de iptal edince hafif homurtu oluyor ama özellikle DSG vites geçişlerindeki cutoff yani DSG zartı çok net ve güzel oluyor

shadow34
19-12-2015, 21:01
160 golf dsg kullanıcısıyım. Ortayı söküp düz boru yaptık. 1-2-3 dsg çatırtısı beklediğimden daha güzel oldu tavsiye ediyorum.

dqn
20-12-2015, 09:36
140lık yeni nesil motorsa orta susturucu iptalinden beklediğinizi alamayabilirsiniz.160lıkta orta çok ince hafif güzel bir ses veriyor.Kendi aracım 122lik orta iptali var ses namına hiç bir şey yok mesela.110lık tsı da da orta iptali hiç ses vermiyor.Yani orta iptalinden beklediğini alamayabilirsiniz.

Ömer
20-12-2015, 17:32
Ortayı söken arkadaşlarım aracınızda performansa yönelik - veya + bişeyler hissettiniz mi ? Videoları varsa yükleyebilirmisiniz?

Tibia
20-12-2015, 22:00
Malesef TSI motorlarda susturucu söktüğünüz zaman alt devirleriniz direk ölür. Ben de kendi aracımda ortayı söktüm ve sonra geri taktım. Orta iptalinde fark biraz daha az olsa da dikkatli birisi net farkedebilir. Son iptalini ise hiç önermiyorum.

Sese gelirsek de tatlı bir ses alınıyor. DSG'lerin patırdama sesi cidden çok hoş.


https://www.youtube.com/watch?v=IGlE7szsCxw

Video bana ait. Sadece orta ptali var iki araçta da.

onursumer
20-12-2015, 22:16
valla bende ne yapıcağıma hala karar vermiş değilim

yurt dışında bu şekil bir ornek var hoşuma giden

https://www.youtube.com/watch?v=2muViCawHaw

buda turkiyeden

https://www.youtube.com/watch?v=FQ5ZsQ6FXZ8

shadow34
20-12-2015, 22:17
Bir sorum olacak arkadaşlar. 160lık golfte kullanılan down pipe polo gti için kullanılabilirmi. Uyarmı yerine

Ömer
21-12-2015, 21:48
Videolarınız ve yorumlarınız için çok teşekkür ederim. Down Pipe olayında bende Mk5 140Tsı kullanıyorum Scirocco dan çıkma dp buldum olmaz senin kıvrımlar daha farklı dedi birisi anlam veremedim motor aynı motor :confused:

aliberkaytuna
08-01-2016, 17:50
160 lık motorda alt devirleri öldürmeden yapılması gereken nedir egzoz sisteminde ?

Zero
08-01-2016, 22:34
1.4 tsi 180 ler için söylüyorum sadece orta iptali çok güzel ses vermekle beraber arabayı en az 1-2 boy geri düşürüyor. Son susturucu iptalininde aynı şeyi yapacağını düşünüyorum full standart sadece sona varex de geri düşürüyor çünkü tecrübe ettik. Bence egzoz sisteminde özellikle 1.4 tsi larda çok keskin setuplar kurmamak lazım düz boru falan tarzı. Backpressure ı fazla yok etmeden biraz daha komple geniş boru yapmak hem ses hemde performans açısından en ideali gibi benim tecrübe ettiğim.

Tibia
08-01-2016, 22:42
1.4 tsi 180 ler için söylüyorum sadece orta iptali çok güzel ses vermekle beraber arabayı en az 1-2 boy geri düşürüyor. Son susturucu iptalininde aynı şeyi yapacağını düşünüyorum full standart sadece sona varex de geri düşürüyor çünkü tecrübe ettik. Bence egzoz sisteminde özellikle 1.4 tsi larda çok keskin setuplar kurmamak lazım düz boru falan tarzı. Backpressure ı fazla yok etmeden biraz daha komple geniş boru yapmak hem ses hemde performans açısından en ideali gibi benim tecrübe ettiğim.

Söylenmesi gereken her şeyi söylemişsiniz. Aynı şeyler 160 lıklar için de geçerli. Varex de bir çözüm değil malesef o da arabayı geri düşürüyor.

Kendi aracıma çift susturucu kullanarak 63 cat-back sistem yaptırmıştım. Egzoz çapı büyüdüğünden dolayı gidişi oldukça rahatladı. Ses de oldukça tatminkar oldu. Yaptırmak isteyen arkadaşlara tavsiye ediyorum.

Durango
08-01-2016, 22:49
Jetex 76 mm catback yaptırdım. Ortada susturucu var aldığım değerler şu şekilde

220.1 --> 227.8 Hp (+7.7 Hp)
318.9 --> 331.1 Nm (+12.2 Nm)

4500 rpm deki yaklaşık 15 hp'lik güç beni gerçekten şaşırttı :)


Sene 2012'den ufak bir alıntı. Dyno resmi uçmuş zaman aşımından. Araç yazılımlı 160 lık rocco ydu. Kata hiç dokunmamıştım. Susturucular olduğu için seste neredeyse hiç fark yoktu.

omrasm01
08-01-2016, 23:14
Kafadan setup yerine firmaların tsi engine için üretilen sistemlere bakıp en uygununu seçip custom yaptırmak en mantıklısı

aliberkaytuna
09-01-2016, 14:43
turbo-back beni alt devir konusunda korkutuyor ben soft bir şeyler düşünüyorum cat-back bi sistem en iyisi olacak gibi

Ömer
18-01-2016, 20:28
Stock motor ve oem egzoz'da Tsi 140-160 veya 180' de Down Pipe kullanan var mı ? Fark olur diyen var olmaz diyen var kullanan arkadaşlarımız vardır illaki fikirlerinizi alabilirimiym ?

Tibia
19-01-2016, 18:00
Stock motor ve oem egzoz'da Tsi 140-160 veya 180' de Down Pipe kullanan var mı ? Fark olur diyen var olmaz diyen var kullanan arkadaşlarımız vardır illaki fikirlerinizi alabilirimiym ?

Yazılımda desteklenmezse downpipe bi halta yaramaz bence. Arıza falan yakıyor. Yanıltıcı koyuyorlar ama sakıncalı.

Kısa bir süre sonra milltek turboback egzozumum downpipe ını da takıp yazılım yaptıracağım. Ses biraz daha ciğerden gelecek (artık bu motorun ciğeri kaç kuruşsa :D ) üst devirlerde de belirgin rahatlama bekliyorum. Gelişmeleri yazarım buradan.

Suleyman
19-01-2016, 18:04
Yahu ben stock gti a direkt milltek komple alsam nasıl olur acaba? :D

Tibia
19-01-2016, 18:39
Yahu ben stock gti a direkt milltek komple alsam nasıl olur acaba? :D

Yazılım yapmayacaksanız cat-back bi sisteme yönelmelisiniz. Kata dokunmayın. Milltek vereceği güç/fiyat bakımından biraz pahalı. Yerinizde olsam iskenderle görüşüp yarı fiyata güzel bir sistem yaptırırdım.

Suleyman
19-01-2016, 19:21
Yazılım yapmayacaksanız cat-back bi sisteme yönelmelisiniz. Kata dokunmayın. Milltek vereceği güç/fiyat bakımından biraz pahalı. Yerinizde olsam iskenderle görüşüp yarı fiyata güzel bir sistem yaptırırdım.

Yazılım veya ekstra bir spec düşünmüyorum açıkçası, yapacaksam sadece ses amaçlı ve performansı baltalamayacak bir sistem olacaksa düşünürüm yoksa stock devam.

AliDogukan
20-01-2016, 00:49
Merhabalar cc tsi 160 scirocco tsi 160 ile birebir aynı mıdır ? CC den s3 i.c,dv,dp,stage2 remap,dsg software uygulamalarıyla ortalama kaç hp alınır ?

individual
20-01-2016, 08:41
Merhabalar cc tsi 160 scirocco tsi 160 ile birebir aynı mıdır ? CC den s3 i.c,dv,dp,stage2 remap,dsg software uygulamalarıyla ortalama kaç hp alınır ?

Aynı motor.

yanlışım olmasın ama 200HP üstleri alınır diye tahmin ediyorum.

enes28
20-01-2016, 09:15
Yazılım veya ekstra bir spec düşünmüyorum açıkçası, yapacaksam sadece ses amaçlı ve performansı baltalamayacak bir sistem olacaksa düşünürüm yoksa stock devam.

Benim de tam istediğim bu:) Var mı böyle bi sistem acaba yapan duyan ?

Tibia
20-01-2016, 14:01
Aynı motor.

yanlışım olmasın ama 200HP üstleri alınır diye tahmin ediyorum.

Doğrudur aynı motor.

Stg1 200-210
Stg2 yakıtsız 220 civarı yakıtlı 240 civarı güç alabilirsiniz.



Benim de tam istediğim bu:) Var mı böyle bi sistem acaba yapan duyan ?

Connecting Site... (http://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-aksesuar-tuning-otomobil-arazi-araci-acil-satilik-scirocco-cat-back-egzoz-263664841/detay)

Reklam olarak anlaşılmasın. Bu sistemi ben yaptırdım. O zamanlar yazılıma ayıracak bütçem olmadığından sadece ses almak ve alt devirleri öldürmemek için susturucuları küçültmek suretiyle böyle bi setup yapıldı. Yazılım yapmayacaklar ucuz yollu böyle bir sistem düşünebilir. Kullandığım süre içinde oldukça memnun kaldım.

TaGo
20-01-2016, 16:05
Öncelikle her kombinasyonu denemiş biri olarak biraz bilgilerimi aktarayım.

Tamamen stok bir cupra aldım bayaca güzel yürüyordu, nekadar egsozlu araç varsa beni bir nebze geçiyordu (bakın basit egsoz uygulaması olan, dp, dp yok orta iptalli, o yok son iptalli hepsi yani)

Sonra ben bu durumdan etkilenmemek adına 70mm dp ve 2 susturucusu olan 63mm lik bir sistem kurdurdum. Sistemde replika varexte vardı. Sonra aynı araçlarla denediğimde gene yazılım olmaksızın diğer tüm araçlara en az 2 araç fark attım. Hemde stok olanların hepsine en az 2-3 araç. Bu kaba hesapla araç 3-5 boy hızlandı olarak algılanabilir. Altlar falanda kesinlikle ölmedi. Bakın kesinlikle diyorum.

Sonra büyük cooler ve dv ile birde yazılım yaptırdım. Yazılımım ciddi güzeldi. Ancak aracım üst devirlerei çevirmek istemiyordu. Gene arkadaşlarımla denediğimde komple büyük eksozlulardan 2-3 boy geçiliyordum. İlk başta kafa çıkarmama hatta en az 1 boy öne çıkmama rağmen.

Bende eksozumu komple 70mm başka dp ve komple 70mm eksoza ve forge wg ile r8 bobinli ve tamamen custom yazılımlıya çevirttim. Sonucu sormayın :D

Gokhan43
20-01-2016, 19:46
Stage 2 araçlarda egzoz borularının çapı büyüdükçe daha çok güç alınıyor sanırım. 60 ya da 63.5 borular yerine 70 mm çaplı boru kullanmak gibi?

mehmet328
03-02-2016, 13:50
Merhaba arkadaşlar aracım golf 6R stage 2 plus millitek komple sistem mevcut down pipe + orta susturucu ve son susturucu olarak aracı arkadaşımdan satın aldığımda aracın egzstu çok sessiz geldiği için orta susturucuyu iptal ettim ve ses daha tok ve güzel ayrıca araca powershop ta dyno yaptığımızda performansın 6-7 hp daha iyileştiğini gördüm fakat aracın orta susturucusunu iptal ettiğim için araç daha sesli oldu bende hem sesli hem sessiz bi kullanım için varex tipi i egzost istiyorum sizce golf 6r da düzboru sona varex mi koymak daha iyi olur yoksa son millitek kalıp ortayamı varex tipi koymak daha iyimi olu öneri tavsiye ve tecrube paylaşımlarınızı bekliyorum saygılar...

omco
03-02-2016, 15:46
1.4 dsg 122'lik için ideal boru çapı 63 diyebilir miyiz? İskender abide downpipe ve bir süre sonrada belki cat-back yaptıracak arkadaşım. Araç şu an stg1 ve k&n kutu içi filtre var, son susturucu iptal

krscan
03-02-2016, 16:37
eski rocco aracımda milltek turboback eksozum vardı sesten cok memnundum. Milltek almadan önce orta iptali yapmıştım. Bariz alt devirler eskisine nazaran gerilemişti.
1.4 tsi'lar oem yazılım ile back pressure istiyor. varex yada son, orta iptali gibi şeyler aracı geriletiyor. 1 boy gerilesin sıkıntı yok diyen için orta iptali bu işin en ucuz yolu. DSG'li aracda vites patlaması gayet güzel geliyor.

Gokhan43
26-04-2016, 16:22
Stage 2 araçlarda egzoz borularının çapı büyüdükçe daha çok güç alınıyor sanırım. 60 ya da 63.5 borular yerine 70 mm çaplı boru kullanmak gibi?

Var mı bir fikir sunacak ?

70mm downpipe sonrasında resonated(ortada susturucu) ve sonda susturucu olacak şekilde 70 mm borulu bir egzoz, 60 mm borulu aynı şekilde olan egzoz sistemine göre özellikle üst devirlerde artı bir performans sağlar mı ? (Tamamiyle stage2 araç için dp-dp-wg-cooler vs olan)

berk1577
28-04-2016, 00:27
Var mı bir fikir sunacak ?

70mm downpipe sonrasında resonated(ortada susturucu) ve sonda susturucu olacak şekilde 70 mm borulu bir egzoz, 60 mm borulu aynı şekilde olan egzoz sistemine göre özellikle üst devirlerde artı bir performans sağlar mı ? (Tamamiyle stage2 araç için dp-dp-wg-cooler vs olan)

Aracınızı bilmiyorum ama bence 1.4 tsi'ler büyük çaplı egzozu sevmiyor, hissedilir derecede back pressure düşüyor. Benim tavsiyem 60 veya 63 lük

i-vtec07
28-04-2016, 03:47
Ben polo gti aracım la orta iptal şekilde geziyorum. Tsi için tam tadında oluyo. İsterseniz video paylaşırım .

Gokhan43
28-04-2016, 11:13
Aracınızı bilmiyorum ama bence 1.4 tsi'ler büyük çaplı egzozu sevmiyor, hissedilir derecede back pressure düşüyor. Benim tavsiyem 60 veya 63 lük

Twincharge motorlar için konuşıyorum, nitekim Milltek de Polo Gti, Golf Mk6 160 için 70 boru veriyor o yüzden ben de kullananlardan veya tecrübesi olanlardan fikir almak için sordum :)

onur_S
28-04-2016, 11:29
1.4 dsg 122'lik için ideal boru çapı 63 diyebilir miyiz? İskender abide downpipe ve bir süre sonrada belki cat-back yaptıracak arkadaşım. Araç şu an stg1 ve k&n kutu içi filtre var, son susturucu iptal

122 liğe downpipe yaparsan uzunda araba yürümüyor. Paranla rezil olursun kısacası :)

ertantamer
28-04-2016, 23:52
1.4 tsi 140lık leon frda orta çok az ses veriyor sona göre sadece son yeterli eğerki çatırtı patırtı tok ses istiyosanız sonu söktürün bakın yeterli gelmiyorsa ortayıda sökün

Gearbox
29-04-2016, 00:07
Stock Polo GTi araca SuperSprint Catback sonrasi dusme vs olur mu?

Ya da direk ortayi soksem nasil olur ?

KrMVaG
29-04-2016, 07:13
122' lik için nasıl bir sistem yapılabilir ? Performans kaybı ve arıza ışı yakmadan nasıl bir yol izlenmeli ? Tok bir ses ve performans.

Donwpipe için bullx firmasının bir çalışması var. Oldukça iyi gibi. Geriye düşürüyorsa böyle bir firma çalışma yapmaz diye düşünüyorum. Yaptıkları sistemler de ortada.

https://www.hg-motorsport.de/shop/product_info.php/info/p28181_BULL-X-VAG-1-4-TSI--FWD-Downpipe-incl--ECE-Approval.html

Ama kur işin içine girince fiyatları malesef yüksek kalıyor.

Dowpipe + spor kat + varex orta susturucu + sonlara sağ ve sol da olmak üzere krom tüp susturucular+ Krom borulama ile iyi bir sistem olmaz mı ? Böyle bir sistem de araç arıza ışığı ve performans kaybı yaşar mı ?

canbahadirli
30-04-2016, 12:01
Stock gti da yalnizca ortayi soktum. Ben aracimi daha once denemedigim icin geriye dusme falan anlamadim belki de dusmustur. Ses inanilmaz tatmin edici oldu ve bana gore aracin gidisinde bir degisiklik olmadi. Stock kullanacaklara orta iptali oneririm, geri donusu kolay ve ucuz bir yontem.

Wankel Batu
30-04-2016, 21:44
122' lik için nasıl bir sistem yapılabilir ? Performans kaybı ve arıza ışı yakmadan nasıl bir yol izlenmeli ? Tok bir ses ve performans.

Donwpipe için bullx firmasının bir çalışması var. Oldukça iyi gibi. Geriye düşürüyorsa böyle bir firma çalışma yapmaz diye düşünüyorum. Yaptıkları sistemler de ortada.

https://www.hg-motorsport.de/shop/product_info.php/info/p28181_BULL-X-VAG-1-4-TSI--FWD-Downpipe-incl--ECE-Approval.html

Ama kur işin içine girince fiyatları malesef yüksek kalıyor.

Dowpipe + spor kat + varex orta susturucu + sonlara sağ ve sol da olmak üzere krom tüp susturucular+ Krom borulama ile iyi bir sistem olmaz mı ? Böyle bir sistem de araç arıza ışığı ve performans kaybı yaşar mı ?

geri düsüs olacagini sanmiyorum fakat ariza isigi yakar

Gearbox
30-04-2016, 22:21
Stock Polo GTi araca SuperSprint Catback sonrasi dusme vs olur mu?

Ya da direk ortayi soksem nasil olur ?

SS için bir yorum bekliyorum :)

Orta sonrasında kimi alt devirler cansızlaşıyor diyor , kimisi fark yok diyor.. Çok arada kaldım sanırım geçici süre söküp deneyeceğim.

i-vtec07
30-04-2016, 22:32
Mehmet en güzeli sök begenmezsen takarsın ses muhteşem oluyo :) özellikle rölantideki homurtu.

Gearbox
30-04-2016, 22:47
Mehmet en güzeli sök begenmezsen takarsın ses muhteşem oluyo :) özellikle rölantideki homurtu.

Aynen deneyeceğim :D

dqn
30-04-2016, 23:13
Aynen deneyeceğim :D

Nevzat ustaya git o gerekeni yapsın kardeşim :)

Ben passatı geçici bir süre egzozlu kullanmıştım.Ses cidden adamı tahrik ediyor.Senin arabanda daha güzel çıkar :)

KrMVaG
30-04-2016, 23:15
geri düsüs olacagini sanmiyorum fakat ariza isigi yakar

Konuştuğum egzozcu kesinlikle arıza ışığı ve performans kaybı olmayacak dedi. Kendisinden baya emin gibiydi. Hatta flanşlı olarak yaparız dedi söküp takması kolay ve rahat olur dedi. Yorumları gördükçe yapılsa mı yapılmasa mı kararsız kalıyor insan.

Sezgin
16-05-2016, 09:13
Orta iptali son iptali varex sökme takma yok ustamızın hazırlamış olduğu bilmem ne boruları falan hepsi güç kaybı yaşatıyor bu çok büyük gerçek. kimse güç alırım falan diye beklemesin bu işi AR-GE ile yapıp sadece performans egzosları ureten firmalar var ki bunlarda zaten genelde ss'lere ve stock halde dahi çok güçlü araçlar için üretim yapıyorlar. Ben inanmıyorum sanayideki hasan ustanın yaptım oldu demesine falan.

keza 160 tsi sciroccom varken istanbul'un en bilindik yerinde egzoslarım yapıldı(hani herkesin bildigi en iyi ustada) stock 160 scirocco cok cok rahat geçiyordu beni. oyuzden benım tavsıyem guc alırım yanılgısına kapılıp deli paralar dökmeyin. sadece ses odaklı istiyorsanız zaten 300-500 arasına en azından pas tutmayan kaliteli borular ile bir sistem yapmanızda fayda var.

Şahsi fikrimdir, kesinlikle kimsenin yapacağı işi kötülemek veya başka bir amaçla yazmıyorum. Ben sadece yaşamış biri olarak,inanmıyorum güç alındığına vs.

Suleyman
16-05-2016, 09:55
Orta iptali son iptali varex sökme takma yok ustamızın hazırlamış olduğu bilmem ne boruları falan hepsi güç kaybı yaşatıyor bu çok büyük gerçek. kimse güç alırım falan diye beklemesin bu işi AR-GE ile yapıp sadece performans egzosları ureten firmalar var ki bunlarda zaten genelde ss'lere ve stock halde dahi çok güçlü araçlar için üretim yapıyorlar. Ben inanmıyorum sanayideki hasan ustanın yaptım oldu demesine falan.

keza 160 tsi sciroccom varken istanbul'un en bilindik yerinde egzoslarım yapıldı(hani herkesin bildigi en iyi ustada) stock 160 scirocco cok cok rahat geçiyordu beni. oyuzden benım tavsıyem guc alırım yanılgısına kapılıp deli paralar dökmeyin. sadece ses odaklı istiyorsanız zaten 300-500 arasına en azından pas tutmayan kaliteli borular ile bir sistem yapmanızda fayda var.

Şahsi fikrimdir, kesinlikle kimsenin yapacağı işi kötülemek veya başka bir amaçla yazmıyorum. Ben sadece yaşamış biri olarak,inanmıyorum güç alındığına vs.


Peki şöyle bir soru sorsam,

stock araçları geri düşürdüğü konusunda hemfikirim sizinle ama aynı araç için konuşursak, "sadece" yazılımlı mı daha performanslıdır yoksa yazılım + egzozlu olan mı? (ekstra bir parça yok dv vs gibi..)

Sezgin
16-05-2016, 10:02
Peki şöyle bir soru sorsam,

stock araçları geri düşürdüğü konusunda hemfikirim sizinle ama aynı araç için konuşursak, "sadece" yazılımlı mı daha performanslıdır yoksa yazılım + egzozlu olan mı? (ekstra bir parça yok dv vs gibi..)

İşte o konuya dair bir fikrim yok.

Çünkü yazılım varken aracımda yine sadece ses odaklı basit bir egzost sistemi(Son iptali) mevcuttu.

Yazılım yokken de ses odaklı basit bir egzost sistemim vardı ve 160vs160'da çok bariz ve net biçimde geride kalıyordum.

Daha sonra yazılımsız ve egzostsuz komple stock halde 160vs160 dengelendi.

Yazılım+Üzerinde Çalışılmış ve iddaalı olduğu söylenen bir egzost sistemi nasıl olur bir fikrim olmadığı için yanlış beyanda bulunmak istemem.

Suleyman
16-05-2016, 11:34
İşte o konuya dair bir fikrim yok.

Çünkü yazılım varken aracımda yine sadece ses odaklı basit bir egzost sistemi(Son iptali) mevcuttu.

Yazılım yokken de ses odaklı basit bir egzost sistemim vardı ve 160vs160'da çok bariz ve net biçimde geride kalıyordum.

Daha sonra yazılımsız ve egzostsuz komple stock halde 160vs160 dengelendi.

Yazılım+Üzerinde Çalışılmış ve iddaalı olduğu söylenen bir egzost sistemi nasıl olur bir fikrim olmadığı için yanlış beyanda bulunmak istemem.


Ben de zamanında orta iptali yapıp aynı ay orjinale geri dönmüş biri olarak, aracın her şekilde geri kaldığı düşüncesindeyim ama artık sese yönelik bir şeyler yapmak istediğim için yazılım ve egzoz ile sonuç sadece yazılımdan daha geri olacaksa yine yapmayacağım, "tecrübe" etmiş olanlar yazarsa iyi olur.

SGTI
16-05-2016, 12:42
Ben de zamanında orta iptali yapıp aynı ay orjinale geri dönmüş biri olarak, aracın her şekilde geri kaldığı düşüncesindeyim ama artık sese yönelik bir şeyler yapmak istediğim için yazılım ve egzoz ile sonuç sadece yazılımdan daha geri olacaksa yine yapmayacağım, "tecrübe" etmiş olanlar yazarsa iyi olur.

Suleyman bey

Arabanin gucunu arttirdikca araba daha fazla stress altinda calisacagi icin arabanin girdisini ve ciktisini rahatlatmak gerekir.Araba yazilimliyken daha cok basinc basacagi daha fazla yuke bineceginden daha cok isinir.Yuksek sicaklik motor omrunun dusmanidir.Egzozun kat susturucu vb sikistirmalardan gecmesi gaz cikisini zorlastirir.Egzozun yapilmasindaki amacda budur hem sicakligi dusurmek hemde gaz cikisini rahatlatmak.Egzost olmadan yazilimli kullananlarda var.Fakat bence bu gti gibi yuksek sikistirmali kucuk hacimli bir arabada pek dogru degil.Egzoz yavaslatirmi bilemem.Fakat egzozlu bir arabada gucu biraz daha acabileceginiz icin daha hizli olursunuz mantiken.Yazilim agresif degilse egzoz yapmasanizda olur ama yapilmasi daha iyi.

Suleyman
16-05-2016, 14:34
Suleyman bey

Arabanin gucunu arttirdikca araba daha fazla stress altinda calisacagi icin arabanin girdisini ve ciktisini rahatlatmak gerekir.Araba yazilimliyken daha cok basinc basacagi daha fazla yuke bineceginden daha cok isinir.Yuksek sicaklik motor omrunun dusmanidir.Egzozun kat susturucu vb sikistirmalardan gecmesi gaz cikisini zorlastirir.Egzozun yapilmasindaki amacda budur hem sicakligi dusurmek hemde gaz cikisini rahatlatmak.Egzost olmadan yazilimli kullananlarda var.Fakat bence bu gti gibi yuksek sikistirmali kucuk hacimli bir arabada pek dogru degil.Egzoz yavaslatirmi bilemem.Fakat egzozlu bir arabada gucu biraz daha acabileceginiz icin daha hizli olursunuz mantiken.Yazilim agresif degilse egzoz yapmasanizda olur ama yapilmasi daha iyi.

Tişikir ederim Onur bey.

LAST_ZZ
24-01-2018, 23:35
Merhaba arkadaşlar,konuyu hortlatmış olucam ama 122 lik caxa motorlu aracımda yazılım+k&n filtre kiti var aracımda son noktayı egzos ile koymak istiyorum ama egzos konusunda muallakta kaldım,farklı görüş çok kararsız kaldım,amacım kesinlikle ses değil,sadece performansı arttırmaya yönelik tamamen stok egzos sistemime sadece markalı bir son susturucu taksam artısı olur mu?

yada öneriniz nedir?