Orijinalini görmek için tıklayınız : corsa icin 1749vb hakkında?
Merhaba arkadaslar corsamin turbosu yavaştan omrunu doldurmaya başladı. Büyük turbo girmeyi dusunuyorum. Fakat specleerimi degistirmeden kullanabileceğim en güçlü turbo 1749... su an bi tane 1749vb allma durumun var fakat araca uyar mi uymaz mi bunu bilemiyorum. Vnt li midir acaba? Flansla vs dti a uydurabilir miyiz ona gore alicam turboyu... bu arada specler egr kat wg iptal 60lik duz boru warex cai ve hard yazılım var. 1749vb kullanabilmem icin ekstra manifold cooler enjektor girmem sart midir?
O kadar corsa toplayan var dükkan sahibi var arkadaşlar mutlaka bir bileniniz vardır. turbo bekliyor yarın alıcam veya almicam fikri olan yardımcı olursa minnettar kalırım dostlar :)
aybrskck
21-12-2015, 23:22
bildiğim kadarıyla yardımcı olmaya çalışıyım flanş yardımıyla takabilirsin yeni manifolt yaptırmana gerek yok sadece klima iptal oluyor diye biliyorum, cooler verimliliği arttırman ve turbonun sağlıklı kalması açısından şart, turbon değiştiği için downpipe yaptırman gerekecek ama enjektörler yeterli geliyor corsalarda 1749 için yanlışım varsa gören arkadaşlar düzeltecektir :)
bildiğim kadarıyla yardımcı olmaya çalışıyım flanş yardımıyla takabilirsin yeni manifolt yaptırmana gerek yok sadece klima iptal oluyor diye biliyorum, cooler verimliliği arttırman ve turbonun sağlıklı kalması açısından şart, turbon değiştiği için downpipe yaptırman gerekecek ama enjektörler yeterli geliyor corsalarda 1749 için yanlışım varsa gören arkadaşlar düzeltecektir :)
Öncelikle çok saol kardeşim. Bu turboyu seçmemdeki sebep daha önce kullananlar olduğunu biliyorum fakat gt1749va mı vb mi v mi ondan bahsetmemişlerdi. Şimdi alma arefesinde olunca kafa karışıklığı oldu. Şöyle bi durum var forumdan da hbb corsa 1749 kullanıyor. Specleri benimle aynı. Cooler enjektör manifolt vs yok sadece 1749la uzunca süre çok iyi yürüdüğünü biliyorum 1.7 barda 179hp tekerde olarak sonra da satıldı zaten araç. Yoksa cooler enjektör manifolt gerekecekse illa 2056 vs girmeyi düşünüyordum hazır bu kadar iş yapmışken. O yüzden direkt flanş yapıp taksak yürütsek sıkıntı yaratır mı acaba onu düşünüyorum...
aykutsafakyaman
21-12-2015, 23:52
Bende HBB yi yazicaktim siz yazmisiniz. Suan hala bildigim kadariyla sikintisiz 1749 u kullaniyor. Cooler o turbo icin birnevi sart . Ama enjektor konusunda bilgim yok . Yanlisim olduysa daha iyi bilenler duzeltir.
Öncelikle çok saol kardeşim. Bu turboyu seçmemdeki sebep daha önce kullananlar olduğunu biliyorum fakat gt1749va mı vb mi v mi ondan bahsetmemişlerdi. Şimdi alma arefesinde olunca kafa karışıklığı oldu. Şöyle bi durum var forumdan da hbb corsa 1749 kullanıyor. Specleri benimle aynı. Cooler enjektör manifolt vs yok sadece 1749la uzunca süre çok iyi yürüdüğünü biliyorum 1.7 barda 179hp tekerde olarak sonra da satıldı zaten araç. Yoksa cooler enjektör manifolt gerekecekse illa 2056 vs girmeyi düşünüyordum hazır bu kadar iş yapmışken. O yüzden direkt flanş yapıp taksak yürütsek sıkıntı yaratır mı acaba onu düşünüyorum...
179 teker değil, dynodynamics ölçümü bhp olarak olması lazım HBB de.
17 yi manifolda işlemle takılabileceğini düşünüyorum ben de, yenisini yaptırmaya gerek yok sanırım.
cooler takıp klima iptal etmekte şart değil, turbo + cooler konumlandırması, borulamasına kafa yorulursa biraz klima iptalsiz örnekleri vardı diye hatırlıyorum.
gt17 serisi hakkında ise, aralarında ufak farklar var;
Exhaust Bore size
36.60mm A/R=.65 on GT1749V
37.26mm A/R=.61 on GT1749VA
38.23mm A/R=.61 on GT1749VB
38.65mm A/R=.62 on GT1749VC (Third generation vane)
Compressor Exducer size
49mm trim=44.8 (32.8mm inducer) A/R=.46 compressor GT1749V and VNT15
49mm trim=48 (34mm inducer) A/R=.46 compressor GT1749VA
49mm trim=54 (36mm inducer) A/R=.46 compressor GT1749VB
48.9mm trim=55.1 (36.3mm inducer) A/R=.50 compressor GT1749VC (Third generation vane)
Bende HBB yi yazicaktim siz yazmisiniz. Suan hala bildigim kadariyla sikintisiz 1749 u kullaniyor. Cooler o turbo icin birnevi sart . Ama enjektor konusunda bilgim yok . Yanlisim olduysa daha iyi bilenler duzeltir.
Aslinda sikinti değil ama motor evi daralıyor klima iptal olsun istemiyorum adana sicaginda derdim o :)
179 teker değil, dynodynamics ölçümü bhp olarak olması lazım HBB de.
17 yi manifolda işlemle takılabileceğini düşünüyorum ben de, yenisini yaptırmaya gerek yok sanırım.
cooler takıp klima iptal etmekte şart değil, turbo + cooler konumlandırması, borulamasına kafa yorulursa biraz klima iptalsiz örnekleri vardı diye hatırlıyorum.
gt17 serisi hakkında ise, aralarında ufak farklar var;
Exhaust Bore size
36.60mm A/R=.65 on GT1749V
37.26mm A/R=.61 on GT1749VA
38.23mm A/R=.61 on GT1749VB
38.65mm A/R=.62 on GT1749VC (Third generation vane)
Compressor Exducer size
49mm trim=44.8 (32.8mm inducer) A/R=.46 compressor GT1749V and VNT15
49mm trim=48 (34mm inducer) A/R=.46 compressor GT1749VA
49mm trim=54 (36mm inducer) A/R=.46 compressor GT1749VB
48.9mm trim=55.1 (36.3mm inducer) A/R=.50 compressor GT1749VC (Third generation vane)
Yanlis aklimda kalmadiysa 190 motor 170 kusur teker aldi diye hatırlıyorum yanlış da biliyor olabilirim tabii... gt serisinin hepsine baktim kiyas yaptim cok ufak farklar var. Oturur diye düşünüyorum. Isin kotu tarafi cai borularim egzoz borularim hep yapiliydi simdi onlarin degisip turboya gore dp yapilmasi gerekecek ssanirim.
Bakalim bugun alicam turboyu. Yerlestirebildiigimiz kadar flansla oturtup oem manifolt ve coolerle ne yapabiliriz icceriyi daraltmadan diye kafa yorucaz biraz. Umarım temiz olur saglikli bi sekilde yürütürüz.
omrasm01
22-12-2015, 11:26
Kardeşim Ege Turbo ile iletişime geç yada bir kaç isim verebilirim saglam dti yürütmüş onlarla fikir alısverisi yapabilirsin . Paşaoğluna da bekleriz yazılım çözümleri için . EDİT : Yazılım için çalıştıgınız firma varmış zaten diğer konuda gördüm .
Kardeşim Ege Turbo ile iletişime geç yada bir kaç isim verebilirim saglam dti yürütmüş onlarla fikir alısverisi yapabilirsin . Paşaoğluna da bekleriz yazılım çözümleri için . EDİT : Yazılım için çalıştıgınız firma varmış zaten diğer konuda gördüm .
Kardesim cok saol hic sikinti deil a yazılım b yazılım... maksat sohbet olsun bilgi alisverisi olsun fikir olsun tanisma olsun. birkac yere ugradim adanada birkac dti sahibi ile de görüştüm. Sizle de irtibata geceriz kardesim adresi pm atabilirsen is cikisi aciksa uğrayabilirim.
omrasm01
22-12-2015, 11:46
Kardesim cok saol hic sikinti deil a yazılım b yazılım... maksat sohbet olsun bilgi alisverisi olsun fikir olsun tanisma olsun. birkac yere ugradim adanada birkac dti sahibi ile de görüştüm. Sizle de irtibata geceriz kardesim adresi pm atabilirsen is cikisi aciksa uğrayabilirim.
Pm atıldı haberleşelim ona göre bende dükkana geçerim
yoshimura
22-12-2015, 15:14
Enjektörlerin 200hplere kadar yeterli olduğunu biliyorum. Ayrıca big turboya geçtiğinde bronz baskı kaçınılmaz olacak. Edindiğiniz bilgileri ve işlemleri paylaşırsanız iyi olur. Çıtırdan, sağlıklı uzun ömürlü ve fazla kesme biçme olmadan yapılan turbo benimde hoşuma gidiyor. Aslında hibrit gtx pal yaparakta 160-170hp arası alan arkadaşlar vardı. O yöntemde mantıklı gibi.
Enjektörlerin 200hplere kadar yeterli olduğunu biliyorum. Ayrıca big turboya geçtiğinde bronz baskı kaçınılmaz olacak. Edindiğiniz bilgileri ve işlemleri paylaşırsanız iyi olur. Çıtırdan, sağlıklı uzun ömürlü ve fazla kesme biçme olmadan yapılan turbo benimde hoşuma gidiyor. Aslında hibrit gtx pal yaparakta 160-170hp arası alan arkadaşlar vardı. O yöntemde mantıklı gibi.
Üzerine o kadar kafa patlattık fakat temiz cevaplar bulamadık hiç. Yine her zaman olduğu gibi kendim deneme yanılma ile yapa yapa öğreneceğiz... Turboyu aldım bakalım yarına gelir... Aracı da bırakıcam bakalım nasıl bir yol izlicez. Bronz mu gerekecek dp mi yapılacak napıcamıza bakıcaz artık. Gelişmeleri aracın kendi sayfasından devam ederim büyük ihtimalle. Çünkü daha çok yolumuz var gibi görünüyor.
vb normalde vw seat pd 150-160 turbosu.az bulunuyor sıfırıda pahalıdır iyi denk gelmiş..inş uyar uymasada alternatif var nasılsa
vb normalde vw seat pd 150-160 turbosu.az bulunuyor sıfırıda pahalıdır iyi denk gelmiş..inş uyar uymasada alternatif var nasılsa
Aynen vag grubunda kullanıldığını çaplarını vs biliyorum fakat uyum sağlar mı ondan emin değildim. Yoksa gayet sağlam kaliteli bi turbo. Almak isteme sebebim bu. Deneme yanılma yapıcaz artık :)
aykutsafakyaman
22-12-2015, 20:47
Üzerine o kadar kafa patlattık fakat temiz cevaplar bulamadık hiç. Yine her zaman olduğu gibi kendim deneme yanılma ile yapa yapa öğreneceğiz... Turboyu aldım bakalım yarına gelir... Aracı da bırakıcam bakalım nasıl bir yol izlicez. Bronz mu gerekecek dp mi yapılacak napıcamıza bakıcaz artık. Gelişmeleri aracın kendi sayfasından devam ederim büyük ihtimalle. Çünkü daha çok yolumuz var gibi görünüyor.
Arkadaşımda egr kat wg iptalli hard yazılımlı var onun baskısı kaçırıyordu o bile bronza döndü senin dönmende yakındır :)
Arkadaşımda egr kat wg iptalli hard yazılımlı var onun baskısı kaçırıyordu o bile bronza döndü senin dönmende yakındır :)
10bin km önce ilk yazılım yaptığımda bana da söylüyorlardı ayni şeyi. Ki oem turboyla alınabilecek en dip yazılım var. Daha ötesi yok gibi bir şey. Basınç yakıt vs agzına kadar açık. Dynosu da yürürü de çok iyiydi maşallah. Ama 10bin km boyunca hiçbir sıkıntı çıkarmadı çok şükür. Hala da baskım iyi çok şükür. Sadece turbo bıraktı kendini işte o da wg yüzünden kabullenmiştik artık :D Bakalım ama tabii ne olacağı belli olmaz. Bronz hep aklımda var zaten. Aktarmada çok etkili bir eleman gerçekten... Bakalım ne çıkarıcaz :)
Evet Garrett gt1749vb uymadi... Çok istiyordum çok uğraştık fakat wgnin yönü ters tarafta olduğundan motor içine sigdiramadik. Turbo değiştirdik Mitsubishi tf035 49135-05e geçtik... Bakalım ne olacak... Aracın kendi sayfasından gelişmeleri yazacağım...
http://www.techturkey.com/forum/otomobilleriniz/204486-01leo-corsa-dti-4.html#post8017831
tolga_55
13-01-2016, 04:03
Nasil sigmadi ...Daha once Berkay takmisti vb yi Eski konusunda olmasi lazm 20 li turboyu takmadan 1749vb vardi
Nasil sigmadi ...Daha once Berkay takmisti vb yi Eski konusunda olmasi lazm 20 li turboyu takmadan 1749vb vardi
Klima iptal edip manifolt yapmış olmali öyle miydi berkayin aracinda acaba? aksi taktirde bloga carpiyor sığmıyor girdiremedik biz bir türlü.
tolga_55
13-01-2016, 14:28
1749 vb nin kendi manifoldunu kullanip araya flans yaptilar insignia turbosundaki gibi sanirim
1749 vb nin kendi manifoldunu kullanip araya flans yaptilar insignia turbosundaki gibi sanirim
Tamam klimayı da iptal etmislerdir yoksa aradaki mesafeyi kurtarmiyor :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.