Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : mercedes 114 ve 115 kasa



TaGo
08-01-2016, 10:43
Arkadaşlar bu 2 kasa tıpatıp aynı gibi geliyor bana dışardan. Ayırma yöntemleri nelerdir?

gokberkeren
08-01-2016, 11:04
W114 ve W115 kasa olarak bire bir aynıdır.6 silindirliler (230.6,280)W114, 4 ve 5 silindirliler(200,230.4,240d) W115 diye adlandırılır.1968-1972 arası üretilebilir 1.seri 1972-1976 arası üretilenler 2.seri olarak geçer.1. Seride kemik dreksiyon,kelebek cam,dar panjur,düz stop,bombe far gibi farklılıkları vardır.

by.gkn
08-01-2016, 12:24
Aynen söylendiği motordaki silindir farklılığından oluşan bir farktır bu olay bu w114 w115 farkı. Nette bulduğum seri 1 ve 2 arasındaki gelişmeleri detaylı anlatan bir açıklamayı forumun arşivinde bulunması için ekliyorum.


Versiyonlar...ve tarihi gelişiminde eklenen aksesuarlar

Temel olarak İkiye ayrılmakta Serie 1 ve Serie 2 diye... Fakat Serie 1 birçok yeniliğe üst üste sahip olduğundan üçe ayrıldı... Serie 0.5 , Serie 1 ve Serie 1.5...

Serie 0.5...

Nisan 1968...

- Kapı kol yaslama kolları yükseltildi

Haziran 1968...

- Isı valfi değişti...

Temmuz 1968...

- Bir tane yerine iki tane cam suyu püskürtücüsü...

Ocak 1969...

- 5 ileri vites seçeneği...

Şubat 1969...

- Tam yatan koltuklar standart donanımda sunulmaya başlandı...

Nisan 1969...

- /8 Coupeler satışa sunulmaya başlandı...

Mayıs 1969...

- Motor kısmında bir kaç ufak değişiklik (radyatör büyütüldü v.s.)...

- Cam suyu kabı değiştirildi...

- 4 silindirli benzinli modellerin Aks ayarı 4.08 yerine 3.92 olarak ayarlandı...

Serie 1 (Ağustos 1969)...

- Tamamen değiştirilen Kokpit...

- 250 modeline özgü ahşap kaplama ve daha büyük orta konsol hoparlörü...

- Isıtma kontröllerine ışıklandırma...

- Torpido gözü ışıklandırması...

- Orta konsol tek parça oldu ve küllük büyüdü (Klima olan modeller aynı kaldı)...

- 250 modeline özgü orta konsolda halı kaplamalar...

- Cam açma kolları vidalı değil artık... Geçmeli oldu...

- Plastik yer kaplaması yerine artık halı standart oldu...

- Kapı içi desenleri değiştirildi...

- 250 modeline özgü kapı ceplerine krom kaplama...

- İç renk kombinasyonunda değişiklikler...

- Koltuk kenarları plastikle çevrili (Deri koltuklarda değil)...

- Koltuklara dikiş dokuması eklendi...

- Sağ dış ayna opsiyon listesine girdi...

- Karo desenli (baklava dilimi) Cognacpolster Coupe modeller için...

- 4'lü sinyal (flaşör) standart oldu...

- Kriko standart olarak sunulmaya başlandı...

- Kontak anahtarı sadece 0 pozisyonunda çıkarmak mümkün oldu... Önceleri 1'deykende çıkarmak mümkündü...

Serie 1 sırasında yapılan değişiklikler...

Ekim 1969...

- Becker Mexiko-Olympia-Cassette-stereo. İlk kaset çalar... Mono...

- Becker Europa stereo... İlk Stereo radio...

Ocak 1970...

- C sütununun kromu değiştirildi...

Haziran 1970...

- H1-Halojen farlar opsiyon listesine girdi...

Temmuz 1970...

- Velours kumaş Coupe modeller için opsiyon listesine girdi...

Ağustos 1970...

- Yağ ekleme kapağı değişti...

Ekim 1970...

- Marş otomatiği 200 ve 220 için...

- Orta konsolden viteslilerde vites kaplama değişikliği...

- Silecek kolları değiştirildi...

- Arka fren kablolarının yerleri değişti...

Kasım 1970...

- Far ayarlarına sis farı ayarı ve park ışığı ayarları eklendi...

Ocak 1971...

- Simetrik ısı valfi...

Nisan 1971...

- Becker Mexico Cassette...

Ağustos 1971...

- Radyatör koruyucusu artık plastikten...

- Direksiyondan viteslilerde vites kaplama değişikliği...

Ekim 1971...

- Zaman ayarlı arka cam resistansı...

Series 1.5 (Nisan 1972)...

- Yeni dış renk seçenekleri...

- İç renkler tamamen değiştirildi...

- Bütün plastik parçalara dikiş atıldı...

- Kumaş desenleri değiştirildi...

- İç kapı desenleri değişti...

- 250 ve '80 CE modellerinde orta kesimde bulunan halılar biraz daha yükseltildi... (Klimalı modellerde hala halı yoktu)...

- Otomatik vites kolu plastik kaplanmaya başlandı...

- Kafalıklar değişti...

- Radyatör ızgarasının önündeki tamponun şekli değişti...

- Coupe modellerin ayna ayağı artık plastikti... (Önceleri krom idi)...

- Kapı kilitlerinde bulunan korumanın aynısı kontak sisteminede takıldı...

- Plastikle güçlendirilmiş dağılmayan kompozit ön cam artık standart donanımlar içersinde...

- Çok kullanışlı silecek kolu...

- Sinyal otomatiği...

- Hidrolik direksiyon sistemi baştan aşşağa değişti... (Hala Opsiyon donanım)...

- Sigorta kutusu aç kapa kapak iptal edildi ve vidalı olarak üretime geçti...

- 280, 280E, 280C ve 280CE üretimi başladı...

- 250 modelinin 2.8lt'lik motoru avrupa pazarınada sunulmaya alandı... (eskiden sadece Amerika pazarında satılmaktaydı)...

- 250CE modelinin ürtimi durduruldu...

- 250 (2.5lt) ve 250C (2.5lt) modellerinin üretimi durduruldu...

Serie 1.5 sırasında yapılan değişiklikler...

Haziran 1972...

- H4 halojen farlar (Opsiyon listesine girdi)...

Temmuz 1972...

- Far silecekleri opsiyon listesine girdi...

Ekim 1972...

- El freni (ayak freni) inceltildi...

- Otomatik emniyet kemerleri...

Kasım 1972...

- Quarz saat eklendi...

Şubat 1973...

- Becker Mexico Cassette Tam stereo...

- Becker Grandprix Stereo...

Mart 1973...

- Ön kafalılar standart donanıma girdi...

Serie 2 (Ağustos 1973)

- Ön plaka ön tampona monte edilmeye başlandı...

- Radyatör ızgarası daha geniş ve daha düz hal aldı...

- Ön kelebek camların üretimi durduruldu...

- İçerden ayarlanabilir Ön aynalar... Sağ taraf ayna hala opsiyon listesinde...

- Kasanın birçok yerinde yağmur suyunu daha kolay atabilmek için değişiklikler oldu... Tabii ki görünürde bir değişiklik yoktu...

- Far ayar kolu yazılı değil artık şekilli idi...

- Ahşap kaplamalar değişti...

- Vites topuzu değişimi...

- Bagaj kapağı tutacağı genişletildi...

- Otomatik vitesler artık tork konvektörlü...

- Cam silecek motorları ufaltıldı...

- Hararet ısı göstergesi artık elektronik...

- Daha kullanışlı bagaj ışığı...

- 220 (benzin) üretimi durdu...

- 240D üretimi başladı...

Serie 2 sırasında yapılan değişiklikler...

Aralık 1973...

- Ön kol dayama 20mm yükseltildi...

Şubat 1974...

- Metalik boyalar artık Sedan modellerdede opsiyon listesine girdi... (Eskiden sadece coupe modellerde mevcuttu)...

Mart 1974...

- Kontağın etrafı artık siyah kaplı...

Mayıs 1974...

- Motor kaputunu artık iki kelepçe tutmakta...

Haziran 1974...

- Depo kapağı kilidi...

Temmuz 1974...

- 240D 3.0lt'nin tanıtımı...

Ağustos 1974...

- Radio anteni arkaya takıldı... (200D ve 250 modellerinki ani nkarar değişikliği ile Kasım 1974'de geri öne alındı)...

- Koltuk ısıtmaları opsiyon listesine girdi...

Şubat 1975...

- Hidrolik direksiyon 280'den 280CE modeline kadar standart donanıma girdi...

Mart 1975...

- Becker Monza Cassette...

Ocak 1976...

- 5 vitesli şanzumanlar üretimden kaldırıldı...

-Becker Monza Cassette Kurier, Europa Kurier...

SErhat.
08-01-2016, 19:25
Ayrıca Coupé kasaların hepsi de W114 olarak geçer motor ayrımı olmaksızın.

Ama 4 kapılı sedanların sadece 6 silindirlisi W114'tür, kalan benzinlilerin tümü ve dizeller W115'tir.

Seri 1 ve Seri 2 olayı ise açıklandığı gibi bir takım görsellik farkı.

TaGo
08-01-2016, 19:28
Ozaman 114 makbul birde ince direksiyon. Aramalara devam

ENGean
08-01-2016, 22:06
Bnde bi tane 75 model 115 var. Otomatık vites-sunrooflu.
114-115 severlerın grubuna katıldım, katıldıktan sonra farkettım genelde yaşı başı oturmus amcalar otomtk vites,sunrooflu arıyolar hep. Tabi ben bilerek almadım orası ayrı :)
Sende otomatık bakarsan bnce daha keyifli abi ;)

TaGo
09-01-2016, 19:30
Valla sunroof ilk tercihim ama otomatik değilde manuel olsun istiyorum. Keyif için kullanacağım eski model.bir araçta artık vitesleri ben atayim

300E
09-01-2016, 23:51
W114 ve W115 kasa olarak bire bir aynıdır.6 silindirliler (230.6,280)W114, 4 ve 5 silindirliler(200,230.4,240d) W115 diye adlandırılır.1968-1972 arası üretilebilir 1.seri 1972-1976 arası üretilenler 2.seri olarak geçer.1. Seride kemik dreksiyon,kelebek cam,dar panjur,düz stop,bombe far gibi farklılıkları vardır.


+1. W114 lerin şasesi farklı olur, motor büyük olduğu için, ondan dolayı W114-W115 ayrımı vardır. :) Herkes Akü yerinin farklı olduğundan zanneder, ama alakası yok. :)