Orijinalini görmek için tıklayınız : mercedes 114 ve 115 kasa
Arkadaşlar bu 2 kasa tıpatıp aynı gibi geliyor bana dışardan. Ayırma yöntemleri nelerdir?
gokberkeren
08-01-2016, 11:04
W114 ve W115 kasa olarak bire bir aynıdır.6 silindirliler (230.6,280)W114, 4 ve 5 silindirliler(200,230.4,240d) W115 diye adlandırılır.1968-1972 arası üretilebilir 1.seri 1972-1976 arası üretilenler 2.seri olarak geçer.1. Seride kemik dreksiyon,kelebek cam,dar panjur,düz stop,bombe far gibi farklılıkları vardır.
Aynen söylendiği motordaki silindir farklılığından oluşan bir farktır bu olay bu w114 w115 farkı. Nette bulduğum seri 1 ve 2 arasındaki gelişmeleri detaylı anlatan bir açıklamayı forumun arşivinde bulunması için ekliyorum.
Versiyonlar...ve tarihi gelişiminde eklenen aksesuarlar
Temel olarak İkiye ayrılmakta Serie 1 ve Serie 2 diye... Fakat Serie 1 birçok yeniliğe üst üste sahip olduğundan üçe ayrıldı... Serie 0.5 , Serie 1 ve Serie 1.5...
Serie 0.5...
Nisan 1968...
- Kapı kol yaslama kolları yükseltildi
Haziran 1968...
- Isı valfi değişti...
Temmuz 1968...
- Bir tane yerine iki tane cam suyu püskürtücüsü...
Ocak 1969...
- 5 ileri vites seçeneği...
Şubat 1969...
- Tam yatan koltuklar standart donanımda sunulmaya başlandı...
Nisan 1969...
- /8 Coupeler satışa sunulmaya başlandı...
Mayıs 1969...
- Motor kısmında bir kaç ufak değişiklik (radyatör büyütüldü v.s.)...
- Cam suyu kabı değiştirildi...
- 4 silindirli benzinli modellerin Aks ayarı 4.08 yerine 3.92 olarak ayarlandı...
Serie 1 (Ağustos 1969)...
- Tamamen değiştirilen Kokpit...
- 250 modeline özgü ahşap kaplama ve daha büyük orta konsol hoparlörü...
- Isıtma kontröllerine ışıklandırma...
- Torpido gözü ışıklandırması...
- Orta konsol tek parça oldu ve küllük büyüdü (Klima olan modeller aynı kaldı)...
- 250 modeline özgü orta konsolda halı kaplamalar...
- Cam açma kolları vidalı değil artık... Geçmeli oldu...
- Plastik yer kaplaması yerine artık halı standart oldu...
- Kapı içi desenleri değiştirildi...
- 250 modeline özgü kapı ceplerine krom kaplama...
- İç renk kombinasyonunda değişiklikler...
- Koltuk kenarları plastikle çevrili (Deri koltuklarda değil)...
- Koltuklara dikiş dokuması eklendi...
- Sağ dış ayna opsiyon listesine girdi...
- Karo desenli (baklava dilimi) Cognacpolster Coupe modeller için...
- 4'lü sinyal (flaşör) standart oldu...
- Kriko standart olarak sunulmaya başlandı...
- Kontak anahtarı sadece 0 pozisyonunda çıkarmak mümkün oldu... Önceleri 1'deykende çıkarmak mümkündü...
Serie 1 sırasında yapılan değişiklikler...
Ekim 1969...
- Becker Mexiko-Olympia-Cassette-stereo. İlk kaset çalar... Mono...
- Becker Europa stereo... İlk Stereo radio...
Ocak 1970...
- C sütununun kromu değiştirildi...
Haziran 1970...
- H1-Halojen farlar opsiyon listesine girdi...
Temmuz 1970...
- Velours kumaş Coupe modeller için opsiyon listesine girdi...
Ağustos 1970...
- Yağ ekleme kapağı değişti...
Ekim 1970...
- Marş otomatiği 200 ve 220 için...
- Orta konsolden viteslilerde vites kaplama değişikliği...
- Silecek kolları değiştirildi...
- Arka fren kablolarının yerleri değişti...
Kasım 1970...
- Far ayarlarına sis farı ayarı ve park ışığı ayarları eklendi...
Ocak 1971...
- Simetrik ısı valfi...
Nisan 1971...
- Becker Mexico Cassette...
Ağustos 1971...
- Radyatör koruyucusu artık plastikten...
- Direksiyondan viteslilerde vites kaplama değişikliği...
Ekim 1971...
- Zaman ayarlı arka cam resistansı...
Series 1.5 (Nisan 1972)...
- Yeni dış renk seçenekleri...
- İç renkler tamamen değiştirildi...
- Bütün plastik parçalara dikiş atıldı...
- Kumaş desenleri değiştirildi...
- İç kapı desenleri değişti...
- 250 ve '80 CE modellerinde orta kesimde bulunan halılar biraz daha yükseltildi... (Klimalı modellerde hala halı yoktu)...
- Otomatik vites kolu plastik kaplanmaya başlandı...
- Kafalıklar değişti...
- Radyatör ızgarasının önündeki tamponun şekli değişti...
- Coupe modellerin ayna ayağı artık plastikti... (Önceleri krom idi)...
- Kapı kilitlerinde bulunan korumanın aynısı kontak sisteminede takıldı...
- Plastikle güçlendirilmiş dağılmayan kompozit ön cam artık standart donanımlar içersinde...
- Çok kullanışlı silecek kolu...
- Sinyal otomatiği...
- Hidrolik direksiyon sistemi baştan aşşağa değişti... (Hala Opsiyon donanım)...
- Sigorta kutusu aç kapa kapak iptal edildi ve vidalı olarak üretime geçti...
- 280, 280E, 280C ve 280CE üretimi başladı...
- 250 modelinin 2.8lt'lik motoru avrupa pazarınada sunulmaya alandı... (eskiden sadece Amerika pazarında satılmaktaydı)...
- 250CE modelinin ürtimi durduruldu...
- 250 (2.5lt) ve 250C (2.5lt) modellerinin üretimi durduruldu...
Serie 1.5 sırasında yapılan değişiklikler...
Haziran 1972...
- H4 halojen farlar (Opsiyon listesine girdi)...
Temmuz 1972...
- Far silecekleri opsiyon listesine girdi...
Ekim 1972...
- El freni (ayak freni) inceltildi...
- Otomatik emniyet kemerleri...
Kasım 1972...
- Quarz saat eklendi...
Şubat 1973...
- Becker Mexico Cassette Tam stereo...
- Becker Grandprix Stereo...
Mart 1973...
- Ön kafalılar standart donanıma girdi...
Serie 2 (Ağustos 1973)
- Ön plaka ön tampona monte edilmeye başlandı...
- Radyatör ızgarası daha geniş ve daha düz hal aldı...
- Ön kelebek camların üretimi durduruldu...
- İçerden ayarlanabilir Ön aynalar... Sağ taraf ayna hala opsiyon listesinde...
- Kasanın birçok yerinde yağmur suyunu daha kolay atabilmek için değişiklikler oldu... Tabii ki görünürde bir değişiklik yoktu...
- Far ayar kolu yazılı değil artık şekilli idi...
- Ahşap kaplamalar değişti...
- Vites topuzu değişimi...
- Bagaj kapağı tutacağı genişletildi...
- Otomatik vitesler artık tork konvektörlü...
- Cam silecek motorları ufaltıldı...
- Hararet ısı göstergesi artık elektronik...
- Daha kullanışlı bagaj ışığı...
- 220 (benzin) üretimi durdu...
- 240D üretimi başladı...
Serie 2 sırasında yapılan değişiklikler...
Aralık 1973...
- Ön kol dayama 20mm yükseltildi...
Şubat 1974...
- Metalik boyalar artık Sedan modellerdede opsiyon listesine girdi... (Eskiden sadece coupe modellerde mevcuttu)...
Mart 1974...
- Kontağın etrafı artık siyah kaplı...
Mayıs 1974...
- Motor kaputunu artık iki kelepçe tutmakta...
Haziran 1974...
- Depo kapağı kilidi...
Temmuz 1974...
- 240D 3.0lt'nin tanıtımı...
Ağustos 1974...
- Radio anteni arkaya takıldı... (200D ve 250 modellerinki ani nkarar değişikliği ile Kasım 1974'de geri öne alındı)...
- Koltuk ısıtmaları opsiyon listesine girdi...
Şubat 1975...
- Hidrolik direksiyon 280'den 280CE modeline kadar standart donanıma girdi...
Mart 1975...
- Becker Monza Cassette...
Ocak 1976...
- 5 vitesli şanzumanlar üretimden kaldırıldı...
-Becker Monza Cassette Kurier, Europa Kurier...
Ayrıca Coupé kasaların hepsi de W114 olarak geçer motor ayrımı olmaksızın.
Ama 4 kapılı sedanların sadece 6 silindirlisi W114'tür, kalan benzinlilerin tümü ve dizeller W115'tir.
Seri 1 ve Seri 2 olayı ise açıklandığı gibi bir takım görsellik farkı.
Ozaman 114 makbul birde ince direksiyon. Aramalara devam
Bnde bi tane 75 model 115 var. Otomatık vites-sunrooflu.
114-115 severlerın grubuna katıldım, katıldıktan sonra farkettım genelde yaşı başı oturmus amcalar otomtk vites,sunrooflu arıyolar hep. Tabi ben bilerek almadım orası ayrı :)
Sende otomatık bakarsan bnce daha keyifli abi ;)
Valla sunroof ilk tercihim ama otomatik değilde manuel olsun istiyorum. Keyif için kullanacağım eski model.bir araçta artık vitesleri ben atayim
W114 ve W115 kasa olarak bire bir aynıdır.6 silindirliler (230.6,280)W114, 4 ve 5 silindirliler(200,230.4,240d) W115 diye adlandırılır.1968-1972 arası üretilebilir 1.seri 1972-1976 arası üretilenler 2.seri olarak geçer.1. Seride kemik dreksiyon,kelebek cam,dar panjur,düz stop,bombe far gibi farklılıkları vardır.
+1. W114 lerin şasesi farklı olur, motor büyük olduğu için, ondan dolayı W114-W115 ayrımı vardır. :) Herkes Akü yerinin farklı olduğundan zanneder, ama alakası yok. :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.