Orijinalini görmek için tıklayınız : Nissan sunny duz boru
painkller
08-01-2016, 13:14
Iyi gunler,
Oncelikle aractan bahsedecek olur isem Nissan sunny b13 kasa ga16ds motor kodlu kalburatorlu.
Konuyu acma sebebim ise bir suredir aklimda olan egzoz sistemi. Artik orta susturuculara kaynak yapa yapa miyadini doldurdugumuzu dusunuyorum. Aracima manifolddan itibaren 48lik boru bukturup sona kadar sonda ise oem bir susturucu dusunuyorum. Amacim ses almak degil. Sikistirma yuzunden sonu oem dusunuyorum. Borular kazanlar artik kacirdigi icinde ister istemez alt devirlerdede sorun olmaya basladi tepki olarak, yakitta cabasi.
Simdi bu aracin ustundeki boru 48lik diye biliyorum. Ustunden cikan boyutta komple duz boru cektirmeyi dusunuyorum.
Sona orjinal susturucu bulmam imkansiz gibi hangi arabaninki takilabilir.
Boru olarak krom veya baska bisey tercih etsek f/p oraninda sonucta harclik arttirarak bu islemi yapacagim.
Genel olarak sorularim bunlar, egzoz ve sikistirma hakkinda bilgim yok okuduklarim ve arac ici gozlemlerimle bu gibi yargilara vardim.
Manifold degisimini suan dusunmuyorum.
Birde yalovada yaptiracagimi sanmiyorum ozellikle bukum isini, bursada veyahut cevre illerde yaptiralacak yer onerilerinede acigim.
Iyi forumlar tesekkurler
Talih.b16
08-01-2016, 13:46
1.6 karbratörlü için yazdığın gayet iyi, 48 olur hatta sona 51 ss replika falan takabilirsin.
oem eksoz istiyosan nissan eksozu nasıl duruyor bilmiyorum ama type r eksozu 51 lik olması lazım takablirisin.
aynı şekilde toyota'nın tsport ları falan var onlar olabilir, hatta 1.8 almera eksoz ölçüsüne bak ona göre yerine oluyorsa takabilirsin.
sakarya uzak ama burda cok güzel bi eksozcumuz var o sana yardımcı olabilir.krom da yapıyor normalde.
Gökhan Bilgin
08-01-2016, 13:51
Magic pipe onur abi , küçük sanayideki ersin egzoz ikisinden birini tercih edebilirsin
painkller
08-01-2016, 13:57
çok teşekkür ederim yorumlarınız için, Sakarya'ya gelebilme durumum var lakin Bursa benim için hem daha yakın, hemde ustalarım hep bursada eminim daha rahat olacaktır benim için.
2.0 gt primeranınkinide düşünmüştüm. şuan üzerinde zaten mazdanınki olması gerekiyor sonda.
Peki böyle bir yola çıkarken bütçemiz ne olmalı ?
Anladığım kadarıyla krom paslanmaz konusunda. peki başka ne çeşit alaşım/metaller kullanılıyor, hangisi tercih edilmeli bu konuda ?
tekrar çok teşekkür ederim.
crazydog
08-01-2016, 14:19
Hazır düz boruya giriyorsun madem 51mm çektir derim en azından aracı biraz rahatlat
mikelazi
08-01-2016, 16:12
51 düz boru 150tl.oem 51li son 100-300tl.
48mm boru ve sona ağar eksoz oem(sıfır) derim ben :)
painkller
08-01-2016, 19:25
Hazır düz boruya giriyorsun madem 51mm çektir derim en azından aracı biraz rahatlat
abi konu hakkında tecrubem yok ama okuduğum kadarıyla 51 likte alt devirlerde bir cansızlık olursa çoğunlukla şehir içinde kullandığım için bende daha çok gaza basacağım. ga16de veya ga16ds olarak yapılmış bir arabayada henuz rastlamadğım için ne takılır ne edilir deneyerek öğreneceğiz.
Ozaman size bir soru sorayım, amacım aracın patlak yama olan egzoz sistemini yenileyip burdaki kaçaklardan dolayıda oluşan fazla sarfiyatı önlemek. siz hangisini önerirsin
51 düz boru 150tl.oem 51li son 100-300tl.
abi peki kullanılan ürün nedir ?
48mm boru ve sona ağar eksoz oem(sıfır) derim ben :)
ağarda sunnyi bulamadım ama sanırım 2.0primera tercih edicem sonda :) teşekkür ederim.
tsport son susturucusu bulma ihtimali düşük ve pahalı olur, 48 lik değildir oem borular max 42-45 tir diye düşünüyorum açıkçası,
ama 48 lik düz boru sona oem susturucu mantıklı, susturucu olarak o ölçülerde 2.0 hacimlilerinki veya 1.4-1.6 dizel türevleri karşına çıkması muhtemel, carina / corona veya primera 2.0 susturucuları işini görebilir oem olarak.
mikelazi
09-01-2016, 10:26
paslanmaz 51lik düz 150tl. buarada nekadar düz desekte büküm yerleri katlandıgı için 48 e düşer.o yuzden 51 kullan derim.alt devir için okadar korkma sonuçta manifoldun oem.
şuanki aracımda.son susturucu olarak önce yeni kasa corolla ortası kullandım 100tl idi.çok ses oldugu için çıkardım.şuan 51lik boruya uygun kapalı son kullanıyorum.ama neyin sonu bilmiyorum. baya buyuk bir kazan.ona 200tl verdim.
bu zamana kadar bir çok aracımda,bir çok kombinasyon denedim.bence 51 boru ve 51e uygun sonla devam et.toplamda 300tl.-350tl tutar.zaten orjin yenileyim dersen gene o paraları belki daha fazlasını verirsin. 51 e geç aracından birazda zevk al.
Burak VTEC
09-01-2016, 12:53
ga15 vardı bende sunny b14te, 55 cok fazla geldi bende motorda ufak tefek oynamalar olmasına rağmen, 48mm boru ile spor tip egzoz ya da 51mm ve oem egzoz kullan derim.
painkller
09-01-2016, 14:28
tsport son susturucusu bulma ihtimali düşük ve pahalı olur, 48 lik değildir oem borular max 42-45 tir diye düşünüyorum açıkçası,
ama 48 lik düz boru sona oem susturucu mantıklı, susturucu olarak o ölçülerde 2.0 hacimlilerinki veya 1.4-1.6 dizel türevleri karşına çıkması muhtemel, carina / corona veya primera 2.0 susturucuları işini görebilir oem olarak.
Abi ben primeranin susturucusu guzel olur diye dusunuyorm bakalim. Boru icinde orta susturucuyu bosaltip takan bi arkadas var yine sunnysi var o 48 demisti ondan yola cikarak, yoksa benim son bile 4 5 senedir degismesi yani bilmiyorum nedir ne degildir.
paslanmaz 51lik düz 150tl. buarada nekadar düz desekte büküm yerleri katlandıgı için 48 e düşer.o yuzden 51 kullan derim.alt devir için okadar korkma sonuçta manifoldun oem.
şuanki aracımda.son susturucu olarak önce yeni kasa corolla ortası kullandım 100tl idi.çok ses oldugu için çıkardım.şuan 51lik boruya uygun kapalı son kullanıyorum.ama neyin sonu bilmiyorum. baya buyuk bir kazan.ona 200tl verdim.
bu zamana kadar bir çok aracımda,bir çok kombinasyon denedim.bence 51 boru ve 51e uygun sonla devam et.toplamda 300tl.-350tl tutar.zaten orjin yenileyim dersen gene o paraları belki daha fazlasını verirsin. 51 e geç aracından birazda zevk al.
Abi orjin yenileme gibi bir planim yok. 51 48 arasinda cok kaldim ama 51 yapariz herhalde bu yorumdan sonra. Ayrintili bilgi icin cok tesekkur ederim.
ga15 vardı bende sunny b14te, 55 cok fazla geldi bende motorda ufak tefek oynamalar olmasına rağmen, 48mm boru ile spor tip egzoz ya da 51mm ve oem egzoz kullan derim.
Kibrista falanmi ? Ben spor istemiyorum yani araba bagirsinda istemiyorum. Sadece hem rahatlasin hemde artik orta susturucu ve bos kazan var 1 tane onlar kendini saldi hepten. 51 ve oem yapicagim ozaman.
Boruda alasim veya metal olarak ne kullanilmali ve malzemeye gore faydalari nelerdir?
Krom yaptirmayi maliyet acisindan dusunmuyorum.
Burak VTEC
11-01-2016, 13:31
Kibrista falanmi ? Ben spor istemiyorum yani araba bagirsinda istemiyorum. Sadece hem rahatlasin hemde artik orta susturucu ve bos kazan var 1 tane onlar kendini saldi hepten. 51 ve oem yapicagim ozaman.
Evet Kıbrıs'ta eski aracımda denemiştim düz 55i olmadı çok fazla gürültü ve düşük gaz tepkisi ile karşılaştım 2 gün sonra söktürdüm orjinalden bi üst kalınlıkta yeni borularla yaptırdım sistemi sadece orta susturucu delik olduğu için spor tip olanından taktırdım, son susturucu iyi durumdaydı 55te de yeni sistemde de hep orjinal son susturucu kullanıldı. Orjinal boru kaçtı sonra yapılan kaçtı hatırlamıyorum malesef baya süre geçti üstünden.
51 orta borular, spor tip orta susturucu ve orjinal boyutlarda bi son susturucu ile hem gürültüsü fazla olmayan hemde aracı kısıtlamayan bir sistem olur bence. Olurda ilerde motorda az daha oynama yaparsanız ya da ses az geldi biraz artırayım derseniz son susturucu değişimi yeterli olur, geri kalanda değişiklik yapmak gerekmez.
Orta susturucu olmazsa fazla ses olabilir ama kesin olur diyemem yanlış yönlendirmiş olmayayım.
painkller
11-01-2016, 14:04
Tesekkur ederim ayrintili icin ortaya bisey koymak istemiyorum. Sona sadece oem bisey koyma istegim var.
Bunun icinde ortaya *****ak bisey olmayinca acaba 48 mi 51 mi diye dusunup duruyorum.
İzzet Göçmen
12-01-2016, 11:59
Kardesim ben civicte 4.2.1 heardes -51 Düz boru-SS magnum kullanıyorum 3000 den sonra yırtınıyor araba devirler dolu dolu tavsiye ederim
painkller
01-08-2016, 15:47
uzun zamandır bir kaç aksilik yüzünden egzoza girememiştim.
Sonunda egzozum koptu, muayneyide atlattık.
Şimdi araştırmalarım ve konuma gelen yorumlar sonucunda,
51mm boru + 51mm tüp şeklinde orta + 60mm son susturucu.
ama son hakkında ve borunun cinsi konusunda araştırmalarım hep yarım bu konuda görüşünüzü bekliyorum.
son susturucu oem olarak çift çıkış bir şey düşünüyorum, çıkış ucuna planlarım var
boru olarak 304 paslanmaz ve dirseklere 6,7 bin serisi diye bir konu buldum yine forumda onlar nedir?
farklı bir boru önerirmisiniz?
Maliyet hesabı olarak hemen hemen ne olur? Ayakta öpülmeyelim :D
arabada şuan sonun hemen kıvrımından boru kopmuş vaziyette gürültü çekilmiyor :D aklımdakileri giderdiğim en kısa zamanda sanayiye geçeceğim.
saygılar, iyi forumlar.
ben olsam sona 60mm koymazdım 51 düz boru ortaya birşey koymam sonada 1.6 ies susturucu felan olabilir ben bu sisteme ek olarak civic aracımda 4 2 1 header kullanıyorum memnunum alt devirdende üst devirdende seste çok ufak bir cızırtı var.
fiyat olarakda istanbulda yaptırdım 250tlye düzboru ve ağar marka oem on susturucu montaj dahil..
Sona 60mm koyma, baya öldürürsün arabayı..
Yine plana sadık kalıp OEM bir son kullan derim :)
Sona 60mm koyma, baya öldürürsün arabayı..
Yine plana sadık kalıp OEM bir son kullan derim :)
Varex içinde geçerli mi bu ? Tabiki teknik olarak öyle ama varex biraz alengirli olduğu için soruyorum.
Mazda 3 te 73 lük tü sanırım varex kullanıyoruz, uçması kaçması için değil ses için.. O zaman performans olarak epey geriye düştük diyebilir miyiz?
painkller
09-08-2016, 08:11
ben olsam sona 60mm koymazdım 51 düz boru ortaya birşey koymam sonada 1.6 ies susturucu felan olabilir ben bu sisteme ek olarak civic aracımda 4 2 1 header kullanıyorum memnunum alt devirdende üst devirdende seste çok ufak bir cızırtı var.
fiyat olarakda istanbulda yaptırdım 250tlye düzboru ve ağar marka oem on susturucu montaj dahil..
Ben ses istemiyorum, suan biraz sikistirdigimda arabada sanki atis talimi var gibi saga sola sıkıyor. Ses desen zaten v6 calistiyoruz sanki.
Bana sadece son susturucu icin 275 tl liste fiyati cikardi, sonucta yalova tabiki. Sonrasinda 1tup, boru kivirma, oem son. 350Ye bagdastik gibi. Hafif bide degisiklik yaparim egzoz cikisinda, capraz yukari az meyilli. Arkayada renk gelir.
Sona 60mm koyma, baya öldürürsün arabayı..
Yine plana sadık kalıp OEM bir son kullan derim :)
Son buyuk ihtimalle oem olucak. Bir fiyat aldim 51mm kivirma, kucuk orta tup susturucu, oem son gross. 350 ye biticek.
Varex içinde geçerli mi bu ? Tabiki teknik olarak öyle ama varex biraz alengirli olduğu için soruyorum.
Mazda 3 te 73 lük tü sanırım varex kullanıyoruz, uçması kaçması için değil ses için.. O zaman performans olarak epey geriye düştük diyebilir miyiz?
Alt devirler başta olmak üzere hissedilir bi yavaşlık vardır ..
Kardeşim tüm mesajları okuyamadım ama sanırım Bursa civarında biryer arıyorsun , ben İstanbul'dan Bursa'ya TEZEL egzosta gitmiştim. Düz boru için yardımcı olurlar.
ERkut 205
09-08-2016, 18:29
Yanlış anlamadıysam aracın performans arabası değil 1.6 hacimli bir motora sahipsen. 40 küsürlü ne tip bir boru var ise onu kullan daha büyüğüne çıkma. Boruyu da normal bir boru kullan. Paslanmaz kromnikel ömürlük olur araba çürür o çürümez ama hem pahalı hem gereksiz olur. Yaptığın gene seni en kötü 10 yılı aşkın işini görecektir.
Bizim ülkemiz de bu boru çapları çok abartılıyor. Egzoz sesinden etkilenipte muhteşem oldu diyen de çoktur. Yada inanmayıp işte dyno yapıyorum diyip motor gücüne bakarak işte güç geldi, teker gücünde bir artış olmayan psikolojik tedavi etmeyi seven bir yapımız var.
Tek başına egzoz işlemi çok bir anlam ifade etmez, bunları binek tip bir araba ve motoru için genelleme yaparak söylüyorum.
Zaten sende ses çıksın veya performans gelsin gibi bir gayen yok okuduğum kadarıyla. Arabamın alt devirler düşmesin , abuk sabuk ses çıkmasın, yakıtım düzenli olsun istiyorsun.
painkller
10-08-2016, 09:38
Kardeşim tüm mesajları okuyamadım ama sanırım Bursa civarında biryer arıyorsun , ben İstanbul'dan Bursa'ya TEZEL egzosta gitmiştim. Düz boru için yardımcı olurlar.
Tezeli duydum ama burda her isim dustugunde gittigim egzozcum var, ondan fiyat aldim ona yaptiricagim. Cok tesekkurler.
Yanlış anlamadıysam aracın performans arabası değil 1.6 hacimli bir motora sahipsen. 40 küsürlü ne tip bir boru var ise onu kullan daha büyüğüne çıkma. Boruyu da normal bir boru kullan. Paslanmaz kromnikel ömürlük olur araba çürür o çürümez ama hem pahalı hem gereksiz olur. Yaptığın gene seni en kötü 10 yılı aşkın işini görecektir.
Bizim ülkemiz de bu boru çapları çok abartılıyor. Egzoz sesinden etkilenipte muhteşem oldu diyen de çoktur. Yada inanmayıp işte dyno yapıyorum diyip motor gücüne bakarak işte güç geldi, teker gücünde bir artış olmayan psikolojik tedavi etmeyi seven bir yapımız var.
Tek başına egzoz işlemi çok bir anlam ifade etmez, bunları binek tip bir araba ve motoru için genelleme yaparak söylüyorum.
Zaten sende ses çıksın veya performans gelsin gibi bir gayen yok okuduğum kadarıyla. Arabamın alt devirler düşmesin , abuk sabuk ses çıkmasın, yakıtım düzenli olsun istiyorsun.
Ben aracin sesi ciksin bagirsin cizirdasin beklentisi icinde degilim aynen dediginiz gibi. Suanki performansida ki gerek surekli lpg ile kullanildigindan dolayi gerekse ga16ds nin karburator ile bana gore ugrasilmaya gerek olmayan bir motor. Ama yapmisken, bu uzerindeki susturucular ve borular ile arac surekli bir yeri patlatiyordu. Susturucularin eski olup dolmasindan borunun omrunu doldurmasindan made, rahat rahat soluk vermiyordu araba
Bunun icin umarim yarin 51lik boru tup orta susturucu ve oem son ile noktaliyorum. Yakit vs cokta umrumda degil acikcasi, ama ses ve alt devirlerin suanda tepkisinin dusmesi canimi sikiyor. Az biraz devirlenincede koy dugunu etkisi yasatiyorum.
burakcan
19-02-2017, 20:48
sonuç ne oldu
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.