Orijinalini görmek için tıklayınız : İzmir Fiat Merkez Servis Rezaleti
Çocukluk arkadaşımdan 2004 paliosunu geçen haftalarda kardeşime satın aldık.Aracın geçmişini bildiğim için (her zaman görüşürüz arabanın bakımlarına kadar herşeyinden haberim olur)hiç düşünmeden satın aldım.Arkadaşım aracın ilk sahibi.2004 yılında 3000 km de arkadan belediye otobüsü çarptı.Arka bagaj kapağı ve sol çamurluk değişti servis kayıtları hala duruyor.Bu aracın fabrikasyon tavan anteni olmadığı için dış anten takmak için tavan döşemesini ve arka bagaj plastik parçalarını söktüm.Bagajı temizlerken sol çamurluk iç tarafın çamur içinde sağ tarafın sadece tozlu olduğunu fark ettim.Sol çamurluk içine baktım birşey göremedim.Sol stop lambasını sökünce servis kocaman bir delik bırakmış sağolsun bütün çamur içeri girmiş.Ayrıca koca serviste kaynak yaptıkları yere anti pas dahi sürülmemiş yaptıkları yerler pas içinde.Ben sökmeseydim böyle birşey ortaya çıkmayacaktı göz görmeyince gönül katlanacaktı.Durumdan arkadaşımında haberi yok yapıldı diye teslim almış ne bilsin iç tarafı.Aradan 12 yıl geçmiş fiat genel müdürlüğüne mail atsamda sonuç alamayacağımı bildiğim için en azından sizlerin bilgisi olsun.Hasar durumunda aracınız toplanmadan önce mutlaka kontrol edin.Bu eksikleri ben toplayacağım ancak keşke servise bir ceza verilebilse.Yetki verilmiş bir servisin bu kadar rezalet bir iş yapmasını aklım almıyor.
Kaynak yerleri antipas ve boya sürülmeden korumaya alınmadan bırakılmış,
http://i1006.photobucket.com/albums/af190/hardcoregaraj/Palio%202004/DSC_0640_zpsnjjlummz.jpg
http://i1006.photobucket.com/albums/af190/hardcoregaraj/Palio%202004/DSC_0638_zpskk6ol1he.jpg
Sağ çamurluk içi
http://i1006.photobucket.com/albums/af190/hardcoregaraj/Palio%202004/DSC_0644_zpszyurulzz.jpg
Sol taraf sözde yetkili servisin yaptığı rezil iş...
http://i1006.photobucket.com/albums/af190/hardcoregaraj/Palio%202004/DSC_0643_zpsifxhhwc3.jpg
Burasıda kapatmadıkları çamurluk iç sacındaki birleşim yerindeki delik...
http://i1006.photobucket.com/albums/af190/hardcoregaraj/Palio%202004/DSC_0645_zpsdwm51za4.jpg
Bunları düzeltmek bana kaldı.Detailing bölümü hardcoregaraj uygulamarımda paylaşırım düzelmiş halini.
SULTANOGLU
10-01-2016, 22:32
Ya yemin ediyorum fotoğraflar ibretlik paylaşım. Gittiğim her boyahane ziyaretinde ve yaptığım her denetlemede bunları özellikle soruyorum ç,nko sprey kullanıyormusunuz ? mum kullanıyormusunuz diye. evet evet diyorlar geçiyorlar. işte sonuç bu ! Fotoları hatta verdiğim eğitimlerde bile kullanıcam sanırım :)
Ya yemin ediyorum fotoğraflar ibretlik paylaşım. Gittiğim her boyahane ziyaretinde ve yaptığım her denetlemede bunları özellikle soruyorum ç,nko sprey kullanıyormusunuz ? mum kullanıyormusunuz diye. evet evet diyorlar geçiyorlar. işte sonuç bu ! Fotoları hatta verdiğim eğitimlerde bile kullanıcam sanırım :)
Kullansalar kaç para maliyet bindirecek ? Sigorta şirketine iki sayfa parça değişimi ve işçilik maliyeti içeren fatura kesmişler ama sonuç bu.Herkes kullanabilir fotoğrafları bu rezalet böyle kalmasın.İsteyene fatura kopyasını bile gönderirim.
SULTANOGLU
10-01-2016, 22:44
Abi zaten bana soracak olursan burada düzeltilmesi gerek şu noktada var değişen parçada sonradan tekrar kaynak yapıyorsan fabrikanın puntaladığı orjinal sayıdan daha fazla sayıda yapman lazım. Kaynaklar nizami değil. birde normal bildiğin kaynak ile yapmışalar. punta ile tamir edilmesi gerekiyordu bana sorulacak olursa.
Çinko sprey ve mum para değil ama işte servis bunları alsa hatta ustaların takım dolaplarına koysa dahi, çalışanların alışkanlıkları değişmediği taktirde ne yazıkki kullanılmıyor.
İçeriden puntoyu nizami değil kafasına göre yapmış dostlar alışverişte görsün. Dışarıda hiç punto izi yok direk kaynak yapmış.Stop çevresi ve içeri kısımlarda parça saç kesip sağa sola kaynatmış olmuş bitmiş.Bunu yetkili serviste kimse kontrol etmiyor mu yada görüp kimse görmeyecek diyip geçiyorlar mı diyeceğim örneği burda :) İş bana kaldı umarım toparlarım.
gemsazr9
10-01-2016, 23:07
Şasirmadim .
individual
10-01-2016, 23:16
Yetkili servis ve kaporta işçiliği valla hiç şaşırmadım.
Geçmiş olsun...
SULTANOGLU
10-01-2016, 23:22
Ayrıca şunun altını çizmekte istiyorum her servis bu şekilde değil. İşini çok ciddi yapan servisler var. Türkiye ve hatta yurt dışında da bir sürü servise bizzat gidip gözlerimle gördüğüm için söylüyorum.
Merkez servise punto götürdük adamlar herkesi salak yerıne koydugu ıcın anlasmazlık yasandı
her onunden gectıgımde laf soylerım boyle servıs olmaz diye
avukatla gorusup bir yaptırım uygulanabilir belki Cem abi .
OrcunInce
11-01-2016, 09:30
İzninle sözlükte de yer veriyorum, en azından google'da patlasınlar.
Çok geçmiş olsun.
Merkez servise punto götürdük adamlar herkesi salak yerıne koydugu ıcın anlasmazlık yasandı
her onunden gectıgımde laf soylerım boyle servıs olmaz diye
avukatla gorusup bir yaptırım uygulanabilir belki Cem abi .
12 yıl geçmiş biraz zor ama soracağım avukata da.
İzninle sözlükte de yer veriyorum, en azından google'da patlasınlar.
Çok geçmiş olsun.
Memnun olurum.Başkaları mağdur olmasın.
coolvtec
11-01-2016, 17:02
3-5 yıl önce aracımı servise bırakmıştım. söyeldikleri saatten 2.5 saat geç teslim ettiler. işimiz de vardı, çok sinir olmuştuk.
Sene uzun olsa da sen yine hakkını ara derim..
Kesin bir dönüş olacaktır, umarım lehinize olur..
sanctuary35
11-01-2016, 20:37
biz şirket araçlarını oraya götürüyoruz hasarda ve bakımda böyle detaylı bakmadık tabi hiç ama bi sıkıntımız yok. servis müdürünü tanırım denk geldiğimde kulağına çıtlatayım uyarsın personeli
biz şirket araçlarını oraya götürüyoruz hasarda ve bakımda böyle detaylı bakmadık tabi hiç ama bi sıkıntımız yok. servis müdürünü tanırım denk geldiğimde kulağına çıtlatayım uyarsın personeli
Sökükken mutlaka gidin bakın görünmeyen yerlerde belki benzer sorunlar vardır.Servis müdürüne direk konuyu gösterin çok sevinirim :)
2 ay üniversite stajını yaptığım İzmir'deki bir başka Fiat bayisinde gördüklerimden sonra hiç şaşırmadım. Kendi çalışanları bile araç alacaklarında boya ölçüm cihazı ile kontrol edip alıyordu :D
Orçun Dikayak
11-01-2016, 23:48
Çok geçmiş olsun abi.Cidden eskiden bi yetkili servis garantidir güvenilirdir düşüncesi vardı artık o yok.Arka çamurluk değişimide bence en özenli yapılması gereken iştir ama işte oda insanoğlu makine değil sonuçta göz göre göre bu şekilde hatalar yapıyorlar.Araç sahibi olarak ne olursa olsun rutin bakım dahi olsa başında durup kontrol etmek şart.İnşallah şu konuyu görürlerde az da olsa bişeyleri yoluna sokarlar.
Fotoğraflar nasıl uçmuş anladım yeniden yükledim ama konu düzenlenmediği için buraya ekliyorum.
http://i1006.photobucket.com/albums/af190/hardcoregaraj/Palio%202004/DSC_0638_zpsulokkayg.jpg
http://i1006.photobucket.com/albums/af190/hardcoregaraj/Palio%202004/DSC_0641_zpskkwcaxkz.jpg
Servisin yaptığı onarım,
http://i1006.photobucket.com/albums/af190/hardcoregaraj/Palio%202004/DSC_0643_zpsvsmakkjt.jpg
Sağ taraf orjinal hasarsız kısım
http://i1006.photobucket.com/albums/af190/hardcoregaraj/Palio%202004/DSC_0644_zpsnvbt91ui.jpg
Servisin bıraktığı ve çürümeye neden olan çamurluk içindeki delik.
http://i1006.photobucket.com/albums/af190/hardcoregaraj/Palio%202004/DSC_0645_zpssvxbmlml.jpg
Abi photobucketta aylık görütülenme kotası var free hesapta onu aştığın için gözükmüyor olabilir. yanlışım yoksa en ucuz yollu ilaci kota almak değilde senelik 10 dolara çözebilirsin en üstteki ad-free alaraktan http://photobucket.com/pricing
punto_multijet
12-01-2016, 08:40
bizimde şirket araçları oraya gidiyordu. bir gün şans eseri bir tanesi ısıtma bujisi arızası olunca farklı yerde bakıma girdi ve daha önce değişmiş olan ısıtma bujisi orjinal yedek parça ile değişmesi gerekirken çin malı çıktı. ondan sonra oraya bir daha göndermedik.
Abi photobucketta aylık görütülenme kotası var free hesapta onu aştığın için gözükmüyor olabilir. yanlışım yoksa en ucuz yollu ilaci kota almak değilde senelik 10 dolara çözebilirsin en üstteki ad-free alaraktan Photobucket Plus Storage | Photobucket (http://photobucket.com/pricing)
Ben üyelik aldım ama fotoğraflar silinmiş anlamadım.Merkez servisten herkes şikayetçi olum konuşan duymadım.
Katilmiş usta müebbet yemeli bence bunu yapan
Dün çamurluk içini temizledim.Delik iki parça sandığımdan büyük. Dayson mastikle kapatayım dedim ancak saç kaynatmak daha mantıklı olacak sanırım.
http://i1006.photobucket.com/albums/af190/hardcoregaraj/Palio%202004/DSC_0657_zpskwxcqgdl.jpg
http://i1006.photobucket.com/albums/af190/hardcoregaraj/Palio%202004/DSC_0659_zps0rbhah4v.jpg
kelalper
13-01-2016, 12:18
faturası ile gidin gösterin bu işlemler burada yapılmış bu da faturası. Bana bunun açıklamasını yapın diye bastırın. Para ödemezler bişey yapamazlar ama en azında karşında ezilip büzülmesinin zevkini çıkarın.
Son durum güncellemesi.... Sabah merkez servise gittim.Servis müdürü, hasar sorumlusu ile araç incelendi.İlk başta aradan zaman geçtiği için dışarıda tekrar işlem gördüğünü düşündüler ancak ben dürüstçe ve çirkeflik yapmadan durumu izah edince yardımcı olmak için tamponu sökü çamurluk içindeki deliği kapatıp iç çamurluk iç kısmını boyamak üzere teslim aldılar.Ben böyle birşeyi aklımın ucundan geçirmiyordu şaşırdım.Yarın aracı teslim alacağım.Tekrar fotoğraf çekip sizlerle paylaşırım.
SULTANOGLU
15-01-2016, 12:30
Valla helal olsun demekten başka bişey kalmamış. Demekki bir kişinin işgüzarlığını her yere mal etmemiz lazımmış. Bütün laflarımı kendi adıma geri aldım.
Adammış servis helal olsun
önyargılı davranmamak gerektiğini bir kez daha anlamış olduk :)
sanctuary35
15-01-2016, 20:30
Son durum güncellemesi.... Sabah merkez servise gittim.Servis müdürü, hasar sorumlusu ile araç incelendi.İlk başta aradan zaman geçtiği için dışarıda tekrar işlem gördüğünü düşündüler ancak ben dürüstçe ve çirkeflik yapmadan durumu izah edince yardımcı olmak için tamponu sökü çamurluk içindeki deliği kapatıp iç çamurluk iç kısmını boyamak üzere teslim aldılar.Ben böyle birşeyi aklımın ucundan geçirmiyordu şaşırdım.Yarın aracı teslim alacağım.Tekrar fotoğraf çekip sizlerle paylaşırım.
akın abi yakışanı yapmış tebrikler
Ben hobi olarak araç söküp takarken benim yanımda duran ve benden bazı şeyler öğrenen yakın arkadaşım en büyük alman şirketlerinin birinin yetkili servisine girmişti. Mekanikte çalışıyordu.
İşin özü ben yetkili servise değil sıfır, 95 model aracımı götürmem.
Bugün aracı teslim aldım.Tavan kısmı düzeltilip boyanmış.
http://i1006.photobucket.com/albums/af190/hardcoregaraj/Palio%202004/DSC_0672_zpszi9zllhd.jpg
2 adet delik kapatılmış ancak iki adet çok ufak delik kalmış.
http://i1006.photobucket.com/albums/af190/hardcoregaraj/Palio%202004/DSC_0673_zpse5yqbxqr.jpg
Tabi kaynak yaparken içerideki megesin bir kısmı sıcaktan sizlere ömür.
http://i1006.photobucket.com/albums/af190/hardcoregaraj/Palio%202004/DSC_0675_zpsk0nanqtg.jpg
Ben aracı bu şekilde alıp dükkanda tamponu söküp geri kalanını tamamladım kendi konumda (hardcoregaraj) detayları paylaşacağım.Bir de sol çamurluğun yarısına kadar vernik atılmış ve bazı kısımda akmalar mevcut.Özetlersen iyi niyetlerinden dolayı teşekkür ederim en azından yapacağım işler azılmış oldu.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.