Orijinalini görmek için tıklayınız : Seramİk kaplama
Patisever
23-01-2016, 03:09
Arkadaslar selam merak ettiğim birkac soru war aracına uygulayan varmı acaba seramik kaplama diye geçiyor bilirsiniz tavsiye eden warmı varsa hangi marka ve ürünler kalitelidir bilgilendiriseniz sevinirim tesekkürler.
veliazak
23-01-2016, 08:56
Yetkili satış ve servis olan arkadaşım bu uygulamayı tavsiye etmemişti...
Konu ile ilgili ilgili bölümde bir konu mevcuttu zaten. Aracınıza titiz davranan birisi iseniz kesinlikle tavsiye ederim
metin_1989
23-01-2016, 16:15
Yetkili satış ve servis olan arkadaşım bu uygulamayı tavsiye etmemişti...
ndn hocam?
veliazak
23-01-2016, 18:35
ndn hocam?Mazda boyası en az 5 karışım ile elde ediliyor ve her farklı ışık tonunda rengin göze görünmesi farklı oluyor ve bu yapılan seramik türü kaplamalar bu boyanın özelliğine zarar veriyor diye söylemişti... Hatta "kesinlikle yaptırma" diye uyardığı bir müşterisi seramik kaplama yaptırarak aracın orijinal rengini kaybettiğini aktarmıştı. Takdir tabiki de sizlerin.
fatihcakin
23-01-2016, 18:37
Öncelikle seramik kaplama nedir, tam anlamı ile onu öğrenmek lazım, Veliazak'ın bahsettiği farklı veya hatalı bir uygulama olabilir.
Ozan Özer
23-01-2016, 19:12
Aracın boyasının üzerinde çok fazla işlem varsa sağlıklı olmayacaktır derim.
Tabaka ne kadar fabrika çıkış düzeyine yakınsa o kadar verimli olur.kaliteli ürünler ile yapılırsa oldukça verim alırsınız.
blumenberg
23-01-2016, 19:13
bugün bende tesadüf insta'da denk geldim, bi tane GTR'a yapmışlar. Nano boya koruma 9 kat seramik kaplama + 1 kat kalıcı parlaklık yazıyor.
Aracın üzerinde su vs durmuyor.
Ne kadar sağlıklı bilemedim çünkü tavsiye eden de var etmeyen de çok. Açıkcası detaylı araştırmadan gözüm yemedi.
kalipson
23-01-2016, 19:27
Bilinçli ellerde yapılmazsa olmaz.
Arap sabunu misali süren kasap yerlere dikkat etmeli.
Patisever
23-01-2016, 19:41
Seramik kaplama diye geçiyor adı amaç tabiki parlaklık ve boyayı koruma ama kas yaparkende göz cikarirmi merak ettim o bakımdan bi sorayım dedim geniş pencereden
imprezaWRC
23-01-2016, 19:42
Konu hem yanlış yerde hemde forumda arama yaparsanız yeterli sayıda konu ve bilgi karşınıza çıkacaktır.
i-vtec07
23-01-2016, 20:26
bugün bende tesadüf insta'da denk geldim, bi tane GTR'a yapmışlar. Nano boya koruma 9 kat seramik kaplama + 1 kat kalıcı parlaklık yazıyor.
Aracın üzerinde su vs durmuyor.
Ne kadar sağlıklı bilemedim çünkü tavsiye eden de var etmeyen de çok. Açıkcası detaylı araştırmadan gözüm yemedi.
Araçta kalıcı bişey değil. İstenirse çıkartılabilir(ürüne göre polisaj veya zımpara). Kaliteli ürün ve düzgün işçilikle yapıldığı taktirde hiçbir zararı yok yararı var .
blumenberg
23-01-2016, 20:55
Araçta kalıcı bişey değil. İstenirse çıkartılabilir(ürüne göre polisaj veya zımpara). Kaliteli ürün ve düzgün işçilikle yapıldığı taktirde hiçbir zararı yok yararı var .
valla daha önce nano boya koruma yaptırdım hiç memnun kalmadım. ilk gün mutlu oldum bir tek
i-vtec07
23-01-2016, 21:53
valla daha önce nano boya koruma yaptırdım hiç memnun kalmadım. ilk gün mutlu oldum bir tek
Kesinlikle doğrudur . İnce işçilik lazım çünkü.
canozgur106
23-01-2016, 22:29
Emin ellerde yapılırsa sıkıntı olmaz araç boyası için..
http://www.scrubscardetailing.com.au/img/types-of-paint-defects.png
Gördüğümüz katmanlar araçlarımızın fabrika çıkışında hali hazırda gelen hali. Görsel, basitçe boya yüzeyi hasarlarını tarif etse de basitçe hangi tip çiziklerin boya katmalarını ne şekilde yaraladığını tarif etmekte.
Clear Coat yani vernik katmanı bize boyanın yansımasını sağlayan koruyucu tabaka kesinlikle çok güçlü ve bir o kadarda çiziğe ve dış etkenlere karşı toleranslı.
Kaplama dediğimiz şeyin bir kaç tipi var. Kimyasalı hava ile reaksiyona sokturup yapay olarak oluşturduğumuz tabakanın dünyada ki adına GLASS COATING denirken Türkiye'de seramik gibi güçlü bir kelime ile pazarlanıyor. Kalınlığı 1 mikron zor ederken buna çizilmez, kırılmaz, dağılmaz, parçalanmaz şekilde yapılan reklam ve pazarlama çalışmaları SİZ merak eden ve doğrudan alıcı kitleyi en büyük yanılgılara itiyor. Dolayısıyla bu ürünlerin temel amacı olası hasarları kendi yapay katmanı üzerinde izole edip Clear Coat'u en temiz şekilde uzun süre muhafaza etmektir.
Ürünlerin uygulama hazırlığı, uygulanması, kullanılan materyaller, ortam koşulları, dinlendirilme süreci + uygulama zorluk ve hata risklerini göz önünde bulundurduğumuzda istenen maliyetler cidden komik karlar bıraktırıyor. Artı olarak bu işi hakkıyla yap(a)mayan yerler ve yetkili servisler sebebiyle çirkin rekabet ortamı ve fiyatlandırmalar yapılıyor.
Basitçe son kullanıcı gözüyle dikkat etmeniz gereken hususlar :
- Uygulama Hazırlığı :
Araç sıfır veya kullanmış olsun kesinlikle polisaj uygulaması gereksinimi oluyor. Bu anlamda silikon içermeyen, dolgusuz pastalarla işlemler yaptırtabilirsiniz. Meguiar's, 3M, Farecla G3 gibi çizik dolduran ürünlerle pasta yapılmasına müsade etmeyin! Uygulamanın ömrünü ciddi anlamda kısaltacaktır.
Scholl Concepts, Menzerna, 3D, Auto Finesse, Autoglym gibi markaların pastalarını kullanan noktalarla çalışın ve alkol bazlı temizleyici ile yüzeyin temizlendiği konusunda emin olun.
- Uygulama :
Kesinlikle izole edilmiş, 5 cephesi ( tavan dahil ) kapalı olan ve mümkünse ısıtıcıları mevcut olan bir ortamda minimum toz, nem ve ısı değişimi yaşanan bölgede ürünün sürülüp silinmesi tavsiyedir. Bunun sebebi kimyasal reaksiyonun en doğru şekilde gerçekleşip ürünlerin vernik ile en güçlü tutunmasını sağlamak.
- Kullanılan Materyaller :
Bu ürünlerinde çizildiğini tekrardan hatırlatmak isteriyorum. Özellikle uygulama sırasında kullanılan ped, bez, pamuk gibi materyallerin sıfır kondisyonu olması hususu önemlidir. Önceden cila, su, kir vs taşıyan bezleri ürünün kendisiyle birleştirmek pek hoş sonuçlara yol açmayacaktır. Ayrıca tozlu bezler ürünün silinmesi sırasında çizilmeye destek olabilirler.
- Dinlendirme Süreci :
Bir uygulama merkezi Nano uygulama sonrası aynı gün içinde araç teslimi vaad ediyorsa oradan koşarak uzaklaşın. Bu ürünlerin mutlak kürleşme süreçlerinde ilk 48-72saat uygulama ömrü için hayati önem taşır. Tam kürleşme ise genellikle 7 gün içinde tamamlanır. Mümkünse uygulamanın bitişinden sonraki 12-24 saat aracın hareket etmemesi, bulunduğu kapalı ortamında aynı koşullarda kalması tavsiye edilir. Çoğunlukla ilk 12 saat sonrası su ve kir ile temas problem teşkil etmese de kimyasal içeren yıkamalar 7 gün sonra tam sertleşme sonrası tavsiye edilir.
Bu işlemlere bu bedelleri ödeyen kullanıcılar olarak neyin ne olduğunu lütfen sorgulayın. Böylelikle işten, malzemeden kaçan ama tam servis ücreti yazan ticari işletmelere bir nebze çeki düzen verdirmiş olursunuz. Bir ürün 24 ay koruma vaad ediyorsa ve 6 ay sonra memnuniyetsizlik oluşuyorsa bunu da sorgulamaktan çekinmeyin.
Nacizane profesyonel taraftan bilgi ve tecrübelerimi aktardım, her türlü soru için ulaşmaktan çekinmeyin :icon_tup:
Yazarken atladığımı fark ettim ve ne yazık ki bu bölümde post editleme şansımız yok.
- Koruma Süreci :
E koruma tamam yapıldı ve ürün 36 koruma vaad ediyor. E şimdi bu araç 36.ayın 1. gününde mi çizilecek veya su itmeyecek veya bir günde mi koruma katmanı azalacak? Bu soruları sorun, sorgulamaktan çekinmeyin ancak aracınızın kullanım koşullarını ve yıkama, açık/kapalı ortamda muhafaza etme koşullarını da göz önünde bulundurun.
Öncelikle unutmayın ki bu araç her zaman çizilebilir, yıpranabilir ancak uzun süre kalabilen yapay koruma yerinde kalacak ve ana verniği korumaya devam edecek ANCAK sizin de bazı hususlarda dikkatli olmanız şart . Bunlar :
- Köpüklü yıkamalar / Kostik içerikli şampuanlar her tip koruma için olduğu kadar bu tip seramik adındaki kaplamalarında ömrünü ciddi derecede düşüren uygulamalardır. Ne yazık ki tüm tabela bayileri ortalama 25-30 TL aldıkları yıkamalardaki maliyetlerinden kısmak için (araç başı maliyeti 0,01-0,02 TL yazıyla BİR - İKİ KURUŞ ) kaliteli ve PH dengeli köpük şampuanları yerine (araç başı yıkama maliyeti 0,5-0,6 TL yazıyla ELLİ - ALTMIŞ KURUŞ ) bu tip şampuanları kullanmaktadırlar.
İşin doğru tarafı aracınızı her zaman kendi yanınızda bulundurduğunuz PH dengeli, Cila ve asidik malzemeler içermeyen şampuanlar ve mümkünse kendi eldiven ve bezlerinizle yıkatmalısınız. Neyle yıkandığı, ne şekilde temizlendiği, yerlerde tazyikli suyla temizlenen bezlerle sizin aracınız kurulanıp temizleniyorsa doğacak sorumlulukları da göze aldığınız anlamına geliyor :)
- Yüzey hasar gördü veya ciddi anlamda çizildi diyelim. Bu ürünlerin uygulanması için tekrardan polisaj işlemlerinden sonra hasarlı bölgenin aynı aşamalarla uygulanması gerekiyor.
- Periyodik olarak cila veya hızlı sprey cila kullanımı gereksinimi yoktur ancak korumayı desteklemek anlamında yaptığınız km veya kullanım sıklığına göre 3-6ay aralığında kil uygulaması ve Nano bazlı hızlı cilalar ile parlaklık artı su iticilik destekleyiciler sağlanabilir.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.