Orijinalini görmek için tıklayınız : Spor yaylar sıkışma sonrası o kadar esnediki yerden kesildim
Arkadaşlar 2013 polo 1.6 Tdi kullanıcısıyım aracıma vogtland 30m/50m olan yaylardan aldim ve olduğu gibi taktım 190 km/hızla yol durumundan araç öyle bir esnediki arkadaşım başını tavana çarptı yolda kaldık Allaha şükür 2 yıl önce aynı yer de 1.6 ies aracımla 210km/h hızla eibach 3.5 cm yayla geçtiğimde yay kendini simdi kine oranla hiç birakmiyordu hiçbirşey canımızdan değerli deil hem fikirlerinizi bekliyor hemde benim yaylarimdan kullanan varsa dikkatli olmalarını tavsiye ediyorum şimdiden teşekkürler. .
mikelazi
23-01-2016, 13:34
30m/50m yaymı
yoksa ön 5cm,arka 3cm mi.demek istediniz.vogtlantın polo için böyle bir kombinasyonu varmı???
Karşılaştırma amaçlı örnek verdim genel olarak diğerine oranla ciddi anlamda yay kendini bırakıyor ve o hızlarda genel olarak çok esniyorum zaten yay bastıktan sonra çok bırakıyor kendini.
İnternette mevcut şuan evet.
Geçmiş olsun öncelikle. Arabayı çok basınca rebound tepkisi haliyle artar. Aynı araçta 3.5 mm yay ile sizin sıkıntı yaşadığınız kombinasyon arasında ciddi fark var.
Çok teşekkürler yapmam gereken nedir aceba kesme biçme Press olaylarına karşıyım zaten yapmam gereken nedir aceba.
mikelazi
23-01-2016, 14:20
bence kombinasyon 3,5-3cm olmalı.
5cm yay için amörtisörde işlem gerekebilir
Konfor da önemliyse 3.5 cm sizin için uygun. Araba yere yakın olsun isteniyorsa oem amortisör yerine spor amortisörle desteklenmeli. VW grubunda Eibach + sarı koni 5 cm ve ötesi için konfor/performans ikilisini dengeli sağlıyor.
Draniela
23-01-2016, 14:42
Bütün yay markalarını kullandım ve vogtland kadar güzelini hiç görmedim. Şaşırdım eibach ile hemen hemen kafa kafayadır. Araç farklılığı diye düşünüyorum.
O değil de iyi ki HR 5 lik benzinli yayı değilmiş eğer öyle olsaydı o araç geri konmazdı.
Benim için her zaman güvenlik önemli görsel en sondair az düşmüş çok düşmüş problem deil sarı koniyi aldıktan sonra aynı zıplamayı bana yaşatır mi aceba bunu merak ediyorum bu korkuyla gaza basamam artık.
onursumer
23-01-2016, 14:58
standart amortisorlerinde etkisi buyuk diye düşünüyorum ,sertlik farkıda var
Yay performansı, araba ve sürücüde oluşturduğu izlenim göreceli olmakla birlikte vogtland yol tutuşu olarak gayet iyidir ama sert ve konforsuz bir yay. Bu hususta eibach konfor açısından en iyisi ama 3.5/4 cm'den az düşürdüğü araçlar da oluyor.Siz sert yayla yüksek hızda sıkıntı yaşamışsınız çünkü normalde sert yay keskin virajlarda yana yatmayı azalır. Ama sert yayda özellikle viraj içindeki tümseklerde orijinal yaya göre arka daha çok kopma eğilimi gösterir. Koni veya Monreo gibi spor amortisörler ile birlikte kullanırsanız performansınız ve güvenlik kesinlikle artacaktır; sertlik ayarını istediğiniz gibi yapıp kendi tercihiniz doğrultusunda optimum konfor sağlarsınız. Sıkıntı yaşadığınız Polo'yu epey indirmişsiniz ki ne kadar düşürme o kadar olumlu yol tutuş olmuyor. Aracın yürüyenlerindeki limitin çok dışına çıkılmadan ve geometrisi-açıları bozulmadan ayarlanmalı.
Aracımda 3.5cm Vogtland marka yay kullanıyorum gerek sertliğinden gerek konforundan gerekse esnemesinden aşırı derecede memnunum. Amortisörlerinizde bir problem olabilir bir ihtimal.
Ayrıca, standart donanımdaki Polo gibi bir araba için 190km hızlar zaten korkutması gereken hızlar bana göre.
Yay dışında hiçbir değişiklik yapmadım tuvturk onayı olan bi yay seven7 muhtemelen sizinle aynı yayı kullanıyoruz. Bi çözüm bulacağız artık tesekkurler.
Polo'nun orj amortisörleri kaynaklı o zıplama, rebound ayarları oem yay ile iyi ama spor yay ile sapıtıyor çalışmasını.
ya bilstein b6-b8 amortisör, ya koni veya yayları da satarak st / kw v1 gibi bir coil ile çok daha stabil olur..
Ben de stock amortisorle 5cm eibach kombinasyonunu kullaniyorum, yer yer ayni sıkıntıyı yasiyorum. Bir takım spor amortisor alman gerekiyor.
Teşekkürler levent bey. Demekki her araç da aynı sonuç alınmıyor.Burak 6r için uyumlu eibach in sadece Pro kit var eibach istedim ama sportline bulamamıştım bi yanlışlık olmasın.
Sizin aracınız dizel olduğu için dizel araca uygun yay almayı unutmayınız. En iyi çözüm coilover olacaktır ama Polo için spor amortisör + spor yay birlikteliği yeterli olacaktır. Polo ile yıllardır Kaş, Cide gibi duble olmayan aşırı virajlı yollarda limitleri zorlayarak kullanmışımdır ama dış-iç-dış yapsam bile apeks'te istediğim çizgiyi yakalamam zor oluyor.
Teşekkürler levent bey. Demekki her araç da aynı sonuç alınmıyor.Burak 6r için uyumlu eibach in sadece Pro kit var eibach istedim ama sportline bulamamıştım bi yanlışlık olmasın.
şu videoda 230 civarında sizin anlattığınız zıplamayı yaşadık biz de :) eibach prokit ve 205 50 16 pilot sport 3 lastikler ile. pistte de amortisörlerin ne kadar yumuşak olduğunu tecrübe ettik üzerine.. birisi isot polo diğeri kuzenimin aracı olmak üzere 2 tane eibach prokit li, 1 tane de h&r yaylı kullandım hepsinde aynı sıkıntı mevcuttu ki eibach en konforlu, h&r en sert yay markaları olarak bilinir malumunuz.
https://www.youtube.com/watch?v=hBQtNOmbDB0
bu zıplama olayı pololarda hastalık galiba bizde aynı sıkıntıyı çektik yolun durumu da etkili sanırım :))
merttepe
23-01-2016, 20:41
Birkac mesajda arkadaslar yazmis. Yay takinca araciniz daha iyi yol tutmaz. Yere yakin araba daha iyi yol tutar diye birseyde yok. Uygun amortisor ile desteklemeniz lazim.
Polonun oem amortisorleri çöp.
huseyinturk
23-01-2016, 20:48
Segment farkıda var tabi, b segmenti hangi araç olursa olsun 190km hızdak tepkileri çok güven vermez diye düşünüyorum. Hr değilde orjnsl yay olsa durum daha vahim olurdu bence
Ben polo kullanıcısıyım ve şunu açıkça söylerim ki fiesta, yürüyen yol tutuş Şase tepkileri olarak Polodan fersah fersah önde.. b Sınıfı olmasi çokta bişeyi degistirmiyor
yay takıp virajda yana yatma azalımca aracın limitlerini bilmeyenler arabanın yol tutuşu arttı sanıyorlar ama yay takmak yol tutuşa fayda sağlamadığı gibi bu tarz ekstrem durumlarda tehlike oluşturuyor. takım halinde yay ve ona uygun üretilmiş amortisör alınmadıktan sonra yayın faydadan çok zararı var.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.