Orijinalini görmek için tıklayınız : Turbo ile ilgili bir soru
İki farklı durum var birinde düz yoldayız 3k rpm'deyiz, birinde de yokuş yukarı 3k rpm'deyiz. İki durumda da rpmler aynı fakat aynı tempoyu tutturmak için harcanan benzin miktarları farklı. Turbonun basıncı ikinci durumda daha fazla olur mu? Yoksa çok fark yaratmayan bir durum mudur bu?
omrasm01
25-01-2016, 19:21
İki farklı durum var birinde düz yoldayız 3k rpm'deyiz, birinde de yokuş yukarı 3k rpm'deyiz. İki durumda da rpmler aynı fakat aynı tempoyu tutturmak için harcanan benzin miktarları farklı. Turbonun basıncı ikinci durumda daha fazla olur mu? Yoksa çok fark yaratmayan bir durum mudur bu?
Basınca farklılıklae olur fakat 0.5 mi 1.0 bar mı bilemem . Gene yakılan yakıttan ne kadar doldurduguna baglı güzel soru arastırayım detaylı :)
aracım vito. elm327 den baktığım kadarıyla turbo basıncı rampada daha fazla oluyor.
ygtkrmdnz
25-01-2016, 19:26
2.durumda araca binen yük ve eğimin etkisi ile verdiği tepki değişkenlik gösterebilir. hız sabitleyicisi kullanarak ölçüm yapmak gerek aslında :)
hız sabitleyici kullandığımda passat için konuşuyorum anlık yakıt baya artıyordu doğal olarak. bununla beraber büyük ihtimal turboda daha çok basacaktık hızı korumak için
ygtkrmdnz
25-01-2016, 20:12
aynen öyle :)
Evet basınç artar,yük artıyor çünkü. Brake boostun mantığıda aynı zaten.
berkay_aydin
25-01-2016, 20:24
Yokuş yukarı 3k rpm'i yakalamak için daha fazla gaza basarız daha fazla yakıt ve yük ile tabiki daha fazla olacaktır :) ancak limit basınç ise tabiki gerekli basınç düşürme ekipmanı devreye girip sabitler, daha fazla yakıt olduğu için daha çok yük biner o ayrı :)
aracın yokuş çıkması demek, tekerlekteki sürütünme nin azalması ancak, aracın ağırlığından dolayı sanki aracı önden yokuş aşağı iktirilircesine bir etkisi olur.buda şu demek aynı hızı ve devir bandını yakalamak için daha fazla yakıt gönderilmesi ve hava yakıt karış oranına göre daha fazla aracın hava emmesi gerekir ki , buda turbonun daha fazla basınc basması demektir.
yalnışta olabilir hava yakıt kısmı tam emin olamadım şimdi :D bir daha düşününce.
tornado38
27-01-2016, 19:28
2. durumda daha fazla yakıt gönderilirki aynı devir yakalansın yakılan fazla yakıtın oluşturduğu gaz egzozdan çıkarken turboyu doldurp daha fazla havanın motora girmesi demek
kendi aracımda deneyip gözlemlediğim kadarıyla 3000 devirde düz giderken basınç -0,2 bar gibiyken(vakum) aracı rampaya sardıkça sabit gazla devirin düşmesiyle basıncın +0,5-0,6 lara çıktığını gözlemlemiştim
dragstar
27-01-2016, 21:20
Turbonun basıncı yokuş çıkarken daha fazla olur çünkü motor yüke biner ve turbo dolar ve daha fazla yakıt harcanır
yavuz364
27-01-2016, 22:35
Daha fazla yakit harcayacaginiz kesin ancak turbp basinci tamamen aracin basinc kontrol algoritmasi ile alakali birsey, guzel bi basinc kontrolcusu ile her durumda ayni basinci saglayabilirsiniz.
Yokuş yukarı çıkarken 3000 devri sabit tutmak için daha fazla gaza basman gerekir o zaman da basınç artar. Tam tersini düşünelim; yokuş aşağı 3000 devir de ayağını gazdan çek, hızını ve devrini korursun (uygun yokuşta) ama vakum da gidersin.
mikelazi
28-01-2016, 16:31
sabit düz otoban kullanımında 2500devirde 100le giderken 0,2-0,4bar arası oluyor.yokuşa gelince sabit 100 de kalabilmek için biraz daha gaz verince basınç artıyor.
araca binen yuk durumu ve gaz pedalına basış oranı etkili oluyor bu işte.
yakıt/basınç oranından yola çıkarak konuşursak araç yüke bindiği için daha fazla yakıt basar dolayısı ile daha fazla turbo basıncı oluşturur.
Daha fazla yakıt bastığı için mi turbo basıncı artar yoksa turbo basıncı arttığı için mi daha fazla yakıt basar?
Tavuk civciv
tornado38
31-01-2016, 19:20
ikisi kısır dönü gibidir aslında araca gaz basınca motora giren hava artar artan hava miktarı karışımı fakirleştirir beyin fakirleşen karışımı yakıtla zenginleştirir ve zenginleşen karışım daha fazla güç ve egzoz gazı oluşturup turboyu daha fazla döndürür dönen turbo motora daha fazla hava yollar... tabi gaza basma miktarı,araç motor gücü,eğimin açısınında bunlara direkt etkisi var
yüke binen motor daha fazla yakıt yakar egsoz basıncı artar turbo daha dolu basınç daha yüksek olur doğal olarak.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.