PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Volvo S60 Yazılım Sorunu?



ercuz
01-02-2016, 10:27
S60 T4 ecoboost 1.6 180 Hp araca daha önce Dr.Ecu yazılım yükledik,sorun şu ki araç yazılımdan hemen sonra gayet güzel güç veriyor,ancak ortalama 20 dk sonra tekrar eski haline dönüyor.Özgün 2 kez daha yazılımı düzeltip gönderdi,ancak sonuç yine aynı.Dynoda 190 üzeri güç veren araç ertesi gün 160-170 civarında güç veriyordu.Olumsuz sonuçlandığı için tekrar orjinal yazılımı yükledik.
Araç yazılımla beraber geçici olarak 3 adet arıza yazıyordu.
*Sıcaklık sensoru devresi intercooler,aralık / performans (sıra 1) Aralıklı
*Sınır değeri sırasında sinyal değişim hızı Aralıklı
*Motor yağ sıcaklık sensoru (çok yüksek voltaj) Aralıklı

Stok yazlımla beraber arızalar tekrar gelmedi,yazılım yaramadı diyerek racechip taktık,bu seferde araç yükte iken titreme/gaz yememe gibi yaptı ve ''düşük motor performansı'' diye ekranda uyarı verdi.
Yağ ve tüm filtreler şanzıman yağı dahil yeni değişti.
Ne yapmak gerekir?Nereleri kontrol etmeliyiz?



Arac Ankara'da Utku Selamoğlu US Performance tarafından tekrar yazıldı ve +25Hp 50+Nm Dyno gücü ile şimdilik sorunsuz olarak yürüyor.Utku Selamoğlu ve Korhan Karagöz'e ilgi alakaları ve düzgün esnaflıkarı için çok teşekkür ediyorum.

Oz`
01-02-2016, 11:03
:) intercoolerın ısınıyor yada filitren yeteri kadar çekemiyor die ısıyı yükseltiyor :) sölemiştim

ercuz
01-02-2016, 14:09
Filtrelerim yeni değişti :) Coolerın sensorunude değişmiştik o sırada ama ondada arıza yoktu.Garip bi sorun.

by serçe
01-02-2016, 14:18
intercooler büyültüp havayı daha sağlıklı çekecek filtre kitiyle dene birde

TorqueTuning
01-02-2016, 16:15
Kaç model bu araba? 2.0T 180HP mi?

ahmetbaha-drs
01-02-2016, 16:21
1.6 T4 180hp.
Bende yazılım yaptırmayı düşünüyorum V40'a ama sağlıklı olup olmayacağından emin değilim, serviste ki Polestar yazılımlarında fiyatları gereksiz yüksek.

MeRtCaN
01-02-2016, 16:27
Yuklenen Tuned olan yazılım
tekrar eskı halıne donmez
aracı denıze atsan bıle orjınal halıne donmez

aracta mekanık bır problem vardır yazılım ıle ortaya cıkar ve arac kendını korumaya alır bu yuzden arac kendını gerıye ceker ve guc duser


Ozgun de soylemıs araca gıren ısı fazla oldugu ıcın muhtemel korumaya alıyor arac

B.Koçer
01-02-2016, 16:29
1.6 T4 180hp.
Bende yazılım yaptırmayı düşünüyorum V40'a ama sağlıklı olup olmayacağından emin değilim, serviste ki Polestar yazılımlarında fiyatları gereksiz yüksek.

Serviste 1 tek jant fıyatı var tek jant sergılıyorlar dedım bu kesın takım fıyatı bı sorduk tek fıyatı :D ben iptal haha volvo servisleri gereksiz pahalı

TorqueTuning
01-02-2016, 16:42
Bana bir şasi numarası verir misiniz? Şasi numarasından araçtaki ECU'yü VIDA'dan bakacağım.

ercuz
01-02-2016, 16:52
ilk arızaları sildikten sonra araç tekrar kısıyor ama arıza yazmıyor

Oz`
01-02-2016, 17:20
:D hayır olay su herseyin yeni olabilir 0 olabilir basıncını yükseltiyoruz ya sıcaklık yükseldiği için bu ariza ortaya çıkıyor filitre kiti (aftermarket) yada Cooler (aftermarket)

alman gerekli onun için bu sorunu yaşıyorsun intake sıcaklığı yükseldiği için bu oluyor :)

ercuz
01-02-2016, 17:44
Aslında orjinal filtre kutusunun yapısı direk hava almak üzere tasarlanmış,fazladan resonator yada havayı dolaştıran ıvır zıvır yok.
Bakalım artık sanırım intercoolerı biraz büyütmeyi deneyeceğim.

Mehmetmert
01-02-2016, 18:43
Yani 180hplik araba 200hp olunca cokmu isiniyor?

ahmetbaha-drs
01-02-2016, 19:55
Serviste 1 tek jant fıyatı var tek jant sergılıyorlar dedım bu kesın takım fıyatı bı sorduk tek fıyatı :D ben iptal haha volvo servisleri gereksiz pahalı

Valla servisler bakım v.b konusunda bence çok yüksek değil garantide özellikle hiç zorluk çıkarmadan her şeyi hallediyorlar ama aksesuarlar biraz yüksek fiyatlı, şahsen Polestar yazılımda indirim yapsalar onu tercih ederim. :)

erh
01-02-2016, 21:16
Bana bir şasi numarası verir misiniz? Şasi numarasından araçtaki ECU'yü VIDA'dan bakacağım.

med17.2 aractaki ecu.. sizin aracınızı bilmiyorum ama bu aracın aynısından boyle bi problem duymadım hiç..

eticet06
02-02-2016, 20:24
iat kac derece peki volvoda fmic cooler arabanın kaderini değiştiriyor ben bundan once yaptım tecrube ile sabit

ercuz
03-02-2016, 10:04
Hiçbir ölçüm almadım maalesef.

EOG
19-02-2016, 08:45
1.6 Ecoboostların borulama ve cooler yapısını bilmiyorum ama büyük gelmez ise http://en.bsr.se/product/intercooler_volvo_icm-220-s60/78 işini çözecektir. S60 II için bolt on sadece bunu bulabildim.

EOG
19-02-2016, 08:51
Ya da kendi coolerindan büyük ise OEM 2.0T cooleri da olabilir.

toGah
20-08-2017, 15:44
son olarak durumu merak ettim, bende 2.0t 203 hp olan araç için drecu yaptırmayı düşünüyordum fakat okuduklarım beni tedirgin etti

VolvoV60R
08-01-2018, 11:44
Herkese merhaba..
Bu ilk mesajım olsun :)
Aracım Volvo V60 R 2011 1.6 t4 Nardo gri.
Daha önce ki araçlarım Bmw F30 320d, 320i, F20 118i, scirocco 2.0tsi.
Araçlarımın hiç birine standart binmeyip stage 5 pakete kadar yükeyerek bindim.
Bu aracıma da 20 gün birbirimizi tanıma safhasından sonra yazılım ile ilk adımı attım. Uzun araştırmalar yaparak
Karar vermeye çalıştım daha önce ki araçlarıma da yazılım yapan dr.ecu ya gittim. Aracı yazdı, ama bir süre sonra
Araba saçmalamaya başladı. Tekleme vurma ve arıza lambası yaktı. Aracı kapatıp açtım yazılım yapılmadan önce ki
Haline döndü. Demekki yazmak yeterli olmuyormuş dedik :) sonra btg maslak’a gittim. Onlarda racechıp verdiler. Onu denedik. Uzun yolda paraşüt açıyor araba :) onda da hüsran.. Benim aracımın yağ değişimi için servise gittim, orada polestar yazılım önerdiler. Daha önce Türkiye de 1.6 t4 e yazılım olmamış. Bu yüzden olabildiğince fiyatı düşük tutmaya çalıştılar. Volvocarprime indiriminden yüzde 30, servis indiriminden yüzde10 gibi bir indirim sağladılar. Kendi fiyatı 4.080 tl olan yazılım 2.200 gibi bir rakamlara geldi. Ve yaptırdım :) servisten çıktım, aracı şehir içinde kullandığım 3-5 dakika da bir şey anlamadım açıkcası. Işık kalkışlarında bir şey hissettirmiyor. +20 beygir +45 tork nerede acaba dedim. Sonra otobana çıktım. 100-120 km hızla giderken araç sollama kalktığınızda “noluyor yaaa” oluyorsunuz. Sonra bir daha bir daha ve bir daha... 100 ile giderken hızlanmak çok zevkli ve çok güzel.. Benim gibi 120 kilo bir adamı koltuğa yapıştırmayı başardı. Araçtan zevk almaya başladım.. Bu arada belirtmekte fayda var volvo nun yaptığı yazılım
Garanti kapsamında. 15 gün sonra da evimize isviçreden bir paket geldi. Polestar kutusu içinde polestar logosu
Sertifikası ve Polestar ürünlerinde yüzde 30 indirim çeki. :)

Aracımda olan diğer modifiyelere gelecek olursak;
Amerikadan gelme akrapovic egzoz ve partikülden itibaren 76 lık düz boru mevcut.
Polestar vites kutusu. (Işıklı ve görüntüsü ele oturuşu muazzam)
Turbo hybrid oldu. (Pervane çapı büyütüldü ve manifold 3 mm genişletildi)
Enjektörleri ve bujileri kendi isteğim doğrultusunda orjinali ile değiştirdim.
K&N açık hava filtresi ve yine aynı şekilde düz boru da ecu tarafından şuan yapılıyor.
Volvo v60 polestar’ın orjinal coiloverları geldi 8 pot ön frenlerde geldiğinde yine aynı
Şekilde bilgilendirme yapacağım :)
Aklınıza takılanları sorabilirsiniz :)

Mr.Bilal
08-01-2018, 15:11
Herkese merhaba..
Bu ilk mesajım olsun :)
Aracım Volvo V60 R 2011 1.6 t4 Nardo gri.
Daha önce ki araçlarım Bmw F30 320d, 320i, F20 118i, scirocco 2.0tsi.
Araçlarımın hiç birine standart binmeyip stage 5 pakete kadar yükeyerek bindim.
Bu aracıma da 20 gün birbirimizi tanıma safhasından sonra yazılım ile ilk adımı attım. Uzun araştırmalar yaparak
Karar vermeye çalıştım daha önce ki araçlarıma da yazılım yapan dr.ecu ya gittim. Aracı yazdı, ama bir süre sonra
Araba saçmalamaya başladı. Tekleme vurma ve arıza lambası yaktı. Aracı kapatıp açtım yazılım yapılmadan önce ki
Haline döndü. Demekki yazmak yeterli olmuyormuş dedik :) sonra btg maslak’a gittim. Onlarda racechıp verdiler. Onu denedik. Uzun yolda paraşüt açıyor araba :) onda da hüsran.. Benim aracımın yağ değişimi için servise gittim, orada polestar yazılım önerdiler. Daha önce Türkiye de 1.6 t4 e yazılım olmamış. Bu yüzden olabildiğince fiyatı düşük tutmaya çalıştılar. Volvocarprime indiriminden yüzde 30, servis indiriminden yüzde10 gibi bir indirim sağladılar. Kendi fiyatı 4.080 tl olan yazılım 2.200 gibi bir rakamlara geldi. Ve yaptırdım :) servisten çıktım, aracı şehir içinde kullandığım 3-5 dakika da bir şey anlamadım açıkcası. Işık kalkışlarında bir şey hissettirmiyor. +20 beygir +45 tork nerede acaba dedim. Sonra otobana çıktım. 100-120 km hızla giderken araç sollama kalktığınızda “noluyor yaaa” oluyorsunuz. Sonra bir daha bir daha ve bir daha... 100 ile giderken hızlanmak çok zevkli ve çok güzel.. Benim gibi 120 kilo bir adamı koltuğa yapıştırmayı başardı. Araçtan zevk almaya başladım.. Bu arada belirtmekte fayda var volvo nun yaptığı yazılım
Garanti kapsamında. 15 gün sonra da evimize isviçreden bir paket geldi. Polestar kutusu içinde polestar logosu
Sertifikası ve Polestar ürünlerinde yüzde 30 indirim çeki. :)

Aracımda olan diğer modifiyelere gelecek olursak;
Amerikadan gelme akrapovic egzoz ve partikülden itibaren 76 lık düz boru mevcut.
Polestar vites kutusu. (Işıklı ve görüntüsü ele oturuşu muazzam)
Turbo hybrid oldu. (Pervane çapı büyütüldü ve manifold 3 mm genişletildi)
Enjektörleri ve bujileri kendi isteğim doğrultusunda orjinali ile değiştirdim.
K&N açık hava filtresi ve yine aynı şekilde düz boru da ecu tarafından şuan yapılıyor.
Volvo v60 polestar’ın orjinal coiloverları geldi 8 pot ön frenlerde geldiğinde yine aynı
Şekilde bilgilendirme yapacağım :)
Aklınıza takılanları sorabilirsiniz :)

aracınıza konu açın daha güzel olur. burası pek olmamış :)