Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : Megane Rs yağ tavsiyesi



SHOCKİNG
08-02-2016, 10:44
Öncelikle merhabalar 3 gun önce megane rs sahibi oldum fakat aracın son yağ bakımının ne zaman yapıldığı hakkında bilgi sahibi değilim. Biraz araştırmada bulundum, tam emin olamadım kimi yerde 5w30 kimi yerde 5w40 kimi yerdede 10w60 baya bi kafam karıştı anlayacağınız. Megane rs için önereceginiz yağ nedir ? Bu arada araçta Hybrid turbo , büyük intercoller mevcut yazılım yok

Simdiden tesekkurler..

ahmet3425
08-02-2016, 10:54
castrol 10-60
motul 5-50
mobil 5-50
yuksek performaslı motorlarda yagın sıcaklıga daha fazla dayanıklı olabilmesi icin 50-60 modellerini tercih etmeniz aracınız icin daha saglıklı olacaktır.

altugkocer
08-02-2016, 10:56
Dostum Ağustos'ta değiştirmiştim en son yağını ve filtrelerini. Ben sattığımda ise taş çatlasın 1000 km yapmışımdır. Ondan sonra kaç km yapıldı bilmiyorum tabi.

Falmor
08-02-2016, 11:00
Genelde 8-10 bin km arası yağ değişimi yapıyordum.Castrol Edge 5-40 zift gibi,Mobil 1 10-60 koyu sarı halde çıkıyordu.

SHOCKİNG
08-02-2016, 11:05
castrol 10-60
motul 5-50
mobil 5-50
yuksek performaslı motorlarda yagın sıcaklıga daha fazla dayanıklı olabilmesi icin 50-60 modellerini tercih etmeniz aracınız icin daha saglıklı olacaktır.
Teşekkür ederim .

Dostum Ağustos'ta değiştirmiştim en son yağını ve filtrelerini. Ben sattığımda ise taş çatlasın 1000 km yapmışımdır. Ondan sonra kaç km yapıldı bilmiyorum tabi.

1 litre civarı yağ eksikti , bende geçici olarak 5w30 yag ile tamamladım. Ama muallakta kaldım değiştirmek şart oldu abicim.


Genelde 8-10 bin km arası yağ değişimi yapıyordum.Castrol Edge 5-40 zift gibi,Mobil 1 10-60 koyu sarı halde çıkıyordu.

Teşekkür ederim.

ahmet3425
08-02-2016, 11:32
5-30 u yakar o araba cok yag eksiltir, 5-40 cok birsey diyemem kafa rahat olsun 50 yada 60 dan baska yag koymam senın yerinde olsam.

Kadyr
08-02-2016, 11:41
anladigim kadariyla altug eski sahibi sonra satmis sizde oyle almissiniz.
Kusura bakmayin konu disi ama ben olsam yag bakimini bana belgeleyemeyen adamdan araba almazdim.

SHOCKİNG
08-02-2016, 12:08
5-30 u yakar o araba cok yag eksiltir, 5-40 cok birsey diyemem kafa rahat olsun 50 yada 60 dan baska yag koymam senın yerinde olsam.

10w60 koyucam sanırım öyle görünüyor.


anladigim kadariyla altug eski sahibi sonra satmis sizde oyle almissiniz.
Kusura bakmayin konu disi ama ben olsam yag bakimini bana belgeleyemeyen adamdan araba almazdim.

Altuğ beyin aracın eski sahibi evet sağolsun çokta yardimci oldu burdanda teşekkürlerimi sunuyorum. Altuğ beydeyken araç 130.000 kmde ydi suan araç 135.000 km de arada dağlar kadar fark yok. fakat bazı özel durumlardan ötürü sahibiyle direk muhattap olamadım
. ben aracı bi aracı kişiden aldigim için burada konu açtım.

onur_si
08-02-2016, 12:37
ilk numara ne kadar düşük olursa soğukken okadar daha iyi koruma oluyor diye biliyorum. accord 2.4 te mobil 0-40 newlife kullanıyorum aracın sesi bile değişti. yağ eksiltmede olmuyor. tavsiye ederim

Jeandan-R
08-02-2016, 13:01
1 litre civarı yağ eksikti , bende geçici olarak 5w30 yag ile tamamladım. Ama muallakta kaldım değiştirmek şart oldu abicim.



Kaç kmde 1 litre yağ eksiltti? Megane rs'te yağ eksiltme çok rastlanan bir durum değildir, 155binde aracımın yağ eksiltmesi nerdeyse yok . Bir takım kontrolleri yapın isterseniz. Ben yağ olarak 5-40 önerebilirim castrol edge. Ama eksiltme varsa 10-60 kullanın.

SHOCKİNG
08-02-2016, 14:40
Kaç kmde 1 litre yağ eksiltti? Megane rs'te yağ eksiltme çok rastlanan bir durum değildir, 155binde aracımın yağ eksiltmesi nerdeyse yok . Bir takım kontrolleri yapın isterseniz. Ben yağ olarak 5-40 önerebilirim castrol edge. Ama eksiltme varsa 10-60 kullanın.

Öneriniz için teşekkür ederim. Sanıyorum ya yağ filtresinden ya da oil sandwich plate in ordan kaçırması var gozlemledigim kadariyla. Yarın sabahtan yağ değişimi ile gerekli yağ kaçaklarında hallecegim.

Dou
08-02-2016, 18:30
Doğru bilinen yanlışlar.

1) 10w60 her koşulda en iyi çare değildir. Halkımızın "en kalını en iyisi" önyargısını yıkamıyoruz malesef. Motorunuzun içi standart olduğu için 10w60 önermem. BMW bile M serilerinde artık 10w60 yerine 5w30 kullanıyor, hatta 10w60 önerilen E92 M3 sahipleri bile 0w40 kullanıyor.

2) Yağın rengi, yağın kondisyonunu göstermez. Kimisi, ne kadar uzun süre rengini korursa o kadar iyi der, kimisi de ne kadar erken siyahlaşıyorsa o kadar iyi temizliyordur der.

3) Eksiltme varsa, 10w60 koyarak problemin üzeri örtülür. Problem çözülmez. Yağ yakma sebebini bulmak lazım. Öncelikle motorda kaçak var mı bunun kontrolü yapılmalı. Kaçak vs. dışında çoğunlukla bu problem krank havalandırma valfinin (PCV diye geçiyor) bozulmasından ötürü başlar. Ucuz ve değişmesi kolay bir parçadır. Bunu değiştirerek denemeye başlamalısınız.

Motorunuz standart olduğu için aracınız için önerilen viskozite ne ise onu kullanmanızı, ya da en fazla 1 kalınını tercih etmenizi öneririm. Hatta kamyonlar için tasarlanmış tam sentetik yağ tercih ederseniz, içerisindeki katkı maddesinin oranı binek otomobil yağına göre çok daha fazla olduğu için ekstrem koşullar için çok daha uygundur. Örnek olarak Mobil Delvac 5w40 verebilirim. Fakat binek otomobil 5w40'ı da işinizi görecektir. Binek otomobil yağı alacaksanız, alacağınız yağın RN0710 sertifikası olması iyidir (garanti mevzusundan değil, RN0710 onayı alabilmek için gereksinimler yeterince yüksek).

F4R
08-02-2016, 18:45
Hocam CLIO RS varken Castrol Edge 5-40 dan sanıyordum ve çok memnundum. turboya tsi ve TFSİ motora geçiş yapınca ise motul 300v 5-40 kullanmaya başladım. pahalıdır ama turbo araçlar için bence en iyi yağlardan biridir.

SHOCKİNG
08-02-2016, 20:36
Doğru bilinen yanlışlar.

1) 10w60 her koşulda en iyi çare değildir. Halkımızın "en kalını en iyisi" önyargısını yıkamıyoruz malesef. Motorunuzun içi standart olduğu için 10w60 önermem. BMW bile M serilerinde artık 10w60 yerine 5w30 kullanıyor, hatta 10w60 önerilen E92 M3 sahipleri bile 0w40 kullanıyor.

2) Yağın rengi, yağın kondisyonunu göstermez. Kimisi, ne kadar uzun süre rengini korursa o kadar iyi der, kimisi de ne kadar erken siyahlaşıyorsa o kadar iyi temizliyordur der.

3) Eksiltme varsa, 10w60 koyarak problemin üzeri örtülür. Problem çözülmez. Yağ yakma sebebini bulmak lazım. Öncelikle motorda kaçak var mı bunun kontrolü yapılmalı. Kaçak vs. dışında çoğunlukla bu problem krank havalandırma valfinin (PCV diye geçiyor) bozulmasından ötürü başlar. Ucuz ve değişmesi kolay bir parçadır. Bunu değiştirerek denemeye başlamalısınız.

Motorunuz standart olduğu için aracınız için önerilen viskozite ne ise onu kullanmanızı, ya da en fazla 1 kalınını tercih etmenizi öneririm. Hatta kamyonlar için tasarlanmış tam sentetik yağ tercih ederseniz, içerisindeki katkı maddesinin oranı binek otomobil yağına göre çok daha fazla olduğu için ekstrem koşullar için çok daha uygundur. Örnek olarak Mobil Delvac 5w40 verebilirim. Fakat binek otomobil 5w40'ı da işinizi görecektir. Binek otomobil yağı alacaksanız, alacağınız yağın RN0710 sertifikası olması iyidir (garanti mevzusundan değil, RN0710 onayı alabilmek için gereksinimler yeterince yüksek).

Çok teşekkür ederim açıklayıcı anlatiminiz için.

Hocam CLIO RS varken Castrol Edge 5-40 dan sanıyordum ve çok memnundum. turboya tsi ve TFSİ motora geçiş yapınca ise motul 300v 5-40 kullanmaya başladım. pahalıdır ama turbo araçlar için bence en iyi yağlardan biridir.

Teşekkürler. Bende motul 5w40 koymaya karar verdim. Bugün bir kaç taninan garajla görüştüm onlarında önerisi bu sekilde.

Dou
08-02-2016, 20:47
300v iyidir ama fiyatı da ona göre pahalıdır.

Fakat 8100 serisini alacaksanız, onun yerine Mobil-Castrol-Shell 0w40 ya da 5w40 kullanın, arada pek fark yok çünkü fiyat dışında.

SHOCKİNG
09-02-2016, 00:48
300v iyidir ama fiyatı da ona göre pahalıdır.

Fakat 8100 serisini alacaksanız, onun yerine Mobil-Castrol-Shell 0w40 ya da 5w40 kullanın, arada pek fark yok çünkü fiyat dışında.

Evet motul diğerine göre oldukça fiyatlı. İnanın aşırı kararsız kaldım. Çeşit fazla olunca karar vermesi bir hayli zor oluyor.