Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : Kocaeli'den bir Formula Aracı-Koufs/01



msansertekin
11-02-2016, 14:19
.............................

Majör
11-02-2016, 21:09
Başarılar abi Allah kolaylık versin.

msansertekin
11-02-2016, 21:15
Başarılar abi Allah kolaylık versin.

Teşekkürler sağolasın :)

arabasızadam
11-02-2016, 21:22
Çok güzel proje başarılar.

Hturk
11-02-2016, 21:26
Araç oldukça güzel duruyor umarim ciddi sonuçlar çıkar zamanla en buyuk sıkıntı turkiyede
bu tip sporlara ilginin yok denecek kadar az olması onca yazdiğin mükemmel konuya sadece 1 yorum atilmasi gibi gerçek manada işin mühendislik boyotu
ve işin bir emeği var projeyse budur gelsin dr ecu bunada destek versin megachip buyursun yapsın

msansertekin
11-02-2016, 21:59
Çok güzel proje başarılar.

Teşekkür ederiz.


Araç oldukça güzel duruyor umarim ciddi sonuçlar çıkar zamanla en buyuk sıkıntı turkiyede
bu tip sporlara ilginin yok denecek kadar az olması onca yazdiğin mükemmel konuya sadece 1 yorum atilmasi gibi gerçek manada işin mühendislik boyotu
ve işin bir emeği var projeyse budur gelsin dr ecu bunada destek versin megachip buyursun yapsın

Teşekkür ederiz. Estağfurullah elimizden geldiğince yazdık, daha fazla bilgi isteyen olursa anlatırız. Dediğiniz gibi burada işin mühendislik kısmını konuşturuyoruz. Sponsor arayışındayız. İtalya'ya gittiğimizde oradaki yarışmada veya yurtiçi fuarlara gittiğimizde reklam olacak şekilde. Takımlara sponsor olan Bosch, Daimler AG, Continental, Pirelli gibi çok ciddi firmalar var.

mertkaya
12-02-2016, 00:15
Bende Kocaeli Üniversitesinde okuyorum, Facebook'tan da takip ediyorum takımın sayfasını (mühendislik okumadığıma pişman oluyorum fotoğrafları görünce :D ) Okul açıldığında tanışıp sohbet etmek isterim :)

Yigit-Y
12-02-2016, 00:21
Gurur verici allah yolunuzu açık etsin kolay gelsin

msansertekin
12-02-2016, 00:51
Bende Kocaeli Üniversitesinde okuyorum, Facebook'tan da takip ediyorum takımın sayfasını (mühendislik okumadığıma pişman oluyorum fotoğrafları görünce :D ) Okul açıldığında tanışıp sohbet etmek isterim :)

Olabilir :)

msansertekin
12-02-2016, 00:52
Gurur verici allah yolunuzu açık etsin kolay gelsin

Teşekkür ederiz. Amin :)

Satanael
12-02-2016, 00:59
Umarım kısa zamanda eksik malzeme ve sponsor sıkıntısını cözer ve yolunuza devam edersiniz.Diğer arkadaşlarında dediği gibi bizim ülkemizde bu tip projelere destek yok denecek kadar az olmasına rağmen ciddi emek ve istikrar icin tebrikler ve allah kolaylık versin sizlere.

msansertekin
12-02-2016, 01:39
Umarım kısa zamanda eksik malzeme ve sponsor sıkıntısını cözer ve yolunuza devam edersiniz.Diğer arkadaşlarında dediği gibi bizim ülkemizde bu tip projelere destek yok denecek kadar az olmasına rağmen ciddi emek ve istikrar icin tebrikler ve allah kolaylık versin sizlere.

Ciddi firmalardan sponsorluklar aldık. Yukarıda bir kısmını yazdım zaten mesajın içinde. Fakat devamı gerekiyor. Yani kısacası, dünya çapında çalışan firmalarla aynı yerlerde isminin reklamının yapılması fırsatını yakalayacak partnerler aranıyor. Otomotiv konusunda ciddi firmalar katılıyor yarışmayı izlemek için. Aslında dışa açılmak isteyen firmalar için bulunmaz fırsat ama önce bizim kendimizi anlatmamız gerekiyor. O yüzden de böyle konularla tanıtıyoruz kendimizi.

Mesela örnek verirsek HKS firmasının tasarladığı herhangi bir parçanın benzerini tasarlayabilen bir kadro düşünün. Örneğin egzoz kitinizi yurtdışından tonla para verip alıyorsunuz. Onun yerine, bunu Türkiye'de daha ucuza mal edebilecek bir mühendislik. Bunun gibi şeyler yapabilecek durumdayız istek gelirse. Biz işimize mühendisliği katıyoruz, katmak zorundayız yarışma için. Yarış araçlarında uzman kişilerden oluşan bir heyete yaptıklarınızı kanıtlıyorsunuz. X marka ürünü aldım buraya taktım diyemiyorsun. Adam diyor ki onun uygun olduğuna nasıl karar verdin ? "Tecrübe" den başka verecek cevabınızın olması gerekiyor.

cagataayk
12-02-2016, 02:01
Maşallah bir projeden çok daha fazlası Allah yardımcınız olsun :)

MCN21
12-02-2016, 06:22
Super proje. Bizim ulkemizden de bu tarz projelerin cikmasi mutlu ediyor :) umarim guzel dereceler elde edersiniz

TarikS
12-02-2016, 06:39
Allah yolunuzu açık etsin keyifle okudum konuyu. :)

by.gkn
12-02-2016, 07:28
Yolunuz açık olsun. Çok büyük bir işe girişmişsiniz. Bu konu altında inşallah alacağınız ödüllerinde fotoğraflarını görüp sizlerle birlikte gururlanırız.

kelalper
12-02-2016, 07:28
Görüntülerden aracınızın tasarımının tamamlanmadığını varsayıyorum. Downforce ve sürücü oturuş konumlanması açısından gördüğüm kadarı ile. Projenizde başarılar dilerim.

Maxi
12-02-2016, 07:36
oooo çok sağlam proje :icon_tup:
şu manifold hava akış simulasyon programı nedir kullandığınız?

yanlız M5 ile böyle bir aracı 0-100 denemeleri gereksiz olmuş
geçer tabi :)

orhansah
12-02-2016, 07:49
Harika iş. gelişmelerden ve umarım başarılardan da haberdar olmak isteriz.

Ome_RS
12-02-2016, 07:55
Başarılı ve gurur verici bir çalışma. Tübitak projelerinden çok daha güzel.
Allah kolaylık versin ve muvaffak eylesin.

Runaway
12-02-2016, 08:14
Herşey istediğiniz gibi gider inşallah Allah kolaylık versin. sizi tebrik ederim

milksop
12-02-2016, 08:24
allah kolaylık versin. güzel proje
sponsorlukla ilgili detayları alabilirmiyim.

*AddO*
12-02-2016, 08:45
Güzel proje, başarılar..

Volkann
12-02-2016, 08:54
Çok güzel proje başarılar dilerim.

mannerboy
12-02-2016, 09:09
MaŞallah allah utandirmasin

msansertekin
12-02-2016, 09:16
Maşallah bir projeden çok daha fazlası Allah yardımcınız olsun :)

Bizim için adeta bir zevk meselesi haline geldi :) Teşekkür ederiz.


Super proje. Bizim ulkemizden de bu tarz projelerin cikmasi mutlu ediyor :) umarim guzel dereceler elde edersiniz

Teşekkür ederiz. Daha iyilerini de çıkarmaya çalışırız. Sağolun :)


Allah yolunuzu açık etsin keyifle okudum konuyu. :)

Teşekkürler. Amin :)


Yolunuz açık olsun. Çok büyük bir işe girişmişsiniz. Bu konu altında inşallah alacağınız ödüllerinde fotoğraflarını görüp sizlerle birlikte gururlanırız.

Büyük işlerin mükafatı da büyük oluyor :) Teşekkür ederiz.



Görüntülerden aracınızın tasarımının tamamlanmadığını varsayıyorum. Downforce ve sürücü oturuş konumlanması açısından gördüğüm kadarı ile. Projenizde başarılar dilerim.

Aslında onların fotoğraflarını paylaşmadığım için eksik gibi görülmüş olabilir. Sürücünün oturma pozisyonu belli. Kabuk ise daha fazla downforce için son revizelerini yaşıyor. Teşekkür ederiz :)


oooo çok sağlam proje :icon_tup:
şu manifold hava akış simulasyon programı nedir kullandığınız?

yanlız M5 ile böyle bir aracı 0-100 denemeleri gereksiz olmuş
geçer tabi :)

Star Ccm+. Manifold solidworkste modellendi. Okulumuzdaki iş istasyonunda analizi yapıldı. O denemenin amacı aslında aracın ne kadar hızlı olduğunu göstermeye çalışmaktan ibaret :)


Harika iş. gelişmelerden ve umarım başarılardan da haberdar olmak isteriz.

Teşekkür ederim. Aklıma geldikçe yazacağım.


Başarılı ve gurur verici bir çalışma. Tübitak projelerinden çok daha güzel.
Allah kolaylık versin ve muvaffak eylesin.

Teşekkür ederiz. Amin.


Herşey istediğiniz gibi gider inşallah Allah kolaylık versin. sizi tebrik ederim

Teşekkür ederiz. Amin.


allah kolaylık versin. güzel proje
sponsorlukla ilgili detayları alabilirmiyim.

Teşekkür ederiz amin :) Belirli bir malzeme listemiz var. En önemli kalemleri ilk mesajda yazmıştım. Ancak ufak kalemler de bulunuyor. Sponsor olan firmanın logosu, katılacağımız fuarlarda sergilenecek, giydiğimiz takım t shirtlerinde bulunacak. Aracın üzerinde sticker olarak bulunacak. Ayrıca üniversiteye hibe niteliği taşıdığından vergi avantajı da var. Mailinizi verebilirseniz gerekli olan dökümanları atabilirim :)


Güzel proje, başarılar..

Sağolun :)


Çok güzel proje başarılar dilerim.

Teşekkür ederiz :)

msansertekin
12-02-2016, 09:16
MaŞallah allah utandirmasin

Amin :) inşallah

peyyyzz
12-02-2016, 09:28
Allah utandırmasın. Türkiye'nin (bayrakları asın) böyle yarışmalarda boy göstermesi ayrı gurur verici bi olay , Başarılar:)

msansertekin
12-02-2016, 09:34
Allah utandırmasın. Türkiye'nin (bayrakları asın) böyle yarışmalarda boy göstermesi ayrı gurur verici bi olay , Başarılar:)

Amin. Yavaş yavaş kalkıyoruz ayağa :) Türk bayrağını hem elimizde dalgalandıracağız, hem de araca asacağız

dragstar
12-02-2016, 09:36
Yıldız Teknik Üniversitesinin Formula Student takımında bir dönem beraberdik sonra ayrıldım güzel işler yapılıyor, başarılarınızın devamını dilerim, kolay gelsin

By_Engin
12-02-2016, 09:40
Allah yardımcınız olsun, başarılar dilerim...

msansertekin
12-02-2016, 09:45
Yıldız Teknik Üniversitesinin Formula Student takımında bir dönem beraberdik sonra ayrıldım güzel işler yapılıyor, başarılarınızın devamını dilerim, kolay gelsin

Kendileriyle iletişim halindeyiz. Arada gidip ziyaret ediyoruz fikir alışverişinde bulunuyoruz. Teşekkür ederiz :)


Allah yardımcınız olsun, başarılar dilerim...

Teşekkür ederiz . Amin :)

majesty
12-02-2016, 09:47
çok beğendim, çok güzel bir proje hatta fazlası .yolunuz açık olsun

yilmazcatalbas
12-02-2016, 10:09
Yolunuz açık olsun inşallah emeğinizin karşılığını alırsınız

msansertekin
12-02-2016, 10:27
çok beğendim, çok güzel bir proje hatta fazlası .yolunuz açık olsun

Teşekkür ederiz, amin :)


Yolunuz açık olsun inşallah emeğinizin karşılığını alırsınız

İnşallah. Teşekkür ederiz :)

ozoozo
12-02-2016, 10:41
Keyifle okudum , maşallah. Allah kolaylık versin inşallah başarıyla sonuçlanır.

msansertekin
12-02-2016, 11:10
Keyifle okudum , maşallah. Allah kolaylık versin inşallah başarıyla sonuçlanır.

Teşekkürler amin :)

tolgaaydın
12-02-2016, 13:24
Allah yardımcınız olsun. Böyle bir projede bulunmak heyecan ve gurur verici olmalı :)
Başarılar diliyorum, merakla takip ediyorum :)

msansertekin
12-02-2016, 13:32
Allah yardımcınız olsun. Böyle bir projede bulunmak heyecan ve gurur verici olmalı :)
Başarılar diliyorum, merakla takip ediyorum :)

Teşekkürler takipte kalın :)

MeHMeT-INC
12-02-2016, 14:40
kolay gelsin. Ben de takipteyim :)

msansertekin
12-02-2016, 18:42
kolay gelsin. Ben de takipteyim :)

Teşekkürler :)

fatihcakin
12-02-2016, 18:58
Gerçekten başarılı bir proje, fakat ülkemizin en büyük sorunu yurt dışına bağlı olması yani tamam montajı ve bazı parçalarını siz yapıyorsunuz çok güzel
ama motor honda, suzuki, yamaha:) merak ediyorum ülkemiz ne zaman milli bir otomobil, denizaltı veya gemi yapabilecek.

Eray35
12-02-2016, 18:59
Mükemmel bir proje çok mutlu oldum görünce ama keşke yamaha xj6 motoru veya tork için mesela yamaha mt09 mt07 motorlarından kullansaydınız en azından güçü düşürmek daha kolay olurdu...

sansar34
12-02-2016, 19:16
konu güzel tekipteyim emeği geçen herkese sabır ve basarılar dilerim

msansertekin
12-02-2016, 19:25
Gerçekten başarılı bir proje, fakat ülkemizin en büyük sorunu yurt dışına bağlı olması yani tamam montajı ve bazı parçalarını siz yapıyorsunuz çok güzel
ama motor honda, suzuki, yamaha:) merak ediyorum ülkemiz ne zaman milli bir otomobil, denizaltı veya gemi yapabilecek.

Valla biz de merak ediyoruz :) zaman ve maddi destek verilirse böyle bir sürece de girmek isteriz ilerde. Üç dört parçamız yurtdışından gelmek durumunda. Türkiye'de bunları üreten olsaydı gözümüz kapalı satın alırdık. Destekleriniz için teşekkürler :)


Mükemmel bir proje çok mutlu oldum görünce ama keşke yamaha xj6 motoru veya tork için mesela yamaha mt09 mt07 motorlarından kullansaydınız en azından güçü düşürmek daha kolay olurdu...

Mt09 ve mt07, maksimum motor hacmi kuralı nedeniyle kullanılamıyor. Maksimum 600 cc olmalı. Xj6 ya gelince, düşünülebilir ancak normal hali bile 78 hp olan motor, 20 mm restriktör kısıtlaması durumunda ne hale gelir pek düşünmek istemiyorum :) Gene de motor alternatiflerine açığız. Tabi yedek parçası ve motorun kendisi kolay temin edilebildiği sürece.

msansertekin
12-02-2016, 19:28
konu güzel tekipteyim emeği geçen herkese sabır ve basarılar dilerim

Teşekkür ederiz :)

ZX-636R
12-02-2016, 21:22
Bir KOU mezunu olarak gurur duydum
Motor olarak nacizane tavsiyem imkan varsa gsxr 600 ile deneyin. Üst devirlerde kısıtlamadan dolayı boğulmadan bahsetmişsin ozaman R6 yı direkt eleyin en çok RPM yi o çewiriyor
Başarılar yolunuz açık olsun

msansertekin
12-02-2016, 21:29
Bir KOU mezunu olarak gurur duydum
Motor olarak nacizane tavsiyem imkan varsa gsxr 600 ile deneyin. Üst devirlerde kısıtlamadan dolayı boğulmadan bahsetmişsin ozaman R6 yı direkt eleyin en çok RPM yi o çewiriyor
Başarılar yolunuz açık olsun

Teşekkür ederiz. Tavsiyenizi dikkate alacağız :)

R21TURBO 41
12-02-2016, 21:41
Olay süpermiş , başarılar ve bol şanslar.. Paylaşım ve bilgiler de ciddi başarılı.

msansertekin
12-02-2016, 21:42
Olay süpermiş , başarılar ve bol şanslar.. Paylaşım ve bilgiler de ciddi başarılı.

Teşekkür ederiz :)

Canselmo
13-02-2016, 00:36
Gercekten saygı duydum yaptığınız işe eminim zor olmasına karşın cok zevklidirde.

Pist ortamına sokulcaksa rüzgar tüneli :D (şakaydı) gibi bi yerde aracın ön arka downforce ve rüzgar direnci için nasıl bir çalışma yapıyorsunuz. Aerodinamik parçalar, kanatlar bunlar sizin içinde önemli olmalı

msansertekin
13-02-2016, 09:15
Gercekten saygı duydum yaptığınız işe eminim zor olmasına karşın cok zevklidirde.

Pist ortamına sokulcaksa rüzgar tüneli :D (şakaydı) gibi bi yerde aracın ön arka downforce ve rüzgar direnci için nasıl bir çalışma yapıyorsunuz. Aerodinamik parçalar, kanatlar bunlar sizin içinde önemli olmalı

Bilgisayar üzerinde akış analizleri yapılıyor :) Ürettikten sonra , eğer bulursak bir rüzgar tüneline sokarız tabi :) Teşekkürler.

burakgunay
13-02-2016, 11:52
Merhabalar kolay gelsin öncelikle,
Neden ANSYS Fluent degil de Star-CCM+ gibi bir program kullanıyorsunuz merak ettim bir makine mühendisi olarak. Başarılar dilerim.

msansertekin
13-02-2016, 12:00
Merhabalar kolay gelsin öncelikle,
Neden ANSYS Fluent degil de Star-CCM+ gibi bir program kullanıyorsunuz merak ettim bir makine mühendisi olarak. Başarılar dilerim.

Ansys fluent'in kullanımı biraz daha zor oluyor. İki imkan da var ama star ccm i seçtik. Bir de bu takımlar için programı veriyor. Teşekkür ederiz :)

crisis
13-02-2016, 12:07
çok zorlu bir sürece girdiniz çelik gibi sinir, sabır ve azim ister ne kadar stresli olduğunuzu tahmin edebiliyorum inşallah gerekli sponsorları bulur ve tam istediğiniz aracı hayata geçirebilirsiniz tekrar tebrik ederim. başarılar

msansertekin
13-02-2016, 12:08
çok zorlu bir sürece girdiniz çelik gibi sinir, sabır ve azim ister ne kadar stresli olduğunuzu tahmin edebiliyorum inşallah gerekli sponsorları bulur ve tam istediğiniz aracı hayata geçirebilirsiniz tekrar tebrik ederim. başarılar

İşin içine girdikten sonra daha iyi fark ettik :) Teşekkür ederiz

TaGo
13-02-2016, 12:17
İstediğiniz gibi kontrol edebileceğiniz bir NOS ünitesi takın aracınıza. Bu size 200mm nin çekmekte zorlanacağı oksijen miktarını verecektir.

msansertekin
13-02-2016, 12:47
İstediğiniz gibi kontrol edebileceğiniz bir NOS ünitesi takın aracınıza. Bu size 200mm nin çekmekte zorlanacağı oksijen miktarını verecektir.

Nos ünitesi yasak. Yasak olmasa bile motora giren tüm havanın 20 mm lik delikten geçmesi gerekiyor. Krank havalandırma dahil. NOS'u içeri sıksak bile o kesitten belli bir debide havayı alabilmek için, kesidin diğer tarafında çok yüksek vakum olması gerekiyor. O zaman da zaten volümetrik verim düşüyor. Kısacası kural kitabını yazanlar ciddi anlamda profesyonel, nasıl kısıtlayacaklarını iyi biliyorlar.

curat
13-02-2016, 13:39
Başarılar ;)

msansertekin
13-02-2016, 13:41
Başarılar ;)

Teşekkürler :)

TaGo
13-02-2016, 20:08
Tam tersine volumetrik olarak değişim olmadığı gibi. Volume başına oksijen atomu artacağından verim artacak. Kesinlikle özel bir üniteye bağlayın. Her düzlük gördüğünüzde basabilirsiniz.

msansertekin
13-02-2016, 20:13
Tam tersine volumetrik olarak değişim olmadığı gibi. Volume başına oksijen atomu artacağından verim artacak. Kesinlikle özel bir üniteye bağlayın. Her düzlük gördüğünüzde basabilirsiniz.

Hacimsel olarak havadan daha fazla oksijen taşıdığı bir gerçek. Fakat uygulamada problem yaşardık 20mm kesit kuralı nedeniyle. Gaz kelebeğinden önce vermemiz gerekirdi, bu da Nos'u dışarı sıkmak demek. Ancak ilk başta dediğim gibi Nos maalesef yasak.

alihan_27
13-02-2016, 23:18
1- Yakıt seçimi konusunda ne kadar özgürsünüz? Benzinin oktanına kadar belirtiliyormu mesela?
2- İki zamanlı motor seçebiliyormusunuz? Yakıt miktarı kısıtlaması varmı?

msansertekin
14-02-2016, 08:58
1- Yakıt seçimi konusunda ne kadar özgürsünüz? Benzinin oktanına kadar belirtiliyormu mesela?
2- İki zamanlı motor seçebiliyormusunuz? Yakıt miktarı kısıtlaması varmı?

Yakıt seçimi sadece benzin ve e85 şeklinde ayrılabiliyor. Yarışmada yakıt, bizzat organizasyon tarafından veriliyor. Belli bir oktana sahip . İki zamanlı seçemiyoruz. Hatta wankel bile kullanamıyoruz.

dachosen
14-02-2016, 15:12
600cc r6 cbr600 vb. motorları bulabildinizmi? Bulduysanız nerden?

msansertekin
14-02-2016, 16:29
600cc r6 cbr600 vb. motorları bulabildinizmi? Bulduysanız nerden?

Arayış içerisindeyiz. Forum içerisinde bilen varsa, yardımcı olursa seviniriz.

fyildiz58
14-02-2016, 20:23
Şöyle bir sorum var hocam 20mm Hava girişimiz var peki Kompresör sistemleri vs ile Bu girişten basınçlı olarak Hava çekmeye izin varmı ?

Projenizin ve başarılarınızın devamını dilerim :)

msansertekin
14-02-2016, 20:27
Şöyle bir sorum var hocam 20mm Hava girişimiz var peki Kompresör sistemleri vs ile Bu girişten basınçlı olarak Hava çekmeye izin varmı ?

Projenizin ve başarılarınızın devamını dilerim :)

İzin var ancak kompresör veya turboyu restriktörden sonra konumlandırma kuralı var. Yani turbo da 20 mm lik kesitten hava almak zorunda :)

fyildiz58
14-02-2016, 20:32
Ama sonuçta belli bir Hava girişinde artma yaşanmayacakmı?

Bende şuan Elektronik üzerine gidiyorum kendimi geliştirme amaçlı Eğer Geliştirmek istediğiniz basit dijital devreler varsa Yardım etmekten gurur duyarım.

doush
14-02-2016, 20:43
Basarilarinizin devamini diliyoruz. LFS'de MRT denilen arac galiba kendileri :D

http://lfs-pro-tweaker.tk/wp-content/uploads/2015/04/mrt.png

msansertekin
14-02-2016, 20:48
Ama sonuçta belli bir Hava girişinde artma yaşanmayacakmı?

Bende şuan Elektronik üzerine gidiyorum kendimi geliştirme amaçlı Eğer Geliştirmek istediğiniz basit dijital devreler varsa Yardım etmekten gurur duyarım.

Hava artışı yaşanıyor fakat 85 hp lik motoru ancak 95 hp civarlarına çıkarabiliyor. Kısıtlı kesit, turbonun emme hattına geldiği için yapabileceği pek bir şey kalmıyor turbonun. Ayrıca turbo uygulaması yapan araçların çoğu yarışı tamamlayamıyor öyle de bir durum mevcut. Elektronik konusunda da özel mesajdan mail adresinizi verebilirseniz iletişime geçebiliriz.

msansertekin
14-02-2016, 20:49
Basarilarinizin devamini diliyoruz. LFS'de MRT denilen arac galiba kendileri :D

http://lfs-pro-tweaker.tk/wp-content/uploads/2015/04/mrt.png

Teknik detaylarını bilmiyorum ama bizim araçlara çok benziyor. Teşekkürler :)

doush
14-02-2016, 20:56
Teknik detaylarını bilmiyorum ama bizim araçlara çok benziyor. Teşekkürler :)

MRT5 MRT MR single seater RWD 600 cc turbo inline-4 48 kW (64 hp) 221 kg (486 lb)

Boyle geciyor :)

Tayfun.O
14-02-2016, 20:57
Bizim üniversite niye yapmıyor böyle yapımıyor ki.
Başarılar Dilerim :)

atituti
14-02-2016, 21:01
diğer araçlara ayıp olmasında sanırım bu bölümdeki tek gerçek proje konusu bu olacak :) yolunuz açık olsun ciddi takipte kalacağım.

msansertekin
14-02-2016, 21:14
MRT5 MRT MR single seater RWD 600 cc turbo inline-4 48 kW (64 hp) 221 kg (486 lb)

Boyle geciyor :)

Gücü biraz düşük ama evet bizim araçlardan :)


Bizim üniversite niye yapmıyor böyle yapımıyor ki.
Başarılar Dilerim :)


Teşekkür ederiz :)


diğer araçlara ayıp olmasında sanırım bu bölümdeki tek gerçek proje konusu bu olacak :) yolunuz açık olsun ciddi takipte kalacağım.

Estağfurullah , buradaki konulara baktığımda son derece değerli çalışmalar görüyorum , teşekkür ederiz :)

300E
14-02-2016, 22:45
Ağzım açık okudum, helal olsun.. :)

msansertekin
14-02-2016, 22:50
Ağzım açık okudum, helal olsun.. :)

Teşekkür ederiz :)

SifirinciMurat
15-02-2016, 09:15
MRT5 MRT MR single seater RWD 600 cc turbo inline-4 48 kW (64 hp) 221 kg (486 lb)

Boyle geciyor :)

aynen kendisi olur. bizim çocuklar da takım kurmuşlar, araba geliştiriyorlar. ama doktora yapanlar takımda bulunamıyormuş, tecrübeli pilot şanslarını kaybettiler :)

msansertekin
15-02-2016, 09:16
aynen kendisi olur. bizim çocuklar da takım kurmuşlar, araba geliştiriyorlar. ama doktora yapanlar takımda bulunamıyormuş, tecrübeli pilot şanslarını kaybettiler :)

İYTE sanırım :) sadece lisans ve yüksek lisans öğrencileri katılabiliyor doğrudur :)

vtec26
15-02-2016, 10:26
Öncelikle çok güzel bir proje, inşallah beklediğinizin üstünde birşeyler ortaya çıkar :)


İYTE sanırım :) sadece lisans ve yüksek lisans öğrencileri katılabiliyor doğrudur :)

İYTE de böle bişeyle uğraşan mı varmış, hiç bilmiyordum :D

R.S.C
15-02-2016, 11:14
Çok güzel ve umut verici projeler, Kendi aracınızı kendi argenizle geliştirmeniz ve sizin gibi hevesli gençlerle yürümesi gurur verici. Umarım ilerisi içinde daha kapsamlı projelerle ilerleme kaydedersiniz.

bason
15-02-2016, 11:49
Öncelikle çok güzel bir proje, inşallah beklediğinizin üstünde birşeyler ortaya çıkar :)



İYTE de böle bişeyle uğraşan mı varmış, hiç bilmiyordum :D

Senide bekleriz... Bir toplantı olursa haber veririm istersen... :)

msansertekin
15-02-2016, 16:55
Öncelikle çok güzel bir proje, inşallah beklediğinizin üstünde birşeyler ortaya çıkar :)



İYTE de böle bişeyle uğraşan mı varmış, hiç bilmiyordum :D

Teşekkür ederiz :)


Çok güzel ve umut verici projeler, Kendi aracınızı kendi argenizle geliştirmeniz ve sizin gibi hevesli gençlerle yürümesi gurur verici. Umarım ilerisi içinde daha kapsamlı projelerle ilerleme kaydedersiniz.

Sağolun teşekkür ederiz :)

SubieGuy
18-02-2016, 23:00
Çiziminizde egsoz neden öne bakıyor?

msansertekin
18-02-2016, 23:27
Çiziminizde egsoz neden öne bakıyor?

O sadece borunun gidiş yönü. Resimde susturucu yok. Susturucu çıkışında egzoz gazı aracın yanına dönüyor.

ardaokkabas
19-02-2016, 22:28
Tebrikler çok güzel bir iş :) Allah yardımcınız olsun

msansertekin
20-02-2016, 00:28
Tebrikler çok güzel bir iş :) Allah yardımcınız olsun

Teşekkür ederiz , Amin :)

dodoist
21-02-2016, 08:42
şanser buradan da tebrik edelim :) bosch sponsorluk olayını görüşemedim henüz ama aklımda. şansımızı sonuna kadar zorlayacağız.

msansertekin
21-02-2016, 14:52
şanser buradan da tebrik edelim :) bosch sponsorluk olayını görüşemedim henüz ama aklımda. şansımızı sonuna kadar zorlayacağız.

Eyvallah doğukan :D

deniz
21-02-2016, 15:13
helal olsun Çok güzel proje başarılar : )

coolvtec
21-02-2016, 16:19
konuyu okudum ve bu yaştan sonra mühendislik okuyasım geldi :) tebrikler.

elektrik motorlu araçlar da var dediniz, siz neden tercih etmediniz?

peki hybrid araç kullanılabiliyor mu? tork gerektiğinde elektrik+benzin diğer durumlarda benzinli motor gibi.

msansertekin
21-02-2016, 18:54
helal olsun Çok güzel proje başarılar : )

Teşekkürler :)


konuyu okudum ve bu yaştan sonra mühendislik okuyasım geldi :) tebrikler.

elektrik motorlu araçlar da var dediniz, siz neden tercih etmediniz?

peki hybrid araç kullanılabiliyor mu? tork gerektiğinde elektrik+benzin diğer durumlarda benzinli motor gibi.

Elektrikli araçlarda genelde mantık şu. Parayı basan daha iyi bir batarya, daha iyi bir motor, daha iyi bir elektronik motor sürücüsü alıyor. İş mühendisliğe değil paraya bakıyor yani. İçten yanmalıda ise paranın elbet önemi var ancak yarışma kısıtlamaları çerçevesinde sadece para ile bir şey yapamıyorsunuz. Mühendislik ortaya koymak zorundasınız. Bir de elektrikli araçların maliyetleri yüksek.

Bazı ülkelerde hybrid araçları da alıyorlar yarışa, ancak biz tercih etmedik. Mevzuya elektrikli motoru dahil etmek istemiyoruz pek.

MeRtCaN
21-02-2016, 20:34
çok guzel bır proje
konuyu takıpde olacagım basarılarıınızın devamını dılerım

msansertekin
21-02-2016, 20:47
çok guzel bır proje
konuyu takıpde olacagım basarılarıınızın devamını dılerım

Teşekkürler :)

coder
21-02-2016, 20:51
Umarım faydamız dokunur başarılar :)

msansertekin
21-02-2016, 20:56
Umarım faydamız dokunur başarılar :)

Teşekkürler :)

By Devvil
21-02-2016, 20:57
Soluksuz okudum desem yeridir, maşallah. Başarılarınızın devamını dilerim

msansertekin
21-02-2016, 21:20
Soluksuz okudum desem yeridir, maşallah. Başarılarınızın devamını dilerim

Teşekkür ederiz :)

onurgoyunc
22-02-2016, 10:01
yarislarda basarilar. eger fikir almaniz gereken konu olur ise bizim okulun (Almanya'da) takimindan yetkililerle sizi baglantiya gecirtebilirim

efe-E
22-02-2016, 10:30
Süspansiyon için Avitas Motorsport -öhlins-
Fren için Deltasport -Volkan Işık Grup- (Brembo Motorsiklet grubunu yeni aldılar bünyelerine)

Şansınızı mutlaka deneyin bu iki firmayla.

Hayırlısı olsun, kolay gelsin.

msansertekin
22-02-2016, 14:35
yarislarda basarilar. eger fikir almaniz gereken konu olur ise bizim okulun (Almanya'da) takimindan yetkililerle sizi baglantiya gecirtebilirim

Teşekkür ederim, özel mesajdan mail adresinizi rica edebilir miyim :)

msansertekin
22-02-2016, 14:37
Süspansiyon için Avitas Motorsport -öhlins-
Fren için Deltasport -Volkan Işık Grup- (Brembo Motorsiklet grubunu yeni aldılar bünyelerine)

Şansınızı mutlaka deneyin bu iki firmayla.

Hayırlısı olsun, kolay gelsin.

Teşekkürler :)

volume81
22-02-2016, 14:42
64hp gibi beygir sınırına takıldıysanız dişliler ile hızlanmada ve top speed'de fayda sağlayabilirsiniz.

gideceğiniz pist'e göre ( uzun veya kısa ) dişli kullanabilirseniz pistte çok fayda olabilir. ayrıca aktarma kaybını ne kadar düşürebilirseniz sizin için yarışlarda o kadar faydalı olacaktır.

msansertekin
22-02-2016, 16:41
64hp gibi beygir sınırına takıldıysanız dişliler ile hızlanmada ve top speed'de fayda sağlayabilirsiniz.

gideceğiniz pist'e göre ( uzun veya kısa ) dişli kullanabilirseniz pistte çok fayda olabilir. ayrıca aktarma kaybını ne kadar düşürebilirseniz sizin için yarışlarda o kadar faydalı olacaktır.

64hp den daha yüksek ancak pist biraz dar. Diferansiyelin son dişlisinin imalatı bize ait olacak, kaç diş olacağını da biz seçeceğiz haliyle. Fakat çok fazla vites değiştirmek de istemiyoruz. Bir de düşük hızlar için bile yüksek devir çevirmemiz gerekirse, yarışmanın "verimlilik" etabından da düşük puan almamız olası. Çünkü etap başında ve sonunda kontrol edip kaç lt benzin yaktığınızı ölçüyorlar.

volume81
22-02-2016, 19:21
64hp den daha yüksek ancak pist biraz dar. Diferansiyelin son dişlisinin imalatı bize ait olacak, kaç diş olacağını da biz seçeceğiz haliyle. Fakat çok fazla vites değiştirmek de istemiyoruz. Bir de düşük hızlar için bile yüksek devir çevirmemiz gerekirse, yarışmanın "verimlilik" etabından da düşük puan almamız olası. Çünkü etap başında ve sonunda kontrol edip kaç lt benzin yaktığınızı ölçüyorlar.

kullandığınız motor 4 silindir 600cc racing motor makinası olduğu için tork düşük olacaktır eğer dar pistde yarışacaksanız tork'a daha çok önem vermeniz gerekli ki yüksek devirden ziyade düşük devir yüksek tork ile daha iyi süreler gelir :)

tasarımlar muhteşem imkanım olsa gelip görmek isterdim :)

şimdiden başarılar :)

msansertekin
22-02-2016, 19:26
kullandığınız motor 4 silindir 600cc racing motor makinası olduğu için tork düşük olacaktır eğer dar pistde yarışacaksanız tork'a daha çok önem vermeniz gerekli ki yüksek devirden ziyade düşük devir yüksek tork ile daha iyi süreler gelir :)

tasarımlar muhteşem imkanım olsa gelip görmek isterdim :)

şimdiden başarılar :)

Teşekkürler :) Amacımız zaten maksimum tork devrini biraz aşağı çekmek ve torku, restriktör kısıtlamasına rağmen yüksek tutabilmek

rekord2000
22-02-2016, 23:10
project car bölümüne bayadır uğramamıştım, fakat bu konuyu baştan sona okudum ve çok başarılı olacağınıza sonuna kadar inanıyorum vede eminim. umarım herşey sorunsuz sıkıntısız bol puanlı ve kısa zamanlı geçer. sorum şudur, aracı kullanacak pilot için belli kurallar neler? lisanssız veya lisanslı her hangi biri oluyormu pilot olarak, yoksa takımdaki öğrencilerden biri mi kullanmak zorunda? eger takım içinden biri kullanacaksa pilotaj durumu nedir?

msansertekin
23-02-2016, 18:46
project car bölümüne bayadır uğramamıştım, fakat bu konuyu baştan sona okudum ve çok başarılı olacağınıza sonuna kadar inanıyorum vede eminim. umarım herşey sorunsuz sıkıntısız bol puanlı ve kısa zamanlı geçer. sorum şudur, aracı kullanacak pilot için belli kurallar neler? lisanssız veya lisanslı her hangi biri oluyormu pilot olarak, yoksa takımdaki öğrencilerden biri mi kullanmak zorunda? eger takım içinden biri kullanacaksa pilotaj durumu nedir?

Teşekkür ederiz :) Kural kitabında , yarışmaya giren üniversitenin öğrencisi olma şartı var. Yani profesyonel pilot kullanamıyoruz. Pilotaj durumu yeterli gibi. Araçla test yapılması gerekiyor tabi, kullandığımız hiçbir araca benzemiyor çünkü. Gerek görülürse eğitim alması vs sağlanabilir.

msansertekin
24-02-2016, 17:03
http://i.hizliresim.com/9oRNak.jpg (http://hizliresim.com/9oRNak)

Şasimizin üretimi tamamlandı :)

rekord2000
24-02-2016, 18:28
Teşekkür ederiz :) Kural kitabında , yarışmaya giren üniversitenin öğrencisi olma şartı var. Yani profesyonel pilot kullanamıyoruz. Pilotaj durumu yeterli gibi. Araçla test yapılması gerekiyor tabi, kullandığımız hiçbir araca benzemiyor çünkü. Gerek görülürse eğitim alması vs sağlanabilir.

volkan ışık ile bi görüşün bence, pilot arkadaş için destek verir heralde, o kadar çabalıyor oda elini taşın altına koyar artık diye düşünüyorum ben :)

msansertekin
24-02-2016, 19:14
volkan ışık ile bi görüşün bence, pilot arkadaş için destek verir heralde, o kadar çabalıyor oda elini taşın altına koyar artık diye düşünüyorum ben :)

Mail atacağız :)

Bluefish
25-02-2016, 22:18
Motor buldunuz mu, Suzuki için bir bakayım :)

msansertekin
25-02-2016, 22:23
Motor buldunuz mu, Suzuki için bir bakayım :)

Henüz arayış aşamasındayız bulursanız çok seviniriz :)

Bluefish
25-02-2016, 22:39
Henüz arayış aşamasındayız bulursanız çok seviniriz :)
Mesaj attım gitmedi sanırım mail ile bilgi vereceğim.

msansertekin
25-02-2016, 22:47
Mesaj attım gitmedi sanırım mail ile bilgi vereceğim.

Mesajınız geldi. Ancak bize mail yoluyla da ulaşabilirsiniz :) kouformula@gmail.com

Seven7
02-03-2016, 01:23
Başarılar dilerim, çalışması gayet keyifli bir iş kesinlikle. İnşallah güzel sonuçlar elde edersiniz.

Ytü Racing takımının ucundan giriş yapıp dönmüş biri olarak bir kaç bir şey söylemek istiyorum. Bu Formula Student sadece tüm araçları başlangıç çizgisine konumlandırıp tapa gaz gidilen bir şey değil, kafada genelde böyle bir şey oluşuyor otomatik olarak. Öncelikle aracı piste sokabilmek için bir sürü formaliteden geçmek gerekiyor, ses seviyesi olsun aracın belirli bir açıdaki duruşu olsun vs. gibi bir sürü maddeler var. Yani aracı piste sokabilmek bile büyük bir başarı. Ve amaç en hızlı olmak olduğu gibi en az tüketim de giriyor işin içine. Ve yurtdışındaki üniversiteler bu konuda gerçekten ciddi paralar döküyorlar.

msansertekin
02-03-2016, 09:13
Başarılar dilerim, çalışması gayet keyifli bir iş kesinlikle. İnşallah güzel sonuçlar elde edersiniz.

Ytü Racing takımının ucundan giriş yapıp dönmüş biri olarak bir kaç bir şey söylemek istiyorum. Bu Formula Student sadece tüm araçları başlangıç çizgisine konumlandırıp tapa gaz gidilen bir şey değil, kafada genelde böyle bir şey oluşuyor otomatik olarak. Öncelikle aracı piste sokabilmek için bir sürü formaliteden geçmek gerekiyor, ses seviyesi olsun aracın belirli bir açıdaki duruşu olsun vs. gibi bir sürü maddeler var. Yani aracı piste sokabilmek bile büyük bir başarı. Ve amaç en hızlı olmak olduğu gibi en az tüketim de giriyor işin içine. Ve yurtdışındaki üniversiteler bu konuda gerçekten ciddi paralar döküyorlar.

Teşekkür ederiz başarı dilekleriniz için, yarışmayı da güzel özetlediniz :)

msansertekin
23-04-2016, 12:44
http://i.hizliresim.com/j371v9.jpg (http://hizliresim.com/j371v9)

Motorumuz temin edildi. 2014 model Honda cbr 600 rr. :)

dodoist
25-04-2016, 15:12
üfffff beee :)

msansertekin
25-04-2016, 15:55
üfffff beee :)

Valla adım adım ilerliyoruz. Allah nazardan korusun :)

Sinan58
25-04-2016, 22:13
"ALLAH" kolaylık versin, Türk bayraklarını asıyoruz hemen.
Valla helal olsun, özendim.
Ne desem az böyle bir projeye, gurur verici.
Herşeyi en ince ayrıntısına kadar hesaplamışsınız, yemin ediyorum duygulandım.

msansertekin
25-04-2016, 23:04
"ALLAH" kolaylık versin, Türk bayraklarını asıyoruz hemen.
Valla helal olsun, özendim.
Ne desem az böyle bir projeye, gurur verici.
Herşeyi en ince ayrıntısına kadar hesaplamışsınız, yemin ediyorum duygulandım.

Çok teşekkür ederiz. İnşallah bize de İtalya'da bayrak asmak nasip olur :) Bu işi yüreğinde hisseden insanlar var oldukça biz ilerliyoruz.

msansertekin
01-05-2016, 20:34
Yeni resim yok mu

Buyrun yeni resim :)

Katılacağımız yarışmanın kurallarında belirtilen emme manifoldunun giriş kısmındaki 20 mm çap kısıtlaması, bizi yeni manifold dizaynı yapmaya zorunlu kılmaktadır. Motorumuzu yarış şartlarına uygun hale getirmek için çalıştık ve motorlu taşıtlar dünyasında yerini ispatlamış bazı araçlarda görülen bir sistemi, motorumuza uyarladık. Hesabı, analizleri ve dizaynı tamamen takımımızdaki öğrenciler tarafından yapılan, Türkiye’de Formula Student araçlarında ilk ve tek olan Elektronik Kontrollü Sürekli Değişken Teleskobik Emme Manifoldu üniversitemize ve takımımıza hayırlı olsun.

http://i.hizliresim.com/pz1nqz.jpg (http://hizliresim.com/pz1nqz)

dragstar
03-05-2016, 20:30
gzel ilerliyorsunuz, inşallah arabayı zamanında tamamlayıp, yarışmada elenmeden yarışabilirsiniz

msansertekin
06-05-2016, 10:09
gzel ilerliyorsunuz, inşallah arabayı zamanında tamamlayıp, yarışmada elenmeden yarışabilirsiniz

Teşekkür ederiz

msansertekin
08-05-2016, 10:20
http://i.hizliresim.com/o3bkvX.png (http://hizliresim.com/o3bkvX)

Rot kollarımız da geldi. Süspansiyon ve direksiyon tasarımı nihayete erdiğinde bunları aracımızda kullanacağız. AYD firmasına çok teşekkürler.

dachosen
08-05-2016, 13:29
Maşallah ellerinize sağlık.

CBR600rr motorunu nerden temin ettiniz ve ne kadara geldi acaba öğrenebilirmiyim?

msansertekin
08-05-2016, 15:29
Maşallah ellerinize sağlık.

CBR600rr motorunu nerden temin ettiniz ve ne kadara geldi acaba öğrenebilirmiyim?

Motorumuzu motor yarışlarına ilgili bir kişiden temin ettik, motor ücretini de sponsorlarımız aracılığıyla karşıladık. Fakat kendi özel istekleri üzerine maalesef detay veremiyoruz :(

SpeedlinE™
11-05-2016, 05:54
maşallah,Allah kolaylık versin güzel ilerliyor.Bittiğinde yakından bakma imkanımız olabilir mi kocaelindeyim bende ondan

sansar34
11-05-2016, 15:54
bu vis (variable intake system) sistemi cok makul ve basıt bır sıstem aklımda bır takım yapılar olustu ama muhendıslık kısmı hakkında pek bır bılgım yok yabancı kaynaklardan anlayabıldıgım kadarıyla basıt bır yapı olusturdum bilgilerinizi benlede paylasabılirsenız sevınırm.

msansertekin
11-05-2016, 23:01
maşallah,Allah kolaylık versin güzel ilerliyor.Bittiğinde yakından bakma imkanımız olabilir mi kocaelindeyim bende ondan

Tabi ki. Yeter ki arabanın üretimi bitsin :)

msansertekin
11-05-2016, 23:21
bu vis (variable intake system) sistemi cok makul ve basıt bır sıstem aklımda bır takım yapılar olustu ama muhendıslık kısmı hakkında pek bır bılgım yok yabancı kaynaklardan anlayabıldıgım kadarıyla basıt bır yapı olusturdum bilgilerinizi benlede paylasabılirsenız sevınırm.

Ancak genel işleyişi veya mantığını anlatabiliriz. Bu ancak çeviri yapma derdinden kurtarır, yoksa hesap-kitap paylaşamayız maalesef

msansertekin
24-05-2016, 23:09
Basında biz :)

Hadi bi el at (http://www.bizimkocaeli.com//haber/guncel/hadi-bi-el-ativerelim-genclerin-su-arabaya/159433.html)

lowfamilia
28-05-2016, 23:39
o kadar mutlu oldum ki böyle bi projeyi görünce inşallah italyada bayrağımızı gururla dalgalandırırsınız.

konuyu geç okumamış olsam 2 silindirli 600cc den yana kullanmanızı tavsiye ederdim 600rr motoru devir çevirme motoru olduğu için alt devirlerde çok tork alamazsınız cbr600rr 1 yıl boyunca kullandım. keşke gsxr600 motoru kullansaydınız. Torku üst devirlerde vericeği için vites oranlarını üst devirlere göre ayarlamanız gerekicek. 140km içinde 3 vites daha iyi olur 1. vitesi 40-50 arası 2. vitesi 80-90 arası 3. viteside 140 da bitirirsiniz. tork bandınız geniş olur düşüncesindeyim. Tabi siz daha profesyonel yapıyorsunuz ama ben size 1 yıllık bi cbr600rr kullanıcısı olarak fikir vermek istedim. Motoru kullanırken belirgin tork başlangıcını 6500 devir üzerinde başlıyordu. kesiciyide 11000rpmlere çekerseniz maksimum torku vites sonunda kullanmış olursunuz.

Tarkan abinin dediği gibi giriş kısmını soğutmayı denerseniz size rahatlatır. intercooler soğutucusu olarak kullanılan cry o2 yi kullanırsanız faydası olurmu bilmiyorum ama araştırın derim.

İnşallah zamanında projeyi bitirsiniz. Başarılar diliyorum.

msansertekin
29-05-2016, 23:43
o kadar mutlu oldum ki böyle bi projeyi görünce inşallah italyada bayrağımızı gururla dalgalandırırsınız.

konuyu geç okumamış olsam 2 silindirli 600cc den yana kullanmanızı tavsiye ederdim 600rr motoru devir çevirme motoru olduğu için alt devirlerde çok tork alamazsınız cbr600rr 1 yıl boyunca kullandım. keşke gsxr600 motoru kullansaydınız. Torku üst devirlerde vericeği için vites oranlarını üst devirlere göre ayarlamanız gerekicek. 140km içinde 3 vites daha iyi olur 1. vitesi 40-50 arası 2. vitesi 80-90 arası 3. viteside 140 da bitirirsiniz. tork bandınız geniş olur düşüncesindeyim. Tabi siz daha profesyonel yapıyorsunuz ama ben size 1 yıllık bi cbr600rr kullanıcısı olarak fikir vermek istedim. Motoru kullanırken belirgin tork başlangıcını 6500 devir üzerinde başlıyordu. kesiciyide 11000rpmlere çekerseniz maksimum torku vites sonunda kullanmış olursunuz.

Tarkan abinin dediği gibi giriş kısmını soğutmayı denerseniz size rahatlatır. intercooler soğutucusu olarak kullanılan cry o2 yi kullanırsanız faydası olurmu bilmiyorum ama araştırın derim.

İnşallah zamanında projeyi bitirsiniz. Başarılar diliyorum.

Teşekkür ederiz. Aslında evet, özellikle iki kademeli enjeksiyon sistemine sahip 600cc supersport motorların alt devirleri oldukça ölü. Gazı açsan da tork gelmiyor. Fakat birincisi, bizim enjeksiyon tek kademeli, üstteki dört enjektör yok. İkincisi ise motorun akış karakteristiğini değiştireceğiz. Maksimum torku 7-9 bin dolaylarına taşımanın derdindeyiz. Böylece 4-5 bin ölü olmayacak, 11-12 binlerde ise hala yürüyor olacak. Zaten restriktör kısıtlaması yüzünden 14 binlere çıkmak çok zor. Dişli oranı da tork eğrisine göre ve pist şartlarına göre ayarlanacak. :)

msansertekin
01-07-2016, 15:36
http://i.hizliresim.com/NENVEP.png (http://hizliresim.com/NENVEP)

Bize destek olanlara teşekkür ederiz :)

YGunay
05-07-2016, 05:01
Takipteyim. Başarılar :Bravoo::Bravoo:

msansertekin
05-07-2016, 19:22
Takipteyim. Başarılar :Bravoo::Bravoo:

Teşekkürler :)

emre2blue
11-07-2016, 10:02
Merhaba, tebrik ediyorum sizleri, bende zamanında güneş enerjili araç yaptığımdan biliyorum, sonsuz sabır diliyorum size. Benim bir sorum var aslında.

Bende şu anda dizel aracım için emme manifoldu tasarlıyorum. Solidworks içinde akış analizi yapıyorum. Sonuçlar iyi gibi. Ama Çıkışlara ne vereeğimi tam kesitemedim.
Açık bırakıp normal hava şartları veriyorum manifoldun içi hemen 1 bar oluyor. Halbuki giriş 4 Bar.
Çıkış havasının debisini vermek istiyorum, uygun basınç şartlarını bilmeniz gerekiyor diyor. Burdaki sorum şu şekilde. 1.9LT aracımda emiş sırasındakı vakum basıncını direkt hesaplasam olmaz mı? Yada nasıl yapabilirim? bir yol/yöntem gösterebilir misiniz?

Y.Emre
11-07-2016, 20:30
Merhaba, tebrik ediyorum sizleri, bende zamanında güneş enerjili araç yaptığımdan biliyorum, sonsuz sabır diliyorum size. Benim bir sorum var aslında.

Bende şu anda dizel aracım için emme manifoldu tasarlıyorum. Solidworks içinde akış analizi yapıyorum. Sonuçlar iyi gibi. Ama Çıkışlara ne vereeğimi tam kesitemedim.
Açık bırakıp normal hava şartları veriyorum manifoldun içi hemen 1 bar oluyor. Halbuki giriş 4 Bar.
Çıkış havasının debisini vermek istiyorum, uygun basınç şartlarını bilmeniz gerekiyor diyor. Burdaki sorum şu şekilde. 1.9LT aracımda emiş sırasındakı vakum basıncını direkt hesaplasam olmaz mı? Yada nasıl yapabilirim? bir yol/yöntem gösterebilir misiniz?

Bende Hidrojenli ve elektrikli araç yapmıştım zamanında :) fsae için destek bulamamıştık

Oem emme manifoldunuzdan başka bir beklentiniz yoksa, lpg montajındaki gibi küçük bir delik açıp sensör bağlayarak öğrenebilirsiniz en net değeri. Oem emmeyi daha sonra kullanıcam derseniz araya bir sandwich plate yapsanız yada tekrar köreltseniz o sensör deliğini? Doğru değerleri net olarak bulmanız zor gibi geldi bana. Teorik hesapla oem emmenin ve kapağın tasarımları arasında fark oluşmaz mı?

Aracınız pd130 sanırım bahsettigim plakanın çizilmişi varmış grabcad'de başka birşey ararken denk geldi.

https://grabcad.com/library/turbo-manifold-flange-1-9-tdi-pd-2003-1

msansertekin
12-07-2016, 07:56
Merhaba, tebrik ediyorum sizleri, bende zamanında güneş enerjili araç yaptığımdan biliyorum, sonsuz sabır diliyorum size. Benim bir sorum var aslında.

Bende şu anda dizel aracım için emme manifoldu tasarlıyorum. Solidworks içinde akış analizi yapıyorum. Sonuçlar iyi gibi. Ama Çıkışlara ne vereeğimi tam kesitemedim.
Açık bırakıp normal hava şartları veriyorum manifoldun içi hemen 1 bar oluyor. Halbuki giriş 4 Bar.
Çıkış havasının debisini vermek istiyorum, uygun basınç şartlarını bilmeniz gerekiyor diyor. Burdaki sorum şu şekilde. 1.9LT aracımda emiş sırasındakı vakum basıncını direkt hesaplasam olmaz mı? Yada nasıl yapabilirim? bir yol/yöntem gösterebilir misiniz?

Pressure inlet ve velocity inlet vermeniz gerekiyor. Pressure inlet 4 bar olursa giriş basıncı 4 bar gösterir. Debiyi de verirsiniz. Pressure outlet yaparsınız çıkış kanallarını da. Giriş basıncına ve geçen hava debisine göre çıkıştaki basıncı istersiniz, böylece basınç kaybını görmüş olursunuz. Sabit bir basınç okumak zor çünkü emme manifoldunun içindeki basınç zamana bağlı olarak değişiyor. Zamana bağlı analiz daha güzel sonuç verir. https://www.youtube.com/watch?v=X3ecq8MNfk0 Tabi her şeyden önce soliddeki analizin gerçeğe aşırı yakın sonuçlar vermeyeceğini belirtmem gerek, zamana bağlı analiz bile olsa.

tunch
12-07-2016, 09:54
tebrik ederim gururlandırıcı bi proje , keyifle okudum umarım yarışmalarda istediğiniz dereceleri alırsınız :)

emre2blue
17-07-2016, 14:08
Merhaba,

Sizin konu kirlenmesin, bir bakabilir misiniz? Emme Manifoldu Tasarımı (http://www.techturkey.com/forum/genel-teknik/218383-dizel-emme-manifoldu-tasar-nas-yard-mc-olursunuz.html#post8153140)

msansertekin
20-07-2016, 23:15
tebrik ederim gururlandırıcı bi proje , keyifle okudum umarım yarışmalarda istediğiniz dereceleri alırsınız :)

Teşekkür ederiz :)

msansertekin
20-07-2016, 23:19
https://www.youtube.com/watch?v=Qd4_DkKPTNY

Motorumuzu, motosiklet aksamlarından ayırıp dışarıda çalıştıralım dedik. Devrilme sensörü ve bilimum röle/sigortalarla sıkıntı yaşadıktan sonra marş bastık. Sıradaki hedef özel olarak tasarlanan manifoldları üretip monte etmek, standalone ECU takıp baz yakıt ve ateşleme haritalarını yazdıktan sonra dinamometrede deneyerek harita düzeltmekte. Bir yandan da değişken geometrili emme manifoldu çalışmaları devam edecek tabi ki.

fatihcakin
21-07-2016, 17:26
Araç yapılsın, artık misafir olarak görmeye geliriz herhalde :)

msansertekin
21-07-2016, 23:53
Araç yapılsın, artık misafir olarak görmeye geliriz herhalde :)

Bekleriz :)

msansertekin
09-11-2016, 22:16
...................

Otomobilkurdu
10-11-2016, 14:18
Yarış zamanı. Başarılar

msansertekin
02-12-2016, 03:04
........................................

McKrop
02-12-2016, 03:19
Bence diger yarisan araclara gore en iyi avantaji sizin formula aracinizi suren pilotu zayiflatarak elde edersiniz :) aç susuz birakin arkadaşı :D :D

msansertekin
02-12-2016, 10:50
Bence diger yarisan araclara gore en iyi avantaji sizin formula aracinizi suren pilotu zayiflatarak elde edersiniz :) aç susuz birakin arkadaşı :D :D

Planlar dahilinde bu da var :D

Otomobilkurdu
02-12-2016, 16:40
Hadi gözün aydın.

msansertekin
03-12-2016, 12:46
Hadi gözün aydın.

Teşekkür ederiz

hamza
09-12-2016, 00:15
güzel bir proje bu yarişmaya başka üni. öğrencileri katılabilirmi ne yapmak gerek kendi araçlarını yaparlarsa.

msansertekin
09-12-2016, 20:04
güzel bir proje bu yarişmaya başka üni. öğrencileri katılabilirmi ne yapmak gerek kendi araçlarını yaparlarsa.

Her üniversite kendi takımını kurabilir. Bir üniversitenin öğrencisi, diğer üniversitenin takımına katılamıyor.

msansertekin
17-12-2016, 18:12
...................................

msansertekin
31-12-2016, 11:57
Yarışa az kaldı,tum gucumuzle... - KOU Formula Student | Facebook (https://www.facebook.com/KOUFormulaStudent/videos/1322274804503531/)

Takımımızın tanıtım videosu. Adım adım yarışa doğru ilerliyoruz :)

OrhunH.
27-01-2017, 14:16
Çok zevkli proje olmuş, elinize sağlık

msansertekin
27-01-2017, 23:03
Çok zevkli proje olmuş, elinize sağlık

Teşekkür ederiz. Takipte kalın, yakın zamanda çok güzel haberlerle geleceğiz gibi görünüyor

msansertekin
29-01-2017, 11:50
http://i.hizliresim.com/yNObR7.jpg (http://hizliresim.com/yNObR7)

Resmi olarak 2017 İtalya etabına başvurmuş bulunuyoruz. Başvurumuz kabul edildi

msansertekin
31-01-2017, 10:50
...........................

OmerRS
31-01-2017, 11:31
Bende 7-8 sene önce yurtdışında bir formula student ekibinde bulunmuştum, sizde tecrübe kazandıkça daha güzel işler yaparsınız inşallah.

msansertekin
31-01-2017, 13:18
Bende 7-8 sene önce yurtdışında bir formula student ekibinde bulunmuştum, sizde tecrübe kazandıkça daha güzel işler yaparsınız inşallah.

Tecrübe önemli, sponsorlar daha önemli :)

hamza
02-02-2017, 22:03
öncelikle başarılar diliyorum,sizden bir şey öğrenmek istiyorum süspansiyonlar esnediği zaman araç yere en fazla kaç cm iniyor yani esneme azami ne kadar

Schumi
02-02-2017, 23:25
http://i.hizliresim.com/1VNE7j.jpg (http://hizliresim.com/1VNE7j)

Egdaş ve Kocaeli Üniversitesi İktisadi İşletme Müdürlüğü sponsorluğunda alınan süspansiyonlarımızı temin ettik. Ön yükleme ayarı ve dört farklı şekilde sertlik ayarı yapılabilen, boyutsal olarak yarışma araçlarına özgü olan süspansiyonlarımız takımımıza hayırlı olsun. Adım adım 2017 İtalya yarışmasına doğru ilerliyoruz. Bir sonraki safha aftermarket ecu temini

Öhlins marka galiba. Paranın alabileceği en iyi markalardan.

msansertekin
03-02-2017, 10:34
öncelikle başarılar diliyorum,sizden bir şey öğrenmek istiyorum süspansiyonlar esnediği zaman araç yere en fazla kaç cm iniyor yani esneme azami ne kadar

Araç pist aracı olduğu için süspansiyonları oldukça sert ve istenmeyen hareketleri önlemek için sınırlı. Aracın yerden yüksekliği 5 cm. Şasi 3,5 cm aşağı inip 3,5 cm yukarı çıkabiliyor. Bu kadar dar travel miktarında sönümleme yapmak zor. O sebeple damperlerin kalitesi önemli.

msansertekin
03-02-2017, 10:35
Öhlins marka galiba. Paranın alabileceği en iyi markalardan.

Öhlins ttx25 mk2 damperler :)

hamza
04-02-2017, 21:58
damperler dediğiniz suspansiyon ile tekere bağlantı kolunun arasındaki kısımmı

msansertekin
05-02-2017, 01:11
damperler dediğiniz suspansiyon ile tekere bağlantı kolunun arasındaki kısımmı

Hayır değil. Damper, şok absorbe edici. Yani süspansiyon. O aradaki parçaya bellcrank deniyor genelde.

msansertekin
03-03-2017, 13:29
........................

msansertekin
25-05-2017, 15:10
..........................

R.S.C
25-05-2017, 16:12
aracın bitmiş halinin görseli var mı ?

d3n1s
25-05-2017, 16:39
aracın bitmiş halinin görseli var mı ?

ilk sayfada var

msansertekin
25-05-2017, 17:06
aracın bitmiş halinin görseli var mı ?

http://www.techturkey.com/forum/project-cars/213684-kocaeliden-bir-formula-araci-koufs-01-a-post8222783.html#post8222783 burada

GodzillaMK7
25-05-2017, 20:15
Motoru neden rotary tercih etmediniz ? Youtube'da gezerken bir videoda gördüm aklıma sizin aracınız geldi.

msansertekin
25-05-2017, 20:18
Motoru neden rotary tercih etmediniz ? Youtube'da gezerken bir videoda gördüm aklıma sizin aracınız geldi.

Keşke yapabilseydik :( elimizde bir tane rotary vardı, bitikti ama olsun. Kural kitabı gereği dört zamanlı pistonlu motor kullanabiliyoruz. Adamlar çok net şekilde yazmış. Zaten wankel, çoğu büyük motorsporu klasmanında yasaklı. Fazla güçlü diye.

mikelazi
26-05-2017, 12:16
inş. en kısa zamanda pist videolarını izleriz.

antreman sürüşleri nerde yapılcak

msansertekin
26-05-2017, 12:29
inş. en kısa zamanda pist videolarını izleriz.

antreman sürüşleri nerde yapılcak

inşallah :) Muhtemelen körfez pistindeki ufak pistte. Henüz iletişime geçmedik ama

cabrioleter
26-05-2017, 13:31
öncelikle emekleriniz için sizlere, sonrasında size inanan sponsorlara helal olsun. dalgalandırın da gelin şu bayrağımızı oralarda göğsümüz kabarsın =)
hoş şu konu bile göğüs kabartmaya yetiyor..

msansertekin
26-05-2017, 15:01
öncelikle emekleriniz için sizlere, sonrasında size inanan sponsorlara helal olsun. dalgalandırın da gelin şu bayrağımızı oralarda göğsümüz kabarsın =)
hoş şu konu bile göğüs kabartmaya yetiyor..

Teşekkürler :) Bayrağımızı dalgalandırmak için uğraşıyoruz. Kısmetse arabanın da yürür halini göreceğiz inşallah

Berk9
26-05-2017, 23:10
Ülkemizde böyle projeler görmek harika kolay gelsin... :)

msansertekin
27-05-2017, 11:33
Ülkemizde böyle projeler görmek harika kolay gelsin... :)

Teşekkür ederiz :)

mchd_unltrk
06-06-2017, 22:25
gerçekten çok güzel bian bende heycanlandım, öncelikle yaşım 19 bu sene üniversiteye hazırlanıyorum yani şuan son kısımdayım bende makine mühendisliği istiorum yaptığınız araç çok güzel eğer kocaeli tarafına gelirsem sizinle görüşmek isterim abi benimde şuan kendi yapımım bi arabam var bu işlerle uğraşmayı çok seviyorum size bi önerim var şimdi o motora bir küçük çift kanatlı turbo taksanız yarışmadan men ediliyo musunuz ?

umrdmr
07-06-2017, 16:53
Yukarıda birisi neden rotary kullanmadınız demiş. msansertekin'i forumdonanımdan bilen biri asla bu soruyu sormaz mesela. :) Eğer kullanılabilir olsaydı, kesilinlikle rotary tercih eder sormaya gerek bırakmazdı zaten. :D

Forumdonanım legolas246'dan selamlar hocam, başarılar. Allah utandırmasın. Konuyu takipteyim.

Akla gelen edit: İlk marşta soğuk motoru niye sıkıyorsunuz hocam, anlayamadım :)

Bir de yazdıysanız kaçırdım jant olarak ne kullanılacak araçta ? Acaba Enkei'nin felan yarış jantları tercih edilse çok mu maliyetli olur ?

msansertekin
13-06-2017, 22:58
Yukarıda birisi neden rotary kullanmadınız demiş. msansertekin'i forumdonanımdan bilen biri asla bu soruyu sormaz mesela. :) Eğer kullanılabilir olsaydı, kesilinlikle rotary tercih eder sormaya gerek bırakmazdı zaten. :D

Forumdonanım legolas246'dan selamlar hocam, başarılar. Allah utandırmasın. Konuyu takipteyim.

Akla gelen edit: İlk marşta soğuk motoru niye sıkıyorsunuz hocam, anlayamadım :)

Bir de yazdıysanız kaçırdım jant olarak ne kullanılacak araçta ? Acaba Enkei'nin felan yarış jantları tercih edilse çok mu maliyetli olur ?

Oooo aleykümselam :)

Elimizde bir rotary motor vardı da kurallar uygun değil işte :)

İlk marş yazdık ama aslında o ilk marş değil. Önce egzozsuz çalıştırdık. Sonra egzozu taktık tekrar çalıştırdık. Sonra başka arkadaş geçti gaz kelebeğine. Soğutma suyu yaklaşık 50 derecelerdeydi. Sıkıntı yok o yüzden :)

Jantları ne siz sorun ne ben söyleyeyim :D OZ racing'in bu yarışma araçları için jantları var fakat 180 euro tanesi. "Tanesi" nin altını çiziyorum. Bir süre aradık, bulamadık. Vakit kaybetmemek için ebatları aynı olan, piyasada tofaş jantı olarak bilinen cms 40'ları kullanıyoruz. Ağırlar ama yapacak bir şey yok şu safhada. Kapaklarını söküp siyaha boyadık dışarıdan pek anlaşılmasın diye :) 13 inç, 185-195 tabana uygun jant biraz zor bulunuyor.

msansertekin
13-06-2017, 23:03
gerçekten çok güzel bian bende heycanlandım, öncelikle yaşım 19 bu sene üniversiteye hazırlanıyorum yani şuan son kısımdayım bende makine mühendisliği istiorum yaptığınız araç çok güzel eğer kocaeli tarafına gelirsem sizinle görüşmek isterim abi benimde şuan kendi yapımım bi arabam var bu işlerle uğraşmayı çok seviyorum size bi önerim var şimdi o motora bir küçük çift kanatlı turbo taksanız yarışmadan men ediliyo musunuz ?

Bekleriz tabi ki.

Yarışmadan men edilmeyiz. Fakat yarışma çok dar etaplardan oluşuyor. Turbo, motorun gaz tepkisini azaltıyor. Anti lag falan da sıkıntılı bizim yarışma için. Aynı zamanda 22 km tam gaz koşulan endurance etabı var. Turbo otomobiller genelde bu etabı zor tamamlıyor. Tamamen profesyonel işi değil araçlar.

Ayrıca motor , kasaya oranla yeterince güçlü. Alt devir torku için kullanılabilirdi fakat ilk seneden lüzum görmedik. Diğer senelerde de modifiye yaparsak muhtemelen atmosferik olarak yükleriz. (çoğumuz atmosferikçiyiz :) ) Zaten birinci viteste kesin olarak, ikinci viteste yüksek ihtimalle gaza tam basıldığında lastikleri patinaja düşürecek kadar güçlü motor.

mchd_unltrk
14-06-2017, 11:43
Bekleriz tabi ki.

Yarışmadan men edilmeyiz. Fakat yarışma çok dar etaplardan oluşuyor. Turbo, motorun gaz tepkisini azaltıyor. Anti lag falan da sıkıntılı bizim yarışma için. Aynı zamanda 22 km tam gaz koşulan endurance etabı var. Turbo otomobiller genelde bu etabı zor tamamlıyor. Tamamen profesyonel işi değil araçlar.

Ayrıca motor , kasaya oranla yeterince güçlü. Alt devir torku için kullanılabilirdi fakat ilk seneden lüzum görmedik. Diğer senelerde de modifiye yaparsak muhtemelen atmosferik olarak yükleriz. (çoğumuz atmosferikçiyiz :) ) Zaten birinci viteste kesin olarak, ikinci viteste yüksek ihtimalle gaza tam basıldığında lastikleri patinaja düşürecek kadar güçlü motor.

eğer aracın bi beyni varsa şuanki arabalarda kullanılan patiye düştüğü andaki gücü düşmeyen tutunanan tekere veren elektronik sistem kullanılsa nasıl olur tabi biraz daha geliştirebilirsiniz lastik basıncı vesayrede çok tkili olur motorun orjinal debriyajından biraz daha farklı debriyaja elektronik bir sistem koyabilirsin buda size ikl kalkışta patiye düşürme oranını azaltır ilk başta patiye düştüğünüz gibi bir adım geride olmak var ,parkurun ilerleyen yerlerindede yine debriyajla vites geçşini hızlandırablirsiniz buda size avantaj sağlar (bu arada abi bende atmosferciyim ama turbo çok güzel işler yapıyo turbo lugunu engellemekte önemli dediğiniz gibi)

msansertekin
14-06-2017, 14:01
eğer aracın bi beyni varsa şuanki arabalarda kullanılan patiye düştüğü andaki gücü düşmeyen tutunanan tekere veren elektronik sistem kullanılsa nasıl olur tabi biraz daha geliştirebilirsiniz lastik basıncı vesayrede çok tkili olur motorun orjinal debriyajından biraz daha farklı debriyaja elektronik bir sistem koyabilirsin buda size ikl kalkışta patiye düşürme oranını azaltır ilk başta patiye düştüğünüz gibi bir adım geride olmak var ,parkurun ilerleyen yerlerindede yine debriyajla vites geçşini hızlandırablirsiniz buda size avantaj sağlar (bu arada abi bende atmosferciyim ama turbo çok güzel işler yapıyo turbo lugunu engellemekte önemli dediğiniz gibi)


Aracın beyni var. Fakat tutunan tekere tork iletmek , beyinden ziyade aktif tork dağılımlı diferansiyelin marifeti olur. Bizde zaten sınırlı kaymalı diferansiyel var arkada. Fakat mekanik tip. Kavramalar var. Traction control(çekiş kontrolü) olarak kullanılan sistemler var. Fakat debriyaj kontrolünden ziyade gaz kelebeğini kontrol ediyor. O da elektronik gaz kelebeği gerektirir. Kurallar gereği bir ton regülasyonu var. Uğraşmak zor. Traction control için ayrıca tekerlerde hız sensörleri olmalı ve bunun kontrolü için ayrı bir beyin olmalı. Teferruatlı ve maliyetli işler. Biz yapmasına yaparız da, zaman kısıtlı, para kısıtlı. Vites geçişleri zaten rahat, sequential(sıralı) şanzıman var. Debriyaja basmana gerek yok üst vitese geçmen için

mchd_unltrk
14-06-2017, 18:35
Aracın beyni var. Fakat tutunan tekere tork iletmek , beyinden ziyade aktif tork dağılımlı diferansiyelin marifeti olur. Bizde zaten sınırlı kaymalı diferansiyel var arkada. Fakat mekanik tip. Kavramalar var. Traction control(çekiş kontrolü) olarak kullanılan sistemler var. Fakat debriyaj kontrolünden ziyade gaz kelebeğini kontrol ediyor. O da elektronik gaz kelebeği gerektirir. Kurallar gereği bir ton regülasyonu var. Uğraşmak zor. Traction control için ayrıca tekerlerde hız sensörleri olmalı ve bunun kontrolü için ayrı bir beyin olmalı. Teferruatlı ve maliyetli işler. Biz yapmasına yaparız da, zaman kısıtlı, para kısıtlı. Vites geçişleri zaten rahat, sequential(sıralı) şanzıman var. Debriyaja basmana gerek yok üst vitese geçmen için

anladım abi bu işler hep maliyet bilirim o yüzden Allah yolunuzu açık etsin inşallah en güzel biçimde tamamlarsınız parkuru başarı elde edinci umarım ki birileri sponsor olur size daha güzel araçlar elde edersiniz :)

msansertekin
15-06-2017, 00:22
anladım abi bu işler hep maliyet bilirim o yüzden Allah yolunuzu açık etsin inşallah en güzel biçimde tamamlarsınız parkuru başarı elde edinci umarım ki birileri sponsor olur size daha güzel araçlar elde edersiniz :)

Teşekkürler :)

msansertekin
18-06-2017, 13:31
........................................

Tayfun.O
18-06-2017, 23:38
Başarılar inşallah birinci olursunuz emeğinizin karşılığını alırsınız.

Bu proje size veya ülkemize ne gibi avantaj sağlayacak ilerde ?

msansertekin
19-06-2017, 02:47
Başarılar inşallah birinci olursunuz emeğinizin karşılığını alırsınız.

Bu proje size veya ülkemize ne gibi avantaj sağlayacak ilerde ?

Teşekkür ederiz.

Bu projede çalışan mühendis adayları, muazzam bir tecrübe kazanıyor. Bir aracın sıfırdan tasarımından üretimine kadar her şeyi yapıyorsunuz. Hatta maliyet analizi de buna dahil. Kural kitabına da uydurmanız gerekiyor. Yeri geliyor tezgahı bizzat biz kullanıyoruz. Torna, freze, matkap, testere, kaynak. Ne ararsanız.. İşçinin veya operatörün yaptığını da yapıyoruz. Sırasıyla tasarım, homologasyon, üretim ve satış mühendisliği + operatörlük yapıyorsunuz yani. Okuldan çıktığınız an, piyasada çalışmış orta seviye deneyimli bir mühendis kıvamına geliyorsunuz. Zaten genel olarak sponsor firmalarda işe başlıyorlar. Hazır yetişmiş eleman.

Kısa vadede ülkemize katacağı şey, İtalya'da , böyle bir uluslararası yarışmada Türk bayrağının dalgalanması. Ayrıca orada çok büyük firmalar da bulunduğu için , sponsorlar için de bir reklam alanı. Fuar havasında geçiyor stantları. Bu da orta vadesiydi. Uzun vadede ise , ülkeye yetişmiş mühendis kazandırıyor. Bugün otomotiv sektörünün lideri saydığımız ülkeler, bu şekilde bu noktalara geldiler.

KOSEREN
19-06-2017, 03:30
Lastik yönleri neden farklı?

msansertekin
19-06-2017, 10:22
Lastik yönleri neden farklı?

Şu an üstündeki lastikler, piste çıkacağı lastikler değiller. Bunları takan usta da dikkat etmemiş zaten :)

youssef
19-06-2017, 11:24
Aracımızın son halini paylaşıyorum. Kalan ufak tefek işleri var. Motoru şu an içeride. Diferansiyeli de geliyor yakında içeriye. Bir-iki haftaya komple yürür hale getirmeyi planlıyoruz.

Not: Arkadaki yarısı kesik egea, fiat tarafından üniversitemize hibe edilmiştir.


Lakin yürütmeden sonra sıkıntılarımız var. Aracımızın ve bizlerin İtalya'ya gidişi konusunda destek arıyoruz. Topladık bir kısmını fakat eksiğimiz bulunmakta.

Egea ilgimi çekti. Ne amaçla hibe edildi ? :) Bir proje içerisinde sanırım.

msansertekin
19-06-2017, 12:11
Egea ilgimi çekti. Ne amaçla hibe edildi ? :) Bir proje içerisinde sanırım.

Öğrencilerin eğitimine katkıda bulunmak için. Kaput, kaportalar yarısı kesik. Tavan yok. Arka koltukların ve ön koltukların birisi var. O da yarısına kesik. Torpido ve ön göğüsün sağı kesik. Genel olarak aracın her yeri görülüyor bakılınca. Kapıların dışına saydam bir cam koymuşlar, iç mekanizması görülüyor

OrhunH.
20-06-2017, 10:11
Çok güzel proje, o takımda olmak istemeyen yoktur heralde :)

msansertekin
20-06-2017, 13:30
Çok güzel proje, o takımda olmak istemeyen yoktur heralde :)

Pek öyle sayılmaz maalesef :) mesleğine ilgisiz mühendis sayısı çok fazla. İsmi var diye bölüm yazdırılmış.

hamza
25-06-2017, 08:09
direksiyon kutusu ne kullandınız

msansertekin
26-06-2017, 22:19
direksiyon kutusu ne kullandınız

Kendimiz ürettik.

hamza
15-07-2017, 22:25
king pim kaç derece yaptınız

msansertekin
16-07-2017, 13:56
king pim kaç derece yaptınız

Bunu burada paylaşmak, emek veren arkadaşlara ayıp olacaktır :)

hamza
28-07-2017, 20:47
Biz cok. Az yaptik

mtay
28-07-2017, 23:02
Tebrikler hocam, böyle böyle biyerlere geleceğiz inş...

msansertekin
25-09-2017, 20:22
................................

emre2blue
25-09-2017, 20:48
çok üzüldüm, :( ben de Yıldız Teknik Üniversitesinde okurken 2006'da Güneş enerjili araba yarışmasında böyle bir problemden dolayı boşta kalmanın ne olduğunu anladım. Arabayı götürdük ama yarışamadan getirdik. Çok ciddi bir tecrübedir bu. Mühendisliği geçtim de zamana karşı yapılan bir savaş, ve ciddi bir eğitim. Ben Mühendislik'ten çok ciddi hayat tecrübesi edinmiştim, böyle bir projede. Seneye çok daha iyisini yapacağınızdan ve ipleri elinizden bırakmayacağınızdan eminim. Sizlere Bolbol sabır diliyorum.

msansertekin
25-09-2017, 21:26
çok üzüldüm, :( ben de Yıldız Teknik Üniversitesinde okurken 2006'da Güneş enerjili araba yarışmasında böyle bir problemden dolayı boşta kalmanın ne olduğunu anladım. Arabayı götürdük ama yarışamadan getirdik. Çok ciddi bir tecrübedir bu. Mühendisliği geçtim de zamana karşı yapılan bir savaş, ve ciddi bir eğitim. Ben Mühendislik'ten çok ciddi hayat tecrübesi edinmiştim, böyle bir projede. Seneye çok daha iyisini yapacağınızdan ve ipleri elinizden bırakmayacağınızdan eminim. Sizlere Bolbol sabır diliyorum.

Teşekkür ederiz :) Size de geçmiş olsun bu arada :( Aslında aracı yürütmek, tüm o burukluğu aldı bizden. Hiçbir araca benzemiyor.

immortalboss
26-09-2017, 08:21
Emek kokan bir proje işte.Bu arada kesinlikle video gelmeli.İyi pilotaja sahip bir arkadaş kullanırsa limitleri de görmüş oluruz.
Bu arada o arkadaki egea çok dikkatimi çekti.Araçların lansmanını yaparken bu tarz araçlar yapılıyor.Çok da hoşuma gidiyor açıkçası.

BurakYozgat.
26-09-2017, 08:48
Sesini gidişini izleyebileceğimiz bir video vs var mı güncel ? Eli değen herkesi tebrik ederim.

ccceday
26-09-2017, 11:43
Tebrik ederim ve geçmiş olsun arkadaşlar. ULUDAGRACING takımı eski üyesiyim bende.
Nacizane bir kaç önerim olacak.
Bir sonraki yarışlara aracınız hazır. ama önünüzde gerçekten çok güzel bir zaman var. Bu zaman diliminde kuralların üstünden geçmeniz ve iyileştirmeler yapmanızı tavsiye ederim.
sadece fotoğraflara bakan biri olarak ; A kollarında kullanılan boru çapı ve rot başları biraz büyük gibi bunların optimize edilmesi güzel olabilir. (m6 rot başı kullanan takımlar var).
Birde ***** ülke olarak bu yarışa çok geç katıldık. ve teknolojiyi yakalamakta zorlanıyoruz. Kendi takımıma dediğim gibi sizede tavsiyem otonom sürüş gibi popüler konularda adımlar atmak bize yarışmada büyük başarı getirecektir.

Tebrik ederim. Başarılar dilerim :)

msansertekin
26-09-2017, 12:24
Emek kokan bir proje işte.Bu arada kesinlikle video gelmeli.İyi pilotaja sahip bir arkadaş kullanırsa limitleri de görmüş oluruz.
Bu arada o arkadaki egea çok dikkatimi çekti.Araçların lansmanını yaparken bu tarz araçlar yapılıyor.Çok da hoşuma gidiyor açıkçası.

Valla üzerinde pirelli pzero lastikleri var. Slick lastikleri de mevcut. Geçen şöyle bir test edeyim dedim, boş alanda dönerken yanal ivme yüzünden başım döndü :) Araç çok rahat 1.5-1.8g ile viraj alıyor. Bir iki ufak tefek videosu var ama belki atarım belki daha iyilerini beklerim :)

msansertekin
26-09-2017, 12:25
Sesini gidişini izleyebileceğimiz bir video vs var mı güncel ? Eli değen herkesi tebrik ederim.

Teşekkür ederiz :) Bir ihtimalle atabilirim, genelde amatör videoları var, fakat şöyle söyleyeyim. 12.500 devir kesici kurulu. Normalde motorun 16 bine yolu var :)

msansertekin
26-09-2017, 12:28
Tebrik ederim ve geçmiş olsun arkadaşlar. ULUDAGRACING takımı eski üyesiyim bende.
Nacizane bir kaç önerim olacak.
Bir sonraki yarışlara aracınız hazır. ama önünüzde gerçekten çok güzel bir zaman var. Bu zaman diliminde kuralların üstünden geçmeniz ve iyileştirmeler yapmanızı tavsiye ederim.
sadece fotoğraflara bakan biri olarak ; A kollarında kullanılan boru çapı ve rot başları biraz büyük gibi bunların optimize edilmesi güzel olabilir. (m6 rot başı kullanan takımlar var).
Birde ***** ülke olarak bu yarışa çok geç katıldık. ve teknolojiyi yakalamakta zorlanıyoruz. Kendi takımıma dediğim gibi sizede tavsiyem otonom sürüş gibi popüler konularda adımlar atmak bize yarışmada büyük başarı getirecektir.

Tebrik ederim. Başarılar dilerim :)

Teşekkür ederiz :)

Aracımızı optimize edeceğiz tabi ki. İlk araç olduğundan ötürü birincilik iddiası yoktu. Siz de bilirsiniz ki bu araçları piste sokabilmek bile çok zor bir olay. İnceledik, genelde formula student takımları akslardan, salıncaklardan veya radyatör hortumlarından dolayı yarış dışı kalıyor. Biraz emniyet faktörü ekleyelim dedik :) Salıncak boruları akma mukavemetine göre değil, yorulma mukavemetine göre belirlendi :) Amacımız, piste çıksaydık endurance ı tamamlamaktı. Bu sene takımımız ağırlık azaltmaya başlayacak artık :)

msansertekin
26-09-2017, 12:38
....................

ccceday
26-09-2017, 13:13
Teşekkür ederiz :)

Aracımızı optimize edeceğiz tabi ki. İlk araç olduğundan ötürü birincilik iddiası yoktu. Siz de bilirsiniz ki bu araçları piste sokabilmek bile çok zor bir olay. İnceledik, genelde formula student takımları akslardan, salıncaklardan veya radyatör hortumlarından dolayı yarış dışı kalıyor. Biraz emniyet faktörü ekleyelim dedik :) Salıncak boruları akma mukavemetine göre değil, yorulma mukavemetine göre belirlendi :) Amacımız, piste çıksaydık endurance ı tamamlamaktı. Bu sene takımımız ağırlık azaltmaya başlayacak artık :)

Emme manifoldu ve yakıt sistemini de elenme konusuna dahil edebilirsiniz. Onlarda çok dert açıyor :/

msansertekin
26-09-2017, 13:34
Emme manifoldu ve yakıt sistemini de elenme konusuna dahil edebilirsiniz. Onlarda çok dert açıyor :/

Emme manifoldundan çok çektik evet :)

srgn
26-09-2017, 19:32
konuyu uzun zamandır takip ediyorum. Hem koü öğrencisi hemde Kocaeli'de yaşayan biri olarak gururlandım. Umarım pistte görmekte nasip olur. Bu arada Yılmaz Değirmenciye selamlar :)

msansertekin
26-09-2017, 22:43
konuyu uzun zamandır takip ediyorum. Hem koü öğrencisi hemde Kocaeli'de yaşayan biri olarak gururlandım. Umarım pistte görmekte nasip olur. Bu arada Yılmaz Değirmenciye selamlar :)

Teşekkür ederiz :) Aleykümselam.

By_Engin
27-09-2017, 14:44
Bu noktaya gelebilmekte büyük bir başarı ve tecrübedir. Videoları da izledim. Ses çok iyi, insanın içini titretiyor. İnşallah pistte de görürüz. Böyle bir araç tasarlayıp imal edip piste çıkarabilmek bile büyük başarıdır. Herşey gönlünüzce olur umarım. Selamlar... :)

msansertekin
28-09-2017, 08:29
Bu noktaya gelebilmekte büyük bir başarı ve tecrübedir. Videoları da izledim. Ses çok iyi, insanın içini titretiyor. İnşallah pistte de görürüz. Böyle bir araç tasarlayıp imal edip piste çıkarabilmek bile büyük başarıdır. Herşey gönlünüzce olur umarım. Selamlar... :)

Teşekkür ederiz :)

forwett
05-10-2017, 17:02
Elinizde ansys varken cfd analizlerinde neden star ccm+ kullandınız? İkisini de kullanma fırsatım oldu da ansys fluent çok daha basit gelmişti bana, o yüzden fluent öğrenmeye devam ediyorum. Soruyorum çünkü Star ccm+'ın kendine özgü avantajları mı var diye merak ediyorum.

msansertekin
06-10-2017, 17:46
Elinizde ansys varken cfd analizlerinde neden star ccm+ kullandınız? İkisini de kullanma fırsatım oldu da ansys fluent çok daha basit gelmişti bana, o yüzden fluent öğrenmeye devam ediyorum. Soruyorum çünkü Star ccm+'ın kendine özgü avantajları mı var diye merak ediyorum.

El alışkanlığı diyelim :)

bayhobi
18-10-2017, 22:35
selamlar , projede emeği olan herkese başarılar dilerim ,
bugün izmit'ten gölcük'e dönerken kapalı fuar binasının önünden geçerken proje aracı alanın otoparkında görünce hemen minibüsten inip arkadaşların yanına gittim , tanıştım , aracı yakından ve kullanılırken gördüm , gerçekten çok beğendim , yolunuz açık olsun ......

cuneytturkoglu
18-10-2017, 23:40
Siz daha iyi bilirsiniz ama önde kanat eksik gibi :) yol tutuşuna faydası olacağını düşünüyorum

msansertekin
19-10-2017, 11:56
Siz daha iyi bilirsiniz ama önde kanat eksik gibi :) yol tutuşuna faydası olacağını düşünüyorum

Aracın burnundaki kabuğun altında darbe sönümleyici var. Onun analizlerini yaptık. Fakat aracın burnuna kanat koymak için çarpışma ile alakalı özel analizler gerekiyor. O da uzun zaman alacağı için ilk araçta tercih etmedik :) Zaten arka kanat açılıp kapanabiliyor. Belirli bir hızdan sonra aracın burnu havaya kalkmasın diye açılıyor kanat.

msansertekin
19-10-2017, 11:58
selamlar , projede emeği olan herkese başarılar dilerim ,
bugün izmit'ten gölcük'e dönerken kapalı fuar binasının önünden geçerken proje aracı alanın otoparkında görünce hemen minibüsten inip arkadaşların yanına gittim , tanıştım , aracı yakından ve kullanılırken gördüm , gerçekten çok beğendim , yolunuz açık olsun ......

Teşekkür ederiz sağolun :)

Yiğit G.
23-10-2017, 17:46
Başladım okumaya sonunda böyle birşey görecem diye ödüm koptu

http://i.cdn.ensonhaber.com/resimler/diger/araba_3290.jpg


Tebrikler çok güzel olmuş emeğinize sağlık.Rotary yapsaydınız keşke :D

msansertekin
23-10-2017, 18:13
Başladım okumaya sonunda böyle birşey görecem diye ödüm koptu

http://i.cdn.ensonhaber.com/resimler/diger/araba_3290.jpg


Tebrikler çok güzel olmuş emeğinize sağlık.Rotary yapsaydınız keşke :D

Elimizde bir adet wankel motor vardı. Fakat hem motor hurdaya gitti, hem de yarışmanın kurallarında açıkça dört zamanlı pistonlu motor diyor :) Yoksa bizim yarışmaya ve araca oldukça uyumlu wankel motor. Hafif, küçük ve güçlü :)

Emre-Dylan
24-10-2017, 00:26
Çok güzel olmuş daha kaliteli ve daha çok sıkarken video eklerseniz sevinirim. Maşallah seneye daha iyi olacağınızdan şüphemiz yok emeğinize sağlık :)

msansertekin
25-10-2017, 00:04
Çok güzel olmuş daha kaliteli ve daha çok sıkarken video eklerseniz sevinirim. Maşallah seneye daha iyi olacağınızdan şüphemiz yok emeğinize sağlık :)

Takıma ekip arkadaşlarım devam ediyor. Videolarını sosyal medyada paylaştıkça buradan linkini atarım :)

GodzillaMK7
25-10-2017, 21:45
Başladım okumaya sonunda böyle birşey görecem diye ödüm koptu

http://i.cdn.ensonhaber.com/resimler/diger/araba_3290.jpg


Tebrikler çok güzel olmuş emeğinize sağlık.Rotary yapsaydınız keşke :D

Kimsenin emeğiyle dalga geçmek istemem açıkcası. Sonuçta bir emek vermişler, ortaya 4 tekerin üstünde duran birşey çıkarabilmişler. Fakat o nedir aga ya? :D Hadi el arabası tekerleklerini anlarım da halk otobüsü koltuğunun ne işi var? :D Akşam akşam iyi güldüm vallahi.

Uzun süredir takipteyim, emeğinize sağlık. Yarışma şartları keşke el verseydi de Rotary'la yarışabilseydiniz.

hamza
25-10-2017, 22:51
türkiyede insanları çok ezik bırakmışlar buyuk düşünemiyor insanlar.mühendisler okul bitiriyor ama onlarda çok yetersiz bir eğitim alıyor sonuç sanayide hüsran

msansertekin
26-10-2017, 21:12
türkiyede insanları çok ezik bırakmışlar buyuk düşünemiyor insanlar.mühendisler okul bitiriyor ama onlarda çok yetersiz bir eğitim alıyor sonuç sanayide hüsran

Evet bu problem mevcut. Bizler de zamanında bunu bir nebze kırmak için yola çıktık.