PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : 1974 Ford Mustang II Klasik Otomobil Restorasyonu



fastcare
18-02-2016, 16:23
Yeni konuğumuz ilk sahibinden diyebileceğimiz bir otomobil: 1974 Ford Mustang II
Otomobil 6 ana konuda detaylı restore edilecek. Detaylı ekspertizimizi yaptık. İlk olarak otomobilin servis ve bakım kitaplarının Amerika'dan gelmesini bekleyeceğiz. Bu sırada garajımızdaki diğer projelerin ana adımları tamamlanacak. Pazar günü otomobilin motorunun söküm işlemlerine başlayacağız.

Otomobilin ilk durumu:
https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xtl1/v/t1.0-9/12729291_877256542394458_7080988264031327653_n.jpg ?oh=a40e906b7a7fe5facb41f5d7c087fcda&oe=576A989F&__gda__=1467020578_ad90c98a9ac6a2cbc8f57f1fbb3acfd 8

https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xla1/v/t1.0-9/12745491_877256552394457_4557293053542070720_n.jpg ?oh=d735abd7e339e8f59642e3537cebfe08&oe=5725C189&__gda__=1462031908_15cde4ceaf0cea0d1e31351465bf2c1 d

https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xtp1/v/t1.0-9/12734263_877256575727788_7267737517942509415_n.jpg ?oh=ddb125b9b4b4504b83097c639f6c6c05&oe=576FD02D

https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xtf1/v/t1.0-9/12729342_877256695727776_2001943839342913381_n.jpg ?oh=2e97215371f41dc9c89f7e5a1b11408d&oe=576C993C

https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xft1/v/t1.0-9/12734128_877256802394432_4939222380021026646_n.jpg ?oh=477ca38eb97a01bd81ddf7f8a24792a5&oe=572EA4B2&__gda__=1465545784_0ed79beeb0fafa0020db690fbd3f6d4 2

https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xpt1/v/t1.0-9/12734233_877256969061082_9104316445231269412_n.jpg ?oh=7470acfdf0a15521d110806b136c1dfd&oe=572CC4C7

https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/v/t1.0-9/12733967_877257069061072_4372197584773962485_n.jpg ?oh=f9142d21b8c35308786dbbe1dcd0dcb0&oe=572E76BB

https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xtp1/v/t1.0-9/12744716_877257109061068_6867596920375265627_n.jpg ?oh=b595c9477c8cef4807988b58abaf1e0e&oe=5728780E

https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xlt1/v/t1.0-9/12734208_877257135727732_2915695577349667592_n.jpg ?oh=2014154b3b21177c2d92554b3d6b6230&oe=5770B086&__gda__=1466744727_467054dcd037fa366b8cccd7ee67617 c

https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xlf1/v/t1.0-9/12705767_877257225727723_6262552445294099842_n.jpg ?oh=58d50ed59b8d8856df1e15a3dfd08e31&oe=57658099

https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xfa1/v/t1.0-9/12743801_877257242394388_8647406359856515950_n.jpg ?oh=6f7bcdc4c22240c470e983fd8081322b&oe=572EA1EB

https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xft1/v/t1.0-9/12717330_877257272394385_8741919457499775406_n.jpg ?oh=77124daa5ce2ac786d0d590f988d05e1&oe=5765CA77

https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/v/t1.0-9/12745948_877257352394377_951624751004692264_n.jpg? oh=2f2ed187602be547c93fd63809bc23e9&oe=576CB125

https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xlf1/v/t1.0-9/12743768_877257439061035_7421658578204317774_n.jpg ?oh=9c814ccc121de52d7a99ad0e5654c181&oe=572D2962&__gda__=1462199837_416182ac80c42b28f81ca4047f3a1b0 8

immortalboss
18-02-2016, 18:34
Çok güzel araç.Ellerinizde hayat bulacağı kesin.Benim sormak istediğim bir soru var.Bu yorgunlukta bir aracı ne kadar sürede teslim edebiliyorsunuz?

E21hamza
18-02-2016, 19:09
Merakla takip ediyor olacağız fotoğraflardan mahrum bırakmayın bizi. Restorasyon konularını okurken çok keyif alıyorum, kolay gelsin :)

MeHMeT-INC
18-02-2016, 19:25
kolay gelsin :)

fastcare
18-02-2016, 20:09
Teşekkürler arkadaşlar :)


Çok güzel araç.Ellerinizde hayat bulacağı kesin.Benim sormak istediğim bir soru var.Bu yorgunlukta bir aracı ne kadar sürede teslim edebiliyorsunuz?

Bu otomobilin kaporta parçalarının üretimi sonlandırıldığı için çok uzun sürecek işlemler. Sadece kaporta onarım süreci 10 - 12 ay arası sürecek diye hesaplıyoruz. Neredeyse tüm paneller el işçiliği ile imal edilecek. Otomobili totalde 2 sene içinde teslim etme hedefimiz var.

veliazak
21-02-2016, 22:25
Teşekkürler arkadaşlar :)



Bu otomobilin kaporta parçalarının üretimi sonlandırıldığı için çok uzun sürecek işlemler. Sadece kaporta onarım süreci 10 - 12 ay arası sürecek diye hesaplıyoruz. Neredeyse tüm paneller el işçiliği ile imal edilecek. Otomobili totalde 2 sene içinde teslim etme hedefimiz var.Bilgilendirme için teşekkürler... Hep bu tarz soruları merak etmişimdir... :)

Kolay gelsin, işlerinizde kolaylıklar.

fastcare
21-02-2016, 23:27
Teşekkürler :)

Bugün motoru ve şanzımanı indirdik. Buyrun video:


https://youtu.be/Goaw5VI5Zgw

fastcare
22-02-2016, 11:52
Otomobil üzerindeki ekspertiz çalışmalarımızın bir kısmı:

https://www.youtube.com/watch?v=lpEOYOzNjRo

stak67
22-02-2016, 22:22
abi kolay gelsin :) işler çok yoğun bu ara gelemiyorum dükkana. ama son geldiğimde görmüştüm bunu :) çok iyi olacağına eminim

rekord2000
23-02-2016, 00:14
abi Allah kolaylık versin bunun durumu çok vahim yahu :( ayrıca söylemiyim dedim ama dayanamıcam çok çirkin bi araba bu yaa :)

fast-back
26-02-2016, 11:06
Kolay gelsin. Proje olarak çok güzel bir proje olacak kesinlikle. Zevkle takip edeceğim.

Araç seçimi sanırım tamamen duygusal bir seçim. Yani araç ile sahibi arasındaki bağ etken. Yoksa ticari ya da araç değeri olarak bakılacak olursa 70'ler Mustang değersizdir (Mach 1'ler hariç). Tekrar edeyim, satış ve parasal açıdan değersizdir, sahibinin gözünde bu araç en değerli araçtır, aksi takdirde yaptırmazdı zaten.

Bir klasik sever olarak söylüyorum, araçları maddi değil de manevi değer ve anlamı ile görmeye çalışalım :)

fastcare
26-02-2016, 20:49
abi kolay gelsin :) işler çok yoğun bu ara gelemiyorum dükkana. ama son geldiğimde görmüştüm bunu :) çok iyi olacağına eminim
Her zaman beklerim Fuat Abi, teşekkürler :)


abi Allah kolaylık versin bunun durumu çok vahim yahu :( ayrıca söylemiyim dedim ama dayanamıcam çok çirkin bi araba bu yaa :)

Diğer Mustang modelleri bencede daha yakışıklı ama bu otomobilde klasik sonuçta :)


Kolay gelsin. Proje olarak çok güzel bir proje olacak kesinlikle. Zevkle takip edeceğim.

Araç seçimi sanırım tamamen duygusal bir seçim. Yani araç ile sahibi arasındaki bağ etken. Yoksa ticari ya da araç değeri olarak bakılacak olursa 70'ler Mustang değersizdir (Mach 1'ler hariç). Tekrar edeyim, satış ve parasal açıdan değersizdir, sahibinin gözünde bu araç en değerli araçtır, aksi takdirde yaptırmazdı zaten.

Bir klasik sever olarak söylüyorum, araçları maddi değil de manevi değer ve anlamı ile görmeye çalışalım :)

Teşekkürler :)

Dediğiniz gibi otomobil sahibine babasından miras kalmış. Bu sebeple manevi ağırlıklı bir proje. Bizde anılara sahip çıkıyoruz otomobilin sahibi ile birlikte.

rekord2000
26-02-2016, 23:01
Kolay gelsin. Proje olarak çok güzel bir proje olacak kesinlikle. Zevkle takip edeceğim.

Araç seçimi sanırım tamamen duygusal bir seçim. Yani araç ile sahibi arasındaki bağ etken. Yoksa ticari ya da araç değeri olarak bakılacak olursa 70'ler Mustang değersizdir (Mach 1'ler hariç). Tekrar edeyim, satış ve parasal açıdan değersizdir, sahibinin gözünde bu araç en değerli araçtır, aksi takdirde yaptırmazdı zaten.

Bir klasik sever olarak söylüyorum, araçları maddi değil de manevi değer ve anlamı ile görmeye çalışalım :)

Oğuzhan abi bana diss attın sanki, o yüzden cevap veriyorum, arabayı her hangi bi şekilde değerlendirmedim sadece çok çirkin be abi :) yoksa benim araba çok çok önemli bir model mi yada piyasası çok mu yüksek de dünyanın masrafını yaptım, tabi ki anılar ve manevi değer her şeyden önemli :)

fastcare
09-04-2016, 13:26
Son Durum:
Söküm işlemlerimiz devam ediyor. Otomobili sökmeye devam ettikçe yeni çürükler ve geçmişte yapılan hatalı uygulamalar karşımıza çıkıyor.

Buyrun fotolar:
https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/v/t1.0-9/12993633_910537629066349_130933615307064688_n.jpg? oh=a33907aaf7e52febd5745ad56c823cb0&oe=57B9D7D8

https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xal1/v/t1.0-9/12961577_910537672399678_1764682570574108062_n.jpg ?oh=20efae8e879e2f428cbd0ac5b9ff82bf&oe=5776882D

https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xtp1/v/t1.0-9/12122486_910537719066340_679117396930746692_n.jpg? oh=de1b187136f228831ff5bdb434a78b28&oe=57B7DD5F

https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xfa1/v/t1.0-9/12993348_910537742399671_4765974418752224922_n.jpg ?oh=25b00b97d21d80b526dcf42f808ed635&oe=577FD1C5

https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xtf1/v/t1.0-9/12924588_910537762399669_5601106166471467497_n.jpg ?oh=7d91bf1332129043f8d03a2f8fc3817d&oe=57B9F3ED

https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xta1/v/t1.0-9/12963522_910537779066334_1467536505404931184_n.jpg ?oh=2a7a117fb16d7c1bb65e64010983b037&oe=5778DFDE

https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xpl1/v/t1.0-9/12938132_910537965732982_534104596711034427_n.jpg? oh=f37e40d79b868fc14a72001782cea9af&oe=57B3DACB

https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xfa1/v/t1.0-9/12938338_910538022399643_5702295470734057342_n.jpg ?oh=edd809f1dc4a36a08bf39120b8daf6f5&oe=5774CF7D

https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xaf1/v/t1.0-9/12931179_910538115732967_4207291452894647356_n.jpg ?oh=11c9a55fbdb8b59344798b2676fad54b&oe=57B68037

https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xap1/v/t1.0-9/12987126_910538162399629_6864146029243426454_n.jpg ?oh=927ed48beccd5f4d25fd7a3315990c72&oe=57B68618

https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xfp1/v/t1.0-9/944919_910538295732949_5695462455622717687_n.jpg?o h=2a253284a91209e18b18c09ebb4dec3e&oe=5787BEE1

https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xtf1/v/t1.0-9/12472333_910538279066284_3273263142743993570_n.jpg ?oh=a8001c6220070db4b98bef593f042c2d&oe=5778BBF8

fastcare
01-06-2016, 20:56
Otomobili kazımaya başladık. Alttan çıkanlar pek hoş değil :)

https://scontent-cdg2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/13103474_922875507832561_554669110949085339_n.jpg? oh=87bdb95faea179f94b2fed1d321a098c&oe=580FCD4C

https://scontent-cdg2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/13124692_922875504499228_8783709746604222059_n.jpg ?oh=f543df2d58544c1067b7218ef033cc81&oe=57DDC0B9

https://scontent-cdg2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/13118970_922875761165869_7692393705161974071_n.jpg ?oh=28787eb3602e19b9e7fbc67afe2effd8&oe=57C67934

https://scontent-cdg2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/13096362_922875801165865_7499509721347046189_n.jpg ?oh=bdc75064b3d8cedce3f9fdbcea8c1ef9&oe=57DF94D1

https://scontent-cdg2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/13179288_927235214063257_8322178275444546457_n.jpg ?oh=a2e7c30dfd04736a8e219cdf60c91bcc&oe=57D5A1E6

Buradan çürüklerin ve deliklerin üzerini macunla kapatan ustalara selamlar :)
https://scontent-cdg2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/13095987_927235320729913_1537050614897129631_n.jpg ?oh=f6acd6bd49524dba859c91f3e92c1acd&oe=580D227E

https://scontent-cdg2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/13177600_927235477396564_7959623259358235517_n.jpg ?oh=8ad3979b3d72a069260a64f3e7e98d1f&oe=57DEAAC8

https://scontent-cdg2-1.xx.fbcdn.net/v/l/t1.0-9/13151770_928194530633992_2522797208741532442_n.jpg ?oh=4c56de07e498f0d77b31be5f378aad15&oe=57DC6F41

https://scontent-cdg2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/13179269_928194563967322_6724054806775925507_n.jpg ?oh=42b7d526ba30df890bd792e3859b967b&oe=57D6F667

D8392
12-08-2016, 20:28
Hocam projenin sonunun çok güzel biteceğinden hiç şüphem yok.Benimde bu klasik araba restorasyonlarına çok ilgim var.İleride yapmayı planlıyorum fakat işin maddi boyutu nedir merak ediyorum açıkçası.Yani bu vaziyetteki bir araç nekadara alınabilir? Bilgilendirirseniz çok güzel olur şimdiden teşekkür ederim.Kolay gelsin

Miata91
12-08-2016, 21:15
Hocam projenin sonunun çok güzel biteceğinden hiç şüphem yok.Benimde bu klasik araba restorasyonlarına çok ilgim var.İleride yapmayı planlıyorum fakat işin maddi boyutu nedir merak ediyorum açıkçası.Yani bu vaziyetteki bir araç nekadara alınabilir? Bilgilendirirseniz çok güzel olur şimdiden teşekkür ederim.Kolay gelsin

Projenin sahibi olmamama rağmen, bu tür klasik araç restorasyonları (profesyonel ellerin elinde) 30 bin dolardan 150 bin dolara kadar değişiyo maliyeti.

D8392
12-08-2016, 23:14
30 bin dolar mı? Maliyeti yani sadece harcanan para vede minimum.Bizim gibi insanlar için imkansız gibi bir para bir araba için.

Miata91
13-08-2016, 00:53
30 bin dolar mı? Maliyeti yani sadece harcanan para vede minimum.Bizim gibi insanlar için imkansız gibi bir para bir araba için.

Geçen gün araştırıyordum. Mustang v8 motor 27.000TL idi. Kasası çürükse 30 bin lira falan tutar. Ve dışardan parça getirmek, beklemek, işçilik vs. toparladığınızda ortaya kabarık bir liste çıkar :)

D8392
13-08-2016, 02:34
Geçen gün araştırıyordum. Mustang v8 motor 27.000TL idi. Kasası çürükse 30 bin lira falan tutar. Ve dışardan parça getirmek, beklemek, işçilik vs. toparladığınızda ortaya kabarık bir liste çıkar :)

Anladım teşekkürler sağolun.

Miata91
13-08-2016, 02:40
Anladım teşekkürler sağolun.

Rica ederim. Mustang seviyorsanız 90-98 modellere bakabilirsiniz. Daha bütçeye uygundurlar.

D8392
13-08-2016, 13:10
Rica ederim. Mustang seviyorsanız 90-98 modellere bakabilirsiniz. Daha bütçeye uygundurlar.

Öneriniz için teşekkürler.Değerlendireceğim.

fastcare
07-01-2017, 11:49
Son Durum: Kumlama işlemi tamamlandı.

https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/15780810_1173139899472786_3702238164326025686_n.jp g?oh=fc0e0946aa0d92d57504d35debc1dbe0&oe=58DF0F95

https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/15726346_1173140189472757_2317862208814708035_n.jp g?oh=cdc86e3960f872c8638290a3486593b8&oe=5916CBC6

https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/15726926_1173140102806099_4313692367626209220_n.jp g?oh=fb986c6a01a0e3eb2de1655943a079d0&oe=591A6678

https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/15672850_1173140669472709_5065121941366715814_n.jp g?oh=f5c8909b79e5c5b6be696826417b18de&oe=58DE1CC4

https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/15740947_1173140592806050_7099990278524662806_n.jp g?oh=7d61e71feb44e8fd46ef1ef404c05177&oe=58E0606F

https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/15781239_1173140729472703_2067974009925031811_n.jp g?oh=f9a5f67cbb256a3331b8160ac85511df&oe=591F5736

https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/15726365_1173140832806026_2537926012173435285_n.jp g?oh=e7ae90394ce8994751ae9dbc172b29fc&oe=58E9AFB5

https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/15781296_1173140526139390_8887964627525858887_n.jp g?oh=f7a7ea44c68aab2366632b5a60a9284f&oe=5921E5F9


Daha fazla detay isteyenler için fotoğraf albümü: Otomobil Restorasyon - Fotos | Facebook (https://www.facebook.com/pg/otomobilrestorasyon/photos/?tab=album&album_id=877256402394472)

fastcare
21-11-2017, 17:44
Kaporta onarımı tamamlandı, epoksi astar atıldı, boya hazırlıkları devam ediyor.

https://scontent-otp1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/21314307_1415753575211416_8707787051525459716_n.jp g?oh=6d01542c7f86a223481b988147c3db45&oe=5AAB2542

https://scontent-otp1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/21272561_1415753658544741_3891020791055550825_n.jp g?oh=986fe641e7dcbe214974560c88639b02&oe=5A899AF5

https://scontent-otp1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/21369551_1415753851878055_946902230433114497_n.jpg ?oh=bd56768449ab25f9156b416ba6e54c0a&oe=5A978D8A

https://scontent-otp1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/21231953_1415753945211379_3920243590760730679_n.jp g?oh=18450448e061afe592b13ff6d4fb6c3b&oe=5A97EB35

stak67
17-12-2017, 22:35
vaay bu kadar ilerledi mi bu ya :) ben epeydir gelmiyorum sanırım sanayiye

fastcare
18-12-2017, 17:18
vaay bu kadar ilerledi mi bu ya :) ben epeydir gelmiyorum sanırım sanayiye

özledik vallahi, uzun zaman oldu :)