Orijinalini görmek için tıklayınız : Jant Hafifletme
Geçmişte açılmış bütün konuları okudum ancak tam anlamıyla bir cevap bulamadım
Kimisi janttan atılan 1kilonun etkisi 4 kilo kimiside 10 kilo diyor
Hissedilen 4 veya 10 kilo fark etmez asıl janttan atılan kilonun etkisi nedir ?
15.2 kilo olan jantları 10.2kilo ve 16kilo onları 11.3kilo ile değiştirmenin ne gibi faydalarını görürüm ?
Mantıken hızlanma süresi ve yakıt tüketimi düşecek ancak bu fark gerçekten gözle görülür parasının hakkını veren birşey midir ?
Birkan61
22-02-2016, 05:35
1.3 dizel aracta 11 kiloluk janttan sonra 6.5kg jant takinca hissedilir derecede cekis ve yakit farkini bizzat gozlemledim tabi bahsi gecen arac 90hp gucunde
Daha guclu araclar icin hissedilir derece olur mu ona birsey diyemiyecegim
Benim bildiğim çekiş olan jantta 1e 6 oran var. Çekiş olmayan sadece kendisi kadar hafifliyor. Kendi aracımda koltuklar sökülmüş kadar fark hissettirdi. St2 ibiza cupra için konuşuyorum epey işe yaradı pişman olmadım aldığıma orj 13 kg falan hafifler 7.2 kg olması lazım. Tabi şöyle birşeyde farkettim. Mesela 120yle giderken ayağınızı gazdan çektiğinizde hafif jantlı hali daha çabuk yavaşlıyor orj jantlı haline göre.
Ben kendı adıma konusum cok denemiştim Typer da en hıssedılır farkı aynı vıteste beraber yurudugun arabayla bır veye ıkı ust vıtes bıraz dusuk devır bastıgında hafıf jantın etkısını o zaman goruyosun araba cok daha cabuk ıvmelenıyor ben en buyuk farkı onda gordum dığerleri pek hıssedılcek kıvamda degıldı
Bu forumdan bir kişi "süspansiyon sisteminin taşımadığı" her ağırılığın, "süspansiyon sisteminin taşıdığı" ağırlığa göre çekişte daha fazla etkisi olduğunu yazmıştı. Sanırım spacer konularından birindeydi bu. O konuda detaylı bir açıklama vardı sanırım ama hangisi olduğunu hatırlamıyorum.
Drag yarışlarında -özellikle- çekişin olduğu tarafta bildiğimiz teneke jant seçiliyor.
yoshimura
22-02-2016, 11:05
aktarma organlarından atılan ağırlığı 4 ile çarpıyoruz diye bir yazı okumuştum bu formda. 4ile çarpınca, atılan sabit ağırlığa eşit oluyormuş.
evolution_9
22-02-2016, 14:32
şu an arabanın fabrika çıkışlı jantlarını kullanıyorum enkei marka 9,5 kilo civarı bi ara advanlarım vardı 7,5 kilo. advanlar takılıyken hızlanmada aşırı değişiklik vardı düşük viteslerde araba 4 çeker olmasına rağmen sarıyodu baya hissedilir farkı vardı beygirini yakıtını bilmem ama kesinlikle hatırı sayılır fark hissedersin
Ben de benzer bir hususta soru sorayım:Aynı lastik ölçüsünü kullanmak şartıyla,kilo farkı olan jantlar arasında yol tutuş nasıl farklılık gösterir?Diyelim ki 9 kg olan jantı, 6 kg olan ile değiştirdik.Yol tutuşu bundan nasıl etkilenir?Ayrıca,otomobil üreticileri jant ağırlığına neye göre karar veriyor?
beakmenek
22-02-2016, 15:17
Ben de benzer bir hususta soru sorayım:Aynı lastik ölçüsünü kullanmak şartıyla,kilo farkı olan jantlar arasında yol tutuş nasıl farklılık gösterir?Diyelim ki 9 kg olan jantı, 6 kg olan ile değiştirdik.Yol tutuşu bundan nasıl etkilenir?Ayrıca,otomobil üreticileri jant ağırlığına neye göre karar veriyor?
Yol tutuşu artar. Viraj sırasında arabanın ağırlık transferi ve yatması azalır. Üreticiler yürüyen aksamı tasarlarken ilk önce kullanılacak lastiği seçip geri kalan tüm hesapları onun üstünden yapıyorlar ancak jant ağırlığına nasıl karar veriliyor bilemedim. Büyük ihtimal genel olarak kullandıkları standart bir ağırlık vardır alt yüklenicileri ona göre bir şeyler veriyorlardır :)
punto_multijet
22-02-2016, 16:51
1.3 dizel aracta 11 kiloluk janttan sonra 6.5kg jant takinca hissedilir derecede cekis ve yakit farkini bizzat gozlemledim tabi bahsi gecen arac 90hp gucunde
Daha guclu araclar icin hissedilir derece olur mu ona birsey diyemiyecegim
birde 17ye geçtiğin halde demi? :D
1.2 tsi'da 15 janttan 18 e geçtim
Hissiyat arabada ekstra 2-3 kişi varmış gibi belki bende abartıyor olabilirim ama altlarda baya farketti.
hızlı arabalarda hissiyat olarak ne değişir bilmiyorum
Ama ilginç bir şekilde, hissiyat arabada 2-3 kişi var gibi fakat
Vagcomla aynı yolda aynı yerde yaptığım ölçümlerde
0-100 15 jantlı halinden daha iyi çıkıyor(tutunmayla alakalı olabilir belki),
60-180'dede 2 saniye daha yavaş 18 jantlı hali
Birkan61
22-02-2016, 21:27
birde 17ye geçtiğin halde demi? :D
yok abi, ikiside 17 inç :D
biri tjet jantı 11kg
http://i.hizliresim.com/ljYbEB.jpg
öteki könig daylite 6,5 kg :)
http://i.hizliresim.com/bD8LkG.jpg
Bunun öyle oran gibi bir hesabı olmaz. Araçtan araca göre değişecektir, en basitinden düşük torklu motoru olan bir araca etkisi ile torku yüksek bir araca yapacağı etki aynı olmaz. Normal ağırlığın 4 katı 5 katı filan çok havada şeyler. Hangi arabadan, hangi janttan atıyorsunuz o kiloyu? 16-17 kiloluk janttan 4 kilo atmak ile 10 kiloluktan 4 kilo atmanın bile ağırlık kaybı yüzdesi farklı en düz mantıkla.
Ama etkisi var tabiki hem performansa hem de yol tutuşa. Sonuçta motorun ana işlevi o jantları çevirebilmek, ne kadar kolay dönecek birşey olursa kayıp o kadar azalır. Ayrıca yaylanmayan jant lastik frenler gibi şeylerdeki ağırlık azaltılması da amortisör sisteminin daha rahat çalışmasını üzerindeki stresin azalmasını sağlayacaktır.
Aynen, tekerleğin hafiflemesi hızlanmada ve yol tutuşta katkı sağlar. araca ve janta göre değişir. (hatta hissedilmeyecek kadar olsa bile, jantın kol tasarımına göre bile değişir).
Düzgün asfaltta yol tutuşu arttırırken, benim bildiğim/gözlemlediğim kadarıyla asfalt kaplamasında olan çökmelerde vs kötü etkiliyor aracı. Araç burnunu bozuk asfaltın/göçüğün yönüne doğru çekmeye çalışıyor hemen.
Benim gözlemlerimde jant agırlık farkı oldukça fazla ama. 14" tenekeler vs 17" alaşım jantlar :D
Boldenon
25-02-2016, 00:57
1.6 tdi skoda rapid te denemiştim. Aracım stock değildi, 200 hp üstü güce rağmen 17 jant ve semi slick lastikli hali 15 jant oem audilere göre en az 6-7 boy yavaştı. Jantın ve lastiğin hafif olması hızlanmada büyük etken.
1 lb. of Wheel Weight= 10 lbs Weight Reduction
olarak kabul ediyor genelde yabancı vatandaşlar. yani aktarmadan atılan 10 kg, araçtan atılan 100 kg a denk tutuluyor.
mikelazi
25-02-2016, 08:00
tenekelerle 175-60r14 leri çıkarıp yerine 175-55r15 alm.jant (5.2kg) taktırmıştım.yol tutuş,frenaj,ivmelenme,yakıt bariz fark oluyor.
birde tenekede kış lastigi kullanıyorum şuan,sanki araçta ekstradan agırlık var gibi.
nereden olursa olsun hafiflik her türlü iiidir.
Aliburakb
25-02-2016, 08:09
hafif jantın ivmelemede faydalı olduğu belli(okuduğum postlardan) ancak hafif jant yol tutuşunuda mı arttırıyor ?
By_Engin
25-02-2016, 08:37
tenekelerle 175-60r14 leri çıkarıp yerine 175-55r15 alm.jant (5.2kg) taktırmıştım.yol tutuş,frenaj,ivmelenme,yakıt bariz fark oluyor.
birde tenekede kış lastigi kullanıyorum şuan,sanki araçta ekstradan agırlık var gibi.
nereden olursa olsun hafiflik her türlü iiidir.
Katılıyorum kanka :bravo:
IbizaFR150
25-02-2016, 08:57
Kimse güvenlik faktöründen bahsetmemiş. Bu"hafif" jantlar titanyumdan falan yapılmıyorsa özellikle "teneke" tabir edilen malzeme yolda 2ye bölünmesin?
leon 5f 1.6 tdi manuel araçta orjinal 16 jantları hafif 15 ile değiştirmiştim 2 boy önde olan aracın 2 boy önündeydi 4 boy hızlanmıştı
16 lar 9.8 kilo 15 5.3 kilo 4.5 farkla böyle olmuştu frende lastik tabanları aynı veya daha fazla olduğu sürece daha iyi tutunuyor aksi takdirde kızaklanıp gidiyordu
Kimse güvenlik faktöründen bahsetmemiş. Bu"hafif" jantlar titanyumdan falan yapılmıyorsa özellikle "teneke" tabir edilen malzeme yolda 2ye bölünmesin?
tenekeler hafif değildir tenekeler "cast" dedikleri döküm bir malzemeden elde ediliyor.hafif jantta kullanılan malzeme aliminyum forged metal carbon magnezyum vs vs gibi malzemeler kullanılıyor forgedleri kırmayı geçtim lastik kaliteli ise balansı bile bozulmuyor
beakmenek
25-02-2016, 13:27
hafif jantın ivmelemede faydalı olduğu belli(okuduğum postlardan) ancak hafif jant yol tutuşunuda mı arttırıyor ?
Evet, artırıyor. Öncelikle süspansiyon sisteminin üstündeki yükü azaltıyor. Bunun dışında arabanın virajda yaşadığı ağırlık transferini azaltıyor bu sayede içte kalan lastiklerin tutunma kabiliyeti daha iyi kullanılabiliyor.
Bu arada hafif jant/lastik bence her durumda iyi değil, özellikle kış şartlarında ağır olması (ya da sonradan takılan hafiflere göre orjinalin kullanılması) patinaja düşmeyi zorlaştırıyor :)
Evet, artırıyor. Öncelikle süspansiyon sisteminin üstündeki yükü azaltıyor. Bunun dışında arabanın virajda yaşadığı ağırlık transferini azaltıyor bu sayede içte kalan lastiklerin tutunma kabiliyeti daha iyi kullanılabiliyor.
Bu arada hafif jant/lastik bence her durumda iyi değil, özellikle kış şartlarında ağır olması (ya da sonradan takılan hafiflere göre orjinalin kullanılması) patinaja düşmeyi zorlaştırıyor :)
Bu durumda ağır araçta kışın iyi olur diyebilir miyiz? Öyle diyor olsak bile janttan atılan 3-5 kg kışın çokta farketmez diye düşünüyorum..
Bahsettigim jantlar bmw uretimi fabrika cikisli forged
Bakalim yakin zamanda tecrubelerimi paylasirim
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.