Orijinalini görmek için tıklayınız : Beygir-Tork ilişkisi hakkında bikaç soru
Öncelikle merhaba;
Uzun süredir Beygir-Tork ilişkisinden aklıma takılan bikaç soru var, kafayı yemeden size sormak istedim :)
Beygir-Tork ilişkisini kağıt üzerinde biliyorum ama uygulamada ciddi anlamda aklıma takılan bikaç soru var.
Eminimki bu konu hakkında forumdaki abileriminde aklına takılan sorular vardır :)
Sorum;
Abilerim kardeşlerim, birkaç örnek üzerinde size sorularımı sormak istiyorum.
-120BG 300 torklu bir araba 150BG 200 torklu bir arabadan dahamı iyi yürüyor?
-Ara hızlanmalarda torklu araba daha iii hızlanır diyenler oluyor,
90BG 250 torklu bir araba ara hızlanmalarda 120BG 150 torklu arabadan daha iiimi hızlanır?
Bi türlü anlayamadım bu tork işini arkadaş :D
İbrahim33
24-02-2016, 22:16
beygir gücü top speed de etkili olur , beygir gücü yüksek olan aracın son sürati daha iyi olur , yüksek süratlerde daha istekli olur. torku yüksek olan aracın ise çekişi daha iyi olur. yüksek torklu düşük beygirli ortalama 1.6 dizel bir aracın gidiyor hissiyatı vermesi yüksek torktan dolayıdır. haa her ikiside olursa bir arabada tadından yenmez :D
120 hp 300 torklu araç muhtemelen turbo olacağı için torku alt devirlerde verir. 150 beygir 200 torklu araçta muhtemelen atmosferiktir yani tork 4000 4500 devirden önce maksimum seviyede değildir. aynı ağırlıkta iki araç olduğunu varsayarsak 150 hp araç daha iyi yürür. ara hızlanma üst devirde yapılıyorsa örneğin 2. vites 60 km'de, 150 hp 200 tork olan araç geçer. ama 5. vites 60 km de hızlanma yapılıyorsa 120 hp 300 tork olan araç daha iyi yürür.
Faruk_Vtec
24-02-2016, 22:34
beygır araba sattırır tork yarıs kazandırır.. :)
Gokmen Erbas
24-02-2016, 23:12
alt devirde yüksek tork gelebilir, mesela traktör. ust devirde hala tork yüksekse iste bu beygir gücü oluyor. bir de power to rubber olayı var. dönen kranktaki torku vites ve diferansiyel oranları ile yere kaç nm ilettiğiniz önemli. fazla devir çeviren arabanın da ona göre oranları kısa oluyor ve tork kranktan asfalta ulaşırken yüksek kalmaya devam ediyor. bu yüksek devirli ve dusuk devirli motorlarin vites oranlarını ideal 0-100 suresi icin optimize ediyorlar. 2. viteste 105kmh yapabilen bir araç sadece 1kez vites değişiminden zaman kaybederken 2. viteste 95kmh yapabilen araç 2kez zaman kaybediyor. mesela çoğu bmwde 2.vites 102-107kmh civarına denk gelecek şekilde vites oranı kullanmış.
yanı max beygirler aynı ise yapılan is de aynı oluyor, değişen max tork miktarını asfalta ulaşırken vites oranları dengeleyebiliyor.
fakat turbo motorlardaki atmo motorlara göre nispeten daha geniş olan yüksek tork üretilen bant fazla lag yoksa ara hızlanmalarda bir adım öne çıkmasını sağlıyor.
bildiğim kadarını yazdım. yanlışım varsa duzeltiniz.
erdem325
25-02-2016, 06:54
300Nm 200Nm tork demekle is bitmezki.
tamam rakamlar bu sekilde ama hangi devirde?
hangi devir araliginda tork ne alemde olusuyor bu motorlarda?
bi arabanin 1000hp olmasi onun 700-800-900hp vs vs kendinden dusuk gucteki araci gecebilecegi anlamina gelmez.
hakeza tork icinde gecerli bu durum.
max degerlerden bahsetmek yerine hp ve torque egrilerini kiyaslamak lazim.
daha sonra arac agirliklari, rwd fwd olusu, yere iletilen degerler (sanzuman oranlari, aktarim kaybi vs vs) hepsiyle kiyaslamak lazim.
yalnizca max degerlerle sadece dyno king olunur.
emirarslan34
25-02-2016, 08:09
300Nm 200Nm tork demekle is bitmezki.
tamam rakamlar bu sekilde ama hangi devirde?
hangi devir araliginda tork ne alemde olusuyor bu motorlarda?
bi arabanin 1000hp olmasi onun 700-800-900hp vs vs kendinden dusuk gucteki araci gecebilecegi anlamina gelmez.
hakeza tork icinde gecerli bu durum.
max degerlerden bahsetmek yerine hp ve torque egrilerini kiyaslamak lazim.
daha sonra arac agirliklari, rwd fwd olusu, yere iletilen degerler (sanzuman oranlari, aktarim kaybi vs vs) hepsiyle kiyaslamak lazim.
yalnizca max degerlerle sadece dyno king olunur.
:icon_tup:
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.