Orijinalini görmek için tıklayınız : Mavi duman ve yağ kokusu
Herkese merhabalar 1.4 is 99 model 225 k km civicim var araç sıkıştırdığımda yağ kokutuyor..Ve mavi duman atıyor eveliyatında hiç lpg görmemiş 2 sene önce aldığım kişi motor yaptırmıştı.(ayrıntısı bilmiyorum).ve geçenlerdebujileri kontrol ederken 4.göz deki buji komple yağ içinde kalmış olarak gördüm.. Aracın contası yeni değişti subabları benden önceli sahibi almadan önce 0 yaptırdı.. Bunlar göz önünde bulundurarak sorunumuz ne olabilir? Muhtemelen motor ömrünü tamamlamış gibi geliyor, eğer tamamlamış ise komple mi yapmamız gerekir yoksa segman vs mı şimdiden teşekkürler.
edit: aracın çekişinde vs hiç bir sorun yok.. sadece duman atıyor ve yağ kokutuyor.
hddsheriff
28-02-2016, 12:18
Sekman atıp kurtarabilirsiniz ama açmadan net sonuç bilinmez
peki bujinin bunun herhangi bir alakası varmı acaba? segman atılırken neye dikakt etmek gerekiyor mesela internettte segman piston set halinde var 300 tl gibi bir rakam?
LnchCntrl
28-02-2016, 12:44
Açmadan bilinmez, sekmanlarla kurtarmazsa usta söyler zaten.
LnchCntrl
28-02-2016, 12:45
Direk ustaya bırak parçayı ama takip et sonra vay bunlar değildi felan olmasın bi de onla uğraşma dostum
Anlıyorum Buji konusundan bilgisi olan varmı peki?
Anlıyorum Buji konusundan bilgisi olan varmı peki?
Bujiler zaten yanma odasına açıldığı için segman yag kacırdıgında normal olarak onlarda yaglanır. Baska bır acıklaması yok ;)
Arco marka 0.50 piston ve npr marka segman takımını 250 tl ye aldım bilginiz olsun. Segmandır çok büyük ihtimal yağ yakıyor araç. Alttan açtırıp segman attırabilirsiniz. Önceki sahibi muhtemelen üst kapak yaptırmıştır sıfor motor demiştir. Ben olsam sürekli uğraşmaktansa bikere komple sıfırdan yaptırırım sadece segman atıp bırakmam.
Arkadaşımın 1.6 iesine motor yaptırdık ondada sıkıntımız avansı açıp 10w40 yağ koyunca ortaya çıktı 6000 devirden sonra yoğun mavi duman vardı
Sevdiğimiz ustamız kendi adına yapıyormuş gibi yaptı en uygun çıkıcak şekilde halletti bize çıkan fiyatlar
Subap-Piston 0-50 segman vs komple 750 TL tuttu ( yatak vs önemli parçalar japon markası )
Rektefiyeci 400 TL aldı
550 TL Ustaya işcilik verdik + 150 TL'ye kendi elindeki baskı balatayı taktı
750+550+400 = 1700 TL Tuttu.
Salıncaklar Coil vs amortisörleride ekstra alıp komple ön takımıda 550 Tl içinde yaptı
Araba çok çok iyi oldu :) Sadece alttan segman atmak ise parça 100-150 Tl tutuyordu gerisi işcilik usta ne isterse
edit: 250.000 KM'de Lpg yüzü görmemiş 1.6 ies
Kompresyon testi yaptırdınız mı ?
Arkadaşımın 1.6 iesine motor yaptırdık ondada sıkıntımız avansı açıp 10w40 yağ koyunca ortaya çıktı 6000 devirden sonra yoğun mavi duman vardı
Sevdiğimiz ustamız kendi adına yapıyormuş gibi yaptı en uygun çıkıcak şekilde halletti bize çıkan fiyatlar
Subap-Piston 0-50 segman vs komple 750 TL tuttu ( yatak vs önemli parçalar japon markası )
Rektefiyeci 400 TL aldı
550 TL Ustaya işcilik verdik + 150 TL'ye kendi elindeki baskı balatayı taktı
750+550+400 = 1700 TL Tuttu.
Salıncaklar Coil vs amortisörleride ekstra alıp komple ön takımıda 550 Tl içinde yaptı
Araba çok çok iyi oldu :) Sadece alttan segman atmak ise parça 100-150 Tl tutuyordu gerisi işcilik usta ne isterse
edit: 250.000 KM'de Lpg yüzü görmemiş 1.6 ies
Usta , benim konumada yazmıştınız bende şuan komple motor yaptırıyorum ve yaklaşık 4500 tuttu. Sadece parçalar 3000den fazla tuttu. İşçilik 1000 rektefiye 500.imkanı yok komple motoru 2 milyara yaptıramazsınız. Ben sadece kranka 800 lira verdim, yağ pompası 630tl
Usta , benim konumada yazmıştınız bende şuan komple motor yaptırıyorum ve yaklaşık 4500 tuttu. Sadece parçalar 3000den fazla tuttu. İşçilik 1000 rektefiye 500.imkanı yok komple motoru 2 milyara yaptıramazsınız. Ben sadece kranka 800 lira verdim, yağ pompası 630tl
Krank'da bir sorun yoktu , Yağ pompasında sıkıntı yok , İşcilik ise 550 TL :) Sizde komple bitikti galiba motor krank pompa felan değiştirmişsiniz sizin 4500 tl tutması normal ve işcilik rakamınızda uygun sadece segman işciliğine 800-900 fiyat çekmişlerdi bize
hepinize teşekkürler kompresyon testi yaptırmadım yaptıracağım..
Geçmiş olsun motor açılmadan tam olarak birşey söylenmez ancak mavi duman atması contanın yandığının göstergesidir dostum :/
O zaman önce bujileri ve buji kablolarını degıstırın bır deneyın . Yoksa yapacak bısey yok kapak acılacak . Rektefıyecı segmanla kurtarırsa temız olur yınede baya gorundugu gıbı kolay bısey degıl gecmıs olsun
Herşeyden önce kopmresyon testi yaptırın.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.