Orijinalini görmek için tıklayınız : honda civic vtec otomatik şanzıman sorunumu
mrb arkadaslar honda civic vtec otomatik 2006 model 117.000 de aracımdan P-N haricinde arac ısınınca motordan inceden çekırge sesi gibi bir ses geliyor. bu ses hem rolanti halinde hemde yolda duyabiliyorum. götürdüğüm bir usta şanzıman filtresi tıkanmıs veya bilyesi zarar görmüş olabilir diyor vites geçişlerinde bir problem yok ama. ne yapmam gerekiyor başka bir sebebi olabilirmi.
Normalde vtec2 lerde
her 40 bın km de bır sanzıman yagının degısmesı gerekır
sanzıman yagı ıle bırlıkte sanzıman yag suzgecı de degısıyor
orjınal honda sanzıman yagı ve yag suzgecı ıle degıstırmenı onerırım
benim honda hrv de vardı bu durum genellikle aracı kaldırırken oluyordu,Şanzuman yağı değişiminden sonra düzeldi.
aracım şanzıman yagının normalde 20000 daha vardı değişmesine ama ana serviste yinede değiştirdim belki düzelir diye ama düzelmedi. şanzıman filtresinin şanzımanın içinde olduğunu bunun temizlenmesi için şanzımanın inmesi gerektiğini söylediler arkadaslar.
Merhaba arkadaşlar,
Otomatik şanzıman yağı değişimi yöntemi ile ilgili çok önemli bazı bilgileri paylaşmak istiyorum.
Yazımın ilerleyen kısmında yöntemin tarifi var.Değişim öncesi sistem makine ile temizlenip vakumla yağ değişiyor.
1.Otomatik şanzıman yağı ömürlük değildir.
2.Şanzıman içinde sürekli bir aşınma söz konusu.
3.Aşınma arttıkça sistemin çalışması olumsuz etkilenir.
4.Aşıntı ve sıcaklık nedeniyle yağın vasfı değişir.
Yağın 60.000 km'de değişmesi gerekir. Bu ifadeyi doğrudan kullanan ZF şanzıman üreticisi.
Fakat nasıl oluyor da ZF şanzıman üreticisi yağ değişmeli diyor da bu şanzıman X marka bir araca
takııldığında yağı ömürlüğe dönüşüyor.
Otomobil üreticileri ürünlerinin işletim maliyetini düşürerek rekabet ediyorlar.
Yani "Benim arabamı al çünkü bakım onarım maliyetleri daha az", demeye getiriyorlar.
Garanti süresi boyunca otomatik şanzımanda bir sorun yaşanmadıkça marka için bir sorun yok.
Garanti bittikten sonra araç sahibi sorunlarıyla baş başa kalıyor.
Şimdi bir marka çıkıp "Otomatik şanzıman yağının da düzenli olarak değişmesi gerekiyor" dese,
Tüketicilerin büyük bir çoğunluğu "bu aracın bir de şanzıman yağı masrafı varmış" diyerek bu aracı tercih etmeyebilirler.
Otomatik şanzıman yağı nasıl değiştirilmelidir?
Serviste yağ değişimi yaptırdığınız taktirde maalesef eski yağın tamamı boşaltılamıyor.
Örnek: Şanzımanın içinde 8,5 Litre eski yağın yaklaşık 5 litresi boşaltılabiliyor.
Geriye kalan 3,5 Litresi şanzımanın içinde kalıyor.
Boşaltılan 5 Litre eski yağın yerine yeni yağı eklemiş oluyor.
Yeni yağ boşaltılamayan eski yağ ile karışıyor.
Şanzımanın içinde yine kirli ve düşük nitelikli bir yağ dolaşacak.
Sağlıklı değişim nasıl yapılır?
Ancak temizleme ve değişim makinesi ile eski yağın %100'ünü
şanzımandan boşaltabiliyorsunuz.
Bu yöntemle yapılan değişimde hem şanzıman içi özel bir sıvı ile temizleniyor
hem de eski yağın tamamı boşaltılarak % 100 yeni yağ eklenmiş oluyor.
Bu değişim sayesinde şanzımanın ömrü uzar.
Yağın kirliliğine veya bozulmuş özelliğine bağlı şikayetler de giderilebiliyor.
Sevgi ve saygılarımla
Not:
Bu makine yazılım, mekanik arıza veya ürün hatası ve benzer nedenlerle yaşanan şikayetleri gidermez.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.