Orijinalini görmek için tıklayınız : Jant'ın aşırı ısınması? (yardım)
Merhaba. Aracım 2001 model Honda Civic Vtec2 diye bilinen makyajsız es7.
Benim sorunum aracımın sağ jantı aşırı derecede ısınıyor, araç gitmekte zorlanıyor, yakıtım arttı, ve en önemlisi 100 km hız sonrası özellikle 140-160 civarı sert sayılabilecek derecede frene basınca araçta aşırı bir titreme ve helikopter çalışmasına benzer ses geliyor. direksiyon da titriyor bu sırada. hızım 100 km altına inince yavaş yavaş yok oluyor. bu sorun bazen frene basmasam da yüksek hızlarda meydana geliyor dikkat ediyorum aracım titriyor.
(2) iki kere sanayiye gittim ustanın birisi fren boruları değişecek, olmazsa fren merkezi değişecek vs. deneme yanılma yöntemiyle yaparız gibisinden konuştu. araç kaldırmak için lift bile yoktu. güvenemeyip başka bir yere gittim. aracı lifte kaldırıp ön tekerler söküldü. fren hortumları sökülüp fren sürekli pompalanıp hidrolik basıncı kontrol edildi. ayrıca frenin havasını aldığını belirtti usta.. kaliper pistonu geri içeri doğru basıldı. bir kaç hafta rahatladı araç ama şimdi yine aynı sorun başıma geldi.
izmir de ikamet etmekteyim gittiğim usta gaziemir 6. sanayi'de dirift oto olması lazım. sağolsun usta iyi ilgilendi fakat kaliperleri temizlemedi en azından balata spreyi sıkılsa veya piston lastikleri değişse sorun geçer miydi?
benim gittiğim servis asıl ustam çiğli oto sanayi'de honda performans fakat uzak olduğu için gidemedim vakit bulup.
son çare olarak 2 adet yeni balata, 2 adet disk alıp değişime gitsem mi?
şimdiden vereceğiniz cevaplar için teşekkür ediyorum.
MARJINAL_SUFI
29-02-2016, 19:23
sağ ön taşıyıcınız da eğrilik olabilir..
sağ sol balatalaları söküp mukayese ederek kontrol etmenizde fayda var..
sağ balatanız sol a göre alt yada üst kısmından daha fazla aşınmış ise bu taşıyıcı eğriliğinin en bariz alametidir..
balatanın üst yada alt kısmı sürekli diske temas edip diğer kısmı frene bastığınızda dahi disk ile amiyane ifade ile '' öpüşmemesinden '' ötürü olabilir.
aracın lifte kaldırıldığında gözlenen durum referans olmayabilir zira yüksüzken araç kamber kaster toe ayarları tamamen faklı olacaktır.
son olarak; aks problemide olabilir.. aks probleminin müsebbibide taşıyıcı olabilir
sağlıcakla..
Önce ÜYELER bölümünde kendinizi tanıtınız.Konuyu yanlış yere açmışsınız.
Sorununuza gelirsek, aracınızın rot ayarına ihtiyacı var. Fren diskinizde de muhtemel bir balans sorunu gözükmekte.
gemsazr9
29-02-2016, 19:31
Fren hortumları ve kaliper tamir takımları kontrol edilmeli bir arkadaşımın aracı muayeneden kaldığında teker dönmüyordu bunları ysptık geçtik
Konuyu yanlış yere açtığımın farkında değilim kusura bakmayın pek forum hakkında bilgim olmadığı için. yönetici arkadaşlar yardımcı olup konuyu gerekli yere taşırlarsa minnettar olurum. kendimi tanıttım ayrıca.
soruna gelince rot ayarı (2) yıldır hiç yaptırmadım lastikler (6) ay önce değişti balans ayar yapıldı sanırım. direksiyonu bırakınca düz yolda sağa, sola çekme gibi bir durum da söz konusu değil.
immortalboss
29-02-2016, 19:40
Disklere baktınız mı acaba? Herhangi bir sorun olabilir.Sorunu ben de merak ettim çözdüğünüzde paylaşırsanız sevinirim.
Disk Eğri olabilir mi acaba? aslında çok para değil gibi disk ve balata değiştirsem mi?
http://www.otosupermarket.com/Honda-Civic-6-Fren-Balatasi-On-Yayli-Tip-BREMBO,PR-81225.html
http://www.otosupermarket.com/Honda-Civic-6-Fren-Diski-On-262-mm-BREMBO,PR-770.html
Şu iki ürünü alıp ustama gidip değiştirmem mantıklı mı acaba?
"Bence" fren diskiniz olması gerekenden biraz daha sıkı olabilir.
Fren balatası tekere durduk yere baskı uygulamıştır birde gaz basınca oluşan ısı janta kadar geliyor.
Tabi bunu tahmini olarak söylüyorum.
Mivec_4G63
29-02-2016, 20:04
:)) 140-160 arası frendeki titreme absnin devreye girmesi sıkıntı yok.
Gokmen Erbas
29-02-2016, 20:05
rot ayarlarına da baktırın. hunter makine kullanan bulursanız daha iyi olur. frenden olsa çoktan o balata biterdi leş gibi balata kokardı diye düşünüyorum. konu dışı: fren hidroliği zamanla nemlenir ve kaynama noktası sıcaklığı düşer. yüksek süratlerde arka arkaya sert fren yaparsanız hemen şişer. 2 yılda bir değişmekte fayda var. hazır sokmusken yapsaydınız keske.
frenden olduğunu sanıyorum çünkü sağ jant sürekli balata tozu oluyor bir kaç gün içinde karalaşıyor. fren hidroliğini de değişeyim olmazsa disk ve balata sonrası. paylaştığım link'te bulunan ürünler umarım uyumludur aracıma.
Aynısı ben ehliyetsizken, babam yurtdışında bir buçuk sene görevdeyken babamın o zamanlar sahip olduğu megane1'i kaçırırken başıma geldi. Bir yaz günü çok çok fazla ısınıp lastiği patlattı. Lastik bildiğin patladı, baam diye, paramparça oldu.
Sorun sağ ön fren diskinin aşırı eğri olup her bir turda balataya değip sürtünmesiymiş. Disk değiştirip yeni bir lastik almıştım, beni çocuk halimle çok güzel kazıklamışlardı. Hakettiğimi düşünüyorum gerçi...
Frene basınca direksiyon titriyor, uğultu çıkıyor..
Fren diskiniz yamuk. Torna kurtarırsa tornalatabilirsiniz ya da disk + balata değişimi ile sorunu çözersiniz.
Bir de teker bilyasını kontrol ettirin. Araç liftteyken zaten anlarsınız bir yanlışlık olduğunu teker zor dönünce.
araç lifte ilk çıktığında sağ teker çok zor dönüyordu bayağı çaba harcadık çevirmek için. fakat sağa sola sallamaya çalıştı usta bilyada sorun yok dedi..
üstte paylaşmış olduğum disk ve balataları alıp ayrıca fren hortumu ve hidrolik değişimi yapıp sorunu böyle çözmeye çalışacağım.
Eğer teker dönmekte zorlanıyorsa fren merkezi ve kalipere baktırmalı, önce o problemi çözmen gerek. Disk balata değişimini boşa yapmış olursun.
Kendi ustana git, durumu anlat onun referansı ile frenciye git. Ya da ustan anlıyorsa o halletsin.
alperaslann
29-02-2016, 22:14
Fren diski sıcakken bol su ile temasa girdi ise yamulmuştur sanırım. Bence diskleri kontrol edin önce. Geçmiş olsun
ilgi, alakanıza çok teşekkür ediyorum. en yakın zamanda yukarıda link verdiğim brembo disk ve balataları alıp değişime gidiyorum o sırada fren hortumları ve hidrolikte değişeceğim. bakalım sonra fren merkezi ve rot balans kısmına gireceğim düzelmezse.
Sorunumu çözdüm. Salıncak burçları değişti ön çift olarak, yine aynı şekilde ön iki çift z rotları değişti. ardından TRW marka önlere iki adet disk ve iki adet balata aldım onlar da değişti. şuan hiç sorun kalmadı şükür. meğer ön takım bakımı uzun zamandır yapılmamış. çukurlara girince gıcırtı geliyordu o şikayetim de çözüldü.
parçalar toplam 370 lira tuttu, 370 lira da işçilik verdim. biraz masraflı oldu gibi ama kafam rahat şuan :)
berkayoz
16-03-2016, 11:47
benzer bir problem zamanında benimde başıma gelmişti aracımı fazla kullanmıyorum ayda 1 kere en fazla olucak şekilde biniyorum otoparktan çıkartım 10 15 km gittikten sonra direksiyon ağırlaştı ve uğultu gelmeye başladı kenara çektiğimde sağ ön jant alev gibiydi hemen çekiciye koyup ustama götürdüm sonuç olarak kaliper balataya yapışmış yatmaktan tamir takımı aldım ve balatalarımı değiştirdim su anda sadece frene basınca titreme yapıyor
frene basınca titreme yapması salıncak lastiklerinden olabilir. ayrıca z rotlarını da kontrol ettirebilirsiniz. benim aracım da garajda yatıyor bazen günlerce kullanmıyorum. ayrıca iş yerim denize sıfır bir yerde orada yatıyor bazen parçalar oksitlenme yapıyormuş zamanla deniz yüzünden. şuan 180 civarı frenleme yaptığım zaman bile titreme yok. ilk zamanlar abs mi acaba diye düşünmüştüm fakat değilmiş. :) cidden tehlikeli boyutta ön takımda sıkıntılar varmış. kaliper yapışması benim de başıma gelmişti bunun sebebi de ön takımda oluşan sorunlarmış.
Jant ısınması problemi el fren sıkılığındanda olabiliyor.
hocam benim ön tekerlerdeydi sorun.
sorunum bu gün yeniden başıma geldi. tekrar araç kaldırılıp sağ teker söküldü kaliper kontrol edildi yağ sıkıldı pistona biraz. sanırım piston itiyor fakat geri bırakmıyor. komple kaliper ne lanet bir parçaysa, bir türlü sıfırını bulamadım. bulsam alıp sıfır taktıracağım.
sanırım serviste vardır yarın arayıp sorayım.
bu gün sağ lastik ve jant ateş gibiydi araba gitmekte zorlanıyor. yakıtı bile bitirdi. çok sinir bozucu bir türlü çözüm bulunamıyor.
sekizsilindir
10-10-2016, 22:52
Kaliper pistonu görev yapmıyor. Benimde sağ ön teker, açtık piston içi kahverengi pas, temizledik, yağladık vs bi sekiz on ay oldu, bugün gene nüksetti, sağ jant ateş.. Yarın bakıcaz bakalım
sekizsilindir
12-10-2016, 11:52
Kaliper pistonun yenisini bulamadık, kendisini temizledik, zımparaladık lastik contaları yeniledik sıkıntı bitti, jant ısınma sorunu yaşayanların baktırması gereken yerlerden biridir 'kaliper pistonu'
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.