PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Ön Tampondan CAİ borusu çıkartmak



rx-7
02-03-2016, 03:25
Aracımın ön tamponunun sis farı yuvalarından birinden cai borusu çıkarmayı düşünüyorum yaz şartları için....faakt benim için kesme biçme vs baya meşakatli bir işlem.Değecek mi merak ediyorum,daha önce yaptırmış olan varmı bu işlemi?Cai markam pipercross viper

http://www.demon-tweeks.co.uk/oncirrus/3/image/product/zoom/0123456789/0123456789/pip_VFS-viper-kit.jpg

rx-7
03-03-2016, 12:40
güncel....

CagkaN
03-03-2016, 20:58
internette japon pist ve cadde araçlarından görüp meraktan yapmıştım. Sis farını söküp oradan tamponun içine, oradan davlumbaz arkasından motor bölümüne kadar kombilerde kullanılan dışı alüminyum içi kağıt boru uzatmıştım. Boru doğrudan açık filtreye bakıyordu. Kaput altı sıcaklık ciddi ölçüde düşmüştü.Yani gazladıktan sonra durunca kaputu açtığımda yüzüme vuran havanın sıcaklığından söylüyorum bunu çünkü herhangi bir şekilde ölçüm yapma şansım yoktu.

bence dışdarıdan görünecek kesme biçme olmayacaksa yapın yararını görürsünüz

Ers
03-03-2016, 21:13
o borudan verim beklemeyin. ses bekliyorsanız ayrı.

Seven7
03-03-2016, 21:27
Bu şekilde boğum boğum olan borularda rölantinin dalgalandığını duymuştum, ne derece doğrudur bilmiyorum.

By_emre
03-03-2016, 21:33
Gelen havanın kırılmaması lazım , ön tampondan direk soğuk hava almasının illaki faydası olucaktır.

İzzet Göçmen
03-03-2016, 22:29
Ne faydası oluyor bunun sorumu mazur görün Soguk havayı filtreyemi cekiyor

Burak Demirci
03-03-2016, 23:25
filtreden arabaya cekecegın boruyu sılıkon tarzı bir boru tercih edersen dışardanda boruyu cok katlamadan direk tamponun oraya ulaştır yararını gorursun. typer ıcın denedım ben mügen ek delik yerının tam arkasına apollo filtreyı konumlandırdım filtrenın dışı kapalı agız kısmı acık o kısma pıslık toz ve gelen suyu dırek ıcerı damlatmaması acısından pımapenlerdekı plastık sıneklıklerden yaptım cok temız oldu davlumbazın arkasında normal şekılde kalan aeım filtreden hem daha verımlı hem daha az rısk ,su oluyor bu tarz tamamen acık fıltreler orada.

filtre yaparken şunu unutma sadece elınden geldığınce içi düz tırtıksız bir boru ve elınden geldıgıncede motora gıdene kadar az kıvrılsın düzenek çünkü nekadar kıvrım okadar yavaşlayan ve yavaşladıkça motor sıcağını emen bir hava ile karşılaşacaksın kolay gelsın.

MTZ
03-03-2016, 23:45
Biz benim eski aracimda tamponu kesmistik direk emme manifolduna dumduz boru gidiyordu, arabanin performansi iyi etkilenmisti baya ozellikle ust devirlerde, ayrica guzelde bir emme sesi veriyor disari. Borunun mumkun oldugunca az kivrilmasi lazim. Mumkun oldugunca basinc olusturmali ki faydasini gorebilesin

http://i1216.photobucket.com/albums/dd378/TheMetzio/photo3.jpg

vtec26
04-03-2016, 07:23
Burak ın sölediklerine katılıyorum. İçinin tırtıksız olması lazım.
Ne kadar kısa olursa ve soğuk çekerse o kadar iyi

rx-7
04-03-2016, 13:41
Pipercross hava filtresi zaten monte halde sadece borusu takılı değil yani şuan kaput içinden sıcak hava alıyor,borusunu ne zamandır kullanmıyordum.Kendi aracımın aynısı (hatta üzerinde lpg de vardı) roll de beni 1 boy geçince filtrenin sorun yarattığını anladım ondan dolayı tampon dışından soğuk hava sağlama niyetindeyim.Fakat orjinal kitin borusu denildiği gibi içi hem tırktıklı hemde boyu kısa geliyor.Yeni bir boru almam gerekecek onun için.

İki adet 90 derecelik kıvrımla bu işi halledebilirim gibi ama sorun şu ki borunun boyu 1.5 metreyi bulacak. Bir diğer sorunda filtreyi çıkartacağım sis farı yuvasının yere yüksekliği 25-30cm civarı.Olaki oraya su sıçradı veya yıkamada filan içine su girdi.Bu su motora kadar ulaşır mı?

rx-7
04-03-2016, 13:45
Birde bu işlemi type r ve rx 8 de yapan arkadaşlar bu işlemden fayda gördünüz mü yani aracın gidişinde ses yanılsaması dışında deneyerek gördüğünüz bir iyileşme oldu mu? Bunu şundan dolayı soruyorum. Benim yapacağım işlem için sadece tampon kesilmeyecek tamponun arkasında plastik bir takım aksamlar var oradan da bir kanal açılması lazım yani hem masraflı hemde meşakatli bir iş.Hiç bir şey farketmeyecekse performansta uğraşmak istemem açıkçası.

Trance-R
04-03-2016, 13:55
boruyu olabildiğince kıvrımsız koymalısın. gelen soğuk havanın ivedi bir şekilde, manifolda iletilmesi lazım. amaç bu. anca o zaman yararını görürsün.

90 derece boru filan koyucaksan hiç girişme derim.

karsiyakaliozi
04-03-2016, 15:16
Bence attığın taş ürküttüğün kuşa değmez

Evrenoz
04-03-2016, 15:22
Çok uzun seneler bu şekilde kullanmıştım aracımı.. Filtre olarak tercihim de aynı yöndeydi. Meşakatli bir işlem değil, punch ile bir kaç dakikada halledilir..
Tek dikkat ettiğim konu; Aşırı yağmurda filtrenin boru ile bağlantı kelepçesini sökerdim

Tampondan çıkan plastik yuvarlak parçayı atmamanı tavsiye ederim. Satarken lazım olabilir.

rx-7
05-03-2016, 13:56
Çok uzun seneler bu şekilde kullanmıştım aracımı.. Filtre olarak tercihim de aynı yöndeydi. Meşakatli bir işlem değil, punch ile bir kaç dakikada halledilir..
Tek dikkat ettiğim konu; Aşırı yağmurda filtrenin boru ile bağlantı kelepçesini sökerdim

Tampondan çıkan plastik yuvarlak parçayı atmamanı tavsiye ederim. Satarken lazım olabilir.

Punch dediğiniz şey nedir acaba?

Yiğit G.
06-03-2016, 00:46
Punch dediğiniz şey nedir acaba?

http://www.hammerzone.com/archives/doors/deadbolt/hole_cut/drdbh08a.jpg

Evrenoz
06-03-2016, 08:38
Punch dediğiniz şey nedir acaba?

Yiğit koymuş, matkabın büyüğü gibi düşünebilirsin. Matkabın ucuna takılan bir aparatla istediğin boyutta delik delmene yarar

rx-7
06-03-2016, 14:54
Teşekkür ederim şu yağmur çamurlu günler bir geçsin yaptıracağım:surucu: