Orijinalini görmek için tıklayınız : Saxo Vts itici sesi yardım
yunusozgul
03-03-2016, 22:16
Herkese merhaba
Araca motor yaparken iticelerin yağları boşaltılıp geri takıldı yağ olarakta 10/40 koyuldu
ilk zamanlar ses yoktu sonra yağ ısınınca ses yapmaya başladı
motor 1000km olduktan sonra rodajı doldu diye castrol magnatec 5w-30 yeşil kutu yağını değiştirdik
yine bi süre ses kesildi ve tekrar ses gelmeye başladı
ses motor soğukken yapmıyor doğal olarak yağ soğukken de ısındığı zaman şakır şakır vurmaya başlıyor
araçta yağ soğutucu iptal
yağ pompası ölçüldü normal
kapak taşlanırken pay var denildi kalın orjinal conta takıldı
iticilerin birisinden veya bir kaçından ses gelmiyor nerdeyse hepsi ses yapıyor rolantide araç içinden egzos olduğu halde duyuluyor
Yardımcı olursanız sevinirim.
yag inceg eliyor olabilir kardesim tekrar kaliteli bi 10 40 denesen
Trance-R
04-03-2016, 08:08
5w-30 üst sıcaklıklarda, 10w-40'a göre daha da inceliyor. CST ( 100 derece ) değerlerine bakıp o şekilde yağ seçimi yapın derim.
aLperTunga
04-03-2016, 10:18
iticilerin değişmesi gerekiyor.yıllar önce aynısı başıma geldi. iticileri söktük yaylarını kontrol ettik hepsi sağlam görünüyordu tekrar temizleyip topladık. düzelmedi. takım değişince düzeldi.
Sorun tam olarak şu mu? ; yeni yağ koyuyorsun ilk 3-4000 km yağ ısınsa da ses yok sonra yağ eskiyince ısındığı zaman yapıyor dimi?
yeni yağ koyuyorsun istediği kadar ısınsın yapmıyor dimi?
yunusozgul
04-03-2016, 17:03
yag inceg eliyor olabilir kardesim tekrar kaliteli bi 10 40 denesen
Sağol abi önerebileceğin yağ var mıdır
yunusozgul
04-03-2016, 17:05
iticilerin değişmesi gerekiyor.yıllar önce aynısı başıma geldi. iticileri söktük yaylarını kontrol ettik hepsi sağlam görünüyordu tekrar temizleyip topladık. düzelmedi. takım değişince düzeldi.
Sorun tam olarak şu mu? ; yeni yağ koyuyorsun ilk 3-4000 km yağ ısınsa da ses yok sonra yağ eskiyince ısındığı zaman yapıyor dimi?
yeni yağ koyuyorsun istediği kadar ısınsın yapmıyor dimi?
İticiler değişmeden eğer yağ ile halledebilirsek öyle hallettmek en son ihtimal yeni itici . Evet yeni yağı koyunca ses gidiyor eskimiyorda orasıda ayrı yağ tertemiz sürekli . Soğukken sorun yok ısındığı zaman yağ ne kadar ısınırsa ses o kadar çok artıyor
Yağın tam doldurulduğundan eminmiyiz hocam?
yunusozgul
04-03-2016, 22:22
Yağın tam doldurulduğundan eminmiyiz hocam?
Motor yağından bahsediyorsak eğer , yağ çubuğunun İkinci çizgisinin 2 cm gibi üzerinde ? Tam ölçü neye göre yapılıyor bilgim yok açıkcası
Motor yağından bahsediyorsak eğer , yağ çubuğunun İkinci çizgisinin 2 cm gibi üzerinde ? Tam ölçü neye göre yapılıyor bilgim yok açıkcası
Eksik olduğunda ses yapar fakat fazla olunca ne olur bilmiyorum. Benim tavsiyem önce aracın kaç lt yağ aldığını öğrenin ardından 10-40 yağ deneyin. İnşallah ses kesilir.
Sağol abi önerebileceğin yağ var mıdır
Mobil1 10-40 dene kardeşim.
yağ değişiminde katkı maddesi koyabilrisiniz , ben motor yaptırmadan önce rom diye 10 tllik bi katkı attım ilk marşlarda sesleri felan epey bi azalttı...
Yaglarin hic birine katki maddesi koymaniza gerek yok yagin ozelligini kaybetmesine ve motorunuza zarar vermesine neden olabilir.
5-30 ince geliyor biraz 106 saxo ya. Yag sogutucu da yok demissiniz, yag sogutuculusu bile sicak havada sikisik trafikte 110 lari bulabiliyor hatta belki biraz daha yuksek orta cizginin ustunu. Ince yag daha cabuk isinacaktir ve kaynama noktasi da dusuktur.
Fabrika degeri herkes bilir ki cunku hepsi boncuk ya onunde sticker vardir total 10-40 der. Ama tabi ki o zamanlar tam sentetik 10-40 yoktu simdi motul 300v de olmasi lazim. Biraz pahali olsa da onu koyabilirsiniz. Ama ben cok uzun sure mobil 10-40 kullandim yag kaynama derecesi castrol e gore falan daha yuksekti. En son bi liquoi molly( bi adini yazamiyorm akuu) deniyorum bir sikinti gormedim.
Bence sizin ilk denemeniz gereken 10-40 koymak bu arabaya. biri cikip 10-60 koy dostum hallolur diyecek, haklidir belki halleder de tekrar 10-40 a donemezsiniz ya da iticiniz bozuksa belki de sadece bir sureligine onu telafi edeceksiniz eninde sonunda itici degisecek. balcikla sivamaya gerek yok yani. Bir de sicakliktan kastiniz ne durumunda ses var sakin sakin surerken normal sicakliginda mi gazladiginiz esnada mi ?
Motor yapılırken yağ pompasını değiştirmediniz sanırım ? Yağ pompası ölçüldü dediğiniz basıncı mı ölçüldü ? Yanlış yağ ve düşük basınç ile uzun süre kullanırsanız artık ses geri dönüşü olmaz şekilde kalıcı olur. Taki iticiler değişene kadar. Taşlı kapağın yüzünden yağı ısıtıyorsan iyice yağ soğutucun yok madem kaliteli bir 10-40 yada 15-50 yağ kullan.
yunusozgul
07-03-2016, 10:02
yağ değişiminde katkı maddesi koyabilrisiniz , ben motor yaptırmadan önce rom diye 10 tllik bi katkı attım ilk marşlarda sesleri felan epey bi azalttı...
teşkkürler
yunusozgul
07-03-2016, 10:06
Yaglarin hic birine katki maddesi koymaniza gerek yok yagin ozelligini kaybetmesine ve motorunuza zarar vermesine neden olabilir.
5-30 ince geliyor biraz 106 saxo ya. Yag sogutucu da yok demissiniz, yag sogutuculusu bile sicak havada sikisik trafikte 110 lari bulabiliyor hatta belki biraz daha yuksek orta cizginin ustunu. Ince yag daha cabuk isinacaktir ve kaynama noktasi da dusuktur.
Fabrika degeri herkes bilir ki cunku hepsi boncuk ya onunde sticker vardir total 10-40 der. Ama tabi ki o zamanlar tam sentetik 10-40 yoktu simdi motul 300v de olmasi lazim. Biraz pahali olsa da onu koyabilirsiniz. Ama ben cok uzun sure mobil 10-40 kullandim yag kaynama derecesi castrol e gore falan daha yuksekti. En son bi liquoi molly( bi adini yazamiyorm akuu) deniyorum bir sikinti gormedim.
Bence sizin ilk denemeniz gereken 10-40 koymak bu arabaya. biri cikip 10-60 koy dostum hallolur diyecek, haklidir belki halleder de tekrar 10-40 a donemezsiniz ya da iticiniz bozuksa belki de sadece bir sureligine onu telafi edeceksiniz eninde sonunda itici degisecek. balcikla sivamaya gerek yok yani. Bir de sicakliktan kastiniz ne durumunda ses var sakin sakin surerken normal sicakliginda mi gazladiginiz esnada mi ?
Trafikte yağ sıcaklığı 130 buluyor kısa bir sürede olsa. Gazlayınca veya standart kullandımda 110 gibi sabit kalıyor .
yunusozgul
07-03-2016, 10:09
Motor yapılırken yağ pompasını değiştirmediniz sanırım ? Yağ pompası ölçüldü dediğiniz basıncı mı ölçüldü ? Yanlış yağ ve düşük basınç ile uzun süre kullanırsanız artık ses geri dönüşü olmaz şekilde kalıcı olur. Taki iticiler değişene kadar. Taşlı kapağın yüzünden yağı ısıtıyorsan iyice yağ soğutucun yok madem kaliteli bir 10-40 yada 15-50 yağ kullan.
Yağ pompasını değiştirmedik evet abi . Uzun bir süredir kullanıyorum dediğin gibi belkide dönüşü kalmamıştır bile :) Eyvallah abi bilgilerin için. Kapakta itilcierin yerlerinin boşluk olması gibi bir durum söz konusu mudur peki . Yani iticiler değiştiğinde ses kesilir mi ? ve Yağ pompasının da tekrar ses yapmaması için değişmesi gerekli mi.
sinanbaysal
07-03-2016, 10:35
takiteyimm,,,,,
Forumda Berker Y. diye saxo ustası bi arkadaş var, konuyu görürse yorum yazacaktır.
Yağ pompasını değiştirmedik evet abi . Uzun bir süredir kullanıyorum dediğin gibi belkide dönüşü kalmamıştır bile :) Eyvallah abi bilgilerin için. Kapakta itilcierin yerlerinin boşluk olması gibi bir durum söz konusu mudur peki . Yani iticiler değiştiğinde ses kesilir mi ? ve Yağ pompasının da tekrar ses yapmaması için değişmesi gerekli mi.
Ayni sorunu yasiyorum sorunu cozdunuz mu? Bnmde isininca basliyor 5w30 yag var. 10w40 koyunca duzelmesini umut ediyorum nasil cozdunuz?
Ayni sorunu yasiyorum sorunu cozdunuz mu? Bnmde isininca basliyor 5w30 yag var. 10w40 koyunca duzelmesini umut ediyorum nasil cozdunuz?
10/60 kullanın sıkıntı olmaz
5 30 hıdrolık ıtıcılı 106 ıcın sıkıntı oluır
10/60 kullanın sıkıntı olmaz
5 30 hıdrolık ıtıcılı 106 ıcın sıkıntı oluır
Aracim m52 320ci bmw sorun ayni olunca model belirtmemisim
Aracim m52 320ci bmw sorun ayni olunca model belirtmemisim
106 ıcın soylemıstım ben bmw den pek anlamam
Lifter lı subap sistemi olan motorlarda yağı çok karıştırmamak lazım yağ motorun içinde sürekli sirküle olur fakat lifterlar çok yüksek yağ basıncı istediği için yağ giriş ve çıkış delikleri çok küçüktür buda içinden çok az miktarda basınçlı yağın geçmesine neden olur yani siz lifter ı boşaltır motora 10w/40 yağ koyarsınız lifterlar 10w/40 la dolar yağı değiştirdiğinizde lifter ın içindeki yağın hemen koyduğunuz yağla değiştiğini sanmayın uzun sürede belkide iki üç yağ değişiminde gerçekleşen bir durum bu.
Bu yüzden lifter lı motorunuz varsa motor için uygun yağ neyse direk ve sürekli o yağı kullanmak doğru olan.
Adam arabasına kalın yağ koyuyor lifter yağ ile uyumlu olmadığından ya içi yeterince dolamıyor yada az doluyor lık lık lık lifter sesi gelmeye başlıyor. aslında o lifter da bir sorun yok sadece sökülüp içindeki yağın boşaltılıp uygun yağ ile tekrar doldurulması gerekiyor bu şekilde bozuk diye değiştirilen çok lfiter var.
siz ilk başta liftleri boşaltıp taksaydınız ve 10/40 ile rodaj yapıp 5/30 koymasaydınız zannetmiyorum bir sıkıntı olucanı peki neden 10/40 kullanıp yagı deyiştirdiniz ona anlam veremedim aracınız hangi yagı koyduysanız o yagla dewam etmeniz gerekiyordu şuan için 10/40 mobil koyup denemeden başka çareniz kalmıyor..
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.