PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : 207 1.6 hdi 3000 devir sonra kösülme ve gitmeme..



Satanael
10-03-2016, 18:02
Son haftada aracımda Ciddi cekiş düşüklügü ve gitmeme sorunları baslamıstı.Cihaza bagladıgımızda selenoid valfin bozuk oldugu kanısına varıldı ve yenisi ile değiştirildi..

Aracın üzerinde 215/45R17 lastikler mevcut ama süratte bunların etki edecegini pek düşünmüyorum.bugun uzun yolda bi deneyeyim dedim aracı arac gene 3000 devir bandından sonra hantallaşmaya baslıyor max 150 yaptım arac 160 yapmıyor.

selenoid valf değişmeden önce arac tamamen hantaldı ama şimdi alt devirlerde roket gibi olmasına rağmen 3000 devirden sonra resmen nazlanıyor hızlanmak icin ve 150 km max süratı gecmiyor arac.. 1.6 hdi 90 hp 207 arac icin bu bence hicte normal degil...

işin kötü yanı aracı alalı 15 gün falan oldu.benden onceki sahıs triger değiştirdigini söylemişti ve yan korumaklıkları actıgımız zaman trigerin yeni oldugunu gördüm acaba diyorum sente atlakta bundanda kaynaklı olurmu? sonucta 2000-3000 devir arası arac cok güzel ivmeleniyor ama 3000 den sonra resmen kesiliyorki 5. vites tamamen ölü durumda..

ikinciside acaba diyorum hala daha selenoid valf arızası devammı ediyor? komple vakumlara baktılar ama vakum hortumlarınıda değiştirmek gerekirmi acaba?

Debriyaj pedalı yukarılara dogru kavrıyor ama ben kacırdıgını daha rampada bile hissetmedim bununda bi dezavantajı olurmu?

daha önce böyle bi durum ile karsılasan arkadaslar varsa bi yardımcı olurlarsa sevinirim.

fiat illallah dedirtmişti peugeot da ondan aşagı kalmıcak heralde.

Birkan61
10-03-2016, 18:23
Ayni sorunu 1.3 mjet puntomda yasamistim, egr temizligi veya ipali- emme manifoldu temizligi- yeni akismetre ve enjektor temizligi ile harika olmustu. Sifir arabaya yazilim yapmissiniz gibi dusunun o duygulari yasadim :)

benim araba 88bindeyken olmustu bu durum

Lanet olasi kurumlar ve sensor arizalari genelde bu sikintilara yol aciyor

Satanael
10-03-2016, 18:40
benim aracımda suan 90 binde. dediğiniz gibi birde bunlara bakmak lazım. egr iptalini düşünüyordum buda üstüne tam denk geldi. birde egr iptali sonrasında egsoz emisyonda falan sıkıntı yasanıyormu acaba?

RSX
10-03-2016, 18:42
Kardesim benim baskim bitikken 210 goruodum hafif egilimli yolda bi video cekip youtube yukleyip paylassana burdan

B.Koçer
10-03-2016, 18:49
benim aracımda suan 90 binde. dediğiniz gibi birde bunlara bakmak lazım. egr iptalini düşünüyordum buda üstüne tam denk geldi. birde egr iptali sonrasında egsoz emisyonda falan sıkıntı yasanıyormu acaba?

EGR ile ilgili kısımda sorun yaşamadım . Dışarda yaptırmanız lazım emisyonu .

Sizin aracın sıkıntısı baska baska gibi izmire gelme sansınzı varmı :) çözelim işinizi

Satanael
10-03-2016, 19:03
EGR ile ilgili kısımda sorun yaşamadım . Dışarda yaptırmanız lazım emisyonu .

Sizin aracın sıkıntısı baska baska gibi izmire gelme sansınzı varmı :) çözelim işinizi


hani 1 kac saatlik mesafe olsa eyvallahta izmir biraz uzak kacar Bursa'dan. İlgi alaka icin cok teşekkürler yeniden..

Bakalım yarın selenoidi değiştirdigimiz firmaya yeniden gidicem arkadasımın yeri zaten.Tekrar cihaza baglayıp bakarız bi hata falan varmı olmadı obd 2 den cihaza baglı tekrar yol testine cıkıcaz tekrar baksın bakalım 3000 devir sonrası basınc azalması varmı? varsa gerekeni yapacaktır zaten.

burdanda bişi cıkmazsa tamirciye gecerim aklımda vardı zaten su sente muhabbeti biraz değil baya bi süpheciyim bu konuda.. ona bakarız acmıskende emme falan temizletirim.. olmadı egr yede bi kör tapa...

Cok bahtsızım yeminle..hani pimpirikli oluncada bizimi buluyor hep anlamadım... Bazen diyorum hani baskası binse anlamaz bile ama ben kullandıgım icin var bi sıkıntı biliyorum... hadi hayırlısı bakalım.. gece gece bunalım yaptı gene bana :S

forwett
11-03-2016, 11:12
bence triger değişiminden sonra aracın sentesi atlamış. Bu tip durumlarda yüksek hızlarda sıkıntı yaşayan birkaç arkadaş olmuştu.

LnchCntrl
11-03-2016, 12:17
Sentede problem olma ihtimali yüksek, dalgalı çalışma da var mı ?

Kaç model ? Ayrıca partikül filtresi var ise iptal edin .

Satanael
11-03-2016, 18:57
bence triger değişiminden sonra aracın sentesi atlamış. Bu tip durumlarda yüksek hızlarda sıkıntı yaşayan birkaç arkadaş olmuştu.

olabilir aracı aldıgımda gitmeme sorunu yüzünden baya bi zorlamıstım.daha sonra selenoid valf değişince arac roket olmuştu.fakat 3000 devir sonrası aracta yeniden kasma turbo basıncında azda olsa düşüp düşüp yükselmeler oluyor.

Bugün selenoid valf değişimi yaptıgımız yerde cihaza baglayıp bilmem kac km yol testine cıktık.firma sahibi eski bi arkadasım zaten.oda onayladı evet abi dedi dediğin gibi basınc bilgisayar verilerindede görüldügü gibi düşüyor yeniden toparlıyor dedi.

Baya bi öylemi yapsak böylemi yapsak dedikten sonra geri gelip katalizörün ordan egsoz sistemini ayırdık azda olsa hani zarar vermicek şekilde birde böyle bakalım aracın egsoz gazını atmasında sıkıntı olabiliyormu dedi.bu şekilde yanımızda teknik ekibinden bi arkadas ilede yola cıktık aracı kullanan o oldugu icin abi sorun gözümüyor sanırım katalizor doldugu icinde yapabilir dedi. yakın zamanda baska bi aractada aynı sıkıntıyı yaşamış bakalım katı boşaltıyoruz suan icin düz boru cektirip yerine geri takıcaz sanırım bu şekildede cözülecek..

Ama dediginiz gibi sente muhabbeti kafamda soru işareti onuda en kısa zamanda baktırmayı düşünüyorum..



Sentede problem olma ihtimali yüksek, dalgalı çalışma da var mı ?

Kaç model ? Ayrıca partikül filtresi var ise iptal edin .

Aracta partitkül filtresi bulunmuyor.. aracta herhangi bi dalgalı calısma vs hic bişi yok. hatta cok sessiz calısıyor diyebilirim..

Satanael
12-03-2016, 23:32
Sorun tıkanan katalizörden cıktı arkadaslar..

No23
13-03-2016, 14:52
Sorun tıkanan katalizörden cıktı arkadaslar..

sıkıntınızın kolayca giderilmesine sevindim, keyifli sürüşler. katalizörü iptal mi ettirdiniz yoksa temizlettiniz mi? bende bursada oturuyorum nerede yapıldı işlem.

Satanael
13-03-2016, 15:13
Katalizörü komple söküp zaten tıkanan petekleri icinden alındı düz boru cekildi icine geri takıldı.

arıza tespiti işçilik falan filan hepsi Sürat dizel firmasında yapıldı.. İşçilik ilgi alaka esnaflık olarak cok harikalar hakikaten.Faruk usta cok emek harcadı cidden. defalarca yol denemesine cıktık obd2 den cihaza baglı sekilde en son katalizör boşaltıldı şimdi resmen cekiş falan cok harika... en son arac bittikten sonra bi otoban yaptık orda gazladı abi düzeldi dedi öyle teslim etti aracı hatta:D İşin garibi Faruk usta eski arkadasım cıktı 6-7 senedir görüşmemiştik güzel tesadüf oldu bu sayede :D

Hani gözüm kapalı olarak tavsiye edeceğim yerlerden birisidir.Turbo bakım tamir işleri üzerineler zaten.esnaflık ilgi alaka dediğim gibi muazzam..

KÖROĞLU
13-03-2016, 15:30
110 luk 1.6 HDİ c4 üm var. 1 ay önce enjektör diplerinde mazot var diye bıraktım. Bakım yapıldı keçe o ring falan değişti. Neyse araç geldi 15 gün sonra yine aynı sorun olduğunu farkettim.

Dün bıraktım düzeltsinler diye, bir tane keçe bozukmuş onu yaptılar. gel gelelim dün çatır çatır devir çevirip giden arana inanılmaz hantallaştı. Resmen gitmiyor.

Ve diğer ilginç olan birşey biraz gaza oturduğumda enjektörden sanırım bir şakırtı geliyordu artık o da gelmiyor.

Arabaya yapılan tek şey, keçe değişti. bir de turbo emme tarafındaki turuncu conta değişti. Basınç kaybı mı var acaba ?

Enjektör sök-tak yaptıktan sonra tanırma vs gibi bişey yapılıyor mu ?

Araba şuan atmosferik araç gibi. turbo devreye girdiğini hiç hissetmiyorum

KÖROĞLU
13-03-2016, 15:32
Ayrıca gaza basında daha önce olmayan bir ıslık var gibi, ve sanki havalandırmadan hava geliyor gibi gaza yüklenince, kontrol için gözle bakmam gereken biyer varsa inip bakayım.

forwett
13-03-2016, 16:50
Islık sesi varsa bütün turbo borularını kontrol edin basınç kaybı olabilir.

KÖROĞLU
13-03-2016, 18:48
Islık sesi varsa bütün turbo borularını kontrol edin basınç kaybı olabilir.

Gözle kontrol ettim tüm kelepçeler tamam. Yani ilginç olan şu turbo hortum contası yırttıkken araba çok iyi ivmeleniyordu. Borulara bir daha bakayım.

Satanael
13-03-2016, 21:13
110 luk 1.6 HDİ c4 üm var. 1 ay önce enjektör diplerinde mazot var diye bıraktım. Bakım yapıldı keçe o ring falan değişti. Neyse araç geldi 15 gün sonra yine aynı sorun olduğunu farkettim.

Dün bıraktım düzeltsinler diye, bir tane keçe bozukmuş onu yaptılar. gel gelelim dün çatır çatır devir çevirip giden arana inanılmaz hantallaştı. Resmen gitmiyor.

Ve diğer ilginç olan birşey biraz gaza oturduğumda enjektörden sanırım bir şakırtı geliyordu artık o da gelmiyor.

Arabaya yapılan tek şey, keçe değişti. bir de turbo emme tarafındaki turuncu conta değişti. Basınç kaybı mı var acaba ?

Enjektör sök-tak yaptıktan sonra tanırma vs gibi bişey yapılıyor mu ?

Araba şuan atmosferik araç gibi. turbo devreye girdiğini hiç hissetmiyorum

Herşeyden önce araca bakan firma cok önemli ben bunu en son yaşadığım olayda anladım..İlgi alaka onuda gectim sonuc odaklı calısma cok önemli.

Eğer sıkıntınız devam ediyorsa araca müdahalede bulunan yerlerin kapısını tekrardan calacaksınız ve sorununuzu dile getiriceksiniz.Eğer yakıt sistemi ile ilgili bi sorun varsa pompacılar turbo ile sıkıntı varsa turbocular bakıyorlar böyle sorunlara... ilk önce bende pompacıya gitmiştim oradaki usta direk turbocuya yönlendirmişti..

Benimde aracı aldıgım ilk zamanlar arac bazen deli gibi turbo basıncı basıyordu ucuyordum bazense sanki eşşek gibi aban aban gitmiyordu.. aracı cihaza bagladıgımızda turbo basıncının düşük hatası ile karşılaştık ve ustamın dedigi üzere elektrovalf denen selenoid valf değişti zaten aracın gidişide bu saatten sonra ciddi manada değişti. onuda gectim obd2 den laptopı bagladık olması gereken veriler ile aracın anlık verileri sayfasından yol tecrübesine cıktık burada aracın 2000-3000 devir bandında turbo basınc manasında cok iyi oldugunu gördük hic bir sıkıntı yoktu fakat 3000 devir sonrasında yada tam o devir bandında 2000 küsür olan basınc 1700 civarına düşüyordu bazen ve bu gaz pedalındada hissediliyordu.. ve arac 5. vites 150 km de kalıyordu.. daha sonrasında daha önceki tecrubesinden abi katalizor tıkalı olabilir gecenlerde böyle bi arac geldi dedi burasıda deneyim kısmıydı tabi.azbiraz riski olsada katalizörü turbodan ayırıp allaha emanet cıktık yola :D sorun yoktu sonrasında katalizörü boşalttık ve aracın gercekten suanki performansı eskisi ile daglar var..2-3 vitesler 4000 devir bandına kadar dolu dolu geliyor. 4. vitesten sonra biraz dogal olarak hantallaşma başlıyor oda dizel sanzuman oranlarında normal bence..

Fakat şunu cok iyi anladım hani direk aracı cihaza baglayıp hatayı görmek sorunun cözümü icin önemli ama cihaza baglı yola cıkıp denemeler esnasında basınc degerleri hava emme değerleri bunlarıda görmek daha önemliymiş bence.. bazen turbo basıncındaki ani düşme yada dalgalanma bile cok sey değiştiriyor aracın gidişinde..

ıslık sesi geliyorsa dediğiniz gibi kacakta olabilir yada turbo milinizde olan bi sıkıntıda ıslık seklinde duyulabiliyor yada bunuda duyuyor olabilirsiniz.. iyi bi ustaya güzelce baktırmanız gerekiyor.... vakum sisteminizdede belki kacak olabilir.

umarım kısa vadede sorununuzu cözersiniz.

Satanael
13-03-2016, 21:18
Birde benim merak ettiğim aracın katalizörünü söktükten sonra sanki yakıt miktarıda biraz arttı. daha önce sorunlardan dolayı gitmiyordu orasıda kesinde hani az biraz gazlama ile 90 hp 1.6 hd 207 şehir icinde 7-7.5 yakmaya basladı...

Düz yolda denedim stabil hızlarda 6 kusurlara düşüyor ama ne bileyim 7.5 ları görmek cok geldi sanki bana...2000-3000 devir bandı arasında kullanıldıgında 7 den asagıya düşmicek gibi..

Bu motordan kullanan arkadasların yakıt ortalamaları nelerdir acaba? Aracın üzerinde 215/45R17 lastikler var bunlarda cok etken olurmu acaba?

B.Koçer
13-03-2016, 22:38
Birde benim merak ettiğim aracın katalizörünü söktükten sonra sanki yakıt miktarıda biraz arttı. daha önce sorunlardan dolayı gitmiyordu orasıda kesinde hani az biraz gazlama ile 90 hp 1.6 hd 207 şehir icinde 7-7.5 yakmaya basladı...

Düz yolda denedim stabil hızlarda 6 kusurlara düşüyor ama ne bileyim 7.5 ları görmek cok geldi sanki bana...2000-3000 devir bandı arasında kullanıldıgında 7 den asagıya düşmicek gibi..

Bu motordan kullanan arkadasların yakıt ortalamaları nelerdir acaba? Aracın üzerinde 215/45R17 lastikler var bunlarda cok etken olurmu acaba?

2-3 güne düşer yakit :)

Satanael
14-03-2016, 02:25
2-3 güne düşer yakit :)

Nasıl yani :D mantığı ne bunun :D

No23
14-03-2016, 10:28
Katalizörü komple söküp zaten tıkanan petekleri icinden alındı düz boru cekildi icine geri takıldı.

arıza tespiti işçilik falan filan hepsi Sürat dizel firmasında yapıldı.. İşçilik ilgi alaka esnaflık olarak cok harikalar hakikaten.Faruk usta cok emek harcadı cidden. defalarca yol denemesine cıktık obd2 den cihaza baglı sekilde en son katalizör boşaltıldı şimdi resmen cekiş falan cok harika... en son arac bittikten sonra bi otoban yaptık orda gazladı abi düzeldi dedi öyle teslim etti aracı hatta:D İşin garibi Faruk usta eski arkadasım cıktı 6-7 senedir görüşmemiştik güzel tesadüf oldu bu sayede :D

Hani gözüm kapalı olarak tavsiye edeceğim yerlerden birisidir.Turbo bakım tamir işleri üzerineler zaten.esnaflık ilgi alaka dediğim gibi muazzam..

bende ilerde turbo bakımı düşünüyorum, bursa da bildiğim iyi turbocu yok bu nedenle arayıştaydım, araştırdım iyi bir yere benziyor zaten. ekipmanlarını sıralamışlar sitelerinde bayağı bir ekipman var. çalışma alanı geniş. fiyat olarakta iyiyse turbo bakımını orda yaptırabilirim. ancak keşke katı boşalttırmasayınız, pahalı bir parça. sökülüp yerine downpipe yaptırabilirdiniz. yakıtınızın biraz artması normal. jant lastiğinde etkisi muhakkak vardır. hava filtrenizi ne zaman değiştirdiniz bilmiyorum ancak 5000 km de bir değişirseniz çok daha iyi olur 20 liralık malzeme, hem yakıt hem turbo için faydalı olacaktır.

KÖROĞLU
14-03-2016, 10:57
@satanel,

Aracı dediğim gibi enjektör dibinden gelen mazot için bıraktım. O kısım hallolmuş ama araba 90 hp lik atmosferik gibi gidiyor.

1800 gibi ıslık gelmeye başlıyor ama pedalı döşemeye dayamama rağmen kimse yok. 1 günde bu kadar fark etmesi imkansız.

Ya enjektörlerde bir sorun oldu sök -tak esnasında. Ya da başka bir şey var baktıracağım. Aracın yanında olma şansım yok h. içi ve sonu sanayi açık saatlerde iş yerinde oluyorum maalesef.

Satanael
14-03-2016, 18:34
bende ilerde turbo bakımı düşünüyorum, bursa da bildiğim iyi turbocu yok bu nedenle arayıştaydım, araştırdım iyi bir yere benziyor zaten. ekipmanlarını sıralamışlar sitelerinde bayağı bir ekipman var. çalışma alanı geniş. fiyat olarakta iyiyse turbo bakımını orda yaptırabilirim. ancak keşke katı boşalttırmasayınız, pahalı bir parça. sökülüp yerine downpipe yaptırabilirdiniz. yakıtınızın biraz artması normal. jant lastiğinde etkisi muhakkak vardır. hava filtrenizi ne zaman değiştirdiniz bilmiyorum ancak 5000 km de bir değişirseniz çok daha iyi olur 20 liralık malzeme, hem yakıt hem turbo için faydalı olacaktır.

Bi cok firmanın bayiliğini yapıyormus zaten. dediğim gibi gidersenizde memnun kalacagınız yerlerden birisi..


@satanel,

Aracı dediğim gibi enjektör dibinden gelen mazot için bıraktım. O kısım hallolmuş ama araba 90 hp lik atmosferik gibi gidiyor.

1800 gibi ıslık gelmeye başlıyor ama pedalı döşemeye dayamama rağmen kimse yok. 1 günde bu kadar fark etmesi imkansız.

Ya enjektörlerde bir sorun oldu sök -tak esnasında. Ya da başka bir şey var baktıracağım. Aracın yanında olma şansım yok h. içi ve sonu sanayi açık saatlerde iş yerinde oluyorum maalesef.

Peki turbo hortumlarına bakma imkanın oldugumu gaza basıldıgında hani surdan ses geliyor diyebilecegin bişi varmı? Hani turbodanmı geliyor ıslık yoksa hani bi yerden kacakmı var onu anlamak lazım önce..Turbo sonucta bu garantisi yok dün bişi yokken bugün ıslık calmaya baslar :D en garantisi sizin iş yaptıgınız firma ile tekrardan görüşmeniz..

KÖROĞLU
18-03-2016, 14:08
Bi cok firmanın bayiliğini yapıyormus zaten. dediğim gibi gidersenizde memnun kalacagınız yerlerden birisi..



Peki turbo hortumlarına bakma imkanın oldugumu gaza basıldıgında hani surdan ses geliyor diyebilecegin bişi varmı? Hani turbodanmı geliyor ıslık yoksa hani bi yerden kacakmı var onu anlamak lazım önce..Turbo sonucta bu garantisi yok dün bişi yokken bugün ıslık calmaya baslar :D en garantisi sizin iş yaptıgınız firma ile tekrardan görüşmeniz..

İşten dolayı başında durma şansım olmadı, ama mazot hortumu tıkanmış.

Araba kağnı mode dan süper sport mode a aldı sanki kendini. :)

tolga_55
20-03-2016, 14:51
Arkadaslar 1.6 hdi 110luk aracim var. Araba bazen cok guzel yueuyo bazende 2500 devire kadar feci kotu . Yeri geliyo torku 1700 devirden vermeye basliyo catir catir. Akismetrem arizali.kizdirma rolesi arizasi gorunuyo. Turbo elektrovanasini dun degistirdim
Aracta soft yazilim .egr iptali ve dpf iptali yapildi.
Yazilim oncesindede bazen cok canli bazen kotu perofrmans sorunum vardi. Bu air doser denilen bir dalga var ondan supheleniyorum. Daha once basina gelen var mi ?

tolga_55
20-03-2016, 14:52
Bu performansın iyi oldugu zamanlar enjektor calisma sesini duyabiliyorum camlar açıksa normal saglikli ses geliyo. Ama vasat oldugu zamanlar o ses yok

CemBerk
20-03-2016, 20:26
akışmetre diyorum ben. benim de şu ara fişi çekik geziyorum daha önce kesildiği yokuşta şuan yardıra yardıra çıkıyor.

Satanael
23-03-2016, 00:04
akışmetre diyorum ben. benim de şu ara fişi çekik geziyorum daha önce kesildiği yokuşta şuan yardıra yardıra çıkıyor.

fişi cekildiginde okuyamadıgı icin hata vermiyormu arac?

CemBerk
23-03-2016, 13:15
hata veriyorsa da arka planda veriyor yani herhangi bir arıza lambası falan yanmıyor şuan için. düşünceme göre fişi çekince stabil bir değer gönderip ona göre mazot yolluyor ve yakıtta artış oluyor. daha önce 5.5 ortalamayla gezerken fişi çekip 1 hafta kullanmayla 6.5 ortalamaya yükseldi