Orijinalini görmek için tıklayınız : turbo...
TURBO CİVİC
15-11-2008, 18:34
biliyorum blowsuz kullanmak zararlı...ama cogu yabancı videolarda direk turbo sesi var.bu adamlarımn turbosu cortlamıyomu?asıl sorum kısa sureli kullanımlar icin bow kullanmasak cabuk zarar gorurmuyum(turbo)
bişe olmaz. her bovsuz turbo ölseydi :)
dv tak
canın sıkılınca bov tak
bişe olmaz. her bovsuz turbo ölseydi :)
saçma sapan konuşmayın lütfen bov bir gerektir pal parçalayan yataklarını bozan turbolar var bişey olmaz diyip kesip attırmak yanlış dizelleri diyosanız onlardada var benzinli motorlardada var surge kötü birşeydir olması istenmez
Saçma sapan konuşan yok öncelikle belirteyim. Lütfen daha düzeyli başlayalım yazıya. BOV olmazsa hemen turbo yanar kül olur diye bir şey yok. Siz böyle düşünüyorsanız orasını bilemem. Pardon da hangi dizelde firma çıkışı BOV takılı öğrenebilir miyim? Ya da hangi turbo benzinde?
Saçma sapan konuşan yok öncelikle belirteyim. Lütfen daha düzeyli başlayalım yazıya. BOV olmazsa hemen turbo yanar kül olur diye bir şey yok. Siz böyle düşünüyorsanız orasını bilemem. Pardon da hangi dizelde firma çıkışı BOV takılı öğrenebilir miyim? Ya da hangi turbo benzinde?
sizin bov dediğiniz illa ses çıkarmasımı gerekiyor acaba? dizellerde benim gördüklerimde ve uğraştıklarımda hep elektrik ile çalışan bov var aynı zamanda daha benzinli bir motorda bov olmadığını görmedim eğer örnek var sunarsan iyi olur sevinirim neden böyle bir saçmalık yapılmış araştırmak isterim hemen yanar kül olur diyen yok, ama yanlış bir uygulama surge hiç bir şekilde istenmez motordan geri dönen fazla hava pali ters yönde dönmeye zorlayacak şekilde kuvvet uygulayacaktır bunun az yada çok olması pek bir şey ifade etmiyor uzun yada kısa vadede zararlı bir durum söz konusu ve bu yüzden pali kıran yataklarına zarar veren turbolar mevcut
saçma kısmı şahsınıza değil yazdığınız yazıya
vag grubu icin 710n oem diverter valve, ses cikarmaz ama gorevi bov ile ayni..
http://www.mjmautohaus.com/catalog/images/06A145710N.jpg
M_PROJECT
15-11-2008, 21:49
subaru dada var evoda da . audi turbolarda . vs vs hepsinde var .
butun yeni jenerasyon turbo arabalarda bow vardir. degisik isimler ve tipler altinda hepsi ayni gorevi yaparlar. genelen recirculating dedigimiz, olculmus havayi tekrar emis hattina veren sistem tercih edilir.
genelde stock olarak bow deılde dıverter valve dıye gecıyor.tool'un resmını koyduguda 1.8t'lerde kullanılan dıverter valve zaten kendısıde belırtmıs.cıhan arkadas sanırım stock makınalarda bow sesı duymadıgı ıcın yok dıye bılıyor.dıverter valve olan makına,fıltresıde stock yanı kutu ıcıyse eger cok cok az ses cıkarır.
TURBO CİVİC
16-11-2008, 02:06
benim sorma sebebim turbo sesini cok seviyorum ondandı:rolleyes:ama halen yabancıların o sesine deli oluyorum,yapmamak icin kendimi zor tutuyorum:pzamanında bir kac gunlukte olsa ole gezdim:rolleyes:her ne kadar zararlı oldugunu bilsemde sordum.tesekkur ederim:icon_tup:
surging sesine benzer ses verebilen bovlar var eğer bulabilirsen onları kullan dicem ama bence ses takılma çok:) işlevi önemli surge yapmasın basınç kaçırmasın kafi:)
TURBO CİVİC
16-11-2008, 12:06
dogru soluyorsun.tesekkurler
KSK-VTEC
16-11-2008, 12:09
Peki bow kelebeğemi yakın olursa iyidir yoksa turboyamı
egeturbo
16-11-2008, 12:15
kelebeğe yakınken .Bizde bu konuyu dükkanda kendi aramızda tartışmıştık genelde yüksek güçlü araçlarda kelebeğe daha yakın takıyorlar.
Benim okuduğum yabancı makalelerde genelde turboya yakın montaj yapın deniyordu. Ama kendim denemedim bilemiyorum. Ben olaya BOV açısından yaklaştığım için araçlarda yok dedim. Aynı işlevi yapan başka parçalar olayını düşünmedim. O zaman arkadaşın işi daha da kolaylaşıyor. O parçalardan bir tane taksın ve sessiz şekilde işini halletsin :) Tabi sonradan montajı BOV gibi kolaysa.
kelebeğe yakınken .Bizde bu konuyu dükkanda kendi aramızda tartışmıştık genelde yüksek güçlü araçlarda kelebeğe daha yakın takıyorlar.
Arda biraz daha açar mısın? Neden peki?
çokta yakın olmasına gerek yok akış düzenini engelleyebilir bovun varlığı daha uygun bir uzaklık seçilebilir, turbo çıkışı daha uygun bence(turboya daha yakın)
surging sesine benzer ses verebilen bovlar var eğer bulabilirsen onları kullan dicem ama bence ses takılma çok:) işlevi önemli surge yapmasın basınç kaçırmasın kafi:)
http://videos.streetfire.net/video/AMS-Evo-Bov-Sound-Track_198412.htm
^^http://i37.tinypic.com/fdedl2.jpg
http://videos.streetfire.net/video/AMS-Evo-Bov-Sound-Track_198412.htm
^^http://i37.tinypic.com/fdedl2.jpg
bunun olayı başka
egeturbo
17-11-2008, 07:54
Abi internette hazırlanmış çoğu turbo kitlerini inceleyin.Ben anlatıcamda siz anlamıcaksınız çünkü anlatmayı beceremicem :D
egeturbo
17-11-2008, 08:01
http://img230.imageshack.us/img230/8703/0705turp08zedelbrockhonoj6.jpg
http://img219.imageshack.us/img219/3340/sfraltimaturbokit1dm6.jpg
http://img291.imageshack.us/img291/1362/turbonetics011ro1.jpg
http://img230.imageshack.us/img230/8703/0705turp08zedelbrockhonoj6.jpg
http://img219.imageshack.us/img219/3340/sfraltimaturbokit1dm6.jpg
http://img291.imageshack.us/img291/1362/turbonetics011ro1.jpg
http://www.t04r.com/media/john_firth_update_01.jpg
bölede var Arda:) ama biraz dha farklı düşünmek lazım akışı engelliyorsa eğer emme kısmında bu biraz zarar verebilir performansa
KSK-VTEC
17-11-2008, 11:51
http://www.full-race.com/images/gallery/geoff/images/010.jpg
Benimkide böyle bişey bende turbo direk coolera giriyor ve hemen yanındada bov. Ben şuan memnunum sistemimdende aklıma takılan şu bov orda olması lag olayını artırırmı diye düşünüyorum neden derseniz gaz kelebeğinden turboya kadar olan tüm havayı bow boşaltacak bu yüzden lag yaparmı
eğer kaçak yada düşük basınçlarda kendini açmazsa bir problem olmaz ama cooler öncesi koymak belki biraz daha iyi olabilir oradaki havanın yoğunluğu daha az daha hacim daha fazla ama olduğu yerde iyi, iyi bir bovsa tahliyeyi iyi yapıyorsa sorun yok
KSK-VTEC
17-11-2008, 12:11
Bow tial benim, komple fullrace kit. benim derdim bow yeri ile alakalı lag olurmu olmazmı aslında
lag yapma nedeni olarak neyi düşünüyorsunuz yani fark olarak?
cooler sonrası konulduğunda zaten bov için ekstra boru/hacim çok fazla miktarda değil fr kitlerinde o yüzden farkı hissetmeyebilirsiniz muhtemelen cooler öncesi yada sonrası yerleşimle
ki muhtemlen fr bunun testini yapmıştır fark olarak ne söylerler bi konuşmak lazım aslında
valla bu konu ile ilgili bir cok forumda arastirma yapmistim sonra herkezin baglandigi bir ortak nokta var nereye takarsan tak :D dyno tesleri ile bir miata ustunde deneyenler bile vardi. Bow turbo tarafina takilarak olcum yapmislar ardindan emme manifoldu tarafina takip denemisler fark yoktu.
mertacar
17-11-2008, 16:25
bunun olayı başka
videodakı de guzelmıs.. bunun olayı ne?
NitroJunkie
18-11-2008, 16:27
Aslında en güzeli 2 tane koymak..
1 adet turbo çıkışına
1 adet kelebek öncesine
Fazla BOV göz çıkarmaz.. :D
kısa sürede hiçbişey olmaz turbo sağlamsa arkadaşın bov arıza yapmıştı 2000 kmdir kullanıyor dibini çıkararak sıkıntı yok ama takılsa daha iyi ben olsam takardım için rahat eder :)
şu an birşey olmadığı olmayacağı anlamına gelmez:) eğer anlamsız bir parça olsaydı zaten bov yada diğer elemanlar yapılmazdı , 5k km 2bar+ üstü bovsuz şekilde kullanın yatak boşluklarını ölçün eskisiyle ne gibi fark var deneyin
mertacar
24-11-2008, 20:59
bunun olayı başka
videodakı olay tam olarak ne oluyor diye sormustum ama goren olmadı sanırım..
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.