Orijinalini görmek için tıklayınız : Sürekli yırtılan hortum.... Çare yokmu :)
Yiğit G.
18-03-2016, 23:18
Bikaç hafta önce yazılımdan sonra teste çıktık , dipgazdan sonra bir an araba kesti motor ışıgı yandı... Hatta ben baya panik yaptım sağolsun arkadaş korkma falan teselli etti :D Basıyorsun araba gitmiyor ama.. Turbo basınç düşüklüğü hatası veriyor... Önce silikon hortumdan falan sandık... Meğerse bu oksijen sensorunden çıkan ince hortumlar varya tam bilmiyorum ne olduğunu o yırtılmış... Cold air biraz aşagı kastırıyor o hortumu... Neyse kestik yırtılan yerden yeniden taktık araba 10 numara oldu... Bugun eve dönerken çevreyolunda bi kapatayım dedim pat motor ışıgı yandı... Haydaaa dedim yine mi... Arabayı park ettim şimdi baktım ki yırtılmaya başlamış yine aynı yerden...
Mavi servise gittiğimde hortumu gösterdim kaliteli bir hortum olduğunu söylediler.Ama bugun yine yaptı.. Hani cold air biraz aşagı kastırıyor ama azcık yani o kadardna yırtılması sürekli mantıksız geliyor... Isınınca mı acaba büküldüğü yerden yırtılıyor ??? Buna nasıl bir çözüm bulurum resimleri ekliyorum...
Öncelikle motorum ve bahsettiğim aşagı bükülen hortum
http://i.hizliresim.com/WkQgm8.jpg
http://i.hizliresim.com/3LqvQM.jpg
İlk yırtıldığında (sarı kelepçelerin ordan kopmuş)
http://i.hizliresim.com/GR0PaZ.jpg
Buda 5 dakka önce çektim... Zaten motor ışıgı yandıgında tahmin ettim yine orası oldugunu bu defa araç kesmedi gazı oda sebebini açınca gördüm yeni yeni yırtılmaya başlamış...
http://i.hizliresim.com/6PXrdv.jpg
http://i.hizliresim.com/y53Ngj.jpg
Ne yapabilirim bu hortumu ?? Yana alsamda hortumu yine aşagı doğru bükülüyor çok bir fark olmayacak... Bide gözükmesin tabi yanda çirkin duruyor... Birşeyle falan mı kaplasam ?? Veya daha kalitelisini bulabilrimiyim ? Ha bide şeyi düşündüm acaba cold air'in köşesimi kesiyor ? Ama o kadar keskin değil orası yani kesecek kadar...
Cold airin hortum üstüne denk gelen kısmına slikon destek koyun, keskin gözükmese de hareket ede ede direkt kesip atar. Hortumunda kesilen kısmına yanmaz sargı felan sarın belki daha dağlam olur.
Sıcaklığı hortumda tutması vs dezavantaj olur mu bilmiyorum ama koli bandıyla sarıp bir dene istersen :) Çok ısınıyorsa en fazla yanık kokusu yapar biraz
Veya aynı yere uygun metal, çelik örme hortum uydurulabiliyorsa?
İnternette biraz araştırdım ama bu kiti çok kullanan yok gibi. Filtre kitini komple söküp tekrar montajlamayı denedin mi? Belki altta bir ayak falan vardır oturması gereken ama boşa düşüp hortuma baskı uyguluyordur?
BahadırALTUN
19-03-2016, 07:58
Sanki filtrenin hortum değen kısmı araba çalışırken olan titresimden testere gibi hortumu kesiyor. Ben olsam hep aynı yerden kesiliyor/deliniyorsa oraya metal kelepçe takar, kepelceyle filtre arasına ses izolasyonu için sert lastik tarzı bir şey koyup denedim.
o2 sensoru degıl dump valve ın n75 valfı o
sonucta araca sonradan takılan bır sensor oldugu ıcın
montaj yerını degıstırırsenız
yırtılma yapmaz
forge nın horumları kalıtelı kolay kolay yırıltılmaz ama muhtemel cooler a deydıgı ıcın hortum yırtılıyor veya cok kasıtıgı ıcın de kopabılır
tornado38
19-03-2016, 18:23
gazlayınca motor bir tarafa kasıyor veya gazdan ayak çekilince oraya sürtüyor kesin hanginin yerini değiştireceğinize karar vermeniz lazım deneme yapmak için el frenini iyice çekip arabayı yürütecekmiş gibi viteste zorlatın bakın kontrol edin mutlaka sürtüp kesiyordur hortumu
dragon07
19-03-2016, 18:29
tornacıda bi tane S boru kıvırtın bakırdan problem yaşamazsın
Yiğit, Mertcan'ın dediği gibi en sağlıklısı aşağıdaki yerden söküp farklı bir yere taşımak;
http://i.hizliresim.com/ZkEb4o.jpg (http://hizliresim.com/ZkEb4o)
Yiğit G.
19-03-2016, 23:09
Yeri güzel ya :D Bilgisayarda sıvı sogutma hortumları içim kullandığım şu parçalardan var elimde.. hortum buna uyarsa kullanabilirim
https://www.dazmode.com/store/uploaded/thumbnails/db_file_img_6826_800xauto.jpg
filtre kabının olduğu yer motor kasılmalarında hareket ederek hortumu traşlıyo orda:o ya hortumun üzerine kalın kauçuk,takoz vs birşey sabitleyin yada yerini değiştirin,birde basınç borularını cırt kelepçe ile değilde civatalı sıkma kelepçe ile sıkın kaçırma ihtimalini sıfıra yakın düşürmüş olursunuz
Ya hortumun konumu değişecek, ya da araya hortumu koruyucu malzeme konumlandırılacak. İyi gazlamalar.
Bu kadar uzun dusunmeye gerek yok
Ayni capta kaliteli silikon hortum alin takin, bi daha bisey olmaz
O hortum dayanikli olsaydi patlamazdi
Yiğit G.
20-03-2016, 18:32
Bu kadar uzun dusunmeye gerek yok
Ayni capta kaliteli silikon hortum alin takin, bi daha bisey olmaz
O hortum dayanikli olsaydi patlamazdi
Özellikle mavi serviste ustalara gösterdim kalitesizmi değiştireyim diye kopan parçaya baktılar , kaliteli bir hortum bu dediler... Ama işte saçmalık çünkü hava filitresinin altı değen yeri keskin değil... Yırtılan yeri dün elektrik bandı ile sardım motor ışıgı söndü düzeldi... Önce tekrar kesip arkadaşların dediği gibi metal kelepçe atıp , filitreye değidiyi yere bir parça koyucam.Kesmesin diye... O zaman da yırtılırsa demekki hortum boktanmış. İşin garip yanı gazlayınca yırtılıyor.. Arkadaşın dediği gibi acaba gazlarken motor aşagı yukarı oynuyor da hava filitresi sabit kalıp sıkıştıyırda kesiyor mu o parçayı oda geldi aklıma...
rain man
21-03-2016, 11:21
Konu ile pek alakalı değil ama Turbo üst bağlantı hortumları değiştikten sonra direksiyonun arkasından ufürüm geliyor.
Acaba tekrar mı çıktı, normalde o sesi yapmazdı. Konuyu görünce sormak istedim.
Özellikle mavi serviste ustalara gösterdim kalitesizmi değiştireyim diye kopan parçaya baktılar , kaliteli bir hortum bu dediler... Ama işte saçmalık çünkü hava filitresinin altı değen yeri keskin değil... Yırtılan yeri dün elektrik bandı ile sardım motor ışıgı söndü düzeldi... Önce tekrar kesip arkadaşların dediği gibi metal kelepçe atıp , filitreye değidiyi yere bir parça koyucam.Kesmesin diye... O zaman da yırtılırsa demekki hortum boktanmış. İşin garip yanı gazlayınca yırtılıyor.. Arkadaşın dediği gibi acaba gazlarken motor aşagı yukarı oynuyor da hava filitresi sabit kalıp sıkıştıyırda kesiyor mu o parçayı oda geldi aklıma...
hocam o hortum senin N75 boost selenoidine bağlı
diğer ucuda turbo salyangozuna yada turbo wg ye gidiyor
yani gazlayınca orada turbo basıncı oluşuyor, kaç peak basıyor turbo?
1.4 barmı? işte gazlayınca o çok kaliteli hortum dayanmadığı için 1.4 bara patlıyor olay bu.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.