Orijinalini görmek için tıklayınız : 1.4 TSI R8 Bobin Sorunsalı
Merhaba,
Yazılımlı TSI motorlarda missfire sorununu bütün dünya biliyor. Forumlarda ngk bkr7eix buji ile sorunu çözen var çözemeyen var ancak kırmızı kafa R8 bobini denilen her derde deva 06E-905-115-E kodlu bobin ile kesinlikle çözüldüğü ifade ediliyor.
Bende yetkili servisten bu bobinleri temin ettim zaten bozulan bobinlerimi bu sefer R8 bobin ile değiştirip missfire sorunundan kurtulayım...
Orjinalleri sökerken en zoru 1.bobindi üzerinden geçen borular yüzünden uğraştırdı, kendisi değiştirmeyi düşünen varsa 2 defa düşünsün derim...
http://i.hizliresim.com/m6Jaj1.jpg (http://hizliresim.com/m6Jaj1)
bobinler orjinallere göre yüksek olduğu için boruların yerlerini biraz değiştirmek gerekti. bu işin kolay kısmıydı ve resimde gördüğünüz gibi işlem tamamlandı sayılır...
http://i.hizliresim.com/7gypEW.jpg (http://hizliresim.com/7gypEW)
motor kapağı artık kapanmıyor, kapağın üzerinede bir vakum hortumu giriyordu ne yapacağımı bulamadım ilk sorunum bu oldu...
http://i.hizliresim.com/PkOA49.jpg (http://hizliresim.com/PkOA49)
neyse dedim kapağı kapatmadan arabayı çalıştırayım durum nedir görelim dedim ancak araba çalışmadı... ve şimdilik orjinale geri döndüm.
sizlere sorum;
1. bobinler neden arabayı çalıştırmadı
2. kapak üstündeki vakum hortumuna ne yapılabilir.
şimdiden herkese teşekkürler
Levent Y.
21-03-2016, 08:45
Bir elektrikciye ihtiyacınız var soketler birebir aynı olmadıgı icin calıstırmıyo, baglantı noktalarının ayarlanması gerekiyo
Tholl-ga
21-03-2016, 09:05
birazdan buraya R8 bobin tsi da hiç bir işe yaramıyor yorumu gelicek
KA®ANLIK
21-03-2016, 09:12
1.4 TSI ın R8 için kablolaması farklıdır.
Direk fişleri takarsanız çalışmaz. (2.0tfsi larda direk takabiliyorsunuz)
Fişlerin içinden uçları söküp, yer değiştirmeniz gerekiyor.
Bu arada anladığım kadarı ile aracınız 170HP versiyon BLG motor TSI.
BLG motorların HPFP si yetersiz kaldığından zaten belli bir gücün üstüne çıkamıyorsunuz.
210hp civarlarında olacaktır aracınız en fazla.
Aracınızın km sine bağlı olarak bobinler arıza veriyor ve missfire yapıyor olabilir ama, orjinal bobin taksanızda en az 40-50.000km o güçlerde sorunsuz kullanırsınız.
yok illaki R8 bobin takacağım diyorsanız;
şeması şu şekilde:
Orjinal Wiring Diagram:
http://i.hizliresim.com/g89DbR.jpg
R8 Bobin Wiring Diagram:
http://i.hizliresim.com/9oD3b3.jpg
Bence aracınız BLG motor ise hiç uğraşmayın bunlarla,
Orjinal yeni bobin alın, direk takın,
NGK PFR7S8EG buji alın, GAP aralığını 0.65 yapın.
takın gül gibi binin :)
Kolay gelsin,
Edit: Resimlere techturkey ekledim :)
1.4 TSI ın R8 için kablolaması farklıdır.
Direk fişleri takarsanız çalışmaz. (2.0tfsi larda direk takabiliyorsunuz)
Fişlerin içinden uçları söküp, yer değiştirmeniz gerekiyor.
Bu arada anladığım kadarı ile aracınız 170HP versiyon BLG motor TSI.
BLG motorların HPFP si yetersiz kaldığından zaten belli bir gücün üstüne çıkamıyorsunuz.
210hp civarlarında olacaktır aracınız en fazla.
Aracınızın km sine bağlı olarak bobinler arıza veriyor ve missfire yapıyor olabilir ama, orjinal bobin taksanızda en az 40-50.000km o güçlerde sorunsuz kullanırsınız.
yok illaki R8 bobin takacağım diyorsanız;
şeması şu şekilde:
Orjinal Wiring Diagram:
R8 Bobin Wiring Diagram:
Bence aracınız BLG motor ise hiç uğraşmayın bunlarla,
Orjinal yeni bobin alın, direk takın,
NGK PFR7S8EG buji alın, GAP aralığını 0.65 yapın.
takın gül gibi binin :)
Kolay gelsin,
evet dediğiniz gibi motor BLG, orjinal bobinler ile 15-20 bin km sorunsuz kullanabiliyorum diyebilirim. sorunsuz derken arada missfire oluyor ancak düzeliyor 15 bin km sonrasında hızlanmalarda kesiklikler başlıyor. 50 bin km de 4 takım bobin değiştirdim.
bkr7eix diyor herkes ilk defa PFR7S8EG diyen biri oldu sebebi nedir yine motorun BLG olmasıyla mı ilgili.
***bağlantı ile ilgili resimler gözükmüyor
KA®ANLIK
21-03-2016, 09:35
Resimleri hizliresim e ekledim,
şimdi gözükür muhtemelen...
Resimleri hizliresim e ekledim,
şimdi gözükür muhtemelen...
teşekkürler
peki buji konusundaki tavsiyeniz de mi BLG motor olmasından ayrıca kapak üzerine giren vakum borusu ile ilgili tavsiyeniz veya bilginiz var mı bu işlemden sonra kapağı kullanamayacağım için çözüm bulmam gerekiyor
KA®ANLIK
21-03-2016, 10:45
o vakum borusu sadece BLG motorlarda var.
Intake motorun flap control ü içindi diye hatırlıyorum o vacuum box'ın.
Ona yapacak birşey yok, R8 kullanacaksanız eğer.
Orjinal bobinlerin o kadar çabuk kendisini salması pek mantıklı değil ama.
R8 bobin yerine BERU marka, Almanya üretimi olan bobinlerden alın isterseniz. arabanın orjinal bobinlerinden yani ama servisten değil de piyasadan BERU markasını bulup deneyin.
gerçekten o kadar kısa sürede o bobinlerin o kadar problem yaratması pek mantıklı gelmedi bana.
belki başka bir problem de olabilir.
biz kendi swap projemizde bremi kullanıyoruz.gayette memnunuz.
lowfamilia
03-09-2022, 14:19
evet dediğiniz gibi motor BLG, orjinal bobinler ile 15-20 bin km sorunsuz kullanabiliyorum diyebilirim. sorunsuz derken arada missfire oluyor ancak düzeliyor 15 bin km sonrasında hızlanmalarda kesiklikler başlıyor. 50 bin km de 4 takım bobin değiştirdim.
bkr7eix diyor herkes ilk defa PFR7S8EG diyen biri oldu sebebi nedir yine motorun BLG olmasıyla mı ilgili.
***bağlantı ile ilgili resimler gözükmüyor
Resmen yorumda kendimi görüyorum 25k kmde bir bobin değiştiriyorum bıktım bende r8 bobin değil ama ngk kırmızı 06C-905115 kodlu bobini taktım kullanıyorum allahım arıza yaptırmasın
teşekkürler
peki buji konusundaki tavsiyeniz de mi BLG motor olmasından ayrıca kapak üzerine giren vakum borusu ile ilgili tavsiyeniz veya bilginiz var mı bu işlemden sonra kapağı kullanamayacağım için çözüm bulmam gerekiyor
Merhaba üzerinden epey bir süre geçmiş ama izninizle konuyu hortlatıyorum. Sorunu çözebildiniz mi acaba?
Bu arada kablolamayı buradan öğrenmiştim. Bobinleri direkt takınca çalışmamıştı benim Polo GTİ da. Biraz zor olmuştu ilk defa yapan birisi için.
aderinkaya
23-01-2025, 19:12
Merhaba üzerinden epey bir süre geçmiş ama izninizle konuyu hortlatıyorum. Sorunu çözebildiniz mi acaba?
Misfire sorununuz varsa Oem buji ile r8 bobin kullanabilirsiniz. Bkr7 bujiler soğuk kullanımlarda ısınana kadar yine Misfire verir azda olsa. Forumda Özgün abi ve onun gibi bir kaç yazılımcı Oem bujilerle bkr7 ler arasında boy farkı olduğunu bu yüzden pek tavsiye etmediklerini söylemişlerdi. Hatta yanlış hatırlamıyorsam Özgün abinin yüklediği bir rocco Oem buji bobinliydi. Tek dikkat etmeniz gereken parçacılarda satılan bilindik markaların hepsi sahte onlarda farkında değil.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.