Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : ALFAROMEO 155 Q4 SPACER projem



Maxi
21-03-2016, 17:41
13-14 senedir OZ jantlarım için kullandığım demir spacerları ağır olduğu için değiştirmek istiyordum.
spacer kullanıyorum ama jantlar daha dışarıda dursun diye değil mecburiyetten.

şöyleki; araba 4x98 bijon, orjinal jant ET değeri 35-40 arası
OZ ler ise 4x100 ve ET49, yani jantlar çok içerde.. üstelik göbek çaplarıda dar.
arada spacer olmadan bu jantlar benim arabaya takılmaz yani..
fark ettiyseniz, spacerlar arabaya vidali ve jantlarda spacera, yani klasik arada kalan flanşlardan değil bu.


önce izmirdeki doğuştan tornacı :) olan arkadaşıma söyledim 7075-T6 özellikteki alu yu sipariş etti.

sonra istanbul yedpa ve imes sanayiye gidip istediğim özelliklerde saplama,bijon ve 12.9 sertliğinde imbus civatalardan aldım.
ne yazıkki piyasade metrik12 1.25 diş imbus alyan civata yok!
o yüzden uzun civatalardan alıp (M12,1.5 diş) hepsini tekrar işlenmesi için izmire yollamam gerekti.
https://lh3.googleusercontent.com/-5HPCwOyxiwE/VvAac3yr6YI/AAAAAAAACJc/3Hdljmh8fXoSpR0-xeH_NvOoYgBEjuMgQCCo/s800-Ic42/imbus.jpg

tüm somun-saplama ve imbusların işlendikten sonraki resmi
https://lh3.googleusercontent.com/-NxFRkq5KW-M/VvARYg9IJDI/AAAAAAAACJQ/SUcwp5TJ7mAVNXiXcuyloSjWNrKV5jO1wCCo/s800-Ic42/saplama.JPG


sonra çizelim dedik düzgün olsun.. atladım işin ustası arkadaşımın yanına istanbul ikitelli sanayiye gittim.
Teknik çizimlerimiz:
https://lh3.googleusercontent.com/-hBABKs3Y6gU/VvARUjzop9I/AAAAAAAACJU/NTDV-6_LZ5w5RYOLt4KEofEZyY-UyZVTQCCo/s800-Ic42/Cizim1.jpg
https://lh3.googleusercontent.com/-JaV3QevthIs/VvARUm0ut6I/AAAAAAAACJU/3-lagh-RhXIVDScBS-EBFJnD2PRxGxjmgCCo/s800-Ic42/cizim2.jpg
https://lh3.googleusercontent.com/-GROVqj4baKk/VvARVM7EWlI/AAAAAAAACJU/HN4b3a-K_wg3tkKr_dLI46iuB3_y3skiwCCo/s800-Ic42/cizim3.jpg



sonra bu çizimleri izmire yolladım arkadaş başladı işleme:
https://lh3.googleusercontent.com/-3hryCRya0KE/VvARYzgbtSI/AAAAAAAACJQ/ugwZctOvBzIdud7wY5UVXbTeOe7lUtnpwCCo/s800-Ic42/torna1.jpg
https://lh3.googleusercontent.com/-HnrGBbY0LOU/VvARY5_EpyI/AAAAAAAACJQ/2hFPH9Chg60zT3SOgw9y8cUIFWFKUxc8QCCo/s800-Ic42/torna2.jpg
https://lh3.googleusercontent.com/-X8-Eg6cFazQ/VvARZDVdbpI/AAAAAAAACJQ/VJe3d90BlBc1FszPb821xmNtUJk59PVWQCCo/s800-Ic42/torna3.jpg


tabi burada sanki 2 gün sürmüş gibi anlatıyorum ama bu işlemler en az 2 ayı bulmuştur.
neysee, nihayet kuzular bana ulaştı :)
https://lh3.googleusercontent.com/-5ok6_NVGFKE/VvARaWgz9DI/AAAAAAAACJQ/CxBnLoKj8Goj7Q9LPPkZP7ujkG5D2yEEACCo/s800-Ic42/yeni4.JPG

https://lh3.googleusercontent.com/--uaKkldXiXg/VvARai6273I/AAAAAAAACJQ/BkEk2kpNqt89fLfrvw6GE0Y6Twll_JNhQCCo/s800-Ic42/yeni5.JPG

https://lh3.googleusercontent.com/-ubjLcMlNY7g/VvARaKiqe7I/AAAAAAAACJQ/xAwjZXrt7dA5_yYgxN6jfD1hb7O8uSdewCCo/s800-Ic42/yeni3.jpg


hemen bir tartı operasyonu:
eski: tanesi 1827gr geliyor
https://lh3.googleusercontent.com/-oB46MDFyRHY/VvARXJSvNLI/AAAAAAAACJQ/XbsZ8_38FiUc5Jh8i5HDa0ebTqmf-xxyQCCo/s800-Ic42/eski1.jpg

yeni: tanesi 652gr :)
https://lh3.googleusercontent.com/-u9VmUqpgDMk/VvARZRG7orI/AAAAAAAACJQ/1zWvVrnV5r00mXqcARlbxCcyHemQbLgRACCo/s800-Ic42/yeni1.jpg
YANİ TANESİ 1175 GRAM DAHA HAFİF :)

edit:
Eğer kullanılan vida somun,bijonlarıda hesaba katarsak
eski sistemdeki demir spacer ve her tekerde kullanılan 8 adet bijon dahil toplam:2430gr geliyor.
yeni sistem alu spacer ve 8 adet saplama + 4 adet somun toplam:1135gr
yani her tekerde toplamda 1.3kg avantajım oldu.


evet iş takmaya geldi ama böylede takılmazki kuru kuru, boyatmak lazım bunları
maslak, custom garajdaki arkadaşların yanına gittim, elektrostatik boya yapıyorlar
Gökhan, önce malları kumlamalıyız diye tutturdu
https://lh3.googleusercontent.com/-3SnmbF-VR48/VvARVRkrBLI/AAAAAAAACJU/oqaZ9LxfbesxLbHPeWIOHtniJOc3CjkzgCCo/s800-Ic42/custom1.jpg

sonrada böyle büyük bir iş başarmış gibi poz verdi :D
https://lh3.googleusercontent.com/-mhLhGu5PDms/VvARVsJ7_7I/AAAAAAAACJU/oxl_JB0SuUklzrKX4f9jkSqQlIhGxmsmgCCo/s800-Ic42/custom2.jpg

sonra gökhan kumladığı spacerları böyle demir tellerine bağladı, resimde arkasında duran dolap gibi şeyin içinde boyadı.
https://lh3.googleusercontent.com/-WKtXTTXSB0E/VvARWIgFr-I/AAAAAAAACJU/HMV7e2rHS0UlaEpj4ufSRs06Wk_IDwVdwCCo/s800-Ic42/custom4.jpg

boya böyle toz halinde.. cosworth mavisiymiş alooo :)
https://lh3.googleusercontent.com/-aUGwIRbWkR8/VvARWYZhJEI/AAAAAAAACJU/tAbLb5R1Fv8hDz9Ta5Y3e4WusYI_OEMpwCCo/s800-Ic42/custom5.jpg

boyandıktan sonra 200 derecelik fırına girmeyi bekleyen kuzular
https://lh3.googleusercontent.com/-YxTz896XyKM/VvARWoM1_qI/AAAAAAAACJQ/DGuBT_xl_r0RudTK_n5zSGl2ZM0FceCYgCCo/s800-Ic42/custom6.jpg

muhabbet ,çay may derken yaklaşık 20dk sonra fırından spacerları alıp soğumaya bıraktık
bu resimler soğuduktan yani elle tutulabildikten sonra çekildi
https://lh3.googleusercontent.com/-UiUH7PaXW6s/VvARWxQkh2I/AAAAAAAACJQ/WF0qKleRlVk3Bj2BYIDN0lSbnux5WMnvgCCo/s800-Ic42/custom7.jpg


eski spacerlar
https://lh3.googleusercontent.com/-Kj6Z4G8ATgs/VvARXptD_nI/AAAAAAAACJQ/GehljxScI-YYMIDKtEoDBAbs5qRjXkhcQCCo/s800-Ic42/eski3.jpg

https://lh3.googleusercontent.com/-CQ6qjTopstE/VvARYHZUHlI/AAAAAAAACJQ/E0-5qWp9SRkJZd_Kt5rXJXWDQuo7OP-MQCCo/s800-Ic42/eski4.jpg

https://lh3.googleusercontent.com/-IfT0fuMqnhA/VvARYbiC8QI/AAAAAAAACJQ/BzpJ0y7ReOkzHrPmpdn3bqSfSvcrj7kbACCo/s800-Ic42/eski5.jpg



malesef en başta ölçü alırken jant göbeklerini yanlış hesaplamışım
o yüzden boyadan sonra tekrar tornada çok az aldırtmam gerekti spacerların üzerinden.

bu resim torna ve sonrasında benim saplamaları spacerlara çaktıktan sonraki hali
https://lh3.googleusercontent.com/-Ryr71quOUZg/VvARbKPy27I/AAAAAAAACJQ/zxD5iPnHEno0_wVDdO6hqgdD5uPbwMIOgCCo/s800-Ic42/yeni6.jpg

evet ufak ufak sona yaklaştık :)
https://lh3.googleusercontent.com/-MRPlVx15uXo/VvARbd7mqSI/AAAAAAAACJQ/6ibooMxXUWUX1AEb6aaavPiVt5ZnyimfACCo/s800-Ic42/yeni7.jpg

https://lh3.googleusercontent.com/-ZseoaUu7xzo/VvARbqQMpFI/AAAAAAAACJQ/-1WJnsTWu7w49aNEstH5PXyXiQpkW6JtgCCo/s800-Ic42/yeni8.jpg


ve mutlu son
https://lh3.googleusercontent.com/-R7n1TekRMDk/VvARcDPYa4I/AAAAAAAACJQ/9nHrU-3dbfcW2zo_N-Ba4_kmhnewRRt2QCCo/s800-Ic42/yeni9.jpg


edit:
resim eklendi

ercan26esk
21-03-2016, 17:52
benzer bir uygulamayı kendi aracımda yaptım bizde saplama kısmı yok direk takıp uzun bijonlarla işi hallettim güzel uygulama olmuş aynı malzeme yi seçmişiz bu arada...

ozzywan
21-03-2016, 18:09
ben de bugun maslak sanayide spacer arayıp durdum ama bulamadım ne yazık ki. baya ugrasmıssınız siz de, cok guzel olmus ama:)

evolution_9
21-03-2016, 19:17
bende aynı uygulamayı yaptım başka marka aracın bijonları saplamaya çevirdim tornacıda her şey halloldu ama metal sertliğin ölçtürdüm orjinal saplamarın yarı değeri çıktı sağlamlık derecesi cesaret edemedim takmaya sonra arp marka saplama sipariş edip taktım aman dikkat abi sende bi ölçtür bu işler şakaya gelmez.güle güle kullan

0M42
21-03-2016, 21:05
Emeğine sağlık boyanın kalınlığını hesaba katmamışsın ama güzel olmuşlar özellikle statik boya noktayı koymuş.Allah kaza bela göstermesin.

Maxi
21-03-2016, 21:54
bende aynı uygulamayı yaptım başka marka aracın bijonları saplamaya çevirdim tornacıda her şey halloldu ama metal sertliğin ölçtürdüm orjinal saplamarın yarı değeri çıktı sağlamlık derecesi cesaret edemedim takmaya sonra arp marka saplama sipariş edip taktım aman dikkat abi sende bi ölçtür bu işler şakaya gelmez.güle güle kullan

alu malzeme 7075-T6
arkadaşa 100 kere sordum bak yanlış olmasın?
izmirin en büyük firmalarından biriymiş hata yapmazlar dedi (ege asal metal)
ayrıca tornada işlerken belli oluyor dedi
maslaktaki tornacıyada sordum evet malzeme muhtemelen 7000 serisi dedi

saplamaların arkasında 10.9 yazıyor, alırken sordum somunlarda saplamalarda gayet rahat bir şekilde 10.9 dedi adam
firma kent bijon, 1000 çeşit ürünleri var

imbus alyanleride 12.9 diye imes sanayideki büyük bir hırdavat dükkanından aldım
tornacı arkadaş civatalara çok sert kaplatmana gerek bile yok paslanmayacaktır dedi.

haa bunlar bana yettimi? hayır
yapım gereği test edene kadar kafamdan kuşku gitmez
özellikle alu dan emin olmak isterim, malzemenin sertliğini nerede nasıl test ettirebilirim?


https://lh3.googleusercontent.com/-zyQBdaZTMlE/VvBe8h2ivwI/AAAAAAAACJw/N5L2RFS4n0kniy-TWmP_Ph8xBglsyngYQCCo/s800-Ic42/saplama2.jpg

Y.Emre
21-03-2016, 22:23
İstanbuldasın abi, en garantisi itü'ye falan gitmen de fazla mı abartmış olursun ki ?

Schumi
21-03-2016, 23:03
Ben malzeme sertliklerini Rockwell cinsinden ölçüm yaptırdığım yer var. Kendi volanımı yaparken kullanmıştım. Firma adına raporlardan bakar yazarım.

Maxi
22-03-2016, 07:40
@evolution_9 ve @Schumi
sizden haber bekliyorum, alu yu test etmek istiyorum
slm

Diyadin
22-03-2016, 08:00
Çok güzel olmuş :)

Elektrostatik boya ile boyamanız boyanın kalın olması ve rijit dağıtılmaması sebebi ile balans sorunu yapar mı?

Tunacan
22-03-2016, 08:01
1,25 diş imbus bulabilseydik iyi olacaktı. Uğraştığınıza değişmiştir. Güle güle kullanın...

Maxi
22-03-2016, 08:13
Çok güzel olmuş :)

Elektrostatik boya ile boyamanız boyanın kalın olması ve rijit dağıtılmaması sebebi ile balans sorunu yapar mı?
eski demir spacerlarda ne kadar titiz ve dikkatli uğraşarak taksamda hep bir miktar balans olurdu
ctesi bunları taktıktan sonra akşam eve dönerken 150km gibi hızlara kadar çıktım en ufak bir titreme olmadı

Maxi
22-03-2016, 11:06
jantmax cem aradı uyardı
sanırım spacerları boya yaparak hata yaptık

evolution_9
22-03-2016, 11:39
alu malzeme 7075-T6
arkadaşa 100 kere sordum bak yanlış olmasın? izmirin en büyük firmalarından biriymiş hata yapmazlar dedi
ayrıca tornada işlerken belli oluyor dedi
maslaktaki tornacıyada sordum evet malzeme muhtemelen 7000 serisi dedi

saplamaların arkasında 10.9 yazıyor, alırken sordum somunlarda saplamalarda gayet rahat bir şekilde 10.9 dedi adam
firma kent bijon, 1000 çeşit ürünleri var

imbus alyanleride 12.9 diye imes sanayideki büyük bir hırdavat dükkanından aldım
tornacı arkadaş civatalara çok sert kaplatmana gerek bile yok paslanmayacaktır dedi.

haa bunlar bana yettimi? hayır
yapım gereği test edene kadar kafamdan kuşku gitmez
özellikle alu dan emin olmak isterim, malzemenin sertliğini nerede nasıl test ettirebilirim?


https://lh3.googleusercontent.com/-zyQBdaZTMlE/VvBe8h2ivwI/AAAAAAAACJw/N5L2RFS4n0kniy-TWmP_Ph8xBglsyngYQCCo/s800-Ic42/saplama2.jpg

abi ben o izmirdeki firmayı biliyorum hatta mitsubishi pajero paletli ambulanslar var televizyonda görmüşsünüzdür, onların bütün bijon saplamalarını falan onlar yapmış benide servis yönlendirdi hatta onlara ama fiyat aldım arp markadan daha pahalı fiyat verdiler özel üretime girdiği için bende ebay dan arp getirttirdim. abi sen yine takmadan önce ısıl işlemciler ver metali kiyasallarla sertleştiren firmalar,orda bi test yaptır üzerinde yazan numaraya falan bakma benimkindede ona benzer rakamlar yazıyordu ama yazan rakamlar çıkmadı testte

evolution_9
22-03-2016, 11:47
jantmax cem aradı uyardı
sanırım spacerları boya yaparak hata yaptık

aliminyumu hiç test ettirmedim ama bijon saplama vs çok kolay o alet ölçermi bilmem ama şöyle tarif edeyim, sapamayı bi mengenenin arasına sıkıştırıp kolla yukardan çevirerek sanki sanayi matkabı gibi inriyor ama ucunda matkap değilde iğneden biraz daha kalın bi demir var onu bastırıp saplamayı ufacık eziyor, aynı doktorların tansiyon aleti gibi çıkıyor sertliğ yani gidip odtüye ,itüye falan test ettirmeye gerek yok. aliminyum olayına gelince bende sizin gibi güvenemedim saplamayı çok uzun tutup aliminyuma hiç yüklenmedim, aliminyum sadece arada duruyor.

ercan26esk
22-03-2016, 12:35
benzer bir çalışmam aşağıdaki linktedir

https://www.youtube.com/watch?v=fck_eWdCEg8

peyyyzz
22-03-2016, 15:23
Abiler aşağı yukarı maliyetini yazar mısınız ? Bende arkalara 30 mm önlere 15 mm yaptırmak istiyorum . birde , uzun bijonla mı bağlayalım yoksa saplama mı yapalım?

ercan26esk
22-03-2016, 15:29
ben bijonları alırken mümkün olduğunca sıkarken girdiği kısmı uzun tutmaya çalıştım fakat yapmış olduğun spacer dikkat ettiğim husus direk bijonlara yük binmemesidir...

peyyyzz
22-03-2016, 15:36
zaten poryanın uç çıkıntısına spacer oturucak dimi? yük orda kalıcak? bijonlarda bu sayede yük kalmıycak doğru mudur?

Maxi
22-03-2016, 16:04
bijon veya saplamalara yük binmeyecek diye birşey olamaz

peyyyzz
22-03-2016, 16:12
bijon veya saplamalara yük binmeyecek diye birşey olamaz

Peki abi sana göre hangisi daha sağlıklı ? saplama mı , bijon mu ? yoksa ikisi de aynı mı

Maxi
22-03-2016, 16:15
Peki abi sana göre hangisi daha sağlıklı ? saplama mı , bijon mu ? yoksa ikisi de aynı mı

ne tip spacer yapılacak ona göre değişir o
araya parçamı koyulacak yoksa benim yaptığım gibimi olacak?
aracın şu an normal yapısı nasıl? saplamamı bijonmu nedir?

peyyyzz
22-03-2016, 16:17
ne tip spacer yapılacak ona göre değişir o
araya parçamı koyulacak yoksa benim yaptığım gibimi olacak?
aracın şu an normal yapısı nasıl? saplamamı bijonmu nedir?

amaç jantı dışarı çıkarmak, sanırım araya parça koymak oluyor, araç bijon

Maxi
22-03-2016, 16:23
amaç jantı dışarı çıkarmak, sanırım araya parça koymak oluyor, araç bijon

o zaman aynı bijonların daha uzunları kullanılacak en kolayı o

alfa75
22-03-2016, 18:35
üstad 155 de saplamamı kullanılmış orjinalde bijonmu.75 in arkalara spacer yapcaktım,uzun saplama bulamadım.jantı dışarı çıkarmak için nasıl spacer kullanmalıyım.senin yaptığın gibimi yoksa mevcut saplamaların yerine uzun saplama bulup onlarımı çaktırmalıyım.

semsialtunbas
22-03-2016, 18:51
eline sağlık abi güzel çalışma olmuş, ancak boyamasan daha iyiydi spacerları :) eloksal kaplama yaptırabilirdin, ben yeni ürünleri öyle yaptırıyorum hem görüntü çok güzel hemde korozyona karşı dayanıklı, h&r eibach gibi spacerlar da eloksal kaplıdır (anodized diye tabir edilir) malzeme konusunda da sertlik ölçtürmek çokda bi fikir sağlamaz sana, analiz cihazı olan bi firmada (ben konyaya yollatmıştım) yaptırabilirsin, genelde dökümcülerde vb de oluyor bu analiz cihazı, böylece alaşım değerlerini yoğunluklarını görebilirsin

Maxi
22-03-2016, 19:10
üstad 155 de saplamamı kullanılmış orjinalde bijonmu.75 in arkalara spacer yapcaktım,uzun saplama bulamadım.jantı dışarı çıkarmak için nasıl spacer kullanmalıyım.senin yaptığın gibimi yoksa mevcut saplamaların yerine uzun saplama bulup onlarımı çaktırmalıyım.

En guzeli ve kolay yolu daha uzun saplamalar ile eskisini degistirmen
1-2 cm spacer icin is gorur

evolution_9
22-03-2016, 22:06
En guzeli ve kolay yolu daha uzun saplamalar ile eskisini degistirmen
1-2 cm spacer icin is gorur

Bencede����

alfa75
22-03-2016, 23:07
teşekkürler,ismini yazdığın firmada bulurum inşallah.ölçüleri buluyumda bi sorayım

Schumi
22-03-2016, 23:57
Elinize sağlık. Aluminyum hele ki 7075'i boyamak bana doğru gelmedi nedense. Eloksal yapılması lazım ama 6061 gibi değil 7075 aşınması çok az olduğundan çok zor oluyor eloksal. Sert eloksal işlemi yapılması lazım ondada her renk olmuyor. Ben 7075 spacer incik boncuk herşeyi kaplattım ama çok çabuk rengi açıldı. :)

Maxi
23-03-2016, 05:14
@Schumi
evet boyamamamız lazımdı onu düşünemedim
eloksala dönücem

@semsialtunbas
test sonrası bize alu nun sertiliğini dolayısı ile hangi seri olduğunu söylemezmi?
6000 serisi? 7000 serisi?

@alfa75
olması lazım, mesela benim yukarda kullandığım saplama M12-1.25
bunun birkaç boy uzunu daha vardı

alfa75
23-03-2016, 16:06
eyvallah abi, bizim orjinallerde 1.25 olmalı.oz larım gelsin,dolduramazsak çamurluğu spacer yapcaz mecbur.ararım orayı

anltrkmn
23-03-2016, 23:22
Şimdi saplamalı 5x114 aracım için spacer e ek olarak poryaya uzun saplama caktırarak jantı dışarı alabilirim, doğru mudur ?

Maxi
24-03-2016, 08:44
eyvallah abi, bizim orjinallerde 1.25 olmalı.oz larım gelsin,dolduramazsak çamurluğu spacer yapcaz mecbur.ararım orayı


Şimdi saplamalı 5x114 aracım için spacer e ek olarak poryaya uzun saplama caktırarak jantı dışarı alabilirim, doğru mudur ?

her ikinizinde yapabileceği 2 yöntem var (benim bildiğim)

Birincisi kolay olan
araya alu parça koyup jantı daha dışarıya almak

buna benzer birşey yani (bunun 5 deliklisi, mantık aynı)
http://www.wheeladapter.com/images/4lug-wheel_spacer_generic-large.jpg

başka bir örnek
http://www.rogueengineering.com/mm5/graphics/00000001/wheels/re_spacer_ano_700.jpg

bu şekildeki uygulamada alu nun 7075 gibi acayip sağlam yada yüksek sertlikte olmasına gerek yok
zira bu parça arada sandwich gibi duracak üzerine pek bir yük binmeyecektir.

fakat eski saplamalar kısa kalacağından onları uzunları ile değiştirmek şart
(0.5cm belki 1cm spacerlarda eski saplama uzunlukları kurtarabilir bakmak lazım)
bu iş o kadar basit değil, muhtemelen poryaların sökülüp eski saplamaların çıkarılması ve yenilerinin preste basılması lazım
kaldıki aynı yere ikinci defa sıkı geçme saplama takmak problem yaratırmı?
acaba en son arkadan işi sağlama almak için saplamalara küçük bir kaynak yapmak gerekirmi?

işte bütün bunlar insan faktörü ve işçilik kalitesine girer
düzgün iş yapılmazsa, ilerde saplamaların geçme yerleri içerde dönerse o somunları bir daha sökemezsiniz.

resimde en sağdaki saplamanın arka tarafındaki sıkı geçme yerleri gözükmektedir
https://lh3.googleusercontent.com/-NxFRkq5KW-M/VvARYg9IJDI/AAAAAAAACJQ/SUcwp5TJ7mAVNXiXcuyloSjWNrKV5jO1wCCo/s800-Ic42/saplama.JPG



İkinci yöntem
benim yatığım gibi, gerçi ilk başta anlattım benim bu şekilde yapmamın başka nedenleri var
bende araç 4x98 , jantlar 4x100 , göbekler farklı ve jantların ET değerleri farklı. Ben mecburum böyle yapmaya.

bu yapıda spacer araca , jantlar ise spacera monteleniyor
haliyle tüm yük spacera binmiş olacağından bildiğimiz en sağlam malzemeyi kullanmak zorundayız (alu7075-T6)
(aslında alu6061-T6 da geyet yeterlidir ama pimpirik insanız ya mesele o)
ayrıca bu yapıda malzemenin çok düzgün ve hatasız işlenmesi gerekiyorki balans yapmasın.

her iki durumda olduğu üzere bunda da işçilik ve tasarım en önemli etken, yani insan faktörü
siz 7075 alu aldığınızı sanırsınız ama değildir? yumuşak malzeme direk tehlike demek
ne bileyim saplama delikleri normalden geniş oldu saplamalar gevşekse ilerde içerde dönme şansı var
gene malzeme yumuşak ise aynı şekilde saplamaların içerde dönme şansı var vs vs...

bunun en büyük avantajı eski saplama ve aracın poryasına dokunmuyor olmanız
ilerde spacerları söküp aynen eski haline dönebilirsiniz..

bu örnek veya benim spacerlar bir örnek
http://cdn.roughcountry.com/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/w/h/wheel-spacers_1091-base.jpg

dragstar
24-03-2016, 08:52
Elektrostatik boya yerine eloksal yapsak daha iyi olurdu dicektim, Şuayb abi yazmış :o

bende kendi aracıma yapmıştım, 7075 aluminyumdan öne 4mm arkayada 6 mm taktım, kent bijondanda uzun bijon almıştım,

alfa75
24-03-2016, 14:38
üstad bu spacer işinden beni sürekli geri koyan seninde bahsettiğin saplama değişim işi,muhakkak sıkıntı çıkacaktır sök tak sırasında,ondan sonra uğraş dur.senin yaptığın yöntemde saplamalara dokunulmuyor diyorsun,spacer direk poryaya mevcut saplama üstüne takılıyor ve somunlanıyor,şimdii bu somun saplamaların çıkıntısı jantı takmaya engel olmuyormu.ben bu şekil montajda saplama fazlalığı kesiliyor ve ilerde geri dönüş için yine saplamanın değişmesi gerekiyor diye düşünüyordum,öyle değil mi?açıkcası ya bol ofsetli bi jant takıcam bu boşluğu doldurmak için(seçenek çok az) ya da senin jantın replikası satışta,senin gibi çevirici kullanarak onu takıcam kısmetse.alttaki amcam abartmış 18 takmış gerçi
https://scontent-mrs1-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xtl1/v/t1.0-9/12717635_968364193237943_1460832559750077411_n.jpg ?oh=1136e800c961671a5dfba2f993e03cdd&oe=578C9CC5

Maxi
24-03-2016, 16:07
ama işte böyle iş uzuyorda uzuyor
sen kendi aracın porya resmini koy buraya, yani jantsız halini
birde saplama uzunluklarını yaz
bakalım düşünelim

alfa75
24-03-2016, 17:10
ok,bi sitede bulmuştum saplama ölçülerini,tekrar bulayım atıcam .teşekkürler.

alfa75
24-03-2016, 17:14
m12x1.5 55 mm imiş .
http://pic20.picturetrail.com/VOL166/13567593/24380256/407172684.jpg

Maxi
24-03-2016, 17:27
şöyle bir örnek vereyim senden resimler gelene kadar

bu benim jantın arkadan görüntüsü, neredeyse 1cm derinliğinde yer var
https://lh3.googleusercontent.com/-Y-Nc7L6VRec/VvARUzG9DkI/AAAAAAAACJU/ZcGNc2sQJsQQKT51Qho44agU1k9WP1ebwCCo/s800-Ic42/Oz.jpg

bu da eski spacer, bakın bijonlar o jant içerisindeki yerlere denk geliyor
https://lh3.googleusercontent.com/-CQ6qjTopstE/VvARYHZUHlI/AAAAAAAACJQ/E0-5qWp9SRkJZd_Kt5rXJXWDQuo7OP-MQCCo/s800-Ic42/eski4.jpg

yani kaba bir hesap yapalım
spacerı 2.5cm yaptık diyelim, jantın arkasında da 1cm yuva olsa
eğer saplamalar 3.5 cm ise işimiz görülürdü
daha uzun ise başka çözüm düşünmek lazım


edit1:
aynı anda yazmışız...
bizi ilgilendiren saplamaların ön taraftan kaç mm dışarı çıktığı
yani aracı ölçmen şart

edit2:
senin saplamalar sıkı geçme değilki?
eğer resimdekiler ise, vur önden çekiçle arkadan çıksınlar :)
yani bir sürü çözüm üretilebilir demek bu

alfa75
24-03-2016, 17:42
ok üstad,şimdi tamamen çözüldü kafamdaki sorular.senin resimlerdeki saplama çıkıntılarını görünce kafam karışmıştı,olay jantın iç kısmında,ben orayı bijon boşlukları hariç dolu düşündüm hep.teşekkürler yardımın için.resme bakınca 4veya 5 delik jantlarda durum aynıdır,çift aplikasyonluda tutmaz bu yöntem o zaman.elimde bir takım oz gemini model 6 kol jant var,onu inceliyeyim bi ama çift aplikasyon oda sanırım bu şekilde olmıycak.dediğin gibi sökülü vaziyet ölçüp biçeyim iyice.teşekkür ederim tekrar

Maxi
04-12-2016, 10:55
güncel to....

SpeedlinE™
04-12-2016, 20:15
Merhaba bizde de uno var 14 tipo 2.0 jantı takip arkaları çok azda olsa abartmadan dışarı çıkarmak istiyorum ama neler hangi bölgeleri olcmem lazım. Maliyet ne olabilir gibi sorular var aklimda

qulozet
04-12-2016, 23:02
Merhaba bizde de uno var 14 tipo 2.0 jantı takip arkaları çok azda olsa abartmadan dışarı çıkarmak istiyorum ama neler hangi bölgeleri olcmem lazım. Maliyet ne olabilir gibi sorular var aklimda

Bu sitede ihtiyacın olan ölçüler mevcut. Eğer sektörden biri parçayı işleyecekse bu ölçüleri rahatlıkla anlayacaktır. Maliyet malzemeye göre değişir (çelik mi, aluminyum mu alu ise hangi cins alu)

Site linki: Home - Wheelfitment.eu - PCD, Offset, Center Bore, mounting and tire size data (http://www.wheelfitment.eu)

Fiat Uno linki: PCD Fiat Uno (1983 - 1995) 4x98 wheels | PCD, Offset, Center Bore, mounting and tire size data (http://www.wheelfitment.eu/car/Fiat/Uno%20(1983%20-%201995).html)

SpeedlinE™
04-12-2016, 23:04
Bu sitede ihtiyacın olan ölçüler mevcut. Eğer sektörden biri parçayı işleyecekse bu ölçüleri rahatlıkla anlayacaktır. Maliyet malzemeye göre değişir (çelik mi, aluminyum mu alu ise hangi cins alu)

Site linki: Home - Wheelfitment.eu - PCD, Offset, Center Bore, mounting and tire size data (http://www.wheelfitment.eu)

Fiat Uno linki: PCD Fiat Uno (1983 - 1995) 4x98 wheels | PCD, Offset, Center Bore, mounting and tire size data (http://www.wheelfitment.eu/car/Fiat/Uno%20(1983%20-%201995).html)


İlginiz için çok teşekkür ederim.Maalesef ki yapacak yerde bilemiyorum. 2 adeti mesela 300tl gibi bir rakama ortalama kalitede bir malzeme olur mu? Çokta ağır olmaması için

mikelazi
05-12-2016, 08:20
Merhaba bizde de uno var 14 tipo 2.0 jantı takip arkaları çok azda olsa abartmadan dışarı çıkarmak istiyorum ama neler hangi bölgeleri olcmem lazım. Maliyet ne olabilir gibi sorular var aklimda

şahin-doganların önlerinde std. flanş vardır.parçacıdan alabilirsin.arka kampanaya cuk olur.aldıgın jantın genişligi ET si nedirki içe degsin.sonra çamurluga sürtmeyesin.

bendeki jantlar et51 arkada söyledigim flanşlardan var sorunsuz kullanıyorum.

SpeedlinE™
05-12-2016, 14:05
şahin-doganların önlerinde std. flanş vardır.parçacıdan alabilirsin.arka kampanaya cuk olur.aldıgın jantın genişligi ET si nedirki içe degsin.sonra çamurluga sürtmeyesin.

bendeki jantlar et51 arkada söyledigim flanşlardan var sorunsuz kullanıyorum.

Std. Jant var ama 14 alfa jantı düşünüyorum

mikelazi
05-12-2016, 14:08
Std. Jant var ama 14 alfa jantı düşünüyorum

14 alfa 33 jantıda takmıştım.makul boyutta lastik takarsan flanşa gerek yok.