Orijinalini görmek için tıklayınız : Eksoz tıkanıklığı nasıl anlaşılır ?
Selam arkadaşlar 300k yı devirmiş aracım var aracımın alt devirlerinden memnun değilim ve yakıt tüketimi emsallerinden biraz fazla.Kontrol etmediğim elden geçirmediğim yeri kalmadı her şey olması gerektiği gibi oksijen sensöründe bir sorun görünmemesine rağmen yenisi ile değiştirdim fakat alt devirlerdeki isteksizliği gideremiyorum ve yakıtı düşüremiyorum.Artık eksozlardan şüphe duymaya başladım katalizör leri söküp kontrol ettirdim tertemiz çıktılar (daha önce bir kez yenilenmişler) eksozlarda tıkanıklık olma durumu olabilir mi ? İnternetten biraz araştırma yaptım eksozu tıkalı aracın genelde belirtileri şöyle sıralanmış ;
1.emisyon testinde değerler çok yüksek çıkar veya test başarısız olur.
2.araç çekişten çok düşer.
3.alt devirler çok cansız olur 1500-3000 arası(dikkat edin şehiriçinde en çok kullanılan devir aralığıdır.)
4.yakıt tüketimi artar, rampa çıkmak eziyete dönüşür.
5.egzost sesi çok azalır.
6.rampa yukarı çıkarken gaza yüklendiğinizde araç hızlanamaz ve gaza yüklenince şıkır şıkır ses gelir sanki katalizörün içinde bozuk para varmış gibi
7.araç içerisinde çürük yumurta varmış gibi kokar.
Bu maddelerden özellikle
1- (Değerler genel olarak yüksek çıkıyor)
3- (Özellikle alt devirler 2500d/dk ya kadar çok isteksiz)
4- (Yakıt tüketimi yüksek düşük devirlerde rampalarda zor toparlama)
5- (Eksoz sesi neredeyse yok gibi)
6 - (Düşük devirlerde rampalarda isteksizlik zor toparlama ve çok azda olsa şıkırdama sesi geliyor ama bu ses motor bölümünden geliyor gibi)
Bunları gözlemliyorum henüz bir eksozcuya gitmedim ustalara pek güvenmiyorum onlara göre eksoz yeni bile olsa değişmesi gerekiyordur şüphesiz.Bu yüzden size sormak istedim daha önce eksozu tıkanan tecrübe edinen varmı aramızda ? Araç opel senatör 6 silindir
Saydığınız maddelerden harici başıma çok tuhaf bişey gelmişti. Son susturucumun içi pastan dolayı dağılmış ve ara ara tıkanma yapıyordu. Araçtaki CAI sesi inanılmaz artıp olduğu yere yığılıyordu. Arızayı anlayamamıştık bi sıkıntı çıkarıyor bi çıkartmıyordu. Hatta hararet bile yapıyordu az kalsın. Egzozcum direk son susturucuya alttan vurup içindeki seslerden anladı içinin dağıldığını. Sizde henüz böyle bir durum yok gibi ama en basitinden alttan kuvetlice vurup susturucu içinden kum dökülür gibi ses gelip gelmediğine bakın egzozcuya gitmeden.
rekord2000
25-03-2016, 12:07
Susturucular parçalanmış olabilir, benim arabaya ben yokken babam susturucuyu değiştirmiş, Ford taunus son susturucusu takılmıstı, bi kaç ay neler çektim, araba yürümüyor rampada yıgılıyor, sollama yapmaya korkar olmuştum, yaktığı yakıtta çabası. Sonuç 3 ayda son susturucusu parçalanmış ve tıkanmıstı. Orjinalini bulup değiştirdim herşey değişti.
susturucu tıkanmış olabilir fakat bu tip sorunlar kendini alt değil tam tersi üst devirlerde belli eder.
mesela rahat 200 gören araba 160 ı geçemiyordur falan
Bence silindir kompresyonunuzu ölçtürün. Segmanlar S.O.S. veriyor olabilir.
Kompresyon testini aracı satın aldığımda bizzat ben yapmıştım çıkan değerleri hatırlamıyorum ancak service manual ile karşılaştırdığımda her şeyin normal olduğunu görmüştüm.Aracı pek kullanmıyorum aslında kullanırsamda çok uzak mesafeler olmuyor o yüzden genel olarak top speed denemem olmadı zaten istanbulda böyle bir deneme yapmak oldukça zor saati ayarlamak lazım.
Susturucu işi garip aynı hacimdeki farklı aracın susturucusunu takıp aracı tıkayan verim alamayanlar da var rekord2000 de bu durumu yaşamış anlaşılan.Aracımın orjinal susturucularını almaya kalksam iyi para ödeyeceğimi biliyorum iki katalizör var bir tanesi (orjinal GM) 4500 tl..Ümraniyede bu konuda yardım alabileceğim kimsede yok bostancı sanayi de işinin ehli eksozcu tanıdığı olan varmı ?
overblack
25-03-2016, 21:56
kömür yakmıyorsan eksoz tıkanmaz.
Eksozun içindeki elyaflar, dağılmış olabilir.
mikelazi
26-03-2016, 07:47
roll sırasında aracım biranda kesildi.filtre sesi bariz arttı,alt devirlerde sorun yok ama üstlere araç çıkamaz oldu.eksozcuya gittim.orta susturucunun içindeki elyaf dagılmış komple sistemi tıkamıştı.eksozdan duman çıkmıyordu o derece.komple düz boru sonada oem susturucu aldım.araç karbüratörlüydü.eksoz tıkanınca dumanı karbüratörden atıyordu.komple karbüratörde temizlendi.
araca tekrar kat.nie taktınızki arıza yakıyormu??? eksozdan çıkan duman miktarında azalma varmı.
Aracın ikinci sahibiyim kat ları benden önceki sahibi orjinalleri ile değiştirmiş aracın üzerindeki kat lar GM nin malı.Fakat eksozlarda hiç değişim olmamış en azından baktırdığım eksozcunun söylediği bu zaten katlar ile eksozlara bakıldığında aradaki kozmetik fark dışarıdan da belli oluyor.
Eksozdan duman çıkmıyor yada ben hiç dikkat etmedim fakat aracı çalıştırdığımda hava soğuksa bir süre buhar atıyor.
rekord2000
01-04-2016, 09:55
Bostancı sanayııde yukarıdaki girişten aşağıya doğru inerken mercedes servisi var, ak oto onun sırasında bir egzozcu var fena değildir. Vergi dairesine inerken.
tornado38
02-04-2016, 20:24
hocam arkadaşlar yazmışta bende yazayım bir kaç kelam
egzoz tıkanınca araç ilk çalıştırmadan itibaren hararet olayı çok hızlı gelişir yani araç normalde 5 km de 90 harareti görürken seninki ilk 3 km de 90 ı çok rahat yakalar
üst devirler ölü gibi olur araç üst devir görmez hatta hararet yapar
alt deirlerde fazla tüketim opel araçların bir kaçında var diye duydum hatta bir arkadaşta vectra vardı adam yardırıryor habire dedim acelen ne yaw;
araba devirsiz kullanın ca çok yakıyor devirli kullanınca hiç değilse hakkını alıyorum aynı yakıtın
demişti
aracın üst devirleri iyi yakalıyorsa egzoz değildir derdi tıkalı egzoz at'a gem gibi bişey oluyor arabada
ben tofaş a vgt turbo yapmaya çalışırken vgt yi çok kapatınca araba zaten hararet yapacak yer arıyor hemen100 harareti geçiyordu vgt yi açınca sorun ortadan kalkmıştı
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.