Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : camber shim hakkında bilgi



hakan_41
24-03-2016, 23:39
merhabalar ,

hemen konuya gireyim arabaya yeni aldığım 15x8 ET11 jantlarım biraz dışarda kalıyor (195 50 15 ) ve arabayı alçalttığım anda çamurluğa sürtücek.
ilk etapta ne yaparım diye koyuldum araştırmaya birsürü seçenek çıktı karşıma


jant içerden tornalatılarak daraltılıyormuş , düşündük sağlıklı değil dedik vazgeçtik

kampana -disk tornatılarak kalınlığı azaltılıyormuş , gene sağlıklı olmayacağını düşündük vazgeçtik , bu iki yolda da zaten toplasan toplasan 0.5-1 cm gibi bişey içeri giricek jantlar , yetmezz :)

çamurlukları keselim biçelim dodik yapalım dedik, içim el vermedi vazgeçicem bundan da sanırım , zaten 4 kapı araba , arka kapının olduğu yer uğraştırıcak vs. soğudum

camber için disk - kampana altına pul koyuluyormuş, burda okuduklarıma göre sağlıklı olmadığı söyleniyor , bilya dağıtanlar varmış, hadi onu da geçtik

arka bi nebze kurtarıcak da , ön için daha dar lastik alayım diye düşündüm mantıklı geldi , 165 taban alırsam sanki biraz rahatlayacak gibi duruyor ( bu cepte , en yapılabilir yöntem bu :) )

gelelim asıl konuya , bu tüm senaryoları düşünürken tilkiler dönüyor dolaşıyor gene cambere takılıyor kafamda :D şu shimlere denk geldim, somun deliğine göre bazı yerleri kesilip kampana veya disk altına monte edilerek camber verilebiliyormuş. aranızda hiç böyle bir ürün kullanan oldu mu acaba ? tavsiye eder misiniz ? nasıl bi randıman verir.


http://i27.photobucket.com/albums/c185/shutesy14/EuroGolfProject0363.jpg

http://i273.photobucket.com/albums/jj228/Bas5658/shims/DSC01919.jpg

http://www.4130-products.com/step/shim/13shim.jpg




ikinci yöntem ise gene kampana-disk altına, düz yüzeyi olan dardan kalına giden bir spacer-aparat takarak camber veriyorlarmış, mış diyorum çünkü yeni öğreniyorum , mazur görün araştırdıkça öğreniyoruz işte :)

VWVortex.com - DIY: Install & Review of FilthyDubber's MK3 Rear Camber Shims (http://forums.vwvortex.com/showthread.php?6111738-DIY-Install-amp-Review-of-FilthyDubber-s-MK3-Rear-Camber-Shims)

Camber - Wheels, Tyres, Suspension and Brakes - Club Polo Forum (http://www.clubpolo.co.uk/forum/index.php?showtopic=156008)

http://i42.tinypic.com/20rvdvl.jpg

http://cdn3.volusion.com/kvgqy.vctsw/v/vspfiles/photos/CSTMXLSPC-2.jpg

böyle bişeyin zararı olur mu ? somundan öte daha sağlam duruyor ve bence çok mantıklı :) hem bu yöntem ile 2-3 derecelik camber verebileceğimi de düşünüyorum , yeterli olur.


bu arada araç kadett d

hakan_41
27-03-2016, 01:17
Herkes mi ayarlı kol kullanıyor , herkes mi camber plate kullanıyor yahu :)

kadireren
27-03-2016, 17:13
Kurtarmaz demişsin ama kampana tornalama Tofaşta çok kullanılan bi yöntem sorun yaşayan yok ama çok bi pay olmadığından 0.4mm gibi bişey alınıyo

Y.Emre
27-03-2016, 20:57
Teker bilyası bozmaya bire bir, onun dışında sorun yok fotografını koyduğunuz ürünlerde.

hakan_41
01-04-2016, 00:30
yarım cm için hiç o riske girmek istemiyorum (torna) ince bir işçilik gerektiren iş neden olsa.

öteki konu için ise ha pul koymuşun ha böyle yapmışsın aynı şey diyorsunuz yani , bundan da vazgeçiyorum o halde , bilya bozmanın manası yok durduk yere :)

dar tabanlı lastik yolu gözüküyor o halde :/

Maxi
01-04-2016, 05:09
en güzeli ET değeri yüksek jant olabilir
ET11 yerine ET30 jant 2cm içeride demek

mertkaya
01-04-2016, 08:09
Hakan, kıyamıyorum demişsin ama şu fender flare'ler ile hem sorunu çözersin hemde siyah-turuncu çok güzel durur. Taban inceltince de lastik için pek iyi şeyler olmayacak diye düşünüyorum :)