Orijinalini görmek için tıklayınız : RX8 Turbo?
PiscocuK
02-05-2016, 13:06
selamlar
Konu başlığını nasıl açacağımı bilemedim özellikle (?) koydum
Genel olarak herkes bu motordan korkuyor hemen bitiyor çabuk bitiyor çok yakıyor uçak motoru :) kulaktan dolma onlarca bilgi
çok şükür aracımın motorundan şimdiye kadar bir şikayetim olmadı haftasonu gezmesine bile çıksam dönüşte mutlaka yağını suyunu kontrol eder öyle bırakırım
Yurt dışında bu araçların neredeyse stok motorlusu yok bir çok kişi yapıştırmış devam etmiş.Türkiyede bırakın turboyu motorun başına bir iş gelse servis harici revizyon yapacak yer bir elin parmağını geçmez
Sanırım daha önce Kayseri'de bir deneme yapılmış sonra yeniden motor yapmak zorunda kalmışlar.Swap motor aracın şase ve aerodinamiğine pek uygun değil sanırım tabi bahsettiğim swaplar biraz aykırı motorlar
Genel olarak Türkiye'de bu işi yapabilecek kimse yokmu hala gelemedilermi acaba o seviyeye
böyle bir iş için para gömsem çöpemi gider.Sanırım Yunanistan bu konuda baya başarılı atlayıp aracı götürsem orada yapsam sonrasında yine burada bir ustaya ihtiyaç olacak.Bir kaç gündür yabancı forumları takip ediyorum turbo sonrası 100K mil kullanan bile var ama genelde RX7 leri turbolamışlar
Daha önce denemeye niyetlenmiş yada araştırmasını yapmış kimseler varmı aramızda.***** ciddi bilgili kişiler var forumda.Aracı Yunanistan'a götürüp yaptırma konusunda da şaka yapmıyorum 400 hp ler benim için yeterli.Böyle bir iş için ne kadar bütçe ve zaman ayırmalıyız? Türkiyede bu işin altında kalkacak ustalar varmıdır? (silkmeden :) )
https://www.youtube.com/watch?v=15tPlZQteC4
burda dursun:D
PiscocuK
02-05-2016, 13:36
çok sinir bozucu :)
Tabi benim kafamdaki bu değil iyi kötü günlük kullanıma da uygun olmalı
Egzos işi sizin pisikolociyi iyiden iyiye bozmuş :)
Kayseriden sonra bizim bir arkadaşımız da Turbo yaptı 1000-1500 km kullanabildi :) kaç bar basıldı, işlem nasıl yapıldı bilmiyorum, aradan geçti 7-8 sene.. Ama yerinizde olsam turbo değil de 3 rotor yaparım, bildiğim kadarıyla çok kolay bir işlem.
https://www.youtube.com/watch?v=2vEWzIzsAD8
PiscocuK
02-05-2016, 14:09
Egzos işi sizin pisikolociyi iyiden iyiye bozmuş :)
Kayseriden sonra bizim bir arkadaşımız da Turbo yaptı 1000-1500 km kullanabildi :) kaç bar basıldı, işlem nasıl yapıldı bilmiyorum, aradan geçti 7-8 sene.. Ama yerinizde olsam turbo değil de 3 rotor yaparım, bildiğim kadarıyla çok kolay bir işlem.
https://www.youtube.com/watch?v=2vEWzIzsAD8
Aslında tam olarak o bozmadı ama çok fazla yapılmış bir şey olmadığı için düşünüyorum.Belki yürütürüz en kötü sıfır km bir motorumuz olur :)
Aslında tam olarak o bozmadı ama çok fazla yapılmış bir şey olmadığı için düşünüyorum.Belki yürütürüz en kötü sıfır km bir motorumuz olur :)
Bence de çok güzel olur hak ettiği güçlerde yürümüş olur.. Bu arada R3 lerin motorlar eskilere göre daha pahalı biliyorsunuz değil mi ? Motor kırmayı göze alarak yakın bir arkadaşıma r3 alacaktık. Kenarda motor parası da tutacaktı gidip servisle görüştük anahtar teslim 30 bin fiyat istediler.. Rakam korkunç yani bir kaç kez daha düşünün derim :)
volume81
02-05-2016, 14:33
Bence de çok güzel olur hak ettiği güçlerde yürümüş olur.. Bu arada R3 lerin motorlar eskilere göre daha pahalı biliyorsunuz değil mi ? Motor kırmayı göze alarak yakın bir arkadaşıma r3 alacaktık. Kenarda motor parası da tutacaktı gidip servisle görüştük anahtar teslim 30 bin fiyat istediler.. Rakam korkunç yani bir kaç kez daha düşünün derim :)
30 bine sandık motoru veriyorlar mı ? herşey içinde ise bedava :)
MertSerhanÖ.
02-05-2016, 15:00
https://www.youtube.com/watch?v=15tPlZQteC4
burda dursun:D
Bi chargerlı fn2 değil :D
SULTANOGLU
02-05-2016, 15:05
ya marka gözetmeksizin şu eski arabalardaki dizayn şekil hiç bişeyde yok.
Bi chargerlı fn2 değil :D
ne zaman alıyosun:)
MertSerhanÖ.
02-05-2016, 15:16
ne zaman alıyosun:)
Abi anlaşmayı yaptık senle hemen bi fn2 bulalım bana takaslı yarın alıyorum charge'ı koyuyoruz sonrası ***** tatatat:)
Biz onun argesini baya yaptık bende R3 varken
Biraz maliyetli oluyor, turbo zaten 30 hatta 35 olmalı. Kit olarak en iyisi esmeril racing in kiti, ama onun içinde motoru açıp apex seal ları değiştirmek gerekiyor, orjinal ecuyla olmicağı için tabi standalone beyin enjektörler vs vs derken 25-30 lu rakamlar söz konusu, eğer niyetlenirseniz R3 lerin pinout diagramı bende var.
Birde greddy nin kiti var oem motor içiyle uygulanabiliyor ama 0.8 bar açabiliyorsunuz. Çokta bir güç vermiyor
Ben onun yerine SC yapmaya niyetlenmiştim. Ama sc kitleri aşırı pahalı bizde o zamanlar uyguna bi s2000 vortech blower almıştık. SC de iş daha kolay. Primary enjektörlere secondary takınca enjektör almaya gerek kalmıyor ekstaradan, onada standalone beyin lazım ama motor açmadan 350hp ler mümkün. öle custom bir projede sadece plate i trde custom yaptırtmak gerekiyor, onu Peak garage ben yaparım demişti. Onun dışında intercooler vs borulaması. Tam projeye girişecekken kompresyon aldırmıştım 7.2 li değerler gelince hiç girmedim sattım herşeyi. Ama turbo ve sc işinin araştırmasına çok ciddi zaman harcadık, birsürü yabancı firmayla yazıştık. Turblown, Esmeril. Yunanistandaki tunerlarla görüştüm vs olmicak bir iş değil ama dediğim gibi bütçe ve göz yeme meselesi.
Ama hedef 350+ ise motor açmadan imkansız gibi diyebilirim
PiscocuK
02-05-2016, 15:27
Bana da ucuz geldi fiyatı 30K ise...Zaten Aren yıktı hayallerimizi 2jz yapalım dedi oda bir rx8 parası :)
Yunanistan komşumuza ufak çaplı bir motor gezisi yapsakmı acaba :)
Egzos işi sizin pisikolociyi iyiden iyiye bozmuş :)
Kayseriden sonra bizim bir arkadaşımız da Turbo yaptı 1000-1500 km kullanabildi :) kaç bar basıldı, işlem nasıl yapıldı bilmiyorum, aradan geçti 7-8 sene.. Ama yerinizde olsam turbo değil de 3 rotor yaparım, bildiğim kadarıyla çok kolay bir işlem.
https://www.youtube.com/watch?v=2vEWzIzsAD8
3 Rotor yani 20b yi getirmek 50.000 tl civarı rakamlar tutuyor, Ve 20b daily kullanmaya uygun bir motor değil malesef
2JZ çok uğraştırır elektrik tesisatı vs çok alengirli bir iş. TR de Paşaoğlu daha önce Turboladı rx, Biz girişsek peak garage ile çalışacaktık.
Burda adım adım karar vermek lazım
Hazır kit mi, custom kit mi. Kaç hp lerde olucak, motor açılıcakmı, vsvs
Yunanistanda peynir ekmek gibi rotary turboluyorlar, ama orada işçilik maliyetleri bize göre çok yüksek tabi
Swap düşünülücekse FD3S RX-7 motoru swaplanabilir zaten Turbo olduğu için upgrade i daha kolay olur
PiscocuK
02-05-2016, 15:35
Biz onun argesini baya yaptık bende R3 varken
Biraz maliyetli oluyor, turbo zaten 30 hatta 35 olmalı. Kit olarak en iyisi esmeril racing in kiti, ama onun içinde motoru açıp apex seal ları değiştirmek gerekiyor, orjinal ecuyla olmicağı için tabi standalone beyin enjektörler vs vs derken 25-30 lu rakamlar söz konusu, eğer niyetlenirseniz R3 lerin pinout diagramı bende var.
Birde greddy nin kiti var oem motor içiyle uygulanabiliyor ama 0.8 bar açabiliyorsunuz. Çokta bir güç vermiyor
Ben onun yerine SC yapmaya niyetlenmiştim. Ama sc kitleri aşırı pahalı bizde o zamanlar uyguna bi s2000 vortech blower almıştık. SC de iş daha kolay. Primary enjektörlere secondary takınca enjektör almaya gerek kalmıyor ekstaradan, onada standalone beyin lazım ama motor açmadan 350hp ler mümkün. öle custom bir projede sadece plate i trde custom yaptırtmak gerekiyor, onu Peak garage ben yaparım demişti. Onun dışında intercooler vs borulaması. Tam projeye girişecekken kompresyon aldırmıştım 7.2 li değerler gelince hiç girmedim sattım herşeyi. Ama turbo ve sc işinin araştırmasına çok ciddi zaman harcadık, birsürü yabancı firmayla yazıştık. Turblown, Esmeril. Yunanistandaki tunerlarla görüştüm vs olmicak bir iş değil ama dediğim gibi bütçe ve göz yeme meselesi.
Ama hedef 350+ ise motor açmadan imkansız gibi diyebilirim
yazını şimdi okudum.Bilgiler için çok teşekkürler benimde niyetim bahsettiğin gibi greddy olacaktı ama az bi basınç onca emek değer mi bilmiyorum kafamda deli sorular.Sonra Aren abi gerek yok 2jz yapalım dedi ama oda extra bir araba parası.kafamda 1-2 iş var onlar olumlu netleşirse swap daha mantıklı duruyor.O zamana kadar ciddi bir arge ve araştırma işine girerim.En kötü olmadı kışa girerken tane tane parçaları toplayıp önümüzdeki sezona aracı toplamaya çalışırım
SC olayına pek sıcak bakmıyorum.Hatta ben bu olay için motor ömrünün biraz bitmesini bekleyecektim. 7.2 çıktıktan sonra rebuild düşünmediniz mi.komple revizyondan geçmiş olurdu sağlam motoru yormamış olurdun.Benim motor bitik olsa hiç beklemeden iki seçenekten birine girerdim.Şuan ki tamamen kaba et kaşıntısı :)
PiscocuK
02-05-2016, 15:38
2JZ çok uğraştırır elektrik tesisatı vs çok alengirli bir iş. TR de Paşaoğlu daha önce Turboladı rx, Biz girişsek peak garage ile çalışacaktık.
Burda adım adım karar vermek lazım
Hazır kit mi, custom kit mi. Kaç hp lerde olucak, motor açılıcakmı, vsvs
Yunanistanda peynir ekmek gibi rotary turboluyorlar, ama orada işçilik maliyetleri bize göre çok yüksek tabi
Swap düşünülücekse FD3S RX-7 motoru swaplanabilir zaten Turbo olduğu için upgrade i daha kolay olur
O koca motor aracın muhteşem dengesini bozar gibi düşünüyorum ama yanılıyor da olabilirim.Kesinlikle haklısın adamlar deli gibi turbolu araç yapıyorlar hadi gözü kararttık yaptırdık bilen kişilere ona da laf yok.Benim gözümü korkutan ondan sonrası.Burda kiminle devam edeceği.Sonuçta bu arabanın kimyasıyla oynadıktan sonra her deneme sonrası yada belirli aralıklarla bilen bir ustaya götürüp gerekli kontrollerin sağlanması gerekir. 2-3 ayda bir Yunanistan çekilmez :) birde herşeyin ters gittiğini yolda kaldığımızı düşünürsek aman aman
yazını şimdi okudum.Bilgiler için çok teşekkürler benimde niyetim bahsettiğin gibi greddy olacaktı ama az bi basınç onca emek değer mi bilmiyorum kafamda deli sorular.Sonra Aren abi gerek yok 2jz yapalım dedi ama oda extra bir araba parası.kafamda 1-2 iş var onlar olumlu netleşirse swap daha mantıklı duruyor.O zamana kadar ciddi bir arge ve araştırma işine girerim.En kötü olmadı kışa girerken tane tane parçaları toplayıp önümüzdeki sezona aracı toplamaya çalışırım
SC olayına pek sıcak bakmıyorum.Hatta ben bu olay için motor ömrünün biraz bitmesini bekleyecektim. 7.2 çıktıktan sonra rebuild düşünmediniz mi.komple revizyondan geçmiş olurdu sağlam motoru yormamış olurdun.Benim motor bitik olsa hiç beklemeden iki seçenekten birine girerdim.Şuan ki tamamen kaba et kaşıntısı :)
Ya 5 sene binmiştim zaten sıkılmıştım biraz açıkçası, NOS fln uygulamıştık zaten baya hevesimi almıştım o enerjiyi göremedim kendimde :D
Greddy için kesinlikle değmez, 13B-REW swap i bir araştırın çok daha maliyetsiz olur
Rotary zaten stock haliyle bile yeterince narin.Turbo pek sağlıklı olmaz.Rx-7 den sonra Rx-8 in turbosuz yapılmasının sebebi bu.Mazda bile üstesinden gelemedi bu sorunun.Üstelik Tr de yapılan Greddy Turbolu Rx-8 verimsiz olmuştu.Eksoz filtre yazılımlı Type-r geçiyordu.Rx-8 için atmosferik çözümler üretmenizi tavsiye ederim.250-260hp gibi sağlıklı kullanılabilir.Atmosferik makine turbolamak zaten macerayken rotary turbolamak delilik bana göre,hani trilyonlarımın olması lazım yapmak için:) İşin fayda/maliyet boyutu var çünkü...20-30bin harcayacaksınız yinede attığınız taş ürküttüğünüz kurbağaya değmeyecek sizin sadece turboya verdiğiniz paraya e36 alıp 15 bine stroker+turbo yapan yanınızdan uçup gidecek.Rx-8 le e36 tabiki alakasız kıyaslanamaz ama demek istediğim olay saf güç performanssa Rx-8 bu işlerin arabası değil.
PiscocuK
04-05-2016, 12:51
Rotary zaten stock haliyle bile yeterince narin.Turbo pek sağlıklı olmaz.Rx-7 den sonra Rx-8 in turbosuz yapılmasının sebebi bu.Mazda bile üstesinden gelemedi bu sorunun.Üstelik Tr de yapılan Greddy Turbolu Rx-8 verimsiz olmuştu.Eksoz filtre yazılımlı Type-r geçiyordu.Rx-8 için atmosferik çözümler üretmenizi tavsiye ederim.250-260hp gibi sağlıklı kullanılabilir.Atmosferik makine turbolamak zaten macerayken rotary turbolamak delilik bana göre,hani trilyonlarımın olması lazım yapmak için:) İşin fayda/maliyet boyutu var çünkü...20-30bin harcayacaksınız yinede attığınız taş ürküttüğünüz kurbağaya değmeyecek sizin sadece turboya verdiğiniz paraya e36 alıp 15 bine stroker+turbo yapan yanınızdan uçup gidecek.Rx-8 le e36 tabiki alakasız kıyaslanamaz ama demek istediğim olay saf güç performanssa Rx-8 bu işlerin arabası değil.
2-3 gündür baya kafa patlattık.Yani soft bişey çok gereksiz oluyor bu araba için hard girincede normal kullanımı ve amacını aşıyor.Yazılım konusunda da hala sağlıklı sonuçlar alınamadığı aşikar.Berk çok uğraşıp birşeyler yapmış ama ben onu riske edemem.
sanırım parayı görselliğe harcıyacağız coil kanat vs
PiscocuK
04-05-2016, 13:03
coil candır :D
diye diye aldıyorsun en sonunda :D
2-3 gündür baya kafa patlattık.Yani soft bişey çok gereksiz oluyor bu araba için hard girincede normal kullanımı ve amacını aşıyor.Yazılım konusunda da hala sağlıklı sonuçlar alınamadığı aşikar.Berk çok uğraşıp birşeyler yapmış ama ben onu riske edemem.
sanırım parayı görselliğe harcıyacağız coil kanat vs
İşinize karışmak gibi olmasın ama bence coil de yapmayın R3 lerdeki amortisörler bilstein alacağınız coiloverın bundan kaliteli olacağını sanmam.Jantlarda hakeza öyle forged (enkei yapımı).Ben sizin yerinizde olsam 3-4cm düşürecek bir yay alıp yola devam ederdim.R3 'ün her şeyi yeterince özel çünkü...
jnrjames
04-05-2016, 21:10
Konu genelinde ki yorumlara katılmakla birlikte , rx8 lerdeki atmosferik motorların sıkıştırmasının yüksekliğinden ve ekonomi/performansı bir arada sunmaya çalışan genel mimari üzerine yoğunlaşılmış motorun kimyasıyla oynamadan aşırı besleme bence kırıcı olacaktır. Yapılmışlar var vardır dayanıklılık vs konusu tartışılır. Ki yıllardır normal halini bitiremedik şarjlı haline ne yorumlar gelir allah bilir :)
Yunanistandan ziyade KKTC den Doğa KOYUNCU isimli makinist ( usta mekaniker ) i tavsiye ederim. Kendisi zaten 13b rew( fd3s) , 13b Turbo ( fc3s) , Renesiz (rx8) motorları konusunda oldukça deneyimli ve bildiğim kadarıyla ingilterede eğitimini vs. almıştı. Şuan WRC de bir ekibin mekanikerliğini yapıyor. Rotary specialist diyebiliriz. Kendisininde Fd3s rx7 si var.
Konuya gelecek olursak renesis motor rotaryler arasında en kırılgan halde olanlar derdi hep bana. 13b Rew lerdede ısı sorunu olduğunu çok duymuştum. Ama madem ki turboya gireceksiniz, tipik eski düzen portlu 13b rotor housing lerle düşük sıkıştırmalı rotorları rotorları kullanırsanız çok daha dayanıklı aşırı beslemeli rotaryniz olur. Nitekim apex seal lerin sağlamlarınında iyi para olduğunu duymuştum.
Atmo eğlencelik ararsanız port çeşitlerine göz atabilir, kendinize uygun olanı seçebilirsiniz. Yok illa şarjlı devam edicez derseniz benim dediğim yolu tercih etmeniz edindiğim bilgiler ışığında verimli olacaktır.
Ama hangi seçenek olursa olsun zaten hedeflediğiniz amacı aşacağından şüpheniz olmasın. Yurt dışında işlerin yürümesinin bir sebebide herhangi bi kırılmada rotary dağıtıp toplamak çocuk oyuncağı gözü ile bakıldığından takır takır düzen işliyor. Parça temini vs isterseniz de güney kıbrıs tarafında internetten tanıştığım bir rotaryci makinist daha vardı, 2000€ ya revize edilmiş toplanmış renesis motor veriyordu. yunanistandan ziyade kıbrıs rotary için candır. Çok kez dile getirdim. Allah bize de para ve temiz bi Fc nasib eder inşallah :) kıbrısa çufçuflayacağız bir gün.
PiscocuK
04-05-2016, 22:59
İşinize karışmak gibi olmasın ama bence coil de yapmayın R3 lerdeki amortisörler bilstein alacağınız coiloverın bundan kaliteli olacağını sanmam.Jantlarda hakeza öyle forged (enkei yapımı).Ben sizin yerinizde olsam 3-4cm düşürecek bir yay alıp yola devam ederdim.R3 'ün her şeyi yeterince özel çünkü...
Coil maalesef keyiften ziyade ihtiyac olarak bir secimdi. Servisin elinde amortisor olmadgindan bunu tercih ettik ama sanirim onumuzdeki hafta japonyadan parcalar gelecekmis hadi bakalim dedik. Jantlara asla dokunmam hemfikiriz ben kanat yazdim sanirim siz karistirdiniz
PiscocuK
04-05-2016, 23:02
Konu genelinde ki yorumlara katılmakla birlikte , rx8 lerdeki atmosferik motorların sıkıştırmasının yüksekliğinden ve ekonomi/performansı bir arada sunmaya çalışan genel mimari üzerine yoğunlaşılmış motorun kimyasıyla oynamadan aşırı besleme bence kırıcı olacaktır. Yapılmışlar var vardır dayanıklılık vs konusu tartışılır. Ki yıllardır normal halini bitiremedik şarjlı haline ne yorumlar gelir allah bilir :)
Yunanistandan ziyade KKTC den Doğa KOYUNCU isimli makinist ( usta mekaniker ) i tavsiye ederim. Kendisi zaten 13b rew( fd3s) , 13b Turbo ( fc3s) , Renesiz (rx8) motorları konusunda oldukça deneyimli ve bildiğim kadarıyla ingilterede eğitimini vs. almıştı. Şuan WRC de bir ekibin mekanikerliğini yapıyor. Rotary specialist diyebiliriz. Kendisininde Fd3s rx7 si var.
Konuya gelecek olursak renesis motor rotaryler arasında en kırılgan halde olanlar derdi hep bana. 13b Rew lerdede ısı sorunu olduğunu çok duymuştum. Ama madem ki turboya gireceksiniz, tipik eski düzen portlu 13b rotor housing lerle düşük sıkıştırmalı rotorları rotorları kullanırsanız çok daha dayanıklı aşırı beslemeli rotaryniz olur. Nitekim apex seal lerin sağlamlarınında iyi para olduğunu duymuştum.
Atmo eğlencelik ararsanız port çeşitlerine göz atabilir, kendinize uygun olanı seçebilirsiniz. Yok illa şarjlı devam edicez derseniz benim dediğim yolu tercih etmeniz edindiğim bilgiler ışığında verimli olacaktır.
Ama hangi seçenek olursa olsun zaten hedeflediğiniz amacı aşacağından şüpheniz olmasın. Yurt dışında işlerin yürümesinin bir sebebide herhangi bi kırılmada rotary dağıtıp toplamak çocuk oyuncağı gözü ile bakıldığından takır takır düzen işliyor. Parça temini vs isterseniz de güney kıbrıs tarafında internetten tanıştığım bir rotaryci makinist daha vardı, 2000€ ya revize edilmiş toplanmış renesis motor veriyordu. yunanistandan ziyade kıbrıs rotary için candır. Çok kez dile getirdim. Allah bize de para ve temiz bi Fc nasib eder inşallah :) kıbrısa çufçuflayacağız bir gün.
Kibris icin bisey diyemem bahsettiklerine katiliyorum suan greddy kit ile 1-1.2 mac basincla 300+ hp ler elde ediliyor. Benim asil derdim ilk yapim degil. Yapim sonrasi bu isi burada takip edecek devamini getirecek ekipman olmamasi. Yani her sorunda burdan yunanistan yada kibrisa gidilmez. Arastiriyorum derin sekilde hatta belki oyle 3-5 gunlugune gidip yapilan isleride gorup inceleyebilirim. Bahsettiginiz kisiylede irtibat kuracagim tesekkurler
karsiyakaliozi
05-05-2016, 10:10
Bence turbo işi macera olur İngiltere bırak İngiltereyı kıbrıs da bile olsan sıkıntı olmazda Turkiye de zaten bilen yok arabayı dediğin gibi her sıkıntıda usta aramak zorunda kalırsın bence kozmetik birşeyler yap devam et bence arabadan soğuma selamlar.
O değilde abi 4-5 ay önce arabayı ilk aldıgın zamanlar ben bu arabaya hiç birşey yapmam diyordun şimdi turbo vs den bahsediyorsun :)
kelalper
06-05-2016, 14:39
Eksoz filtre yazılımlı type R Turbo RX8 mi geçiodu. Turbo değildir o. Valla şöyle söyliim oğulcanın arabasında turbo yoktu atmosferik bolt on yüklüydü ama eksoz filtre ve beyinli Type R dan çok da yavaş değildi. O projede bi hata olmuş. Araba turboyla geri gitmiş demek ki. Ya da 230 luk değil 190lıktı.
Nameless34
06-05-2016, 14:55
Hocam bende baya araştırmıştım zamanında, orjinal motorunda aşırı verim almak için motor içi apex vs değişmek gerekiyor ama standart motor ile bu işi yakında yapacak bir arkadaşımız var NYB RX8 in sahibi EmreSetre o hepimizden daha çok araştırdı ve daha çok yükledi aracını konuyu görmedi sanırım ben kendisine bir mesaj atarım ya da sizde forumdan ulaşabilirsiniz detaylı bilgi verir.
PiscocuK
06-05-2016, 15:15
Emrenin bir projesi var. Bu Emreler hep catlak sanirim. Onu bekliyorum bende :) 2 ay sonra catara patara dolasabiliriz :)
onursumer
06-05-2016, 15:28
günlük cok sıkıntı olmayacaksa aslında 3 rotor çok efsane bence homurdanması yeter :)
Selamlar arkadaşlar :)
Öncelikle 29 haziran'da Yunanistana balayına gidiyorum . Balayına RX-8 aracımla gidiyorumki beni tanıyanlar vardır elbet aranızda RX-8 deyince akla gelen isimlerden biriyim.
Hazır balayında iken aracıma Turbo'da takacağız kaza bela olmaz ise.
Mesajların birkaçını okudum aklımda kaldığı kadar cevap vermeye çalışayım parça listem hazır olduğundan dolayı ...
Öncelikle RX-8 Stock beyin turbo işlemi için tamamen yeterli. Launch Control vs. istemiyorsanız Beyin takmaya gerek yok. Örneğin bende stok beyin üzerine uygulayacağım. Ancak yazılımı COBB Accesport ile yapacağız turbo içinde zaten şu andada yazılım bununla yapıldı.
Bunun dışında RX-8 e Mazda'nın turbo takmamasının sebebi "NARİN" olması değil, fiyat olarak ekonomik bir araç olmasını istemeleridir. Hala bu narinlik muhabbeti dönmesi komik =) Motora iyi bakarsanız hiçbişi olmaz. Benim aracım 70K km ye geliyor maşallahı var hala :) Bilen bilir bunuda =)
Narin denilen araç ile Yunanistanda 1.2 bar'da sabit gezen 180K km ve üzerinde birçok RX-8 mevcut.
Usta bulamassınız vs. denmiş arkadaşlar Rotary motor korkulacak bir motor değil o kadar basit mantığı varki kırılsa bile tamirat için en ağır parça masrafı 2500-3000 dolar civarı :) Herhangi işinde iyi bir motor ustası Rotary motoru gözü kapalı söküp yeniden yapabilir. Piston'lu bir motora göre çocuk oyuncağı.
Yukarıda Nameless'ın da belirttiği gibi Seal'ları değiştirmenize gerek yok 2mm orjinal sealler yeterli. Turbo ile Renesis motor 450 hp ye kadar sıkıntısız dayanabiliyor. 450 hp gücün üzerinde güç isterseniz Seal ları 3mm lik yapabilirsiniz. En temizi hele bi Turbo ile kırın motoru :) sonra Bridge Port ve 3mm seal'lar ile devam edersiniz :)
Dediğim gibi benim Turbo'lanmama 2 aydan az süre kaldı kısmetse... Turbo olarak Garrett GT2871R yada 3071R kullanacağız... Benim aklımdaki 3071 ki güç geç gelsin ama çok olsun ... Benim yaptıracağım yerde stock araçlardan 100 oktan benzin 0.8 bar'da ile 320 WHP , 350nm Torque gibi güçler alabiliorlar rahatça ... Tabi sadece turbo değil, bunun yanında Methanol kiti "soğutma çok önemli rotary'de", boost controller, motor kulakları vs. de değişecek.
Benim beklentim ve hedefim 350 WHP yani 400HP+ olacak. Özellikle büyük turbo takarsam tabiki ... Geç güç geleceği için motor daha sağlıklı olabilecek. Küçük turbo ile alınacak güçler 350 HP yi çok geçmiyor güç erken geldiği için.
Bittiğinde böyle bir şey olacak görsel olarak "kısmetse"
http://i63.tinypic.com/4l3sq1.jpg
Hani ben şahsen Turbo'dan çok anlamam, açıkçası taktıktan sonra öğreneceğim ... Ama rotary çok sıkıntılı öle zırt pırt arıza yapan bir araç değil. Aksine performanslı kullanım seven bir araç. Turbo takıldıktan sonra'da zaten Kompresyon değerleri artan bir araç. Yani motor daha bir oturaklı oluyor ...
Hele bi yapayım eminim Türkiye'de benden çok daha iyisini çok daha profesyonel yapacak arkadaşlar'da çıkacaktır. Ama şu anda totosu yiyen bir benim herhalde :)
Kısmetse taktırıp geri döndükten sonra Özgün'ün mustang dyno'da veriyi onaylatacağım :)
He şimdi gördüm Greddy ile yapılan araç verimsiz olmuştu çünki yazılım falan hak getire o zamanlar :) Greddy kit ile alınabilicek güç sınırlı tabi 280 WHP falan maksimum çıkar ondan ama oda yeter aslında :)
günlük cok sıkıntı olmayacaksa aslında 3 rotor çok efsane bence homurdanması yeter :)
3 rotor çok güzel eyvallah ama maliyeti düşünülenden çok daha fazla . :) rx8 motoruna 1 rotor ekle demek değil aslında ...
3 rotor'un motor kodu 20B olarak geçiyor. Yunanistan maliyeti bile 25000 Euro civarları :) siz düşünün burda ne olur komple farklı bir motor, şanzuman'dı, beyindi oydu buydu derken 100000 TL den az olmaz :)
En sağlıklısı ya Renesis'e turbo takmak ki 15000-20000 TL civarlarıa bu oluyor, yada biraz daha paraya kıyıp 13b-Rew yani FD3S RX-7 motoru takmak lazım ... Bu motorlar'da kasmadan 700 800 hp lere çıkabiliyor ...
500 HP 13B-REW için 12500 euro civarı bir fiyat almıştım ben zamanında ama o bütçeyi aşıyor :)
Konu genelinde ki yorumlara katılmakla birlikte , rx8 lerdeki atmosferik motorların sıkıştırmasının yüksekliğinden ve ekonomi/performansı bir arada sunmaya çalışan genel mimari üzerine yoğunlaşılmış motorun kimyasıyla oynamadan aşırı besleme bence kırıcı olacaktır. Yapılmışlar var vardır dayanıklılık vs konusu tartışılır. Ki yıllardır normal halini bitiremedik şarjlı haline ne yorumlar gelir allah bilir :)
Yunanistandan ziyade KKTC den Doğa KOYUNCU isimli makinist ( usta mekaniker ) i tavsiye ederim. Kendisi zaten 13b rew( fd3s) , 13b Turbo ( fc3s) , Renesiz (rx8) motorları konusunda oldukça deneyimli ve bildiğim kadarıyla ingilterede eğitimini vs. almıştı. Şuan WRC de bir ekibin mekanikerliğini yapıyor. Rotary specialist diyebiliriz. Kendisininde Fd3s rx7 si var.
Konuya gelecek olursak renesis motor rotaryler arasında en kırılgan halde olanlar derdi hep bana. 13b Rew lerdede ısı sorunu olduğunu çok duymuştum. Ama madem ki turboya gireceksiniz, tipik eski düzen portlu 13b rotor housing lerle düşük sıkıştırmalı rotorları rotorları kullanırsanız çok daha dayanıklı aşırı beslemeli rotaryniz olur. Nitekim apex seal lerin sağlamlarınında iyi para olduğunu duymuştum.
Atmo eğlencelik ararsanız port çeşitlerine göz atabilir, kendinize uygun olanı seçebilirsiniz. Yok illa şarjlı devam edicez derseniz benim dediğim yolu tercih etmeniz edindiğim bilgiler ışığında verimli olacaktır.
Ama hangi seçenek olursa olsun zaten hedeflediğiniz amacı aşacağından şüpheniz olmasın. Yurt dışında işlerin yürümesinin bir sebebide herhangi bi kırılmada rotary dağıtıp toplamak çocuk oyuncağı gözü ile bakıldığından takır takır düzen işliyor. Parça temini vs isterseniz de güney kıbrıs tarafında internetten tanıştığım bir rotaryci makinist daha vardı, 2000€ ya revize edilmiş toplanmış renesis motor veriyordu. yunanistandan ziyade kıbrıs rotary için candır. Çok kez dile getirdim. Allah bize de para ve temiz bi Fc nasib eder inşallah :) kıbrısa çufçuflayacağız bir gün.
3mm en sağlamlaştırılmış Apex Seal set fiyatıda 350$ bu arada çok pahalı değil söylenildiği gibi :) Goopy motorsports özellikle bu seal konusunda baya yetenekli bir firma ...
Bunun dışında rx8 ile ilgili herhangi bir soru içinde bana özelden ulaşabilirsiniz elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışırım :)
PiscocuK
06-05-2016, 20:02
Emre gelip acikladigina gore bende rahat rahat konuaabilirim artik :) evet Emrenin biri cilginlik pesinde otekide sirasini bekliyor
Umarim sorunsuz sikintisiz miss gibi olur. Ben senden daha heycanliyim. Yunanistani su yolu yapariz artik :)
Emre gelip acikladigina gore bende rahat rahat konuaabilirim artik :) evet Emrenin biri cilginlik pesinde otekide sirasini bekliyor
Umarim sorunsuz sikintisiz miss gibi olur. Ben senden daha heycanliyim. Yunanistani su yolu yapariz artik :)
Zaten vize de kalkacak diyorlar :) öle bişi olursa rahat burdan 1000 km alt tarafı :P
Greddy Turbo takılan Rx-8 şuydu
https://www.youtube.com/watch?v=qB4PXmRRaPw
@setre
Ben 10 yıldır forumlarda bu motor dayanıklı diye dil döken insandım o yüzden komik vs tabirlere gerek yok.Senin verdiğin o yurtdışı uzun km örneklerini bende örnek olarak sunardım istatistiksel hesaplama da yapmıştım hatta.İlk gelen nesil için dexelia yağ eksikliği ve bilinçsiz kullanım sonucu motorların bittiği düşünülmüştü ama R3 le birlikte artık hem bilinçli kullanıcılar var hemde dexeliadan başka yağ kullanılmıyor yinede motoru biten R3 ler var daha 60k km de.Bunlar yetkili servislerde çalışan/çalışmış yıllardır samimiyetim olan ustaların da söylediği/gördüğü şeyler aynı zamanda.Arada yurtışı forumlarda benimde rastladığım tek tük 150k+ km giden motorlar tabiki çıkıyor ama istisnalar kaideyi bozmaz.Rotary motor tek seferlik uzun süreli yoğun sıkıştırmayla çok rahat başedebilirken(Le Mans gibi) karışık kullanım modeline(yani günlük kullanıma)stop et marş bas, dur kalk trafiğine vs karşı narin.Ben bu motorun aslında dayanıklı olduğunu en ateşli savunan insandım fakat zamanla yanıldığımı gördüm.Belki seninde fikrin zamanla değişir.
Tabi bu yazdıklarım Rx-8 almayacağım anlamına gelmiyor.Yakınlarda Rx-8 alma düşüncem var fakat "motoru biterse" ye göre bütçe yapıyorum.Gerçekçi olmak gerekiyor çünkü.
Ben birşey sormak istiyorum, bazı yerlerde normal motorlara nazaran toplanması daha kolay basit ve ucuz yazıyorlar peki neden sandık motor çok pahalı ?
Ben birşey sormak istiyorum, bazı yerlerde normal motorlara nazaran toplanması daha kolay basit ve ucuz yazıyorlar peki neden sandık motor çok pahalı ?
Sandık motor son artışlardan sonra 17K oldu serviste, R3 ünki ise 20k üzeri diye biliyorum...
Greddy Turbo takılan Rx-8 şuydu
https://www.youtube.com/watch?v=qB4PXmRRaPw
@setre
Ben 10 yıldır forumlarda bu motor dayanıklı diye dil döken insandım o yüzden komik vs tabirlere gerek yok.Senin verdiğin o yurtdışı uzun km örneklerini bende örnek olarak sunardım istatistiksel hesaplama da yapmıştım hatta.İlk gelen nesil için dexelia yağ eksikliği ve bilinçsiz kullanım sonucu motorların bittiği düşünülmüştü ama R3 le birlikte artık hem bilinçli kullanıcılar var hemde dexeliadan başka yağ kullanılmıyor yinede motoru biten R3 ler var daha 60k km de.Bunlar yetkili servislerde çalışan/çalışmış yıllardır samimiyetim olan ustaların da söylediği/gördüğü şeyler aynı zamanda.Arada yurtışı forumlarda benimde rastladığım tek tük 150k+ km giden motorlar tabiki çıkıyor ama istisnalar kaideyi bozmaz.Rotary motor tek seferlik uzun süreli yoğun sıkıştırmayla çok rahat başedebilirken(Le Mans gibi) karışık kullanım modeline(yani günlük kullanıma)stop et marş bas, dur kalk trafiğine vs karşı narin.Ben bu motorun aslında dayanıklı olduğunu en ateşli savunan insandım fakat zamanla yanıldığımı gördüm.Belki seninde fikrin zamanla değişir.
Tabi bu yazdıklarım Rx-8 almayacağım anlamına gelmiyor.Yakınlarda Rx-8 alma düşüncem var fakat "motoru biterse" ye göre bütçe yapıyorum.Gerçekçi olmak gerekiyor çünkü.
Selamlar :) o aracı biliyorum dediğim gibi yazılım vs. olmadıktan sonra turbo takmanın pek bir anlamı yok. Greddy ile gelen mavi cihazdaki yazılım çok bir şey ifade etmiyor o sebepten o araç öle pek yürümüyor.
Motor dayanıklılığı aynı klasmandaki diğer araçlar ile karşılaştırdığınızda pek bir fark yok açıkçası. Bütün spor arabalar aynı şekilde iyi bakmassan elinde patlar. Heryer'de bu konu öne çıkıyor ama yağını vs. eksik bırakmadığın sürece hiçbişi olmaz araca.
Piyasa piston kırmamış, motor kırmamış vs. kaç tane spor araç var allah aşkına ? Şahsen motor fiyatı sandık olarakta diğer performans araçlarının tamamından ucuz =)
M3'lerin, S2K ların motor kırdığı, hatta Corvette'in o koca motorunu rahatça kırabilen bir Ülkede yaşıyoruz :) Bu yüzden Türkiye'de rotary motor kırılmasına şaşırmamak lazım ...
Benim aracımda şu an 68K km de . Maşallahı var çünki adam gibi bakıyorum :) Kırılsa bile herhangi işini bilen bir motor ustasnda rahatça yaptırabilir. En pahalı parça Housing ki 900 dolar, Rotor desen 800 dolar civarı, Seal 3mm liği 350 dolar, conta seti 300 dolar :d kısaca Piston'lu bir motordan çok daha ucuz =)
Selamlar :) o aracı biliyorum dediğim gibi yazılım vs. olmadıktan sonra turbo takmanın pek bir anlamı yok. Greddy ile gelen mavi cihazdaki yazılım çok bir şey ifade etmiyor o sebepten o araç öle pek yürümüyor.
Motor dayanıklılığı aynı klasmandaki diğer araçlar ile karşılaştırdığınızda pek bir fark yok açıkçası. Bütün spor arabalar aynı şekilde iyi bakmassan elinde patlar. Heryer'de bu konu öne çıkıyor ama yağını vs. eksik bırakmadığın sürece hiçbişi olmaz araca.
Piyasa piston kırmamış, motor kırmamış vs. kaç tane spor araç var allah aşkına ? Şahsen motor fiyatı sandık olarakta diğer performans araçlarının tamamından ucuz =)
M3'lerin, S2K ların motor kırdığı, hatta Corvette'in o koca motorunu rahatça kırabilen bir Ülkede yaşıyoruz :) Bu yüzden Türkiye'de rotary motor kırılmasına şaşırmamak lazım ...
Benim aracımda şu an 68K km de . Maşallahı var çünki adam gibi bakıyorum :) Kırılsa bile herhangi işini bilen bir motor ustasnda rahatça yaptırabilir. En pahalı parça Housing ki 900 dolar, Rotor desen 800 dolar civarı, Seal 3mm liği 350 dolar, conta seti 300 dolar :d kısaca Piston'lu bir motordan çok daha ucuz =)
Abicim peki sandık değilde eli yatkın ustaya yaptırsak gider sadece bu yazdıkların mı maliyeti ne oluyor o zaman motorun ?
kelalper
09-05-2016, 12:19
Greddy Turbo takılan Rx-8 şuydu
https://www.youtube.com/watch?v=qB4PXmRRaPw
@setre
Ben 10 yıldır forumlarda bu motor dayanıklı diye dil döken insandım o yüzden komik vs tabirlere gerek yok.Senin verdiğin o yurtdışı uzun km örneklerini bende örnek olarak sunardım istatistiksel hesaplama da yapmıştım hatta.İlk gelen nesil için dexelia yağ eksikliği ve bilinçsiz kullanım sonucu motorların bittiği düşünülmüştü ama R3 le birlikte artık hem bilinçli kullanıcılar var hemde dexeliadan başka yağ kullanılmıyor yinede motoru biten R3 ler var daha 60k km de.Bunlar yetkili servislerde çalışan/çalışmış yıllardır samimiyetim olan ustaların da söylediği/gördüğü şeyler aynı zamanda.Arada yurtışı forumlarda benimde rastladığım tek tük 150k+ km giden motorlar tabiki çıkıyor ama istisnalar kaideyi bozmaz.Rotary motor tek seferlik uzun süreli yoğun sıkıştırmayla çok rahat başedebilirken(Le Mans gibi) karışık kullanım modeline(yani günlük kullanıma)stop et marş bas, dur kalk trafiğine vs karşı narin.Ben bu motorun aslında dayanıklı olduğunu en ateşli savunan insandım fakat zamanla yanıldığımı gördüm.Belki seninde fikrin zamanla değişir.
Tabi bu yazdıklarım Rx-8 almayacağım anlamına gelmiyor.Yakınlarda Rx-8 alma düşüncem var fakat "motoru biterse" ye göre bütçe yapıyorum.Gerçekçi olmak gerekiyor çünkü.
Allah aşkına şunu deneme diye kaale almayın. Arabayı kullanan zaten kullanmayı bilmiyor ki. Cam sonuna kadar açık ha arkaya paraşüt açmıssın ha cam açık gazlamışsın. O direksiyon tutuşla düzgün devirde bile vites atabildiğini sanmıyorum.
PiscocuK
09-05-2016, 12:58
ya tayyar daha çabuk devir çeviriyor yada vites oranları baya kısa :)
Wankel Batu
09-05-2016, 17:28
Ya 5 sene binmiştim zaten sıkılmıştım biraz açıkçası, NOS fln uygulamıştık zaten baya hevesimi almıştım o enerjiyi göremedim kendimde :D
Greddy için kesinlikle değmez, 13B-REW swap i bir araştırın çok daha maliyetsiz olur
Zex in kitinimi kullandiniz ?
Kac shot bastiniz?
Abicim peki sandık değilde eli yatkın ustaya yaptırsak gider sadece bu yazdıkların mı maliyeti ne oluyor o zaman motorun ?
E yazdım fiyatları :)
Housing tanesi 900 dolar civarı ki ikisinide parçalamak zor iş =) Genelde zarar gören parça rotorlar ve sealları oluyor. Seal 3mm takıımı 350 dolar, side seal desen oda ucuz bişi çok pahalı deil ,
Kısaca bütün motoru piç etsek total cost 3000 dolar civarı olacaktır. sandığa çokda gerek yok servis tamir ile uğraşmamak için sandık satıor herkeze
Allah aşkına şunu deneme diye kaale almayın. Arabayı kullanan zaten kullanmayı bilmiyor ki. Cam sonuna kadar açık ha arkaya paraşüt açmıssın ha cam açık gazlamışsın. O direksiyon tutuşla düzgün devirde bile vites atabildiğini sanmıyorum.
Aynen öyle ki zaten Greddy kit öyle inanılmaz bir güç veren bir kit değil. 260 whp civarı yapıyor. Benim şu an arabam 220 whp zaten ... 40 whp için 5000 dolara gerek olacağını sanmıyorum haha =))
Tamemen custom bir kit yapıyorum ben. Manifolt olsun, intercooler olsun vs. hepsi farklı markalar yada el yapımı. Sadece Rotary üzerine çalışan Easytuning George ile çalııyorum. Şu anda yazılımımda onun tarafından yapıldı gayet memnunum.
Hayırlısı ile bir gidelim gelelim bakalım neler olacak
ya olm balayında araç turbolamak nedir?
O kızın hakkını ödeyemezsin :D
dragstar
10-05-2016, 10:41
Aynen öyle ki zaten Greddy kit öyle inanılmaz bir güç veren bir kit değil. 260 whp civarı yapıyor. Benim şu an arabam 220 whp zaten ... 40 whp için 5000 dolara gerek olacağını sanmıyorum haha =))
Tamemen custom bir kit yapıyorum ben. Manifolt olsun, intercooler olsun vs. hepsi farklı markalar yada el yapımı. Sadece Rotary üzerine çalışan Easytuning George ile çalııyorum. Şu anda yazılımımda onun tarafından yapıldı gayet memnunum.
Hayırlısı ile bir gidelim gelelim bakalım neler olacak
aracın proje konusu varmı bulamadım, fotoğraflarını paylaşabilirmisiniz?
Selamlar :) o aracı biliyorum dediğim gibi yazılım vs. olmadıktan sonra turbo takmanın pek bir anlamı yok. Greddy ile gelen mavi cihazdaki yazılım çok bir şey ifade etmiyor o sebepten o araç öle pek yürümüyor.
Motor dayanıklılığı aynı klasmandaki diğer araçlar ile karşılaştırdığınızda pek bir fark yok açıkçası. Bütün spor arabalar aynı şekilde iyi bakmassan elinde patlar. Heryer'de bu konu öne çıkıyor ama yağını vs. eksik bırakmadığın sürece hiçbişi olmaz araca.
Piyasa piston kırmamış, motor kırmamış vs. kaç tane spor araç var allah aşkına ? Şahsen motor fiyatı sandık olarakta diğer performans araçlarının tamamından ucuz =)
M3'lerin, S2K ların motor kırdığı, hatta Corvette'in o koca motorunu rahatça kırabilen bir Ülkede yaşıyoruz :) Bu yüzden Türkiye'de rotary motor kırılmasına şaşırmamak lazım ...
Benim aracımda şu an 68K km de . Maşallahı var çünki adam gibi bakıyorum :) Kırılsa bile herhangi işini bilen bir motor ustasnda rahatça yaptırabilir. En pahalı parça Housing ki 900 dolar, Rotor desen 800 dolar civarı, Seal 3mm liği 350 dolar, conta seti 300 dolar :d kısaca Piston'lu bir motordan çok daha ucuz =)
Selamlar:)Piyasada motor kıran m3 ler s2k lar ortalama 150k km de iken Rx-8 ler yarı km de bunu yapıyor.Tabi uzun km dayananları var onlarda benim gözlemim canı alınan Rx-8 ler....bu motor devirlli kullanınca daha uzun km dayanıyor benim gördüğüm kadarıyla.Çünkü şaşıran arkadaşlar vardı "yav aracıma bebek gibi baktım hiç gazlamadım 60k km de motor bitti benim bi arkadaşım var Rx-8'inin canını alıyor 100k km de motorunda tık yok" filan
ya olm balayında araç turbolamak nedir?
O kızın hakkını ödeyemezsin :D
Hahaha aynen öyle vallahi hakkı ödenmez haklısın :)
aracın proje konusu varmı bulamadım, fotoğraflarını paylaşabilirmisiniz?
Selamlar proje konusu yok tamamladıktan sonra hazır halindeki her parçayı tek tek yazacağım, şu an özellikle yazmıyorum çünki Turbo'cu ile pazarlıklarımız sürmekte. Uygun fiyata takabileceğimiz en büyük turboyu takmaya çalışıyoruz =) Aracın resimleri şu şekilde bitince proje konusuda açacağım az kaldı kısmetse
https://i.imgsafe.org/dda7f25.jpg
https://i.imgsafe.org/fd84444.jpg
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.