Orijinalini görmek için tıklayınız : 2009 1.5 Atmosferik Lancer Turbolama?
Özgür Güneş
11-05-2016, 20:32
Arkadaşlar merhaba;
En son kasa 109 hp Lancer'ımızı babamdan devralıp turbolamak istiyorum, Ankara'da yaşıyorum ve işlemlerin Ankara'da yapılmasını istiyorum, sanayide pek bir tanıdığım yok, varsa bile samimiyetim yok, böyle bir işe kalkışmak istiyorum ama çok korkuyorum, sizce ne yapayım?
Harcayacağın minimum 10 bin lira ya yazık edersin, hadi 10-15 bin gözden çıkardın diyelim yazılımı büyük sorun olacaktır (zira kalkıştık aynı işlere). Ben arabamı çok seviyorum katlanırım diyorsan çok sevdiğin arabanı en az 2-3 ay sanayiye bırakman gerekecektir.. Aldıktan sonra da motor kıracaksın vırt zırt.. :)
Bence direkt turbo beslemeli bir araba al.. Alt yapısı herşeyi hazır istediğin gibi oyna.
Kardeşim sakın yanlış anlama ama turbo takmak nfs deki gibi falan değil yani (: ekşina hiç gerek yok, çektiğin eziyete değmez.gereksiz bir uğraş olur bence.Yanlış anlama sakın seni düşündüğümüzden söylüyoruz :D
::ZaFeR::
11-05-2016, 21:41
Ankara'da İba Otomotiv var.Onlar geçenlerde 1.6 Lancer turboladılar.İstersen gidip bir uğra,fikir al.
Özgür Güneş
11-05-2016, 22:53
Saolun beyler, belki bu tur islerle ugrasan bir tanidik bulurum diye dusundum, cok riskli oldugunu bende biliyorum
Ankara'da İba Otomotiv var.Onlar geçenlerde 1.6 Lancer turboladılar.İstersen gidip bir uğra,fikir al.
Bi gidip konusayim hocam, tesekkurler
sansar34
11-05-2016, 23:16
her yiğidin yogurt yiğişi farklı 1500cc motordan birsey olmaz o olmaz bu olmaz su olmaz dıyenlere inat yapılacak bir cok setup var
işte bizim mahmut abıde var yaptı ama akı bokunu gectı.
kardesım zaten bu işler zevk işi ve her işte oldugu gibi bu işinde maddi boyutu ve oluru olmazı illaki var ama denildiği gibi masraflı tabikide zarar etmeni istemem ama dediğim gibi bu iş zevk meselesi ve iş bittikten sonrakı alacagın haz başka olacaktır.
motorun dayanma gucu max kac sıkıstırmaya kadar dayanabiliyor motor spec lerıne bakılarak uygun turbo secılıp güzel bir yazılım ile sağlıklı olarak +40hp alınabilir diye dusunuyorum deneyımı yada tecrubesi olan birileri illaki vardır gören olursa illakı yazarlar
overblack
11-05-2016, 23:54
turbolanır çokta güzel olur. 0,5 bar civarında daily drive yaparsın.
rain man
12-05-2016, 09:04
Bilen arkadaşlar yazacaktır, hatta burada tdipower var ankaradan Serdar abi. Bir kendisi ile görüşüp fikir alın .
Ama şahsi kanaatim daha potansiyeli olan bir araç üzerinden gitmeniz olacaktır :) Çünkü bu tarz işlerde maddi manevi bir çok külfetin altına girdikten sonra değişim beklediğiniz boyutların altında kalınca kaybınız kazancınızdan fazla olmuş olacak.
yilmazcatalbas
12-05-2016, 09:11
Yapılır tabiki ama maddi olarak ciddi anlamda yorulursun ve çok canını sıkar. Detaylı araştırmadım ama 1.5 CZT motoru swaplamak aşağı yukarı aynı paralara çıkar sanırım. Hem turbo altyapılı olur hem de başın ağrımadan daha kolay güç alırsın.
mikelazi
12-05-2016, 11:03
konuyu açmışsın :)
ufak bir araştırma yaptım lancer 1.5cc capxstrok 75x84,8 sıkıştırma 10,5 aynı motor colt czt de 75.0x82 sıkıştırma 9,0
stroker farkından dolayı czt te sıkıştırma düşürülmüş gibi.bence czt oem parçalarıyla sorunsuz lancer czt yaratılabilir gibi.tabi iyi usta şart.
::ZaFeR::
12-05-2016, 11:58
1.5 lancer ile CZTdeki 1.5 motorlar tamamen farklı yapıda.Lancerdaki motor alüminyum blok - 4a92.CZTdeki ise çelik blok 4g15t.
Özgür Güneş
12-05-2016, 12:08
Arkadaşlar yurt dışında hazır kitler var, gümrük işini halledip getirtsem nasıl olur?
::ZaFeR::
12-05-2016, 12:13
Arkadaşlar yurt dışında hazır kitler var, gümrük işini halledip getirtsem nasıl olur?
Yurtdışındaki kitler olmaz dediğiniz arabaya.Zamanında çok araştırmıştım bende.Şu an kendi arabam da rahatça turbolanabiliyor ama şanzumanından dolayı uzak duruyorum mecburen.
Özgür Güneş
12-05-2016, 12:44
Yurtdışındaki kitler olmaz dediğiniz arabaya.Zamanında çok araştırmıştım bende.Şu an kendi arabam da rahatça turbolanabiliyor ama şanzumanından dolayı uzak duruyorum mecburen.
Ne yazıkki olmuyormuş, US 2.0-2.4L imiş, 4A91 uyumlu hiç turbo yok, 10.5 sıkıştırma oranıylada turbodan verim almak zor gözüküyor zaten :(
Turbo uygulaması yapılan her atmosferik araç motor kıracak diye bir kural mı var? Ustanızı iyi seçerseniz hiç başınız ağrımadan fikirlerinizi uygulamaya dökebilirsiniz. Evet extreme bir aracınız olmayacak, belki çok yüksek güçlere ulaşamayacaksınız ama turbo beslemeli sorunsuz bir araca sahip olabilirsiniz. Sadece 1 altın kural var, "USTANIZI İYİ SEÇİN"
Özgür Güneş
12-05-2016, 14:09
Turbo uygulaması yapılan her atmosferik araç motor kıracak diye bir kural mı var? Ustanızı iyi seçerseniz hiç başınız ağrımadan fikirlerinizi uygulamaya dökebilirsiniz. Evet extreme bir aracınız olmayacak, belki çok yüksek güçlere ulaşamayacaksınız ama turbo beslemeli sorunsuz bir araca sahip olabilirsiniz. Sadece 1 altın kural var, "USTANIZI İYİ SEÇİN"
Sıkıntımda o, iyi ustam yok :D
mikelazi
12-05-2016, 14:22
1.5 lancer ile CZTdeki 1.5 motorlar tamamen farklı yapıda.Lancerdaki motor alüminyum blok - 4a92.CZTdeki ise çelik blok 4g15t.
bir ümit dedim.ama kimse ugraşmamış bu motorla çok ilginç :)
::ZaFeR::
12-05-2016, 15:59
bir ümit dedim.ama kimse ugraşmamış bu motorla çok ilginç :)
Halen benim aklımda olan bir projedir.1.5 Lancer'a 1.5 CZT motoru turbolamak.200 hp ile gayet keyifli olabilir belki.
İlk öneri: önce araç atmosferikken işletim sistemi + büyük enjektor uygulayın + wideband takarak aracı büyük enjektorlerle yurutun.
İşletim sistemi basit safc dahi olabilir beklentiye gore.
Önemli olan aşama aşama gitmek bence.
Elektroniği halledince mekanik kısmı uygulaması daha basit nispeten.
dragstar
13-05-2016, 15:17
usta seçimi çok önemli dikkat edin
mimarsertac
13-05-2016, 16:07
Yapılmasına yapılır illa ama bende olsa satar bütçeme uygun turbo motor araba alır onunla uğraşırdım.
Özgür Güneş
13-05-2016, 18:07
Arkadaşlar şu an bende pro ceed var zaten, Lancer'ın bende yeri ayrı, eğer tanıdığınız güvenilir bir usta varsa ona yaptırmayı planlıyorum, tabii bütçe çok önemli bu işte.
CZT döküm Lancer alü blok bile olsa alü turbolanmaz diye bi kaide yok, piston çapları aynı görünen kadarıyla, yükseklik vs uyuyorsa (parçacıda ikisinden birer tane alıp ölçerek karşılaştırmak yeterli bunu anlamak için) CZT pistonu alınır, lancer'a kol yaptırılır düzgün beyin egzoz turbo ayar gösterge vb yapılır 200 hp civarında yürütülür. Tabi bunun maliyeti şu $ kuru ile 20 bini bulur, bence macera ararsın :)
Cee'd i satıp (eğer olay dizel benzinli olayı ise) üzerine harcayacağın parayı koyarak Scirocco, mk1 TT, Ibiza Cupra veya Polo GTi a yönelmeni öneririm ben.
Özgür Güneş
13-05-2016, 18:35
Hohoho 20 bini bulursa hiç kalkışmam böyle bir işe :( ben sadece 109 hp yi 150 hp yapsam yeter, çok az anlıyorum işin kötüsü bu işlerden, tek bildiğim insanın elini sanayiye kaptırmaması :)
Hohoho 20 bini bulursa hiç kalkışmam böyle bir işe :( ben sadece 109 hp yi 150 hp yapsam yeter, çok az anlıyorum işin kötüsü bu işlerden, tek bildiğim insanın elini sanayiye kaptırmaması :)
Yetmez çünkü o işin sonu yok :)
Kafamda "acaba" ile gazlamayayım dersen 20 bin TL gider şu günkü kurdan hesaplarsak.. 6-7k $ uygun bi rakam aslında.. Düşündüğümüzde dolar 1.2 tl iken bu hesap 8 lira tutuyordu :D Ki piste de çıktın, çıkmaya devam etmeyi düşünüyorsundur illa ki kafanda sürekli bir ? olacak :)
Bence dizeli değiştirip hızlı bişey almak daha mantıklı. Polo GTi , Fabia VRS gibi hatta direk olarak. Parçası da bol internette. Tek büyük ihtiyacı fren, piste devam etmeyi planlıyorsan eğer.
Özgür Güneş
13-05-2016, 20:52
Yetmez çünkü o işin sonu yok :)
Kafamda "acaba" ile gazlamayayım dersen 20 bin TL gider şu günkü kurdan hesaplarsak.. 6-7k $ uygun bi rakam aslında.. Düşündüğümüzde dolar 1.2 tl iken bu hesap 8 lira tutuyordu :D Ki piste de çıktın, çıkmaya devam etmeyi düşünüyorsundur illa ki kafanda sürekli bir ? olacak :)
Bence dizeli değiştirip hızlı bişey almak daha mantıklı. Polo GTi , Fabia VRS gibi hatta direk olarak. Parçası da bol internette. Tek büyük ihtiyacı fren, piste devam etmeyi planlıyorsan eğer.
aaah ah, dolar 1.2 idi değil mi 7-8 sene önce :( hocam temiz GTI, VRS falan alacak bütçem yok ne yazıkki, 208 1.6thp bakıyordum lakin zincir uzatma sorunu olduğunu duydum çok vazgeçtim.
::ZaFeR::
13-05-2016, 20:54
Bence siz dediğim yere uğrayın.Hazır Ankaradaymışsınız zaten.2 tane şu an turbolanmış 1.6 Lancer var zaten yaptıkları.
aaah ah, dolar 1.2 idi değil mi 7-8 sene önce :( hocam temiz GTI, VRS falan alacak bütçem yok ne yazıkki, 208 1.6thp bakıyordum lakin zincir uzatma sorunu olduğunu duydum çok vazgeçtim.
Sonradan turbolama işi de cepte 5-10 lira ile olacak iş değil, çıktıkça çıkar, açıldıkça açılır kese. Daha önce yapmış insan dolu forum benzer şeyleri :) Sor anlatsınlar :D
Wankel Batu
14-05-2016, 03:11
atmosferik araba turbolamak ogrenci adami asar.
Bu iste genellikle zaman kafanda yatirdigin parayi hep gecersin , sürekli yeni masraf cikar
Yapilirmi tabiki yapilir ama herkesin dedigi gibi gerek yok fanteziye
Çok dikkat etmen gerekiyor bencede.En önemlisi ustanı iyi seçmen gerek
kelalper
14-05-2016, 07:12
Herkes 10-15 demişte şöyle diyeyim. Motor içi 150 hp yi kaldırır mı değil turbodan doğacak 250 nm civarındaki tork u kaldırır mı onu iyice araştır. Atmosferik olarak belki kaldırabilir ama tork işin içine girdiği zaman çok değişir. Kaldırıyorsa o zaman 10 15 falan tutmadan çıkma temiz bir turbo ile o güçleri alabilirsin uygun fiyatlara da mal edebilirsin. Piyasada dünya kadar çıkma TD04 turbo var. Egzoz manifoldu yapılacak bi yerde. enjektör ve beyin ve egzoz revize edilecek. 15 bin lirayı bulmayabilir bile. Tork garaj Korhana git bence o sorununu çözer. Adam gibi adamdır ve ustalarıda çok iyidir.
mikelazi
14-05-2016, 09:52
ben özgüre daha öncede söyledim.elindeki stock pro ceed ile pistte çıktı.
bence düşük maliyetle elimdeki 55bin km.deki 6 ileri gt1444vz li araç ile ugraşırdım.yol tutuş için lastik,yay,amortisör kombinasyonu.motor için kesinlikle big cooler ve ekstra yag sogutucu,dp,yazılımla 180-185hp de bence çok iyi ve zevkli araç olur.isteyen daha buyuk turboda takar.şimdi bu saydıklarım ile lancerda yapılacakların maliyetini karşılaştırın,buna ilaveten sorunsuz binme ihtimallerini düşünün.
pro ceed crdi nin tek kötü yanı agırlıgı. pist günlerindede nevar ne yok evde bırakmak(ön arka koltuk yedek lastik ve aparatlar) artısı olur bence.sonuçta kuru agırlıgı 1270kg :)
Özgür Güneş
14-05-2016, 10:40
ben özgüre daha öncede söyledim.elindeki stock pro ceed ile pistte çıktı.
bence düşük maliyetle elimdeki 55bin km.deki 6 ileri gt1444vz li araç ile ugraşırdım.yol tutuş için lastik,yay,amortisör kombinasyonu.motor için kesinlikle big cooler ve ekstra yag sogutucu,dp,yazılımla 180-185hp de bence çok iyi ve zevkli araç olur.isteyen daha buyuk turboda takar.şimdi bu saydıklarım ile lancerda yapılacakların maliyetini karşılaştırın,buna ilaveten sorunsuz binme ihtimallerini düşünün.
pro ceed crdi nin tek kötü yanı agırlıgı. pist günlerindede nevar ne yok evde bırakmak(ön arka koltuk yedek lastik ve aparatlar) artısı olur bence.sonuçta kuru agırlıgı 1270kg :)
Abi benim araba dolu olduğu için katalog verilerine göre galiba 1440kg(1358-1440 yazıyor katalogta), gerçekten çok ağır araba, frenleride komple değişmek gerekiyor, coiloverda yapmak lazım, bi ara arka koltuk-stepne ne varsa söktüm yazılım varken, pek etki etmedi, ya insan aşık olur ya, böyle baktığında için titrer, pro ceed'e bakınca değilde lancer'a bakınca içim titriyor, hem lancer 1250 kg :)
Özgür Güneş
14-05-2016, 10:51
Beyler ilk İba otomotive, ardından tork garaja, sonra booster performance gideceğim, içime sinmezse turbolama işinden vazgeçeceğim.
boosted_pug
14-05-2016, 11:44
Kardrsim 200-250 hp arasi bi setup i aracina anahtar teslim uygulayabilirim kafandaki dukkanlari gez cözüm bulamazsan özelden konusalim
mikelazi
14-05-2016, 11:55
Abi benim araba dolu olduğu için katalog verilerine göre galiba 1440kg(1358-1440 yazıyor katalogta), gerçekten çok ağır araba, frenleride komple değişmek gerekiyor, coiloverda yapmak lazım, bi ara arka koltuk-stepne ne varsa söktüm yazılım varken, pek etki etmedi, ya insan aşık olur ya, böyle baktığında için titrer, pro ceed'e bakınca değilde lancer'a bakınca içim titriyor, hem lancer 1250 kg :)
pro ceed de için titremiyormu :)
laa ben pica ya biniyom laa :)
herşey gönlünce olsun özgürüm
kelalper
14-05-2016, 12:17
Yukarıdaki mesajdaki gibi 200-250 olacak şekilde teslim ederim diyen yerlerden de koşarak değil uçarak uzaklaş. Arabanın ne alt yapı bilgisi vardır ne kullanacağı turbo bilgisi vardır. Şanzıman baskı balata üst kapak radyatör yağ soğutma var oğlu var. CZT ile bile 250 hplik setup için dünya para harcanırken atmosferik lancerda oof.
Haa şu da var sınırsız paran varsa deneme yanılma yoluyla yaparsın. Kırarsın bi daha yaparsın bi daha bi daha sorun değil yani. Paradan ve sabırdan haber ver. 150 hp evet makul bir istek yapılabilir ama 250 hp için ciddi para harcaman gerek. Sadece turbo tak bitti gitti değil. O kolay kısmı. Önemli olan kısmı sağlıklı olarak uzun süreli yürütebilmek ve masraf işte o zaman ortaya çıkıyor.
aaah ah, dolar 1.2 idi değil mi 7-8 sene önce :( hocam temiz GTI, VRS falan alacak bütçem yok ne yazıkki, 208 1.6thp bakıyordum lakin zincir uzatma sorunu olduğunu duydum çok vazgeçtim.
2009 ve üzeri hiçbir THP motorda zincir uzama kronik problem değil.
Turbonun adi atmosferigin tadi, derler knk
lowfamilia
15-05-2016, 14:10
Yapılır tabiki ama maddi olarak ciddi anlamda yorulursun ve çok canını sıkar. Detaylı araştırmadım ama 1.5 CZT motoru swaplamak aşağı yukarı aynı paralara çıkar sanırım. Hem turbo altyapılı olur hem de başın ağrımadan daha kolay güç alırsın.
+1.........
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.