Orijinalini görmek için tıklayınız : Araç bakmaya gidicem, nelere dikkat etmeliyim ?
MuzafferKirli
18-05-2016, 23:13
Arkadaşlarım, abilerim yarın bir araç bakmaya gidicem, Saxo vts.
Forumda bu aracı kullanan çok arkadaş vardır elbette, bir dostumuzda araç 14.500 gibi bir rakam çekiyor mk1 kasa, 2 parça değişenli tavan hariç boyalı motor 220km'de stock.
Aracı chek up'a sokucam fakat belli başlı nelere dikkat etmeliyim?
Motorunda gazladığımda nelere dikkat etmeliyim, bilgilerinizi bekliyorum.
Teşekkür ederim.
Tayfun.O
18-05-2016, 23:25
Sanırım aradığın cevaplar videoda var :)
http://www.techturkey.com/forum/videolar/216714-peugeot-106-gti-test-surusu-otoban-faresi.html
Arabayı expertize sok, gazladığında neyini anlıcaksın ki ? Araç gazlanarak motor durumu ölçülemez, iyi der alırsın 1 ay sonra yağ lambası yakar, hararet yükselir, yağa su karışıyordur vs vs.
Nasıl anlaşılmaz ya araç boştayken bir gazı kökle bakalım duman atıyor mu?
İlk test bu olur zaten. Ondan sonra kullan gidişine bak sesini dinle vites geçişlerine bak debriyajın kavraması nasıl bak.
Sonra götür bi kompresyon testine sok lifte kaldırıp alt takıma baksınlar. Sonrada kaportacıya götür.
gazladiginda neyini mi anlican? asil gazlamadan neyini anlican? motor takozlari, akslar, vites gecisleri, hararet ve benzin gostergeleri vs vs hepsini gazlayarak anlayabilirsin.onun disinda on takima ve kaportaya baktirir, kompresyon testine sokarsin..
15000 tl lik aracı detaylı ekspertize sokmanın anlamı yok,illa ki değişen boya vs. olacaktır.önce satıcıya dikkat et,sonra da motoru yürüyeni kontrol ettir .
100 tl verip expere sokacaksın senin dikkat etmen gereken tek konu gözüne hoş gelip gelmediği.
Bence de ekspertize sok. 15000TL de olsa 5000 de olsa ekspertize sokulur neden sokulmasın?
En basitinden araba lifte kalkacak, alt taraftaki yağ kaçakları, şanzıman, ön takım vs kontrol edilecek. Araba sadece egsozdan duman atıp atmamasıyla mı alınıyor?
Araba lifte kalktığında dışarıdan farketmediğiniz o kadar çok pislik çıkabiliyorki. Motor kulağından davlumbaz içindeki şasideki boyaya kadar binbir türlü pislik arabanın altında asıl.
Nasıl anlaşılmaz ya araç boştayken bir gazı kökle bakalım duman atıyor mu?
İlk test bu olur zaten. Ondan sonra kullan gidişine bak sesini dinle vites geçişlerine bak debriyajın kavraması nasıl bak.
Sonra götür bi kompresyon testine sok lifte kaldırıp alt takıma baksınlar. Sonrada kaportacıya götür.
gazladiginda neyini mi anlican? asil gazlamadan neyini anlican? motor takozlari, akslar, vites gecisleri, hararet ve benzin gostergeleri vs vs hepsini gazlayarak anlayabilirsin.onun disinda on takima ve kaportaya baktirir, kompresyon testine sokarsin..
Her duman araç yağ mı yakar, ya da diyelim rolanti dalgalanıyor, motor mu ister anlamına geliyor araç ?
Arabayı alacak kardeşim, yok boştayken gaz vermeler felan bırak kulak asma bunu söyleyenlere, 2016 yılındasın öyle üfleme ile felan uğraştırma götür ekspertize sok arabayı neyi var neyi yok çıksın ortaya, ondan sonra araba aldım motoru neden yağ yakıyor diye sanayide dolaşma.
Araç gazlanarak motor durumu anlaşılır diyenlere sor bakalım ne kadar duman atıyorsa motor %kaç bitmiş veya kaç yıllık ömrü kalmış söyleversinler bi zahmet.
Diyelimki yeni bir 106 satın aldınız, Km si artık mutlaka 100 yada 150 bini devirmiş olacaktır, ilk dikkat etmeniz gerekenler,
1- Oksijen sensörü Bozuk ise aracınız ya gaz yemez, yada istikrarsız devirlenir, %60 ila % 80 performans kaybı yaşarsınız, benzin sarfiyatınız anormal derecede yüksek olur.
2- Tüm motor kulakçıkları Mutlaka sık sık kontrol edilmelidir, araca fazla yüklenmeseniz bile zamanla mutlaka çatlayıp kopabilmeye kadar gidebilmektedirler, özellikle şanzıman kulakçığındaki arıza ilk olarak debriajın kavrama noktasının değişmesi ile kendini belli eder, bu şekilde kullanmaya devam ederseniz her an yolun ortasında bir şangırtı ile stop edip kalabilirsiniz.
3- Motor üst kapak contası Sık sık yanar, yeni aldığınız bir araçta bu parçayı ve triger setinide işinizi garantiye almak için hemen değiştirmenizde fayda vardır.
4- Alternatör Eğer aracınızda gaza yüklendiğinizde kadran ışıklarında bir artış oluyorsa veya abs ikazı arada sırada gaza yüklendiğinizde uyarı veriyorsa mutlaka hemen alternatörünüzü kontrol ettirip tamir ettirmeniz gerekir, aksi takdirde aracın beyni dahil tüm elektrik tesisatına geri dönülmez hasarlar verebilirsiniz.
5- Şanzımanda sürekli terleme Bu aslında naparsanız yapın kolay kolay kesilmeyen bir sorundur ama keçelerin kontrol edilmesi önemlidir, en aza indirgemeye çalışın.
6- Ön sol amortisörden gelen lok lok tabir edilen ses Doğaldır 0 km 106 da bile olur, kontrol ettirin ama fazlada üstüne masrafa girmeyin, yok etmesi zor ve yok edilse bile tekrarı çok kısa süre sonra olacak biraz can sıkıcı bir 106 hastalığıdır.
7- Hızlı bir şekilde bir kasisten geçme sonucu aracınızın birden stop etmesi ve çalışmaması, elektrik tesisatının devre dışı kalması aracınızın motorunun hemen üzerinde bulunan güvenlik modülü devreye girmiştir, kırmızı lastik kaplı tuşa basarak tekrar aracı çalıştırmanız mümkündür. (zamanında bunu bilmeyenler az çekici parası vermediler
8- Aracınızın altından sürekli olarak gelen lakırtılar bu genelde hep eyvah ön takım dağıldı şeklinde algılanır ama asıl suçlu olan egzoz bağlantılarınızdır, ön takıma baktırmaya gitmeden önce mutlaka bir egzozcuya gidin.
9- Direksiyon durduğunuz yerde sağa sola dönerken lak luk diye vurmaya başladıysa, ki bu sürekli olacaktır, rot başlarınız dağılmış demektir, ucuz ama sıkça bozulan bir parçadır, spor yay olan 106 larda orijinal parça bile koysanız maksimum ömrü 3 aydır
10- Kesinlikle ama kesinlikle motorunuzu yıkatmayın, bujilerinizin bağlı olduğu üst motor kapağında yer alan ateşleme modülüne anında zarar verirsiniz, devrelerin arasına su girmesi ile aracın tüm ateşleme düzeni hemen o anda birbirine girer, olduda yıkattınız diyelim, aracı güvenli bir köşeye park edip en az 24 saat kurumaya bırakın, kuruması için siz müdahalede bulunmayın, daha beter içerisinin nem yapıp kurum bağlamasına sebep olursunuz. Kuruduktan sonra büyük ihtimalle düzelir.
11- Eğer aracınızda spor yay var ise, mutlaka bir egzozcuya gidip tüm susturucularınızın aracınızın burnuna bakan taraflarına, düz küçük ara parçalar koydurarak, herhangi bir engele (genelde yollardaki kedi gözleri) takılmalarını önleyin, yoksa benim gibi tek arabalık bir sokakta kedi gözüne tüm sistemi takıp oracıkta yere bırakmak zorunda kalırsınız, daha sonra arabaya koyup servise götürme imkanınızda yok çünkü aracın içine sığmıyor.
12- Ön tekerleklerinizin salıncaklara bağlı olduğu alt civataları sürekli kontrol ettirin, ani çukura girmelerde çatlayıp, en kötü zamanda kırılabiliyorlar, buda lastiğin direkt olarak yerinden fırlamasına ve ciddi kazalara sebebiyet veriyor.
13- Aracınızı yıkatırken kesinlikle tazzikli suyu kapılara bakar şekilde açtırmayın, ince kapı saclarını bu tazzikli su direk çökertmektedir.
14- Aracınızda olası bir arızadan dolayı ani stop etmeler başlarsa, defalarca tekrar kontak basmayın, 106 larda 16V kutusuna ilk marşa basma anında çok ciddi bir basınç uygulanır, bunu defalarca ard arda yaparsanız bir anda büyük bir gürültü ile ön kaputunuzda sivilcelerin belirdiğini görebilirsiniz
15- Sonradan beyaz kadran vs takılmış araçlarda gerek km gerek ise devir bilgileri yanıltcı olabilir, eğer aracınızın kadran takımında herhangi bir oynama olduysa, mutlaka orijinal değerlerine sadık konuma getirin, yoksa benim gibi 2 gününüzü neden bu araba 5 yüz devirde rölanti tutuyor diye dolanarak geçirirsiniz
16- Yağ sıcaklığı düzgün seviyeye gelmeden asla gaza yüklenmeyin, eğer ısınmasında bir problem var ise de hemen servisinize başvurun.
17- Sürekli gevşeyen stepne vidası mutlaka sağlam bir şekilde sıkıldığına emin olun yoksa yolun ortasından arabadan fırlayıp gitmesi çok muhtemel bir durumdur.
18- Sürekli gevşeyip düşen torsiyon kapakları periyodik olarak sıkça kontrol edilmeleri gerekir aksi takdirde başınıza büyük dert açabilir.
19- Yıpranmış yada eskimiş benzin tahliye boruları 106 larda çok sık görülen bir başka sorundur, depoyu fullediğiniz zaman aracınızın altında herhangi bir benzin sızıntısı varmıdır diye mutlaka kontrol edin.
20- Oto yıkamaya verdiğinizde iç temizlik yapılırken aracın kalorifer kenarlarındaki açma kapama tuşlarına dikkat edilmesi konusunda temizlik yapan kişiyi sıkı sıkı uyarın çünkü biraz sert bir bez hareketi ile bu tuşlar hemen kırılıyor ve diğer arkada kalan yarısı içeri düşerse çıkartması çok güç oluyor.
21- Stepne setinizin bijon anahtarını mutlaka çok daha sağlam bir anahtarla değiştirin, orijinal anahtarlar ufacık bir zorlamada direk yamulup kullanılamaz hale geliyor.
22- Olurda gözünüzün kesmediği dandik bir lastikçiye yolunuz düşerde aracınıza kriko vurmaları gerekirse ( spor yay olan araçlar için) mutlaka sadece kriko vurma noktalarından kaldırmasını sağlayın, ön taraftaki kriko vurma noktasının birazcık daha sağında da boşluk bulunur, eğer oradan vurulursa direkt olarak krikonun araca dayanmasıyla öndeki plastik çamurluk dodiklerinizin kasılmadan dolayı çatladıklarını ve puntalarının attığını görürsünüz, aynı zamanda marche-pied nizinde ön kısımdaki kopçaları hasar görecektir.
23- Aracınızın ön koltuğunda fazla kilolu insanlar varken siz siz olun hızlı kalkışlar yapmayın, birkaç kereden sonra direk koltuk bağlantıları yamulabiliyor, şaka değil gerçek
forumda bi arkadaş yazmıştı. az buçuk bilgilendirir sizi.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.