Orijinalini görmek için tıklayınız : Efsane yaris Monaco
her ne kadar efsane olsada genelde bayik geciyor orasi ayri :) Yagmur filan yagarsa isler biraz karisir umarim .
*İlk kez 1933 Monako GP'de grid,kura yerine tur zamanına göre belirlendi.Siralama turlarinin dogdugu pist.
http://www.luxuryandmoretravel.com/wp-content/uploads/2010/02/monaco_gp_map.jpg
http://svgeurope.org/wp-content/blogs.dir/17/files/2012/05/Monaco.jpg
Gececn seneki yaris
https://www.youtube.com/watch?v=LowJpGTRvVg
Guzel bir video
https://www.youtube.com/watch?v=QzHBmohwHm4
efsane Senna surusu
https://www.youtube.com/watch?v=GTJZTc1U1tM
Gunluk guneslik bir hava , sans faktoru olmadan sezonu 4. sirada tamamliyan takim ve 44 yasinda yasli bir surucu , burda ne yapabilir ki :)
https://www.youtube.com/watch?v=3r1QDVymv-8
Normalde gelecek yil aktif olmasi planlanan fakat McLaren'in FIA ya yaptigi itiraz sonucu one cekilen ve bu yarista kullanilmaya baslayacak yeni "Lastik basincini kurali ".Formula 1'in tek lastik tedarikçisi Pirelli, bu iddialar üzerine Monaco GP'sine lastik basınçlarının anlık olarak takip edilmesini sağlayacak özel bir sistem ile gidiyor.Bu sayede takimlarin lastik basinclarinda hile yapmasi onlemeyi amacliyor.
Bakalim hileciler kimler mis ? ne kada fark edicek gorelim.
Son testlerde guncellemerden memnun olan Renault bakalim RedBull ile burada neler yapicak ?
edit yanlis bilgi .... Ros son 3 senin kazanani bunuda alirsa 4. ark arkaya olucak
ahmet3425
19-05-2016, 23:09
Son 3 monacoyu rosberg mi kazandi ?
ghibli06
20-05-2016, 22:42
F1 in en piyasa yarışı :) yağmur olmazsa geçiş olmaz, sıralamalarda kim öndeyse sorun yaşamazsa aynı sırada bitirir... ortamı güzel ama Tv de izlemesi berbat inşallah yağmur yağar :) Olivier Panis gibi sürpriz çıkar belki ;)
Yil 1996 Ferrari'nin durumunu bilen bilir berbat ... Schumacher'in ilk yili kirmizilar ile.
https://www.youtube.com/watch?v=U-X45KU2WMk
https://www.youtube.com/watch?v=U-X45KU2WMk
Son 3 monacoyu rosberg mi kazandi ?
aynen oyle , tum listeye burdan bakabilirsin : Monaco GP F1 Winners - All the winners of the Monaco Formula 1 Grand Prix races (http://www.formula1-winners.com/race/monaco-formula1-winners.html)
( Gecen sene yaris Lewis in hakkiydi yanlis olarak fazldan bir pit yapinca ROS a kaldi )
Lastik basıncı olayı ne? İzin versinlerde o kadar bilgi birikimini kullansın takımlar. Her konuda eşit araba olması mantıklı değil bence.....
lastik basinc olayini cok kabaca soyle anlatim , eger basinc i cok yaparsan lastik cok patiye kalir hemen biter az yaparsan performans vermez . Ortasini bulmak lazim. Bunu suan lastik ureticisi yapiyor o ne derse herkes onu uygulamak zorunda .Iste hersey burda basliyor . RedBull la ForceIndia ayni basinc i kullanamaz aralarinda cok farkli bir yere basma kuveti var.Pirellinin belirledigi standart basinc cok karmasa yaratiyor bu yuzden bir kac takim bir yolunu bulmus kendi isine geldigi gibi degistiriyor .
abi lastiğin basıncını takım istediği gbi kullanamaz mı ya_? :D
Hayir herke pirelli'nin belirledigi sekilde yapmak zorunda , yapmiyanlari enselemek icin bu kural cikiyor
Lastık basıncı yuzunden sıra ve zaman cezası alırsınız.
Bu cok onemlı lastık ıcın...
Canselmo
22-05-2016, 22:17
neye göre kim herşeyi kontrol ediyo , f1 de sadece olay lastik basıncı mı ? acaba kimse motorda elektronk aksamda bi düzenbazlık yapmıyor mu
Orası dahada sıkı denetlenıyor...
Canselmo
22-05-2016, 22:38
Orası dahada sıkı denetlenıyor...
Abi yine birşeyler dönüyordur diye düşünıyorum. Vida sıksan güç alıcagın bir araç. en ufak ayrıntı bile avantaj sağlayabilir binlerce parçası karmaşası var.
F1 de zaten gri cizgi denilen bir terim var. Kurallarin acigindan yararlanip avantaj saglama.Zaten bu yuzden F1 muhendisligin son noktasi her seyin limitinde oldugu yer . O yuzden burasi Indycar a 5 basar.Herseyde birsey bulabilirsin tutan yok yeterki kurala uydur avantaj senindir.Tamamen beyin firtinasi.
Muhendislere olan saygi bir kat daha artiyor , beynini kullanan ayricalik yapan insanlar ve F1 bunlarin toplandigi son nokta saygi duymamak elde degil.
son yillarda bu gri cizgilere ornek verirsek :
2009 Brawn GP cift katmanli difuzor
http://i.idnes.cz/09/042/gal/VOK2a82d4_Brawn_01.jpg
McLaren F kanal
http://4.bp.blogspot.com/-QlPI6Y3CuX8/ViOEaXYEx5I/AAAAAAAAWMQ/n6sa8wPcjyc/s1600/MP4-25%2B-%2BFDUCT.png
Yada RedBull'un fazladan yere basma gucu icin difuzorlere cikan egzos cikisi ( aracin arka tarafinda )
http://www.formula1-dictionary.net/Images/diffuser_blown_redbull_2011.jpg
RedBull un sistemini Lotus biraz daha farkli yapti , direk cikislari one verdi surucunun hizasida difuzor e kuvvet uyguluyordu hatta arac gaza basmiyorken downforce gitmesin diye motor kendi kendine gaz uretiyordu buda degisik seslere sebep oluyordu
http://scarbsf1.files.wordpress.com/2011/02/r31_fee.jpg
Cift katmanli difuzor u anlatmaya gerek yok . Button i sampiyon yapan icat.
McLaren in F kanali ise duzukte arka kanat etkisini bitiriyor ve aracin daha fazl hizlanmasini sagliyordu.O kadar iyidiki Mclaren Mercedes motoru kullanmasina ragmen duzluklerde fabrika Mercedes takima 15+km fark atiyordu.
RedBull un fikri ise hemen tum takimlar tarafindan kopyalanmaya calisildi hic biri RedBull kadar beceremedi ...
( Tum bunlar motor gelisimi yasakken Aerodinami icin yapilan seyler , bunlara itiraz edildi Ferrari biz ucak ureticisi degiliz bu kadar aerodinami fazla motorlara yuklenelim diye elestirdi sonra Turbo donemine gecildi .Gecincede ne oldu gordu herkes Mercedes ortaligi aglatiyor )
McLaren ici olumlu haberler var .
motorsport.com un yazisi;
Geçtiğimiz yılın dertlerini tamamen geride bırakan McLaren Honda artık yarışlara daha özgüvenli bakıyor.
Hala yarış galibiyetlerinden uzak olsalar da iyi şasi ve gelişmeye devam eden motorlarıyla ön bölüme yaklaşıyorlar.
En iyi şanslarından biri bu haftasonu Monaco'da olacak. Monte Carlo'nun dar sokakları Fernando Alonso ve Jenson Button'ın yapabileceklerini göstermesi açısından büyük fırsat.
Honda ile yıllar sonra yeniden buluşan McLaren'da başarılabilecekler üzerine pozitif bir yaklaşım var.
Honda'nın F1 şefi Yusuke Hasegawa,
"Bu sadece iyimserlik değil. Çok güçlü olacağımızı söyleyemeyiz, ama aracımızın Monaco'da güçlü olduğu yanlar var, özellikle de Sochi ve Shanghai'a kıyasla."
Sektör analizi
Bir takımın Monaco'da güçlü olup olmayacağını en iyi gösterenlerden biri Barcelona'daki son sektör.
Bu bölümde uzun düzlük yok ve orta/yavaş hızda virajlarla bezeli. Tıpkı Monaco gibi burada da hızlı olmak için iyi bir şasi, saf güçten ziyade çekiş ve hızlanma gerekiyor.
İspanya GP'si sıralama turları incelendiğinde McLaren'ın bu haftasonu için neden iddialı olduğu ortaya çıkıyor.
İspanya'daki üçüncü sektörde her aracın en iyi dereceleri:
1. Mercedes 28.736
2. Red Bull 28.931
3. McLaren 29.198
4. Ferrari 29.284
5. Williams 29.314
6. Toro Rosso 29.474
7. Force India 29.527
8. Renault 29.594
9. Haas 29.639
10. Sauber 29.791
11. Manor 29.966
Monaco performansı
GPS verilerine bakarak McLaren'ın nerede kaybedip nerede kazandığını gören Alonso, üçüncü sektörde performansı fark edenlerdendi.
"Üçüncü sektör iyi bir referans. Son sektör Rusya'da da önemli bir göstergeydi.
"Monaco'da çok düzlük yok, Mercedes ve Red Bull'un arkasındayız ama onlar çok güçlü.
"Gelecek yarışlarda verimliliği ve mekanik tutuşu arttırmaya çalışacağız.
"Pek çok rakibimizin önündeyiz, bu onları şaşırtabilir ama bizim için sürpriz değil. Şasi anlamında Williams, Force India ve Ferrari'nin önünde olmak güzel."
Fırsatları değerlendirmek
Tabii ki bir otomobilin sıralama performansı bir sonraki yarışta neler yapabileceğinin garantisi değil.
Ferrari İspanya'daki sıralamalarda sorun yaşadı ve akabinde gelen testlerin tamamını bunu incelemeye adadı. Sebastian Vettel Monaco'da bu sorunların aşılabileceğini düşünüyor.
Aynı zamanda McLaren'ın son sektördeki performansı da ilgi çekici, çünkü Hasegawa Alonso ve Button'ın bazı şeylerden memnun olmadığını söylüyor.
"Pilotlarımız arkadan kayma ve çekişten şikayetçilerdi.
"Bu nedenlerden aracın tam potansiyelini göremedik.
"Tur zamanlarına ve rekabetçiliğimize bakarsak epey geliştiğimizi görüyoruz. Adım adım sezon başından beri yükseldik."
McLaren Barcelona'da gösterdiğinin üzerine koyabilirse, Monaco'da iyi işler yapması gayet yerinde olur.
link : Analiz: Barcelona son sekt (http://tr.motorsport.com/f1/news/analiz-barcelona-son-sektoru-mclaren-i-monaco-icin-hakli-cikariyor-739812/)
Ne dersiniz iyi bir siralama ve startle McLaren-Honda dan podym gelir mi ? ( Bence zor anca ondekilerden bir kac kisi sorun yasar ve dediklerim olursa )
ghibli06
24-05-2016, 18:39
bence çok iyimserler :)
bunu biri açıklayabilir mi_? :D
Cift katmanli difuzor u anlatmaya gerek yok . Button i sampiyon yapan icat.
bilmediğimden soruyorum
saygılar*
bunu biri açıklayabilir mi_? :D
Cift katmanli difuzor u anlatmaya gerek yok . Button i sampiyon yapan icat.
bilmediğimden soruyorum
saygılar*
Kisaca hikaye
2009 Yilinda kurallarda buyuk degisiklik olmustu .O kadar buyuktuki bu degisiklikler 2008 in son yarisina kadar mucade eden tarihi Ferrari ve McLaren o sene geride kaldilar !
Orta halli takimlar biraz avantaj elde etmek icin ( Ozellikle Honda , RedBull )2009 icin 2008 in ortasinda hazirlanmaya basladilar ve bu onlara buyuk avantaj sagladi . ( Honda buyuk butcesi RedBull'un Adrian Newey i resmen aglattilar ortaligi ) .Ama en buyuk adimi Honda'nin cift katmanli difuzor u yapti. Takimin gelecegi belli olmadigi icin Honda o sene ilk testlere cikmadi ve 2. testlere kisa bir sura kala takimi Ross Brawn a devretti .Apar topar Honda Brawn GP ye cevrildi o kadar gec kalinmaya ragman ilk 6 yaris 5 gabiliyet aldilar.Cift katmanli difuzor o kadar ustunduki ilk yaris sonucu tum takimlar buna itiraz etti olay mahkemeye tasindi , mahkemeyi Brawn GP kazandi ve sezon oyle devam etti. Ross Brawn yillarca sampiyonlukar elde eden efsane muhendis son nokta olarak kendi adini tasiyan takimla sampiyon oldu.Bugunki Mercedes in bu kadar basarili olmasininda sagliyan Ross un attigi temelleridir.
http://media.gettyimages.com/photos/race-winner-jenson-button-of-great-britain-and-brawn-gp-celebrates-picture-id85686493
https://worldsmotorchamps.files.wordpress.com/2011/08/ross_brawn.jpg
initial-D
25-05-2016, 07:17
honda nın "ben olamadım al sen ol dediği" şampiyonluk. nasıl bir kafa nasıl bir yönetim akıl alır gibi değil.japon olmak böyle bişey heralde,şampiyon olacağını bilsende çekilme kararı aldıysan çekiliyorsun
https://www.youtube.com/watch?time_continue=110&v=XQ31NIl93GI
1:28 sn deki 375 mm , 1050 mm olacak.
https://www.youtube.com/watch?v=UZWPBNVZKdc
geçen başka bir yerde de paylaştım.
Monaco denince aklıma bu yarış gelir.
çift katmanlı difüzörün açıklamasını bulamadım nette fotoları varda ; https://en.wikipedia.org/wiki/Brawn_BGP_001
dam çalışma prensibini bulan bilen varsa yazabilir mi_?
Saygılar
http://turkiyef1.com/site_media/images/specialPages/difuzor.png
cahillikte tavan yapıcam :D şimdi anladım ama tek ve fazladan bir flapla çift katmanlı difüzör oluyor yani :D ilgilnç diğer takımlar nası düşünemediler çok basit gibi duruyor :D tabi bulduktan sonra sölemesi kolay dabi
Link var mı arkadaşlar?
Sky Sports F1 Live Stream | Sky Sports F1 Live Streaming (http://www.crichd.tv/sky-sports-f1-live-stream-ukhd.php)
Canselmo
28-05-2016, 13:55
sıralamalar başlıyor hayırlısı
Canselmo
28-05-2016, 14:21
Verstappen viraj da duvarı sıyırıp süspansiyonu kırdı ardından bariyerlere girdi.
Canselmo
28-05-2016, 15:12
Bu da gösteriyo ki şase olarak en iyi araç hala redullar . Monaco gibi cok güc istemyen pistte harikalar yaratıyor
Bu da gösteriyo ki şase olarak en iyi araç hala redullar . Monaco gibi cok güc istemyen pistte harikalar yaratıyor
Renault motoru bi 30 hp kapatsa arayı Redbull her yerde rakip olur da. Kanada ya bir kaç güncelleme daha götürecektir Renault. Çok fazla token'ı var, gelişebilirler...
Hamilton'da ki sorun neymiş?
Canselmo
28-05-2016, 15:18
Bu ferrariler hep hayal kırıklıgı gercekten üzülüyorum . Kimi desteklesek hepsi kaybediyor.
Ferrari sezona iyi başladı ancak araçta ya ayar sıkıntısı çekiyorlar ya da araç bu kadar yani sıksan suyunu bu kadar çıkacak gibi duruyor, gelişemiyor bir türlü. Daha 15 yarış var ama Ferrari'de ışık yok gibi. Daha öncede söyledim hep potansiyelimizi ortaya çıkartamıyoruz diye demeçler geliyor ama yarışlarda birbir eksiliyor.
ahmet3425
28-05-2016, 15:48
Siralama sonuclari nedir ozellikle ilk 10 sira ? Ben izleyemedim :(
Canselmo sayesinde izleyemesemde onemli olaylari kacirmadim....
Tesekkur ederim kardesim.
Boşverin şimdilik F1'i, 24 saat Nürburgring var şu anda:
https://www.youtube.com/watch?v=5zspyrZ07Ok&feature=youtu.be
Yalnız bu nürburgring yarış pisti olmaktan çok virajlı dağ yolu niteliğinde en fazla. Bir yağmur yağdı heryer dereye döndü, çamur deryası üstüne dolu yağdı asfalt buz tuttu falan. Yine de tavsiye ederim.
Yaris harika gidiyor.
Onl su normal,asiri yagis indirdi. Dolu yagmasi feci oldu. 1 saat durdu yaris,3 tur formasyondan sonra normale dondu.
Ring ormanin icinde,guzel bir pist. Yokus yok yahu dag yolu gibi.
Cokk keyisli,daha 18 saat 45 dakika var :)
Mercedes amg ler domine ediyor.
ufuksaracci
29-05-2016, 13:39
Monaco'da yağmur var sanırım .
Güvenlik aracı arkasında başlayacak gibi...
ghibli06
29-05-2016, 13:51
SC önderliğinde olacak start, yağmurlu Monaco çok sürprize gebe ama daha dengeli bir araba olan RedBullar ın işine yarayacak diye tahmin ediyorum bu durumun... her şey Kvyat gibi pilotların cellatlık seviyelerine göre belirlenecek, çok kaz ve yarış dışı göreceğiz, kendini kollayan kazanır...
İzleyebileceğimiz bi yayının linki varmı çalışan bi yayın bulamadım
Yayin linki bilen varsa gonderebilir mi ?
Sky Sports F1 Live Stream | Sky Sports F1 Live Streaming (http://www.crichd.co/sky-sports-f1-live-stream-ukhd.php)
çok bişey kaçıran olmadı henüz :D
Link için teşekkürler , yarışta varan 1 :)
Canselmo
29-05-2016, 14:28
Riccardo ucuyor resmen
LnchCntrl
29-05-2016, 14:30
Başlığı görünce yemin ediyorum big turbo komple rollbar lı toyota yaris gazlıyor sandım :/
Mercedes ler yer değişti... :) Ham kovalasın biraz Ric'i Ros cırt çıktı... :)
Ric ve Ham uygun boşluğu bekliyor int lastikler için...
Massa Ros yarışı trolledi resmen... :D:D
ufuksaracci
29-05-2016, 14:37
bence direk kuruya geçecekler
Hahhah geri geri gelişi çok komik F1 lerin... :D
Ric ve ham wet ler konusunda gerçekten taktik savaşı sürdürdü.
ufuksaracci
29-05-2016, 14:55
Tahmin ettiğim gibi direk kuru zemine geçti Ham
ufuksaracci
29-05-2016, 14:57
Ric'in yarış piç oldu. Haber vermeden mi girdi acaba ?
Canselmo
29-05-2016, 14:57
Böyle birşey olamaz , f1 tarihin en kötü hatası belki bu nasıl olur yahu !!! riccardo pite girdi saniyelerin önemli oldugu anda lastikler hazır değildi
Ricconun emegini katletti pit ekibi, habersiz mi geldi acaba
Ben böyle bir saçmalık görmedim hayatımda... lider pilot, lider takımsın bu nasıl bir hata?
Canselmo
29-05-2016, 15:01
verstappen den bir kaza daha 3 gün üst üste rekorr :D
Son gördüğümüz sahne Geçen yarışta ki Ros-Ham sahnesinin aynısı ama Ric ayağını gazdan çekiyor...
Ric elini kaldırıp hareket yapıyor bide ya :D
Çok komik ilk gördüğümde inanamadım
Bekle bekle sonunda birincilik gitti
Çok komik ilk gördüğümde inanamadım
Bekle bekle sonunda birincilik gitti
Şunu görüpte kim der bunlar 4 şampiyonluk kazandı diye...
Ham temposunu çok yüksek tutuyor, başka pitstop yapmayacaksa yarış sonunda ilginç şeyler görürüz...:)
ufuksaracci
29-05-2016, 15:28
ring çok heyecanlı son tura giriyorlar
ghibli06
29-05-2016, 15:50
yağmur mu başlayacak ne? :)
ufuksaracci
29-05-2016, 15:55
Ham birazdan Ros'a tur bindirecek
ufuksaracci
29-05-2016, 16:01
Hul son düzlükte Ros'u geçti
Ric sinirden ağlayacak sandım bir ara... :D
Hamilton'a tebrikler... Kumar oynadı ve tuttu... Açıkçası ultraların bu kadar iyi idare edilebileceğini düşünmüyordum. Yarışın asıl olayı Rredbul pit ekibi oldu. Alonso iyi savunma yaptı. Rosberg çok silikti. Vettel'de aslında hızlıyıdı ama Massa resmen bitirdi arkasında kalanların yarışını... Rosberg Hulk'a da geçilmiş finish düzlüğünde... :D Ric güzel yarıştı, yarış sonrası o gülen adamı öyle görmek üzdü gerçekten. Geçen yarıştada taktiksel hata yapıldığını düşünüyordu hadi o bir kumar ve tercih ancak buda bunun üstüne gelince gerçekten çok acı oldu onun için. hevesi kaçtı resmen son turlarda iyice bıraktı...
Ric,sikani kesip,gecmekten olan Ham'in ustune kirsa,ceza verilirmiydi?
İste tum mesele bu...
initial-D
29-05-2016, 22:34
Ric,sikani kesip,gecmekten olan Ham'in ustune kirsa,ceza verilirmiydi?
İste tum mesele bu...
verilmezdi %99
her zamanki gibi is yuzunden gene yarisi kacirdim ... Su Amerika / Avrupa saat farki deli ediyor beni . Yarisin ozeti bekliyorum ama Suruculugun konustugu bir pistte heleki birde yagmurlu olmasi 2 kat surucu onemini arttirken ayni aracla takim arkadasina gecilen hatta pist uzerinde en cok ezilen ROS un bu tempo ile sampiyon olmasi zor.RIC e yazik oldu gecen sene HAM a oldugu gibi .
Ricardo'nun yarış sonraki suratı hata yüzünden değil, olabilecekleri en hızlı pistlerden birinde yeterince hızlı olamadığı içindi.
Kısaca Lewis tempoyu kontrol ederek kazandı.
Canselmo
30-05-2016, 02:16
Ben su lastik muhabbetinide anlam veremiyorum, ultura yumusak lastikle ham 45 tur attı ya böyke bi saçmalık olabilir mi ?
Süper yumuşak takanda oldu yumuşak takanda onların planı tek pitstoptu . Normal yarışta super yumuşaklar 12 13 turda biterken, ultrayumuşaklar monaco da 45 tur sorunsuz attı
Aslinda cok basit , yagmurun dusurdugu hava sicakligi ve pist sicakligina Monaco'nun yavas temposu eklenince boyle bir durum oldu . Asinma seviyesi en aza indi. Ornegin 25 derece bir havada SPA'da atilan bir tur ile Monaco'da atilan bir tur lastik asinmasi arasinda cok fark olur . Her ne kadar ayni lastikde olsada SPA o lastigin anasini aglatir cunku cok daha zor bir pist cok daha sert ve hizli virajlari var.
chrome kafayı yedi açılmıyor, bulduğum yarış linkini kaybettim izleyemiyorum ya.. vk ya eklemişlerdi, bulan duyan gören eklerse makbule geçer :)
ingilizce olsun farketmez dil seçeneği bu arada
edit : buldum linki chrome kendi kendine düzelince,
https://vk.com/video_ext.php?oid=-29183858&id=456239635&hash=f85fd88bb01fdcbb&hd=2
ahmet3425
30-05-2016, 10:22
Redbull pit ekibinin basinda kim varsa ben patron olsam derhal yaris sonunda o vatandasin gorevine son veririm!! Bu nasil bi amatorluktur adamin 1. Ligi gitti...
Hamilton cok kurnaz yaristi, istedigi an tempoyu yukseltti istedigi an lastikleri korumak adina yavasladi redbull pit ekibide sagolsun adamin ekmegine yag surdu gule oynaya 1. Oldu...
Ham'ın yaptıgı ıkı haretı Ric yapsaydı pitten gecme cezası alırdı,acık net....
Uyuz oluyorum bu eyyamcılıga...
Lastıgı zaten Ham'ın bıtıkdı,ıstedıgı kadar kontrol etsın,atak yapılıcak yer kısıtlı hatta neredeyse ımkansız,pıstı ortaladıgın zaman atak yapılıcak yerler kısıtlı oluyor. Spa yada baska pıstte duzluk cok,vıraj cıkısı cekısı cok daha cabuk yakalayan yenı lastık gecıcektır.... Burda cekıs yakalamadan frene basılan yerlerle dolu. Ha tabıkı tempoyu kontrol ettı,uyuttu arkadakını ama sadece burada...
Ric 2.lık ıcın razı olmasa,uanı puana ıhtıyacı olmasa bu sekılde yarısmazdı.... Rısk alırdı....
Pıt ekıbını gecıyorum,sagolsunlar tecavuz ettıler... Hasta yatagımda dahada hasta ettıler benı. Son 2-3 turu kacırdım ama malesef aynı bıtmıs.
Hamilton un kumarı tuttu. Yarışı da iyi kontrol etti. Bende Ricardo nun kazanmasını isterdim. Şikan kesme ile alakalı inceleme bile yapılmadı . Farklı açılardan da görmek lazım. Acaba Hamilton a yer mi kalmadı diyeceğim ama yeteri kadar alan var gibi gözüküyordu.
Rosberg resmen batırdı. Alonso elindeki araç ile iyi iş çıkardı. Perez de Hamilton gibi güzel bir strateji ile podyum yaptı. Vettel , Massa nın arkasında o kadar kalmasaydı podyuma çıkabilirdi . Belki çok iyimser olacak ama Ricardoya yetişebilir miydi bilemiyorum . Geçmesi çok zor olurdu tabiki .
Verstapen iyi pilot, hızlı pilot ama çok agresif. İspanya daki zaferinde pistin de payı olduğunu belirtmiştim. Biraz daha tecrübe kazanması lazım bence.
Genel olarak güzel bir yarıştı . Lastiklerin durumu ilginçti. Sonralara doğru bende Hamilton un lastiklerinin biteceğini düşünüyordum ama iyi kontrol etti.
Ham sıkanı gerektıgı cızgıde donmek zorunda kalsaydı,ya arkayı kaybederdı yada frenlerı kıtlerdı...
Dusununkı orada barıyer var,ne yapıcaktı? Ya vurucaktı yada ekstra yavas gelıcektı yanı Ric gecıcektı....
Ha tek basına tur atıyor olsa ve boyle hata yapıp avantaj elde etse,goz yumarsın...
Lastık ıyı dayandı yada korudu degıl. Burada lastık zaten 10 tur olmadan bıtıcektı kı bıttıde ama lastık dezavantajını mınımum yasayacak bır yerde yarıstılar. Ancak kopup parcalanması gerekırdı,o hızlarada cıkılmadıgı ıcın sorun olmadı...
Ric pıtte skandal yasamasaydı ne olucaktı? Emın olun arkada kalan Ham,hem lastık degısmek zorunda kalıcaktı hemde yetısmek ıcın kaza bıle yapıcaktı....
Hamilton'ı sevmıyorum,bu dogru ama dogrularıda konusmak gerek....
initial-D
30-05-2016, 12:39
Ham sıkanı gerektıgı cızgıde donmek zorunda kalsaydı,ya arkayı kaybederdı yada frenlerı kıtlerdı...
Dusununkı orada barıyer var,ne yapıcaktı? Ya vurucaktı yada ekstra yavas gelıcektı yanı Ric gecıcektı....
Ha tek basına tur atıyor olsa ve boyle hata yapıp avantaj elde etse,goz yumarsın...
Lastık ıyı dayandı yada korudu degıl. Burada lastık zaten 10 tur olmadan bıtıcektı kı bıttıde ama lastık dezavantajını mınımum yasayacak bır yerde yarıstılar. Ancak kopup parcalanması gerekırdı,o hızlarada cıkılmadıgı ıcın sorun olmadı...
Ric pıtte skandal yasamasaydı ne olucaktı? Emın olun arkada kalan Ham,hem lastık degısmek zorunda kalıcaktı hemde yetısmek ıcın kaza bıle yapıcaktı....
Hamilton'ı sevmıyorum,bu dogru ama dogrularıda konusmak gerek....
arkadaki şikanı düz geçip öne geçse yol verilmesi lazım ama öndeki savunma yaparken şikanı kaçırdığında verilen bir ceza hatırlamıyorum ben.
İsin garip yani o zaten,ondeyken yada arkadayken,sikani duz kesmek buyuk avantaj saglar. Freni az yaparsin,gaza erken oturursun...
Ki Ric yanina geldiginde ideal cizgiden cikip uzerine kirmasi direk ceza sebebi. Ric icin 2.lik iyi sonuc olmasa,kazayi goze alirdi. Yada kyat-verstapen olsa ayni savunmayi yapabilirmiydi Ham?
Bu iki hareketi ustuste Ric yapsaydi,kucuk buyuk farketmez ceza alirdi. En kotu pizisyon cezasi verirlerdi...
initial-D
30-05-2016, 13:30
İsin garip yani o zaten,ondeyken yada arkadayken,sikani duz kesmek buyuk avantaj saglar. Freni az yaparsin,gaza erken oturursun...
Ki Ric yanina geldiginde ideal cizgiden cikip uzerine kirmasi direk ceza sebebi. Ric icin 2.lik iyi sonuc olmasa,kazayi goze alirdi. Yada kyat-verstapen olsa ayni savunmayi yapabilirmiydi Ham?
Bu iki hareketi ustuste Ric yapsaydi,kucuk buyuk farketmez ceza alirdi. En kotu pizisyon cezasi verirlerdi...
tamamda önceden hiçbir yarışta böyle bir ceza verilmedi monacoda.bariz bir şekilde avantaj elde etmek için şikanı dümdüz geçme olayı değil çünkü.massa da aynısını yaptı aynı yarışta ve daha önce yaptı.verseler ona verirlerdi veya incelemeye alırlardı.ki massanın olayı ham dan sonra olupta " hamiltonda vermedik şimdi massaya ceza verirsek ayıp olur" gibi bir durumda yok.
herkes birbirinin üstüne kırıyor ve kaza olmadıktan sonra cezada verilmiyor.hamiltonun ric e bunu yapmış olması da aptallık,kabiliyetsizlik veya kural çiğnemek değilki.birbirlerinin yerinde olsalar ric hama aynı hareketi yapamazdı,gireceğini bildiği için.ama girmeyeceğini bildiği için ham ric e yaptı.önemli olan rakibini bu psikolojiye sokabilmek.ham şampiyonluk pahasına bile oraya girmeye çekinmezken ric 2.liğe razı olabilen biri olduğu için hamiltonu seviyorum zaten.
ric gazı kesmeyip kaza yapabilirdi,temasla birlikte geçebilirdi,belkide temas bile olmadan geçerdi ham okadar sıkıştırmazdı devam ettiğini görünce.riske girmedi,kumar oynamadı.sıradan ve güvenli davrandı.yeni f1 den isteneni yaptı."sana geçiş yapacağın alanı ve özelliği veriyoruz,başka yerlerde heyecan arama"
dediğin gibi aynısını ric yapsa ceza falan gelmezdi.ham girer kaza olurdu.ham yarış dışı kalıp ric devam etse sıkıntı olmazdı.
ric kalıp ham devam etse ham ceza alırdı önlenebilecek bir kazaya sebebiyet verip başkasının yarışını mahvettiği için.
2side yarış dışı kalsalardı gene hamiltona ceza gelirdi bir sonraki yarışta pozisyon için
hamilton hiç ceza almayan korunan kollanan biri gibi yazmayın abi :) bir sezonun en fazla ceza alan pilotlarından biri bu adam
Burak o zaman geçen yarışta Hamilton mu, Rosberg mi hatalı? Herkes kırıyor birbiri üstüne diyorsun ya ona yazıyorum... :D Ric'in de zamanında yaptığı geçişleri hatırlatırım Massa gibi Button gibi değildir...
Vet ve Ham hep üstüne kırar diğer pilotların ama aynısı kendilerine yapıldığında şikayet eder, özelliklede Vet. Resmi olarak değilde pilotlar birliğinde vs. kendi aralarında konuşulması gerekli br konu bu. Mantık ile agresifliğin çizgisini tutturamıyorlar çoğu zaman bu açık bence.
Tekrar ediyorum;Ham sikani kacirip(hizli oldugu icin) yarim keserek avantaj sagliyor.
Ustune Ric gecicekken ustune kiriyor,kapi kapatmak degil bu. Ne diyor kara kapli defter,savunma yapbilirsin,oda birkez. Ama ustune kiramazsin....
Ric devam etseydi orada,temas olucakti. 2.lik de iyi sonuctu...
Rebull kim Mercedes kim? Boyle bakmak gerek.
2 defa buyuk avantaj sagliyor,ilkini es gec ama 2.si degil...
ghibli06
30-05-2016, 16:05
Kvyat 2 sefer biçti Vettel'i bu sezon, herhangi bir sıralama-men ya da puan silme cezası aldı mı? almadı... redbull cezayı kendisi verdi en sonunda, redbull F1 de ezilen bir takım değil ki tam tersi, özellikle teknoloji konusunda hep avantaj sağlandı onlara Newey ve Bernie ilişkileri yüzünden... Monaco'da eğer bunlara ceza verilirse bir daha yarış falan olmaz, zaten bildiğin şehir içi turlama parkuru, sadece piyasa ve para için yapılan bir yarış... bazen diyorum keşke İstanbul Park değil de, boğazda böyle bir ortam sağlansa hem ilgi hem de kazanç daha çok olurdu...
initial-D
30-05-2016, 17:59
Burak o zaman geçen yarışta Hamilton mu, Rosberg mi hatalı? Herkes kırıyor birbiri üstüne diyorsun ya ona yazıyorum... :D Ric'in de zamanında yaptığı geçişleri hatırlatırım Massa gibi Button gibi değildir...
Vet ve Ham hep üstüne kırar diğer pilotların ama aynısı kendilerine yapıldığında şikayet eder, özelliklede Vet. Resmi olarak değilde pilotlar birliğinde vs. kendi aralarında konuşulması gerekli br konu bu. Mantık ile agresifliğin çizgisini tutturamıyorlar çoğu zaman bu açık bence.
abi burda ham ric in üstüne kırıyor ama hem önde hem yarış çizgisi gitmeye çalıştığı yer.rosberg yarış çizgisinden çok alakasız yerde yaptı o hareketi.
initial-D
30-05-2016, 18:12
Tekrar ediyorum;Ham sikani kacirip(hizli oldugu icin) yarim keserek avantaj sagliyor.
Ustune Ric gecicekken ustune kiriyor,kapi kapatmak degil bu. Ne diyor kara kapli defter,savunma yapbilirsin,oda birkez. Ama ustune kiramazsin....
Ric devam etseydi orada,temas olucakti. 2.lik de iyi sonuctu...
Rebull kim Mercedes kim? Boyle bakmak gerek.
2 defa buyuk avantaj sagliyor,ilkini es gec ama 2.si degil...
abi o deftere göre işledi zaten kural.
ilk hareket,monacoda bu şikanda kesmelere izin veriliyordu verildi.keserek geçiş yapan olunca yer veriyordu ama öyle bişey olmadı.bunda bir sorun yok.
2. hareket,geçiş yapmaya çalışan adamın üstüne kırıyor ama kırdığı yer zaten ideal yarış çizgisi.kural kitabı 1 kere hamle yapabilirsin dese ne olacak hamilton geçişi engellemek için hamle bile yapmış durumda değilki.tek sıkıntı orada geniş bir kerb olmaması.
f1de hiçbir zaman öndeki pilot yarış çizgisi olan ideal çzigideyken diğerini dışarı gönderiyorsa ceza almadı.
bu videodaki gibi olaylar
@20'den itibaren, bu yarıştakinin aynısı olay 2 kere arka arkaya gerçekleşiyor.bunun gibi birçok yarışta örenkler var.hiçbirinde ceza verilmedi.hatta bu olayda ric hamiltona çarpıp ric ceza alsaydı ona örnek gösterebilirdim.böyle saçma bir şey de yaşandı çünkü :)
https://www.youtube.com/watch?v=Bj-HYu0BU-U
https://www.youtube.com/watch?v=Bj-HYu0BU-U
ghibli06
30-05-2016, 18:56
MSC de Montoya da ne yaptıklarını biliyordu kimse ağlayıp zırlamamış :)
Bak ne guzel yaziyorsun,ustune kirdi... Ve ideal ciZgi onunde,sagda degil...
Neyse bakalim,Ham arkada olmayi beceremeyen pilot,onumuzde ki yarislarda bizi cokk daha buyuk olaylar bekliyor.
Ikısıde delıkanlı gıbı mucadeleyı dogal karsılamıs... Kı ılk turlar,yer kapmak cokk onemlı.
Kı zaten ıdeal cızgıden kendını acarak montoya yı atmıs cımlere. Fia ozaman savunmalara karısmıyordu,sımdı sadece 1 hamleye ızın verıyor ne yazık kı...
Hersey bir yana Michael tekrar'dan ne kadar buyuk bir hatta en iyi oldugunu gosterdi bana.
40+ yasinda 2011 de pistin en yavas iki noktasinda kendisinden daha hizli araca sahip olan Hamilton ve Alonso yu gecisleri hemde eze eze. 1 sene sonra 2012 de hic bir sans faktoru yokken pole u alisi bu piste .
Schumacher zafer kazanirken en iyi arac cart curt diye agliyan mclaren ciler kendi adrian newey avantajlarini hep gormezden iyiydi.
Zamaninda Schumacher e e iyi arac diye laf edenler bugunun Mercedes ine sahip HAM in hemde yagmurlu yarista yaptiklarina kilif bulmaya calismalari cok komik oluyor.
96 - 97 yilinda orta sirada aracla ! normal sartlarda lider e yakin olamayan bir aracla Schumacher aglatiyordu herkesi burda , Senna da oyle ama HAM sinifta kaldi .
Nasil Vettel in 4 sampiyonlugu guven vermez ise bu yaris resmen HAM i bana oyle yapti ki ben kendisini sevmedigim halde her zman ROS dan daha hizli oldugunu burda iddaa ettim.
Serhan Acar in tweeti:
Monako'yu beş kez kazanan, 1997'de yağmur altında 2.ye 53 sn fark atan Schumacher #KeepFightingMichael
initial-D
31-05-2016, 12:00
1997 de aracı orta sınıf bir araç değildi schuminin, o yarışta ilk 6 da yarışa devam edenlerin en iyisi sezonu 8. sırada bitirdi.2. olan barichello 13. 5 yarış 3 ikincilik kazanmış otomobil o kadar da kötü değildir :)
Ben du ngece votkayi fazla kacirmisim HAM a patlamisim :) sabah gelicne yazgimi gordum unutmusum bile o derece , bira yavaslamak lazim
Ben du ngece votkayi fazla kacirmisim HAM a patlamisim :) sabah gelicne yazgimi gordum unutmusum bile o derece , bira yavaslamak lazim
Efes yoksa yolliyim kanka :D
Konularda Ferrari konusundaki hayal kırıklığı içeren yorumları okuyorum. Aslına bakılırsa bence Ferrari'den biraz fazla büyük bir beklenti var. Bu takım tarihi boyunca grid ortalamasının hep üzerindedir ama kısa bir süre hariç hiç bir zaman en iyi aracı üretememiştir. Biz 96 sonrası döneme şahit olduğumuzdan Ferrari'ye hep onu yakıştırıyoruz sanki hep en iyi takım olmalı gibi bir beklentiye giriliyor haliyle. Yalnız şöyle birkaç adım geri atıp resme daha geniş açıdan baktığımızda Formula 1'de sezonları domine eden takımların hep yenilikçi İngiliz takımları olduğunu görüyoruz. Şu anda da durum öyle Mercedes (adının Alman olduğuna bakmayın neredeyse bütün F1 takımları İngiltere'de faaliyet göstermektedir) çıtayı aldı 2 seviye yukarı koydu. Ferrari'den kolay kolay bu seviyeye çıkmasını beklemek çok acımasızca olur.
Şöyle bi Moden F1 dönemindeki Ferrari'nin bi altın yıllarına göz atalım:
50'ler: Bu dönem yukarıdaki Modern F1 içinde yer almasa da bu takım için çok önemli. Öncelikle 50'lerde gördüğümüz durum bence tamamen Almanların işe ne kadar konsantre olduğuyla alakalı. Yani gridde Mercedesler varsa italyanların yarışları domine etmesi çok zor. Savaş öncesi muazzam yatırımlarla geliştirilen Alman GP araçlarının teknolojisi ile savaş sonrası Alfa, Maser ve Ferrarilerin teknolojilerinin çok farklı olmadığını söyleyebilirim. Bu 20 30 senelik durgun dönem sonunda 50 lerdeki araçların demode kaldığını görüyoruz. Bu eski usul GP araçlarını da Ferrari gibi takımlar bilgi birikimleri sayesinde şampiyonluğa taşıdılar ama dediğim gibi Mercedes izin verdiği sürece:)
60'lar: Sonrasında gelişimin hızlandığını görüyoruz, Cooper ve Lotus gibi takımlar öyle adımlar atıyolar ki Ferrari ancak izleyebiliyor olan biteni. Sonrasında taklit etmeye çalışıyor elbette. Bu sefer de devreye Ferrari haricindeki bütün takımları ihya eden efsane Cosworth DFV motoru ortaya çıkıyor. Sonucunda yine güçlü ama hiç bir şekilde en üst seviyede olamayan bir takım görüyoruz bu dönemde de.
70'ler: Bence Ferrari'nin ilk altın çağı. Turbo dönemi öncesi aerodinamik gelişimlerin egemen olduğu bu yıllarda Chapman gibi mühendislerin ve Stewart gibi pilotların çıtayı belirlediği yıllar. DFV motorunun dayanıklılığının artması ve yeni iddialı takımların ( Mclaren, Tyrell, Lotus, Brabham) sahneye çıkması sonucunda bu küçük yenilikçi takımlar yine domine ettiler. Ancak Ferrari'nin Lauda gibi bir deha sayesinde bu yıllarda şampiyonluklar kazandığını görüyoruz. Ferrari'nin kendisine kalsa yine olan biteni izleyeceğiniz düşünüyorum ancak bu tarz adamlar aracı ve takımı organize etmeyi olumlu dokunuşları çok iyi bildiğinden midir nedir resmen devrim yapıyorlar ve birkaç gömlek yukarıya taşıyorlar. Bu kazanan formül (Ferrari 312) tıpkı 2000'lerin sonunda olduğu gibi bikaç sene daha iddialı olmayı başardı Scheckter ve Villenneuve'lü dönemlerde.
80'ler: Turbo ve Aero çağı gelişimin o kadar hızlı oldığu bir dönemdi ki, tahmin ettiğiniz gibi Ferrari bu yıllarda da ortalamanın üstü ama kazanamayan takım olarak kaldı. DFV sonrasında ortaya çıkan iddialı motorlarla rekabet edememesinin yanında "Ground Effect" trendini de yakalayamadı. Prost, Piquet, Senna, Mansell, Rosberg, Lauda gibi pilotlar da Williams ve Mclaren gibi takımlarda olduğundan pilot açısından da eli pek güçlü değildi Ferrari'nin. Diğer yandan 80 lerin sonunda çok konuşulmasa da iyi bir gelişim göstererek yarı otomatik sıralı şanzımanlar gibi yeniliklerle, Mansell ve Prost ile iddialı bir takım haline geldiler. Ancak rekabet o kadar yüksekti ki biraz gölgede kaldılar bu dönemde dahi. Takımınızda Mansell ve Prost gibi adamlar varsa takdir edersiniz ki hem takımın gelişimi hem de rekabetçilik açısından çok rahat seviye atlayabilirsiniz.
90'lar: Prost'un ayrılmasından ve Mclaren-Williams dominasyonu dolayısıyla varlık gösterilemeyen bir ilk 5 vardı ortada. 80'lerin sonundaki o yükselişe rağmen başarı gelmemesini rakiplerin efsanevi performanslarına bağlayabilirsiniz ancak ortaya Benetton gibi bir takımın çıkmış olması sanki Ferrari'nin elinin armut topluyor olduğunu düşünmenize sebep oluyor. Hadi williams Renault motoru, aktif süspansiyon, gelişmiş şanzımanlar kullanarak 90'ları domine ediyor diyelim. Mclaren ise ilk başlarda Senna ile çok başarılı idi, ancak Benetton çok iddialı olmayan Ford motoru ve düşük bütçesiyle bu takımlara kafa tutuyordu. İşte işin ilginç kısmı da burası. Brawn ve Schumacher gibi parlak yeni nesil yükseliyordu. Bu başarı teknolojinin yanında takımların sportif olarak kullandığı taktiklerin de ne kadar önemli olduğunun anlaşılmasını sağladı. Bazıları bu ikilinin işin kirli tarafını kullandığını hile yaptığını düşünüyor, evet farklı bir yaklaşım olduğu kesin. Sonucunda Williams eski gücünü kaybedince bu ekol kazanmaya başladı diyebiliriz. Ferrari'nin yaptığı şey ise bu kombinasyonu alıp kendi takımına entegre etmekten farklı birşey değildi. Ferrari'nin ayağa kalması kısa sürdü ama bu ikinci altın çağında üstünlüğü ele geçirmesi için çok yol aldı. Sonunda da hepimizin canlı tanıklık ettiği o efsane dönemi izledik.
Bu takım Schumacherden sonra da eskisi kadar olmasa da rekabetçi olmaya devam etti bir süre ve biz hala bu takımı hala o haliyle hatırlıyoruz. Yapılan işlerden sonra o seviyede olması gerektiğini düşünüyoruz. Ama yukarıda da bahsettiğim gibi biraz geniş düşününce sandığımız gibi bir winner olmadığını görmek zor değil. Kısa bir anı tazeleme yaparsak şu son yıllarda hangi takımların Ferrari'yi sollayıp geçtiğini görüyoruz; Renault, Brawn, RedBull, Mercedes...
Bu gerçeğin bir Ferrari fanı olarak beni ne kadar rahatsız ettiğini söylememe gerek yok heralde. Bir süre sonra romantik kırmızı arabaları olan takımın büyüsü yerine bu sporun kaderini belirleyen takımların neleri başardığını görmek daha büyük saygı uyandırıyor. Bir müzede ya da canlı izlenen bir yarışta artık Ferrari değil de bayrağı taşıyan takımları takip etmeye ve hatta desteklemeye başladığınızı farkediyorsunuz. Ferrari, Formula 1'de yolu çizen değil de bu yolda bir renk olan takım sınıflandırmasını daha çok hakediyor bence.
initial-D
31-05-2016, 23:59
işin mi yok gece gece yahu :D
10 numara olmuş :icon_tup:
Omer bitirme tezi gibi olmus . Tebrik ederim.
Çok güzel bir yazı olmuş... :)
ufuksaracci
01-06-2016, 22:51
Ömer'in dediklerinin altına imzamı atarım ki bende tamamen aynı fikirdeydim .
90'ların başından beri takip ederim F1'i hemde ailecek. Annem , babam ve ben hepimiz ayrı pilotları tutmuşuzdur bu zamana kadar.
Ömer'in yazısını şunu eklemek istiyorum . En iyi otomobil olmak için sadece mühendisler yetmiyor . Pilotun geri bildirimi bence en iyi otomobil tarifinde en önemli malzemedir.
Bu da Lauda ve Schumacher'i her pilottan ayıran en büyük faktörlerden biridir.
Ferrari Schumacher'in ekmeğini yedi yıllarca, sonrasında ise kurallar kitabı devreye girdi. Açık bulan zirveye oturdu ama Mercedes ileriyi gören en iyi takım oldu . Bana kalırsa Mercedes bir kaç seneyi feda ederek Schumacher ile otomobili bu günlere hazırladı ve şimdide ekmeğini yiyor.
Ömer'in dediklerinin altına imzamı atarım ki bende tamamen aynı fikirdeydim .
90'ların başından beri takip ederim F1'i hemde ailecek. Annem , babam ve ben hepimiz ayrı pilotları tutmuşuzdur bu zamana kadar.
Ömer'in yazısını şunu eklemek istiyorum . En iyi otomobil olmak için sadece mühendisler yetmiyor . Pilotun geri bildirimi bence en iyi otomobil tarifinde en önemli malzemedir.
Bu da Lauda ve Schumacher'i her pilottan ayıran en büyük faktörlerden biridir.
Ferrari Schumacher'in ekmeğini yedi yıllarca, sonrasında ise kurallar kitabı devreye girdi. Açık bulan zirveye oturdu ama Mercedes ileriyi gören en iyi takım oldu . Bana kalırsa Mercedes bir kaç seneyi feda ederek Schumacher ile otomobili bu günlere hazırladı ve şimdide ekmeğini yiyor.
Bu F1'in doğasında olan bir şey bir kaç sezonu feda eder ve şampiyonluğa oynarsın. Elbette hepsi aynı şeye ulaşamıyor BMW, Toyota gibi ciddi yatırımlar yapıp şampiyonluk elde edemeyen takımlarda oldu. Redbul'a bakın yıllarca beklediler pusuda ama sonuçları ortada. Kimse takmadı içecek satsınlar dendi kök söktürdü. Renault'da Ferrari dönemini bitirirken kaç yıllık planlama ile geldiler. Mercedes devride bitecek elbet bir gün. Bunun içinde en iyi aday benim gözümde Redbul ve yeniden sahalara dönen Renault. Hepte bir devi bitirmek için anayasa değiştirdiler derler, kimisi der hile yaptılar, yok bazı şeylere göz yumuldu. Her takıma dönem dönem yapılıyordur kayırma bunlar bir çok spor dalında mevcut zaten. Fifa davasını filan takip etmişsinizdir, neler dönüyor neler kimbilir. Takım ya da pilot taraftarı olurkende biraz objektif bakabilmeli insan. Sanki dinmiş gibi tapılıyor bazı isimlere. Bunları ilahlaştırmanın anlamı yok. Herkes devrini yaşıyor işte. Bir şey değişiyor ise herkes için değişiyor. Buna taraftarlıkta dahil. Eskiye bakıpta ağlamanında manası yok. Elbette eleştiri olacaktır ama bunu tuttuğumuz isim/markalara yapmazken diğer her şeyi fitursuzca eleştirmek şeklinde ortaya koymamalıyız...
initial-D
01-06-2016, 23:21
Bu F1'in doğasında olan bir şey bir kaç sezonu feda eder ve şampiyonluğa oynarsın. Elbette hepsi aynı şeye ulaşamıyor BMW, Toyota gibi ciddi yatırımlar yapıp şampiyonluk elde edemeyen takımlarda oldu. Redbul'a bakın yıllarca beklediler pusuda ama sonuçları ortada. Kimse takmadı içecek satsınlar dendi kök söktürdü. Renault'da Ferrari dönemini bitirirken kaç yıllık planlama ile geldiler. Mercedes devride bitecek elbet bir gün. Bunun içinde en iyi aday benim gözümde Redbul ve yeniden sahalara dönen Renault. Hepte bir devi bitirmek için anayasa değiştirdiler derler, kimisi der hile yaptılar, yok bazı şeylere göz yumuldu. Her takıma dönem dönem yapılıyordur kayırma bunlar bir çok spor dalında mevcut zaten. Fifa davasını filan takip etmişsinizdir, neler dönüyor neler kimbilir. Takım ya da pilot taraftarı olurkende biraz objektif bakabilmeli insan. Sanki dinmiş gibi tapılıyor bazı isimlere. Bunları ilahlaştırmanın anlamı yok. Herkes devrini yaşıyor işte. Bir şey değişiyor ise herkes için değişiyor. Buna taraftarlıkta dahil. Eskiye bakıpta ağlamanında manası yok. Elbette eleştiri olacaktır ama bunu tuttuğumuz isim/markalara yapmazken diğer her şeyi fitursuzca eleştirmek şeklinde ortaya koymamalıyız...
yani vetteli ilah gibi görmemek lazım,tek gerçek tek hakikat karaoğlan :D
yani vetteli ilah gibi görmemek lazım,tek gerçek tek hakikat karaoğlan :D
Şu Vettel'de üstüme yapıştı vallaha... :D Adamı savunurken Vettel'ci çıktık... :D Bari sen yapma nasıl Alonso'cu olduğumu bilirsin, Renault'u da tuttuğumu biliyorsun... :D yeri geldiğinde gömmüşümdürde ikisini...:)
ufuksaracci
01-06-2016, 23:28
O zaman aklıma şu soru geliyor, sizce günümüz pilotlarından hangisi otomobil geliştirme açısından en iyi ?
O zaman aklıma şu soru geliyor, sizce günümüz pilotlarından hangisi otomobil geliştirme açısından en iyi ?
Bu tek başına bir olgu değil yalnız. Belki pilot çok iyi geri bildirim aktarıyordur mühendisler yeteri kadar iyi değildir? Bunu ölçebileceğimiz bir şey yok. Efsaneleşmiş isimler var elbette MS, Lauda için hep söylenir bu ama mühendisleri de efsane adamların... :) Bunu cevaplayacak kişilerde bizler değiliz, bilemeyiz. Mühendis röportajlardan hatırladığım Vettel'in ve Alonso'nun iyi olduğu. Tecrübeli pilotların bu konuda daha iyi yönlendireceği açıktır.
initial-D
01-06-2016, 23:47
O zaman aklıma şu soru geliyor, sizce günümüz pilotlarından hangisi otomobil geliştirme açısından en iyi ?
seyreden birinin söyleyebileceği bişey değil bence bu konu.
hiç geri bildirim yapmayan bir pilotun otomobiline datalar üzerinden mühendisler bişeyler yapıp iyiye gidebilirler
ya da ne yapmaları gerektiğini çok iyi bilen bir pilota rağmen bir türlü mühendisler o problemleri çözemeyebilirlerde.
edit:ben vettelin araba kullanabildiğine inanamıyorum ne geliştirmesi yahu :) ayrıca yeni difüzör,egzos kullanılan zamanda weber hep daha çabuk uyum sağlayandı.ama hep vettele döndürdüler bikaç yarış sonra.geri bildiiriminin iyi olmadığına işaretti bu bence.benim için
seyreden birinin söyleyebileceği bişey değil bence bu konu.
hiç geri bildirim yapmayan bir pilotun otomobiline datalar üzerinden mühendisler bişeyler yapıp iyiye gidebilirler
ya da ne yapmaları gerektiğini çok iyi bilen bir pilota rağmen bir türlü mühendisler o problemleri çözemeyebilirlerde.
edit:ben vettelin araba kullanabildiğine inanamıyorum ne geliştirmesi yahu :)
Hahahaha ulen var ya... :D Ben öyle hatırlıyorum Ferrariye geldiğinde filan mühendisler öyle bir demeç vermişti. Tabi ki reklam kokan hareketlerde olabilir.:)
initial-D
01-06-2016, 23:51
Hahahaha ulen var ya... :D Ben öyle hatırlıyorum Ferrariye geldiğinde filan mühendisler öyle bir demeç vermişti. Tabi ki reklam kokan hareketlerde olabilir.:)
tabi öyle olcak "şampiyonluk kazanan bir alman aldık ama her şampiyon alman schumi değilmiş" demeyecekler ya.gönderdikleri gün arkasından konuşurlar.başkası olsaydı o arabayı şampiyon yapardı diye :D
Alonso'da hem fikiriz ama??? :D
initial-D
01-06-2016, 23:54
Alonso'da hem fikiriz ama??? :D
taaa benetton zamanından renonun projesi dahilinde olduğu için onu sayabilirim evet :D orda briatorenin geri bildirimleri takımı geliştirdi gerçi ama :D
Bunuda gördüm ya ölsemde gam yemem... :D
ufuksaracci
02-06-2016, 00:16
Soruyu sorarken benim de aklıma tek gelen pilot Alonso'ydu. Ama nedense diğer pilotlar hakkında yanı şekilde düşünmüyorum ha belki içlerinde Button vardır . Tabi ki dediğiniz gibi takımların iç yüzlerini biz bilemeyiz ama en azından üç kişiden Alonso ismi çıktı .
Vettel konusunda initial-D'ye katılıyorum ( kusura bakma isim bilmiyorum ). Vettel'i izlemekten hiç keyif almadım bu güne kadar. Tabi bunun en büyük etkisi neredeyse hiç bir yarışta hayecan olmaması .
En son ne zaman sağlam birincilik kapışması izledim onu bile hatırlamıyorum .
Hamilton'u suan en ozel pilot yapan nedir?
Alıntı
Analiz: Hamilton, Ricciardo ile m (http://tr.motorsport.com/f1/news/analiz-hamilton-ricciardo-ile-mucadelesinde-neden-ceza-almadi-742704/?utm_source=RSS&utm_medium=referral&utm_campaign=RSS-ALL&utm_term=News&utm_content=tr)
Lewis Hamilton'ın yarıştan sonra neredeyse galibiyeti elinden kaçırmasına neden olacak olay 37'inci turda Daniel Ricciardo ile olan mücadelesinde gerçekleşmişti.
Ricciardo tarafından ciddi şekilde baskıa altına alınan Mercedes pilotu kerbten sekip viraj çıkışında sağa doğru yönelmiş ve Avustralyalı pilotun önünü kesmiş gibi görünmüştü. Ricciardo bu harekete son derece sinirlenmiş ve eliyle itiraz etmişti.
Olayın inceleme altına alındığı zaman ekranlarına yansımış ve Hamilton'a bir ceza gelme ihtimali ortaya çıkmıştı.
Ancak kısa bir süre sonra olay hakkında herhangi bir aksiyon alınmayacağı bilgisi iletildi.
Peki araştırılan neydi ve nasıl ceza almadan kurtuldu?
Hikayenin iki kilit noktası var. İlk olarak Hamilton kerblerden zıpladığında avantaj elde etti mi? Bu konu FIA'nın sportif kurallarının 27.4 numaralı kuralında yazılı.
Kural şöyle diyor: "Eğer otomobilin hiç bir noktası pistle temas etmiyorsa pilot inceleme altına alınır, herhangi bir şüpheyi ortadan kaldırmak için pistin limitlerini belirleyen beyaz çizgiler pistten sayılırken, kerbler pistten sayılmaz.
"Eğer bir otomobil pistten çıkıp tekrar piste girmişse bu olay sadece güvenlik adına ve herhangi bir avantaj sağlamadığı zamanlarda yapılabilir."
Genelde bu geçiş yapmaya çalışıp pist dışına çıkan pilotlarda ortaya çıkıyor ve böyle bir şey olduğunda yapılması gereken aldığı pozisyonu geri vermektir. Bu olayın birebir aynısını Nico Rosberg, Fernando Alonso'yu geçmek isterken görmüştük.
Ne var ki pilot baskı altındayken pist dışına çıkıp, hala liderliğine devam ediyorsa kural o kadar net değil.
Ricciardo şikandan önce Hamilton'a yakındı ve kerblerin üzerine çıkan İngiliz pilot büyük bir avantaj elde etmediği için ceza almasına ya da Ricciardo'ya yol vermesine gerek yoktu.
Olay hakemler tarafından incelemesine rağmen alınan karar hakkında rapor tutulmasına gerek kalmadı.
Bloklamak
Olayın ikinci önemli noktası Hamilton'ın sağa doğru olan hareketinde Ricciardo'nun önüne kesmesiydi.
Burada hakemlerin raporunda Hamilton'ın "11'inci virajda pozisyonunu korurken rakibine yeterli alan bırakmaması" nedeniyle inceleme altına alındığı yazılmıştı.
Bu olay Sportif Kuralların 27.6 numaralı maddesinde şu şekilde açıklanıyor: "Pozisyonu korumak için birden fazla manevraya izin verilmez.
"Daha önce çizgi dışında savunma yapan pilot, yarış çizgisine geri dönmüşse kendi otomobiliyle pist sınırı arasında en az bir otomobil boşluk bırakmalıdır."
Hakemler Hamilton'ın Ricciardo'ya yeterli alanı bıraktığı kararına vardı ve şöyle açıkladılar: "44 nolu otomobil, pist sınırlarıyla kendi aracı arasında en az bir araçlık alan bırakmıştır."
Bu, bariyerin ne kadar yakın olduğunu düşündüğünüzde ilginç bir karardı ayrıca Ricciardo bu kısmı zemin ıslak olduğu için kullanamadı. Yine de Hamilton kurallar dahilinde hareket ettiği için sorun olmadı.
Alan birakmamasi zaten izin verilen 1 hamle icinde legal oluyor ama bunu ustune kirmak olarak da tanimliyabiliriz. Hamilton gri bolgede,habi bana gore penalti diyen bir hakemi diger hakemin bana gore penalti degil demesi gibi...
Olmus bitmis,box'da verdiler 1.ligi...
Valla kerb den atladıktan sonra bence engelleyici bir hamle yapmadı, sadece normal çizgisine oranla iki tık yavaştı ham, ricc in ise tam anlamıyla orada büzüğü yemedi ki normal hızından bir tık yavaştı o da, sonraki virajda kafayı sokabilirsem yol vermek zorunda kalır düşüncesi ile hareket etti, ham orda da profesyonellik yaptı, hem ıslak hem de tam 1 araçlık sağ tarafı bariyer sol tarafı kendisi olan mesafeyi bıraktı.. ıslak zeminde zaten tam anlamıyla gaz açamıyorlar bile o viraj çıkışında, bunu da kullanarak yerini korudu bana göre.
kısacası karar bence doğru uygulama oldu, hakem hatası falan söz konusu değil. ben de 94 te ilk yarışımı izledim, 96-2006 arasını 1-2 yarış kaçırarak full izledim. özellikle 2000-2006 arasında hiç yarış kaçırmadım, kural değişimi sonrası da karambol sayılabilecek ama biraz analitik düşününce doğru olduğu sonucu çıkarılabilecek bir pozisyondu bence bu an.
:)
keşke verstappen devam etseydi esas o zaman biz çekişme izlerdik 3. lüğe doğru :)
Kerb den sektiğinde zaten avantaja sahip olmadı Ham, orada yinede dönmeye çalıştı zaman ve çizgiyi kaybetti. Ric çizgisi çok daha iyiydi, çok yakındı ve Ham çizgi dışındaydı, hızlanırken Ric kafayı sokmaya çalışştı ama Ham kapattı. Burada ki sıkıntı Hamilton'un çok keskin bir hareketle yer kapmaya çalışmasıydı. Ekranda bu bence net gözüktü, üstüne kırdı Ham. Zaten genelde de yaptığı budur...:D
işte demek istediğim ric çok daha avantajlı durumdayken cesaret edemedi gazı erken açıp kafayı erken sokmaya, ya ham yol vermek zorunda kalırdı o durumda ya ikisi de yarış dışı kalırdı ya da ham iyice sıkıştırırdı podyumda yer değiştirirlerdi hakem heyeti tarafından :)
İki sorum olucak;
Olayin 15 saniyelik goruntusunu koyabilicek arkadasim var mi?(10 saniye oncesi 5 saniye sonrasi yeterli olur) Ona gore detayli anlatacagim.
Birde aramizda pist sampiyonasi kosmus var mi? Derdimi daha iyi anlatabilirim.
Ric sagdan nasil devam etsin,cok islak orasi,lastik avantaji kalmaz,cekis yok.
Ham olmasi gereken cizgide donmek isteseydi arkasini kaybedicekti. Arkasi geldigi an,sikani yarim kesti,sag lastik kerbi saginda kalicak sekilde dondu. Buna goz yumduk diyelim ki,atak yapicak dezavantaji ilk burada verdi. Magdem lastik degismeyip risk aldi ve digerleri degisip zaman kaybetti,frenajda ki yasadigi dezavantaji kerb ile yok etmeye calisti. Ustune sag kirdi,amac kapiyi kapatmak. Ama ne yapti,"ustune kirdi" orada temas yasansaydi(hani cesaret edememis ya) ki Ric hakli olarak burnu sokmus ve ustune kirmis olan Ham olucakti,bu incelemede ne cikardi?
Ne sis yansin ne kebab iste :)
Onceki konan video gibi,yani schmi ve montoya hadisesinde oldugu gibi,schmi odeal cizgiye direksiyon kiriyor ve kilifina uyduruyor. Ancak ideal cizgi Ham'in kirdiginyer degil. Ki ideal cizgiye gecmek icin oyle kirilmaz...
ufuksaracci
02-06-2016, 15:11
Buyur hocam . Ben kendi adıma bu pozisyondan ceza çıkmamasına sevindim . Yeter artık kız gibi yarışmasınlar kemik sesi duymak istiyoruz :D
https://www.youtube.com/watch?v=AxqmgQk0Oso
Yalnız baya aracın burnunu sokmuş Ric. Bunun iyi niyetli bir hareket olduğunu düşünmüyorum. Kınama cezası istiyorum... :D
ghibli06
02-06-2016, 16:06
Hamilton'u suan en ozel pilot yapan nedir?
esmer olması, gece hayatında popüler olması, F1 patronlarının kızları ile çıkması...
F2 yıllarını takip ederdim, çok cesur ve yetenekliydi, bence gelişimi yıllar önce durdu, baska alemlere daldı...
Bu goruntulerden sonra daha konusmaya gerek yok....
Ham orayi duz kesmeseydi arkayi net kaybediyor... Kaybetmemek icinde ekstra yavaslamali hatta o lastikle blokaja giricekti.
Ric daha islak bolume gecmesine ragmen devam ediyor ama savunma yapmak icin ustune kiriyor,ki normal bir savunma yapiyor.
Video icin cok tesekkur ederim,ben istedim 1 goz siz verdiniz 2 giz. in car ve arkadaki aracdan cekim. Harika...
Bence Ricardo cesaret edip kafayı iyicene soksaydı aynı olay bir sonraki şikanda da gerçekleşirdi diye düşünüyorum. Sonuçta Monaco pistinde kaçış alanı yok ve Hamilton iç tarafta olmanın avantajı ile yine olabildiğince dışa açılırdı . Ayrıca Ricardo nun kafayı soktuğu bölüm ıslak ve araç kopma eğilimi göstermiş. Yani olay sadece Hamilton un sıkıştırma değil gibi geldi. Ham illaki üzerine kırmıştır orası kesin .
Not : Hamilton fanı değilim yanlış anlaşılma olmasın :)
Son olarak F1 deki geçiş kurallarını diğer seriler ile pek karşılaştırmamak lazım. GT serilerinde millet birbirinin üzerine çıkıyor ama çoğu zaman herhangi bir inceleme yapılmıyor.
Valla kerb den atladıktan sonra bence engelleyici bir hamle yapmadı, sadece normal çizgisine oranla iki tık yavaştı ham, ricc in ise tam anlamıyla orada büzüğü yemedi ki normal hızından bir tık yavaştı o da, sonraki virajda kafayı sokabilirsem yol vermek zorunda kalır düşüncesi ile hareket etti, ham orda da profesyonellik yaptı, hem ıslak hem de tam 1 araçlık sağ tarafı bariyer sol tarafı kendisi olan mesafeyi bıraktı.. ıslak zeminde zaten tam anlamıyla gaz açamıyorlar bile o viraj çıkışında, bunu da kullanarak yerini korudu bana göre.
İki sorum olucak;
Olayin 15 saniyelik goruntusunu koyabilicek arkadasim var mi?(10 saniye oncesi 5 saniye sonrasi yeterli olur) Ona gore detayli anlatacagim.
Birde aramizda pist sampiyonasi kosmus var mi? Derdimi daha iyi anlatabilirim.
Ric sagdan nasil devam etsin,cok islak orasi,lastik avantaji kalmaz,cekis yok.
Ham olmasi gereken cizgide donmek isteseydi arkasini kaybedicekti. Arkasi geldigi an,sikani yarim kesti,sag lastik kerbi saginda kalicak sekilde dondu. Buna goz yumduk diyelim ki,atak yapicak dezavantaji ilk burada verdi. Magdem lastik degismeyip risk aldi ve digerleri degisip zaman kaybetti,frenajda ki yasadigi dezavantaji kerb ile yok etmeye calisti. Ustune sag kirdi,amac kapiyi kapatmak. Ama ne yapti,"ustune kirdi" orada temas yasansaydi(hani cesaret edememis ya) ki Ric hakli olarak burnu sokmus ve ustune kirmis olan Ham olucakti,bu incelemede ne cikardi?
Ne sis yansin ne kebab iste :)
Onceki konan video gibi,yani schmi ve montoya hadisesinde oldugu gibi,schmi odeal cizgiye direksiyon kiriyor ve kilifina uyduruyor. Ancak ideal cizgi Ham'in kirdiginyer degil. Ki ideal cizgiye gecmek icin oyle kirilmaz...
Abi okumak zor gelmiş heralde, bak özellikle yazdığımı kalın puntolarla işaretledim. Benzer şeyi farklı lehçe ile konuşuyoruz. Pist şampiyonası koşmuş olmayan insan bu yorumu yapamaz mı yani? Ben oraya takıldım bir de.. :confused:
Kendi adıma konuşayım 5 yaşından beri motorsporları izliyorum 22 yıldır yani, yeterince çekişme gördüğümü düşünüyorum buna benzer. Tecrübe etmek ayrı bir şey tabi ki ama şampiyona koşmamış kişiler yorum yapmasına dönmüş senin burda dediğin. :)
Ham sevmiyorsun anlıyorum, ben de gümüş ok seviyorum ham'dan çok. Eriador Kaan bilir :D siz Ferrocular hep aynısınız :D
Pist şampiyonası koşmayan çıksın beyler konu kasıyor.
Son yorum harıc gayet dolu ve kendını bılen yorumlar oldu sımdıye kadar.
Ben nerede yarısmayan yazmasın dedım yada ıma ettım?ıskembeden laflarla ucuz polemık yaratmayın lutfen!
Yarısan kısı oradakı hamle ıle bır cok seyın kurtalıcagını anlıyacagı ıcın yazdım,kıssadan hısse hesabı.
Levent,senın kalın putılarla yazdıgın seyı cok onceden yazdım,orada sorun yokkı,hem ıslakda kaldı,sezavantaj,ayrıca savunma ıcın ustune kırdı,koseye sıkıstı. Sorun sıkanı kesmesınde,on sıra ıcın mucadele edılıyor,yanı arkada kımse olmasaydı sorun yok. Pekı be sıralama ıcın atılan tur olsaydı ıptal edılırmıydı? EVET.... Yanı burada anlatmaya calıstıgımı,kendıne yarattıgı bu alanla kurtarmıs. Bu kadar....
Umarım aklımdakılerı ıfade edebılmısımdır....
işin mi yok gece gece yahu :D
10 numara olmuş :icon_tup:
Omer bitirme tezi gibi olmus . Tebrik ederim.
Çok güzel bir yazı olmuş... :)
Ömer'in dediklerinin altına imzamı atarım ki bende tamamen aynı fikirdeydim .
90'ların başından beri takip ederim F1'i hemde ailecek. Annem , babam ve ben hepimiz ayrı pilotları tutmuşuzdur bu zamana kadar.
Ömer'in yazısını şunu eklemek istiyorum . En iyi otomobil olmak için sadece mühendisler yetmiyor . Pilotun geri bildirimi bence en iyi otomobil tarifinde en önemli malzemedir.
Bu da Lauda ve Schumacher'i her pilottan ayıran en büyük faktörlerden biridir.
Ferrari Schumacher'in ekmeğini yedi yıllarca, sonrasında ise kurallar kitabı devreye girdi. Açık bulan zirveye oturdu ama Mercedes ileriyi gören en iyi takım oldu . Bana kalırsa Mercedes bir kaç seneyi feda ederek Schumacher ile otomobili bu günlere hazırladı ve şimdide ekmeğini yiyor.
Teşekkür ederim, aklımdaydı bu konudan bahsetmek öyle yazdım bi anda:)
Diğer yandan Hamilton-Ricciardo çekişmesine dönersek, ben çok hatalı bir durum göremiyorum aslında. Evet agresiflik mevcut ama üzerine bu kadar yüklenilmesini gerektirecek derecede bir hareket değildi.
Sadece Hamilton'ın şikanı kesmesi eleştirilebilir avantaj sağlama açısından ancak bunu cezalandıracak bir kural uygulanmıyor kimseye Formula 1 de.
Önüne kırma mevzusuna gelirsek de, ben Ricciardo nun Hamilton'ın yanında olduğu konusunda hemfikirim ancak Hamilton sağa doğru yanaşmaya devam ederek üstüne kırmamış ki. Sadece yeterli alanı bırakmış ama orası da ıslak olduğundan Ricciardo çekişi yakalayamadı ve ilerleme şansı bulamadı. Bu sporda rakibini geçmek sadece ondan daha hızlı olmak anlamına gelmiyor, buna ek olarak rakibiniz yarış çizgisini takip ettiği durumda onu farklı bir rota kullanarak geçmeniz de gerekli. Eğer Ricciardo önündeki adamın yanından ıslak zemin yüzünden geçip gidemiryorsa kusura bakmasın o onun sorunu Hamilton'ın değil.
Eski F1 videolarına, özellikle Senna videolarına bakarsanız şu anda konuştuğumuz konuların kaç misli sert olanlarının yapıldığını görebilirsiniz.
Canselmo
03-06-2016, 00:15
Biz bunları konuşup tartışırken, snapchatden takıp ettiğim hamilton yine özel kırmızı ucağı ile biryerele ucuyor ortamlara giriyor vs vs :D
initial-D
03-06-2016, 00:46
haklıyı haksızı cezayı hepsini geçtim
2-3 sene öncesine kadar izlemekten zevk aldığımız birşey, bugün kural ihlali olmadan,hile yapılmadan,kaza yapılmadan gerçekleşiyor ve rahatsız olunuyor.
adamın senin üstüne kırma yada seni öldürme ihtimaline karşı gaz keseceksen niye en sporun en tepesinde,şampiyonanın en iyi 3 aracından birinde,dünyanın gözünün önünde "yarışıyorsun"?
ayrıca ham şikanı avantaj sağlamak için kesmiyor,frene gelirken iç tarafı tutmak için manevra yaptığında ıslak kısıma çıkıyor videonun tünelden çıkış kısmınıda seyredin.pistteki geçişe imkan veren bir düzlüğe okadar kötü çıkmak istemez o şikanı kesip,bir avantaj sağlayamıyor çünkü o şikandan öyle çıkmak bir sonraki düzlük için
sıralama turunda değiliz,yarış sırasında o şikanı kese kimseye geçiş yapmadığı sürece ceza verilmiyor.bir tane örneği yok.ceza verilecek bişey de yok şikanda bu yarış için.götü kaybetmek için kesse ne olacak?kaybettimi hayır?götü kaybetmemek uğruna şikandan berbat bi şekilde çıkmayı seçti.onuda yapabilirdi,çok kötü bir şekilde araçla boğuşarak girmeye çalışırdı şikana,ric düz geçmek zorunda kalırdı,ileride hamiltona pozisyonunu geri vermek için yavaşlardı, pistteki en noname isim bile yapsaydı bu hareketi,hatta son yarışta şampiyonluğa oynayan birine bile yapsaydı yine ceza gelmezdi.ham ile bi alakası yok olayın
initial-D
03-06-2016, 00:51
olay içinde hamilton var diye savunmuyorum.kvyat vettelin ilk olayındaki gibi kural dahilinde kazasız gerçekleşmiş olaylar.
burda ric gaz kesti,orda vettel takım arkadaşına vurdu vs.kvyatıda savunmam sevmem ama yarış olayları bunlar,bunlar için seyretmiyormuyuz
Efes yoksa yolliyim kanka :D
Efes'e hayir demem bro , sagollasn :) Omer her zamanki gibi dokturmus , agzina , klavyene saglik. HAM - RIC olayi guzel tartisilmis . Kendi fikrimdem once burda HAM birey yapmadi diyenler ozaman ilk olarak batsa HAM olmak uzere 2011 Monza'ya donun ve yaptiginin tum elestirilerinizi geri yutun :) ,Schumacher'e yazinlari hatirliyorum , HAM'in soylediklerinde ve sonra buna bakiyorum . Acaba HAM ve RIC yer degistirmis olsaydi ikiside yarisa devam edebilirmiydi ? HAM in monaco gecmisi MALdonado yu aratmadigi anlar var ... O zaman gene boyle konusulcakmiydi orasi ayri .Zaten Mercedes i yenebilceginiz 1-2 belki 3 yaris varken en onemlisinde iyi bir sansa sahipken pitte lasti unutma hatasi ne demek . RedBull kendi topuklarina sikti
initial-D
03-06-2016, 02:10
Efes'e hayir demem bro , sagollasn :) Omer her zamanki gibi dokturmus , agzina , klavyene saglik. HAM - RIC olayi guzel tartisilmis . Kendi fikrimdem once burda HAM birey yapmadi diyenler ozaman ilk olarak batsa HAM olmak uzere 2011 Monza'ya donun ve yaptiginin tum elestirilerinizi geri yutun :) ,Schumacher'e yazinlari hatirliyorum , HAM'in soylediklerinde ve sonra buna bakiyorum . Acaba HAM ve RIC yer degistirmis olsaydi ikiside yarisa devam edebilirmiydi ? HAM in monaco gecmisi MALdonado yu aratmadigi anlar var ... O zaman gene boyle konusulcakmiydi orasi ayri .Zaten Mercedes i yenebilceginiz 1-2 belki 3 yaris varken en onemlisinde iyi bir sansa sahipken pitte lasti unutma hatasi ne demek . RedBull kendi topuklarina sikti
valla ben dönüp okudum şuan dediğimden farklı bişey demediğimden yutacak bişeyim yok :) kaç yıldır yarışan şampiyon pilotun daha hızlı bir aracı nasıl arkasında tuttuğunu yazmışım.burda da aynısını yazıyorum.
ama o yarışta schuminin eleştirdiğimiz noktası hamiltonu pist dışına gönderdiğinde geçilmesine sebep olmaktı.burda ric ham yüzünden 3.lüğe düşmedi,2.likte devam etti.zaten yarıştan sonrada hakemler ceza vermeleri gerektiğini söylemişler.ama schumi bu dokunulmazlığı var tabi herzamanki gibi
2 den 3 dusmek tamamen arkadan gelene bagli arkadan gelen biri olsa RIC buyuk ihtimal sira kaybedicekti video da gozukuyor o olaydan sonra iyi bir sekilde geride kaliyor , bu arada ben direk sana yazmadim yanlis anlama :) O yaristan sonra McLarenciler ve HAM baya bir eletirmisti de o yuzden.
ghibli06
03-06-2016, 09:32
Kvyaat'ın Vettel'i 2 sefer biçmesini bu kadar konuşmadık vallahi :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.