Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : Suzuki Swift GTI Arıza, Acil yardım



dkhuseyin
26-05-2016, 12:54
Arkadaşlar Merhaba,
1990 Model Swift GTI'ım var. Aracım İzmir'de toplandı yaklaşık 8-9 ay önce ben aldım ve şuan İstanbul'da.
Aracım enjeksiyondan karbüratöre çevrilmiş. Weber Çift boğaz Mirafiori karbüratörü var. 4-2-1 Headers, 51lik boru, spor orta ve son susturucu var. Kapakta port polish işlemi var. MSD Bobin var. Şanzuman oranlarıyla oynanmış, 9000RPM dönüyor, 1. Vites-80Km - 2. Vites-140Km - 3. Vites-200Km henüz 4 ve 5. vites nasip olmadı. Araçta Atiker LPG var.
Aracı aldığımda her hangi bir sorun yoktu benzinde de gazda da çok iyi bir şekilde gidiyordu. Fakat bir gün umursamamazlık sonucu gaz bitti, Benzinde çalıştırırım dedim ve çalışmadı. Karbüratör şamandırası kırılmıştı. Tamir ettik fakat yine benzinde çalışmadı benzin pompası çalışmıyor dendi ve depoyu söktüm kabloları vs yeniledim taktım araba benzinde çalıştı.
100m gittim ve stop etti, biraz uğraş sonucu tekrar çalıştırdım bi 50m daha gittim yine stop etti ve o son çalışmasıydı. Yaklaşık 1.5 aydır aracım çalışmıyor. Ateşleme sistemindendir denildi test ettim bobinden ateşleme gelmiyordu. Bobin değiştim olmadı, ateşleme modülü değiştim olmadı, distribütör değiştim yine olmadı, beyin değiştim ve sonuç hala aynıydı çalışmadı.Ateşleme yok. Biraz uğraş sonucu bulduğum arıza şuydu, ateşleme modülü soketi 3 kablodan oluşuyor +.- ve tetikleyici veya zamanlayıcı artık ne deniyorsa. Tetikleyici kabloya direkt artıyı verdiğim zaman araç çalışmıyor, ama artıyı tetikleyici kabloya hızlı bir şekilde verip çekince arabaya ateşleme geliyor ve çalışıyor fakat hemen stop ediyor. O kabloyu takip ettim ve rolelerin oraya gittiğini gördüm. Roleyi değiştim bu seferde araç ilk marşta çalışıyor fakat saniyesinde stop ediyor. Bunun sebebi ne olabilir ? Bu arada karbüratöre gaz da geliyor, benzinde. Bu arada Distribütör, Bobin, Ateşleme Modülü ve beyin başka bir Swift GTİ dan sökülüp takıldı. Çalışmayınca hepsini tekrar söktüm. Yani onlarda sorun olacağını düşünmüyorum.

Anlatımım biraz karışık olmuş olabilir, siz bana sorarsanız daha detaylı bir şekilde anlatırım.
Bu arada İstanbul/Kartal'da oturuyorum ve Kartal sanayide yapacak usta yok. Bir çok ustaya söledim kimse yapmıyor. Aracım Çekme belgeli olduğu için Bostancı Sanayiye götüremiyorum.

http://imageshack.com/a/img923/2697/HfoAEA.jpg
http://imageshack.com/a/img924/9976/A1u2g3.jpg
http://imageshack.com/a/img923/4785/Z4pKoW.jpg

burakgunay
27-05-2016, 16:00
öncelikle selamlar,
konuyla ilgili bilgim ya da fikrim yok fakat merak ettigim konular var.
1.si o şanzuman oranları nedir öyle? turbo s2k ya da turbo m3ler bile anca dolduruyor o kadar uzun oranları.
2.si 9000 rpm için egzantrik, volan hafifletme ya da farklı yağ pompası gibi uygulamalarınız oldu mu? yatak vs problemi olmuyor mu o kadar fazla devir dönerken?

dkhuseyin
27-05-2016, 16:16
öncelikle selamlar,
konuyla ilgili bilgim ya da fikrim yok fakat merak ettigim konular var.
1.si o şanzuman oranları nedir öyle? turbo s2k ya da turbo m3ler bile anca dolduruyor o kadar uzun oranları.
2.si 9000 rpm için egzantrik, volan hafifletme ya da farklı yağ pompası gibi uygulamalarınız oldu mu? yatak vs problemi olmuyor mu o kadar fazla devir dönerken?

Şanzuman hakkında tam anlamıyla bilgim yok ama zannedersem 1.6 şanzumanı koyulmuş araca.
Motor içi tamamen stock. Sadece polish var. Fazla devir dönerken her hangi bir sorun yaşamadım şimdiye kadar.

mikelazi
27-05-2016, 16:24
fabrikasyon 7000de kesen aracı 9000 devire kadar yürütmek nekadar mantıklı.hemde lpg li.zaten standart 6500-7000 gibi vites buyutulse şanzıman oranları gayet normal.
yani 7000 de.
1de 60
2de 105
3te 155
yapar araç.
bence bostancı sanayiye gitmeli.bu araçtan anlayanlar orda.

dragstar
27-05-2016, 16:40
arbayı yapan kimse onu bulup yaptırman lazım, çok çorba yapmışlar

burakgunay
28-05-2016, 12:53
Motor içi stock 9k rpm dönmesi garip geldi bana.

rekord2000
29-05-2016, 10:10
Devir ve hız gostergen hatalı olmasın? 9000 devir ve 3. Viteste 200 km. Bana da garip geldi hemde lpgde. Sorunun sıkıntısının tesısatta olduğunu düşünüyorum, bir yerde kablolar birbirine şase veriyor yada kontak gibi bişey var sanırım. Bi çekici ile bostancıya goturebılırsın, öncesinde tabi bostancıda kime yaptıracagını bulman lazım.

kelalper
29-05-2016, 11:28
Çekici ile ya bostancıya ya da maslak sanayiye götür bence. Üst kapağa dokunmadan 9000 rpm nasıl çeviriyor merak ettim. Bi de enjektör gibi teknolojik bişey varken karbüratöre neden geçilir onu hiç anlayamadım. Beyinin zaten arabanın çalışmasında ki tek hükmü ateşleme olarak kalmış. Çok karmaşık.

Tayfun.O
30-05-2016, 21:01
enjeksiyon da karbüratöre geçmek çok ilginç bir yaklaşım hangi akla yapıldı bilinmez.
araba uzun süredir benzinde çalışmıyorsa. eski araçlarda olduğu gibi yakıt tesisatında tıkanma-yırtık vs olabilir.

İbrahim Erdem
31-05-2016, 15:40
Öncelikle geçmiş olsun. Aracı en iyi o aracı toplayan bilebilir.Baya bir değişiklik yapılmış zira enjeksiyondan karb a geçirilmiş.Zamanında bu araçları sıkı takip ederdim ama korkup alamamıştım.

Bu arada o motor stok 7-8k çevirebilen bir motor.9k abartı değil gibi.Gti hala orta avrupada ralli slalom koşturulan potansiyeli olan bir araç. Umarım sorunu çözer zevkini alırsınız.

dkhuseyin
06-06-2016, 12:39
fabrikasyon 7000de kesen aracı 9000 devire kadar yürütmek nekadar mantıklı.hemde lpg li.zaten standart 6500-7000 gibi vites buyutulse şanzıman oranları gayet normal.
yani 7000 de.
1de 60
2de 105
3te 155
yapar araç.
bence bostancı sanayiye gitmeli.bu araçtan anlayanlar orda.

Araç çekme belgeli olduğu için bostancıya götüremiyorum.
Teşekkürler yinede.
9000 devir çok rahat bir şekilde dönüyor, Her hangi bir zararı yok.

dkhuseyin
06-06-2016, 12:41
Motor içi stock 9k rpm dönmesi garip geldi bana.

Dışardan bakınca garipsenicek bir durum evet ama suzukiyi araştırınca öyle olmuyor.
İzmirde Motor içi komple stock turbo gti yapıldı. sadece araca saplama ve conta koyup stock bir halde turbo takıldı. Yanlış hatırlamıyosam 250 veya 270 gibi bir güç çıkarmıştı.

dkhuseyin
06-06-2016, 12:42
Devir ve hız gostergen hatalı olmasın? 9000 devir ve 3. Viteste 200 km. Bana da garip geldi hemde lpgde. Sorunun sıkıntısının tesısatta olduğunu düşünüyorum, bir yerde kablolar birbirine şase veriyor yada kontak gibi bişey var sanırım. Bi çekici ile bostancıya goturebılırsın, öncesinde tabi bostancıda kime yaptıracagını bulman lazım.

İlkte banada öyle geldi onlarda hata olabilir dedim ama bir kaç navigosyonla vs ölçtüm km 4-5km/h oynuyor.
Evet sorunu bulduk tesisatta elektrikçi bakıcak bugün. Teşekkürler.

dkhuseyin
06-06-2016, 12:44
Çekici ile ya bostancıya ya da maslak sanayiye götür bence. Üst kapağa dokunmadan 9000 rpm nasıl çeviriyor merak ettim. Bi de enjektör gibi teknolojik bişey varken karbüratöre neden geçilir onu hiç anlayamadım. Beyinin zaten arabanın çalışmasında ki tek hükmü ateşleme olarak kalmış. Çok karmaşık.

Valla bende anlamadım yavaş yavaş mantığı çözebiliyorum. Ama hangi akılla yapıldı bilinmiyor.

dkhuseyin
06-06-2016, 12:45
Öncelikle geçmiş olsun. Aracı en iyi o aracı toplayan bilebilir.Baya bir değişiklik yapılmış zira enjeksiyondan karb a geçirilmiş.Zamanında bu araçları sıkı takip ederdim ama korkup alamamıştım.

Bu arada o motor stok 7-8k çevirebilen bir motor.9k abartı değil gibi.Gti hala orta avrupada ralli slalom koşturulan potansiyeli olan bir araç. Umarım sorunu çözer zevkini alırsınız.

Toplayanın dünyadan haberi yok :)

dkhuseyin
06-06-2016, 12:46
enjeksiyon da karbüratöre geçmek çok ilginç bir yaklaşım hangi akla yapıldı bilinmez.
araba uzun süredir benzinde çalışmıyorsa. eski araçlarda olduğu gibi yakıt tesisatında tıkanma-yırtık vs olabilir.

Yakıt tesisatıyla alakası yok. Arabada ateşleme bi geliyor bi gidiyor. Sorunun büyük bi ihtimal tesisattaki kablolardan olduğunu düşünüyoruz. Bakıcaz bugün.

boosted_pug
06-06-2016, 18:18
Araç satilikmi ?

dkhuseyin
29-07-2016, 08:53
Araç satilikmi ?

Evet satılık.