Orijinalini görmek için tıklayınız : Tofaş turbo modifikasyonu.
Tofask61
27-05-2016, 17:04
Selamın aleyküm.
1992 Model Doğan L aracım var motorunu komple sıfırdan dizdik piston ölçülerini 0.6 yaptık araçta şuanda 4lü manifold, orta iptal 51 boru son stock egsoz.Karbüratörü sonradan slx karbüratöre çevirdim benzin jetleri büyültülmüş.Sonradan yapılmış karbüratör kepi var lpg'yi aramikser ile veriyorum.
İstediğim çok fazla bi güç değil.Hani 2.vitese atınca arkayı rahatça atmasını istiyorum aracı gündelikte kullanıyorum.
Ve ben şimdi aracıma turbo düşünüyorum bana gerekli olan malzemeler neler ne kadar para harcarım?
Muayenede sorun olur mu? Olursa nasıl halledilir.
Lütfen tofaşa değmez başka araca yönel gibisinden yorum atmayın.
Konyada YSN Performance var Yasin Altan gel turbolarız dedi tanıyan bilen var mı? Metin Doğan var antalyada o sanırım.
by serçe
27-05-2016, 17:12
keşke sitede bir arama yapsaydın benim bildiğim bir kaç tane öyle konu var
edit :
http://www.techturkey.com/forum/atmosferik-besleme/195602-tofas-turbo-mu-atmosferik-mi-yardim-4.html
en kapsamlısı da bu
http://www.techturkey.com/forum/sohbet/75465-official-tofas-thread-44.html
by serçe
27-05-2016, 17:15
bunlarda fikir olur belki
http://www.techturkey.com/forum/project-cars/162537-extreme-dogan-turbo-project.html
http://www.techturkey.com/forum/project-cars/216501-mirafiori-4-nokta-mpi-enjeksiyon-sistemi.html
Tofask61
27-05-2016, 18:01
Bunları biliyorum bunlar profesyonelce baya harcamışlar 4 noktaya geçmişler.Bana fazla bi güç lazım değil aslında slx motor olsaydı sadece üst kapak, egzantrik uygulaması yapacaktım ama ***** ortadan egzantrik düz motor :/
Tofask61
29-05-2016, 23:45
Stock motora 0.4-0.6 bar basmak mumkun degilmi karburatorlu lpgyi aramikserden verip ? K16 turbo,intercol,headers,orta iptal 51 boru vsvs ?
Mümkün kardesim ankaradaki turbo tofaslarin nerdeyse hepsi dedigin setup stock motor 0.5 bar guzelce kullanabilirsin. Sahibindene hazir kit düşüyo bazen arada bi kontrol et istersen ugraşmamış olursun direk montajlayip lpg ayari yaparsın
Tofask61
30-05-2016, 00:46
Ömrü nasıl olur acaba? Tüp beynini sıfır aldım BRC şuanda turbo için lovato major'du sanırım onsuz olmaz felan diyodular.7 diyafram vb muhabbetler vardı.Bir sorun çıkartmaması için pistonları değişebilirim önerdiğiniz direkt oturan piston varmı? Bmw 318i 1991 modellerde kullanılan 84mm pistona 2.0 bar basılabiliyormuş tabikide ben 2.0 bar basmayacağım ama 0.5'de stock piston uzun omurlu olmaz diye düşünüyorum.Turbo takılsın araç yürüsün duruma göre belki ilerde sübaplarıda büyütebilirim.Egzantrik alttan oldugu için dereceliyi gerek duymadım.
tornado38
04-06-2016, 23:43
selamüm aleyküm
önce stock motora 0.5 basmak bişey yapmaz heleki yeni motora fakat ayarsız araba anında kırılabilir güzel ayar yapman lazım 0.6 piston sürekli conta patlatma yapabilir çelik conta takarsın ben 2 yıldan beridir 4 farklı turbo denedim eski audilerin büyük kafa turbosu ve şuan üzerinde bulunan 1.7 fiat punto uno v.s. de kullanılan turbo kendi turbosu gibi sakin kullanımda yakıt abartılı değil basıncada asılıyor ben 100hp gibi tahmin ediyorum arabayı zaten gündelik kullandığım araç olduğu için hafif tatlı ve cansıkmayan bi araba yaptım nacizane gazlayınca hakkını veriyor yanlız beyin normal tüp beyni ve blos lpg mikseri var intercooler var yağ soğutucu yaptım benzin iptal tamamen lpg ve hiç yağ yakmıyorum yağ eklemesi hiç yapmıyorum 15w40 turbo dizel mobil yağ kullanıyorum normal beyinle araban yürür illede major diye bir kaide yok ama blos normal beyinde kesinlikle olmalı yoksa alt devirlerde normal olan karışım üstlerde fakir oluyor bu sefer üst devirleri zenginleştiriyim dersen altlar çok zengin oluyor hayvan gibi yakıyor bu arada gazı çok kısarsan hararet+vuruntu yapmaya başlar vuruntuyada ben daha dayanacak malzemeye rast gelmedim maliyet parçaları nasıl temin edeceğinle direkt alakalı ben turboyu 250 tl ye aldım tırcıdan ama sıfır gibi gitsem turbocudan istesem 500 den aşşaya selam bile vermez manifoldu kendim yaptım flanş egzoz sadece hortum kelepçe gibi önce parça temini kolay gelsin
Söylediğin sistem ankarada Türk Garage tolga Abi yapıyor. Piyasada çok araç dolanıyor. Arabanın arıza yapması sana bağlı. Nasıl gaz basacağını bilirsen birşey olmaz. Bu arada 5000 lira civarı bu sistemi a dan z ye yapıyor. Facebooktan yaptığı araçlara bakabilirsin.
Metin Abi Antalyada. Onunda referansları çok. Ama ne kadara yapar onu bilemiyorum.
Trabzon'da durum nasıldır bilemiyorum ama Ankara'da düz motora yüzlerce yapılan araç gördüm, çatır çutur gidiyorlar. Türk garaj ve Evren turbo var. Sürekli yeni araçlar yapıldığını görüyoruz.
Tofask61
25-06-2016, 03:09
Abi birisi diyorki karbüratörlü arabaya turbo takarsan sanayiden çıkamazsın diğeride diyorki ben 0.5 0.6 barda sıkıntısız gündelik kullanıyorum kafam karıştı benim yav :) Şimdi geldik antalyaya veya ankaraya 5.000 lira verdik trabzona dönüşte motor gümlemesin :)
Tofask61
26-06-2016, 01:51
https://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-aksesuar-tuning-otomobil-arazi-araci-tofasa-uyumlu-full-tesisat-turbo-kit-310941564/detay
Şimdi bu kiti aldım diyelim montajını kendim bile yapabilirim tofaş motorunu kendim dağıtıp toplayabiliyorum az çok kuzenim tofaş motor tamircisi onun dükkanında montajını yapacağım fakat bu şekilde 0.5 0.6 bar'a sıkıntısız sekilde dayanacak piston önerisi istiyorum sizden orjinal kollar dayanır büyük ihtimalle herkes öyle söylemiş birde orjinal kollara uyacakmı alacak oldugumuz piston?
Şimdi kafamdaki parça listesi.
1.8 Passat Turbosu
İntercooler
Blow off
Blos lpg mikseri
El yapımı karbüratör kepi
Bar göstergesi
Turboya dayanacak piston
bu listeye 0.5 0.6 bar'da binebilmek için mecburi olarak eklenmesi gereken bir parça varmı?
Lütfen yardımcı olun
Emre-Dylan
26-06-2016, 12:03
fakat bu şekilde 0.5 0.6 bar'a sıkıntısız sekilde dayanacak piston önerisi istiyorum sizden orjinal kollar dayanır büyük ihtimalle herkes öyle söylemiş birde orjinal kollara uyacakmı alacak oldugumuz piston?
Tofaşlarda tempra, bmw m40 pistonu piston kolu kullanıyorlar diye biliyorum bu tür aşırı besleme projelerde.
Tofask61
26-06-2016, 18:37
Passat turbosundan vazgectim cok zayif turbo oldugunu soylediler.Emre Dylan onerilerin icin tesekkurler
1.6 marea motorlu turbo şahin kullanmıştım. Tekerde 180bhp güç çıkarmıştı 3ün sonuna kadar yamuluyordu arkası :) tabi sonra benzin pompası patladı :)
Tofask61
26-06-2016, 19:49
:) Bana çok fazla bi güç lazım değil. İveco dail turbosu iş görür mü ? 300 liraya var bi arkadaşta.Siteden 1.2 124 Turbolayan üyemizden Citroen, Peugeot 1.6 HDİ turbosu önerisi aldım.
Tofask61
29-06-2016, 02:01
Son durum olarak iveco daily turbosuna karar verdim flanslar vs hazirlandi.
Tek kafamdaki soru isareti maximum 0.8 barda yurutecegiz buna uygun olarak hangi aracin intercooler i aracin biyerlerini kesip bicmeden montajlayabiliriz ve verimli olur ??
Fiat fiorino turbosu panjurun arkasina tam oturuyor 0.5 0.6 barda kullanicaksan intercoolir isini gorur ben 1.4 barda uzun bi sure kullandim tup olarak lavato major 7 diyaframli olanindan kullanman laizm piaton olarak bmw ninkiler sikinti oluyor bende istedim olmadi fakat 1.6 205 gti pistonu kullanabilirsin uzerinde 0.5 mm aldir sikistirman duasun daha uzun sure kullanabilirsin 1 bar basinca kadar ac sikinti yasamazsin muayeneden 2 kez gecti benim aracim sadece benzindede calistirman lazim .
Bu arada ufak bi tiyo veriyim lpg mikserini turbo ile hava filtresi arasina koyucaksin tupte mars almasi uzun surer cunku turbodan dolaniyo borular intercol derken uzuyo :) ben ilk once benzinde mars basip sonra tupe cekiyordum
Tofask61
29-06-2016, 17:37
Bu arada ufak bi tiyo veriyim lpg mikserini turbo ile hava filtresi arasina koyucaksin tupte mars almasi uzun surer cunku turbodan dolaniyo borular intercol derken uzuyo :) ben ilk once benzinde mars basip sonra tupe cekiyordum
Aynen o sekil dusunuyorum :) interkolde biraz daha arsstirma yapayim
Ben cok arastirdim oraya fiorino intercolu cuk oturuyor hem fiyatta uygun
Tofask61
29-06-2016, 18:10
Baglanti yerleri plastik diye isinamadm o tur intercoolerlere
0.5 0.6 basicaksin ben o interlcoole 1.4 barda gundelik kullandim 2.5 bar denedigimde patladi :)
Tofask61
30-06-2016, 02:20
Simdi piston isinede girdik bmw 318 pistonu takacaz geneldd 0.8 barda yurutecez ama bazen bari yukseltebiliriz o zaman patlamasin :) peki fiorino interkol tamponun izgaranim arkasinami yoksa panjur arkasinami cuk oturuyor
Tofask61
30-06-2016, 03:20
M40 pistonh sknti cikariyor demissin abi ne skntisi cikiyor 205 gti pistonu direkt oturuyormu silindire ve kola
Panjurun arkasina tam denk geliyor m40 pistonunda gomlekler cok ince kaliyor 205 pistonundada gomlek cakiyosun fakat m40 taki kadar ince kalmiyor
Tofask61
30-06-2016, 19:52
Ne onerirsin abi bu piston konusunda orjinal pistonlarimi kullanalim
boosted_pug
05-07-2016, 23:39
Atego veya iveco daily turbosu isini fazlasiyla görür
Diger konuya yazdim as950 kullaniyoruz sorunsuz
Blosh mixeri kullanirsan blow off kullanamazsin cünki turbodan emdirdigin lpg yi blow dan disari atarsin buda motorun alev almasi demektir. Ve sıkısma yapar intercooleri felan patlatir ankarada turbo lpg beyni var ondan alirsan karbüratörden direk iceri bealiyebiliyorsun sorun cikartmadan kullaniyor bircok tanidigim
Piston konusunda m40 mutlaka kirilir gereksiz masraf ebaydan gen2 eclipse 4g63 pistonu alicaksin 22mm piston burcu olandan gömleklerin iyise 85mm yok buyutucez dersen 85.5mm alabilirsin fiyati m40 parasina gelir
Tofask61
10-07-2016, 17:53
https://scontent-cdg2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/13590513_10204878275195022_9147220825846524939_n.j pg?oh=b35b99282db1a394803d5b7d32779469&oe=583331AA
Manifold yağlama hortumu rekoru egsoz flansı vs hazır intercooler kargoda yarın elimde olur as 950 intercooleri siparis verdim.
Son olarak yapılacaklar şu şekilde.
-Blow Off
-Bar saati
-Pistonlara 22mm yanma odası yapılacak
-Slx şanzıman, sıfır baskı balata
-İntercooler (as950)
-Çelik conta
Aklıma takıldıda blow off'u karbüratöre giden hortumdan almam daha iyi olur sanırım karbüratöre giden basıncı ölçmem için fakat arastırdımda blow off'u hortuma bağladık orası tamamda blow off un ucundan ince bi cıkıs var oraya ne bağlayacaz?
Bar saatini nasıl montajlayacaz ? araç içine düşünüyorum
Manifold yağlama hortumu rekoru egsoz flansı vs hazır intercooler kargoda yarın elimde olur as 950 intercooleri siparis verdim.
Son olarak yapılacaklar şu şekilde.
-Blow Off
-Bar saati
-Pistonlara 0.5mm yanma odası yapılacak
-Slx şanzıman, sıfır baskı balata
-İntercooler (as950)
-Çelik conta
Aklıma takıldıda blow off'u karbüratöre giden hortumdan almam daha iyi olur sanırım karbüratöre giden basıncı ölçmem için fakat arastırdımda blow off'u hortuma bağladık orası tamamda blow off un ucundan ince bi cıkıs var oraya ne bağlayacaz?
Bar saatini nasıl montajlayacaz ? araç içine düşünüyorum
turbo atego turbosu mu?
mengü abinin dediği lpg beynini mi kullanacaksın ? diğer türlü baya riskli blow off kullanmak bi daha düşün derim.
piston konusuna gelince sanırım kendi pistonlarını kullanacaksın eğer öyleyse pistonu zedelemektense zaten çelik demişsin kestir kalın conta zaten fazla bi basınç basmıcaksın motora yavaş yavaş açarsın basıncı saat işin en basit kısmı karbüratöre girmeden ufak bi delik del ic den gelen boruya bağla saatini. sanayide yağlı basınç saati diye ararsan ucuza gelmiş olur. çirkini de var güzeli de :D
kolay gelsin arabayı nerde topluyacaksınız.
Tofask61
12-07-2016, 22:37
Turbo iveco daily turbosu.
Kendi pistonları zaten sıfır almıstık tornada 0.5mm oydurup kullanacam.
Lovato Major beyin almaya karar verdim emişten riskli diye.
Blow off hks sipariş verdim.
Bar saati bunu sipariş verdim.
https://image5.sahibinden.com/photos/86/49/12/316864912s9p.jpg
Arabayı akçaabat tosun sanayide kuzenımın dukkanında toplayacam.
Tofask61
14-07-2016, 19:36
Malesef as950 intercooler uymadi asiri uzun bi ucu akuye diger ucu atesleme bobinine kadar uzaniyor nasil uyguluyorlar anlamadim on panelden sac kesmeden olmaz bu cuk diye oturacak interkol onerecek yokmu albea veya fiorino olurmu ?
Fiorino 131 de tak kullan gibi oluyor bi dene istersen
Tofask61
20-07-2016, 01:31
Aracı topladım şuanda benzinde yürütüyorum rodajı benzinde bitirip lpg'ye geçecem herkese teşekkür ederim.Regülatör olmadıgından zaten benzinde basamıyorum kesiyor bar saatini calıstıramadım sadece oda sanırım arızalı cıktı.
-Edit.
http://i.hizliresim.com/2Z0Pzv.jpg
http://i.hizliresim.com/dbVMgL.jpg
Bar saatini şu şekilde bağladım kırmızı sarı kablolara +12v siyahlara şase beyazada ortadaki 2li kablonun kırmızısını verdim yine ibre yerinden oynamıyor hortumuda karbüratöre giden boruya rekor kaynattırdım ordan aldım.
boosted_pug
21-07-2016, 01:07
Whatsupdan numarani atarsan as950 intercoolerinin monte edilmis araba resimlerini göndereyim.
arsenikli
21-07-2016, 08:32
Aracın şuan montajlanmıs fotoları varsa paylasabilirmisin merak ediyorum bendede 131 var
Tofask61
21-07-2016, 20:33
As 950 interkolü takardık evet ama saçlardan biraz kesmek lazımdı veya radyatör fanını dar olanıyla değişmem lazımdı bende ford transit interkol aldım as950 interkolü satılıktır bu arada sıfır kutusunda.
Araç suan benzinde yürüyor lpg lovato beyin montajı yapılacak aslında yaptıkta ayar vb yapılacak.
https://www.youtube.com/watch?v=VdGhx6MeMKo
Tofask61
25-07-2016, 00:27
Arac suada gayet iyi yuruyor fakat major beyin aldik lpg kokmasin cok yakmasin diye 20 lira gaz ile 20 km yol gidiyor hemde sikistirmadim beyinden gaz kokusu geliyor gazlayinca cozum onerisi olan varmi aramikser kullaniyorum gazi ayarini kisiyorum perfirmans dusmesine ragmen hala cok asiri yakiyor
Şu anda yakıtı motora nasıl gönderiyorsun turbo nun emisinden veriyorsan o sistemde intercooler kullanman riskli bilgin olsun herhangi bir backfire durumunda cooler i patlatma riskin var ki bunu daha önce tecrübe etmiş bir sürü kişi var.
pt_inanaslan
25-07-2016, 13:07
Konuya çok hakim değilim ama şu sıralar sürekli Türk Garage stickerlı turbolu tofaşlar görüyorum ve baya da iyi gibiler. Bir görüş danış derim. Başarılar projede
Tofask61
27-07-2016, 03:07
Lpgyi major beyin ile karburatore aramikser ile veriyordum. Emisten vermemek icin major beyin almistim.Fakat dun gece bi anlik gaza gelip 4.vites 170 kmh gorunce sekman erittim duman cikmaya basladi motoru söktüm dagittim gomlegi cizmis sebebi avans ve yetersiz lpg diye dusunuyorum birde rodaj bitmemisti 400 km yapmistim 1. Piston sekmanda bisey yok tertemiz fakat gomlegi cizmis nasil olmussa 2. Tertemiz 3. Sekman erimis resmen pistona yapismis pistona ve gomlegi cizmis 4.tertemiz yani gomlek caktiracagim standart 84mm pistonlari sifir alip tekrar oydurmayi dusunuyorum sanirim pistonlarla alakali bir sorun degil bu vuruntu sonucu olan bisey veya piston farklimi kullanmak gerek ? Pistonlarla sekmanlarim goetze idi 0.6 oldugundan skstirma fazlaydi onunda payi var sanirim bar ayari 0.8 0.9 idi
Enjeksiyon sistemi olmadıkça o bağlantı şekliyle yine sorun yaşarsın muhtemelen fakir karışım sorunu yaşadın bu arada distribütörun vakum otomatiklimi foto atarsan iyi olur.
Sana önerim bir tane blos al büyük kapasiteli bir şey olsun turbonun emişine bağla cooler ı sök turboyu en kısa yoldan manifolda ver en sağlıklı böyle olur dist. için bilgi verirsen yardımcı olurum.
Karburatorlu Araclarda Kullanılan Mikser Ceşitleri | Profflpg: Lpg Ayar Cihazı – Lpg Ayar Kablosu – Ateşleme Test Cihazı (http://profflpg.com/gaz-ayar/karburatorlu-araclarda-kullanilan-mikser-cesitleri/)
arsenikli
27-07-2016, 13:05
Geçmiş olsun bende çok düşünüyodum turbo olayını ama şuan soğudum açıkça
Tofask61
27-07-2016, 15:00
https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQ8kgQMb7ulnnzjcBtaQ5hpDcpemoK0T XptURkME2267EynaQLy2pV8Px7fGg
Distribitorum bundan vakum hortumunu karburatore vermis haldeydi
Senin sorunun başlı başına hatalı parça seçimi ve akabininde hatalı montajdan kaynaklanıyor o distribütör ile avansı tutturman mümkün değil vakum otomatiği adı üzerinde referansını ince bir hortum ile manifold içindeki vakumdan alır turbo olunca vakum kaybolur basınç oluşmaya başlar bu durumda avansı neye göre ayarlayacak ?
Eski tip motorlarda vakum otomatiksiz distribütör kullanıldı avansı içindeki düzeneğin devire göre açılıp kapanmasıyla (merkez kaç kuvvetinden yararlanarak) yapıyor yani vakumla bir ilişkisi yok o distribütörden temin edip avansı ancak bu şekilde kontrol altına alabilirsin yada tam elektronik ateşleme sistemine geçmen gerekir bunun içinde ecu ya ihtiyacın var.
Distribütörünü değiştir bir tane blos temin et blosu karbüratörün ağzından emdir turboya ne kadar yakın olursa o kadar iyi olur turbonun çıkışını da en kısa yoldan arada hiç bir şey olmadan (cooler vs.) manifolda gir bu şekilde sorunsuz binersiz aracını ancak özellikle kışın motor soğukken biraz uzun marş yapman gerekebilir.Fakat benzinde kullanacağın zaman yine problem yaşayabilirsin enjeksiyon sistemi olmayan lpg li motorları turbo ile çalıştırmanın en ideal yöntemi budur.
Bahsettiğim distribütöre bir örnek ;
Cookies and JavaScript support required (https://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-yedek-parca-otomobil-arazi-araci-tofas-distributor-ozansoyoto-05398444976-316478884/detay)
Tofask61
27-07-2016, 16:10
Vakum hortumunu karburatore takmasak olmaz yani ? Blos miksere neden gerek varki ben lpg ayarini kismistim ondan lpg yetismedi major beyin ile lpg veriyorum normal beyinle degil distribitor kolay daha oncede 4. Vites 175 yapmistim o zaman lpg ayari daha acikti o zaman motor zorlanmamisti ses felan normald
Tofask61
27-07-2016, 16:18
http://i.hizliresim.com/nrnE4l.jpg
http://i.hizliresim.com/kvoEoW.jpg
http://i.hizliresim.com/v49ZMz.jpg
Vakum hortumunu karburatöre taksan da bir şey değişmez turbo karbüratörün kafasından aşağıya havayı basıyor yine basınç gören bir hat üzerine takmış olacaksın distribütör konusunda yapacak bir şeyin yok malesef.
Eski tip lpg sistemler inanılmaz ilkel bir şekilde çalışıyor gaz çıkışı sabit ne ayarlarsan hep o oranda gaz veriyor atıyorum rölantide ideal afr yi tutturabileceğin bir ayar yapıyorsun ama yüksek devirde motor fakire düşüyor yüksek devirde ideal oranda ayar yapıyorsun bu seferde rölantide çok zengin çalışıyor bu yüzden bu sistemler ile sağlıklı sorunsuz bir şekilde motoru yürütmek imkansız gibi.
Blos denilen şeyi bir nevi lpg karburatörü gibi düşünebilirsin motorun devrine göre gazı açar yada kısar buda her devirde ideal afr oranını tutturmana olanak sağlar yada en yakın değeri.
Aşağıdaki linki incelemedin sanırım bir göz atarsan iyi olur ;
Karburatorlu Araclarda Kullanılan Mikser Ceşitleri | Profflpg: Lpg Ayar Cihazı – Lpg Ayar Kablosu – Ateşleme Test Cihazı (http://profflpg.com/gaz-ayar/karburatorlu-araclarda-kullanilan-mikser-cesitleri/)
daha oncede 4. Vites 175 yapmistim o zaman lpg ayari daha acikti o zaman motor zorlanmamisti ses felan normald
Yüksek devirde ihtiyacı olan yanıcı gazı aldığı için fakire düşmedi ve problem yaşamadın o yüzden.
Vakum hortumunu karburatore takmasak olmaz yani ?
Pardon bu kısmı yanlış anlamışım hayır kesinlikle olmaz o aracı yapan ustanın statik avans dinamik avans mevzusundan haberi yok herhalde.O hortum o distribütörde önemli bir hortum motorun devrine göre ateşleme derecesini ayarlıyor.
Tofask61
27-07-2016, 19:31
Motoru kendim topladım ilk turbo deneyimim herşeyi kendim montajladım :) Bilgileriniz için teşekkür ederim.
Lpg sistemim şuanda söyle calısıyor major beyine turbodan basınç veriyoruz sanırım o basınç ile karbüratörden silindirlere yakıtı iletebiliyo turbo basıncına yenik düşmüyor.Blos mikser alınca daha stabil çalışır diyorsunuz yani ama anlamadığım şey bu blosta yakıt ayarını kendisimi yapıyor yoksa yine bizmi ayarlıyoruz?
Yani blos boğazı açtıkça kendimi gazı ayarlayıp ona göre veriyor yoksa boğaz açtıkça sadece içeri giren hava oranınımı sadece değiştiriyor?
Ayarı kendimiz yapıyorsak yine aynı sorun olmazmı boğaz açınca tüp az gelirse yine fakire düşecek?
Ama incelediğime ve okuduğuma göre blosta lpg ayarı yapmıyoruz o kendisi kelebek açtıkça gaz veriyor.
Peki bu kelebeği gaz teliyle bi alakası var sanırım kelebeği gaz verdikçe açtığına göre montajı kolaymıdır?
Tamam distribitöre gelince vakumsuz distribitör alırım.
Birde şimdi ben yine orjinal tofaş goetze piston sekman 84mm alıp 2mm yanma odası açtırıp mı kullanayım yoksa m40 goetze mi alayım ? şu ilandakinden
BMW m40 84.00mm Piston (https://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-yedek-parca-otomobil-arazi-araci-e30-e36-m40-3.18i-1.8-piston-orj-goetze-alman-sifir-sekmanli-253070050/detay)
Sonuçta 2side goetze tek farkları yanma odasının olmasımı yoksa piston kalitesi farklımıdır ?
Blos yakıt ayarını kendisi yapar motorun vakumuna göre kendisi gaz ayarını açar yada kısar karburatör gibi düşün yüksek devir fazla benzin düşük devir az benzin kelebekle de bir bağlantısı yok tamamen silindir vakumu ile görevini yapıyor.
Tofaş turbolama konusunda çok vakıf değilim ancak bildiğim kadarıyla orjinal pistonları 1 barda rahatça çalışıyor o yüzden farklı maceralara girmeye gerek yok ayrıca pistonların üzerinden 2 mm. 5 mm. diye değilde sıkıştırma oranını 8:1 e düşürecek kadar aldırman yararına olur bunun bir hesabı var bunun için forumda başka bir konu daha açıp yardım isteyebilirsin.
Sonradan turboya çevrilen motorların büyük bir çoğunluğu ayarsızlıktan kırılır bilgin olsun.
Tofask61
27-07-2016, 22:47
Anladım normalde emişten lpg verecektim ben intercooler kullanamazsın ani ters ateşlemede vb intercooleri patlatırsın dedikleri için bende lovato major marka turbo basıncında çalışabilecek beyin alıp normal karbüratöre mikser atıp kullandım tüp yetiştirememe gibi bi sorunum yoktu sadece nedense beyin tarafından aşırı çiğ yakıt kokusu vardı kaçırıyordu sanırım ama kelepçeleri hortumları kontrol etmiştim neyse çok yakıyor diye lpgyi biraz kıstım sanırım o yüzden yüksek devirde yeterli lpg gitmeyince detenasyon olustu kırdı birde avans vakumunu bağladığımız için olmustur oda detenasyona sebep verdi pistonların 0.6 olması sıkıstırmanın fazla olmasıda bi sebep olabilir neyse olan oldu tekrar olmaması için uğraşıyorum. Şimdi emişten lpg vermek istemiyorum yine major beyin ile düşünüyorum.Major beyine blos lpg baglanırmı acaba ? Piston m40 diyo çoğu usta.
Tofask61
11-08-2016, 23:22
Güncel.
Şuanda aracın motoru rektefe edildi 84mm gömlek çakıldı bmw m40 pistonu aldık motoru toplarken bişey farkettim 4 piston kolundan 1 tanesi 1300cc tofaş kolu çıktı tepe kısmı diğer 3 tane koldan 2 mm kısaydı acaba araçta hafiften sarsıntılı calısma o yüzden miydi? Neyse sonuç olarak şuanda motor toplanmış durumda bronz balatayı bekliyoruz motoru yerine atacağım. Birkaç sorum olacak.
1.Distribitörüm vakumlu olan tipten bunu eski distribitör ile değiştirmem gerekir mi? Yoksa vakum hortumunu kullanmasam eski distribitör mantıgıylamı calısır?
2.Distribitörü vakumsuz olanla değişirsem bobinide değişmek zorunda kalırmıyım?
metinus35
12-08-2016, 11:00
Güncel.
Şuanda aracın motoru rektefe edildi 84mm gömlek çakıldı bmw m40 pistonu aldık motoru toplarken bişey farkettim 4 piston kolundan 1 tanesi 1300cc tofaş kolu çıktı tepe kısmı diğer 3 tane koldan 2 mm kısaydı acaba araçta hafiften sarsıntılı calısma o yüzden miydi? Neyse sonuç olarak şuanda motor toplanmış durumda bronz balatayı bekliyoruz motoru yerine atacağım. Birkaç sorum olacak.
1.Distribitörüm vakumlu olan tipten bunu eski distribitör ile değiştirmem gerekir mi? Yoksa vakum hortumunu kullanmasam eski distribitör mantıgıylamı calısır?
2.Distribitörü vakumsuz olanla değişirsem bobinide değişmek zorunda kalırmıyım?
Arkadaşım forumdaki ilk mesajım çok bilmişlik taslamak istemiyorum ama yanlış yolda ilerliyosun motoru rektefiyeci topladıysa birdaha o rektefiyecinin yanına uğrama biyel kolunun biri kısa üçü uzun olmaz birde 2mm, motor içindeki ölçümler mikrometre ile komparatörler ile yapılır 2mm 2000µm eder.Tavsiyem 4 tane sıfır kol alıp takman.
Distribütörünü değiştırmene gerek yok hortumu söküp karbüratör tarafını tıkaman yeterli zaten mekanik distribütör ordaki vakum avans ın mantığı rolentide ve 2500 devre kadar ekstradan 1-2 derece avans vermektir sonrasında devreden çıkar.
Aracı topladıktan sonra direk turbo işlemine geçmeyin turbosuz atmosferik olarak en az 1000km bir rodaj işlemini tamamlayıp ondan sonra turbo işlemine geçin
Bırde aracacın sıkıştırma oranı nedir nekadar basınç açıyorsunuz.?
Bu arada benimde 93 model karbüratörlü bir samaram var.Şuan rodaj aşamasındayım 10uncu ayda muayene var inşallah muyeneden sonra bende turbo projesine başlayacağım.
Tofask61
12-08-2016, 11:20
Motoru rektefeci toplamadi o sadece gomlek cakti motoru daha once farkli biri toplamisti bu sefer ben topluyorum bakarken farkettim.
0.8 basinc sikistirmayi bilmiyorum malesef.
metinus35
12-08-2016, 12:07
Sıkıştırma önemli yanlız distribitör ateşlemeli sistemlerde genelde sıkıştırma 7:0:1 7:5:1 olur sizin aracın sıkıştırması 9:2:1 olması lazım sonuç olarak ya basıncı kısacaksınız 0,4 0,5 bar gibi yada sıkıştırmayı düşürceksiniz.Öteki türlü avans vurduğu zaman distribütör den kısacaksınız ozamanda alt devirler ölecek rolenti çok dengesiz çalışcak.
Tofask61
12-08-2016, 13:57
Suanda pistonlar bloktan 2mm assagida kaliyor kendi yanma odasida var sikistirma orjibalinden daha dusuktur tahminen bakalim duruma gore bar ayarini dusururuz.
Tofask61
13-08-2016, 14:17
Araci yuruttuk bu sefer distribitor vakumunu kullanmiyorum karburatordeki yerini tikadim subaplar emme25 egsoz 30.Bir sorunum var major beyinden asiri bi sekilde llpg kokusu geliyor lpgyi aramikser ile veriyorum
metinus35
13-08-2016, 14:41
Üst devirlere çıkarken 3000-4000 devirden sonra bir kesilme yığılma varmı araçta ?
Tofask61
13-08-2016, 19:36
Kesilme veya yigilma yok fakat lpg kokusu ve bugun egsozdan mavimsi duman atmaya basladi sanirim turbo tahliye hortumu kivrildigi icin turboda birikip disari atiyor sekman desek motorun yag kapagini acincada cikardi sanirim
Yol yakınken beyin yap bu işlerle uğraşma bence
Bu iş beyinsiz de olur lpg ile kullanılacaksa ve ne gerekiyorsa da yazdım arkadaşa ama nedense ısrarla bildiğini okumaya devam ediyor yine açacaksın o motoru bu gidişle yanlış yapıyorsun.Sana yazdığım önceki mesajlarımı oku.
Ayrıca statik avans dinamik avans nedir bunları öğrenmelisin o hortumu sökmek büyük bir hata.
Tofask61
14-08-2016, 01:54
Beyin icin suan yeterli maddiyat yok
0M42, abim cogunluk o avans hortumu bayirlarda arac kalkarken 2000 devire kadar is gorur sonra devreden cikar dedi hortumu iptal et karburator girisinide tika dediler.
Cunku turk garage turbo garage ile konustum adamlar biz slx e turbo takiyoruz diyolar onlara eski distribitor uymuyor zaten kendi distribitorleride vakumku tip ama beyaz olanlardan onlarda hata mi yapiyor o zaman abim karsi gelmiyorum sana yanlis anlama.
Sözde herkez tofaş turboluyor ama hani neredeler ortalıkta bir tane turbo tofaş yok (beyinliler hariç onlar zaten profosyonel hazırlanmış araçlar) yanlış kişilerle iş yapıyorsun usta diye geçinen biri ateşleme ile avansın bağlantısını bilmezmi ? Bilmeyeninide gördüm temel bilgidir bu.Her eline tornavida alıp dükkan açana güvenme tekrar diyorum dinamik avans - statik avans bunları araştır ne olduğunu öğrendiğinde olmayacağını sende anlayacaksın.Sen şu an dip gazda cayır cayır avans vuruyorsundur lpg kokusu gelmesinin nedeni de kullandığın lpg beyninin turbo ile uyumlu olmadığından kaynaklanıyor diye düşünüyorum o sistemle sağlıklı bir şekilde arabanı yürütemessin.
Tofask61
14-08-2016, 20:25
Tamam ben yarin distribitoru degisecem yarin distribitor degisinde bobinde degisecek sanirim ?
Bayirlarda cok dusuk devir gidiyorum sorun olmasin diye.
Bu mavimsi duman turbo nun kartele tahliye hortumunum buzulmesinden olur mu biraz buzulmus duruyor turbo yagi tahliye edemeyince egsozdan atiyor olabilir mi?
Turbonun yataklarından yüksek miktarda yağ geçmez miktarı az ama basınçlıdır o yüzden çıkış hortumu tamamen körelecek seviyede kırılmadıkça böyle bir sorun olacağını sanmıyorum turbonun basınç veren kısmını söküp kontrol edebilirsin yağ içindeyse tahminin doğrudur temizse sıkıntı başka yerdedir.
Tofask61
14-08-2016, 22:40
Hortuma baktim az once tamamen buzulmus seviyedeydi degistim hortumu suanlik duman yok bakalim duzelecekmi.
Hortuma baktim az once tamamen buzulmus seviyedeydi degistim hortumu suanlik duman yok bakalim duzelecekmi.
Umarım düzelir.. Ama en sağlıklısı yine beyin bence.. Birkaç fotoğraf paylaşırsan sevinirim bu arada :) merak ediyorum.
Tofask61
15-08-2016, 03:49
Evet duzeldi sanirim hortumu degistik 300 km yol yaptim sorun gozukmuyor arac yuke bindiginde ve yukten indiginde ya motor sallaniyor yada sanziman birde titresim oluyor ama alttan geliyor gibi.
Bastan sıstemlı gıtsen tekrar motor yaptırma malıyetıne beyın yapardın. Suan deneme yanılma yaparak zaten beyınden çok fazlasını harcadın yada harcıyacaksın. Ve sonuc mechul. Hesap kıtapsız olmaz bu ısler bıyerlerden patlak verdıgınde tekrar toplucak maddı gucun varmı ? Ayarsızlıktan kırılabılır tekrar . Bıseyler yapmak ıstıyorsun emeğe saygı ama yanlıs yoldasın bencede. Güle güle kullan ınsallah sorunsuz güç alabılırsın. Dynoya cıktımı arac
metinus35
15-08-2016, 09:42
Evet duzeldi sanirim hortumu degistik 300 km yol yaptim sorun gozukmuyor arac yuke bindiginde ve yukten indiginde ya motor sallaniyor yada sanziman birde titresim oluyor ama alttan geliyor gibi.
Düzeldiğine sevindim kardeşim inşallah hortumdandır sıkıntı birde 300km de kaç litre lpg harcadınız tüketim nedir ?
Tofask61
15-08-2016, 12:07
Dynoya cikmadi trabzona bildigim dyno olan yer yok. 300 kmde 80 tl yakit yakti lpg 2.05 kurus 90-120 kmh araligi hiz
Tofask61
16-08-2016, 02:37
Avans ayari ne sekilde olmali ? Bugun sanayiye ugradim avansi bi tabancayla baktirmak icin tabancayi bagladi bakti avans normalinden biraz fazla dedi. Avansi bu sekildemi kalsin yoksa normal ayardami kalsin yoksa normalinden az geridemi kalsin.
metinus35
16-08-2016, 11:09
Avans ayari ne sekilde olmali ? Bugun sanayiye ugradim avansi bi tabancayla baktirmak icin tabancayi bagladi bakti avans normalinden biraz fazla dedi. Avansi bu sekildemi kalsin yoksa normal ayardami kalsin yoksa normalinden az geridemi kalsin.
Sizin avans şuan tabanca ile ayarlanmaz. Çünkü sıkıştırma değişti turbo takıldı farklı pistonlar vs. yani fabrika değerleri değiştii." En iyi avans vuruntunun bir tık altıdır" kuralını izleyerek bir adet steteskop veya kulaklık alıp motoru dinleyerek yol testi yaparak ayar yapılmalı
Tofask61
16-08-2016, 18:19
Avansla ayarlatmadim zaten avansi baktirdim sadece usta avans normalinden biraz fazla dedi tamam dedim ciktim yani avansin normalinden biraz fazla olmasi normal ateslemeden biraz geç atesleme mi demek
metinus35
16-08-2016, 20:11
Evet fazla avans geç ateşleme demek oda güç artışı demek sizin motorda fabrika standardı rolentide 10 derece 5000 devir civarıda 40 derece siz turbolu şekilde bu dğerlerin üzerinde yürüyorsanz sıkıştırmanız çok düşükdür.
Tofask61
18-08-2016, 19:47
Aracımda şuanda 130 140 kmh'den sonra hızlanmama sorunu var avans'tan mıdır acaba? Avans ayarım şuan normalinden biraz yüksek.
Turbo garage'den 4 nokta, beyin sistemine geçiş için 5000/6000 TL arası bi fiyat aldım normalmidir? İşçiliğini bilen varmıdır?
http://i.hizliresim.com/1N4OvY.jpg
http://i.hizliresim.com/LQ25Aa.jpg
http://i.hizliresim.com/rEjzMV.jpg
http://i.hizliresim.com/7AY3gP.jpg
http://i.hizliresim.com/PQpJk6.jpg
dragon07
18-08-2016, 22:27
kardesim gecen gün metin doğanla sohbet etmiştik lpg li araba yapıcam bundan sonra saat gibi çalısıyor demişti bence bi görüş istersen ayrıca sana blow off sök dediler ısrarla sökmemenin nedeni neydi :)
metinus35
18-08-2016, 22:59
Aracımda şuanda 130 140 kmh'den sonra hızlanmama sorunu var avans'tan mıdır acaba? Avans ayarım şuan normalinden biraz yüksek.
Turbo garage'den 4 nokta, beyin sistemine geçiş için 5000/6000 TL arası bi fiyat aldım normalmidir? İşçiliğini bilen varmıdır?
MS-1 takcaklarsa 2000tl gibi bir maliyet olur gerisi işçilik biraz fazla yazmışlar gibi
Tofask61
18-08-2016, 23:56
kardesim gecen gün metin doğanla sohbet etmiştik lpg li araba yapıcam bundan sonra saat gibi çalısıyor demişti bence bi görüş istersen ayrıca sana blow off sök dediler ısrarla sökmemenin nedeni neydi :)
Suanda zaten metin ustanin yaptigi sistemden var aracta major beyin ile karburatorden yakit veriykrum turbo emisinden verirsen blow off u sok demistiler ben emisten vermedigim icin sökmedim :)
Evet fazla avans geç ateşleme demek oda güç artışı demek sizin motorda fabrika standardı rolentide 10 derece 5000 devir civarıda 40 derece siz turbolu şekilde bu dğerlerin üzerinde yürüyorsanz sıkıştırmanız çok düşükdür.
Geç ateşleme ile güç alamazsınız vuruntu yapmayacak şekilde en erken yapılan ateşleme ile (ateşlemeyi öne çekerek) en yüksek verimi elde edersiniz.
Emme manifoldu beyin tesisat işçilik fiyatı mı ?
Tofask61
19-08-2016, 01:40
Geç ateşleme ile güç alamazsınız vuruntu yapmayacak şekilde en erken yapılan ateşleme ile (ateşlemeyi öne çekerek) en yüksek verimi elde edersiniz.
Anladim peki avans fazla olunca vuruntu olmaz dimi ateslemeyi geri aldikca vuruntu artar yanlis bilmiyorsam? O zaman ben vuruntu olana kadar avansi geri alayim vuruntu olunca hafif ileri alip birakayim mi yani.
Tofask61
19-08-2016, 01:42
Emme manifoldu beyin tesisat işçilik fiyatı mı ?
Anahtar teslim 5000/6000 ms beyinli olarak
Kardeşim maşallah ya imrenerek takip ediyorum senı.Arabanı komple baştan yaptın. Seni örnek alıp tofaş turbolıcam hele seninki bi düzene binsin
Anladim peki avans fazla olunca vuruntu olmaz dimi ateslemeyi geri aldikca vuruntu artar yanlis bilmiyorsam? O zaman ben vuruntu olana kadar avansi geri alayim vuruntu olunca hafif ileri alip birakayim mi yani.
Vakum otomatikli distribütörler manifold vakumunu referans alarak çalışır senin sistemde turbo bağlı olduğu için bir devirden sonra manifold içi basınç görmeye başlıyor bu durumda distribütör avansı nasıl ayarlasın ? Sana o hortumu sök diyenler işi bilmiyor sen o şekilde sağlıklı bir ateşleme yaptıramassın motora avans vurmayacak şekilde ayarlarsın araban yürümez ne kadar turbo olursa olsun.
Eski tip distribütörlerden kullan onlar vakum dyaframlı değil en ucuz yollu bu şekilde geçersin bunun önüne.Motorun sağlıklı ve verimli çalışabilmesi için statk ve dinamik avansa ihtiyacı var bu iki kavramı araştırıp ne olduğunu öğrendin mi ? Bunlar önemli.
Ayrıca yine söylüyorum o beyin ile bu işin olacağını sanmıyorum çok daha sorunsuz bir aracını nasıl binebileceğini yazıyorum sana blos karbüratör eski tip distribütör.
Aracının yüksek süratlerde yürümemesinin nedeni hem avans hemde hava yakıt karışımı düzensizliği.
mercanoz
19-08-2016, 11:50
Hararet ne durumda bu arada.Benim aracimda ayni motordan turbolu ve piston larda aynı. Distribütör aynı sizin aractakinden ancak lpg beyni tartarini.Beyin içerden oynandı.Süratle ilgili sıkıntı yok ibre sona kadar sıkıntısız geliyor.
Tek sorun hararet ve conta kısa sürede yanıyor.
Tofask61
19-08-2016, 14:43
Distribitoru degisme sansim var fakat 124 turbolayan arif abi vakumu cikariinca eski tip distribitor ile ayni mantik calisir sadecd vakum iptal olur dediginden degismedim oda oyle yurutmus oyle soyledi ama olmazsa degisirim.
Conta konusuna gelince celik conta 3lu bakir radyator 70 lik musur bos termostat var ama sadece bayir gidince biraz hararet oluyor
metinus35
20-08-2016, 13:11
1.4.6. Avans Mekanizmaları
Mekanik avans mekanizmasında; ağırlıklar, geri getirme yayları, tabla ve pimler
bulunur. Kama dönüş yönünde kontrollü bir hareket verir. Vakum avans mekanizmasında
vakum pompası, yay ve pimler bulunur. Distribütör dönüş yönünün aksine hareket vererek
avansı oluşturur.
1.4.6.1. Mekanik Avans
Mekanik avans, motorun devir sayısına bağlı olan avans ihtiyacını karşılar. Bu
düzenek devir sayısı arttıkça distribütör kamını, dönüş yönünde çevirerek kam köşesinin
platin fiberine daha erken değmesini sağlar. Bu işin sağlanması için genellikle distribütör
tablası altına, bazı modeller de ise distribütör mili ucuna gelecek şekilde, avans ağırlıkları
yerleştirilir. Avans ağırlıkları devir sayısına bağlı olarak merkezkaç kuvvet etkisiyle açılarak
distribütör kamına ek hareket verirler. Devir sayısı arttığında ağırlıklar yayların kuvvetini
yenerek daha çok açılır, devir sayısı azaldığında ise yaylar ağırlıkların tekrar kapanmasını
sağlar. Ağırlıkların bu şekilde açılıp kapanmalarının distribütör kamına verdiği hareketle
motorun avans ihtiyacı karşılanır.
http://i.hizliresim.com/QQRz9V.jpg
http://i.hizliresim.com/pERNrm.jpg
Yardımcı vakum avans mekanizması
Diyaframın bir yüzü vakum odası ile, distribütöre bakan yüzü açık hava ile
irtibatlandırılır. Diyafram yayı, diyaframı motor çalışmadığı ya da rölantide çalıştığı zaman
sıfır avans durumunda tutar.
Vakum odası, bir boru ile karbüratör boğazında gaz kelebeğinin hemen üzerinde
bulunan bir delik ile irtibatlıdır. Gaz pedalına biraz basıldığında gaz kelebeği kısmen açılır.
Gaz kelebeğinin az açılmasıyla manifold vakumu avans deliğinden vakum odasını etkisi
altına alır. Vakum tarafından çekilen diyafram, kendisini iten yayın baskısını yenerek
vakumlu tarafa hareket eder. Diyaframın hareketi, diyafram kolu yardımıyla platin tablasını
distribütör mili dönüş yönünün aksine çevirir. Platin fiberi de tablanın dönüş miktarı kadar
kama yaklaşarak kontakların daha önce açılmasını sağlar. Böylece ek avans verilmiş olur.
Gaz kelebeği açıldıkça diyaframı etkileyen vakum miktarında azalma olur. Vakumda
azalma durumuna göre diyafram yayı da diyaframı ilk durumuna doğru iter. Gaz kelebeği ¾
açıklık durumuna eriştiğinde diyafram tamamen eski durumuna gelerek vakum avans miktarı
sıfıra iner. Yüksek devirlerdeki gerekli avans, mekanik avans tarafından temin edilir.
Tam vakumlu avans mekanizması
Tam vakumlu avans tertibatlarında, motorun ihtiyacı olan ateşleme avansının tamamı
karbüratör boğazında oluşan vakum yardımıyla sağlanır. Ayrıca mekanik avans ağırlıkları
bulunmaz. Tam vakumlu avans tertibatında normal vakum avans düzenine ilave olarak
ventüriye açılan ikinci bir vakum kanalı ile bir de vakum düzenleyici supap bulunur. Vakum
düzenleyici supap, gaz kelebeğinin kısmi açıklık durumunda ventüri vakum kanalını
kapatarak gaz kelebeği üzerinde oluşan vakumun, avans diyaframını etkisi altına almasını
sağlar. Tam gaz durumlarında karbüratör boğazındaki vakum azalacağı için gaz kelebeği
kanalını tıkayarak ventüride meydana gelen yüksek değerdeki vakumun diyaframa
ulaşmasını temin eder. Sonuç olarak; motorun devrine göre karbüratörde, gaz kelebeğinin
üzerinde ve venturi de oluşan vakum, distribütördeki vakum diyaframını etkileyerek aynen
yardımcı vakum avans düzeni gibi çalışıp gerekli ateşleme avansını temin eder.
KAYNAK (http://www.megep.meb.gov.tr/mte_program_modul/moduller_pdf/Benzinli%20Motorlarda%20Yak%C4%B1t%20Ve%20Ate%C5%9 Fleme%20Sistemleri.pdf)
Tofask61
20-08-2016, 15:22
Evet bende arastirmistim benim kullandigim yardimci vakumlu avans ondada soyledigine gore alt devirde is goruyor sadece ust devirde vakum kayboldugundan mekanik avans devreye giriyor 0M42, abim sen sanirim tam vakumlu avans ile karistirdin
Hayır karıştırmadım ben mekanik avans sisteminden bahsediyorum zaten.
Tofask61
21-08-2016, 00:52
E tamam abi ben okuduguma gore bendeki distribitor vakum yardimli distribitor degilmi yani alt devirde vakumdan yararlaniyor belirli devirden sonra devreden cikiyor devreden cikinca mekanik sistem devam etmiyor mu yanlismi anladim okudugumdan ?
Bu arada 750 kmh oldu yağda hic kararma eksilme yok sanirim contamiz skntili yeni bi celik conta siparisi verecem contayi degisecem su eksiltiyor cnku bayirdada hararet cikiyor biraz.
Tofask61
21-08-2016, 16:51
Araç şuanda aşırı hantal video çektim 2.vites 30 ile deneme yaptım bi önceki sekman eritmeden onceki halinde 2 katı daha seriydi araç hemen 160 170lere çıkıyordu şuanda hantal neden olabilir ? Avans ayarındanmıdır suanki ayar normalinden biraz yüksek
https://www.youtube.com/watch?v=CxK0GkdZxc4
ghibli06
21-08-2016, 20:56
şu an arabanın neden yürümediğini söylemek ancak falcılık olur sana sayfalardır fikir veren var ama sen bunların hangisini yaptın? şimdi AFR en kaç? EGT kaç? basınç kaç? bunları bilmeden video ile nasıl bir cevap bekliyorsun ki?
Tofask61
21-08-2016, 23:45
Basinc 0.8 afr egt saati yok benim sordugum avans ayari normalinden fazla olursa performansta ne gibi degisim olur
metinus35
22-08-2016, 01:05
Kardeş tamam afr egten yok ama en azından herhangi bir lpgcide ölçüm yaptırıp CO, CO2 ,HC ,O2 ve Lambda değerlerinin rolenti ve yüksek devirdeki ölçüm sonuçlarını yazarsan bir çok soruna daha kolay cevap verilebilr.
Tofask61
22-08-2016, 02:41
Tamam olctureyim biraz arastirdimda egt saatleri 20 30 dolar egsoza dis actirip sensoru takiliyor sensorde saate baglaniyor sanirim. Ama afr saatini nasil yapariz bilmiyorum karaduzen araca nasil uygulanir ?
metinus35
22-08-2016, 09:13
egt ile aynı şekilde bağlanıyor aracın karadüzen olması fark etmez
ghibli06
22-08-2016, 09:52
Basinc 0.8 afr egt saati yok benim sordugum avans ayari normalinden fazla olursa performansta ne gibi degisim olur
tamam da senin olayın avanstan mı acaba önce bunu tespit etmek gerekmiyor mu? aracına yeterli yakıt geliyor mu bilemiyoruz ki? belki araç çok fakir? 1.000 km sona motor kıracaksın ya da çok zengin piston eriteceksin, EGT çok yüksekse hiç soğumuyor aracın vs vs... sadece avansa takıldın sayfalardır, body buildinge başladın gittin salona, üzerinde daha ağırlık miktarı yazayan haltere giriştin kalkmayınca da 'halter neden kalkmıyor?' diye sormana benzedi kusura bakma, emin ol bir çok kişi sana yardım etmek istiyor ama net bilgiler veremediğinden yorum yazmıyor...
Tofask61
22-08-2016, 14:15
Tamam o zaman ben saatleri alayim madem aliexpressten alsam gumruk sorunu cikarmi acaba? Bide afr icin almam gerekenlerin fotosunu atabilirmisiniz?
Tofask61
30-08-2016, 01:23
Selamlar, aracimda hararet sorunu yasiyorum hararet bayir gidince veya arabayi uzun yolda biraz devirli kullaninca hemen 95 100 dereceye kadar geliyor dusuk devir gidince sabit 85-90 acaba egsozdan cikis rahat olmadigindan veya avanstan olabilir mi ? Cunku ust devirler ölü biraz lpgyi acip denedim ust devir yine ölü aracta suan 51 duz boru orta iptal son stock susturucu var ve rolantide bile baya tazikli hava atiyor son susturucuya 51 veya 60 lik slincerli egsoz taksak yararinimi goruruz zararinimi ?
Bu arada ust kapak contasini yeni degistim royal marka on arka yuzu celik olanlardan taktik radyator yeni 3 sira bakir bos termostat 70 lik musur var araca antifiriz koysak harareti birazda olsa onlermi ?
Fakir karisim yuksek hararete sebebiyet verir
Tofask61
30-08-2016, 15:57
Bende oyle dusumup lpgyi actim ama hizlanma ayni hararette fakir karisim degil sanirim cunku bayirlarda dusuk devirlerdede yapiyor
Tofask61
02-09-2016, 18:27
Avansı biraz düşürdüm hararet sorunu düzeldi.Fakat son hız yine eskisi gibi değil m40 pistondanmı kaynaklanıyor anlamadım çünkü herşey aynı sadece pistonlar m40 olarak takıldı ve 10-40 değilde 20-50 lpg kullanıyorum başka fark yok.Avansı düşürünce biraz daha arttı son hızı yine düşük 130 140larda motor bırak beni gaza basma der gibi ses cıkarıyor bende bırakıyorum.
ghibli06
03-09-2016, 09:28
Avansı biraz düşürdüm hararet sorunu düzeldi.Fakat son hız yine eskisi gibi değil m40 pistondanmı kaynaklanıyor anlamadım çünkü herşey aynı sadece pistonlar m40 olarak takıldı ve 10-40 değilde 20-50 lpg kullanıyorum başka fark yok.Avansı düşürünce biraz daha arttı son hızı yine düşük 130 140larda motor bırak beni gaza basma der gibi ses cıkarıyor bende bırakıyorum.
bu dediğin olay pistondan yağdan vs kaynaklanmaz, bariz bir şekilde AFR fakir, belli yerden sonra da hiç yakıt yetişmiyor... taktın avansa ama olay avans değil ki, avans sonuçtur, senin başka sorunların var... bu arada sente vs sıkıntı olmadığını düşünerek yazıyorum...
Tofask61
03-09-2016, 14:41
Tamam lpg ayarini acip deneyeyim birde
Tofask61
16-09-2016, 17:58
2.500km gunceli simdilik sorun yok sadece aracta lpg kokusu oluyo ve 120 den sonra ivmelenmiyor eski tip distribitor ve bobinle deneyecem suanki distribitorun vakumunh kullanamadigmdan avans sabit kalabilir diye soylemistiler bakalim.
Ustte lpg yetismiyor dediniz fakat piston degismeden oncedr ayni lpg sistemi vardi ve lpg kisikken bile ivmelenme acayip iyiydi pistondan sonra tek fark eskiden distribitorun vakumunu karburatore giriyodum simdi girmiyorum tehlikelo olur diye
mercanoz
17-09-2016, 12:28
Benim aracimda da aynı piston var .distribütör Vakumlu ve karburatore bağlı lpg ile kullanıyorum ve son hıza kadar sorunsuz ulaşıyorum.aracimda öksürme tiksirma avans vurma yok. Tek sorun hararet ve conta yakma.yakıt tüketimi makul seviyede.ancak kaputu açtığımda hararet yüzüme vuruyor.suan turbo arızalaninca soktum ve turbosuz kullanıyorum. Durum aynı. Buraya yazan arkadaslar iyi niyetli bir şekilde yardimci olmaya çalışıyorlar. Forumda illaki turbolu tofaş kullanan ve sorun yaşamayan illaki vardır. Bizim gözümden kaçan ufacık birsey var muhtemelen ve bu yüzden sıkıntılı araclarimiz.Allah kolaylik ve sabır versin.
tornado38
17-09-2016, 19:24
kolay gelsin forumdaki arkadaşların yardımlarıyla bende turbo tofaş yaptım yarın akşama sistemin videosunu koyarım siteye inşallah major falan kullanmadım blos normal atiker beyin turbo intercooler standar distiribitör vakum yardımcılı fakat içerisinde mekanik avans ayrlayıcı sistemde var ben vakumu iptal ettim senin sorunun avans+afr nin fakir olması sen öncelikle arabanın yakıt sistemini blos a çevir hava filtresi olarak ne kullanıyorsun ben honda hava filtresi kullanıyorum bir afr göstergesi temin et major beyinde taksan blos ta taksan afr göstergesi şart anlık görmen lazım blow off kullan kullanmazsan arbayı sıkıştırdıktan sonra aniden ayağını gazdan çekince ya turboyu kesersin yada hortumları cooler ı patlatırsın.avansı ayarla(biraz geciktir)yada sıkıştırman düşükse avansı normal ayarla arabanın üst devirlerde hantallaşıp gitmemesi avansın çok ilerde olması devir artınca mekanik sistem avansı ileri alıyor arabada çok ileri alınan avanstan dolayı gitmiyor(yanlış hatırlamıyorsam) hararet bendede var 3 sıra süper falan kesmiyor basıncı 0.5-0.6bardan yukarı çıkma ısınma azalır vuruntunun sebebi de aşırı basınç gibi sanki birde motor yağını 20w50 deöişsin yanlış okumadıysam 15w40 turbo dizel mobil koy ben bu şekilde sorunsuz kullanıyorum kolay gelsin
Tofask61
18-09-2016, 01:48
Sorunum hava yakit karisimi olsaydi lpg ayarini nerdeyse her sekilde denedim ondan degil cunku pistondan oncede ayni sekilde kendim ayar yapiyodum lpgyi o zaman arac cok seri bi sekilde ibreyi ceviriyodu ben distribitor vakum hortumunu karburatore baglayip bi gazliym bakalim ne olacak skistirmam dusuktur sanirim piston bloktan 1 2 mm assagida ve kendinden yanma odali m40 pistonu var hararet sorununu avansi biraz dusurunce cozduk sayilir.
tornado38
18-09-2016, 20:36
aracın gitmesi afr nin normal olduğunu %100 kanıtlamaz ama etkendir.elle yaptığın ayarın ki bende elle ayar yapıyorum doğru ayar olduğu söylenemez wideband veya en kötü ihtimal hava yakıt karışımını gösteren bir gösterge ile bütün devir bandlarında ve farklı yük ve yol koşullarında aracın afr sinin ne durmda olduğunu kontrol etmen hatta kontrol altına alman lazım
ben kendi aracımda max 165km/h hız yaptım sorun hiç yoktu. fakat haftasonu 5 kişi varken arabada içinde 3 kişi olan tipo nun 2.vitese düştüğü yokuşta 2.viteste 5.500 rpm ve 0.8 bar basınç 100 derece hararet ile arabaya yüklenince takır tukur vurmaya başladı hemen 3 ledim ses yok yani düz yolda sabit gazla falan filan hertürlü hava yakıt avans hepsi yerli yerinde olmalı yoksa takırtı başlıyor normalde bu kadar devri çok nadir çevirtirim
şimdi bunları şunun için yazıyorum;
para-emek harcayıp araba yapıyoruz hepimiz kırıldımı hepsi havaya gidiyor kimsenin emeğide parasıda boşa gitmesin diye yazıyorum kolay gelsin.
bana bu forumda bu konuda çok kişinin yardımı dokundu onların sayesinde motoru kırmadım herkese teşekkür ediyorum
Tofask61
19-09-2016, 03:07
Anliyorum wideband 700 kusur o yuzden suanda imkan yok ama ben yinede soyluyorum auanda aracin 120den sonra hantallasmasi lpgden degil gibi neyse aklimda birkac sebep var onlari bakip bilgilendiririm. Sizde wideband veya baska bi afr saati mevcut mu peki?
wideband yoksa garajın kapılarını kapat arabayı çalıştır kokuya ve gözlerin yaşarmasına göre ayar yaparsın :D :D :D
işin şakası tabi modifiye paralı iştir gerekirse arabayı kullanma aylarca wideband al :icon_tup:
Tofask61
20-09-2016, 01:45
hediye kabul edilir c(:
mercanoz
22-09-2016, 09:55
Hararet sorunun devam ediyorsa tofas icin üretilen radyatorlerin dışında daha büyük bir radyator kullanmayı denesen daha mantıklı olur gibi geliyor bana.Bende radyatör ü değiştirecek en kisa zamanda.
Tofask61
22-09-2016, 13:53
Hararet sorunum sadece sürekli bayır yukarı gidince oluyor 100-110 derece başka olmuyo ama duruma göre belki radyatörüde değişirim
Tofask61
27-09-2016, 15:15
https://www.youtube.com/watch?v=dB8gWd8t8Bs
Sanayii stres günceli.
Tofask61
25-10-2016, 18:19
:) Bu turbo konusunda yardımcı olan herkese teşekkür ediyorum.En büyük hayallerimden biriydi turbo tofaş sürmek ve gerçekleşti :) yaklaşık 2 aydır araçta ufak tefek ayar sorunları dışında bi sorun çıkmadı.Turbo milinde boşluk oluştu sadece ve pervaneleri zarar gördü ama halen daha basınç geliyor sorun yok kışın turboyu söküp yazın daha dolu şekilde toplamayı düşünüyorum :)
Ekrem_06
25-10-2016, 20:11
Hocam ne masraf yaptın 3 aşağı 5 yukarı şeytan gıdıklıyo benide 94 Doğan S var bende
Tofask61
26-10-2016, 02:54
Ben sadece malzeme aldim montaji kendime aitti motor icine girmezsen stock motora dusuk basinc ile sureceksen 1500 2000 bin lira malzemeler sadece.
tornado38
29-10-2016, 22:54
mil boşluk yaptıysa yağlama yetersiz yağ basınç saati tak rölantide 1.5 barın altını ben hiç görmedim ve yağ rekorları turboya gidenleri kalınlaştır 2 tane turbo bozdum ben ince yağ rekoru yüzünden şuan metal komple ve iç çap 6mm yağ rekoru kullanıyorum aynı turboyu 1 yıldır sorusuz kullanıyorum ilk çalıştırmada aşırı devir çevirtme motor hafif yağlandıktan yağ sıcaklığı 80 dereceleri bulmadan gazlamamaya çalış uzun ömürlü kullanırsın
Tofask61
02-11-2016, 15:00
Kış geldi turboyu sökeceğim aracı kaldırıp kışlık bakımını yapacağım :) altını felan pütürletip kışı dede arabası şeklinde geçireceğim yazın tekrar turboyu takacağım revizyon ettirip :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.