Orijinalini görmek için tıklayınız : 1.6 Thp Motor Sorunu
Arkadaşlar merhaba. Ankarada ikamet ediyorum. Ocak ayinda 2011 model 36000 km de 1.6 thp citroen c4 satin aldim. Araci kullanmaya baslayinca aracin sabahlari normalden daha sarsintili ve sesli calistigini anladim. Bu sallanti koltukdan rahatlikla hissediliyordu .Hemen ustama goturdum. Bilgisayara bagladi bir ariza yoktu. Bujileri ve bobinleri soktu ve 4 sifir buji ve bobin takti. Motor hala sarsintili calisiyordu. Kendi bujimde kurum oldugunu carbon cleanle duzelecegini soyleyerek araca carbon yaptik. Sonraki gunler sorunun devam ettigini gordum. Birkac gun sonra ise giderken arac gucten dustu ariza lambasi yakti ve acayip sarsintili calisiyordu. Cok yakinimda pejo ozel servisi vardi oraya cektim. Bilgisayarda katalizor arizasi ve 4. Piston yanma arizasi cikti baska ariza yoktu. Usta 4. Enjoktorun dejismesi ve katalizorun temizlenmesi gerektigini soyledi. Kabul ettim ve yapildi. Yapilirken diger enjektorleri tinerde bekleterek montajini yapti. Ancak aracin sesi ve sarsintisi devam ediyordu. Elektro vanadan olabilir denildi ve temizlendi. Sonuc yine ayni. Sente atik olabilir denildi. Sentesi kontrol edildi gergi ve icindeki bi sensor degisti. Sonuc yine ayni. Yuksek basinc pompasi olabilir denildi ve degistirildi. Yine ayni. Sonuc olarak arizayi bir turlu cozemedik. Araci 5 6 km sikistirarak kullanayim canavar gibi oluyor sarsinti yok denecek kadar dusuyor sesizlesiyor ve yakit sarfiyati dusuyor. Arac soguyunca yine ayni oluyor. Bir sefer 40 50 km 5 bin kusur devirde 3. viteste surdum araci arac okadar sessiz ve sarsintisiz olduki dedim bunsefer oldu. Ertesi gun yine ayni.Birde arkadaşlar sarsıntı olayı sık oluyor ama her çalıştırmamda olmuyor nadirde olsa düzgün çalışıyor sıcak havalarda daha düzgün çalışıyor. Sarsıntılı çalıştığında 1 km gayet nazik yolda gitsem araba fan açıyor. Devir saati binlerde bin ikiyüz ellilerde oluyor. Belli süre sonra yediyğz ellilere düşüyor. Bu günlerde devir saati çift çizgiye yani beşyüz dolaylarına düşüyor. Beşyüz dolayları çok düşük değilmidir. En son yetkili serviste bilgisayara baglattim. Ara ara sarsintili calisma arizasi vermis aracin aracta kurum var. Motor ust kapagi sokulup temizlenecek dediler. Diger ustam bu arac yuksek basincli ve benzinli kurum tutmaz bu kilometrede diyor. Ne yapacagimi sasirdim. Araci cok seviyorum ama moralim cok bozuk. Aldigim kisi bayandi surekli devirsiz kullandiysa bu kadar dusuk kilometrede bile sorun kurum olabilirmi? Kurumsa eger kapak sokulmeden nasil kurtarabilirim.? Enjoktor degisiminde enjektor testi yaptirmadigima pisman oldum. Ariza vermiyor ancak sikintili enjektor bunu yaptirabilirmi ?Enjektorleri test ettirsemmi ? Birde arizali olsa hata verir ama vermedigi halde oksijen sensorunden olkabilir mi? Bilgisi olan arkadaslarim yardimci olabilirse cok sevinirim. Acil yardim bekliyorum. Yardimlariniz icin simdiden tesekkur ediyirum
Edit:
https://youtu.be/S4bdeW_ehNQ
Bu sabah biraz aceleyle video çektim. telefonumun kamerası iyi olmadığından titreşim ve motorun kafa sallamalarını net göstermiyor. Bu sebeple görüntüden ziyade gelen seslerin net duyulması için kamera mikrofonuna önem verdim. Motor çalıştıktan sonra devir daha yüksekken ses çok belli olmuyor ancak rölanti düşmeye başlayınca 1:40 nci saniyeden itibaren gelen taka tak taka tak şeklinde arkadan gürültü gelmeye ve motorda dalgalanmalar başlıyor. Motor ara ara kafa sallıyor. Stop edecek seviyede değil ama ara ara kafa sallıyor. İlerleyen saniyelerde tak tak peryotları araları açılıyor ses daha belirginleşiyor. Ustanın biri bu sesi kulağına hortum tutarak alttan üstten dinledi ve bu ses volantdan geliyor dedi. Volant böyle bi ses yaptırabilir mi? Motorda kafa sallamalara sebep verebilir mi? Değerli vaktinizi ayırıp videoyu inceleyebilirseniz çok sevinirim.
i-vtec07
29-05-2016, 14:04
Thp lerde kurum temizliği şart diye biliyorum bende . 30 binde bir diye aklımda kalmış hatta .
Mehmetmert
29-05-2016, 14:33
Bence enjektor-sensorler falan bosuna degismis.Aracta atesleme hatasi var bence
-Buji veya bobin,bu ikiliye odaklanmak lazim.Omurlerini doldurduysa carbon clean falan hak getire degistirilmeli...
Bu arada degildir ama genede yazayim umarim bu sarsinti dediginiz cold startin sarsintisi degildir
Edit:Buji ve bobin degismis pardon
Eğer soğuk çalıştırmada 1-2 dakikalık sarsıntıdan bahsediyorsanız, boşa mıncıklamışsınız arabanın orasını burasını.
Bence enjektor-sensorler falan bosuna degismis.Aracta atesleme hatasi var bence
-Buji veya bobin,bu ikiliye odaklanmak lazim.Omurlerini doldurduysa carbon clean falan hak getire degistirilmeli...
Bu arada degildir ama genede yazayim umarim bu sarsinti dediginiz cold startin sarsintisi degildir
Edit:Buji ve bobin degismis pardon
cold start dediğiniz nedir acaba
Eğer soğuk çalıştırmada 1-2 dakikalık sarsıntıdan bahsediyorsanız, boşa mıncıklamışsınız arabanın orasını burasını.
Normal bir sarsıntı değil ve 1 2 dakikada geçmiyor
Benim yaptırdığımda da 36 bindeydi araç çok fark etmez herhalde
Birde arkadaşlar sarsıntı olayı sık oluyor ama her çalıştırmamda olmuyor nadirde olsa düzgün çalışıyor sıcak havalarda daha düzgün çalışıyor. Devir saati binlerde bin ikiyüz ellilerde oluyor. Belli süre sonra yediyğz ellilere düşüyor. Bu günlerde devir saati çift çizgiye yani beşyüz dolaylarına düşüyor. Beşyüz dolayları çok düşük değilmidir.
Aslında bir video paylaşıp atsan daha sağlıklı olur.Başka bir thp araca bindinmi.Thpler genelde sarsıntılı çalışır belki size aşırı geliyo olabilirmi?
thp den anlayan bır ustaya aracınızın sentesını kontrol ettirin sabah sarsıntılı ve sesli calışıyorsa muhtemelen sorun sente, bide mutlaka kurum temizliği yaptırın
edit:triger setini paletlerini gergi rulmanları bırlıkte değiştirin hatta o sırada üst kapağı söktürüp sübab temizliğide yaptırın bıraz masraflı bir işlem ama sorununuz çözülür altını çizerek söylüyorum thp de uzman bır usta yada serviste yaptırın
alicancalis
30-05-2016, 08:04
bu kadar iş yapılana kadar bujileri bi değiştiriverseydiniz keşke
bu kadar iş yapılana kadar bujileri bi değiştiriverseydiniz keşke
Buji ve bobinler değiştirilerek test yapıldı zaten araçda bir düzelme olmadı.
Aslında bir video paylaşıp atsan daha sağlıklı olur.Başka bir thp araca bindinmi.Thpler genelde sarsıntılı çalışır belki size aşırı geliyo olabilirmi?
İlk fırsatta detaylı video ekleyeceğim. Kendi aracımın dışında thp bir araca binmedim hiç. Keşke yardımcı olabilecek bir arkadaş olsa da karşılaştırma yapabilsem.
thp den anlayan bır ustaya aracınızın sentesını kontrol ettirin sabah sarsıntılı ve sesli calışıyorsa muhtemelen sorun sente, bide mutlaka kurum temizliği yaptırın
edit:triger setini paletlerini gergi rulmanları bırlıkte değiştirin hatta o sırada üst kapağı söktürüp sübab temizliğide yaptırın bıraz masraflı bir işlem ama sorununuz çözülür altını çizerek söylüyorum thp de uzman bır usta yada serviste yaptırın
Ankarada tavsiye edebileceğiniz thp motorda gerçekten uzman bir usta veya aracımı gösterebileceğim karşılaştırma yapabileceğim thp sevdalısı bir arkadaş varsa iletişim bilgisi paylaşabilirseniz çok sevinirim. Nette birkaç tavsiye üzerine ustalara gittim motoru net bilen yok malesef. Kurum temizliği luqui moly nin subap temizleyici katkısı var onunla denesem emme subaplarını da manifoldu söktürerek temizletsem kapak sökülmeden işim hallolurmu acaba?
Sabahları biraz sarsıntılı çalışması normal diye biliyorum, yukarıda söylenilen "Cold start" olayı bu. Sente kontrolünü nasıl yaptılar bilmiyorum ama yetkili servisteki THP motora özel sente aparatıyla yapılması gerek diye biliyorum. Bahsettiğiniz fan açma olayını THP motorlar Limp Mode'a girdiğinde yapar. Yani motor kendini korumaya alıyor. Benim bobinlerden biri bozulduğu zaman araç sarsıntılı çalışmış ve kendini limp mode'a alıp fan açmıştı. Bobini değişince düzelmişti. Bilgisayara bağladığınızda hangi arıza kodlarını verdi? O kodlar üzerinden hareket etmek daha mantıklı.
Sabahları biraz sarsıntılı çalışması normal diye biliyorum, yukarıda söylenilen "Cold start" olayı bu. Sente kontrolünü nasıl yaptılar bilmiyorum ama yetkili servisteki THP motora özel sente aparatıyla yapılması gerek diye biliyorum. Bahsettiğiniz fan açma olayını THP motorlar Limp Mode'a girdiğinde yapar. Yani motor kendini korumaya alıyor. Benim bobinlerden biri bozulduğu zaman araç sarsıntılı çalışmış ve kendini limp mode'a alıp fan açmıştı. Bobini değişince düzelmişti. Bilgisayara bağladığınızda hangi arıza kodlarını verdi? O kodlar üzerinden hareket etmek daha mantıklı.
Kontrol yapılan yer özel servisti. Fan derken bu arıza düştüğünde hızlı çalışan fan şeklinde değil. Yavaş hızda fan belli süre çalışıp susuyor. Motor arıza lambasını bir sefer yaktı araç ondada 4. piston ateşleme ve katalizör sorunuydu. Yapılınca bir daha bu arızayı vermedi. Özel servislerde arıza görünmüyor. Yetkili servise gittiğimde arıza geçmişini açtı usta. Orada 1300 lerde bir arıza atmış birden çok kez. Bu kurum arızası dedi. Aracında kurum var başka bir sorun yok dedi.
P1337 P1338 P1339 P1340 arızalarından biri mi acaba? Meşhur missfire yani silindir ateşleme arızalarından birini vermiş olabilir. Yani yazdıklarınıza göre sıkıntı çıkartabilecek her şeyi yenilemişsiniz. Senteyi eğer normal bir sente aparatı ile kontrol ettilerse tekrar yetkili serviste kendi aparatı işe kontrol ettirmenizi tavsiye ederim. Adana'daki yetkili servis 175 lira demişti kontrole.
P1337 P1338 P1339 P1340 arızalarından biri mi acaba? Meşhur missfire yani silindir ateşleme arızalarından birini vermiş olabilir. Yani yazdıklarınıza göre sıkıntı çıkartabilecek her şeyi yenilemişsiniz. Senteyi eğer normal bir sente aparatı ile kontrol ettilerse tekrar yetkili serviste kendi aparatı işe kontrol ettirmenizi tavsiye ederim. Adana'daki yetkili servis 175 lira demişti kontrole.
Fiyat olarak iyiymiş ancak sente atık olsa yüksek hızlara çıkamazsınız diyorlar. Ben bastığımda araç gayet iyi gidiyor. Kurum olayını üst kapak söktürmeden çözebilirsem çok iyi olucak. Youtube da videolarını izledim. Emme manifoldunu söküp özel ilacı ile fırçalıyarak temizliyorlar. Ankarada bu uygulamayı yapan bir yer varmıdır acaba?
Fiyat olarak iyiymiş ancak sente atık olsa yüksek hızlara çıkamazsınız diyorlar. Ben bastığımda araç gayet iyi gidiyor. Kurum olayını üst kapak söktürmeden çözebilirsem çok iyi olucak. Youtube da videolarını izledim. Emme manifoldunu söküp özel ilacı ile fırçalıyarak temizliyorlar. Ankarada bu uygulamayı yapan bir yer varmıdır acaba?
TUNAP ürünlerinden bahsediyorsunuz sanırım. Onun için bir yere gerek yok. Ürünleri temin edip prosedüre göre sırayla kendiniz de uygulayabilirsiniz. Forumda "Genel Teknik" alt başlığındaki "207 RC cadde modifiye yardım" konusunda uygulayan arkadaşlar ve yorumları mevcut. Faydası olsa da en verimli yöntem yine üst kapağın sökülüp temizlenmesi.
Ankarada tavsiye edebileceğiniz thp motorda gerçekten uzman bir usta veya aracımı gösterebileceğim karşılaştırma yapabileceğim thp sevdalısı bir arkadaş varsa iletişim bilgisi paylaşabilirseniz çok sevinirim. Nette birkaç tavsiye üzerine ustalara gittim motoru net bilen yok malesef. Kurum temizliği luqui moly nin subap temizleyici katkısı var onunla denesem emme subaplarını da manifoldu söktürerek temizletsem kapak sökülmeden işim hallolurmu acaba?
ankara için maalesef öneribileceğim kimse yok ama Antalyada thpde uzmanlaşmiş ustalarımız var
Antalya 07 Yağmut Oto Mehmet Turhat
İstanbul Mutlu Usta Topkapı Sanayi
İstanbul Garage Altınçekiç - Batuhan Altınçekiç
THP motoru bilmeyen ustalara kurcalatmanızı önermem bir DS3 kullanıcısı olarak. Yakın zamanda İstanbul veya Antalya'ya gidecekseniz yukarda yazdığım ustalardan biri sorununuzu rahatlıkla çözecektir.
ankara için maalesef öneribileceğim kimse yok ama Antalyada thpde uzmanlaşmiş ustalarımız var
Teşekkür ederim
Antalya 07 Yağmut Oto Mehmet Turhat
İstanbul Mutlu Usta Topkapı Sanayi
İstanbul Garage Altınçekiç - Batuhan Altınçekiç
THP motoru bilmeyen ustalara kurcalatmanızı önermem bir DS3 kullanıcısı olarak. Yakın zamanda İstanbul veya Antalya'ya gidecekseniz yukarda yazdığım ustalardan biri sorununuzu rahatlıkla çözecektir.
Teşekkür ederim. Bu Ankara nasıl bir memleket koskoca başkentte bulamıycam herhalde thp ustası:(
Sorun yakit haritanizla ilgili gozukuyor..reset attirip kontak kapatmadan 40 50 km gunluk yol yapin..toplamda 300 km yol yapinca haritaniz iyice oturmus olur..nerden bu kaniya vardim..50 km yol yapinca duzeliyo yazmissiniz..gunluk harita duzgun..kontak acilinca eski verilere gore gider km yaptikca bu haritayi yeeni verilere gore duzeltir...sorununuz arizali lambda veya maf ve manifold basinc sensorude olabilir..bozuk sensor haritayi bozar..rolanti dusuyor demissiniz..rolantiyi motor sensorlerden aldigi verilere gore hesaplar..veriler bozuk olursa rolantide bozuk olur..
Sorun yakit haritanizla ilgili gozukuyor..reset attirip kontak kapatmadan 40 50 km gunluk yol yapin..toplamda 300 km yol yapinca haritaniz iyice oturmus olur..nerden bu kaniya vardim..50 km yol yapinca duzeliyo yazmissiniz..gunluk harita duzgun..kontak acilinca eski verilere gore gider km yaptikca bu haritayi yeeni verilere gore duzeltir...sorununuz arizali lambda veya maf ve manifold basinc sensorude olabilir..bozuk sensor haritayi bozar..rolanti dusuyor demissiniz..rolantiyi motor sensorlerden aldigi verilere gore hesaplar..veriler bozuk olursa rolantide bozuk olur..
sensörler sizin dediğiniz gibi bozuk olsa mutlaka arıza verirdi hadı sanayıdekı cihaz okumadı arızayı servis cihazıda mı okumaz ?
@iloz soğuk start videosunu burada paylarşanız daha çok fikir sahibi oluruz thp camiası olarak
mannerboy
01-06-2016, 08:25
sol üst map sensörünü söküp deneme yaparmısınız ?
http://i.hizliresim.com/nrgB5M.jpg (http://hizliresim.com/nrgB5M)
sensörler sizin dediğiniz gibi bozuk olsa mutlaka arıza verirdi hadı sanayıdekı cihaz okumadı arızayı servis cihazıda mı okumaz ?
dnr1 hocam USTAaa beyin dediği gibi hiç bir sensör arızası vermiyor cihaz. Ama aklıma soru işareti bıraktınız. Acaba test amaçlı arızalı değilse geri iade etmek üzere bu sensörleri değiştirtsem mi ? her 1000 lik devir çizgisi 4 çeyrekten oluşuyor. Son bir haftadır araç ısınınca 2. çeyrekte gösteriyor rölantiyi. Buda rölanti 500 devirlerde demek oluyor.
İlk mesajımın altına video linkini ekledim.
sol üst map sensörünü söküp deneme yaparmısınız ?
http://i.hizliresim.com/nrgB5M.jpg (http://hizliresim.com/nrgB5M)
Şu an işteyim. Akşam eve gidince ilk işim denemek olucak. Birde sökme derken yuvasından mı çıkarayım? Soketin fişinimi çekeyim?
mannerboy
01-06-2016, 09:23
soket fişini çek yeterli gelicektir araç stop halinde iken yap ama çalışır halde olmasın
soket fişini çek yeterli gelicektir araç stop halinde iken yap ama çalışır halde olmasın
Peki gider gitmez çekip deneyeceğim.
Az önce youtube da araştırma yaparken https://www.youtube.com/watch?v=vpcAPsrX9WI bu videoyu izledim. Benim aracımdaki sesin aynısı diyebilirim. Videoyu ekleyen sorunun oynar göbek volant olduğunu söylemiş. İlk mesajımda da yazmıştım. Bana da usta volantdan geldiğini söylemişti. Servis ve başka usta volant böyle ses yapmaz demesi üzerine volantdan değildir diye düşünmüştüm. Volantdan olduğunu netleştirirsem volant ve baskı balata değişimi için 2000 tl fiyat vermişlerdi. Aracım daha 40 bin olmadı. Fiyat sizce nasıl? Birde baskıyı değiştirmeden sadece volantı değiştirebilirmiyim?
Sanayideki diagnostik cihazlarına güvenmeyin fazla,yetkili servisteki diagnostikler her zaman daha iyidir :icon_tup:
mannerboy
01-06-2016, 10:20
volant rolantide yüke binmiyor yükteyken yapar sanırım videoaki araç r53 kasa yani eski tip oynar volant yok.volant değişimine gelirse iş baskı ve balatayıda değiş derim fiyatlar normal volant 1100-1200 civarı baskıda 500-600 arası 400-500 işçilik normal yani.dediğim soketi sökde dene ama yinede:)
volant rolantide yüke binmiyor yükteyken yapar sanırım videoaki araç r53 kasa yani eski tip oynar volant yok.volant değişimine gelirse iş baskı ve balatayıda değiş derim fiyatlar normal volant 1100-1200 civarı baskıda 500-600 arası 400-500 işçilik normal yani.dediğim soketi sökde dene ama yinede:)
Dediğinizi kesin uygulayacağım zaten ancak bu aracıma yapılan işlemler sonunda sorun çözülmeyince hortumu kulağına tutup motorun her yerini dinleyip ses volantdan geliyor demişti. 207 lerde yaylı volantmıdır peki nette yine araştırırken 207 sahibi biri motorundan ses geldiğini en son volantı sökünce volantın yaylarının dağıldığını değiştirincede sesin gittiğini yazmıştı. https://www.youtube.com/watch?time_continue=16&v=ZfLmMtANKiQ bu videodaki bmw de oynar volanttır herhalde. aynı ses rölantide bu araçta da geliyor.
mannerboy
01-06-2016, 11:14
evet thp motorlar mini-207-citroen volantlar esnemeli oynamalı ses ayrı bişey rolantide titreme ayrı çoğu şeyi yaptın en son olmadı oda değişir
mannerboy
02-06-2016, 08:07
nedir güncel durum
nedir güncel durum
Fişi çektim ve aracımı çalıştırdım. Arıza lambası yaktı ve araç stop edecekmiş gibi dalga dalga sallantı yaptı. Bu durumda ne anlamamız gerekiyor ?
Volandan anlamam ama motorunuz gayet stabil çalışıyor bana göre. O kadar titreme çoğu thp de olur, hatta bilmeyen bi ustaya gösterdiğinizde yatak vuruyor diyeni bile çıkabilir çünkü motor doğuştan gürültülü çalışıyor. rölantide yağ kapağını açarsanız dediğimi anlarsınız :) sadece çok inceden bi gergi sesi aldım ben kulaklıkla dinlediğimde. zincirde esneme olabilir.
Volandan anlamam ama motorunuz gayet stabil çalışıyor bana göre. O kadar titreme çoğu thp de olur, hatta bilmeyen bi ustaya gösterdiğinizde yatak vuruyor diyeni bile çıkabilir çünkü motor doğuştan gürültülü çalışıyor. rölantide yağ kapağını açarsanız dediğimi anlarsınız :) sadece çok inceden bi gergi sesi aldım ben kulaklıkla dinlediğimde. zincirde esneme olabilir.
Beni yanıltan daha önceki benzinli araçlarımın sessiz olmasından kaynaklanıyor demekki. Eski aracım sessiz ise daha yeni model aracım daha sessiz olmalı diye düşündüm. Aracın sentesi ve gergisi kontrol edildi. Sorun yok dedi usta ama dediğiniz doğru olabilir. Araç cidden sallıyor şuan. Dün paylaştığım videoyu izledikten sonra volantı arızalı araçların videosunu inceledim. Benim araçtan gelen sesin aynısı. Araç baya sallıyor şu an koltuğun altından altından. Rölantide sanki hafif stabilize yolda gidermiş gibi his veriyor. Citroene mail atsam indirim filan alabilirmiyim acaba? Daha 40 bin km olmadan volantın bozulması çok garip.
Bravetaxi
02-06-2016, 09:37
oturduğunuz koltukta titreme hissediyormusunuz hocam az da olsa
oturduğunuz koltukta titreme hissediyormusunuz hocam az da olsa
Aynen hocam titreme hissediyorum
mannerboy
02-06-2016, 10:41
Fişi çektim ve aracımı çalıştırdım. Arıza lambası yaktı ve araç stop edecekmiş gibi dalga dalga sallantı yaptı. Bu durumda ne anlamamız gerekiyor ?
basınç basıyor normal dump valveyi kontrol ediyor profesyonle yardım alın servis yada özel thp servisi gibi
basınç basıyor normal dump valveyi kontrol ediyor profesyonle yardım alın servis yada özel thp servisi gibi
Demek istediğinizi tam anlayamadım. Çıkardığınız sonucu biraz daha detaylandırabilirmisiniz ?
Demek istediğinizi tam anlayamadım. Çıkardığınız sonucu biraz daha detaylandırabilirmisiniz ?
Yani fişini çektiğiniz sensörün sağlam olduğunu, görevini yerine getirdiğini söylüyor. Eğer sensör arızalı olsaydı fişi çektiğinizde aracın çalışmasında bir değişiklik olmayacaktı.
Yani fişini çektiğiniz sensörün sağlam olduğunu, görevini yerine getirdiğini söylüyor. Eğer sensör arızalı olsaydı fişi çektiğinizde aracın çalışmasında bir değişiklik olmayacaktı.
Teşekkür ederim
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.