PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : ikinci elde araç alma kriterleri sebebi nedeni



VtecDream
30-05-2016, 00:47
Evet arkadaşlar kısa sürede birsürü araç aldım sattım satma sebebim hiçbirisinden hoşnut kalmayışım ve 1 2 hafta sonra üstü örtülen şeylerin gün yüzüne çıkması... neyse bir iki araç bakıyorum şu aralar arabanın KM'si 200bin üzeri ise alınırmı veya alınmazmı. arabanın tüm parçaları orjinal olmak kaidesiyle. ben bu işin içinden çıkamadım 200 bin ve üstü kimi araçlar 1xxk'lık araçlardan ciddi şekilde diri ve düzgün duruyorlar. düşüncelerinizi bekliyorum. araç gerçekten düzgün ise fakat 200bine yaklaşmış veya geçmiş bir araç alınabilinirmi ? 200bin üstü araçların satışı ciddi sıkıntımı yaratırmı ?

AliDogukan
30-05-2016, 00:59
Şahsım adına ikinci elde en önemli unsur değişen boya kilometreden ziyade,aracın herşeyinin gün gibi ortada olması.Yapılan periyodik bakımların proforma faturasını isterim.Araçta değişen veya boya varsa önceki halinin fotoğrafını isterim.

Yüksek kilometreli 200 bin üzeri alacaksam kenara olası turbo ve diğer masraflar için 5 bin ayırırım.Tabi yüksek kilometreli araç alırken doğal olarak piyasadan biraz aşağı alacaksınız.Hangi marka araç olduğuna göre çıkarabileceği sorunları araştırır bu miktarı azaltır veya artırırım.Eğer amacınız arabayı alıp galerici gibi kar etmek değilse özetle 30 a alıp 40a satmaya çalışmıyorsanız uygun rakam seçimiyle kilometre yüksek olsa da rahatlıkla elden çıkarabilirsiniz.

Son olarak Japon arabası alıyorsam kilometreyi hiç umursamam.

VtecDream
30-05-2016, 01:00
arananlarda konu açmıştım primera gt arıyorum fakat istediğim fiyat temizlik kriterlerine uygun bir araç bulamadım.

HG6161
30-05-2016, 04:53
Bahsettiğiniz 1xxk kmlerdeki araçların kilometreleri tokatlanmış çünkü piyasada kmsi orjinal araba sayası oldukça az.


200k kmyi geçen corsa dti sayısı bile oldukça az şaka gibi yaklaşık 15 yaşında dizel bir araba sonuçta üstelik bu araçlar yıllarca şirket aracı olarak kullanıldı, komik. Aynı şekilde ies ler, 1.4 civicler ,1.6 vti lar vs örnekler çoğaltılabilir.

Öncelikle yapılan işlem dolandırıcılıktır ancak bana göre bu sıkıntının sebebi birazda olsa halkımız kaynaklı, adam arabanın bakım durumuna bakmaz ne durumda hangi şartlarda kullanıldığına bakmaz arabanın sağlığına bakmaz gider kmsine bakar. Bir diğer sıkıntı da yaklaşık 8 yaşında bir dizelin 100k km altında olmasını bekliyor insanlar saçma ama halkımızın gerçeği bu ulan dizel bu senede en az 25k km yapmazsan avantajı olmaz. 8 senede kafadan 200k km yapar. Rakamları afaki yazıyorum tabiki +,- oynayabilir ama ne yazıkki halkımız bu kadar bile düşünemicek kadar saf mı diyim cahil mi diyim bilemedim.

Birde TÜV saçmalığı var araba muayeneye geliyor kmsi 2 sene önce geldiğinden daha düşük ve o aracı abi bunun kmyi tokatlamışlar diyip o aracı muayeneden geçiriyorlar, değişik.

Kısacası 2. El araç alırken dikkatli olmak lazım kmye fazla takılmamak lazım önemli olan aracın sağlığı, bakımlı olması günümüzde hemen hemen bütün araçlar 1 milyon km yapabilcek kapasitede. Ayrıca orjinal km de araç az olduğu için kmye birde bu yüzden takılmamak lazım yani çoğu düşük km diye satılan araçların kmsi kim bilir nerelerden gelme. İstisnalar olamaz mı tabiki olabilir hatta var yani ama istisnalar kaideyi bozmaz.

Konu sahibi arkadaş km olayı ile ilgili bir garipliği dile getirince ben de gözlemlerimi dile getirdim, bir genelleme yaptım lütfen kişisel ve yanlış anlamazsanız sevinirim..

Eren G.
30-05-2016, 05:23
Bir arabanın yetkili servis bakım kayıtları yoksa ve 100.000 kmyi geçmiş ve 5 yaşından büyükse zaten türkiyede kmsi düşürülmüş muamelesi yapmak lazım ki dil yanmasın. Ki %90'ı düşürülmüş oluyor. Araba bakarken defalarca başıma geldi yaşı biraz büyük araçlarda arabaya 70.000 yazmışlar mesela ilk muaynesinde 50.000de ikincide 60.000 üçüncüde 70.000 de hiç sekmiyor nasıl oluyorsa bu iş, ama arabanın içi dışı yetkili servis bakımlı 150k'daki arabadan beter.

Km'si 5 kere düşürülmüş araba almaya da razı ama bizim millet kimse birbirini kandırmasın, biz her şeyi millete göstermelik yaptığımız için. Komşusu arkadaşları "ooo kmsi yüksekmiş" demesin diye. Sonra da yok işte 150.000de motor bitti bilmem ne. E sen biliyor musun o triger en son ne zaman değişti ? Enjektörlerin bakımı yapıldı mı ? Sen 120.000 de daha çok var trigere derken oysaki o araba 300.000 de vadesini çoktan doldurmuş trigerle yol alıyordu.

Fatih
30-05-2016, 06:01
Yakın zamanda buna benzer konu açtım okumanızı tavsiye ederim. http://www.techturkey.com/forum/sohbet/207814-yuksek-km-tavsiyeler.html
Öncelikle yüksek kmden kasıt nedir 100k üstü mü 200k üstü mü? Bir çok kişi 200k kabul eder.

Bu konu çok kafayı yorduğum bir konudur.
Şimdi öncelikle şunu kabul edelim. Ülkemiz şartlarında milyon kmler falan hayalden ibaret. Benzinli bir otomobil ortalama 300-350k arası yol yapar. 400kları çok nadir görür.

Bunun en büyük sebebi insanımızın arabayı kullanmayı bilmemesi, araç her el değiştirdiğinde bakım kalitesinin düşmesi. Sıfır gibi aldığımız 15 senedir bizde olan sorunsuzluğu ile ünlü olan Civicimiz bile 300kya gelince azda olsa mavi duman atmaya başladı. Üstelik 15 senedir aynı Honda özel servisinde bakımları aksatılmadan yapıldı. Artık gençlerin altında ezilenleri siz düşünün.

Yani japonda km önemsiz lafları bana boş geliyor.
Ha birde derlerki motor yaptır devam et nolacak. Aracın kasası çok diriyse doğru fakat kmyi sadece motor yapmıyor. Aracın her parçası yıpranıyor.
Sonuç olarak km takıntısında haklılık payı var.
Para kolay kazanılmıyor kimse sanayilerde dolaşmak istemez.

EREN34
30-05-2016, 06:10
Kaynaklı parça değişeni olmamalı
Civatalı parçalar değişmiş olabilir (1 kg macunlu olmasından iyidir)
Tramer kaydının olmaması yada rakamların usturuplu olması
Km orj. olması

Benim ana kriterlerim bunlar. Bunlar ok ise motor şanzıman yürüyene bakar alırım.

2013te 200binde dizel araba aldım. Şu an 303binde. Piyasada 180bindeyim diyen arabaların %90ını her yönüyle bozar. Satmaya niyetlendiğimde km duyan "ooo çokmuş" diyip kaçtı. alıcı da insanı 3 kağıda zorluyor. Km yi 140bine düşürsem gerçekten kimse anlamaz. Araba da o denli iyi yani.

gemsazr9
30-05-2016, 06:19
arkadaşlar araba yetkili servis bakımlı olunca bence hiçte araba bakımlı olmuyor . arabam sıfırdan beri yetkili servise giriyor . 6 yaşına geldi . kimsede bu arabanın fren hidroloği ve antifrizi değişmesi lazım demiyor . kitabındada yazıyor . 500 liraya bir yağ değişip sallıyorlar . işçiliği kolay çok para alabilecekleri seyleri hemen yapıyorlar 30000 de buji değişmesi lazımken 10000 de değişmek gibi . kim uğrasacak fren hidroliği ile hava al vs .

denizhandinc
30-05-2016, 06:30
arkadaşlar araba yetkili servis bakımlı olunca bence hiçte araba bakımlı olmuyor . arabam sıfırdan beri yetkili servise giriyor . 6 yaşına geldi . kimsede bu arabanın fren hidroloği ve antifrizi değişmesi lazım demiyor . kitabındada yazıyor . 500 liraya bir yağ değişip sallıyorlar . işçiliği kolay çok para alabilecekleri seyleri hemen yapıyorlar 30000 de buji değişmesi lazımken 10000 de değişmek gibi . kim uğrasacak fren hidroliği ile hava al vs .
%100 katılıyorum

Fatih
30-05-2016, 06:31
arkadaþlar araba yetkili servis bakýmlý olunca bence hiçte araba bakýmlý olmuyor . arabam sýfýrdan beri yetkili servise giriyor . 6 yaþýna geldi . kimsede bu arabanýn fren hidroloði ve antifrizi deðiþmesi lazým demiyor . kitabýndada yazýyor . 500 liraya bir yað deðiþip sallýyorlar . iþçiliði kolay çok para alabilecekleri seyleri hemen yapýyorlar 30000 de buji deðiþmesi lazýmken 10000 de deðiþmek gibi . kim uðrasacak fren hidroliði ile hava al vs .

Çünkü memlekett usta yok. Hadi motor ustası gene bulunuyor da kaporta ustası kalmadı gibi birşey artık.
Fiat yetkili servisinde arkadaşım uyarmasına rağmen 4 litreni yağ alan araca 5 litre koydular üstelik yağ viskoziteside yanlıştı. Doğrusunu alıp eline veriyorsun gene yanlış koyuyor. Gelde güven şimdi.

Eren G.
30-05-2016, 07:41
Yetkili servis bakimli olmasi iyi bakilmasi anlaminda yazmadim yalniz onu ben. Yetkili servis bakimli aracin bakimi zamaninda mi yapilmis yapilmamis mi ve en onemlisi aracin orjinal kmsinde oldugunun buyuk kanitidir diye yazdim. Yetkili servisin yuzunden 5600tl cope para atmis biri olarak diyorum bunu.


Ayrica burasi turkiye herkes isini saglama almali. Yapilan isi kontrol etmeli. Eger isinin ehli drgilde o servis zaten bir zahmet degistirin, gitmeyin.

prodorian
30-05-2016, 08:45
Vallaha arkadaşlar uzun süre satış yöneticiliği yaptım otomobil firmalarında şimdi genel müdürlük yolunu açabilmek için opel de servis müdürlüğü yapıyorum.
aslında sorun ustalarda diye düşünürken benim düşüncem tamamı ile değişti. Biz araçlar üzerinde check up yapmak zorundayız ve müşterilerimize her sıkıntıyı belirtmek zorundayız. ama genellikle aldığımız cevap zaten satacağım. çok pahalı alan yaptırsın gibi. balataların bitmiş diyoruz idare eder o cevabını alıyoruz şanzımanına fiyat veriyoruz arabanın gidip sanayide yarı fiyatına yaptırmaya çalışıyor sonra 2 hafta sonra 2 ye katlanmış bir sorun olarak karşımıza geliyor. yani anlayacağınız durum çok sıkıntılı benim kriterime gelince ben inanılmaz titizim o nedenle araba da bulamıyorum zaten :)

Octane
30-05-2016, 09:14
Yetkili servislerin ic yuzunu cok iyi biliyorum. Rezaletten baska sey degil. Tanidiginizin tanidigi, iyi bir ustaya gidin cok cok daha iyi.

Insanlara bu sifir km bmwler mercedesler ucak gibi geliyor, ama sökunce anlasiliyor, aslinda her sey ayni ustu makyaj sadece :)

Evo34
30-05-2016, 09:34
Bir keresinde almak istediğim aracın sahibinin kilosunu sorunca adam sinirlenmiş telefonu suratıma kapatmıştı :)
Bunu sürücü koltuğundaki aşınmayı tahmin etmek için sormuştum...

Evet, bu dahi bir etkendir bana göre.
Genel anlamda araçlar yüksek kilometrelere dayanıklı şekilde üretiliyorlar.
Periyodik bakımlar aksatılmadığı ve sarf malzemeler zamanında değiştirildiği sürece yüksek km'ler sorun değildir kanımca.

Fakat elimizin altında bunca seçenek, model varken neden yüksek km ile risk alalım ki.
Benim baktığım ilk kriter km sonraki tramerdir...

semavi
30-05-2016, 09:44
Türkiye'de 200bin üstü temiz araç sayısı az... bahşiş usulü tamir ettirmeye çalışıyoruz. Ucuz olsun, ehli olmasa da olur olmadı satarım diye tamirhanelere sokuluyor arabalar...

Benim KM anlamında bir kriterimde şu... Yeni bir arabanın 200bin kmsi çok korkutmaz beni. yani 200bin yapmış 2012 arabadan çok korkmam. Ama 200bindeki 95 model araba daha korkuludur, özellikle donanımı fazla ise... Metal yorgunluğu, patates olmuş plastik aksam vs vs...

O yüzden taksiciler 3 yılda 500 bin görür multijetle ama eski model 200bindekiler üstüne 300bin daha yapamaz...

Diyadin
30-05-2016, 12:28
Motor komp değerleri yerinde şase kule panel direk işlemsiz kapı içleri motor içi bagaj içi boyasız döşemeleri yıpranmamış olan rotbalansta bütün değerleri yerinde olan arabaları alıyorum :D

Tramer sorgulayan km kontrol eden boya makinası ile dolaşan çoğu zaman yanılır :)

darkmoon
30-05-2016, 12:37
işin özü bunu daha öncede yazdım araçların parça yada zaman ömründen dolayı değişim süreçleri vardır.. bu sadece parça değildir aracın içindeki sıvılarda buna dahildir..

kaç kişi bunları yapıyor??? yani kaç kişi servise gidipde bizim şu enjektörlere bir bakıma soksaka km geldi klima gazına baksana hidrolik yağını değişelim km si geldi direksiyon yağını bir tazeliyelim yada şanzıman yağı değişim vakti geldi diyor kim bunları yaptırıyor.. millet sanıyorki bu parçalar sonsuza kadar dayanır.. yok öyle bir dünya..

Araçdaki her parçanın bir kullanım ömrü var işi bittimi zamandan yada km den ötürü görürsünüzki tırnak kırılır kopar atar orasından burasından ses gelmeye başlar.. ne yazık ki pazar böyle.. işi bilen iyi sürücü eli arabanın içindedir zaten.. sık sık her tür bakımını yaptırır ..

darkmoon
30-05-2016, 12:43
eklemede yapıyım benim canımı en çok ne motoru yaptırmak sıkar ne kaporta sıkar ne başka bir şey bunları zaten ustaya veriyorsun giriyor çıkıyor ..

benim en çok canımı trim malzemeler ara plastik kaplamalar bakalitler tırnaklar sıkıyor çünkü bulunmuyor kovalamak gerekiyor peşine düşmek gerekiyor bir sürü telefon görüşmeleri usta gezmeleri olmadı ebay ı yabancılarla diyalog part numaraları vın numaraları registiration numaraları..

benim en çok canımı sıkan ve paramı tüketen bunlar oluyor motor yaptırmak kaporta bunlar gözümü korkutmaz çok basit gelir..

2 ay sileceğin altındaki yuvarlak minnacık 6 tane plastik kaplamanın peşine düşdüm.. baksan dandik incecik plastik kaplama ama yok ebayda bile 2 ay aradım taradım bulamadım en son bir aracı crack ediyorlarmış onlardan rica ettim yolladılar..

cagalazade
30-05-2016, 14:09
marka ve modele göre esneklik gösteriyor aslında bu durum ama genel kanı için konuşursak, çok el değiştirmemiş ve evveliyatı servisten - sahibinden dökümanlarla kontrol edilebilecek araçlar daha mantıklı geliyor bana...

araç kadar sahibinin de faktörü var yani bu işlerde bence

Kadyr
30-05-2016, 14:18
Adamin aracinin bakimlarindan bi haber olmamali yaptirdigi bakimlarin kaydi olmali ilk baktgim kriter budur benim icin agir hasardan sonra tabi

darkmoon
30-05-2016, 15:21
bakım listeleri geçmişe dönük sahtede hazırlanabiliyor ne yazık ki .. bugün aranın çok iyi olduğu bir servisden boş servis rapor kağıdı alıp tarihi km yi ve parçaları kendin yazıp doldurabile bilirsin..

darkmoon
30-05-2016, 15:22
edit yok düzeltme yapıyım resmi servis değil tabiki dediğim özel şahıs servisleri.. insanların çoğuda zaten aracını garanti bittikden sonra resmi servise sokmaz.

AliGizda
30-05-2016, 15:27
Ben araca bakıyorum eğer hoşuma giderse, kaportası ve motoru düzgünse alıyorum. Al-satçıdan araba almam kesinlikle. Genç kesimden araba almaya da kesinlikle karşıyım mesela. Şu ana kadar kendim 7 araç alıp sattım 3 tanesi ilk sahibinden aldım ve gerçekten modellerine göre çok dirilerdi. Elden ele gezen araçlar çok daha sorunlu oluyor. Bundan sonra araba alıcak olsam ilk sahibinden araç arar, kovalar bulurum.

GC8 GT
30-05-2016, 16:07
gerçek 90k arabalar gördüm içi, dışı harabe.
aynı modelde 200k arabalar gördüm öyle bakılmış ki 50 binde demezsin

tamamen kişilerin titiz kullanımı ile alakalı

km nin eskitemeyecegi arabalar vardır, alman arabaları gibi gibi

GC8 GT
30-05-2016, 16:09
spor araç ta yaşına göre yıllık 10 bin km
dizel araçta ise yaşına oranlar yıllık 20 bin km yi geçmiş olan araba haddinden fazla yol yapmıştır, değerini etkileyebilir.

atıyorum 2008 alfa 159
160 bin deydi ben satarken

8 yılda yıllık ortalaması 20k.
dizel araba için normal. fazlası değeri etkiler bence

osmanaydo
30-05-2016, 16:14
Bazen, ne kadar çabalasınız da aldıktan sonra yaşayacaklarınız "kısmet"ten öteye geçemiyor. :)

Akizilkaya
30-05-2016, 19:30
40 bin verip E 46 kasa bmw alacağıma. 40-45 bin liraya 2013 üstü Peugeot yada seat tarzı araç almayı tercih ederim. Hanım bmw 1.20almak istiyordu 2008 model civarı 50 bin civarında hepsi vazgeçirdim. İlk sahibinden 2015 model 20 binde ilk sahibinden tam donanımlı 208 HDİ aldırdım. Araç Çiçek gibi Gösteriş vs bilmem ne gerek yok model her zaman iyidir başınızı ağrıtmaz :)

220T
30-05-2016, 19:43
Muğlak ifade kullanandan araba almam:"birkaç parça boya,üç beş parça boya" vb. gibi.

Octane
30-05-2016, 20:29
Bugun arkadasima arac aldik, 2006 model mazda 3. 5664e attim, 13bin tl hasar kaydi cikti, ki satici soyluyordu zaten. Sanayiye goturdum, sanayideki abilerimin 'expertizi' sonucu aracin kaput tavan bagaji arka kapilari haric her yerinde boya cikti, ki satici soyluyordu zaten. Satici bana kaput tavan bagaj dedi hatta boyasiz diye, arka kapilar da boyasiz cikti, satici dedi ki esimin arabasi surttukce boyattik, demek ki oralari surtmemis. Motoruna baktik yuruyen aksamina baktik, anahtar degmemis araca. Orjinal 88binde. Arkadasim alip satmiyor, ben 4 5 sene binerim dedi, herkes almasini soyledi ben dahil. Yarin islemler var.

Ikinci el aracta boya da olur degisende. Onemli olan iyi bakilip kafadan biyere 60+ile girmemesi, takla atmamasi. Keza bu aracta boyleydi ve aldik.

Herkes araca al sat gozuyle bakiyor, satamam diyor. Aracini alirkenki fiyatindan dusuk paraya satarsa karalar bagliyor. Arkadaslar abiler otomobil bu, tekeri dondukce degeri dusecek yani. Bundan daha dogal ne olabilir?

Satarken para kaybederim diyen herkes tekeri donen bir araca para baglamayip arsa alsin. Onu hep satarken kar ediliyor. Piyasa da bu milletin koylu kurnazligi yuzunden.

semavi
30-05-2016, 20:57
Mazda ve volvo gibi bazı araçlar vardır. Sahipleri kıldır!

Heleki mazda... B.k atma zevkine varamadıkları için "yeni alınan araçta silecek lastiği iz yapıyor" diye satış müdürlerine şikayet edenler var... Çizildikçe boyatırlar... Hatta el kadar göçük için kapı değiştirirler... özellikle mazda servisleri parça değiştirmeye maalesef meraklı çünkü bakım masrafları düşük, arıza riski az... Mazda genellikle kanıtlanmış tenknolojilerden devam ediyor TR'de. standart 1.6 motor, klasik 4 ileri şanzıman...

Arkadaşının aldığı araba bakım atlamamış ve oırjinal 88binse, motor ve şanzımanını öldüremez...

Hayırlı olsun...

ben 2009da 115binde 2005 modelini 19.5a satmıştım... Şimdi siz kaça aldıysanız düşünün ikinci elin durumunu, konuya bağlamış olalım :D

msk_bmw
30-05-2016, 21:05
Kendime araba alırken en önemli kriterim beni heyecanlandırabilecek , kendini sevdirebilecek bir araba olması. Otomobili ulaşım aracı olarak gören insanlar olsak hiçbirimiz bu forumlarda mesai harcamayız. Boyasız bir fiesta boyalı bir focustan daha zevkli bir direksiyona sahip değil mesela. Benim için ilk kriter sürüş keyfidir. Bindiğim araca bakarken istemsiz tebessüm etmem lazım, dönüp bir daha bakmam lazım.
İç temizlikte özel takıntım, aracın içinin yıpranmışlığı daha önceki sahibinin ya da sahiplerinin arabaya nasıl davrandığı hakkında en önemli ip ucudur. KAza zaten adı üstünde kaza elde olmayan sebepten olur ama bir arabanın içi kazayla ahıra dönmez.
Değişen vs. olaylarına gelince pertten dönüpte düzgün toplanamamış arabayı kimse almak istemez, ama cıvatası olan bir parça değişmiş diyede beğendiğim arabadan kolay kolay vazgeçmem. Ağır kazaları özellikle ayrı tutuyorum. Gözünüz biraz hassas ise kaporta parçalarının aralıklarından bile anlıyorsunuz zaten kaza geçmişinin derecesini az çok.
Boyayı tavan dışında artık kriter olarak bile görmüyorum şahsen, yeterki boyasız olduğu için benim arabamdan daha pahalıya satılacak olan araçlardan makul miktarda daha uygun fiyata almış olayım aracımı. Tavan konusu ise güneş yanığından ise ıspatlanması şartı ile yine kabülümdür.
Km olayına gelince km düşürülmüş olduğu için fiyatı uygun olan temiz bir Getz vgt aldık eve 3 yıl önce (aracı aldığımız arkadaşı dolandırmışlar km yi düşürüp satmışlar, muayeneye girince anlamış gerçeği) , bakımını yapıp bakkala işe bağa tarlaya gitmelik kullanıyoruz gık demiyor. Km saatine bakarak araba almam şahsen, aracın o anki durumu önemlidir benim için.
Kısaca boyandı diye piyasasından %10 değer kaybeden, boyasızlardan daha düzgün aracı almakta, km yüksek ya da oynanmış diye, daha düşük km'deki araçlardan daha zinde tutulmuş arabayı almak kullanıcı olarak benim işime geliyor. 3 eksiğine alırım, satacağım zamanda 3 eksiğine satarım.

Fatih
31-05-2016, 08:00
Bugun arkadasima arac aldik, 2006 model mazda 3. 5664e attim, 13bin tl hasar kaydi cikti, ki satici soyluyordu zaten. Sanayiye goturdum, sanayideki abilerimin 'expertizi' sonucu aracin kaput tavan bagaji arka kapilari haric her yerinde boya cikti, ki satici soyluyordu zaten. Satici bana kaput tavan bagaj dedi hatta boyasiz diye, arka kapilar da boyasiz cikti, satici dedi ki esimin arabasi surttukce boyattik, demek ki oralari surtmemis. Motoruna baktik yuruyen aksamina baktik, anahtar degmemis araca. Orjinal 88binde. Arkadasim alip satmiyor, ben 4 5 sene binerim dedi, herkes almasini soyledi ben dahil. Yarin islemler var.

Ikinci el aracta boya da olur degisende. Onemli olan iyi bakilip kafadan biyere 60+ile girmemesi, takla atmamasi. Keza bu aracta boyleydi ve aldik.

Herkes araca al sat gozuyle bakiyor, satamam diyor. Aracini alirkenki fiyatindan dusuk paraya satarsa karalar bagliyor. Arkadaslar abiler otomobil bu, tekeri dondukce degeri dusecek yani. Bundan daha dogal ne olabilir?

Satarken para kaybederim diyen herkes tekeri donen bir araca para baglamayip arsa alsin. Onu hep satarken kar ediliyor. Piyasa da bu milletin koylu kurnazligi yuzunden.
Hocam Mazdayı ne kadara aldınız?
Piyasa fiyatında mı altında mı?


Mazda ve volvo gibi bazý araçlar vardýr. Sahipleri kýldýr!

Heleki mazda... B.k atma zevkine varamadýklarý için "yeni alýnan araçta silecek lastiði iz yapýyor" diye satýþ müdürlerine þikayet edenler var... Çizildikçe boyatýrlar... Hatta el kadar göçük için kapý deðiþtirirler... özellikle mazda servisleri parça deðiþtirmeye maalesef meraklý çünkü bakým masraflarý düþük, arýza riski az... Mazda genellikle kanýtlanmýþ tenknolojilerden devam ediyor TR'de. standart 1.6 motor, klasik 4 ileri þanzýman...

Arkadaþýnýn aldýðý araba bakým atlamamýþ ve oýrjinal 88binse, motor ve þanzýmanýný öldüremez...

Hayýrlý olsun...

ben 2009da 115binde 2005 modelini 19.5a satmýþtým... Þimdi siz kaça aldýysanýz düþünün ikinci elin durumunu, konuya baðlamýþ olalým :D
Hocam civic ve corollaya alternatif olarak gördüğüm mazda 3 ve lancer piyasasıda yükseldi. Vtec2 ile yarışıyor.
O zaman da çok mantıklı olmuyor.

Kendime araba alýrken en önemli kriterim beni heyecanlandýrabilecek , kendini sevdirebilecek bir araba olmasý. Otomobili ulaþým aracý olarak gören insanlar olsak hiçbirimiz bu forumlarda mesai harcamayýz. Boyasýz bir fiesta boyalý bir focustan daha zevkli bir direksiyona sahip deðil mesela. Benim için ilk kriter sürüþ keyfidir. Bindiðim araca bakarken istemsiz tebessüm etmem lazým, dönüp bir daha bakmam lazým.
Ýç temizlikte özel takýntým, aracýn içinin yýpranmýþlýðý daha önceki sahibinin ya da sahiplerinin arabaya nasýl davrandýðý hakkýnda en önemli ip ucudur. KAza zaten adý üstünde kaza elde olmayan sebepten olur ama bir arabanýn içi kazayla ahýra dönmez.
Deðiþen vs. olaylarýna gelince pertten dönüpte düzgün toplanamamýþ arabayý kimse almak istemez, ama cývatasý olan bir parça deðiþmiþ diyede beðendiðim arabadan kolay kolay vazgeçmem. Aðýr kazalarý özellikle ayrý tutuyorum. Gözünüz biraz hassas ise kaporta parçalarýnýn aralýklarýndan bile anlýyorsunuz zaten kaza geçmiþinin derecesini az çok.
Boyayý tavan dýþýnda artýk kriter olarak bile görmüyorum þahsen, yeterki boyasýz olduðu için benim arabamdan daha pahalýya satýlacak olan araçlardan makul miktarda daha uygun fiyata almýþ olayým aracýmý. Tavan konusu ise güneþ yanýðýndan ise ýspatlanmasý þartý ile yine kabülümdür.
Km olayýna gelince km düþürülmüþ olduðu için fiyatý uygun olan temiz bir Getz vgt aldýk eve 3 yýl önce (aracý aldýðýmýz arkadaþý dolandýrmýþlar km yi düþürüp satmýþlar, muayeneye girince anlamýþ gerçeði) , bakýmýný yapýp bakkala iþe baða tarlaya gitmelik kullanýyoruz gýk demiyor. Km saatine bakarak araba almam þahsen, aracýn o anki durumu önemlidir benim için.
Kýsaca boyandý diye piyasasýndan %10 deðer kaybeden, boyasýzlardan daha düzgün aracý almakta, km yüksek ya da oynanmýþ diye, daha düþük km'deki araçlardan daha zinde tutulmuþ arabayý almak kullanýcý olarak benim iþime geliyor. 3 eksiðine alýrým, satacaðým zamanda 3 eksiðine satarým.
Yazdıklarınız doğru fakat yüksek km temiz araç bulmak çok zor. Bu yüzden bu kadar temkinliyiz.

Octane
31-05-2016, 18:13
Mazdayi 28500e aldik. Piyasa fiyatinin altinda, daha ucuzlari hep 300bin kmde pert ya da agir hasar kayitli degisenli falan.

taytay
31-05-2016, 19:04
Bizim milletimiz de bu kadar km takıntısı olduğu sürece bu km düşürme dolandırıcılık işleri bitmez yeter ki 5664 sorgulamasında çıkmasın yoksa önemli değil mantığında millet.