Orijinalini görmek için tıklayınız : FD6 Civic ile Time Trial @ İzmir Ülkü
rahmitanir
30-05-2016, 16:44
Selamlar arkadaşlar,
Yine İzmir'den bir başka etkinlik ile karşınızdayım.
29.05.2016 tarihinde İzmir Ülkü Yarış Pisti'nde gerçekleştirilen time trial'a kendi aracımla katıldım. Yaptığım en iyi zaman 1:17:360 oldu. Hem sıcaktan hem de lastiklerin kötü olmasından dolayı zamanı daha aşağıya çekmek mümkün olmadı. Lastikler 40.000'i devirdi ve bu 5. pisti oldu (Falken ziex 914). Yani yeni lastikler için de önerilerinizi beklerim..
Araç 2008 model FD6 Kasa Honda Civic Manuel Vites 1.6 stok motor (125 hp)
https://www.youtube.com/watch?v=zPF4L0lLcoU
Her türlü yorumlarınızı bekliyorum.
NOT 1: Bir duyuma göre, izmir park yazın kapsamlı bi bakıma girecekmiş ve asfalt yenilenip piste bir kaç viraj eklenecekmiş.
NOT 2: Etkinlik yaklaşık 2 saat geç başladı ve bu sürede güneş altında beklemekten (ve beyaz tenli olduğumdan) ağır amele yanığı oldum. Bugün ilk iş olarak güneşten korunmak adına bisikletçilerin rüzgar geçirmesin diye kullandığı kumaş boyunluklardan aldım.
Öncelikle pisteki tüm time attack organizasyonlarınızı kaçırmayıp katılıdıgınız için kendi adıma teşekkür etmek istiyorum :)
* Yaklaşık 5 sene önce yarış pistindeki organizasyonları iple çekiyoruz burnumuzta tutuyor
* Yarış ücretleri istanbula özeniliyor ve pist hep boş
NOT 2: Etkinlik yaklaşık 2 saat geç başladı ve bu sürede güneş altında beklemekten (ve beyaz tenli olduğumdan) ağır amele yanığı oldum. Bugün ilk iş olarak güneşten korunmak adına bisikletçilerin rüzgar geçirmesin diye kullandığı kumaş boyunluklardan aldım.
* Tüm organizasyonlar istisnasız 1-2-3 saat geç başlıyor hala anlamış değiliz
* İzmir li ler olarak kendimizi sanslı hıssedıyorduk pıst konusuna maalesef onune geçiliyor bir sebeple :)
* Bu spora gönül verdiğinizi düşünerek bunları yazıyorum izmir gelişmesi için lütfen yardımcı olun :)
tuning festler vesaıre falan cok guzel seyler pıst ıcın ama yarış pistinde yarıs yok :)
Slipshod
30-05-2016, 18:20
Elinize sağlık. Bu arada fiyat denmişken ne kadar time trial etkinliği giriş ücreti. Fırsat bulduğumda Nazilli'den gelip katılmak istiyorum ama time trial tarihleri ücreti konusunda pek bilgim yok.
lowfamilia
30-05-2016, 19:23
aynen berkaya katılıyorum ücretler çok yüksek. sonra caddeye değil piste diyorlar ama sonuç ortada.
rahmitanir
31-05-2016, 07:55
Öncelikle pisteki tüm time attack organizasyonlarınızı kaçırmayıp katılıdıgınız için kendi adıma teşekkür etmek istiyorum :)
* Yaklaşık 5 sene önce yarış pistindeki organizasyonları iple çekiyoruz burnumuzta tutuyor
* Yarış ücretleri istanbula özeniliyor ve pist hep boş
* Tüm organizasyonlar istisnasız 1-2-3 saat geç başlıyor hala anlamış değiliz
* İzmir li ler olarak kendimizi sanslı hıssedıyorduk pıst konusuna maalesef onune geçiliyor bir sebeple :)
* Bu spora gönül verdiğinizi düşünerek bunları yazıyorum izmir gelişmesi için lütfen yardımcı olun :)
tuning festler vesaıre falan cok guzel seyler pıst ıcın ama yarış pistinde yarıs yok :)
Ben doğrusu İzmir pistinin genel tutumundan, işletmecilerin (Başta Muhammed hocam) genel hoşgörülü tavrından memnunum. Ama dediğiniz gibi her etkinliği minimum 2 saat geç başlıyor olması baya can sıkıcı. Yani başka pist alternatifi olsa, bu gecikmeler çekilir dert değil aslında.
Elinize sağlık. Bu arada fiyat denmişken ne kadar time trial etkinliği giriş ücreti. Fırsat bulduğumda Nazilli'den gelip katılmak istiyorum ama time trial tarihleri ücreti konusunda pek bilgim yok.
Fiyat daha önce seans başına 75 TL idi, şimdi 100TL olmuş. Seansların kısa (5 tur) olduğunu düşününce bu fiyata kelepir diyemeyiz. Ama stok araçlar için daha uzun seanslar aslında zararlı oluyor ve kısa seans bir nevi gizli avantaja dönüyor. En azından İstanbul'daki gibi aracın beygirine göre anormal bi fiyat artışı yok. Bence pistin genel yapısı ve fiyatı falan düşününce, İzmir pisti 200-250hp araçlar için çok ideal.
Tebrik ederim, birkaç kere pistte denk gelmiştik, süreleriniz hep istikrarlı. Araca göre gayet iyi bence.
Bu arada,
4 kızla piste gelip bana bakın şimdi nasıl da hızlıyım diyecek arkadaşlar için 100 TL fiyat/performans açısından çok uygun, ama sadece 5 dk pisti kullanıcam süreme bakıcam diyen adam için 100 TL iyi para. Saygılar.
immortalboss
31-05-2016, 08:32
Sizi tebrik etmek isterim.Keyif aldığınız da görülüyor organizasyondan.Benim de araçla ilgili sormak istediğim şeyler var.Böyle bir stock araçla gazlama sonrası herhangi bir sorun oluyor mu.Çünkü ciddi zorlanıyor araç.6-7000 devirlerde,bazen kesicide bazen frenlerde limitler aşılıyor.Ne gibi sorunlarla karşılaşıyorsunuz?
rahmitanir
31-05-2016, 09:42
Tebrik ederim, birkaç kere pistte denk gelmiştik, süreleriniz hep istikrarlı. Araca göre gayet iyi bence.
Bu arada,
4 kızla piste gelip bana bakın şimdi nasıl da hızlıyım diyecek arkadaşlar için 100 TL fiyat/performans açısından çok uygun, ama sadece 5 dk pisti kullanıcam süreme bakıcam diyen adam için 100 TL iyi para. Saygılar.
Bir daha denk gelirsek ayak üstü iki sohbet çeviririz hocam, sağolasın.
Sizi tebrik etmek isterim.Keyif aldığınız da görülüyor organizasyondan.Benim de araçla ilgili sormak istediğim şeyler var.Böyle bir stock araçla gazlama sonrası herhangi bir sorun oluyor mu.Çünkü ciddi zorlanıyor araç.6-7000 devirlerde,bazen kesicide bazen frenlerde limitler aşılıyor.Ne gibi sorunlarla karşılaşıyorsunuz?
Seans kısa olduğundan aracı ne kadar zorlarsan zorla, bir sıkıntı olmuyor. Örneğin, toplam 5 hızlı turda hiç yavaşlamadım, frenlere falan acımadan kastığımdan videonun en sonunda fren balatalarından çıkan dumanlar gözüküyor. O dumanları görünce, özellikle fren hidroliğinin kaynayıp pedal hissiyatının tuhaflaşacağından korkmuştum. Ama 1 saat sonra arabaya binip evin yolunu tutunca arabada ne frende ne de başka bir yerinde sıkıntı yoktu.
Yüksek devir çevirme konusunda ise, japon olmasının, atmosferik olmasının avantajını yaşıyorum diye düşünüyorum. Narin araçların bu kadar zorlamada sıkıntı çıkarabileceğini tahmin ediyorum ama benim araçta hiç bu tür sıkıntı yaşamadım.
Yalnız lastikler illa ki pist asfaltından dolayı olumsuz etkileniyor. Ama tek seansta bi set lastiği bitirmek neredeyse imkansızdır.
kelalper
31-05-2016, 10:07
Lastikleriniz bitik olabilir ancak limitlerine ulaşamamışsınız. Biraz daha zorlayabilirsiniz limitlerini görmek açısından. Frene normal trafikte bastığınız gibi basıyorsunuz. Pistte frenaj anam kaza yapıyorum şeklinde yapılır. O nedenle dediğim gibi limitlere ulaşabildikten sonra lastikleri değiştirin. Bir de bitik lastik her zaman için pilotajın geliştirilmesinde etkilidir o nedenle devam edin.
Pist fiyatına gelince seansına 100 lira para alıyorlar ve 5 dakika sürüyor ve İstanbul parka fiyatlardan dolayı laf ediliyorsa ne diim. 4 seans alsan istanbul park kadar süre alıyorsun verdiğin ücret 400 lira pist yamalarla dolu tutunma her virajda homojen değil ve pist uzunluğu 125 hp arabayla 1 dakika 15 saniye civarlarında. 280 hp ve üzeri arabaya istanbul park 600 lira alıyor diye kızıyorlar sonra. İstanbul park ı öpün de başınıza koyun bence.
rahmitanir
31-05-2016, 12:16
Doğrusu limit konusunda haklısın hocam. Ne kadar da gözümü kararttım desem de, sonuçta yoldan çıkıp, mıcırlara girsem alt takımdan bişeyleri dağıtırım korkusu her zaman var. Fren konusunda da ABS'yi devreye sokmayacak kadar sert basmaya çalıştım, dediğiniz gibi "kaza geliyor, kökle" mantığında davranmadım. O şekilde bile seans sonunda balatalardan duman çıkıyordu. Ama bir dahaki sefere fren konusunu aklımda tutacağım.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.