Orijinalini görmek için tıklayınız : Kaç cm spacer almalıyım? (e60)
ALPER-VNS
02-06-2016, 20:36
Beyler arabayı ilk alığım günden beri x5 jantı istiyodum sonunda alabildim.. Alttaki şu anki hali üstteki takacağım janla olan hali.. Ama kaç cm spacer kullanmam lazım bilemedim
http://i.hizliresim.com/nr2NQV.jpg (http://hizliresim.com/nr2NQV)
orjinal e60 jantı ölçüleri bu şekilde..
http://i.hizliresim.com/L3ERzb.jpg (http://hizliresim.com/L3ERzb)
bu da takmak istediğim jantın ölçüleri..
http://i.hizliresim.com/VY6zWR.jpg (http://hizliresim.com/VY6zWR)
önler orjinal e60 jantında 8,5 ofset ET20, 9 ofset olan E60 jantının ET18.. Benim takmak istediğim jant önler 9,5 ofset.. ET16 olarak mı düşünmeliyim yani? Her 0,5 ofsette 2 et düşüyo sanki..
Öyle olursa benim takmak istediğim jant 9 ofset 48 et.. Yani 32mm fark mı var aralarında?
Arkalarda da E60 orjinal jantları 9,5ofset ET32.. X5 jantları 10 ofset ET45.. Bunada da 15mm fark kalıyor..
Sonuç olarak önlere 3,2cm arkalarada 1,5cm spacer mı yaptırmam lazım? Jantçılarla konuşuyorum öne de arkaya da 2cm spacer alıcaktım 2 cm çok olur diyolar.. Ya ben yanlış hesap yapıyorum ya jantçılar..
Sözün özü kaç cm spacer almam lazım.. önlere de arkalara da 2cm alıp geçiyim mi?
Gokhan43
02-06-2016, 20:52
Her 0.5j ofsette 6et değişikliğe denk düşünebilirsin.
Mesela aynı ET değerine sahip iki jant olsun, 9 ofsetten 9.5 ofsete geçerken, jant her iki yanından da 0.25e ofset artıyor bu da 0.25x2.54 = 0.635 cm yapar yani 6.35 mm daha dışarı çıkar. Yani 6 ET düşüyor diyebiliriz kısaca.
Sizin olayınızda, Ofsetten dolayı arkalar 6 et düşüyor, jant özelliğinden dolayı da ET değeri 13 artıyor, yani 7 et değerine yani 7 mm bir içeriye giriş yaşanacaktır, 1 cm spacer matematiksel hesaba göre arkalara yetecektir.
Önlerin tam speclerini yazmadığınız için sadece ofset değeri 1" artacağından bu da 13 mm dışarıya çıkacak anlamına gelir yani ET değeri 13 değer düşecektir sadece ofset artacağından.
ALPER-VNS
02-06-2016, 21:12
Her 0.5j ofsette 6et değişikliğe denk düşünebilirsin.
Mesela aynı ET değerine sahip iki jant olsun, 9 ofsetten 9.5 ofsete geçerken, jant her iki yanından da 0.25e ofset artıyor bu da 0.25x2.54 = 0.635 cm yapar yani 6.35 mm daha dışarı çıkar. Yani 6 ET düşüyor diyebiliriz kısaca.
Sizin olayınızda, Ofsetten dolayı arkalar 6 et düşüyor, jant özelliğinden dolayı da ET değeri 13 artıyor, yani 7 et değerine yani 7 mm bir içeriye giriş yaşanacaktır, 1 cm spacer matematiksel hesaba göre arkalara yetecektir.
Önlerin tam speclerini yazmadığınız için sadece ofset değeri 1" artacağından bu da 13 mm dışarıya çıkacak anlamına gelir yani ET değeri 13 değer düşecektir sadece ofset artacağından.
Teşekkürler yorum için ama orjinal e60 jantlarına bakarsak 8ofset olanla 8,5 ofset olan arasında 2et fark var?
http://i.hizliresim.com/B24WlG.jpg (http://hizliresim.com/B24WlG)
Bu arkadaş da önlerde de arkalarda da 3cm spacer kullanmış.. Ama 3 korkutucu geliyor bana..
ALPER-VNS
02-06-2016, 21:26
http://i.hizliresim.com/81Q58W.jpg (http://hizliresim.com/81Q58W)
The front wheels are 9j and I'm running a 225/35/19 the rears are 10j and I'm running a 245/35/19. If you run X5 wheels you need 35mm spacers on the front and at least a 25mm spacer on the rear.
Önlere 35mm arkalara en az 25mm demiş bu da.. Hangisine güvenicez ki
_driver_
02-06-2016, 21:45
Ankara'da Şemsi spacer (sm spacers) yapıyor onunla iletişime geçseniz yardımı olur foruma da üye kendisi
paylaştığınız tabloya göre e60 da ön 8,5 inç genişlik, arka 9,5 inç genişlik jant oluyor.
X5 jant 9 inç ve 10 inç genişlikte.
0.5 inç genişlik, ne çamurlukta, nede iç tarafta temas etme gibi bir sıkıntı yaşatmayacağını düşünüyorum.
Bu durumda tek odaklanmak gereken ET değeri.
ET leri denkleştirmek içinde, önde 25 mm, arkada 15 mm uygun olacak gibi görünmekte.
Böylece sadece yarımşar inç büyük jantları, hemen hemen eskileri ile aynı merkez konumda monte etmiş olursunuz.
Benim anladığım;
Eski Jantlar:
Ön 8.5J ET18
Arka 9.5J ET32
Yeni Jantlar:
Ön 9J ET48
Arka 10J ET45
Olarak kabul edersek
Önlere 23.65 mm Spacer
Arkalara 6.65 mm Spacer yapılması gerekli.
ALPER-VNS
03-06-2016, 01:53
Sağolun beyler denemeden çözemiycez sanırım :)
cabriolet
03-06-2016, 02:12
Öne 25-30mm
Arkaya 12-15mm civarı olsa yeticektir :) lastik ebatlarıda orjinal ebatlar olmalı tabi :)
En güzeli araç üzerinde deneyerek bulmak;böyle uğraşmaktan kolay olur.Jantları takınca araç üzerinde flanşı yapacak ustanın göz kararı alacağı ölçünün biraz daha genişini yaparsanız eğer sürtme vs. gibi bi sorun yaşanırsa spaceri inceltip doğru ölçüyü bulursunuz.
ALPER-VNS
06-06-2016, 01:38
Spacerlar takıldı.. Hepsine 2cm taktık ama önlerde jant amortisöre oturdu.. 0,5cm birspacer daha ekledik 2cmlik spacerın altına.. Sanırım balans bozulma sorunu yaşıyorum ama.. İki spacerı kaynaklasak birbirine nasıl olur acaba?
Arkalarda 2cm yeterli oldu ama arabayı bastıktan sonra belki yarım cm daha ekleyebiliriz..
http://i.hizliresim.com/y4LRj0.jpg (http://hizliresim.com/y4LRj0)
http://i.hizliresim.com/aE20NR.jpg (http://hizliresim.com/aE20NR)
http://i.hizliresim.com/9L2EAQ.jpg (http://hizliresim.com/9L2EAQ)
Maşallah Allah kaza bela vermesin bence çok şık olmuş çok yakışmış jantlar. Spacer konusunda da kaynak ile olacağını hiç sanmıyorum çünkü mantıken balans yapmaması için eşit şekilde kaynak yapılması gerekiyor iki parça arasına, bu da imkansız. Bence tekrardan yeniden iki spacerın toplam genişliğinde yeni bir takım yaptırmanız gerekiyor.
Dinamik balans yapilincada sorun var mı?
Yani jant araca takılıp yapılan balans işlemini kastediyorum
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.