Orijinalini görmek için tıklayınız : :soru: EGR Hatası veTemizlik
Arkadaşlar 206 1.4 hdi 70hp 94000km aracimda obd II elm 327 var sürekli "Exhaust gas recirculation system fault" olarak EGR hatası veriyor. Arac %25 fazla yakiyor. Ancak göstergede ariza vermiyor.Egzos da siyah duman vs de yok. Egr yi temizletmeyi düşünüyorum bununla birlikte bogaz kelebegi emme manifoldu vs gibi parçaları temizletmem mantikli olur mu? Bir oneriniz var mı ne yapmam doğru olur
Mantıklı olur. Debimetreyi temizletirsen dikkat edin yeterli. Tinerle vs. İle temizlemesin usta. Yanıcı madde oranı düşük Balata spreyi iyi seçim olur.
ustama soyleyim goz onunde bulundursun olmasa debimetreyi hic elletmem
ahmetelik60
06-06-2016, 09:42
direk iptal ettir hiç uğraşma bence
neden temizleniyo ki bi kör contaya iptal olur mis gibi binilir ?
mikelazi
06-06-2016, 10:28
egr-kat iptal emme temizligi mis :)
oil catch tankta kullanırsan,kolay kolay kirlenmicek emmeye sahip olursun.
rain man
06-06-2016, 10:42
egr-kat iptal emme temizligi mis :)
oil catch tankta kullanırsan,kolay kolay kirlenmicek emmeye sahip olursun.
Konusunu gördüğümde okuyup üstünkörü bilgi sahibi olmaya çalışmıştım. Ama yazılımsız bir araca gerekir mi bu tarz bir işlem?
Gerçekten de elde edilecek yarar o kadar fazla mı? Merak ettiğimden soruyorum, araca bu tarz bir işlem ne derece rahatlatır?
Benim araçta herhangi bir yazılım yok. Stock olarak kullanıyorum.
Benim için önemli olan motorun sağlıklı olması ve yakıtın ekonomik olması Performans benim için en son planda.
Egr ve kat iptal edilince yakıt sarfiyatım artar mı? motorda ileride sorun çıkartır mı birde muayeneden geçer mi bu şekilde. :beuj:
bu yapılacak işlemin avantaj ve dezavantajı nelerdir bilgi veren olursa sevirinirim.
Adem Kurtuldu
06-06-2016, 12:30
Egr iptal benimde motor stock aynı sekilde hiç bir zararını görmedim tavsiye ederim azda olsa yakıt ekonomisi oldu
rain man
06-06-2016, 12:38
Benim kastettiğim oil catch can tank falan hocam :)
Yoksa düz boru ve egr iptalli ve hayatımızdan memnunuz.
EGR nin fark edebileceğiniz tek dezavantajı soğuk kış aylarında motorun geç ısınması olur başka bişey değil
selam,
EGR sistemin elektronik kontrollü mü?
selam,
EGR sistemin elektronik kontrollü mü?
Muhtemelen 2006 model 1.4hdi 70 hp
mikelazi
06-06-2016, 14:15
1.4hdi de egr-kat iptali arıza yakmaz.araç daha iyi yürür daha rahat yürüyen araç daha az yakıt harcar.daha az yakan emisyonda daha az salınım yapar.
oil tank mevzusu bana göre olmazsa olmazlardan biri o yüzden yazdım.temiz emme,temiz cooler,temiz araborular,temiz turbo :) (1.4hdi de cooler yok)
burda emisyonla ilgili testim.http://www.techturkey.com/forum/dizel/215147-kat-li-kat-siz-emisyon-farki.html
Motorda neden egr kullanılıyor onu anlayamadım asıl görevi sağladığı fayda nedir
mikelazi
06-06-2016, 14:32
Motorda nede egr kullanılıyor onu anlayamadım asıl görevi sağladığı fayda nedir
emisyonu düşürmek :)
bu motorlarda birkaç versiyon var. bir yıldan sonra (2007?) basit & mekanik olan EGR sistemi ECU kontrollü & karmaşık bir hale getirilmiş. seninkinin hangisi olduğunu servisinden hemen öğrenebilirsin.
eğer ECU kontrollü ise EGR iptal meselesi maalesef bazı arkadaşların yazdığı iptal et gitsin basitliğinde değil. arıza ışığı yanar.
ancak emme manifoldu temizliği EGR meselesinden bağımsız olarak gayet iyi bir hareket. forumda bu konu hakkında geçmişte konular açılmıştı, araştırabilirsin.
benimki ECU kontrollü. filtre kutusu söküldükten sonra durum (yağ kapağının tam arkasında EGR sistemini görebilirsin);
https://dl.dropboxusercontent.com/u/100840512/projects/206HDi%20intake%20cleanup/image002.jpg
üst kapak söküldükten sonra;
https://dl.dropboxusercontent.com/u/100840512/projects/206HDi%20intake%20cleanup/image007.jpg
emme manifoldu bağlantılarındaki kurum+yağ, manifold temizliğinin neden gerektiğini gösteriyor;
https://dl.dropboxusercontent.com/u/100840512/projects/206HDi%20intake%20cleanup/image008.jpg
manifold acayip bir tasarıma sahip ve plastikten üretilmiş. içini tamamen açmak mümkün değil, yekpare. flaş ışığının gösterdiği kadarıyla içerideki kurum+yağı görebiliyoruz;
https://dl.dropboxusercontent.com/u/100840512/projects/206HDi%20intake%20cleanup/image013.jpg
temizliğin devamı;
https://dl.dropboxusercontent.com/u/100840512/projects/206HDi%20intake%20cleanup/image015.jpg
benim serviste bu manifoldların temizliği için su buharı üreten bir makine var, parça fırın misali içeride bir süre kalıyor, buharla pisliğin çözülüp akması sağlanıyor.
ben 92,000'de temizlettirdim. ciddi bir birikim olmamıştı. ancak kullanıma göre değişir. temizlik her durumda iyi bir hareket. düşen emme performansını tekrar standardına yükseltecektir.
oil catch can çözümünü bu motor için araştırmak gerekir. benzinli motorlarda positive crank ventilation (PCV) valfi ile emme manifoldu arasına takılıyor. krank dönüşünden sıçrayan yağın emmeye gitmesini filtreliyor. ancak EGR sistemli olan senin motorda EGR'den emmeye giriş var. PCV var mı ve emmeye bağlı mı bilmiyorum.
modifiye yapacam, meraklıyım, uğraşacam demiyorsan standart intake manifold temizliği yap geç derim.
mikelazi
06-06-2016, 15:29
sizin resimlere bakınca külbüratör kapagından filtre hortumunu giriş var... görülüyor.
http://i68.tinypic.com/103eakk.jpg
Benim motor bu. standart bineceğim modifiye işine vs girmem, Amacım motor sağlıklı olsun yakıtı artmasın bana uzun süre hizmet etsin.
yarın sabah servise götürcem temizletmişken boğaz kelebeği falanda ister mi emme manifoldunun yanında ?
Bu arada faydalı bilgiler için teşekkür ederim Phantom
Abi senin ilacın bende
telefon numaram var :D
Bu arada faydalı bilgiler için teşekkür ederim Phantom
:icon_tup: rica.
bu motorda boğaz kelebeği olmuyor (ancak başka dizel motorlarda vakum kontrolü için olabiliyormuş). fotoda koruma kapakları mevcut, bu nedenle EGR valf sistemi var mı, net değil. ana kapağın solunda küçük bir kapak görüyorum, bana yeni sistemli gibi geldi.
servis EGR tipini anında söyler.
:icon_tup: rica.
bu motorda boğaz kelebeği olmuyor (ancak başka dizel motorlarda vakum kontrolü için olabiliyormuş). fotoda koruma kapakları mevcut, bu nedenle EGR valf sistemi var mı, net değil. ana kapağın solunda küçük bir kapak görüyorum, bana yeni sistemli gibi geldi.
servis EGR tipini anında söyler.
cmtsi günü izmir de bir peugeot citroen servisine gösterdim euro5 motor dedi ama bana pek inandırıcı gelmedi , 10 yaşında araba intercooler vs yok nası euro5 olacak. Belkide yeni sistem demek istemiştir.
sinanbaysal
06-06-2016, 16:50
arkadaslar tekrar konu acmak ıstemedım. benzınlı arac ıcın egr yı kendım ıptal etmek ıstıyorum ecu dan da arıza verırımı yoksa bagımsızmıdır. Bırde emme ve boğaz kelebegı, rolantı motoru ve debımetre yı de balata spreyı ıle temızlemek ıstıyorum arac 250 bın km de dıkkat etmem gereken bır nokta varmıdır ? emmeyı sokmeden temızlemek zararlımdırı yavas yavas arac calısır vazıyette balata spreyı sıksam ıcıne ? :)
arkadaslar tekrar konu acmak ıstemedım. benzınlı arac ıcın egr yı kendım ıptal etmek ıstıyorum ecu dan da arıza verırımı yoksa bagımsızmıdır. Bırde emme ve boğaz kelebegı, rolantı motoru ve debımetre yı de balata spreyı ıle temızlemek ıstıyorum arac 250 bın km de dıkkat etmem gereken bır nokta varmıdır ? emmeyı sokmeden temızlemek zararlımdırı yavas yavas arac calısır vazıyette balata spreyı sıksam ıcıne ? :)
manifoldu söktürüp temizle. öbür türlü uyduruk bir iş olur.
motor kodunu öğren, kodu vererek servise danış veya web'de araştırma yap. ECU kontrollü/kontrolsüz bir sürü motor mevcut.
Bugün servise götürdüm bilgisayara bağladı usta arıza vermiyor dedi manifoldu falan temizleme işine de yanaşmadı. Benim araç neden fazla yakiyor konusuna hala bir açıklık getiremedim. 90 kmyi hic gecmiyorum yaklaşık %60otoban+%40sehir içi 1 depo=650km yapıyor. 150 -200 km daha az yol gidiyor sanki :agbe:
ben 1 depo ile şehiriçi ~900km yapıyorum. kontrol için aklıma gelenler;
- hava filtresi
- lastik havaları
- lastik & jant ebatları standart dışı mı?
- emme manifoldu temizliği (formalite icabı yazayım :))
- yakıt filtresi
- egzos sistemi kontrolü (çatlak?)
- katalitik konvertörün kırılmış olması gerekir, 100,000km gitmiyor.
- bagajda gereksiz ağırlık var mı?
- enjeksiyon sisteminin temizliği; enjektörlerin performansı nasıl, hepsi eşit seviyede püskürtüyor mu?
- EGR düzgün çalışıyor mu?
- silindir kompresyonları iyi durumda mı?
Hava filtresi+yakıt filtresi yeni Bagajda ağırlık yok, Würth yakıt sistemi temizleyici koydum depoyu fullerken
Egzosta çatlak var mı bilmiyorum ancak aracın sesi normal. Kompresyon ve enjektörler ne durumda bilmiyorum meşakkatli diye pek ölçmeye yanaşmıyorlar.
Araçta 17" RC jant ve 205 lastik bulunuyor lastik havaları normal (ancak bu %25 etkiler mi bilmiyorum)
Benim konvertör çatlaktır ozaman büyük ihtimalle, iptal mi edilmesi mi gerekir yenilenmesi mi, iptali muayenede sorun olur mu?
mikelazi
08-06-2016, 09:21
kat.içini boşalt,yaptırabiliyorsan içinden düz boru geçirt bu şekilde muaynede sorun olmaz.egr yi iptal ettir.nasıl bir ustan var bilmiyorum ama emmeyi temizlet. yakıt filtreni degişmediysen whürt enjektör temizlicinin anlamı yok.
17 jant lastik buyuk etken.aracıda yurutmez.hem agır hem geniş.
@Mikelazi
olaya el atıp hdi leri yürütüyoruz abi :D
mikelazi
08-06-2016, 10:05
@Mikelazi
olaya el atıp hdi leri yürütüyoruz abi :D
kia kullansakta içimizde bir pug culuk var.
isteyene reçete belli :)
Egr işlevini yerine getiremediğinde "Depollution system fault" hatası alırsınız, yol bilgisayarı olan araçların ekranında yazar artı olarak aracınız motor arıza ikazı yakar. ELM cihazından aldığınız "Exhaust gas recirculation system fault" hata kaydını EGR'nin iptal edildiği durumlarda alırsınız. Aracın ilk sahibi değilseniz EGR daha önce iptal edilmiş olabilir.
Hava filtresi+yakıt filtresi yeni Bagajda ağırlık yok, Würth yakıt sistemi temizleyici koydum depoyu fullerken
Egzosta çatlak var mı bilmiyorum ancak aracın sesi normal. Kompresyon ve enjektörler ne durumda bilmiyorum meşakkatli diye pek ölçmeye yanaşmıyorlar.
Araçta 17" RC jant ve 205 lastik bulunuyor lastik havaları normal (ancak bu %25 etkiler mi bilmiyorum)
Benim konvertör çatlaktır ozaman büyük ihtimalle, iptal mi edilmesi mi gerekir yenilenmesi mi, iptali muayenede sorun olur mu?
yakıt sistemi temizleyicisi basit bir çözüm. pro çözümde enjeksiyon sistemi sökülüp kendisini çalıştıracak bir sisteme bağlanıyor. enjektörlere sıvı gönderilip her enjektörün altına test tüpü konuyor. biraz çalıştırdıktan sonra tüplerin seviyeleri karşılaştırılarak enjektörlerin birbirlerine göre püskürtme performansları belirleniyor, tıkalı olan varsa müdahale edilebiliyor.
egzos sisteminin kontrolü arabayı lifte alıp dikkatli bir inceleme ile yapılabilir. küçük çatlaklardan ses oluşmaz. çatlak mevcutsa motorun çalışmasına olumsuz etki eder, verimi düşürür.
kompresyon ölçümü basit bir olay, belli ki servis üşenmiş.
17" RC jantı ve 205 lastik bu araba için çok büyük. lastik tam ebatını yazmamışsın, ancak tabana ek olarak lastik çapının da büyüdüğünü tahmin ederim. 70HP'lık motor için o lastik+jant kombinasyonu bir çeşit safra. görünüm hariç herşeye olumsuz etki eder.
katalitik konvertör çatlamaz, tıkanır. bu modelde kat sökülüp içindeki konvertör levye ile kırılarak çıkartılıyor, yani içi boşaltılıyor. [I]kat olsun[I] dersen yenisini alman gerekir. muayene & emisyon kontrolünde sorun çıkmıyor. dizel olduğu için oksijen sensörü yok, yani arıza ışığı yakmaz.
anladığım kadarıyla mevcut servis ilgisiz, izmir'de düzgün bir "pecot" servisi bulman iyi olur :).
EGR'nin tipini, doğru çalışıp çalışmadığını kontrol etmek de önemli.
Egr işlevini yerine getiremediğinde "Depollution system fault" hatası alırsınız, yol bilgisayarı olan araçların ekranında yazar artı olarak aracınız motor arıza ikazı yakar. ELM cihazından aldığınız "Exhaust gas recirculation system fault" hata kaydını EGR'nin iptal edildiği durumlarda alırsınız. Aracın ilk sahibi değilseniz EGR daha önce iptal edilmiş olabilir.
Aracın ilk sahibi değilim. Çok can alıcı bir noktaya değindiniz. iptal edildiğini nasıl anlayabilirim
yakıt sistemi temizleyicisi basit bir çözüm. pro çözümde enjeksiyon sistemi sökülüp kendisini çalıştıracak bir sisteme bağlanıyor. enjektörlere sıvı gönderilip her enjektörün altına test tüpü konuyor. biraz çalıştırdıktan sonra tüplerin seviyeleri karşılaştırılarak enjektörlerin birbirlerine göre püskürtme performansları belirleniyor, tıkalı olan varsa müdahale edilebiliyor.
egzos sisteminin kontrolü arabayı lifte alıp dikkatli bir inceleme ile yapılabilir. küçük çatlaklardan ses oluşmaz. çatlak mevcutsa motorun çalışmasına olumsuz etki eder, verimi düşürür.
kompresyon ölçümü basit bir olay, belli ki servis üşenmiş.
17" RC jantı ve 205 lastik bu araba için çok büyük. lastik tam ebatını yazmamışsın, ancak tabana ek olarak lastik çapının da büyüdüğünü tahmin ederim. 70HP'lık motor için o lastik+jant kombinasyonu bir çeşit safra. görünüm hariç herşeye olumsuz etki eder.
katalitik konvertör çatlamaz, tıkanır. bu modelde kat sökülüp içindeki konvertör levye ile kırılarak çıkartılıyor, yani içi boşaltılıyor. [I]kat olsun[I] dersen yenisini alman gerekir. muayene & emisyon kontrolünde sorun çıkmıyor. dizel olduğu için oksijen sensörü yok, yani arıza ışığı yakmaz.
anladığım kadarıyla mevcut servis ilgisiz, izmir'de düzgün bir "pecot" servisi bulman iyi olur :).
http://i68.tinypic.com/2cwn4nd.jpg
205/40/17
Haklısınız büyük bir jant ancak yakıta bu kadar etki eder mi acaba özellikle uzun yolda
http://i68.tinypic.com/2cwn4nd.jpg
205/40/17
Haklısınız büyük bir jant ancak yakıta bu kadar etki eder mi acaba özellikle uzun yolda
eder. üstelik yolun uzun/kısası olmadan etkiler.
önceki sahibi bu arabanın orasını burasını mıncıklayıp biraz yamultmuş diye anlıyorum. sonuçlardan biri fırlayan yakıt tüketimi. 206 1.4HDi nazik ve çok sağlam olmayan bir araba. motor tam bir ekonomi tasarımı. çok oynamaya gazlamaya gelecek bir araba değil.
yerinde olsam düzgün bir servis bulup EGR'nin çalışmasını kontrol ettiririm. ECU reflash yapılmış mı kontrol ettiririm. orijinal lastik ebadını kullanım kılavuzundan öğrenir, tam o ebatta ve orijinal sac jantlarıyla tamamen yenilerim.
fotodan şunlar rahatlıkla söylenebilir;
- (orijinal taban olan) 185mm ---> 205mm sürtünmeyi ciddi şekilde arttırır.
- 205/40R17 ile lastik çapı & jant büyür. tekerlek ağırlığı ciddi şekilde artar ki bu artışı 4 ile çarpmak lazım.
- şanzıman ve direksiyon kutusunda gereksiz bir zorlanma yaratırsın, ileride sorun çıkma ihtimali artar.
- artan ağırlıkla tekerleğin döngüsel momentumu artacağı için fren performansı düşer.
200-300HP'lik arabalarda bu değişiklikler daha az etki yapar ama 70HP'lik arabada fatal hata oluyor :).
eder. üstelik yolun uzun/kısası olmadan etkiler.
önceki sahibi bu arabanın orasını burasını mıncıklayıp biraz yamultmuş diye anlıyorum. sonuçlardan biri fırlayan yakıt tüketimi. 206 1.4HDi nazik ve çok sağlam olmayan bir araba. motor tam bir ekonomi tasarımı. çok oynamaya gazlamaya gelecek bir araba değil.
yerinde olsam düzgün bir servis bulup EGR'nin çalışmasını kontrol ettiririm. ECU reflash yapılmış mı kontrol ettiririm. orijinal lastik ebadını kullanım kılavuzundan öğrenir, tam o ebatta ve orijinal sac jantlarıyla tamamen yenilerim.
fotodan şunlar rahatlıkla söylenebilir;
- (orijinal taban olan) 185mm ---> 205mm sürtünmeyi ciddi şekilde arttırır.
- 205/40R17 ile lastik çapı & jant büyür. tekerlek ağırlığı ciddi şekilde artar ki bu artışı 4 ile çarpmak lazım.
- şanzıman ve direksiyon kutusunda gereksiz bir zorlanma yaratırsın, ileride sorun çıkma ihtimali artar.
- artan ağırlıkla tekerleğin döngüsel momentumu artacağı için fren performansı düşer.
200-300HP'lik arabalarda bu değişiklikler daha az etki yapar ama 70HP'lik arabada fatal hata oluyor :).
Anladım. Ecu reflash dediğiniz beyne yazılım atılması gibi bir şeymi oluyor.
4 adet sac jant bulup deneyim olmazsa üzerindeki yaylarla sürtermi bilmem
http://i63.tinypic.com/jl4846.jpg
19" 11 litre
17" 10.4 litre
15" 10 litre
illaki fark ediyor ama anladığım sadece janttan değil bendeki fark iyi bi serviste kapsamlı olarak motora baktirmam en iyisi gibi görünüyor
2.5L benzinli golf tablosuna bakıp 206'ya bağlamak mantıklı değil.
bir de ilk mesajında ELM327'den EGR fault okuyorum demişsin, zaten aleni arıza olduğu açık. peugeot planet 2000 diagnostik programına bağlatıp kontrol ettirmen gerekli.
bende 205 55 16 lastikli jant varda sende surtme yapar :)
2.5L benzinli golf tablosuna bakıp 206'ya bağlamak mantıklı değil.
bir de ilk mesajında ELM327'den EGR fault okuyorum demişsin, zaten aleni arıza olduğu açık. peugeot planet 2000 diagnostik programına bağlatıp kontrol ettirmen gerekli.
2500 golf kuvvetli bir motor, durumu daha çok tolere edebiliyodur. Elm sürekli uyarı veriyor. Notumu aldım dün servis cihaza bağladı bişey yok dedi ama nası cihaz bilmiyorum tabi. Notumu aldım bulursam dediğiniz programla bir kontrol ettireyim.
bende 205 55 16 lastikli jant varda sende surtme yapar :)
Deneme isi yalan oldu desene :)
Berkay senin serviste varsa bi götürüp baktirayim. Netten baktım yerini bulamadım 6. Sanayide sorsam tarif ederler heralde dimi
1.6 hdi var yazılan hataların alayını yazıyor ekranda :) Merak ettiğim şu bahsettiğiniz, EGR - Manifolt temizliğini kendimiz yapabilir miyiz ?
Maf sensörü balata mı kontak spreyi mi ile temizlenmeli. Benim motoru çekip koysam hdi sahipleri ağlar her yer yağ vs. Çok canımı sıkıyor.
Ustalar yanaşmıyor temizlik işlerine, para verip iş yapılmaması da ağrıma gidiyor. Bir enjektör pul değişimi için 3 kere gitti araba hala mazot var üst kapağın oralarda.
Elim alet tutar baya baya ekipmanı da bulurum sorun yok. Çok teknik bilgi lazım mı ?
Yapan oldu mu kendisi. ( Daha önce benzinli araçta komple boğaz kelebeği dağıtıp toplamışlığım var)
Haklısın tolga_kaan kardeşim. neden yanaşmıyorlar bilemiyorum. izmir de olsaydın alirdik takımı taklavatı kendimiz uğraşırdık yalnız ustalar bile yanasmadigina göre zor olma ihtimali yuksek gibi görünüyor
dragstar
09-06-2016, 00:57
1.6 hdi var yazılan hataların alayını yazıyor ekranda :) Merak ettiğim şu bahsettiğiniz, EGR - Manifolt temizliğini kendimiz yapabilir miyiz ?
Maf sensörü balata mı kontak spreyi mi ile temizlenmeli. Benim motoru çekip koysam hdi sahipleri ağlar her yer yağ vs. Çok canımı sıkıyor.
Ustalar yanaşmıyor temizlik işlerine, para verip iş yapılmaması da ağrıma gidiyor. Bir enjektör pul değişimi için 3 kere gitti araba hala mazot var üst kapağın oralarda.
Elim alet tutar baya baya ekipmanı da bulurum sorun yok. Çok teknik bilgi lazım mı ?
Yapan oldu mu kendisi. ( Daha önce benzinli araçta komple boğaz kelebeği dağıtıp toplamışlığım var)
maf sensörü yağsız kontakt spreyi veya saf iso propil alkol(ipa) ile temizlenmeli.
Haklısın tolga_kaan kardeşim. neden yanaşmıyorlar bilemiyorum. izmir de olsaydın alirdik takımı taklavatı kendimiz uğraşırdık yalnız ustalar bile yanasmadigina göre zor olma ihtimali yuksek gibi görünüyor
Kesinlikle, şöyle aracı akşamdan dağının bırakabileceğim bir garajım olsa keyfe keder yaparım her yerini.
Kendi bakımımı da eminim ustaların yaptığından daha iyi yaparım. Bu usta milleti (iyileri var elbet) hem açız der hem işe burun kıvırır.
Tormacıya arka diskleri tornalattım, frene basınca arkası 8 çiziyor arabanın. Abi sen yapma o işi, tornacıyım deme.
intercooler ve emme deki yağı en iyi çıkarmak için ne kullanmak lazım ? Buhar makinası var işe yarar mı acaba.
mikelazi
09-06-2016, 08:13
ist.e getirin araçları ben yaptırırım :D:D;);)
Kesinlikle, şöyle aracı akşamdan dağının bırakabileceğim bir garajım olsa keyfe keder yaparım her yerini.
Kendi bakımımı da eminim ustaların yaptığından daha iyi yaparım. Bu usta milleti (iyileri var elbet) hem açız der hem işe burun kıvırır.
Tormacıya arka diskleri tornalattım, frene basınca arkası 8 çiziyor arabanın. Abi sen yapma o işi, tornacıyım deme.
intercooler ve emme deki yağı en iyi çıkarmak için ne kullanmak lazım ? Buhar makinası var işe yarar mı acaba.
Seneye üniversite sınavına girip ege ünv. otomotiv teknoloijisi bölümüne gidecem keyfe keder. Böyle olmuyor :D
Fırın gibi buhar makineleri oluyormuş temizleme ihtimali var
ist.e getirin araçları ben yaptırırım :D:D;);)
profil de Maltepe yazıyor gelirim abi 1 saat bana davet et yeter ki :)
Seneye üniversite sınavına girip ege ünv. otomotiv teknoloijisi bölümüne gidecem keyfe keder. Böyle olmuyor :D
Fırın gibi buhar makineleri oluyormuş temizleme ihtimali var
Bu iş için profesyonel makineler var, iett garajında çalışırken parçaları bu alete koyardı ustalar, içine kimysal tozu döker tuşa basardık.
Bulaşık makinası mantığı ile çalışıyor alet, sanıyorum ki kimyasal ciddi çözücü özellikte parçalar bir çıkıyordu snaki yeniden üretmişsin.
Deneme isi yalan oldu desene :)
Berkay senin serviste varsa bi götürüp baktirayim. Netten baktım yerini bulamadım 6. Sanayide sorsam tarif ederler heralde dimi
abi benı ara ben tarıf edeyım sana :D
yağ sipariş ettim
gelir gelmez ustaya gidicem ıstersen yarın beraber gıdelım hem tanısmıs ol :)
hemde sorununu cozerız
cok basıt
ıptal edıp gecicez aslında
17 jantlar ıle 1.4 arabayı da yurutmek keza zor 206 gibi hafif bir araba olsa bile
temizlik de cok onemlı tabıkıde ama bılınclı olarak yapılması lazım
ha guc ıstıyorsan yapalım
cooler
egsoz
kapalı kutu fıltre
yazılım
17 jantlar ıle beraber guzel degerler gorursun
katalızorunude ıcını bosalttırıp ıcınden boru gecırıp kapttırıcaz hem vize de sıkıntı olmasın hemde sok tak ugrasma dıye :)
mikelazi
09-06-2016, 10:23
abi benı ara ben tarıf edeyım sana :D
yağ sipariş ettim
gelir gelmez ustaya gidicem ıstersen yarın beraber gıdelım hem tanısmıs ol :)
hemde sorununu cozerız
cok basıt
ıptal edıp gecicez aslında
17 jantlar ıle 1.4 arabayı da yurutmek keza zor 206 gibi hafif bir araba olsa bile
temizlik de cok onemlı tabıkıde ama bılınclı olarak yapılması lazım
ha guc ıstıyorsan yapalım
cooler
egsoz
kapalı kutu fıltre
yazılım
17 jantlar ıle beraber guzel degerler gorursun
katalızorunude ıcını bosalttırıp ıcınden boru gecırıp kapttırıcaz hem vize de sıkıntı olmasın hemde sok tak ugrasma dıye :)
daha ne olsun...
bende geliyorum.benide yaz :redspotda:redspotda
abi benı ara ben tarıf edeyım sana :D
yağ sipariş ettim
gelir gelmez ustaya gidicem ıstersen yarın beraber gıdelım hem tanısmıs ol :)
hemde sorununu cozerız
cok basıt
ıptal edıp gecicez aslında
17 jantlar ıle 1.4 arabayı da yurutmek keza zor 206 gibi hafif bir araba olsa bile
temizlik de cok onemlı tabıkıde ama bılınclı olarak yapılması lazım
ha guc ıstıyorsan yapalım
cooler
egsoz
kapalı kutu fıltre
yazılım
17 jantlar ıle beraber guzel degerler gorursun
katalızorunude ıcını bosalttırıp ıcınden boru gecırıp kapttırıcaz hem vize de sıkıntı olmasın hemde sok tak ugrasma dıye :)
Olabilirde ben çalışıyorum yarın kaçta gideceksin. Bana güç lazım değil az yaksın sorun çıkarmasın yeter
Bu arada yaklaşık 3 ay önceki kayıtlarıma baktim şuanki 17 jant 205 lastikle istanbul-izmir ( vapura binmeden, klima kapalı ) ortalama 4.2 litre
Sabah 9-10 civarı dusunuyorum abi :)
Sabah 9-10 civarı dusunuyorum abi :)
Anladım kardeşim yarın çalışıyorum. olmazsa sen bana ustanın telefon numarasını pm at slmini soleyip ben bi randevu alayım torbalidan oraya kafaya göre gitmis olmayım
Sanırım sorun çözüldü
Bugün bosch car servise gittim. Giderken yakita etki edebileceği düşüncesiyle lastik basınçlarını bi kontrol ediyim dedim. 2.4bar olması gereken basınç 1.8-1.9 bar çıktı. Lastiklere hava bastiktan sonra, carbon clean uygulaması yapıldı ve isteğim üzerine egr ve emme manifoldu sökülerek temizlendi ve yazilim fabrika çıkışı olması için kontrol edildi yaklaşık 7 saat süren temizlik işlemlerinden sonra aracımı aldım eskiye nazaran sesiz ve yumuşak bir sesi oldugunu fark ettim. Daha sonra obd2 ile yarim saat otobanda yakit tüketimine baktim. Aracım daha once verdiği egr hatasını vermedi yakit tüketiminde ise lastik havalarının da tamamlanmasının etkisiyle oldukça iyi bir değer elde ettim.
http://i64.tinypic.com/347cx07.png
En büyük vites maximum torkun elde edildiği 1750 devirde sürmeye özen gosterdim.
Bu konuda bana yardımcı olan ve yol gösteren, basta Phantom ve BKocer nickli arkadaşlar olmak üzere paylasimda bulunan herkese teşekkür ederim.
@e46 işlemlerin maliyeti ne oldu sana ? Paylaşır mısın ?
@e46 işlemlerin maliyeti ne oldu sana ? Paylaşır mısın ?
Tabi ki
emme manifoldu oringleri
yakit hortumu oringleri
Carbon clean
Egr sokulerek temizlik
Emme manifoldu sökülerek temizlik
wurth yakit sistemi katki toplam 562TL
Tabi ki
emme manifoldu oringleri
yakit hortumu oringleri
Carbon clean
Egr sokulerek temizlik
Emme manifoldu sökülerek temizlik
wurth yakit sistemi katki toplam 562TL
Teşekkür ederim.
Sanırım sorun çözüldü
Bugün bosch car servise gittim. Giderken yakita etki edebileceği düşüncesiyle lastik basınçlarını bi kontrol ediyim dedim. 2.4bar olması gereken basınç 1.8-1.9 bar çıktı. Lastiklere hava bastiktan sonra, carbon clean uygulaması yapıldı ve isteğim üzerine egr ve emme manifoldu sökülerek temizlendi ve yazilim fabrika çıkışı olması için kontrol edildi yaklaşık 7 saat süren temizlik işlemlerinden sonra aracımı aldım eskiye nazaran sesiz ve yumuşak bir sesi oldugunu fark ettim. Daha sonra obd2 ile yarim saat otobanda yakit tüketimine baktim. Aracım daha once verdiği egr hatasını vermedi yakit tüketiminde ise lastik havalarının da tamamlanmasının etkisiyle oldukça iyi bir değer elde ettim.
http://i64.tinypic.com/347cx07.png
En büyük vites maximum torkun elde edildiği 1750 devirde sürmeye özen gosterdim.
Bu konuda bana yardımcı olan ve yol gösteren, basta Phantom ve BKocer nickli arkadaşlar olmak üzere paylasimda bulunan herkese teşekkür ederim.
bu bakımlar sayesinde sonuç: "özlenen tablo" :).
telefondaki app iyi gözüküyor, tam trip computer olmuş :icon_tup:. adı nedir?
bu bakımlar sayesinde sonuç: "özlenen tablo" :).
telefondaki app iyi gözüküyor, tam trip computer olmuş :icon_tup:. adı nedir?
Haklisin abi teşekkür ederim :)
program torque obd check pro üzerine fuel economy indirdim.
lowfamilia
18-06-2016, 16:22
Abi senin ilacın bende
telefon numaram var :D
berkay olaya el atmış hedef egr iptalsiz araç kalmıcak :D
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.