Orijinalini görmek için tıklayınız : E60 Bmw 530D için setup ve fikir alışverişi
LnchCntrl
11-06-2016, 12:52
Selam, e60 530D aracımız var. 218 hp stock verisi olan seri.
Egr & Dpf iptali ile birlikte Stg2 yazılım ve son susturucu iptali yaptık. Gayet güzel bi sonuç elde ettik.
Fakat artık yetmemeye başladı orta susturucu iptali , hava filtresi ve ıntercooler eklemeyi düşünüyoruz.
Ek olarak yapacaklarımız bize ne katar, ne kaybettirir daha önce denemiş veya fikri olan birisi varsa istediği gibi yazabilir.
önerilere açığım.
Mehmetmert
11-06-2016, 13:03
-Orta Susturucu bence ne birsey katar nede goturur
-Intercooler ilk basmada birsey farkettirmez ama uzun soluklu fayda saglar.Ama cooler var diye daha fazla basinc acilirsa etkisi daha fazla olabilir
-Filtrede sicak hava cekmedigi surece,ve kaliteli birsey olsugu surece 2 boy falan max etkiler
LnchCntrl
11-06-2016, 13:06
ortanın arabayı sıktığını düşünüyorum sürekli. basınç açma sansım kalmadı şu an için yapılabilecek en iyi şekilde ayarladık.
Filtre KN düşündüm, önerisi olan ?
LnchCntrl
11-06-2016, 13:12
Bi de fikir vermesi açısından
Full sökük sadece şöför koltuklu, egzantirikli , filtre headers egzozlu, yazılım ve motor içi girilmiş , kısa şanzımanlı clio rs in 3-4 boy arkasında kalıyor.
220 de clionnun şanzıman bittiği için yetişemiyoruz .
Yürürü şu an için harika ek bişeyler istiyoruz.
rebeloghy
11-06-2016, 14:02
Aradaki kilo farkı düşünülünce bahsettiğiniz Clio Rs ile o şekilde yürümesi bence zaten müthiş bir performans. Bundan sonrası intercooler ile basınç açmak olabilir
LnchCntrl
11-06-2016, 14:30
ıntercooler ve hava filtresinde karar kıldım şu an extra yapılacak bişe varsa deneriz.
rain man
11-06-2016, 14:36
Orta susturucu iptali ne katar ne kaybettirir bilmiyorum ama genel olarak turbo ve motora uygun düz boru ve dp'nin faydası ortada.
İlla ki daha iyi yürüsün diye bir şeyler yapılmak isteniyorsa air intake'den ziyade en çok verimi sağlayacak şey turbo ve intercooler olur. Aynı motora stage 3 ve yukarı amaçlı hangi turboyu takmışlar öğrenmek gerekli. Diğer türlü turbosuz masraf boşa veya biraz daha soğuk havaya sebep olur sadece. Olası harareti vs önlersiniz.
LnchCntrl
11-06-2016, 14:47
şu an için big turbo masraflı görünüyor. Bizi 1-2 boy ileri atmasını bekliyoruz yapacağımız işlemlerin.
acaba hava filtresi , orta iptali ve cooler ile ne kazanırız tahmini olan var mı ?
AliDogukan
11-06-2016, 14:57
Şanzıman hiç korkutmuyor mu acaba 500 tq den 750+ lara ki anlık olarak daha fazlasını da görüyordur ben olsam önce bir clutch kit işine girişirdim.Aynı şekilde diff. de unutulmamalı.Ki yazılana göre rolling de yapan bir araç peşpeşe 3-5 kez sıkıştırıldığını da düşününce sahibi olmamama rağmen düşündürdü beni.
rain man
11-06-2016, 15:02
Turbo ne kadar ki :)
İntake için yapacağınızın 5 bg üzerinde bir beklenti olmasını beklemek yanlış olur. Hepsini totalde yaptığınızda tahmini varolan güç üzerinde en fazla yüzde 5-10 arası bir güç aldığınızı düşünelim. Ama orta karar bir universal intake 600-700 arası, cooler ise ne takacağınıza göre değişse de tr fiyatları üzerinden konuşuyorum 6.5 lt'lik mishimoto dahi 1300 1400 civarı, en ucuzu egzoz ile alakalı olan olur sanırım.
Mevcut turbonuz üzerinde hibridizasyon düşünebilirsiniz. Ankarada yapan yerler var. Elde edeceğiniz verim ister istemez daha fazla olacağı için maliyet/performans oranında daha iyi olacağından tavsiye ettim.
Yoksa araç daha iyi yürüsünden ziyade daha rahat yürüsün ise daha öne alınabilir dedikleriniz.
LnchCntrl
11-06-2016, 15:18
Şanzıman hiç korkutmuyor mu acaba 500 tq den 750+ lara ki anlık olarak daha fazlasını da görüyordur ben olsam önce bir clutch kit işine girişirdim.Aynı şekilde diff. de unutulmamalı.Ki yazılana göre rolling de yapan bir araç peşpeşe 3-5 kez sıkıştırıldığını da düşününce sahibi olmamama rağmen düşündürdü beni.
Açıkcası fazla düşünmemiştik. teşekkürler uyarın için.
Turbo ne kadar ki :)
İntake için yapacağınızın 5 bg üzerinde bir beklenti olmasını beklemek yanlış olur. Hepsini totalde yaptığınızda tahmini varolan güç üzerinde en fazla yüzde 5-10 arası bir güç aldığınızı düşünelim. Ama orta karar bir universal intake 600-700 arası, cooler ise ne takacağınıza göre değişse de tr fiyatları üzerinden konuşuyorum 6.5 lt'lik mishimoto dahi 1300 1400 civarı, en ucuzu egzoz ile alakalı olan olur sanırım.
Mevcut turbonuz üzerinde hibridizasyon düşünebilirsiniz. Ankarada yapan yerler var. Elde edeceğiniz verim ister istemez daha fazla olacağı için maliyet/performans oranında daha iyi olacağından tavsiye ettim.
Yoksa araç daha iyi yürüsünden ziyade daha rahat yürüsün ise daha öne alınabilir dedikleriniz.
Üst setupta kullanılan turbolara ulaşamadım bi türlü, ebayden araştırıyorum şimdilik.
evet ıntake ve orta iptali ile çok gitsin değil hem rahat gitsin hem bi tık daha iyi olsun diye düşünmüştük.
nette daha güçlü araçlara denk geldim, fakat setupları devlet sırrı mübarek :)
clio_williams
11-06-2016, 16:32
son susturucu iptal ise yürümez o araba,
218 liklerde dpf yok ztn dpfless, kat iptali + orta iptali daha mantıklı,
filtre kutu içi ve mümkünse yeni akışmetre,
bu işler araştırmanın dışında ayırdıgın para ile ilgili, bide aracın kilometresi :D
rain man
11-06-2016, 16:44
Yazdıktan sonra ben de ufak bir kurcaladım. Hiç birisi detay vermemiş :) Youtube'ta yer alanlara sormak lazım bir şekilde. Ciddi iyi yürüyen setuplar var. Bir de atlamışım sonda susturucu olmamasının faydasından çok zararı olur denildiği gibi.
Mehmet Gazihan
11-06-2016, 16:50
VKLR turbo ya yükselmek en mantıklı tune olacaktır.
LnchCntrl
11-06-2016, 18:19
son susturucu iptal ise yürümez o araba,
218 liklerde dpf yok ztn dpfless, kat iptali + orta iptali daha mantıklı,
filtre kutu içi ve mümkünse yeni akışmetre,
bu işler araştırmanın dışında ayırdıgın para ile ilgili, bide aracın kilometresi :D
Sonu iptal ettikten sonra daha da hızlandık,herhangi bi kayıp olmadı .
motor kondisyonu gayet iyi bıarada.
Yazdıktan sonra ben de ufak bir kurcaladım. Hiç birisi detay vermemiş :) Youtube'ta yer alanlara sormak lazım bir şekilde. Ciddi iyi yürüyen setuplar var. Bir de atlamışım sonda susturucu olmamasının faydasından çok zararı olur denildiği gibi.
biz daha iyi gittiğini düşündük ama bi süre de almadık. o zaman sonu takıp katı ve ortayı iptal edelim.
VKLR turbo ya yükselmek en mantıklı tune olacaktır.
Mehmet abi pm attım.
LnchCntrl
13-06-2016, 11:49
Wagner Intercooler arıyoruz. Türkiye Dıst ile görüştüm ellerinde yokmuş malesef. KN Intake ımız sipariş geçtik geliyor.
LnchCntrl
13-06-2016, 11:50
Bu hafta içi süre alıcaz, cooler ve caı den önce. daha sonra sonu takıp ortayı iptal edicez.
LnchCntrl
16-06-2016, 13:29
KN filtremizi taktık, halen cooler arıyoruz..
son susturucu iptal ise yürümez o araba,
218 liklerde dpf yok ztn dpfless, kat iptali + orta iptali daha mantıklı,
filtre kutu içi ve mümkünse yeni akışmetre,
bu işler araştırmanın dışında ayırdıgın para ile ilgili, bide aracın kilometresi :D
Bende aynı motor touring var ve dpf li.
Benim araçta dpf iptal ve soft bi yazılım var. Gayet tatminkar ama ben yeni bir dpf alıp,yazılımı iptal etmek istiyorum. Eksozdan gelen koku ve sabahları sogukken gördügüm siyah duman artık beni rahatsız etmeye başladı.
LnchCntrl
26-06-2016, 15:00
Bizde duman yüksek devirlerde biraz mevcut. Koku hiç almadım.
Yanılmıyorsam 218 hp olanlarda dpf mevcut. 231 liklerde dpf yok.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.