PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : 7 Aylık Michelin Crossclimate Lastikte Çatlama Problemi



aposport
12-06-2016, 13:42
Arkadaşlar,

Merhaba

Aralık 2015 yılında aldığım 37. hafta üretimi 225.45.17 Michelin Crossclimate lastiklerimden aşırı derecede memnun idim.

Arabam iş ve evde kapalı garajda durmakta. Doğru düzgün güneşte kalmamakta.

Kedi gözlerinde durarak geçen, kaldırıma tekerlek çıkarmayan bir kullanım stilim var. Benden başkasına vale servis sorumlusu dahil araba teslim etmem. Yıkamada parlatıcı sürdürmem.

Bu rağmen aşağıda göreceğiniz fotoda bir lastiğim de çatlama oluştu.

Nedenini bilmemekle birlikte canım sıkıldı.

Aldığım yere götürdüm. Olumsuz konuştular ama Michelin e yazacağız dediler.

İnternet'ten kurcaladım Michelin firması kendisini NIRVANA olarak görmekte, müşteri memnuniyetinin "M" sinin olmadığı verdikleri cevaplardan belli oluyor.

Benim düşüncem bu lastik birleşim yerinden çatlamış gibi. Üretim hatası var. Ayrıca lastik son zamanlarda sanki 5 yıllık lastik elastikiyetinde. Sertleşmiş gibi.

Şikayetimle ilgili gelişmeleri buradan sizlerle paylaşacağım.

Hayırlısı bakalım...

http://img506.yukle.tc/images/8312IMG_2835.JPG

Mehmetmert
12-06-2016, 13:47
Klasik Michelin lastik.Bir önceki arabamda fabrikadan Michelin lastikler ile gelmişti önce böyle çiziliyor,sonrasındada parça parça kopmaya başlıyor yanaklardan.
Bende birşey çıkacağını zannetmiyorum ama merakta ediyorum bakalım nasıl bir geri dönüş saplayacaklar size.
Michelinin kopmayan lastikleri pilot cup2 falan herhalde :D

Edit:13.000km'de yanakları parça pimçik olmuştu

Kadyr
12-06-2016, 13:54
Abdullah genelde olumsuz donuyolar gecmis olsun. Benim icin leslerden biri michelin digeri goodyear

DOHC
12-06-2016, 14:24
Tüketici heyetine gidin, bilirkişi yorum yapsın. Tek lastikte, sadece bu uzunlukta böyle olduysa belki de siz birşeyin üzerinden geçmişsinizdir.

overblack
12-06-2016, 14:31
muhtemelen bu lastiği üretimden kaldırırlar. tüketiciden çok şikayet alan bir lastik.

leader_T
12-06-2016, 15:36
Bu çatlak değil. Yanak ile sırt kauçuğunun birleşim yerinde ayrılma var. Ancak derin değil. Takip etmekte fayda var. Ayrışma derinleşirse tekrar şikayet edilebilir. Çünkü lastikler zaten 2 yıl garantili.

marikan
12-06-2016, 16:24
Aynı lastiklerden bende kullanıyorum. Merak ettim bakayım benimkilerde bir problem var mı.

Edit: kontrol ettim. Orası taban ile yanağın birleşim yeri. Bende çatlak yok ama birleşim yeri gayet belli çizgi şeklinde.
Ancak siz deyince ilk kez detaylı kontrol ettim. Lastik tabanında bozukluklar oluşmaya başlamış. Taş gibi cisimler lastikte deformansyona neden olmuş. Arka lastiklerim Lassa İmpetus. Michelin'lerden 3-4 ay önce aldım. Onun ne tabanında ne de başka yerinde en ufak bozulma aşınma iz yok. Ama Michelin'lerin tabanları deforme olmaya başlamış.
Sanırım bu lastik çok dayanmayacak bize.

Berkan
12-06-2016, 17:06
bende pederin arabasına almayı düsündügüm lastikti acaba dedirtti simdi bana

Oznsrl
12-06-2016, 20:11
Bozuk bi zeminde yani yerde böyle yara vericek bişey olcak bi yerde patinaja kalmış olabilirmisiniz çünkü yanlış görmediysem komple yok biyerde başlayıp bi yerde bitmiş. neden sordum bikeresinde toprağa saplanmış kırık soda şişesi üzerinde patinaja düşmüştüm lastiğe yeni bi desen oluşmuştu nerdeyse orjinal gibi olmuştu :)

rain man
12-06-2016, 20:54
Bu lastikleri 4 mevsim diye piyasaya sürdüler ama havalar ısındığı gibi bozuldular. Lastik de öyle bir şey ki adama 10 bin için fazla yıpranmış diye gösterirsin, adam da hızlı kalkmışsın, sert girmişsin, çok kırmışsın falan diye sıyırıp geçer. 2 lastiğim de michelin ama deformasyon konusunda çok başarıszlar. Yanlış bir politika ile aldığımı farkediyorum bu başlığı görünce.

Bir sonraki lastik markam pirelli olacak.

evolution_9
13-06-2016, 08:24
%100 üretüm hatası bu lastik, aldığın yer çok önemli iyi bir bayiyse birazda tanıyosan micheline bastırıp değişim alır sadece yıpranma payını ödersin.

aposport
13-06-2016, 08:47
%100 üretüm hatası bu lastik, aldığın yer çok önemli iyi bir bayiyse birazda tanıyosan micheline bastırıp değişim alır sadece yıpranma payını ödersin.

Umarım yıpranma payı ile yırtarım. Benim değişeceklerinden hiç ümidim yok.

Ama ben şunu farkettim, Michelin bu lastiği yeterince test etmeden piyasaya sürmüş gibi.

Bizden gelen feedbacklere göre sanırım bir daha ki kışa İYİLEŞTİRİLMİŞ, HATALARI GİDERİLMİŞ Crossclimate + ya da Crossclimate 2 yi piyasaya süreceklerdir.

Değişmezlerse ben bu lastiklerle bu yılı çıkarabileceğimi sanmıyorum. Olan bizim 1500 TL ye oldu sanırım.

Daha net bir foto koyayım. Çatlama sadece desende değil, aradaki ana tabanda da mevcut. Diğer lastiklerede baktım. Onlar da da desenlerin arasındaki ana tabanda ufak ufak çatlamalar var. Diğer lastiklerde bir müddet sonra bunun gibi olacak sanırım. :(

http://img506.yukle.tc/images/2528IMG_2836.JPG

evolution_9
13-06-2016, 22:52
tüketici haklarına başvurabilirsin belli miktarın üzerine mahkemeye vermen gerekiyor ama ne kadardı hatırlamıyorum,uğraşırım dersen her şekilde kesin paranı kurtarırsın. mahkemeler her zaman tüketicinin yanında, zaten bu lastiğin kullanıcı hatası olmadığı apaaçık ortada

Cem.B
13-06-2016, 23:25
O lastigi bir yere surtmussunuz asimetrik bir kesik zaten,lastiklerde cok ufak tefek catlamalar vs olabilir bunlar sikinti teskil etmez

marikan
13-06-2016, 23:48
Lastikteki çatlamanın olduğu yer birleşim yeri. Birleşim yerinde çatlamış.

Cem.B
13-06-2016, 23:52
Fotograftan bahsediyorsaniz birlesim yeri degil orasi

300E
13-06-2016, 23:53
Lastik dediğin mevsimlik olur, zamanı gelince takar sökersin. Çıktığında bana para tuzağı gelmişti.

marikan
14-06-2016, 00:02
Fotograftan bahsediyorsaniz birlesim yeri degil orasi

Aynı lastikten bende var ve tam çatlağın olduğu yerde birleşim izi var.

aposport
14-06-2016, 06:11
O lastigi bir yere surtmussunuz asimetrik bir kesik zaten,lastiklerde cok ufak tefek catlamalar vs olabilir bunlar sikinti teskil etmez

hocam orası taban ile yanağın tam birleşim yeri. birleşim izi mevcut. diğer arkadaşların da söylediği gibi.

bende simetri hastalığı vardı. lastiği sürterkende simetrik sürtüp çok düzgün şekilde kesmişim. :)

ermanozzy
07-01-2017, 13:42
hocam orası taban ile yanağın tam birleşim yeri. birleşim izi mevcut. diğer arkadaşların da söylediği gibi.

bende simetri hastalığı vardı. lastiği sürterkende simetrik sürtüp çok düzgün şekilde kesmişim. :)

firmadan konu ile ilgili bir donus oldu mu? ya da lastigi hala kullaniyor musunuz?

aposport
09-01-2017, 07:07
Selam,

Bu konuyu açtığım Haziran 2016 da 1 lastiğimde tam çatlak durumu vardı.

Lastiklerden 1 tanesini Michelin'e gönderdik. Eylül gibi Resmi yazı ile döndüler. Tahmin ettiğimiz gibi "KULLANICI HATASI"

Bu arada zaman ilerledi ve 4 ü de aynı yerden aynı şekilde çatlamaya başladı. Eylül de 4 ü de çatlak vaziyetteydi.

Son bir ümit Önce Türkiye CEO suna ingilizce, sonrasında Fransa CEO suna Fransızca tercümeli mail attım. Hiçbiri dönmedi.

Michelin ile daha fazla zaman kaybetmemek için direkt Tüketici Hakem heyetine tüm evraklar ve fotoğraflar ile başvurdum.

Mahkeme Michelin e yazmış. Michelin bir avukatlık bürosu aracılığı ile dönmüş. Mealen : "Bizde kabahat hata olmaz. Hatada ısrarlı ise aldığı bayii ile görüşsün" gariban bayii ye patlatacaklar akılları sıra.

Hakem heyeti geçen hafta Bilirkişi atadı.

Bu C.tesi gidecektim ama kardan ötürü kaldı. Haftaya bilirkişi ile görüşmeyi planlıyorum.

Sonrasında durumu paylaşırım yeniden.

Ama koca MICHELIN markasının düştüğü durumları görün arkadaşlar. Donanımhaber de de konusu var. Yazık gerçekten. Kimleri zengin ediyoruz milletçe...

yoshimura
09-01-2017, 07:47
Selam,

Bu konuyu açtığım Haziran 2016 da 1 lastiğimde tam çatlak durumu vardı.

Lastiklerden 1 tanesini Michelin'e gönderdik. Eylül gibi Resmi yazı ile döndüler. Tahmin ettiğimiz gibi "KULLANICI HATASI"

Bu arada zaman ilerledi ve 4 ü de aynı yerden aynı şekilde çatlamaya başladı. Eylül de 4 ü de çatlak vaziyetteydi.

Son bir ümit Önce Türkiye CEO suna ingilizce, sonrasında Fransa CEO suna Fransızca tercümeli mail attım. Hiçbiri dönmedi.

Michelin ile daha fazla zaman kaybetmemek için direkt Tüketici Hakem heyetine tüm evraklar ve fotoğraflar ile başvurdum.

Mahkeme Michelin e yazmış. Michelin bir avukatlık bürosu aracılığı ile dönmüş. Mealen : "Bizde kabahat hata olmaz. Hatada ısrarlı ise aldığı bayii ile görüşsün" gariban bayii ye patlatacaklar akılları sıra.

Hakem heyeti geçen hafta Bilirkişi atadı.

Bu C.tesi gidecektim ama kardan ötürü kaldı. Haftaya bilirkişi ile görüşmeyi planlıyorum.

Sonrasında durumu paylaşırım yeniden.

Ama koca MICHELIN markasının düştüğü durumları görün arkadaşlar. Donanımhaber de de konusu var. Yazık gerçekten. Kimleri zengin ediyoruz milletçe...


Michelin severdim ve kullanırdım, memnundumda ama şu konuyu okuduktan sonra soğudum.

marikan
09-01-2017, 08:05
Hocam tüketici hakem heyetine şikayet için verdiğiniz evrakları paylaşmanız mümkün mü? Özelden de olabilir. Aynı durum bende de var. Bende hakkımı arayayım.

aposport
09-01-2017, 09:19
Hocam,

Evrakların hepsi elimde PDF olarak mevcut. Şuan devam eden bir süreç var.

Bu süreçte resmi evrak paylaşmak ne kadar doğrudur bilemiyorum.

Benim ki sonuçlandıktan sonra paylaşayım.

marikan
09-01-2017, 10:29
Tüketici hakem heyetine verdiğiniz evraklar veya gerekli belgeler nelerse onları yazmanız yeterli. Geri kalanını ben hallederim zaten. Dilekçe de nasıl bir talepte bulundunuz? Doğrudan evraklara gerek yok.

mob411
09-01-2017, 11:06
geçmiş olsun. Aldığımız hiç bir michelin lastikte yaşamadık böyle bir problem. Hepte genelde michelin aldık konforlu diye ama cc kullanmadık. bence lastik üretimi hatalı ve michelin in kabul etmesi gerekli.

energy saverlar vardı km den dolayı değil yaştan dolayı yıpranmıştı bende yanaklardan çatlamalar başlamıştı.

Aldığınız dan beri kaç km yol yaptınız ?

aposport
09-01-2017, 11:54
Tüketici hakem heyetine verdiğiniz evraklar veya gerekli belgeler nelerse onları yazmanız yeterli. Geri kalanını ben hallederim zaten. Dilekçe de nasıl bir talepte bulundunuz? Doğrudan evraklara gerek yok.

Fatura, varsa kredi kartı slipi, Michelin den gelen resmi yazı, Michelin ile yazışmalar, çatlakları gösteren fotoğraflar ve hakem heyetinden alıp doldurduğum boş dilekçe. Dilekçeye öncelikli para iadesi, olmazsa değişim talebi şekilde yazdım. Önceliğimiz para iadesi. Çünkü bir daha Michelin marka lastik takmak istemiyorum.


geçmiş olsun. Aldığımız hiç bir michelin lastikte yaşamadık böyle bir problem. Hepte genelde michelin aldık konforlu diye ama cc kullanmadık. bence lastik üretimi hatalı ve michelin in kabul etmesi gerekli.

energy saverlar vardı km den dolayı değil yaştan dolayı yıpranmıştı bende yanaklardan çatlamalar başlamıştı.

Aldığınız dan beri kaç km yol yaptınız ?

Lastikleri takalı 1 sene 1 ay oldu. Toplamda yapılan yol 25 bin km.

marikan
09-01-2017, 12:33
Sizin sonucu bekleyip ona göre hareket edebilirim. Fatura evrakları memlekette kalmıştı. Onları da alayım. Başvurayım. Açıkçası bu lastikten ciddi ciddi tedirgin olmaya başladım.

Orhan
09-01-2017, 12:34
michelin mi tövbe bi daha bende benzer sıkıntıyı yaşadım çözecek kimse olmadı
aldım bridgestone kullanıyorum sıkıntı yok bı daha da tövbe

Berkan
09-01-2017, 12:36
12 haziranda yazmışım pedere alsakmı diyede csc5 almıştık iyi yapmışız :D herkes kendi görevini yapsın yazın yazlık, kışın kışlık iyidir

gkhn55
09-01-2017, 12:48
Tüketici hakem heyetinden olumlu cevap ile dönüş yapılır inş.genellikle vatandaşın yanında oluyorlar.

emrekuzdere
09-01-2017, 13:06
Selam,

Bu konuyu açtığım Haziran 2016 da 1 lastiğimde tam çatlak durumu vardı.

Lastiklerden 1 tanesini Michelin'e gönderdik. Eylül gibi Resmi yazı ile döndüler. Tahmin ettiğimiz gibi "KULLANICI HATASI"

Bu arada zaman ilerledi ve 4 ü de aynı yerden aynı şekilde çatlamaya başladı. Eylül de 4 ü de çatlak vaziyetteydi.

Son bir ümit Önce Türkiye CEO suna ingilizce, sonrasında Fransa CEO suna Fransızca tercümeli mail attım. Hiçbiri dönmedi.

Michelin ile daha fazla zaman kaybetmemek için direkt Tüketici Hakem heyetine tüm evraklar ve fotoğraflar ile başvurdum.

Mahkeme Michelin e yazmış. Michelin bir avukatlık bürosu aracılığı ile dönmüş. Mealen : "Bizde kabahat hata olmaz. Hatada ısrarlı ise aldığı bayii ile görüşsün" gariban bayii ye patlatacaklar akılları sıra.

Hakem heyeti geçen hafta Bilirkişi atadı.

Bu C.tesi gidecektim ama kardan ötürü kaldı. Haftaya bilirkişi ile görüşmeyi planlıyorum.

Sonrasında durumu paylaşırım yeniden.

Ama koca MICHELIN markasının düştüğü durumları görün arkadaşlar. Donanımhaber de de konusu var. Yazık gerçekten. Kimleri zengin ediyoruz milletçe...

Bu zamana kadar çokça araç değiştirdim ve bir çok lastik markası kullandım (en az 6-7 marka). Hayatımın bir çok noktasında yerli ürünü tercih etsem de fransız markası olmasına rağmen araçlarıma hep michelin taktım bu zamana kadar (Zerre sevmem fransızları). Ama şu mesajdan sonra sorgulamaya başladım. Galiba yeni marka ve ürünler bulmak vakti geldi benim içinde.

Maxi
09-01-2017, 14:18
crossclimate hakkında bir arkadaşımda aynı şeyleri söyledi
1 senede lastik çöp olmuş

Tunacan
09-01-2017, 14:20
Bu lastik hem kışlık hem de yazlık olarak kullanılabildiğini iddia ettikleri lastik mi?

leon45
09-01-2017, 14:54
Selam,

Bu konuyu açtığım Haziran 2016 da 1 lastiğimde tam çatlak durumu vardı.

Lastiklerden 1 tanesini Michelin'e gönderdik. Eylül gibi Resmi yazı ile döndüler. Tahmin ettiğimiz gibi "KULLANICI HATASI"

Bu arada zaman ilerledi ve 4 ü de aynı yerden aynı şekilde çatlamaya başladı. Eylül de 4 ü de çatlak vaziyetteydi.

Son bir ümit Önce Türkiye CEO suna ingilizce, sonrasında Fransa CEO suna Fransızca tercümeli mail attım. Hiçbiri dönmedi.

Michelin ile daha fazla zaman kaybetmemek için direkt Tüketici Hakem heyetine tüm evraklar ve fotoğraflar ile başvurdum.

Mahkeme Michelin e yazmış. Michelin bir avukatlık bürosu aracılığı ile dönmüş. Mealen : "Bizde kabahat hata olmaz. Hatada ısrarlı ise aldığı bayii ile görüşsün" gariban bayii ye patlatacaklar akılları sıra.

Hakem heyeti geçen hafta Bilirkişi atadı.

Bu C.tesi gidecektim ama kardan ötürü kaldı. Haftaya bilirkişi ile görüşmeyi planlıyorum.

Sonrasında durumu paylaşırım yeniden.

Ama koca MICHELIN markasının düştüğü durumları görün arkadaşlar. Donanımhaber de de konusu var. Yazık gerçekten. Kimleri zengin ediyoruz milletçe...

geçmiş olsun, 2 yıl önce 2-3 aylık goodyear 225/45/17 lastiğimin birini kaldırıma sürtmüştüm küçük bi parça yerinden kalkmış ama kopmamıştı. Olaydan 9 ay sonra aracı yıkarken açılan yerin büyüdüğünü gördüm. Lastiği aldığım bayiye gittim fabrikaya göndeririz ama önce yeni lastik parası alırız dediler. Internetten indirimli tek lastik aldım çıkarttığım lastiği gönderdiler. 1 hafta sonra eve mektup geldi lastiğe %10 ödeme çıkmıştı. Bayiye parayı almak için gittim biz sana lastik getirttik para vermeyiz dedi. Fabrikayı tekrar aradım durumu anlattım daha telefonu kapatmadan bayiden aradılar gel paranı al diye :) Ertesi gün gittim lastiğin KDV sini düşcez dediler orası beni ilgilendirmiyor dedim tekrar fabrikayla görüştüm paramı zorla aldım :)

Bu olaylarda hakkını almak için çingene gibi davranmak gerekiyor. Lastiğin tek fiyatı 320 liraya bayiden almıştım, lastiği fabrikaya göndermek için internetten aldığım lastik 227 liraydı. Fabrikanın bana yaptığı ödeme 220 TL. Yani değişimde cepten çıkan para 7 TL

Good year bu olayla güvenimi kazandı çünkü büyük oranla ben suçluydum
Bu lastiğin fotosu
http://i.hizliresim.com/RYP7do.jpg

leader_T
09-01-2017, 19:50
Selam,

Bu konuyu açtığım Haziran 2016 da 1 lastiğimde tam çatlak durumu vardı.

Lastiklerden 1 tanesini Michelin'e gönderdik. Eylül gibi Resmi yazı ile döndüler. Tahmin ettiğimiz gibi "KULLANICI HATASI"

Bu arada zaman ilerledi ve 4 ü de aynı yerden aynı şekilde çatlamaya başladı. Eylül de 4 ü de çatlak vaziyetteydi.

Son bir ümit Önce Türkiye CEO suna ingilizce, sonrasında Fransa CEO suna Fransızca tercümeli mail attım. Hiçbiri dönmedi.

Michelin ile daha fazla zaman kaybetmemek için direkt Tüketici Hakem heyetine tüm evraklar ve fotoğraflar ile başvurdum.

Mahkeme Michelin e yazmış. Michelin bir avukatlık bürosu aracılığı ile dönmüş. Mealen : "Bizde kabahat hata olmaz. Hatada ısrarlı ise aldığı bayii ile görüşsün" gariban bayii ye patlatacaklar akılları sıra.

Hakem heyeti geçen hafta Bilirkişi atadı.

Bu C.tesi gidecektim ama kardan ötürü kaldı. Haftaya bilirkişi ile görüşmeyi planlıyorum.

Sonrasında durumu paylaşırım yeniden.

Ama koca MICHELIN markasının düştüğü durumları görün arkadaşlar. Donanımhaber de de konusu var. Yazık gerçekten. Kimleri zengin ediyoruz milletçe...

Selam bu Michelin in tipik tavrıdır. Lastiklerinin özrünü kabul etmez. Ancak ticari ödeme adı altında ödeme yaparlar ( bu senin suçun ama biz sana güzellik yapalım gene bizden al manasında). Ancak bunu her zaman yapmazlar.

Lastiğinizin sırtının parçalanma nedenide yumuşak sırt kauçuğundan kaynaklı. kışında yaz lastiğine göre iyi performans göstermesi için yumuşak hamurlu yapıldığını düşünüyorum.

aposport
28-02-2017, 09:47
kapanışı yaptık.

Linkten devam edebilirsiniz.

http://www.techturkey.com/forum/sohbet/224475-michelin-firmasinin-musteri-memnuniyetinden-anladigi.html