PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Kontra ile arka kopması



CanSaR
17-06-2016, 13:12
Arkadaşlar önden çeker kuvvetli bir aracım var. 99 yılında bir arkadaşım Saxo vts ile 150 160km/h da düz yolda arkayı kaydıra kaydıra gidiyordu. Virajlarda arka kopuyor ama o derecede zevkli oynuyordu çocuk... Tabi o usta bir arkadaştı

Sormak istediğim, önden çeker bir aracın arkasının kopması için mesela hafif virajlarda kontra ile olsun, düz yolda sağ sol kontra ile olsun arkaya nasıl bir işlem yapmak gerekir.

Arka yaylar sertleştirilir ?
Arka Amortisor ve arka yaylar sertleştirilir?
Arka kamber açıları ile oynanır?

Yuksek hızı sevmeyen sadece böyle binmekten keyif alan biri nasıl bir işlem uygulamalı? Arkasının kopması için

Ome_RS
17-06-2016, 13:15
havası fazla kabak lastik tak eskiye nazaran daha kolay kopar.

Canselmo
17-06-2016, 13:22
Virajda gazı cekersiniz yada sol ayak freni ile arkayı getirebilirsiniz.
veya Aç koy hareketi yapabilirsiniz , O anda gazı cekersiniz arka gelicektir.

mikelazi
17-06-2016, 13:35
en uygun yolu arka lastiklere fazla hava bas

MehmetOrkun
17-06-2016, 14:21
Sorunun güvensizliği kadar cevaplarında güvensizliği beni düşürdü.

Galiba bu güvenli olmayan işlemleri trafikte yapmayacaksınız. Anladığım bu, inşallah böyledir.

onur_S
17-06-2016, 14:55
viraja normalde girdiğiniz hızdan daha yüksek hızla, frene ufaktan dokunarak girin, araca bişey yapmanıza gerek yok. Ön lastiklere 2 psi fazla hava da basabilirsiniz.

onurc
17-06-2016, 15:09
Aga çok entresan sorular geliyor :D

Diyadin
17-06-2016, 15:10
Kontra vermek sonrasında toplamak okuyarak öğrenilecek şeyler değil.

İstediğiniz kadar okuyun karşınıza bariyeri alınca işler o kadar kolay olmuyor.

Ben önden çekiş araçlarda göze hoş gelmediğini düşünüyorum.

Nacizane tavsiyem trafiğin az mümkünse hiç olmadığı yerleri tercih edin :)

onurc
17-06-2016, 15:11
Arkadaşınız bu muydu yoksa ?
https://www.youtube.com/watch?v=rOZqo8xSqGs

Bu işin adı ustalıksa , mikerler öyle ustalığı usta..

AliGizda
17-06-2016, 15:17
Bence direk RWD bir araç alıp keyfinize bakın. Bende ön çeker bir araçla arka atılmasını hiç sevmiyorum.

MehmetOrkun
17-06-2016, 15:21
Arkadaşınız bu muydu yoksa ?
https://www.youtube.com/watch?v=rOZqo8xSqGs

Bu işin adı ustalıksa , mikerler öyle ustalığı usta..

Harika bir cevap olmuş.

MeRtCaN
17-06-2016, 15:29
https://www.youtube.com/watch?v=8EWIl4_8YUE


skidcar ile egitimler oluyor istersen boyle bir egıtıme katılıp o dedıgın seylerı gunvelı sekılde yapabılırsın

TolgaUs
17-06-2016, 15:39
Otopark civic type s testinde sorunuzun cevabı mevcut.

levent
17-06-2016, 16:37
Lift off oversteer yazarak Google da aratabilirsiniz.

Onur Fatih
18-06-2016, 02:40
Valla koptugunu hissettiğin an gazi birakma yeter gerisi kabiliyet meselesi okuyarak olacak isler degil araplarda yollar arabalar bizde olacak cok daha iyilerini yapacak insanlar var aramizda

CanSaR
18-06-2016, 07:18
Nasıl cevaplar bunlar arkadaşlar, adam yazmış trafikte mi yapcan, biri apacinin video paylaşmışşş. Soru basit, bunun için araçta yapılacak bir ayarlama var mı? Nasıl yapıldıgını sormuyorum, araçta yapılacak bir ayarlama varmı diyorum yay kamber lastik vs.

Bu da örnek olsun
https://www.youtube.com/watch?v=OX9kW1bYrfI

Bu arada arkadan çeker araba ile yanlamak nedir yahu! Araç iyi ise dokun gaza yanlasın.

onurc
18-06-2016, 07:47
160 km hızla afedersin kibrit kutusu gibi arabayla yan vermesi komik geldi. Trolledıgınızı dusunuyorum şahsen.35 yaşında ön çeker araba ile yapmak istediğiniz şeye bakın. Neyse umarım kaza bela geçirmeden arkayı öne getirirsiniz.ya da ne bileyim yanlarsınız..ön çeker arabayla yanlamak zaten kaza olmadan önceki görüntüyle birebir aynı olduğu için orjinal setuplarla yapabilirsiniz ..Allah kolaylık versin

mertkaya
19-06-2016, 00:50
Arkaya kalın bir kule gergisi takılabilir. Önde varsa daha incesi ile değiştirilebilir.
Ön lastiklerin havası yükseltilir/arka düşürülür.
Ön lastik yanakları inceltilir/ arka lastik yanağı kalınlaştırılır.
'' '' tabanı genişletilir/ '' '' tabanı inceltilir.
Arkaya daha sert yay takılabilir.
Ön iz genişliği arttırılıp arka azaltılabilir.
Bunlar bir arabayı oversteer'e yatkınlaştırmanın yolları ama yanlış şekilde yaparsanız snap oversteer'e yakalanabilir birden kendinizi bariyerde yada ağaca sarılmış bulabilirsiniz. Değişiklikleri ufak ufak yapın ve viraja frenle beraber girin yada normalden az daha hızlı girip viraj ortasında 'laps' diye gazdan ayağınız çekin, arkası gelecektir. Kimse sormamış ama arabanız ne?

CanSaR
19-06-2016, 07:22
Corsa Opc NE. Teşekkür ederim değerli bilgiler için. Bu arada 35 yaşmış kibrit gibi arabaymış vs bırakın bu ön yargılarını aşın kendinizi biraz. Size kim dedi trafikte yanlıycaz diye, kim dedi size 150 160 la yapacağız diye. 99 yılından bahsediyorum her halde yaşı yazan arkadaş o zamanlar düt düt diye geziyordu.

CivSpeed
19-06-2016, 14:54
Arkalara özel dolgu teker takıp, tutunmayı minimuma indirip skidcar gibi çok rahat bir şekilde yapılabilir. Bir video da izlemiştim sanırım FifthGear prograımnda idi. Bu videodakilerde sanırım o şekilde yapıyorlar...

LnchCntrl
19-06-2016, 14:59
Önden çeker araba ile o hızlarda yapmak istediğiniz hareket bana kalırsa aleni intihar.

3.viteste viraj içi oturup e36 ile aylarca açılara girdim ama bu dediğinize ben cesaret edemem şahsen.

Sadık Özyer
19-06-2016, 16:34
Arkadaşınız bu muydu yoksa ?
https://www.youtube.com/watch?v=rOZqo8xSqGs

Bu işin adı ustalıksa , mikerler öyle ustalığı usta..

sanki bu videoyu bilerek mi ne çekmişlerdi isteyerek yapılan bi kaza gibiydi.

Mehmetmert
19-06-2016, 16:37
Metal tepsi,sini falan isinizi gorur :D

drivertech
20-06-2016, 03:19
http://youtu.be/o4ypOBV_wZw
https://m.youtube.com/watch?v=o4ypOBV_wZw


Demek istedğinz power slide olsa gerek eski hb olan çoğu araçta bunları yaşıyoruz aslında ekstrem seviyeye getirmek mantıksız ama bu his hoşunuza gidiyorsa linkini verdiğim videoda eg civic videosunda arkası daha basık ve yumuşak yay seçeneğiyle gayet iyi açı alınır fakat street modda çok tehlikeli her asfalt bir değil aşırı ısınmada lastiklerin tutunmasıda düşeceğini göze alırsak bir iki seferden sonra sonu spin olur diye düşünüyorum özellikle tr asfaltında .

Apaçi yaftasına da çok ilginç önyargılardan bi kurtulsak işin doğrularını paylaşarak forumu bilgiyle doldursak daha iyi olur sanırıım


Bu video da içerden power slide ek civic


http://youtu.be/OAaYsuE-jgU

CanSaR
20-06-2016, 11:08
Bravo bir iki değerli arkadaş fikirlerini paylaşmışlar. Teşekkür ederim. Evet video da ki olay. Ben bundan zevk alıyorum, ama aşırı süratten almıyorum. Daha bu sabah Kartal dan Başakşehir ' e 5.30 da giderken 230 km/h lara çıktım hiç keyif almadım sadece stress yaşatıyor bende. Ha neden çıkıyosun o zaman dersen denyo çok, aracın sesinden herhalde Audi Passat peşime takılıyor her seferinde uzuyorum sonra sıkılıp yavaşlıyorum. Yanımdan geçiyorlar gelmemi bekliyorlar. Neyse demek istediğim, ben hafif virajlarda aracın yanlamasını arkasının 45derecelik bir açı ile kopmasını seviyorum.

Bu arada 99 yılında yanlayan arkadaş Saxo yu sattı binmediği araç kalmadı en son Kırmızı Evo9 ile gazlıyordu. Şimdilerde duydum kango tarzı mercedes ile iş güç aleminde. Bu arkadaş ciddi anlamda sıkı direksiyona sahip birisidir. Kabiliyet olduğu aşikar.

CanSaR
20-06-2016, 11:12
https://www.youtube.com/watch?v=qAsbneT7Dgk

Bu arkadaş bence kabliyetli ve aracın hakkını verebilen bir surucudur. Tasvip ediyormuyum asla. Senin özgürlüğün karşındaki kişinin özgürlüğünü ihlal etme alanına girince biter ki burda da trafikte can güvenliklerini tehlikeye atıyor arkadaş. Fakat yargılarmıyım asla . Bu bir hobi

CanSaR
20-06-2016, 11:14
Son olarak bunun mutlaka teknik bir ayarı vardır. Mehmet Gazihan arka yayların esneme payını azalt diyor, son yorumda arkadaş yumuşalt diyor. Burda teknik bilgi sahibi pek arkadaş yok sanırım. Diğer bir arkadaş lastik ısınınca kayar diyor ki lastik ısınınca yola daha iyi yapışır diye biliyorum. Sanırım bu siteye takılmaya ara vereceğim .

Saygılar

yusufcan_k
20-06-2016, 11:34
Son olarak bunun mutlaka teknik bir ayarı vardır. Mehmet Gazihan arka yayların esneme payını azalt diyor, son yorumda arkadaş yumuşalt diyor. Burda teknik bilgi sahibi pek arkadaş yok sanırım. Diğer bir arkadaş lastik ısınınca kayar diyor ki lastik ısınınca yola daha iyi yapışır diye biliyorum. Sanırım bu siteye takılmaya ara vereceğim .

Saygılar

siteye bencede takılma sen ara verme hiç gelme

Ome_RS
20-06-2016, 11:35
Çok üzülürüz n'olur bizi kendinden mahrum bırakma

CanSaR
20-06-2016, 11:52
Bu güne kadar 2500 8000 arası yorum yapmış değerli arkadaşlar, benim sorumun muhattabı soruya cvp verme kapasitesi olan insandır. Göster teknik bilgini cvp ver, ben görüşümü yazdım. Sana sormuyorum ki takılıyım mı, takılmayayım mı diye.. Konuya mudahele olmamış, gelmiş burda alakasız cvp yazmış. Birazdan da bir iki arkadaşına söyler yasaklatır. Belli ki o kadar msj atacak vaktin varsa milletin arkasında heh haha yapacak kapasiten de vardır . Hani teknik, makale, hani detaylı anlatım? Bu nasıl bir yaklaşım. Bir de forumda 8000 bilmem ne küsür cvp yazmış adam verdiği cevaba bak. O kadar msj yazmışsın öğrenemedin mi konunun cevabını da, geldin bu kadar basit bir yazı yazdın. Bilmiyorsan sus, biliyorsan paylaş diycem ama zaten paylaşmışssın paylaşacagını.
Şimdi TechTurkey e yakışır bir şekilde davranmanızı izlemek ve giren görenlere izletmek istiyorum. O kadar da açık yazıyorum. Hadi buyrun

CanSaR
20-06-2016, 12:25
Yağmurda kolay ama düzde nasıl olacak bilinmez
https://www.youtube.com/watch?v=imLi9V5lomA

Hadi kalın sağlıcakla :)

SifirinciMurat
20-06-2016, 12:40
https://www.youtube.com/watch?v=qAsbneT7Dgk

Bu arkadaş bence kabliyetli ve aracın hakkını verebilen bir surucudur. Tasvip ediyormuyum asla. Senin özgürlüğün karşındaki kişinin özgürlüğünü ihlal etme alanına girince biter ki burda da trafikte can güvenliklerini tehlikeye atıyor arkadaş. Fakat yargılarmıyım asla . Bu bir hobi

filmden bir sahne bu gözüm, oltaya gelme.

CanSaR
20-06-2016, 13:36
Birisi daha.. Siz aynı grubun tiplemlerimisiniz ? Gözüm felan . Film olunca ne oluyor :) olmamış mı oluyor. Yazmama kararımı kesinleştirdim. Seviyesizlk

kesici
20-06-2016, 13:42
Ahahahaha :D Bana burakın bu abiyi :D

ozans
20-06-2016, 14:11
İdeal tek bir ayar yok, tek bir doğru yok. Fazla sert bir arka suspansyon da bırakmaya sebep olur, fazla yumuşak da.

Aracın arka tutuşunu bozup yanlamaya çalışmaktansa ön tutuşu iyileştirmeye çalışın. Önden/arkadan çeker bütün yol arabaları kafadan kaymaya meğillidir, sebebi de güvenlik - önden kazalarda gerek motor haznesinin bir nevi şok alıcı şeklinde tasarlanmış olması, gerek airbag konumları, gerek genel sürücü kabiliyeti. Arkayı bırakıp ağaca yandan girdiğinde insanlar oto üreticilerinin yapıcak birşeyi kalmıyor.

Ön tutunmayı nasıl arttırırsınız? Daha fazla negatif kamber, daha iyi bir çift lastik en başta gelenler. Suspansyonun sertliği yumuşaklığı derin bir konu. Önde yumuşak ve hareket mesafesi geniş bir suspansyon varsa, frenaj esnasında öne baya bir ağırlık taşıyabilirsiniz. Sonrasında yapacağınız hızlı bir viraj içine bakma hareketi arkayı koparacaktır. Sert ve yola göre uygun bir suspansyon ise genel olarak daha fazla bir tutunma sağlayabilir, ama yumuşak gibi ağırlık taşımaz. Çok fazla sertsert bir suspansyon ayarında zıplayıp sekebilirsiniz, çok basık bir yükseklikte travel yetmeyebilir, shocklar dibe dayanabilir (bottom out). Dediğim gibi tek bir doğru yok.

İlk adım, kamber, toe ve lastik olmalı bence.

BurakCengizhanoğlu
20-06-2016, 14:24
Arkayı kaydırmak istiyosan.Bisikletin arka tekeri mermere geldiği an arka freni sık bak nasıl kayıyor.

onurc
20-06-2016, 14:30
Öyle bir soruyorsunuz,öyle bir moda geçmişsiniz ki,önden çeker ve araba markası vs yazmasa profesyonel drift ve pist için araç hazırlıyorsunuz sanacak okuyanlar.Çık yola otur gaza çek direksiyonu.Ne ayarı böyle bir olay için anlayamadım gitti (:

mstfcn28
20-06-2016, 14:54
Bende çok yaptımda hiç ayar falan yapmadım.
Orj Fiorinoyla bile yaptım düz yolda kontrayı ama düşük hızlarda tehlikeli olabiliyor yüksek hızlarda daha iyi topluyor ;)
Bunu yapmak için ilk başlarda kaygan asfaltlı virajlı yollarda başlanabilir virajın yönünde direksiyonu sert çekip arkasını kopardıktan sonra tam tersi yönünde çevirerek arabanı toplayacaksın, deneyerek öğrenilecek bişi ama bu.
Bu işi çok iyi yapanlar mutlaka var, trafikte yapılmaması gereken hareketler ayrıca bunun için özel eğitimlerde var büyük şehirlerde.

burakgunay
20-06-2016, 15:27
sen cıkıp fwd arabayla yanlıcam dersen, örnek olarak kavşak dönen amerikan ya da scion fr-s gibi araçlardan videolar koyup insanlara o arabaların arkadan itiş olduğunu bilmedigini çaktırırsan sana kim neden duzgun acıklama yazsın? yok yagmurda kolay da kuruda zor bilmem ne, alakası yok baktıgın videolar arkadan itiş.
ha illa istiyosan senin işin power slide'dan ziyade lift off la. onu da araştır gör bi zahmet. 8000 mesaj ya da bilmem neyle olmuyor paylaşım, kişiler niyetinizde iyi bişey görmemiş ki gerekli bilgiyi vermemişler. herhangi bir sebeple sizin ***layabileceginiz bir platform değil bura, turbo e30lar, turbo vtecler, sıfırdan e63 amg yapılan, ölü ae86lar diriltilen bi yer bura. geçiniz.

SifirinciMurat
21-06-2016, 10:16
Birisi daha.. Siz aynı grubun tiplemlerimisiniz ? Gözüm felan . Film olunca ne oluyor :) olmamış mı oluyor. Yazmama kararımı kesinleştirdim. Seviyesizlk

Ulan arkadaşım, trafiğe kapalı alanda yapılan çekimi trafikte yapılıyor sanıp; insanların canını tehlikeye atmış diye bıdı bıdı yapmışsın. Sana iyilik yaptım, oltaya gelme dedim. Bu kafayla git sen burnunun dikine, müstehaktır, üç gün sonra şu videodakinin aynısını bekliyorum senden.

https://youtu.be/90V1YvHoCYE

Batum
21-06-2016, 11:43
onu bilmemde mk3 leonlar arka kopma bırakma konusunda hiç bir ek aparat gerektirmiyor özelliği bu :) dönel ada veya dönerken ufak gazla hemen bırakıyor arkadan kopuyor.. bu kopmalarda direksiyonun iyi değilse sonuç vahim..

ghibli06
21-06-2016, 13:00
scion FR-S örneği konuya son noktayı koymuş zaten... hocam senin olayın arkadan itiş, o kafandakileri önden çeker bir arabayla yapamazsın... önden çeker bir aracı arkadan kaydırabilmek için ağırlık dengesini değiştirebilmen gerekir, eskiden önder çeker aracım varken el freni çekmek viraj içinde frene basmak gibi aptal hareketler yapar kendimce zevk alırdım fakat bu tür kaymaların hiç birinin kontrolü sende olmuyor... arkadan itişle en azıdan aracın gücünden faydalanarak biraz pratik ve tecrübeyle hem kontrollü olursun hem de keyif alırsın...

ertantamer
21-06-2016, 13:48
Virajı geniş alıp direksiyonla kontra verirseniz arkası gelecektir ağırlık transferi. Mümkünse esp devre dışı olmasın toplanması zor olabiliyo. Tecrübeyi anlatmak zor bir durum deneye deneye öğrenilebilir

ertantamer
21-06-2016, 13:50
onu bilmemde mk3 leonlar arka kopma bırakma konusunda hiç bir ek aparat gerektirmiyor özelliği bu :) dönel ada veya dönerken ufak gazla hemen bırakıyor arkadan kopuyor.. bu kopmalarda direksiyonun iyi değilse sonuç vahim..

Biz bilmiyorduk leonun arkasının o kadar oynak olduğunu ters döndük göbek çıkışında sonra tövbe ettik :)

Batum
21-06-2016, 13:58
Biz bilmiyorduk leonun arkasının o kadar oynak olduğunu ters döndük göbek çıkışında sonra tövbe ettik :)

maalesef öyle :) ufak bir virajda arka bırakıyor kopmalar oluyor o araçta denge sorunumu var nedir artık korkutucu oluyor.
arka torsiyon olduğu için olabilir diye düşünüyordum fakat aynı şekilde mqb platformu şuan kullandığım golf 7 de böylebir durum olmuyor zorlasan bile leondaki ansızın olan kopmalar gibi bıraktıramıyorsun.

mertkaya
21-06-2016, 15:02
Chris Harris abimizin çok güzel bi videosu var how to drive fwd car diye, onu izleyip söylenenleri deneyerek çıtırdan başlayın derim araba üzerinde değişikliğe gitmeden önce. Ha olmuyor mu o zaman arkaya kalın bi kule gergisi yardımcı olacaktır. Kamber kaster ayarları en münasip olanı belki ama ayar yapmayı bilmiyorsanız ilişmeyin. Birde kaydıktan sonra frene basmayın, sonu çok neşeli bitmeyebilir :)

CNR
21-06-2016, 19:52
maalesef öyle :) ufak bir virajda arka bırakıyor kopmalar oluyor o araçta denge sorunumu var nedir artık korkutucu oluyor.
arka torsiyon olduğu için olabilir diye düşünüyordum fakat aynı şekilde mqb platformu şuan kullandığım golf 7 de böylebir durum olmuyor zorlasan bile leondaki ansızın olan kopmalar gibi bıraktıramıyorsun.

Benim golf'ünde kopuyor arka ya, ama ben hiç rahatsız değilim.Abinin istediği şeyide bizim mqb platformu doğal olarak yapıyor.Leon'da kopmalar daha belirgin olsada, golfte kopuyor esp açıkken bile spin atan 2-3 arkadaşım var(süratlerde 60-70)Tabi göbeğe girdim, kontrolü kaybettim değilde, yanlamaya çalışırken.Araç kamerası görüntüleri vardı izni olursa atarım.

Bizim mqb değişik zaten, esp açıkken çok daha keyifli, esp kapalıyken kafadan kayıyor öyle böyle kaymıyor hemde bodozlama dümdüz gidiyor, arkayı yanına alamıyorsun.

Bu arada 90 la viraja girerken arabic style viraj yönüne kırıp panik fren yada gazla arkayı yanına almak kolay.Sadece lastiğe üzülüyorum ben çok yıpranıyor.Bi ara araç kamerasından görüntüler yüklerim.

rain man
21-06-2016, 20:09
Yalnız akşam akşam güldürdü bu konu :D Abinin tepkiler falan efsane.

Önden çekerli araçta açıkçası yoldan şaştığı an ben korkuyorum :) Yakın bi zamana kadar çok sert girerdim virajlara. Şimdi lastiklerime acıyorum hem.

Ama drift denilen nanenin deneneceği yer belli araç tipi belli. Dahasını konuşmaya pek gerek yok.

Gko
21-06-2016, 22:38
Arkadaşlar önden çeker kuvvetli bir aracım var. 99 yılında bir arkadaşım Saxo vts ile 150 160km/h da düz yolda arkayı kaydıra kaydıra gidiyordu.

ilk mesajda şuraya kadar okudum sonra kapadım akldgjaşsdlgkasdgad t*ş*k geçiyo heralde bizle.

geçen 6. vites kesiciye sokmuşum anadın mı, sen arka bi kop. sağa bi baktım arabanın arkası yanağıma vurduruyo. Bi kontra verirsin abövv

rahmitanir
21-06-2016, 23:17
Öncelikle piste çık;
Lastikler biraz kabak olsun;
viraj içinde ağırlık transferi + hafif fren (yapabiliyorsan sol ayak freni)
https://www.youtube.com/watch?v=OPSmXG9Cezk

NOT lastik basınçların fazla olursa, bunun gibi daha korkutucu olabilir sonuç:

https://www.youtube.com/watch?v=Rlr7HCDv2e4

Yekta
22-06-2016, 02:00
Birisi daha.. Siz aynı grubun tiplemlerimisiniz ? Gözüm felan . Film olunca ne oluyor :) olmamış mı oluyor. Yazmama kararımı kesinleştirdim. Seviyesizlk

Benden size ufak bir tatil o zaman. Bu arada bol bol yanlama videosu izleyebilir, kafanızı toplayıp yazıp yazmama kararınızı da gözden geçirebilirsiniz, umarız değiştirmezsiniz de eğer ki bu üslupla devam edecekseniz.

Dipnot: Aracın arkası kontra ile kopmaz, arkası kopan aracı kontra (kelime kökeni ingilizcede karşı anlamına gelen "counter") yani karşı hamle ile toplarsınız.