Orijinalini görmek için tıklayınız : Lpgli araç nasıl Kullanılmalıdır.
UberJager
20-06-2016, 08:49
Merhaba
LPG li bir araç kullanıyorum. Ve lpg nin yaratacağı zararı minimuma indirmek istiyorum. Ekonomi yönünden değilde, araca vereceği zararı minimuma indirmek için neler yapılmalı
*Lpg modunda en çok kaç devir çevrilmeli.
*Haraket halinde tapa gaz veya yarım gaz basarken Lpgden benzine geçmek veya benzinden lpg ye geçiş yapmak sıkıntı doğurur mu?
*Nispeten zayıf motorum var, sürekli maksimum tork devrinde kullanmak ilerde sorun yaşatırmı?
*Rampa cıkarken aracım hız kaybına uğruyor. Gaza basarak hızı sabitliyorum. Gaza basmak yerine vites düşürüp yüksek devir çevirerek hızı sabitlemek.. Hangisi daha az zarar verir..
*Rampa aşağı 5.ci vitesde aracı yelken seyri yaptırıyorum. Bunun lpg sistemine zarar veya faydası varmı?
*Motor en çok kaç dereceye kadar ömründen yemden seyir yapabilirim...
Cevaplaraın için şimdiden teşekurler.
Merhabalar,
1- Araç benzinde ne kadar devir çevirebiliyorsa LPG'de de aynı deviri çevirebilirsiniz. ( LPG ayarı ve enjektörleri önemli bu konuda )
2- Hareket halinde yakıt değiştirmek sıkıntı çıkarmayacaktır çünkü lpg'de de benzinde de iki yakıt halen devirdaim halindedir ama bence yapılmaması daha sağlıklı anlık yakıtsız kalıp bir şeylere zarar verebilir.
3- Motor ömrü benim bildiğim kadarıyla çevirdiği devire bağlı bundan dolayı tork devri çok yukardaysa belli bir miktarda ömürden çalma olacaktır.
4- Rampalarda gaza daha çok basmanız daha çok yakmanıza sebep olacaktır bence bir vites düşürüp daha az gaz vererek devam etmek daha sağlıklı
5- Yelken seyri nedir bilmediğim için bişey yazmam doğru olmaz
6- Hararetten bahsediyorsanız 90 ın üstüne çıktığında bir sorun vardır hararet yapmadan mutlaka kenara çekip kontrol edilmeli
Bildiklerim kadarıyla cevap vermeye çalıştım yanlışlarım da olabilir arkadaşlar düzeltecektir
Lpgde kullanırken benzine direk geçilmeli,Fakat benzinde iken Lpg ye geçerken düğmeyi ortada bırakıp aracın hotumundaki benzin bittikten sonra lpg ye geçiş yapılması daha sağlıklıdır
Raindrops
20-06-2016, 16:19
Lpgde kullanırken benzine direk geçilmeli,Fakat benzinde iken Lpg ye geçerken düğmeyi ortada bırakıp aracın hotumundaki benzin bittikten sonra lpg ye geçiş yapılması daha sağlıklıdır
Yeni sistemlerde ortada bırakacak bir düğme hocam, kendisi mi yapıyor bunu?
motorunu korumak istiyorsan
kaliteli yağ kullan ve lpg de asla gazlama (5 bin devirden sonrası mesela)
livaneli
20-06-2016, 18:34
Lpgde kullanırken benzine direk geçilmeli,Fakat benzinde iken Lpg ye geçerken düğmeyi ortada bırakıp aracın hotumundaki benzin bittikten sonra lpg ye geçiş yapılması daha sağlıklıdır
Enjeksiyonlu araçlarda hortumda benzin hiç bitmez. Lpg'de giderken bile benzin enjektör kötüğüne kadar gelip geri döner yani devr-i daim (devirdaym) yapar, pompa sürekli çalışır.Pompayı bozmamak için depoda her zaman çeyrek depo benzin bulundurmak gerekir.
Benzinde nasıl kullanıyorsanız lpg dede öyle kullanabilirsin.
Ekonominin dadını çıkar.
Arıza kodu yakarsa "lgdir yakar" demeyin.... Ne olursa olsun ayarınızı yaptırın ve zengine ya da fakire düşmesin... Sonrasında özel bir kullanıma gerek yok bence... Zaten kimse istesede devamlı tapagaz gidemez...
Bakımlarını aksatmamak, yağ değişimlerine dikkat etmek, lpg filtre bakımlarını yaptırmak ve her bakım yaptırırken yazılımını kontrol ettirmek gerekirse güncelletmek yeterlidir. Arıza ışığı konusunda kesinlikle "semavi" isimli üyemize katılıyorum. Fakir/Zengin karışım sebebi ile üst kapak sıkıntısı yaşayan çok arkadaşım oldu.
Yeni sistemlerde ortada bırakacak bir düğme hocam, kendisi mi yapıyor bunu?
Sizdeki düğme nasıl resim ekleme şansınız varsa süper olur?
http://atikerservis.com/wp-content/uploads/2016/01/atiker-anahtar.jpg
bunun gibi mesela aslan,
basıosun lpg
basıosun benzin
3 kademe yok yani artıkın sanırım
bunun gibi mesela aslan,
basıosun lpg
basıosun benzin
3 kademe yok yani artıkın sanırım
O zaman karışımlarda sıkınıt çıkarır ilerleyen zamanlarda Göktu
Yoksa eski düğmeler mis gibi al ortaya benzini bitir hortumlarda sonra tüpe geç mis gibi
Yeni nesil düğmelerde orta kademe yok diye biliyorum bende.Basıyosun gaz basıyosun benzin
bayadır lpgli araç kullanmadım ama hatırladığım kadarıyla zaten bastığın saniye direk yakıt değişimi olmuyor kendisi beyniyle ayarlayıp 1-2 saniye sonra tık diye geçiyor
Elektronik kitler kendi geçiyor.
Hem lpg varken benzine geçmek neden.
Ben hemen geçsin diye sıcaklığı 20 derece ayarladim.
Bu ara sıcak hava, calisir çalışmaz lpg ye geçiyor araç..
Müsaadenizle ben bir yanlışı düzeltmek istiyorum. LPG düğmelerinde yeni nesil veya eski sistem ayrımı yoktur arkadaşlar. Eğer aracınız enjeksiyonlu ise LPG ssiteminiz "Sıralı Sistem"dir ve bir buton aracılığı ile LPG/Benzin arasında geçiş yaparsınız. Şayet aracınız karbüratörlüyse 3 konumlu bir anahtarı vardır ve orta konumda tuttuğunuzda benzini de LPGyi de geçirmez.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.