Orijinalini görmek için tıklayınız : i20 1.4 Benzinli Otomatik
Hasim Canberk
24-06-2016, 12:30
Arkadaşlar araç 2016 model.Fabrika çıkışı lpg'li.Aracın performansından çok tatmin olmuyoruz.Bu araç için nasıl bir modifikasyon önerirsiniz?+20 beygir güç alsak yeterli olur diye tahmin ediyorum ama atmosferikte bu biraz zor gibi :D +20 beygir için önerileriniz neler?Merakla bekliyorum.
İlk konum bu kusur ettiysem affola.
Hayırlı Ramazanlar.
Alakasız olacak ama ;
Fabrika çıkışı lpg olmuyor ne yazık ki. Garantiniz devre dışı kalmış.
benim bildiğim i20 lerde fabrika çıkışı lpg yok. Sizinkisi bayii çıkışı lpg li olabilir.
Performans için maalesef yaptığınız işlemler masraflı ve gereksiz olacaktır. O motordan 20+hp almak kolay değil
Emre Akçay
24-06-2016, 13:36
Fabrika çıkışlı LPG'li i20 yok dendiği gibi. Bayiler dışarıda veya kendileri takıp satıyorlar o ayrı. Performans olarak da attığınız taş vurduğunuz kuşa değmez. Uğraşmayın hiç.
_driver_
24-06-2016, 13:38
Lpgyi sökmeniz yeterli olur :)
UberJager
24-06-2016, 16:00
O araba zaten 1.4 motor ve tork konverterli şanzımanı ile fazlasıyla yeterli performans sunarken, hangi akla hizmet lpg takılmış anlamadım. Tork konverterin viskozitesi ortada iken neden lpg montajlanarak araba yıpratılıyor. Lpg o motoru öldürür. Çünkü 4 ileri otomatik şanzıman sürekli yüksek devir çevirmeye meyilli bir yapısı var. İş bu noktada zaten şehir içi 9 litre tüketim olarak yansımakla beraber , overdrive vites oranı olan 4 ncü vites oranıda ecu ile çalışıp 5 - 6 litre seviyesinde tüketimi aşaği çekebiliyordu. Lock up damper , overdrive vitesi hepsi ecu ile kumanda ediliyor. Ecu ise benzin motoru ile devreye giriyor. Sizde motora gaz takınca ortaya bir tanede gaz beyni sokunca araba sapıtıyor. Sürekli bağıran bir motor, kafasına göre devreye giren bir Lock up damper, ehli keyif vites değiştiren bir şanzımanla baş başa kaldınız. Hayırlı olsun.
UberJager
24-06-2016, 16:03
Burda şanzımanın elektronik olarak değiştirildiği yazıyor. Şimdi, Lpg de çalıştığında hangi elektronik beyinden veri alacak bu şanzıman , merak ediyorum doğrusu...
Front-wheel Drive [4-speed] Compact Automatic Transmission | Hyundai Powertech (http://www.powertech.co.kr/en/product/frontwheel-4speed-small.do)
Hasim Canberk
25-06-2016, 13:58
Yani bayi anlaşmalı lpg takılı alındı :D
Hasim Canberk
25-06-2016, 14:03
Ali abi araç benim değil zaten.Sahibi çok sevdiğim dostum.Bana dedi sen anlarsın ne yapalım buna diye bende buraya yazdım.Tamam sen Era'ya lpg takmamış adamsın ama biliyorsun benzin fiyatlarını mecburen taktırdı.
Hasim Canberk
25-06-2016, 14:04
Lpgyi sökmeniz yeterli olur :)
O zor yahu :)
Hasim Canberk
25-06-2016, 14:05
Fabrika çıkışlı LPG'li i20 yok dendiği gibi. Bayiler dışarıda veya kendileri takıp satıyorlar o ayrı. Performans olarak da attığınız taş vurduğunuz kuşa değmez. Uğraşmayın hiç.
O zaman uğraşmaya değmez yani.
Hasim Canberk
25-06-2016, 14:08
Arkadaşım biraz basmayı sever.Bende ibiza ecotsi var.Yer yer roll yaparız hani hep arkamda kalınca dedi buna az kasalım da yetileyim sana diye.Ben bu konunun linkini atayım ona gereksiz olduğunu kendi de okudun :D
Hasim Canberk
25-06-2016, 14:09
Yardımcı olan herkese teşekkürler bu arada
kız kardeşimde var zaman zamanda kullanıyorum ... bayan arabası tamamen.. gazlarsanız da iyi yakıyor :) keyifsiz bir araç bence
Alırken-karar verilirken performans değerlerine bakılmadı mı arabanın? Aldıktan sonra tatmin olmuyoruz demek hatalı seçimi gösteriyor.... Atmosferik motordan 20 hp çok zor, binmeye devam edin.........
Burda şanzımanın elektronik olarak değiştirildiği yazıyor. Şimdi, Lpg de çalıştığında hangi elektronik beyinden veri alacak bu şanzıman , merak ediyorum doğrusu...
Front-wheel Drive [4-speed] Compact Automatic Transmission | Hyundai Powertech (http://www.powertech.co.kr/en/product/frontwheel-4speed-small.do)
Dostum. LPG ecusu sadece LPG enjektorler ini çalıştırıp, benzin enjektorler ini çalışmasını engeller.
Benzin ecusu halen görevini yapmaya devam etmekte LPG takıldığında.
Şanzıman ecusu hiç etkilenmez bu durumda.
Ben kendi aracimdan biliyorum, hiç bir fark yok LPG veya benzin de çalışırken.
Zaten çok zorda kalmadıkça benzinde çalıştırmak istemiyorum :)
Dostum. LPG ecusu sadece LPG enjektorler ini çalıştırıp, benzin enjektorler ini çalışmasını engeller.
Benzin ecusu halen görevini yapmaya devam etmekte LPG takıldığında.
Şanzıman ecusu hiç etkilenmez bu durumda.
Ben kendi aracimdan biliyorum, hiç bir fark yok LPG veya benzin de çalışırken.
Zaten çok zorda kalmadıkça benzinde çalıştırmak istemiyorum :)
Bu bilginin hangisi tam doğrudur merak ile takipteyim.
Bu bilginin hangisi tam doğrudur merak ile takipteyim.
Benim kendi aracim otomatik, kayinpederin aracı otomatik, ikiside lpg li, otomatik vitesleri normal çalışmakta.
onursumer
26-06-2016, 23:31
O araba zaten 1.4 motor ve tork konverterli şanzımanı ile fazlasıyla yeterli performans sunarken, hangi akla hizmet lpg takılmış anlamadım. Tork konverterin viskozitesi ortada iken neden lpg montajlanarak araba yıpratılıyor. Lpg o motoru öldürür. Çünkü 4 ileri otomatik şanzıman sürekli yüksek devir çevirmeye meyilli bir yapısı var. İş bu noktada zaten şehir içi 9 litre tüketim olarak yansımakla beraber , overdrive vites oranı olan 4 ncü vites oranıda ecu ile çalışıp 5 - 6 litre seviyesinde tüketimi aşaği çekebiliyordu. Lock up damper , overdrive vitesi hepsi ecu ile kumanda ediliyor. Ecu ise benzin motoru ile devreye giriyor. Sizde motora gaz takınca ortaya bir tanede gaz beyni sokunca araba sapıtıyor. Sürekli bağıran bir motor, kafasına göre devreye giren bir Lock up damper, ehli keyif vites değiştiren bir şanzımanla baş başa kaldınız. Hayırlı olsun.
daha detayli aciklasaniz kaynak nedir ? motor neden olsun , 4 ileri ve yuksek devir kisminida hic anlamadim , lpg ecusu zaten aracin normalmecu su ile beraber calisiyor
motor müdür
25-09-2016, 11:13
Hocam ECU ve TCU diye 2 kavram var. ECU motoru kontrol ederken, TCU şanzımanı kontrol ediyor. Yani beyin ile alakalı değil durum.
Benim bildiğim Hyundai araçlarında LPG ile geliştirme yapıyor. Motor 3000 devirden sonra karışık yakıt kullanıyor. Benzin + LPG yani. Hyundai kendi LPG programını anlaşmalı kurumlara dağıtıyor. Ben bu konuyu 2017 i30 motorunu araştırırken öğrenmiştim. İ30 motoru ile ilgili yazımı buradan okuyabilirsiniz:
Motor Mudur: Yeni Hyundai i30 Motoru - Kappa 1.4 T-GDI (http://motormudur.blogspot.com.tr/2016/09/yeni-hyundai-i30-motoru-kappa-14-t-gdi.html)
Benzinli doğal beslemeli bir motor olunca açıkçası çok fazla yapacak bir şey yok. Zaten biraz araştırınca yabancı Tuningciler bile %5 falan arttırmış senin aracın gücünü. Zaten sen LPG'den dolayı %10 kaybettiğini düşünürsen, pek işine yaramaz bence. İ20 çok basmadan kullanılacak az yakan bir aile, bayan veya öğrenci arabası niteliğinde.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.