PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Basınç kaçağı turboyu yorar mı yada zarar verir mi ?



Oznsrl
02-07-2016, 06:53
Tam göremiyorum ama ya coolera giren yada çıkan hortumlardan biri delinmiş.Sakin kullandığım zaman sıkıntı yok gibi az kaçırdığı için ses duymuyorum yada ama gaza yüklenince yüklü arabalardaki gibi emiş sesine benzer bırakıncada blow a benzer ses çıkıyor :)

Soruma gelicek olursak basınç kaçtığı için araba az basınç okuyup turbo fazla basmaya çalışıyomudur
bide bırakınca gelen ses gelirken turboya bi zarar verme olasılığı varmıdır. Bayram öncesi uğraşcak vaktim yok böyle kullanıyorum mecbur gerçi yapabilirsem coolerı iptal edip orjinal turbo hortumunu takmayı denicem şimdilik

Gokmen Erbas
02-07-2016, 08:03
turbo dedigimiz sey devreye girebilen veya fazla basinc basmaya calisabilen bir yapisi olan bir mekanizma degil. tamamen pasiftir, kendi calismaz egzoz gazinin basinciyla motor tarafindan zorla calistirilir. bunu bir bilelim önce. kacak kucukse kisa vadede birsey olmaz. yuksek basinc gec olusur sistemde sadece. kacak buyukse yakit fazla kalacagindan duman ve performans dusmesi gozlemleyebilirsiniz.

XSi
02-07-2016, 10:16
Kacaktan dolayı, turbo cok daha yüksek donus hızlarına ulasir.

Buda ömrünün azalması demektir.

Oznsrl
02-07-2016, 12:04
turbo dedigimiz sey devreye girebilen veya fazla basinc basmaya calisabilen bir yapisi olan bir mekanizma degil. tamamen pasiftir, kendi calismaz egzoz gazinin basinciyla motor tarafindan zorla calistirilir. bunu bir bilelim önce. kacak kucukse kisa vadede birsey olmaz. yuksek basinc gec olusur sistemde sadece. kacak buyukse yakit fazla kalacagindan duman ve performans dusmesi gozlemleyebilirsiniz.


Verdiğin bilgiler için teşekkurler abi ama turbonun nasil calistigini biliyorum sorduğum şuydu atiyorum 1 bar a ulaşmak için 40 bin devirle donuyorsa nirnalde kaçak oldugu zaman 1 bar icin 50 bin devir doner mi kendini zorlarmiydi. kacak buyuktu performans zaten yerle birdi


Kacaktan dolayı, turbo cok daha yüksek donus hızlarına ulasir.

Buda ömrünün azalması demektir.

Bende oyle tahmim etmistim abi. Ya herro ya merro mantigiyla gittim bitane hortum aldim benzeyen dedim ya soker yenisini takarim yada oldugu yerde birakirim :) tamponu sokmeden baya ugrastirdi neyse taktim 1 2 yaptim.kelepceden atti bidaha taktim bidaha atti boruyu komple soktum kaynakcida punto attirdim tsktim.kelepceyibsiktim maltepeden tuzlaya kadar ara ara dip gaz yaptim sorun yok gibi performansida kendine geldi mutluyum :) :)

XSi
03-07-2016, 09:48
Hadi geçmiş olsun. Turbo araçlarda olabiliyor sorunlar böyle.

Arkadaşın 1.5 dci Nissan kaşkayında, intercoolerdan motora giren lastik hortum çatlamış, araba hem uçak sesi çıkartıyor, hem gitmiyor hemde arıza ışığı yakıyordu.

Oda uyarilardan sonra arabayı çekiciyle servise gönderim yeniletti parçayı.

Oznsrl
03-07-2016, 20:08
Hadi geçmiş olsun. Turbo araçlarda olabiliyor sorunlar böyle.

Arkadaşın 1.5 dci Nissan kaşkayında, intercoolerdan motora giren lastik hortum çatlamış, araba hem uçak sesi çıkartıyor, hem gitmiyor hemde arıza ışığı yakıyordu.

Oda uyarilardan sonra arabayı çekiciyle servise gönderim yeniletti parçayı.

Sağol abi teşekkür ederim. Benim cooler orjinal olmadığı için şarj dinamosuna değiyodu zaten hortum. yer yok adam gibi aldığım hortumda göz kararıydı şansıma uydu şimdi hortumla şarz dinamosu arasına sünger koydum ama ne kadar işe yarar zamanla görcez. Bende arıza yakmadı hiç

turboman
03-07-2016, 21:03
Yukarda yazılanlara ek olarak basınç kaçağı olursa turbo yağ vermeye başlar yani eksoz palinde bi güç var bu güce karşılık emme palindede basınçla oluşan bu güç eşit olması lazimki turbo mili aşırı zorlanmasın buna örnek verecek olursak arabayla 2 teker üstünde gitme gibi bişey oluyor sen düşün teker bilyalarına nasıl bi yük oluştuğunu aynı şey turbo içinde geçerli

kazım2002
03-07-2016, 23:13
Cebine zarar ve motor içi kurum olur

MCN21
03-07-2016, 23:57
Bence dedigin gibi bir durum varsa.

1) arac daha fazla yakicsktir.
2) turbo o devir bandindaki basinci yakalamak icin daha uzun sure calisacaktir. Belkide yakalayamadigi icin surekli yuksek rpm donebilir :)

Oznsrl
24-07-2016, 16:45
yorumları şimdi fark ettim kusura bakmayın :) konuyu açtığım gün sorunu çözdüm zaten konuyuda halledemezsem öyle kullanabilirmiyim acaba diye açmıştımda kullanılmazmış zaten zararlı olucağını tahmin etmiştim o yüzden turbom sağlam sıkıntım yok şimdilik :) ama 1.5 dci 65 lik turbosu 170 binde 70 bin civarıdırda yazılım var değiştirmek için para biriktirmeye başliyim 200 e yaklaşmadan değişmek sağlıklı olur :)

aykutsafakyaman
24-07-2016, 17:04
Coolerin var derdin var bak bizde cooler yok kafa rahat hahahaha :D

utkunoa
24-07-2016, 17:14
dpf varsa anında dolar

aykutsafakyaman
24-07-2016, 17:28
dpf varsa anında dolar

Euro 3 motor dpf yok

Oznsrl
24-07-2016, 17:40
Coolerin var derdin var bak bizde cooler yok kafa rahat hahahaha :D


hahaha daha öncede bi klima hortumunu patlatmıştı ama 3 sene oldu iyi bile dayandı bakalım benim yaptığım ne kadar dayancak :D