PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Opel Corsa B GSi rektefiye ve problemlerim



wtcc06
25-07-2016, 22:19
-Herkese merhaba.Mart ayında ilk aracım olarak corsa 98' gsi aldım.Araç aldığımda 295bin kmdeydi ve aldığım sahibi rektefiye yaptım demişti.Motoru yaptırdığı yere gittim ve ustayla görüştüm subap takımının ve 2 pistonun değiştiğini söyledi.araç sungurluda olduğu için baktırmak için yer yoktu ve aldım geldim Ankaraya.3-4 gün sonra yolda giderken araç stop etti ve çalıştırdığımda pat diye ses geldi çalışmadı.Gece sanayiye çektirdim ve sabah motoru açtığımızda 3. piston kırılmıştı.Birde önceki usta heryere sıvı conta çektiği için motorun durumu iyi değildi açıldığında.Motoru alttan üste heryeri oem parçalarla topladık.Lpg si yoktu lpg taktırdım önce 1500 km benzinde rodajladım sonra 1000 km lpgde rodajladım.Bakımını günü gününe yaptırdım ilk bakımı 7500 km de yaptırdım. ve o zamana kadar 2 günde bir yağını hep yokladım hiç eksiltmemişti.

-2 hafta önce ankaradan yalovaya gittim tatil amaçlı , gidişte hiç bi problemim yoktu.Hala yağına hergün baktığım gibi ordada baktım bi problem eksiltme falan yoktu.Dönerken izmite otobana çıktığımda hala bi problem yokken şans eseri arkama baktığımda arka bembeyazdı ve duman atıyodu bu sırada hiç sıkmıyordum arabayı 120-130 gibi devam ediyodum ilerde bi tesise çektim ve yağa baktığımda bütün yağı yakmıştı ve önümde 400 km vardı.Aracımda bagajda yarım litre 10-40 yağ vardı ve 400 km de 400ml yağı bölerek ekleye ekleye geldim.Eve uğramadan ustamın yanına gittim.Yağ çubuğunu çekip arabayı çalıştırdı ve ordan duman geliyordu.Bana segman KIRMIŞSIN dedi.Motor rektefiyeden çıkalı 12000 km olmuştu ve bunu belirterek nasıl KIRMIŞIM dedim.Kompresyon yapmışsın sıkıştırmışsın bu aracı dedi.Bende buraya rektefiye için geldiğimdede aynısını demiştiniz ve o zamanda 4. viteste 80le giderken aracım stop etmişti ve marşa bastığımda pat diye ses gelmişti dedim yani aracı sıkıştırmıyordum.Ve yine aynı olay otobandayım ve sıkmadan geliyodum bunuda belirttim ve bana direk fiyat vermeye kalktı ertesi gün tekrar gittim ve bana verdiği garantiyi hatırlattım(bana motoru yaptırırken bu aracı 2 bine 3binede toplarız ama nerde ne gelceği belli olmaz dediği için bütün parçaları oem kullandık ve toplam 4200 liraya toplamıştık ve bana şimdi fazla veriyosun ama 2 gün sonra eğer bi problem yaşarsan vereceğim garantiyi düşün demişti).Ertesi gün gittiğimde ben bu nasıl olur dedim bi segman niye 12bin kmde kırılır dediğimde motorun çalışma prensibini anlatmaya başladı ve yine işi paraya getirdi.Kısacası aramız bozuldu.Başka bi ustaya gittiğimde kompresyon testi yaptık ve sırasıyla 210-180-55-180 çıktı.Yani 3. gözde yine bi problem vardı.Bu arada rektefiye yaptırırken motoru açtığımızdada 3. piston kırılmıştı.Kısacası yine aynı gözde bi problem var.Fakat şöyle bi durum var 4 gün arabayı hiç çalıştırmadım bu olaylardan sonra.Dün çalıştırdım egzozdan yağ atmıyordu.Bugün çalıştırdım yine atmıyordu buna dayanarak bugün bayağı bi turladım ne bi eksiltme vardı nede yağ yakma,duman atma hiç bir şey yok.Şuan hiç problemi yokmuşcasına gidiyor ayrıca çekiştede bi problem yok.

-Fazla uzun olduğu için özür dilerim fakat bu problem gerçekten nedir ve ne yapmam lazım?

omrasm01
25-07-2016, 22:39
Yag pompasi atesleme sistemi kontrol edildi mi ? Gomleklerde islem var mi ?

220T
25-07-2016, 22:59
Kolaya kaçan doktorun cevabı "stres",kolaya kaçan ustanın cevabı "sıkıştırmışsın".Geçmiş olsun.

wtcc06
25-07-2016, 23:11
Yag pompasi atesleme sistemi kontrol edildi mi ? Gomleklerde islem var mi ?

Yağ pompası değişmişti fakat şuan kimse bakmadı.Ateşleme sistemi yaklaşık 3000 km önce 5000 devire doğru bi kesiklik vardı.Bujileri değiştirdim fakat düzelme olmadı.Tatilden dönüşte buji kablosunuda değiştirecektim ama böyle bi problemle karşılaşınca yapmadım.

Rektefiyede değişen parçalar

Piston segman takım
Ana yatak
kol yatak
Subap takımı
Alt üst conta takımı
Buji
Yağ filtresi
Triger seti
V kayışı
Gergi kütüğü
Bilyeler
Yağ pompası
Subap itici takımı
Ve gerisi rektefiyecinin yaptığı işlemler taşlama falan sanırım

wtcc06
25-07-2016, 23:13
Kolaya kaçan doktorun cevabı "stres",kolaya kaçan ustanın cevabı "sıkıştırmışsın".Geçmiş olsun.

Aynen öyle gerçekten ki bu bahsettiğim usta yıllardır ailecek opel-chevrolet grubu aracımızı götürdüğümüz şahıstır

omrasm01
26-07-2016, 14:38
Yağ pompası değişmişti fakat şuan kimse bakmadı.Ateşleme sistemi yaklaşık 3000 km önce 5000 devire doğru bi kesiklik vardı.Bujileri değiştirdim fakat düzelme olmadı.Tatilden dönüşte buji kablosunuda değiştirecektim ama böyle bi problemle karşılaşınca yapmadım.

Rektefiyede değişen parçalar

Piston segman takım
Ana yatak
kol yatak
Subap takımı
Alt üst conta takımı
Buji
Yağ filtresi
Triger seti
V kayışı
Gergi kütüğü
Bilyeler
Yağ pompası
Subap itici takımı
Ve gerisi rektefiyecinin yaptığı işlemler taşlama falan sanırım

Gomleklerin iyi kontrol edilmesi lazım büyük ihtimal işçilikten kaynaklanan sorun mevcut yada lpgnin ayarsızlıgı vb seylerde olabilir benzin dahil bu arada testte 210-180-55-180 çıkmış demişsiniz sadece 3. silindirde değil diğer silindirlerde de sorunlar mevcut 1. silindir haric . usttanızı değiştirin en iyisi siz motor açılınca fotoğraflarla bilgilendirme yaparsanız sevinirim . daha detaylı konusursak da iyi olur