Orijinalini görmek için tıklayınız : Dizel Mk2 mi 1.7 DTI Corsa mı?
deryaank
05-08-2016, 16:18
Selamlar,
Yazın başından beri bu ikilemde gidip geliyorum. Öğrenciyim ama araç için bütçem mevcut, Mk2 klasik mantalitede düşündüğüm bir araç. Hem günlük kullanacağım hem de yavaş yavaş orjinal hale getirip keyifli bir araç yaratacağım. Corsa ise hem küçüklüğümden beri hoşuma giden bir araç hem dizel hem de koyduğunuzun karşılığını fazlasıyla verebilen bir araç. 120 140 HP arası bir araç yaratma düşüncem var.
Sizin fikirlerinizi alabilir miyim bu konu hakkında.
Mekanik , Yol tutuş , yürütme maliyeti , tasarım her açıdan konuya yaklaşabilirsiniz.
Yalnız gözünüzü seveyim o paraya 2 ekle şunu al , aynı paraya bu da var muhabbetleri döndürmeyelim çünkü sadece bu ikisinde gözüm .
Benzinli araç da ailem tarafından sıcak bakılmıyor.
Şimdiden teşekkürler
MK2 GOLF
https://farm9.staticflickr.com/8615/16352537692_594ab426ca_o.jpg
CORSA DTI
http://ipocars.com/imgs/a/f/x/v/g/opel__corsa_c_1_0_12v_fresh_2002_2_lgw.jpg
Birkan61
05-08-2016, 16:21
Kronik sıkıntıları giderilmiş sorunsuz 1.7 corsa tercihim olurdu benim
tam öğrenci işi araç
deryaank
05-08-2016, 22:37
Kronik sıkıntıları giderilmiş sorunsuz 1.7 corsa tercihim olurdu benim
tam öğrenci işi araç
Mazot pompası beyni ve direksiyon kutusu dışında kronik problem var mı
Yaş aslında ciddi bir kriter.Buna binaen Corsa derim.
corsa rezil etmez . ya usta olursun yada vezir . kullanıcısı olarak sana tavsiyem torpidoya bir tane pompa beyni at ne olur ne olmaz diyerek :) gittiği zaman ansızın hiç birşey belli etmeden gidiyor :)
İbrahim Erdem
05-08-2016, 23:41
Corsa diyorum. Golf mk2 en yenisi 1992-93 model. Corsanın motor sorunu olur ama golfde çıkabilecek sorunlar çok çok daha büyük olabilir.
deryaank
05-08-2016, 23:43
corsa rezil etmez . ya usta olursun yada vezir . kullanıcısı olarak sana tavsiyem torpidoya bir tane pompa beyni at ne olur ne olmaz diyerek :) gittiği zaman ansızın hiç birşey belli etmeden gidiyor :)
Parfüm mü bu torpidoya atayım dursun :) Şaka bir yana beyinin yerini değiştirmekle sorun tamamen ortadan kalkmıyor mu ?
KoramiraL
05-08-2016, 23:50
Golf Mk2 daha mantıklı ola bilir sistem biraz kara düzeni andırdığından arızalar basitleşe biliyor ama power direksiyon kullanılanlarda mutlaka kontrol edilmesi gerekiyor
Parfüm mü bu torpidoya atayım dursun :) Şaka bir yana beyinin yerini değiştirmekle sorun tamamen ortadan kalkmıyor mu ?
dağ başında arabayı stop edip kaldığında bu dediğime hak vericeksin :)
işin şakası bir yana ben çok uğraştım arızasıyla umarım başına gelmez :) ayrıca sorun her araçta çıkabilir sen sadece direksiyon kutusunu ve pompa beynini söylemişsin , ben o yüzden pompa beynini yazdım .direksiyon kutusunun tıkırtısı için güzel bir ses sistemin olsun tıkırtı gelince sesi açarsın :D pompa beyninin yeri önemli ama bir o kadarda önemli değil :D yerini değiştirmek sadece sorunu erteler , lehimler çatlayıp gidebiliyor bir anda , o yüzden dağ başında kalma diye torpidoya yedek at bir tane :D bunlar naçizane tavsiyelerim :D
(not: tavsiyelerimi tecrübe ederek öğrendim ben)
Link:http://www.techturkey.com/forum/genel-teknik/211834-yardim-corsa-1-7-dti-uzmanlik-sinavi.html
valla bende golf diyorum. Böyle eski araçları toplayıp binince daha zevkli olur kanısındayım. Komple soyup kendi elinden geliyosa bi yalıtım yaparsın el verdiğinde falan motorda da azcık bi iyileştirme yapıp mis gibi binersin diye düşünüyorum. Arkadaşım elinden geldiğince bişeyler yapmaya çalışmıştı onun fotosunu koyayım buraya :D
https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/13339438_10207964238236247_2359505994765524599_n.j pg?oh=f3024f4d66a196efde885074655a8eee&oe=581E3DEC
Corsa için yapılacaklar
1) Beyinler ve direksiyon pompası
2) soğutma sistemi (uzunca süre sadece su ile kullanılmış araçlarda hortum radyatör devirdaim vs bozuluyor hatta çoğunun antifriz kabı kahverengi pas sebebiyle)
3) şarj dinamosu (yaşa bağlı olarak sadece corsada değil çoğu araçta görülür ama çevremdeki neredeyse bütün corsa sahipleri bu sorunu yaşadı )
4) Arada kadranların gidip gelmesi (kadranın üstünden 2tane tokat salladın mı geri geliyor )
5) 3000devirde takılı kalma muhabbeti (akışmetre,krank devir sensörü vs bunu çok fazla sebepten yapabiliyor aslında tam bir sebebi yok)
6) Paspaslarda yüzme olimpiyatları yapabilirsiniz
Alır almaz güzel bir bakım yaparsan üzmez. Ama alıp sadece yağ değiştirip binersen tek tek bu sorunları yaşaman durumunda araçtan soğursun. Ama şu var ki corsa keşfedilmiş bir araba. Yani ufak bir sorun yaşadığında sorunun ne olacağı 3 aşağı 5 yukarı tahmin ediliyor istanbuldaymışsınız,burada bilen çok usta var.
Golf daha zor.
deryaank
06-08-2016, 21:05
Corsa için yapılacaklar
1) Beyinler ve direksiyon pompası
2) soğutma sistemi (uzunca süre sadece su ile kullanılmış araçlarda hortum radyatör devirdaim vs bozuluyor hatta çoğunun antifriz kabı kahverengi pas sebebiyle)
3) şarj dinamosu (yaşa bağlı olarak sadece corsada değil çoğu araçta görülür ama çevremdeki neredeyse bütün corsa sahipleri bu sorunu yaşadı )
4) Arada kadranların gidip gelmesi (kadranın üstünden 2tane tokat salladın mı geri geliyor )
5) 3000devirde takılı kalma muhabbeti (akışmetre,krank devir sensörü vs bunu çok fazla sebepten yapabiliyor aslında tam bir sebebi yok)
6) Paspaslarda yüzme olimpiyatları yapabilirsiniz
Alır almaz güzel bir bakım yaparsan üzmez. Ama alıp sadece yağ değiştirip binersen tek tek bu sorunları yaşaman durumunda araçtan soğursun. Ama şu var ki corsa keşfedilmiş bir araba. Yani ufak bir sorun yaşadığında sorunun ne olacağı 3 aşağı 5 yukarı tahmin ediliyor istanbuldaymışsınız,burada bilen çok usta var.
Golf daha zor.
Paspaslarda yüzme olimpiyatları kısmını açabilir misiniz biraz
deryaank
06-08-2016, 21:06
valla bende golf diyorum. Böyle eski araçları toplayıp binince daha zevkli olur kanısındayım. Komple soyup kendi elinden geliyosa bi yalıtım yaparsın el verdiğinde falan motorda da azcık bi iyileştirme yapıp mis gibi binersin diye düşünüyorum. Arkadaşım elinden geldiğince bişeyler yapmaya çalışmıştı onun fotosunu koyayım buraya :D
https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/13339438_10207964238236247_2359505994765524599_n.j pg?oh=f3024f4d66a196efde885074655a8eee&oe=581E3DEC
Araç mükemmel olmuş , stock 1.6 motoru biraz fazla yavaş hissettirecek gibi geliyor bana
deryaank
06-08-2016, 21:07
dağ başında arabayı stop edip kaldığında bu dediğime hak vericeksin :)
işin şakası bir yana ben çok uğraştım arızasıyla umarım başına gelmez :) ayrıca sorun her araçta çıkabilir sen sadece direksiyon kutusunu ve pompa beynini söylemişsin , ben o yüzden pompa beynini yazdım .direksiyon kutusunun tıkırtısı için güzel bir ses sistemin olsun tıkırtı gelince sesi açarsın :D pompa beyninin yeri önemli ama bir o kadarda önemli değil :D yerini değiştirmek sadece sorunu erteler , lehimler çatlayıp gidebiliyor bir anda , o yüzden dağ başında kalma diye torpidoya yedek at bir tane :D bunlar naçizane tavsiyelerim :D
(not: tavsiyelerimi tecrübe ederek öğrendim ben)
Link:http://www.techturkey.com/forum/genel-teknik/211834-yardim-corsa-1-7-dti-uzmanlik-sinavi.html
Baştan sona okudum , çok geçmiş olsun çözmenize sevindim büyük bela atlatmışsınız.
Paspaslarda yüzme olimpiyatları kısmını açabilir misiniz biraz
Silecek motorunun altında ön camın orada giderler tıkanıyor buda sürücü tarafını ıslatıyor. Kalorifer peteğide sağ tarafı ıslatıyor. Birde klimanın aracın altına uzanan hortumu var o hortumda tıkanıyor.Klima açıkken suyu oradan atamayıp içeriyi ıslatıyor. O tahliye hortumunu söküp içini temizlemek gerekiyor(aracın lifte kalkması yada kanala girmesi lazım)
deryaank
06-08-2016, 22:54
Silecek motorunun altında ön camın orada giderler tıkanıyor buda sürücü tarafını ıslatıyor. Kalorifer peteğide sağ tarafı ıslatıyor. Birde klimanın aracın altına uzanan hortumu var o hortumda tıkanıyor.Klima açıkken suyu oradan atamayıp içeriyi ıslatıyor. O tahliye hortumunu söküp içini temizlemek gerekiyor(aracın lifte kalkması yada kanala girmesi lazım)
Çok zahmetli gibi durmuyor halledilir bence ,
Peki sevgili dizel dostları , mk2 nin karadüzen fritöz motorunu azıcık gıdıklamak mümkün müdür?
Yeni her zaman yenidir. Corsa sorunları çözülebilen bi araba bence anlayan ustalar olduğunu duyuyorum. Bu arada stock kurcalanmamış olarak bulsam ben de alabilirim.
emre.ates
07-08-2016, 13:54
Corsa da o kadar çok korkulacak bir durum yok yeter ki eli yüzü düzgün içine sinen bir araç olsun , ben bir seneyi geçti biniyorum ve gayet memnunum sadece konfor ve birazda boş oluşu kötü onun dışında yakıtı gidişi ufak oluşu sürüş keyfi gayet keyifli aracımdan memnunum parasına göre bir araç
Çok zahmetli gibi durmuyor halledilir bence ,
Peki sevgili dizel dostları , mk2 nin karadüzen fritöz motorunu azıcık gıdıklamak mümkün müdür?
Fazlasıyla mümkün.
Ahmet Saraçoğlu
07-08-2016, 20:44
yazılanlar bırakın dti ı , opelden bile tırstırdı :D
Golf 2'ye 3 sene bindim. DÜZ DİZELDİ turbosuz. Büyük transporter enjektörleri koyarsan keyifli gider öle deli divane değil tatlı tatlı gider. Turboluları illaki revize ister 24 yaşında olcak en genç mk2. Mk2'de çürük çarık problemin yüksek ihtimal. Parçaları uygundur Corsayı bilemem. Komple düz dizel motor revizesi mazot pompası dahil 1700 2000 arası. En güzel avantajı bitkisel yağ toplama noktalarından aldığın kızartma yağlarını kadın çorabı ile süzerek direk depoya doldurabilirsin ÇALIŞIR. Bedava yakıt. En fazla 10.000de 1 kere 200tlye enjektörleri temizletirsin. Corsada böle bişi olur mu bilmiyorum.
Şimdi en önemlisini yazıyorum. Corsa'yı öyle bööyle az zarar çok karar satarsın ama ben Mk2Yı satmak için çoooookkk uğraştım. Sen ben gibi bi deli bulacaksın anca.4 kapı alsan biri gelir alırda heleki tek kapı alırsan ey gidi dağlar sunam sunam :D Satmak kısmet işi ama DTİ daha kolay MK2Ye göre satılıur.
Son sözüm temiz DTİ bulursan kaçırma; Mk2 Alıcaksan İYİ GÜZEL TOPLANMIŞ bulursan al
Hakkında hayırlısı
Erdem K.
08-08-2016, 07:30
mk2 yaşı itibariyle sanayiye sık sık uğramanızı gerektirebilir, bu sebeple dti tercih ederdim ...
tabiki dti :) çoğunun kronik sorunları giderilmiş oluyor zaten giderilmediyse de her opel ustası bilir üzmez tam aksine heyecan verir
AliGizda
08-08-2016, 10:55
Kardeşim her iki aracı da kullanmış biri olarak yazayım;
MK2 1.6 Turbo Dizel modeli olandan vardı, 89 model sunroof' lu 4 disk frenli güzel bir arabaydı. Kupası çok güzeldi, içi çok güzeldi, çok hoşuma gidiyordu fakat eskiydi. Ben eski arabaya aşığımdır fakat ustalar artık eski arabaya elini sürmüyor, burun kıvırıyor, uğraştırıyor. Açıkcası paranla rezil oluyorsun. Ben yakıt olarak mazot kullanıyordum, yağ yak diyen çoktu ama :) çok sesli ve vibrasyonlu motoru vardı ve egzos vs olmamasına rağmen uzun yolda kafamın içinde filleri çiftleştiriyordu :) Ama gerçekten çok dikkat çekiyordu.
Şu an hali hazırda 1.7 DTI kullanıyorum, 237 K Km' de oldu dün itibariyle ama ben inanmıyorum :) Şehir içi 18 kuruş yakıyor ve ben şu ana kadar komple 3000 TL gibi bir masraf yaptım herşeyine ve çok keyifli ve rahat gerçekten. Parçası zebille var, eksik olan parçanı Facebook grubuna yaz anında cevap yazıyorlar ve çok ilgililer. Benim direksiyon kutusu bozuk mesela herkesin dediği hiç yaptırma parana yazık nasılsa tekrar bozucak oldu :)
Ben olsam düşünmeden 1.7 dizel derim çünkü gerçekten İstanbul içi trafikte 18 kuruş çok güzel bir rakam ve çağa çok yakın bir araba. Golf bende bir yaradır gerçekten sattığıma en pişman olduğum arabam ama öğrenci için ben 1.7 dizel derim.
deryaank
08-08-2016, 14:33
DTI ında gürültülü olduğu söyleniyor ancak mk2 kadar değil sanırım , piyasada dürüst satıcı bulmakta zorlanıyorum , sorunsuz denilen araçlara gidip baktığımda orda da sorun var burda da sorun var diye ortaya çıkıyor bir şeyler sürekli
i-vtec07
09-08-2016, 14:30
Stock ele ayaga düşmemiş corsa bulsam hic düşünmem alırım :) corsa +1 diyorum
Oldschool cuysan vw ama bence 1.7 daha mantıklı
İkisinide kullandım. Corsaya 3 yıldır büyük turbolu biniyorum. Golf benzinliydi komple söküp boyattım vs. Her yerini mıncıkladık abimle. Çok basit sistemi var dizeli az yakar 10 numara yağı koy banamısın demez. :) güzel araba ama gerçekten düzgününü bulmak sıkıntı. Ve çürük olmayanı çok az. Dizel alacaksan eğer orjinal dizeline bak. Bazıları benzinliden dönme çünki. Ses yalıtımı bekleme motorun sesi çoğunlukla içerde çünki. :D
Bide kşmse söylememiş ama dizel golflerin silindir kapakları kullanıma göre sıkıntı çıkartır kapak çatlatma problemi var.
Corsayıda aynı şekil her yerini kurcaladık. Elektronik biraz ama atla deve değil. Corsayada 10 numara yağı koy yakar. Sistem eski mekanik sistem, kontrolü elektronik sadece. Klasik sıkıntıları halledilmiycek gibi değil. Sonuçta 2003 model araba. Ben golfü uzun süre binmek için toplamıştım ama uğraşması artık sıkıntı çıkartınca sattım, corsa'yı aldım.
Ben eğer başka seçenek yoksa ikisi dışında corsa derim imkanlar dahilinde. Ama golfte düzgünü pek üzecek bi araba değildir.
memincbn
09-08-2016, 15:59
Öğrenci olduğun için modeli yüksek bir araç seç derim. Yaşlı araçların sorunu çok olur ve çıkması yan sanayisi bence ederinin üzerine satıldığından öğrenciyken belki zorlayabilir. İlerleyen zamanlarda hayalin olan Golfü almanı tavsiye ederim.
Yazın sıcakta kliması sorun yapar pişersin, kışın yağmur yağar içerisi buhar olur. Kafana göre toplaması etmesi hem zaman hemde masraf olur. Zor yani çok sevmek lazım. Ben yaşadım oradan biliyorum:D
Sen şimdilik corsayı al ilerde dediğim gibi güzel bir bütçeyle sorunsuz bir mk2 yaparsın
Kutluhan
09-08-2016, 16:38
ikinci araba olarak şantiyeler arası uzun yolda git gel, bende corsa dti var, şehir içi 15-16 kuruş ayda 10.000km yapıyorum.
ben mk2 golf alırım tek kapı dizel retro bi havası var proje olarakta yapılabılır istenildiği gibi sakız yapıştırsan yakışacak turden bı araba
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.